[Α' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Κι εγώ αυτό σκέφτηκα αλλά σε επίπεδο Β' λυκείου νομίζω πως αρκεί ... Άλλωστε και στο βιβλίο με αναφορικές πρέπει να μεταφραστούν οι προτάσεις ... ;)

Β' Λυκείου είναι; Ok. Δεν το ήξερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pertamaxx

Νεοφερμένος

Ο pertamaxx αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Παιδιά καλησπέρα!
Επειδή δεν πάω φροντιστήριο και στο σχολείο το μάθημα που γίνεται είναι απαίσιο έχω κάποιες ερωτήσεις:
1)Στην ενεργητική φωνή ο υπερσυντέλικος και άλλες 2 κλίσεις μας είπαν στο σχολείο πως κλίνονται σύμφωνα με τους αρχικούς.Πως γίνεται αυτό;
2) Τι είναι οι συζυγίες;
Ευχαριστώ πάρα πολύ!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Paracelsus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Paracelsus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 283 μηνύματα.
Παιδιά καλησπέρα!
Επειδή δεν πάω φροντιστήριο και στο σχολείο το μάθημα που γίνεται είναι απαίσιο έχω κάποιες ερωτήσεις:
1)Στην ενεργητική φωνή ο υπερσυντέλικος και άλλες 2 κλίσεις μας είπαν στο σχολείο πως κλίνονται σύμφωνα με τους αρχικούς.Πως γίνεται αυτό;
2) Τι είναι οι συζυγίες;
Ευχαριστώ πάρα πολύ!!

Θα σου εξηγήσω με ένα απλό παράδειγμα ...
1) Ο υπερσυντέλικος και ο συντελεσμένος μέλλοντας στην Ε.Φ είναι που κλίνονται σύμφωνα με το θέμα του παρακειμένου τον οποίο αναγκαστικά οφείλεις να ξέρεις απ΄τους αρχικούς (όχι σύμφωνα με κλίσεις όπως ανέφερες) π.χ από τους αρχικούς χρόνους του amo ( amo-amavi-amatum-amare) θα βγάλεις υπερσυντέλικο (amaveram) και συντελεσμένο μέλλοντα (amavero).
Στη Μ.Φ θέμα παρακειμένου και των λοιπών συντελεσμένων χρόνων βγαίνουν απ΄το θέμα του σουπίνου ... (amatum)
2) Είναι η "τάξη" στην οποία ανήκει ένα ρήμα (έτσι μου αρέσει να το βλέπω) και σύμφωνα με την οποία κλίνεται το αντίστοιχο ρήμα ... Π.χ amo (1η) deleo (2η) lego (3η) audio (4η) - Δυστυχώς για την σωστή αποσαφήνιση της συζυγίας είναι απαραίτητη η γνώση των Α.Χ ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pertamaxx

Νεοφερμένος

Ο pertamaxx αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
ευχαριστώ πολύ να είσαι καλά :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Koike Eriasu

Νεοφερμένος

Ο Koike Eriasu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Γεια σας! Λοιπόν, πάω Β Λυκείου και είμαι στην Θεωρητική κατεύθυνση. Αν και δεν τα πάω χάλια, η δασκάλα μου αυξάνει τις απαιτήσεις της ως προς την εκμάθηση των αρχικών χρόνων στα Λατινικά. Είναι δύσκολο να τα μάθω για κάποιον λόγο (Προφανώς φταίει και το γεγονός ότι έχω πολλά κενά στα Αρχαία και ασχολούμαι πιο πολύ με αυτά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει και πολύς χρόνος για τα Λατινικά). Τέλος πάντων, θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε κάποιο "trick". Προσωπικά, βρίσκω αρκετά δύσκολο να τα διαβάζω "στα ξερά" και να τα μαθαίνω (ειδικά όταν είναι πολλά). Επίσης, δεν έχω καταλάβει την Απαρεμφατική Σύνταξη και θα ήθελα μια βοήθεια πάνω σε αυτήν. Τέλος, πέρα από οριστική, διδάσκονται κάποιες από τις άλλες εγκλήσεις στην Β Λυκείου?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Paracelsus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Paracelsus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 283 μηνύματα.
Γεια σας! Λοιπόν, πάω Β Λυκείου και είμαι στην Θεωρητική κατεύθυνση. Αν και δεν τα πάω χάλια, η δασκάλα μου αυξάνει τις απαιτήσεις της ως προς την εκμάθηση των αρχικών χρόνων στα Λατινικά. Είναι δύσκολο να τα μάθω για κάποιον λόγο (Προφανώς φταίει και το γεγονός ότι έχω πολλά κενά στα Αρχαία και ασχολούμαι πιο πολύ με αυτά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει και πολύς χρόνος για τα Λατινικά). Τέλος πάντων, θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε κάποιο "trick". Προσωπικά, βρίσκω αρκετά δύσκολο να τα διαβάζω "στα ξερά" και να τα μαθαίνω (ειδικά όταν είναι πολλά). Επίσης, δεν έχω καταλάβει την Απαρεμφατική Σύνταξη και θα ήθελα μια βοήθεια πάνω σε αυτήν. Τέλος, πέρα από οριστική, διδάσκονται κάποιες από τις άλλες εγκλήσεις στην Β Λυκείου?

Λοιπόν άκουσε με καλά ... Το γεγονός ότι έχεις κενά στα Αρχαία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την αδυναμία σου να μαθαίνεις αρχικούς χρόνους ! Το ένα δεν δικαιολογεί το άλλο ... Τώρα ως προς την εκμάθησή τους το μόνο που έχω να σου πω είναι μάθε τους ... Τέσσερις λέξεις είναι άλλωστε (όχι σαν τους 6 χρόνους στα Αρχαία) ! Είναι πολύ χρήσιμοι και απαραίτητοι για τον σχηματισμό ορισμένων χρόνων.
Λοιπόν στην απαρεμφατική σύνταξη θέλω να μου εξηγήσεις ακριβώς τι δεν καταλαβαίνεις ... Τη μετατροπή σε απαρεμφατική ? Την σύνταξη του απαρεμφάτου (Ετεροπροσωπία -Ταυτοπροσωπία ) - (Λατινισμός - Άρση) ?
Τέλος, πέρα από Οριστική δεν μαθαίνεις άλλες εγκλίσεις στη Β' ... Ελπίζω να σε βοήθησα ! :P

Υ.Γ Ένα ''trick'' που εφαρμόζω εγώ είναι η κατηγοριοποίηση των ρημάτων με βάσει τη συζυγία ! ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nadiawow

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Νάντια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 194 μηνύματα.
Γεια σας παιδια!! :D
Να σας ρωτησω εσας της θεωρητικης, στα Λατινικα πώς ξεχωριζετε τι πτωση ειναι καθε ουσιαστικο ή επιθετο σε μια προταση ωστε να κανετε συνταξη κ' μεταφραση αφου παρα πολλες ειναι ιδιες!! Ξερα καθε ουσιαστικο να το κλινω νερακι και οταν βλεπω καταληξη δεν μπορω να καταλαβω πτωση.. Εχετε κ' εσεις αυτο το προβλημα ή ξερετε κανα κολπακι..? :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
Εφόσον ξέρεις τα είδη των επιθέτων, μαθαίνεις τα επίθετα ποιηματάκι δυστυχώς. Σε αυτό βοηθάει και η μετάφραση, γι αυτό λέμε μαθαίνουμε τη μετάφραση που ανταποκρίνεται στο κείμενο, ώστε να ξέρεις τι πάει που.

Τα επίθετα (adiectīva) και στη Λατινική είναι:
1) τρικατάληκτα: alt-us, alt-a, alt-um υψηλός, -ή, -ό· celer, celĕr-is, celĕr-e ταχύς -εία, -υ·
2) δικατάληκτα: fortis, fort-is, fort-e δυνατός -η-ο·
3) μονοκατάληκτα: felix ευτυχισμένος -η -ο.
36. Από τα επίθετα
1) Τα τρικατάληκτα είναι:
α´) δευτερόκλιτα, επίθετα δηλ. που κλίνονται στο αρσενικό και ουδέτερο κατά τη β΄ κλίση και στο θηλυκό κατά την α´ κλίση: long-us, long-a, long-um μακρός -α, -ο· liber, libĕra, libĕr-um ελεύθερος -η -ο·
β´) τριτόκλιτα, επίθετα δηλ. που κλίνονται κατά την γ´ κλίση και στα τρία γένη: celer, celĕris, celĕre ταχύς, -εία, -υ, acer, acris, acre οξύς, -εία, -υ.
2) Τα δικατάληκτα και τα μονοκατάληκτα επίθετα είναι όλα τριτόκλιτα: facĭl-is (αρσ. και θηλ.), facĭl-e (ουδ.) εύκολος -η -ο, felix (αρσ. θηλ. και ουδ.) ευτυχισμένος -η -ο.
Δικατάληκτα είναι όλα τα επίθετα του συγκριτικού βαθμού, όπως alt-ĭor (αρσεν. και θηλ.), alt-ĭus (ουδ.) ψηλότερος -η -ο.

Τριτόκλιτα επίθετα
Τα τριτόκλιτα επίθετα λήγουν:
1) τα τρικατάληκτα σε -er, -(e)ris, -(e)re·
2) τα δικατάληκτα σε -is, -e και τα συγκριτικά σε -ior, ius·
3) τα μονοκατάληκτα, πολλά σε x, όπως τα audax τολμηρός, rapax αρπακτικός, felix ευτυχής, κτλ., άλλα σε -el, -r, -es, -us, -ns, κτλ., όπως vigil (-gĭlis) άγρυπνος, pauper (-pĕris) φτωχός, dives (-vĭtis) πλούσιος, vetus (-tĕris) παλαιός, prudens (-entis) συνετός κτλ.

Τα τριτόκλιτα επίθετα έχουν την

αφαιρετική του ενικού σε -i, τη γενική του πληθυντικού σε -ium και την ονομαστική (αιτιατική και κλητική) πληθυντικού του ουδετέρου σε -ia: celer - celeri - celerium - celeria, gravis - gravi - gravium - gravia, felix - felici - felicium - felicia.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά (σε μερικές μέρες)!
Χτες ξεκίνησα φροντιστήριο κι έκανα και λατινικά. Μου φάνηκαν αρκετά εύκολα κι ενδιαφέροντα. Έχω όμως μια απορία. Οι τόνοι (το σημάδι αυτό ¯ πάνω απ' τα φωνήεντα) είναι απαραίτητοι; Γιατί έχω δει στο ίντερνετ πως κάποιες λέξεις (π.χ. τα ουσιαστικά α' κλίσης) παίρνουν τόνο, όμως ο καθηγητής μάς τα έμαθε χωρίς τόνους. Για παράδειγμα, το ουσιαστικό po
ēta μάς το έγραψε ως poeta και τη γενική πληθυντικού poetarum αντί poētārum. Τελικά είναι ο τονισμός αναγκαίος ή μπορεί να παραλειφθεί;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dogie

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ειρήνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,092 μηνύματα.
Είναι αναγκαίος μόνο στην αφαιρετική των θηλυκών, τουλάχιστον έτσι μου είχε πει η καθηγήτρια μου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Σ' ευχαριστώ πολύ! :)
Ναι, τώρα που το λες, μας είχε πει ότι στην αφαιρετική ενικού βάζουμε τόνο για να ξεχωρίζει από την ονομαστική και την κλητική. Οπότε, δε θα χρησιμοποιώ τόνους, παρά μόνο σ' αυτήν την περίπτωση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Είναι αναγκαίος μόνο στην αφαιρετική των θηλυκών, τουλάχιστον έτσι μου είχε πει η καθηγήτρια μου.

Εμας μας ειπαν οτι δεν ειναι απαραιτητο σε καμμια περιπτωση, τουλαχιστον σε λυκειακο επιπεδο :confused:

Και στις πανελληνιες, εξαλλου, που δεν εβαζα, δε μου εκοψαν τιποτα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Εμας μας ειπαν οτι δεν ειναι απαραιτητο σε καμμια περιπτωση, τουλαχιστον σε λυκειακο επιπεδο :confused:

Και στις πανελληνιες, εξαλλου, που δεν εβαζα, δε μου εκοψαν τιποτα.
Ίσως να είναι κι έτσι, όμως καλύτερα να μπαίνει τόνος σ' αυτήν την περίπτωση, για να γίνεται ευκολότερη η διάκριση των πτώσεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Ίσως να είναι κι έτσι, όμως καλύτερα να μπαίνει τόνος σ' αυτήν την περίπτωση, για να γίνεται ευκολότερη η διάκριση των πτώσεων.

Αν ηταν αναγκαιος, τοτε γιατι στα θεματα των πανελλαδικων δε βαζουν τονους ουτε στα κειμενα ουτε στις ασκησεις; ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Ούτε στις πανελλήνιες βάζουν τόνους; Δεν το ήξερα! Τώρα σιγουρεύτηκα ότι δε χρειάζονται! :)
Τέλος πάντων, εγώ δεν είπα ότι είναι αναγκαίος ο τονισμός, είπα απλώς ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση (αφαιρετική) βοηθάει στο να ξεχωρίζουμε τις πτώσεις. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Αν ηταν αναγκαιος, τοτε γιατι στα θεματα των πανελλαδικων δε βαζουν τονους ουτε στα κειμενα ουτε στις ασκησεις; ;)
Για να μη γίνεται ευκόλως αντιληπτή η αφαιρετική:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Για να μη γίνεται ευκόλως αντιληπτή η αφαιρετική:P
Χεχε, μπορεί! Σου λέει, αν διάβασες συντακτικό και μετάφραση, θα ξέρεις τι πτώση είναι... :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Για να μη γίνεται ευκόλως αντιληπτή η αφαιρετική:P

Χαχα:P

Αν ειχαν τετοια προθεση, δε θα εκαναν κατι παρομοιο και στο αγνωστο των αρχαιων;:whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αγνωστο

Δραστήριο μέλος

Η Αγνωστο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 461 μηνύματα.
Χαχα:P

Αν ειχαν τετοια προθεση, δε θα εκαναν κατι παρομοιο και στο αγνωστο των αρχαιων;:whistle:

Αναφέρεσαι στο κείμενο που το αναφορικό ό,τι ήταν δίχως κόμμα ή κενό; :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Αναφέρεσαι στο κείμενο που το αναφορικό ό,τι ήταν δίχως κόμμα ή κενό; :whistle:

Λεπτομέρειες:whistle:
:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top