Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

jim_porto

Νεοφερμένος

Ο jim_porto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
μπορει καποιος να γραψει τις εξισωσεις ταχυτητας και επιταχυνσης σε συναρτηση του χρονου για τα κυματα?[οχι μονο τα απλα].γιατι δεν τις βρισκω πουθενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xalastras

Νεοφερμένος

Ο xalastras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Βγαινουν πολύ εύκολα φίλε. Παίρνεις την εξίσωση του κύματος και θεωρείς το x σταθερό άρα έχεις μία εξίσωση της μορφής y(t) ε για την ταχύτητα έχεις u(t)=y'(t) και για την επιτάχυνση α(t)=u'(t)=y"(t) . π.χ.

y(t)=Aημ2π(t/T-x/λ) τότε u(t)=y'(t)=2π/T*Aσυν2π(t/T-x/λ)
εύκολο ? ^^
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jim_porto

Νεοφερμένος

Ο jim_porto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
οκ thanks.:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bobiras11

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Μεγίστη (Καστελόριζο). Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Τώρα μπήκα στις ταλαντώσεις, μας έδωσαν ένα φυλλάδιο με 10 ασκήσεις και αντιμετωπίζω πρόβλημα στις παρακάτω δύο.

1. Ένα σώμα κάνει Α.Α.Τ. με πλάτος Α=10cm. Σε δύο διαδοχικά περάσμαρα του σώματος από την ίδια θέση Μ του θετικού ημιάξονα και με αντίθετες ταχύτητες, αντιστοιχεί αύξηση της φάσης της ταλάντωσης κατά Δφ=2π/3 rad.
Να βρεθεί η απομάκρυνση του σώματος, όταν βρίσκεται στη θέση Μ.
[Απ. χ=5cm]

2. Υλικό σημείο εκτελεί Α.Α.Τ και περνάει από δύο διαδοχικά σημεία της τροχιάς του που απέχουν d=10ρίζα2 με την ίδια ταχύτητα μέσα σε χρόνο Δt=3 sec. Μετά το πέρασμα του από το δεύτερο σημείο χρειάζεται άλλα 3 sec για να επιστρέψει σε αυτό κινούμενο με αντίθετη φορά.
Να βρείτε τη περίοδο Τ και το πλάτος Α της ταλάντωσης.
[Απ. 12 sec, 10cm]

Μέχρι τις 1 το βράδυ αν γίνεται:) Thanks!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Τώρα μπήκα στις ταλαντώσεις, μας έδωσαν ένα φυλλάδιο με 10 ασκήσεις και αντιμετωπίζω πρόβλημα στις παρακάτω δύο.

1. Ένα σώμα κάνει Α.Α.Τ. με πλάτος Α=10cm. Σε δύο διαδοχικά περάσμαρα του σώματος από την ίδια θέση Μ του θετικού ημιάξονα και με αντίθετες ταχύτητες, αντιστοιχεί αύξηση της φάσης της ταλάντωσης κατά Δφ=2π/3 rad.
Να βρεθεί η απομάκρυνση του σώματος, όταν βρίσκεται στη θέση Μ.
[Απ. χ=5cm]

2. Υλικό σημείο εκτελεί Α.Α.Τ και περνάει από δύο διαδοχικά σημεία της τροχιάς του που απέχουν d=10ρίζα2 με την ίδια ταχύτητα μέσα σε χρόνο Δt=3 sec. Μετά το πέρασμα του από το δεύτερο σημείο χρειάζεται άλλα 3 sec για να επιστρέψει σε αυτό κινούμενο με αντίθετη φορά.
Να βρείτε τη περίοδο Τ και το πλάτος Α της ταλάντωσης.
[Απ. 12 sec, 10cm]

Μέχρι τις 1 το βράδυ αν γίνεται:) Thanks!

Δε μου έρχεται καμία πιο "ορθόδοξη" λύση... Ελπίζω να σου κάνει αυτή:
Ένα σώμα ξεκινώντας από τη ΘΙΤ με θετική ταχύτητα για να φτάσει στο θετικό άκρο, μετά στο αρνητικό και μετά να πάει στη ΘΙΤ αυξάνει το φ του κατά 2π.
Για να πάει από το Μ στο θετικό άκρο και να ξαναγυρίσει στο Μ, αυξάνει κατά 2π/3. Άρα για να πάει από το Μ στο θετικό άκρο αυξάνει (2π/3)/2=π/3. Συνεπώς αφού για να πάει το σώμα από τη ΘΙΤ στο θετικό άκρο αυξάνει κατά π/2, για να φτάσει στο Μ αυξάνει π/2-π/3=π/6. ημπ/6=1/2 άρα χ=0,1*1/2=0,05.
Στη 2η η δυσκολία σου φαντάζομαι ήταν στο ίδιο σημείο οπότε δεν χρειάζεται ανάλυση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

NeedNoEducation

Νεοφερμένος

Ο NeedNoEducation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 55 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Γνωριζουμε, συμφωνα παντα με το σχολικο βιβλίο, πως στο ιδανικο κύκλωμα LC, οταν τη χρονικη στιγμη t=0 ειναι q=Q και i=0, ισχυουν οι γνωστοι τυποι του σχολικου βιβλιου q=Qσυνωt και i=-Iημωt.
Οταν ομως τη χρονικη στιγμη t=0 ισχυει κατι αλλο π.χ. q=0 και i=Ι, τοτε εχουμε αρχικη φαση, οποτε οι παραπανω τυποι θα πρεπει να ειναι q=Qσυν(ωt+φο) και i=-Iημ(ωt+φο), τους οποιους ομως το σχολικο βιβλιο δεν αναφερει και θεωρουμε (θεωρω) πως ειναι οι αντιστοιχοι των μηχανικων ταλαντωσεων.
Εχω ομως παρατηρησει πως σε διαφορα εξωσχολικα βιβλια, δεν χρησιμοποιουνται οι παραπανω τυποι με την αρχικοι φαση, αλλα αυθαιρετα καποιοι αλλοι, σωστοι μεν αλλα που δεν εχουν καμια σχεση με αυτους του σχολικου βιβλιου.
Εχω για παραδειγμα διαβασει σε γνωστο εξωσχολικο βιβλιο πως, οταν τη χρονικη στιγμη t=0 ειναι q=0 και i=Ι, θα ισχυει q=Qημωt και i=Iσυνωt χωρις καμια εξηγηση και με χρηση σε ασκησεις χωρις καμια αποδειξη.
Πιστευω πως, ειδικα στις πανελληνιες εξετασεις, πρεπει να ακολουθειται πιστα το σχολικο βιβλιο(ασχετα με τις αδυναμιες του).
Ευχαριστω που με ακουσατε (διαβασατε) και οποιαδηποτε παρατηρηση -διορθωση - επισημανση ειναι αποδεκτη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Γνωριζουμε, συμφωνα παντα με το σχολικο βιβλίο, πως στο ιδανικο κύκλωμα LC, οταν τη χρονικη στιγμη t=0 ειναι q=Q και i=0, ισχυουν οι γνωστοι τυποι του σχολικου βιβλιου q=Qσυνωt και i=-Iημωt.
Οταν ομως τη χρονικη στιγμη t=0 ισχυει κατι αλλο π.χ. q=0 και i=Ι, τοτε εχουμε αρχικη φαση, οποτε οι παραπανω τυποι θα πρεπει να ειναι q=Qσυν(ωt+φο) και i=-Iημ(ωt+φο), τους οποιους ομως το σχολικο βιβλιο δεν αναφερει και θεωρουμε (θεωρω) πως ειναι οι αντιστοιχοι των μηχανικων ταλαντωσεων.
Εχω ομως παρατηρησει πως σε διαφορα εξωσχολικα βιβλια, δεν χρησιμοποιουνται οι παραπανω τυποι με την αρχικοι φαση, αλλα αυθαιρετα καποιοι αλλοι, σωστοι μεν αλλα που δεν εχουν καμια σχεση με αυτους του σχολικου βιβλιου.
Εχω για παραδειγμα διαβασει σε γνωστο εξωσχολικο βιβλιο πως, οταν τη χρονικη στιγμη t=0 ειναι q=0 και i=Ι, θα ισχυει q=Qημωt και i=Iσυνωt χωρις καμια εξηγηση και με χρηση σε ασκησεις χωρις καμια αποδειξη.
Πιστευω πως, ειδικα στις πανελληνιες εξετασεις, πρεπει να ακολουθειται πιστα το σχολικο βιβλιο(ασχετα με τις αδυναμιες του).
Ευχαριστω που με ακουσατε (διαβασατε) και οποιαδηποτε παρατηρηση -διορθωση - επισημανση ειναι αποδεκτη.


ειναι απιθανο να βαλουν ηλεκτρικη ταλαντωση μμε αρχικη φαση
οι τυποι που σου εδωσε το βοηθημα προκυπτουν τριγωνομετρικα
γιατι το ημ(ωτ+90)=συνωτ και
συν(ωτ+90)=ημωτ
αντιστοιχα ημ(ωτ-90)=συνωτ
και συν(ωτ+90)=ημωτ
κανονικα θα επρεπε να υπαρχει ενα - στο τυπο του q και i

ομως οπως ειπα ειναι λιγο απιθανο να βαλουν κατι τετοιο στις πανελληνιες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NeedNoEducation

Νεοφερμένος

Ο NeedNoEducation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 55 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
ειναι απιθανο να βαλουν ηλεκτρικη ταλαντωση μμε αρχικη φαση

Δυστυχως εχει ασκηση το σχολικο βιβλιο με αρχικη φαση....
Ειναι η 1.49/σχ.βιβλ./1ο κεφ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Όταν χρησιμοποιούμε τον τύπο q=Qσυνωt επειδή ισχύουν οι αρχικές συνθήκες: t=0 i=0 q=Q, υπάρχει αρχική φάση π/2 (rad).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Όταν χρησιμοποιούμε τον τύπο q=Qσυνωt επειδή ισχύουν οι αρχικές συνθήκες: t=0 i=0 q=Q, υπάρχει αρχική φάση π/2 (rad).

επειδη Qημ(ωτ+90)=Qσυν(ωτ)

βασικα για να βρισκεις αρχικη φαση κανε το εξης
q=Qημ(ωτ+φ0) και βρες το φο με τον κλασικο τροπο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
επειδη Qημ(ωτ+90)=Qσυν(ωτ)

βασικα για να βρισκεις αρχικη φαση κανε το εξης
q=Qημ(ωτ+φ0) και βρες το φο με τον κλασικο τροπο
Απάντηση σε εμένα είναι; Εγώ το γνωρίζω.:) Απλώς παραπάνω κάποιος είπε ότι όταν ισχύει η εξίσωση με το συνιμήτονο μέσα η αρχική φάση είναι 0.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
απλα διευκρινηση ηταν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Undead

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο john αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
Δες πως το λύνει στο λυσσάρι ... Βασικά οι τύποι για αρχική φάση είναι


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Παιδιά, δεν ξέρω, αλλά πραγματικά στο LC η αρχική φάση μου φαίνεται πολύ πιο χαλαρή στην κατανόηση κι εφαρμογή απ'ότι στις μηχανικές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
τα ιδια πραγματα ειναι
αν το θελεις δες το μονο μαθηματικα γιατι ο τυπος του ρευματος ειναι παραγωγος του τυπου του φορτιου. δεν εχετε κανει ακομα παραγωγους ομως...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fasok

Νεοφερμένος

Ο fasok αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Θέλω να κάνω μια ερώτηση για τις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα σύστημα σωμάτων. Κυρίως μπερδεύομαι όταν τα σώματα συνδέονται με νήμα.

Λοιπόν:


Πείτε ότι έχουμε τα παραπάνω σώματα m1 και m2 συνδεδεμένα μεταξύ τους με νήμα.
Μπορεί κάποιος να μου σχεδιάσει τις δυνάμεις που δέχεται το καθένα; Και αν γίνεται να σημειώσετε ποιες δυνάμεις είναι ίσες με ποιες κ.λπ. (m1 ≠ m2) Το νήμα θεωρείται αβαρές (ή όπως τέλος πάντων το γράφουν συνήθως στις ασκήσεις).

Α, και θεωρώ ότι είναι σημειακά. Καλά, αν θέλετε, δείξτέ το μου και για στερεά σώματα, δε με πειράζει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tpt

Νεοφερμένος

Ο tpt αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 64 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Μια απορία....



Έχετε που έχετε απορίες,γιατί δεν ρωτάτε τους ίδιους τους καθηγητές σας αλλά καταπιάνεστε με τα διάφορα forums για να βρείτε απαντήσεις στα ερωτήματά σας; Δηλαδή ΚΑΙ πληρώνετε τους καθηγητές ΚΑΙ εξακολουθείτε να έχετε απορίες....Δηλαδή...ΕΛΕΟΣ!

Πιάστε να ρωτάτε τους ίδιους τους καθηγητές σας και μην καταπιάνεστε με διάφορους "masters" από τα forums.Αλλιώς ξεγραφτείτε απο τα φροντιστήρια/ιδιαίτερα που κάνετε και ελάτε να μαθαίνετε τα πάντα εδώ ή σε άλλα παρόμοια forums.


Θυμάμαι πέρσι εκατοντάδες άτομα που καθόντουσαν και σκάναραν ασκήσεις απο βοηθήματα και τις δημοσίευαν εδώ για να τους τις λύσουν άλλα άτομα απο εδώ(!).Δηλαδή ΚΑΙ λεφτά χάνετε(δεν κάνετε αυτό που πρέπει στο φροντιστήριο ή στο ιδιαίτερό σας) αλλά ΚΑΙ πολύτιμο χρόνο απο το διάβασμά σας.Στο χρόνο που θα χρειαστείτε για να μπείτε στο net,να σκανάρετε την άσκηση,να τη δημοσιεύσετε,να περιμένε κανα μισάωρο μέχρι να μπει κανείς να τη δει,μπορείτε να στρώσετε τον πισινό σας και να την παλέψετε και μόνοι σας και ας μην σας βγει.Αλλά έχουμε μάθει στη "γράγορη λύση" και δεν φτάνει μόνο αυτό,αλλά καυχιόμαστε δεξιά-αριστερά για το κατόρθωμά μας.


Αυτά είχα να πω.Πήρα αφορμή από το post του fasok που ρωτάει να μάθει απο εδώ πώς θα χαράξει δυνάμεις.

Σοβαρευτείτε όσο είναι ακόμη νωρίς.Forums σαν αυτό φυσικά και προσφέρουν γνώσεις στα μέλη τους.Οι καταχρήσεις όμως σαν και αυτές που περιέγραψα παραπάνω από διάφορα μέλη,ευτελίζουν το forum και το περιεχόμενό του.


Ευχαριστώ για την "ακρόαση" ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ilianna

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ilianna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 322 μηνύματα.
Σωστός! Καλύτερα να ρωτήσεις τον καθηγητή σου, που σίγουρα θα προσφερθεί να στα εξηγήσει! Έτσι θα μπορείς κι εσύ τις επόμενες φορές να τις κάνεις μόνος σου!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nanou!!

Νεοφερμένος

Η Nanou!! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βαθύ (Σάμος). Έχει γράψει 48 μηνύματα.
συμφωνω κ εγώ. παιδια ειναι αθλιο να περιμενετε απο αλλους να σας που ασκησεις! ελεος!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

raster

Νεοφερμένος

Ο raster αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 86 μηνύματα.
Εντάξει βρε παιδιά, μια ερώτηση έκανε ο άνθρωπος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top