Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

αδαμαντια52071

Πολύ δραστήριο μέλος

Η νυσταλέα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,935 μηνύματα.
δια να σε ρωτησω κατι ασχετο?'ή μαλλον δυο ασχετα...πρωτον πως καταφερνεις παντα και λυνεις σωστα ολες τις ασκησεις μαθηματικων και φυσικης που λενε τα παιδια???πρεπει να εισαι ΤΟΠ ΜΥΑΛΟ(και δεν το λεω ειρωνικα)εμενα μου φαινονται καπως κινεζικα αυτα..(ισως επειση δεν τα εχω διδαχθει..)αλλα πραγματικα μπραβο σου...και 2ον πως μπορεις και ανεβαζεις εικονες?:whistle:ποιος ειναι ο τροπος!?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

13diagoras

Δραστήριο μέλος

Ο 13diagoras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 550 μηνύματα.
εδιτ:Επισης,στην εξαναγκασμενη μηχανικη,στην ιδιοσυχνοτητα εχουμε μεγιστο δυνατο πλατο.Εχουμε και μεγιστη δυνατη ταχυτητα max?Ισχυει οτι u=Aω ?
Στα πλαισια του σχολικου και μη-επειδη μπαζει το ολο θεμα
Ας μου επιτραπει μια συνοψη για αυτα,για οσα εχω καταλαβει...
Συμφωνα με το σχολικο: μεγιστο δυνατο πλατος σημαινει μεγιστη δυνατη ταχυτητα για συχνοτητα διεγερτη ιση με την συντονισμου.Στην πραγματικοτητα ,ομως,μονο η u ειναι η μεγιστη δυνατη,κατι το οποιο προκυπτει και απο τα διαγραμματα που παραθεσε ο koum,σωστα?

Koum:δεν ειχα αλλαξει την ταξη:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Συμφωνα με το σχολικο: μεγιστο δυνατο πλατος σημαινει μεγιστη δυνατη ταχυτητα για συχνοτητα διεγερτη ιση με την συντονισμου...
Το σχολικό αποφεύγει εντελώς να μιλήσει για ταχύτητα στο συντονισμό. Ο λόγος φάνηκε σε όλα αυτά που συζητήσαμε: Όπως είπες από την αρχή "το θέμα μπάζει" και ξεφεύγει από τις γνώσεις του λυκείου. Γιαυτό, καλό θα ήταν να έχουμε και τη γνώμη κάποιου καθηγητή ή φοιτητή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Περί εξαναγκασμένης ταλάντωσης:

Στην εξαναγκασμένη ταλάντωση, όταν η συχνότητα
της εφαρμοσμένης στον ταλαντωτή δύναμης
είναι ίση με την ιδιοσυχνότητα του ταλαντωντή (
), τότε


  1. Το πλάτος της ταλάντωσης δεν είναι μέγιστο. Το μέγιστο πλάτος "πιάνεται" για μια τιμή
    .
  2. Η μέγιστη ταχύτητα του ταλαντωτή μεγιστοποιείται και συνεπώς η μέγιστη κινητική ενέργεια του ταλαντωτή είναι μέγιστη.
  3. Ο ρυθμός μεταβολής της ενέργειας (ισχύς) που μεταφέρεται από τη δύναμη προς τον ταλαντωτή ισούται με
    και είναι μέγιστος.
Στο συνημμένο αρχείο έχουμε σχεδιάσει:


  • Το
    ως προς το
    για διάφορες τιμές του
    (σταθερά απόσβεσης)
  • Τη μέγιστη ταχύτητα ταλάντωσης
    ως προς το
    για διάφορες τιμές του
    . Ισχύει

Από τα σχέδια μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει το αληθές των παρατηρήσεων 1,2.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • forced.jpg
    forced.jpg
    93.8 KB · Εμφανίσεις: 138

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
@ Ricky
1) Το ότι δίνει το g και αυτό δεν χρειάζεται, δεν σημαίνει κάτι. Πολλές φορές γίνεται κάτι παρόμοιο. Και δεν είναι λογικό να χρειάζεται το g, γιατί δεν βλέπω πώς θα μπορούσε να μεταβληθεί το φαινόμενο σε κάποιον άλλο πλανήτη.
2) Δεν ξέρω πολλά για συστήματα αναφοράς. Έριξα μια ματιά (εκτός ύλης) στο βιβλίο της φυσικής μου. Δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να διαλέξουμε περίεργα συστήματα αναφοράς όπως το κέντρο μάζας του συστήματος. Και δεν κατάλαβα, τι εννοείς ότι ο παρατηρητής είναι στο κέντρο μάζας, αφού αυτό κάθε στιγμή είναι άλλο σημείο της βάρκας. Υποθέτω ότι εννοείς το σταθερό σημείο (ας πούμε του νερού) στο οποίο βρίσκεται το εκάστοτε CM του συστήματος. Πάντως, νομίζω ότι είναι πολύ πιο απλό να πάρουμε σύστημα αναφοράς την ακτή.
3) Εδώ έχω μια βασική αντίρρηση: Σύμφωνοι, η στατική τριβή ασκείται μεταξύ των παπουτσιών του ανθρώπου και της βάρκας. Ναι, ο άνθρωπος ασκεί στη βάρκα δύναμη Τ, όμως (δράση - αντίδραση) και η βάρκα ασκεί αντίθετης φοράς Τ στον άνθρωπο. (Διαφορετικά, πώς θα κινιόταν ο άνθρωπος?). Έτσι, αν η κίνηση της βάρκας είναι επιταχυνόμενη, το ίδιο θα ήταν και η κίνηση του ανθρώπου για οποιοδήποτε αδρανειακό σύστημα αναφοράς εκτός της βάρκας. Για σύστημα αναφοράς πάνω στη βάρκα, η βάρκα θα ήταν ακίνητη και ο άνθρωπος θα κινιόταν με σταθερή ταχύτητα (αλλά αυτό δεν θα μας εξυπηρετούσε σε κάτι).
4) Νομίζω ότι στην πραγματικότητα οι κινήσεις (με σύστημα αναφοράς την ακτή) είναι ως εξής: Ο άνθρωπος επιταχύνεται για πολύ μικρό χρόνο, μετά έχει σταθερή ταχύτητα και μετά επιβραδύνεται πάλι για πολύ μικρό χρόνο και σταματά, ρυθμίζοντας με το βάδισμα στου κατάλληλα τη στατική τριβή. (Αυτό δεν γίνεται πάντα και όταν περπατάμε και στο δρόμο?). Το ίδιο και για τη βάρκα με αντίθετη φορά. Όμως, επειδή οι χρόνοι επιτάχυνσης και επιβράδυνσης είναι πολύ μικροί, μπορούμε να θεωρούμε τις κινήσεις ομαλές. (Πρώτη φορά κάνουμε κάτι τέτοιο?).
5) Μπορεί και να κάνω λάθος, εσύ είσαι καθηγητής και εγώ ένας απλός μαθητής (που του αρέσει η φυσική λίγο παραπάνω από το κανονικό). Όμως φαντάζομαι, δεν σε πειράζει που διαφωνώ μαζί σου. Ίσως να έχεις κάπου δίκιο, στο ότι η δική μου λύση δεν είναι εντελώς ακριβής, όμως στην Α λυκείου που κάναμε τέτοιες ασκήσεις, έτσι τις λύναμε. Νομίζω ότι για επίπεδο λυκείου ο τρόπος μου είναι ικανοποιητικός.
6) Επειδή μου αρέσει πολύ η Φυσική (και αυτή τη στιγμή, η απόφαση μου είναι να γίνω φυσικός), σε ευχαριστώ πολύ, γιατί με την απάντηση σου με προβλημάτισες και με έκανες να σκεφτώ και να ψάξω μερικά πράγματα.
--- Φιλικά, Νίκος.

Επί της ουσίας:

2) Γενικώς μπορούμε να τοποθετήσουμε έναν παρατηρητή (αρχή συστήματος αναφοράς) σε όποιο σημείο θέλουμε. Ο παρατηρητής μπορεί να είναι ακίνητος ή να κινείται ως προς άλλους παρατηρητές (η κίνηση είνα σχετική έννοια - εξαρτάται από πού τη βλέπει κανείς). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε βάλει τον παρατηρητή στο κέντρο μάζας του συστήματος. Αυτός λοιπόν βλέπει και τα 2 σώματα να κινούνται αλλά το κέντρο μάζας το βλέπει ακίνητο. Αν διαλέγαμε έναν παρατηρητή στην ακτή (ή οπουδήποτε αλλού), αυτός θα έβλεπε τα 2 σώματα να κινούνται και το κέντρο μάζας να κινείται.

Η επιλογή του παρατηρητή στο κέντρο μάζας έχει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι προφανές: η απόστασή του από τον άνθρωπο είναι ίδια (l) τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος της κίνησης.

Για το δεύτερο, πρέπει να διευκρινιστεί ένα πολύ λεπτό σημείο. Η αρχή διατήρησης της ορμής ισχύει όταν και μόνο όταν υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ σωμάτων. Στην περίπτωσή μας, πριν τη χρονική στιγμή
(στιγμή έναρξης της κίνησης του ανθρώπου) δεν υπάρχει αλληλεπίδραση. Συνεπώς μπορούμε να εφαρμόσουμε την ΑΔΟ από τη χρονική στιγμή
μέχρι και τη χρονική στιγμή
που η κίνηση (και η αλληλεπίδραση) τελειώνει, αλλά όχι πριν και μετά.

Κατά τη λύση της άσκησης ασυναίσθητα έβαλες έναν σταθερό παρατηρητή (ως προς την επιφάνεια του νερού) στο σημείο που αρχικά βρίσκεται ο άνθρωπος. Πριν την
η συνολική ορμή του συστήματος ισούται με την ορμή του κέντρου μάζας, η οποία ισούται με 0. Όμως μόλις αρχίσει η κίνηση, ο παρατηρητής βλέπει το κέντρο μάζας να κινείται προς τα δεξιά με μή μηδενική σταθερή ταχύτητα. Συνεπώς τώρα η ορμή του κέντρου μάζας είναι μή μηδενική και άρα η ορμή του συστήματος είναι μή μηδενική!

Βεβαίως θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε την ΑΔΟ ως προς τον εν λόγω παρατηρητή, όμως τότε θα έπρεπε να γράψουμε, για κάθε χρονική στιγμή που διαρκεί η κίνηση,



όπου είναι η ορμή του κέντρου μάζας, η οποία διατηρείται σταθερή.

Διαλέγοντας τον παρατηρητή στο κέντρο μάζας, αυτός μένει ακίνητος ως προς το κέντρο μάζας και συνεπώς η συνολική ορμή που μετράει (επαναλαμβάνω, κατά τη διάρκεια της κίνησης) είναι 0. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο μηδενισμός της συνολικής ορμής δεν προέρχεται από τη μέτρηση της συνολικής ορμής πριν την κίνηση αλλά από τη συγκεκριμένη επιλογή του παρατηρητή. Αυτό είναι το δεύτερο πλεονέκτημα.

3) Το που χρησιμοποιώ αντιστοιχεί σε αδρανειακό σύστημα αναφοράς (κινείται με σταθερή ταχύτητα ως προς κάθε ανεξάρτητο και ακίνητο παρατηρητή). Η βάρκα, από την άλλη, δεν είναι αδρανειακό σύστημα αναφοράς καθώς της ασκείται δύναμη και αποκτά επιτάχυνση.

Ισχύει αυτό που είπες:

"Έτσι, αν η κίνηση της βάρκας είναι επιταχυνόμενη, το ίδιο θα ήταν και η κίνηση του ανθρώπου για οποιοδήποτε αδρανειακό σύστημα αναφοράς"

Για αυτό και στην παρατήρηση 3 στο pdf γράφω: Ο (αδρανειακός παρατηρητής) βλέπει τον άνθρωπο να κινείται με σταθερή επιτάχυνση.

Πράγματι, η επιφάνεια της βάρκας ασκεί μια δύναμη αντίδρασης στις πατούσες του ανθρώπου και αυτή η δύναμη είναι υπεύθυνη για την επιτάχυση που βλέπει ο . 'Ομως η επιτάχυνση που προκαλεί αυτή η δύναμη "εξαφανίζεται" ως προς τη βάρκα, ακριβώς γιατί η βάρκα δεν αποτελεί αδρανειακό σύστημα αναφοράς. Ως εκ τούτου, ένας παρατηρητής πάνω στη βάρκα βλέπει τον άνθρωπο να κινείται με σταθερή ταχύτητα, παρόλο που στην πραγματικότητα στον άνθρωπο ασκείται δύναμη.

4) Έχεις αντιληφθεί πάρα πολύ σωστά την κίνηση του ανθρώπου. Μόνο στα πολύ αρχικά και τελικά στάδια της κίνησης ο ανθρωπος κινείται επιταχυνόμενα (ως προς τη βάρκα). Έτσι, μπορούμε να αγνοήσουμε αυτή τη μεταβολή και να θεωρήσουμε την ταχύτητά του σταθερή (ως προς τη βάρκα) καθόλη τη διάρκεια της κίνησης. Όμως όταν ο άνθρωπος έχει σταθερή ταχύτητα (πράγμα που θεωρούμε ότι συμβαίνει κατά τη διάρκεια όλης της κίνησης), στη βάρκα ασκείται σταθερή δύναμη και συνεπώς είμαστε υποχρεωμένοι να εκλάβουμε την κίνηση της βάρκας ως προς τον σαν κίνηση με σταθερή επιτάχυνση.

Γενικά Σχόλια:

Η αλήθεια είναι ότι μια αυστηρή ανάλυση του προβλήματος που συζητάμε ξεφεύγει λίγο από τις απαιτήσεις του λυκείου και έχει πολλά λεπτά σημεία. Παρ'ολα αυτά Νίκο κατάφερες να το προσεγγίσεις πολύ καλά. Αν έχεις επιπλέον αντιρρήσεις ή σχόλια είναι όλα ευπρόσδεκτα.

Προφανώς και δε με πειράζει που διαφωνείς μαζί μου. Άλλωστε πολλές μεγάλες ανακαλύψεις προέκυψαν όταν ένας "απλός μαθητής" αμφισβήτησε έναν καθηγητή του.

Πρέπει επίσης να σε συγχαρώ για δύο λόγους:

Πρώτον γιατί διάλεξες την πιο θεμελιώδη επιστήμη, τη φυσική, που μας επιτρέπει να καταλάβουμε και να εξηγήσουμε τον κόσμο γύρω μας όσο καμία άλλη. Όπως λέει και o Sheldon από το Big Bang Theory, "Έχω λειτουργική γνώση για το πως δουλεύει το σύμπαν και όλα όσα το αποτελούν!"

Δεύτερον γιατί, κρίνοντας από τα post σου, διαθέτεις μια γνήσια τάση προς επιστημονική αναζήτηση που πολλοί καθηγητές δεν είχαν σε τέτοια ηλικία.

Φιλικά,

Περικλής
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
picaso is back
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • δαδ.png
    δαδ.png
    42.9 KB · Εμφανίσεις: 145

alex2395

Δραστήριο μέλος

Ο Aλεξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 600 μηνύματα.
δια να σε ρωτησω κατι ασχετο?'ή μαλλον δυο ασχετα...πρωτον πως καταφερνεις παντα και λυνεις σωστα ολες τις ασκησεις μαθηματικων και φυσικης που λενε τα παιδια???πρεπει να εισαι ΤΟΠ ΜΥΑΛΟ(και δεν το λεω ειρωνικα)εμενα μου φαινονται καπως κινεζικα αυτα..(ισως επειση δεν τα εχω διδαχθει..)αλλα πραγματικα μπραβο σου...και 2ον πως μπορεις και ανεβαζεις εικονες?:whistle:ποιος ειναι ο τροπος!?


λυνει μπολικες ασκησεις...
παρε ενα βοηθημα και λυνε τις επιπλεον ασκησεις για εξασκηση
αυτο κανω κι εγω και με βοηθαει:clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
4) Έχεις αντιληφθεί πάρα πολύ σωστά την κίνηση του ανθρώπου. Μόνο στα πολύ αρχικά και τελικά στάδια της κίνησης ο ανθρωπος κινείται επιταχυνόμενα (ως προς τη βάρκα). Έτσι, μπορούμε να αγνοήσουμε αυτή τη μεταβολή και να θεωρήσουμε την ταχύτητά του σταθερή (ως προς τη βάρκα) καθόλη τη διάρκεια της κίνησης. Όμως όταν ο άνθρωπος έχει σταθερή ταχύτητα (πράγμα που θεωρούμε ότι συμβαίνει κατά τη διάρκεια όλης της κίνησης), στη βάρκα ασκείται σταθερή δύναμη και συνεπώς είμαστε υποχρεωμένοι να εκλάβουμε την κίνηση της βάρκας ως προς τον Ο΄σαν κίνηση με σταθερή επιτάχυνση.
Με όλο το θάρρος, εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ ριζικά:
Αν θεωρήσουμε την κίνηση του ανθρώπου ομαλή, και η κίνηση της βάρκας θα είναι ομαλή. Διαφορετικά παραβιάζουμε τον 3ο νόμο του Newton. Μεταξύ ανθρώπου και βάρκας ή θα υπάρχει αλληλεπίδραση ή δεν θα υπάρχει.
Και πάλι φιλικά, και με συγχωρείς που επιμένω... :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

barca10

Νεοφερμένος

Ο Φώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Γραμμικο ομογενες ελαστικο μεσο εκτεινεται κατα τη διευθυνση του αξονα χ'χ. Δύο σημεί του Α,Β απέχουν μεταξύ τους απόσταση 20 cm και αρχίζουν να ταλαντώνονται κατακόρυφα με την ίδια συχνότητα f=5Hz και πλάτος 4 cm. Κατά μήκος του μέσου διαδίδονται τότε δύο εγκάρσια ημινοτονοειδή κύματα με μήκος κύματος λ=4cm . Θεωρούμε αρχή του άξονα χʼχ το μέσο Ο της απόστασης ΑΒ, με το Α αριστερά και το β δεξιά. Επίσης θεωρούμε αρχή του χρόνου τη στιγμή που τα κύματα συναντόνται στο Ο και είναι για το Ο y=0 και u>0. Το Ο είανι κοιλία του στάσιμου κύματος που δημιουργείται.
Α) να γράψετε την εξίσωση του στάσιμου κύματος που δημιουργείται.
Β) να βρείτε τον αριθμό των κοιλίων και των δεσμών που δημιουργούνατι
Γ)να γράψετε τις εξισώσης της απομάκρυνσης, της ταχύτητας και της επιτάχυνσης για την δεύτερη προς τα δεξιά κοιλία.

Απλή εφαρμογή είναι. Θα ρωτήσω όπως ο καθηγητής μου: "έλυσες πρώτα τις ασκήσεις του σχολικού?"
Υποδείξεις:
Α) Βάζεις τις τιμές στην εξίσωση του Σ.Κ.
Β) Οι θέσεις των κοιλιών είναι: Χκ = kλ/2. Βάζεις -10<Χκ<+10 και βρίσκεις πόσες ακέραιες τιμές του k υπάρχουν. Για τους δεσμούς Χδ = (2k+1)λ/4 και κάνεις το ίδιο.
Γ) Η κοιλία που θέλεις έχει χ = +4cm και κάνεις αντικατάσταση στις εξισώσεις.

Κατ αρχάς ευχαριστώ για την απάντηση.

Η παρακάτω λύση είναι σωστή;

Α) y=8*10^-2*syn(2π*χ/4*10^-2)ημ(2π/0,2*t) (S.I)

Β) -10<Χκ<10
-10<κλ/2<10
-10<2κ<10
-5<κ<5
συνεπώς 10 κοιλιες ; (το ίδιο και για τους δεσμούς)

Γ) y=8*10^-2 *syn(2π*χ/4*10^-2)ημ(2π/0,2*t) (S.I)
u=2Aω*συν(2πχ/λ)*συν(2πΤ/τ) ==> ........ (όπου χ=4*10^-2)


Πάω σωστά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Βασικά ναι. Κάνε και τις πράξεις που γίνονται. Πρόσεξε -5<κ<+5 δίνει 9 ακέραια κ και όχι 10. Νομίζω όμως (εδώ εγώ δεν το είπα καλά), πρέπει -5≤κ≤+5 , άρα 11 τιμές. Και φυσικά Τ/τ (τελευταία γραμμή) εννοείς t/Τ. Ακόμα, δεν είναι ανάγκη να τα κάνεις S.I. μπορείς να τα αφήνεις cm.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

barca10

Νεοφερμένος

Ο Φώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Βασικά ναι. Κάνε και τις πράξεις που γίνονται. Πρόσεξε -5<κ<+5 δίνει 9 ακέραια κ και όχι 10. Νομίζω όμως (εδώ εγώ δεν το είπα καλά), πρέπει -5≤κ≤+5 , άρα 11 τιμές. Και φυσικά Τ/τ (τελευταία γραμμή) εννοείς t/Τ. Ακόμα, δεν είναι ανάγκη να τα κάνεις S.I. μπορείς να τα αφήνεις cm.

Ευχαριστώ θα επανέλθω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Πότε είπες θα κάνεις την πρώτη σου έκθεση ζωγραφικής?

(Αν δεν εμφανίζεται, πατήστε δεξί κλικ και εμφάνιση)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

koum

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο koum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιος Πέτρος (Αρκαδία). Έχει γράψει 1,238 μηνύματα.
Περί εξαναγκασμένης ταλάντωσης:

Στην εξαναγκασμένη ταλάντωση, όταν η συχνότητα
της εφαρμοσμένης στον ταλαντωτή δύναμης
είναι ίση με την ιδιοσυχνότητα του ταλαντωντή (
), τότε


  1. Το πλάτος της ταλάντωσης δεν είναι μέγιστο. Το μέγιστο πλάτος "πιάνεται" για μια τιμή
    .
  2. Η μέγιστη ταχύτητα του ταλαντωτή μεγιστοποιείται και συνεπώς η μέγιστη κινητική ενέργεια του ταλαντωτή είναι μέγιστη.
  3. Ο ρυθμός μεταβολής της ενέργειας (ισχύς) που μεταφέρεται από τη δύναμη προς τον ταλαντωτή ισούται με
    και είναι μέγιστος.
Στο συνημμένο αρχείο έχουμε σχεδιάσει:


  • Το
    ως προς το
    για διάφορες τιμές του
    (σταθερά απόσβεσης)
  • Τη μέγιστη ταχύτητα ταλάντωσης
    ως προς το
    για διάφορες τιμές του
    . Ισχύει

Από τα σχέδια μπορεί κανείς να επιβεβαιώσει το αληθές των παρατηρήσεων 1,2.

Έχω την εντύπωση πως λέμε ακριβώς τα ίδια πράγματα. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
Με όλο το θάρρος, εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ ριζικά:
Αν θεωρήσουμε την κίνηση του ανθρώπου ομαλή, και η κίνηση της βάρκας θα είναι ομαλή. Διαφορετικά παραβιάζουμε τον 3ο νόμο του Newton. Μεταξύ ανθρώπου και βάρκας ή θα υπάρχει αλληλεπίδραση ή δεν θα υπάρχει.
Και πάλι φιλικά, και με συγχωρείς που επιμένω... :)

Μεταξύ ανθρώπου και βάρκας υπάρχει αλληλεπίδραση. Οι νόμοι του Νέυτωνα ισχύουν μόνο για αδρανειακά συστήματα αναφοράς. Η βάρκα δεν είναι αδρανειακό σύστημα αναφοράς και άρα επί της βάρκας οι Νόμοι του Νεύτωνα παύουν να ισχύουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Μεταξύ ανθρώπου και βάρκας υπάρχει αλληλεπίδραση. Οι νόμοι του Νέυτωνα ισχύουν μόνο για αδρανειακά συστήματα αναφοράς. Η βάρκα δεν είναι αδρανειακό σύστημα αναφοράς και άρα επί της βάρκας οι Νόμοι του Νεύτωνα παύουν να ισχύουν.
Με σύστημα αναφοράς την ακτή και οι δύο κινήσεις είναι ομαλές. Θα έπρεπε με το δικό σου σύστημα αναφοράς να βγει το ίδιο αποτέλεσμα. Βρίσκεις όμως διαφορετικό. Και στο σχήμα σου σαν μετατόπιση της βάρκας έχεις τη μετατόπιση ως προς την ακτή. Το έψαξα το θέμα, η άσκηση είναι κλασική, υπάρχει σε βιβλία.
--- (Δεν θα συνεχίσω στο θέμα, είπα την άποψη μου, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο).

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

barca10

Νεοφερμένος

Ο Φώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Δία εσύ που έχεις κλίση και στη ζωγραφική :) μήπως μπορείς να σχεδιάσεις και το στιγμιότυπο την χρονική στιγμή 9T/4 στο πρόβλημα μου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
δυο ασκησεις στις φθινουσες η πρωτη ξεφευγει απο τα πλαισια του λυκειου και η 2) πολυ σημαντικο το σκεπτικο της
1)Ενα συστημα m-k εκτελει φθινουσες ταλαντωσεις με περιοδο Τ υπο την επιδραση της τριβης που δινεται απο την σχεση F=-bu
a)Να βρεθει η ενεργεια που χανεται λογο τριβων στην πρωτη περιοδο
β)Να βρεθει η ενεργεια ποθ χανεται λογο τριβων ανα περιοδο σε συναρτηση πε τον χρονο και να σχεδιαστει
Μπορει να θελει και ολοκληρωματα:hmm:
2)m=1 k=100 εκτρεπεται προς τα κατω απο θιτ 0,8m και αφηνεται ελευθερο.Μετα απο πληρη ταλαντωση το συστημα εχασε τα 3/4 της ενεργειας
παραλειπω το α
β)την τ1 εχει χ1=0,1μ και υ1=3μ/σ εαπωλ=? απο τ=0 μεχρι τ1 .Πολυ σημαντικη ασκηση και το σκεπτικο της βοηθαει πολυ:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ricky

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Pericles αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 160 μηνύματα.
δυο ασκησεις στις φθινουσες η πρωτη ξεφευγει απο τα πλαισια του λυκειου και η 2) πολυ σημαντικο το σκεπτικο της
1)Ενα συστημα m-k εκτελει φθινουσες ταλαντωσεις με περιοδο Τ υπο την επιδραση της τριβης που δινεται απο την σχεση F=-bu
a)Να βρεθει η ενεργεια που χανεται λογο τριβων στην πρωτη περιοδο
β)Να βρεθει η ενεργεια ποθ χανεται λογο τριβων ανα περιοδο σε συναρτηση πε τον χρονο και να σχεδιαστει
Μπορει να θελει και ολοκληρωματα:hmm:
2)m=1 k=100 εκτρεπεται προς τα κατω απο θιτ 0,8m και αφηνεται ελευθερο.Μετα απο πληρη ταλαντωση το συστημα εχασε τα 3/4 της ενεργειας
παραλειπω το α
β)την τ1 εχει χ1=0,1μ και υ1=3μ/σ εαπωλ=? απο τ=0 μεχρι τ1 .Πολυ σημαντικη ασκηση και το σκεπτικο της βοηθαει πολυ:)

Η 1η είναι τελείως εκτός ύλης. Πάντως αποδεικνύεται ότι η μετατόπιση σε μια φθίνουσα ταλάντωση είναι


και η ενέργεια είναι



Για τη 2η πρέπει να μας πείς τί ταλάντωση έχουμε. Υποθέτω φθίνουσα; Αν ναι, η σταθερά απόσβεσης b δε δίνεται;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kapoios93

Νεοφερμένος

Ο kapoios93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
διαβασε καλα την θεωρια του βιβλιου και θα καταλαβεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Δία εσύ που έχεις κλίση και στη ζωγραφική :) μήπως μπορείς να σχεδιάσεις και το στιγμιότυπο την χρονική στιγμή 9T/4 στο πρόβλημα μου;
Βρήκες ότι υπάρχουν 11 κοιλίες και 10 δεσμοί. Στο Ο είναι κοιλία.
Για το Ο την t=0 είναι y=0, υ>0 άρα την t = 9T/4 = 2T + T/4 το Ο είναι στη θέση +2A=+8cm και όλα τα σημεία στις ακραίες τους θέσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top