[Α' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

Spider:)

Νεοφερμένος

Η Spider:) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 64 μηνύματα.
Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά (σε μερικές μέρες)!
Χτες ξεκίνησα φροντιστήριο κι έκανα και λατινικά. Μου φάνηκαν αρκετά εύκολα κι ενδιαφέροντα. Έχω όμως μια απορία. Οι τόνοι (το σημάδι αυτό ¯ πάνω απ' τα φωνήεντα) είναι απαραίτητοι; Γιατί έχω δει στο ίντερνετ πως κάποιες λέξεις (π.χ. τα ουσιαστικά α' κλίσης) παίρνουν τόνο, όμως ο καθηγητής μάς τα έμαθε χωρίς τόνους. Για παράδειγμα, το ουσιαστικό po
ēta μάς το έγραψε ως poeta και τη γενική πληθυντικού poetarum αντί poētārum. Τελικά είναι ο τονισμός αναγκαίος ή μπορεί να παραλειφθεί;

Γεια σου!!! Δεν είναι απαραίτητα τα συγκεκριμένα σύμβολα. Έχω μάλιστα την εντύπωση ότι δεν είναι καν τόνοι. Η παύλα δείχνει ότι το φωνήεν είναι μακρό, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων, που σχετίζεται με την προφορά. Στην αφαιρετική αν το χρησιμοποιείς είναι αποκλειστικά για δική σου διευκόλυνση, για να ξεχωρίζεις πιο εύκολα τη συγκεκριμένη πτώση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αγνωστο

Δραστήριο μέλος

Η Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 461 μηνύματα.
Λεπτομέρειες:whistle:
:P

Για τους καταπληκτικοτρομεροφανταστικούς, τω όντι. :smoke:
:hehe:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Spider:)

Νεοφερμένος

Η Spider:) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 64 μηνύματα.
Χαχα:P

Αν ειχαν τετοια προθεση, δε θα εκαναν κατι παρομοιο και στο αγνωστο των αρχαιων;:whistle:

χαχα, κάτι μου φέρνει στο μυαλό η παρατήρησή σου...:P :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Χαχα:P

Αν ειχαν τετοια προθεση, δε θα εκαναν κατι παρομοιο και στο αγνωστο των αρχαιων;:whistle:
Well, ούτε στο άγνωστο των αρχαίων βάζουν τα σύμβολα μακρότητας και βραχύτητας. Μην μπερδεύεσαι!! Η παύλα πάνω από ορισμένα φωνήεντα δηλώνει τη μακρότητα, όχι τον τονισμό της λέξης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Well, ούτε στο άγνωστο των αρχαίων βάζουν τα σύμβολα μακρότητας και βραχύτητας. Μην μπερδεύεσαι!! Η παύλα πάνω από ορισμένα φωνήεντα δηλώνει τη μακρότητα, όχι τον τονισμό της λέξης.

Ποτέ μου δε δήλωσα κάτι τέτοιο.

Αναφέρομαι προφανώς στους τόνους του μαθήματος των αρχαίων, οι οποίοι δε χρησιμοποιούνταν καθόλου κατά την αρχαιότητα. Η επινόηση και εφαρμογή τους έλαβε χώρα μεταγενέστερα, χάρη στην "Αναγέννηση", και συνεχίζει ακόμη η χρήση τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Γεια σου!!! Δεν είναι απαραίτητα τα συγκεκριμένα σύμβολα. Έχω μάλιστα την εντύπωση ότι δεν είναι καν τόνοι. Η παύλα δείχνει ότι το φωνήεν είναι μακρό, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων, που σχετίζεται με την προφορά. Στην αφαιρετική αν το χρησιμοποιείς είναι αποκλειστικά για δική σου διευκόλυνση, για να ξεχωρίζεις πιο εύκολα τη συγκεκριμένη πτώση...
Σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου! :)
Το γνώριζα ότι αυτό το σημάδι στα λατινικά συμβολίζει τη μακρότητα των φωνηέντων, απλώς στην αρχή νόμιζα ότι ήταν απαραίτητη η χρήση του. Πράγματι, με διευκολύνει η χρήση του στην αφαιρετική (η μόνη ίσως περίπτωση που θα το χρησιμοποιώ), γιατί με βοηθάει να την ξεχωρίσω αμέσως, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνω για προθέσεις κλπ.

Επίσης, πιστεύω ότι το σημάδι μακρότητας στα λατινικά (
¯ ) δεν είναι ακριβώς αντίστοιχο με τα σημάδια μακρότητας και βραχύτητας στα αρχαία (ᾱ, ᾰ). Αυτό που εννοώ είναι ότι στα αρχαία δε χρησιμοποιούνται στο γραπτό λόγο, παρά μόνο στη γραμματική, για να δείξουμε τη μακρότητα ή τη βραχύτητα ενός φωνήεντος. Αντίθετα, στα λατινικά, το σημάδι μακρότητας χρησιμοποιείται κανονικά στο γραπτό λόγο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

_Νηρηίς_

Πολύ δραστήριο μέλος

Η _Νηρηίς_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου! :)
Το γνώριζα ότι αυτό το σημάδι στα λατινικά συμβολίζει τη μακρότητα των φωνηέντων, απλώς στην αρχή νόμιζα ότι ήταν απαραίτητη η χρήση του. Πράγματι, με διευκολύνει η χρήση του στην αφαιρετική (η μόνη ίσως περίπτωση που θα το χρησιμοποιώ), γιατί με βοηθάει να την ξεχωρίσω αμέσως, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνω για προθέσεις κλπ.

Επίσης, πιστεύω ότι το σημάδι μακρότητας στα λατινικά (
¯ ) δεν είναι ακριβώς αντίστοιχο με τα σημάδια μακρότητας και βραχύτητας στα αρχαία (ᾱ, ᾰ). Αυτό που εννοώ είναι ότι στα αρχαία δε χρησιμοποιούνται στο γραπτό λόγο, παρά μόνο στη γραμματική, για να δείξουμε τη μακρότητα ή τη βραχύτητα ενός φωνήεντος. Αντίθετα, στα λατινικά, το σημάδι μακρότητας χρησιμοποιείται κανονικά στο γραπτό λόγο.
Πράγματι όλοι λένε πως δεν χρειάζεται(στα λατινικά). Προσωπικά το έβαζα(αφού το γνώριζα), ήμουν έτσι 100% σίγουρη για το γραπτό μου και πήρα το πολυπόθητο 100/100. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

CICERO

Νεοφερμένος

Ο CICERO αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Παιδιά στα λατινικά δεν χρειάζονται τα σύμβολα της μακρόητος και της βραχύτητος, όπως δεν έχουν και τονικά σημεία! Υποτίθεται τα διδασκόμεθα, για να τονίζουμε( και ας μην μαθαίνουμε ποτέ τονισμό). Τα σύμβολα αυτά λοιπόν είναι καθαρώς βοηθητικά! Οι Λατίνοι δεν έγραφαν με αυτά! Εγώ προσωπικά δεν έβαλα ποτέ κανένα σύμβολο μακρότητος, αφού δεν εζητείτο, και έτσι πήρα 100%!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_Νηρηίς_

Πολύ δραστήριο μέλος

Η _Νηρηίς_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Παιδιά στα λατινικά δεν χρειάζονται τα σύμβολα της μακρόητος και της βραχύτητος, όπως δεν έχουν και τονικά σημεία! Υποτίθεται τα διδασκόμεθα, για να τονίζουμε( και ας μην μαθαίνουμε ποτέ τονισμό). Τα σύμβολα αυτά λοιπόν είναι καθαρώς βοηθητικά! Οι Λατίνοι δεν έγραφαν με αυτά! Εγώ προσωπικά δεν έβαλα ποτέ κανένα σύμβολο μακρότητος, αφού δεν εζητείτο, και έτσι πήρα 100%!
Όλοι αυτό είπαμε.:P

Στα λατινικά γράφουμε τόσα λίγα, σε 1 ώρα το πολύ απαντάς στα θέματα, το να βάλεις το σύμβολο δεν είναι κόπος, αν και δεν απαιτείται. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Emilouko

Περιβόητο μέλος

Η Γιούκου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,143 μηνύματα.
Σήμερα τελειώσαμε το μάθημα 21 στο σχολείο και μας έβαλε ασκήσεις.
Post factum : Να δοθεί το ισοδύναμο επίρρημα.
Μας είπε ότι μας το έχει πει αλλά όχι ξεκάθαρα.
Δεν έρχεται κάτι στο μυαλό μου. :hmm:
Καμία ιδέα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αριστοτέλης100

Νεοφερμένος

Ο Αριστοτέλης100 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 58 μηνύματα.
Το ισοδύναμο επίρρημα του post factum είναι το postea.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Emilouko

Περιβόητο μέλος

Η Γιούκου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,143 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Παιδιά μου:P

Αχ και βαχ, με τα λατινικά δεν ξεκίνησα καλά :/:
Έχουν δημιουργηθεί πολλά κενά, κυρίως σε γραμματική (πχ. δεν ξέρω καν πώς κλίνονται οι αντωνυμίες:hehe:). Θέλω να τα καλύψω όσο γίνεται μέσα στις γιορτές, αλλά δεν ξέρω πώς να αρχίσω. Άσε που το βιβλίο είναι γτπ και με μπερδεύει ακόμη περισσότερο.

Είναι κουλό! Είμαι τέλειος στα αρχαία και θα με κατεβάσουν τα λατινικά! Αν είναι δυνατόν...:P

Για πείτε προτάσεις:redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Tribbiani

Νεοφερμένος

Ο Tribbiani αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Παιδιά μου:P

Αχ και βαχ, με τα λατινικά δεν ξεκίνησα καλά :/:
Έχουν δημιουργηθεί πολλά κενά, κυρίως σε γραμματική (πχ. δεν ξέρω καν πώς κλίνονται οι αντωνυμίες:hehe:). Θέλω να τα καλύψω όσο γίνεται μέσα στις γιορτές, αλλά δεν ξέρω πώς να αρχίσω. Άσε που το βιβλίο είναι γτπ και με μπερδεύει ακόμη περισσότερο.

Είναι κουλό! Είμαι τέλειος στα αρχαία και θα με κατεβάσουν τα λατινικά! Αν είναι δυνατόν...:P

Για πείτε προτάσεις:redface:

Εγώ μόλις τελείωσα την επανάληψη στα Λατινικά, μου έβγαλαν την πίστη :P
Λοιπόν, ούτε εμένα με βοηθάει πολύ το βιβλίο και προτιμώ να τα διαβάζω από το τετράδιο (μας τα εξηγεί όλα ο καθηγητής και τα γράφει στον πίνακα και τα αντιγράφω). Ίσως σε βοηθήσει να τα γράψεις όπως σε βολεύουν εσένα στο τετράδιο και να τα διαβάσεις από εκεί.

Άρχισε από τα βασικά, δηλαδή ότι έχετε κάνει από κλίσεις και ρήματα μέχρι τώρα. Μετά άρχισε 1-1 τα κείμενα να διαβάζεις το λεξιλόγιο (να θυμάσαι πάνω-κάτω τι γένος είναι κάποια ουσιαστικά και τους αρχικούς χρόνους των ρημάτων). Λογικά δεν θα τα θυμάσαι και όλα τέλεια με την πρώτη (όπως και εγώ :P), με την επανάληψη όμως θα σου μείνουν. Ε μετά οι αντωνυμίες είναι απλό διάβασμα όπως και οι αντωνυμίες στα αρχαία ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Εγώ μόλις τελείωσα την επανάληψη στα Λατινικά, μου έβγαλαν την πίστη :P
Λοιπόν, ούτε εμένα με βοηθάει πολύ το βιβλίο και προτιμώ να τα διαβάζω από το τετράδιο (μας τα εξηγεί όλα ο καθηγητής και τα γράφει στον πίνακα και τα αντιγράφω). Ίσως σε βοηθήσει να τα γράψεις όπως σε βολεύουν εσένα στο τετράδιο και να τα διαβάσεις από εκεί.

Άρχισε από τα βασικά, δηλαδή ότι έχετε κάνει από κλίσεις και ρήματα μέχρι τώρα. Μετά άρχισε 1-1 τα κείμενα να διαβάζεις το λεξιλόγιο (να θυμάσαι πάνω-κάτω τι γένος είναι κάποια ουσιαστικά και τους αρχικούς χρόνους των ρημάτων). Λογικά δεν θα τα θυμάσαι και όλα τέλεια με την πρώτη (όπως και εγώ :P), με την επανάληψη όμως θα σου μείνουν. Ε μετά οι αντωνυμίες είναι απλό διάβασμα όπως και οι αντωνυμίες στα αρχαία ;)
Εσείς έχετε κάνει όλη τη γραμματική στο σχολείο; (Στο άλλο τμήμα της θεωρητικής, ο καθηγητής έχει μπει στην παθητική φωνή:hehe:)

Απ' ό,τι φαίνεται δε θα αποφύγω τους τόνους γραψίματος στα λατινικά :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Tribbiani

Νεοφερμένος

Ο Tribbiani αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Εσείς έχετε κάνει όλη τη γραμματική στο σχολείο; (Στο άλλο τμήμα της θεωρητικής, ο καθηγητής έχει μπει στην παθητική φωνή:hehe:)

Απ' ό,τι φαίνεται δε θα αποφύγω τους τόνους γραψίματος στα λατινικά :P

Στα Λατινικά στο σχολείο πάμε λίγο αργά (νομίζω), μπήκαμε μέλλοντα ενεργητικής στο τελευταίο μάθημα.

Το γράψιμο νομίζω είναι αναγκαίο κακό, ειδικά για τις αντωνυμίες που δε μαθαίνονται εύκολα αλλιώς :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Ερωτήσεις vol. 1 (όπως βλέπετε, άρχισα επανάληψη):

Στη γραμματική γράφει ότι η δεικτική αντωνυμία hic, haec, hoc είναι σχετική με το α΄ πρόσωπο, η iste, ista, istud σχετική με το β΄ πρόσωπο και η ille, illa, illud σχετική με το γ΄ πρόσωπο.

Τι εννοεί "σχετική" με το εκάστοτε πρόσωπο;
Δε θα 'πρεπε όλες να είναι "σχετικές" με το γ' πρόσωπο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

μιχαελα π

Νεοφερμένος

Η μιχαελα π αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 14 μηνύματα.
η παθητική φωνή είναι στην ύλη της Β ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,405 μηνύματα.
Το σχολικό βιβλίο ειναι χρήσιμο μόνο για χαρτί τουαλέτας.
Πάρτε βοήθημα. Για ΄μενα το καλύτερο είναι απ' τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Emilouko

Περιβόητο μέλος

Η Γιούκου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,143 μηνύματα.
Top