[28/5/2010] Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Κατεύθυνσης

Πώς τα πήγατε;
Κλειστή δημοσκόπηση .

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 132)
  • Πολύ καλά

    Ψήφοι: 54 40.9%
  • Καλά

    Ψήφοι: 25 18.9%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 18 13.6%
  • Άσχημα

    Ψήφοι: 2 1.5%
  • Χάλια

    Ψήφοι: 3 2.3%
  • Δεν είμαι υποψήφιος

    Ψήφοι: 30 22.7%

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Admiral

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Admiral αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 187 μηνύματα.
Τωρα οχι επειδη ειμαι υποψηφιος αλλα πραγματικα πρεπει να επεμβει η Υπουργος. Ειναι ξεφτιλισμενες οι εξετασεις αλλα να κραταμε καποια προσχηματα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Όσοι νιώθετε ότι αδικείστε στείλτε e-mail διαμαρτυρίας στο υπουργείο παιδείας και στο troktiko το οποίο τα δημοσιεύει. Αν δουν ότι υπάρχει μαζική αντίδραση θα σκεφτούν σοβαρά να κόψουν μόρια γι αυτό το λόγο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Στο troktiko πως στελνουμε διαμαρτυρια για δημοσιευση; :P (noob alert)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

musicrain1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Φάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 218 μηνύματα.
Στο troktiko πως στελνουμε διαμαρτυρια για δημοσιευση; :P (noob alert)

Με e-mail στο troktikos@gmail.com και subject "Απάντηση στο ποστ Υπουλη και Ανήθικη Οδηγία......."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Στο troktiko πως στελνουμε διαμαρτυρια για δημοσιευση; :P (noob alert)

Προς τα δεξιά έχει μια φόρμα Σχόλια-Επικοινωνία. Συμπληρώνεις εκεί το μήνυμα σου και στο στέλνεις.

Μην το αφήνετε έτσι!!!! Κάντε το όλοι

ή στέλνεις στο e-mail που γράφει ο musicrain1
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalek

Νεοφερμένος

Ο Dalek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Και από Δευτέρα τηλέφωνα παιδιά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,778 μηνύματα.
Εστειλα, θενξ για τις οδηγιες. :P
Στειλ'τε οσοι μπορειτε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Και εγω εστειλα ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μπάμπης ο Άλλος

Δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης ο Άλλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Παλαιό Φάληρο (Αττική). Έχει γράψει 418 μηνύματα.
Αμα το αντιληφθηκαν αργοτερα , γιατι εδωσαν διευκρυνιση να μην βαθμολογηθουν με τον ιδιο τροπο αυτοι που χρησημοποιησαν πινακα ; :/:

Και μόνο με την διευκρίνηση αυτή δείχνουν ότι το κατάλαβαν αργότερα. Συγνώμη αλλά εάν αυτός που με διορθώνει χρειάζεται να μάθει από το υπουργείο ότι η χρήση πινάκων είναι λάθος, εγώ που να το ξέρω εάν αυτός δεν το ήξερε;

Εκτός αυτού, δεν υπάρχει το "κρίση του καθηγητή το πόσο θα κόψει". Εδώ εμένα η καθηγήτρια στο σχολείο μου είπε ότι το έλυσε με πίνακα. Δηλαδή, υπάρχει περίπτωση να γράψω εγώ τα ίδια με κάποιον άλλο και λόγω διορθωτή αυτός να πάρει 20 και εγώ 16?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μπάμπης ο Άλλος

Δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης ο Άλλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Παλαιό Φάληρο (Αττική). Έχει γράψει 418 μηνύματα.
Παρεπιπτόντως, εγώ έκανα και κάτι άλλο. Αφού έγραψα τα θέματα όλα ένα ένα, με πίνακες, μόλις τελείωσα και το 4ο θέμα, έγραψα:

ΘΕΜΑ Γ χωρίς πίνακες

εκεί λοιπόν, έγραψα κανονικότατα και σωστότατα τα 4/5 ερωτήματα του θέματος Γ χωρίς πίνακες.

Αφότου το έγραψα, του τράβηξα ένα μεγάλο Χ και το διέγραψα (για να μην έχω φυσικά δύο λύσεις στο γραπτό μου, αυτό δεν είναι καλό)

Φαίνεται όμως αυτό, και κάνει μπάμ ο τίτλος.

Πιστεύετε εάν το δεί αυτό ο διορθωτής να είναι λίγο περισσότερο επιεικείς στην βαθμολόγηση της λύσης μου με πίνακες εφόσον φαίνεται ότι έχω κατανοήσει την αδυναμία του πίνακα στην συγκεκριμένη άσκηση και την έχω λύσει ουσιαστικά και χωρίς πίνακες (πλήν ενός ερωτήματος) ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

182

Νεοφερμένος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Παρεπιπτόντως, εγώ έκανα και κάτι άλλο. Αφού έγραψα τα θέματα όλα ένα ένα, με πίνακες, μόλις τελείωσα και το 4ο θέμα, έγραψα:

ΘΕΜΑ Γ χωρίς πίνακες

εκεί λοιπόν, έγραψα κανονικότατα και σωστότατα τα 4/5 ερωτήματα του θέματος Γ χωρίς πίνακες.

Αφότου το έγραψα, του τράβηξα ένα μεγάλο Χ και το διέγραψα (για να μην έχω φυσικά δύο λύσεις στο γραπτό μου, αυτό δεν είναι καλό)

Φαίνεται όμως αυτό, και κάνει μπάμ ο τίτλος.

Πιστεύετε εάν το δεί αυτό ο διορθωτής να είναι λίγο περισσότερο επιεικείς στην βαθμολόγηση της λύσης μου με πίνακες εφόσον φαίνεται ότι έχω κατανοήσει την αδυναμία του πίνακα στην συγκεκριμένη άσκηση και την έχω λύσει ουσιαστικά και χωρίς πίνακες (πλήν ενός ερωτήματος) ;

εξαρταται φιλε μου...ισως αν πεσεις σε ατομο που επηρεαζεται ψηχολογικα, να σου δωσει καποιες μοναδες παραπανω. Αλλα γενικως οι εξεταστες βλεπουν τα σημεια που πρεπει να δουν και τελειωνουν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μπάμπης ο Άλλος

Δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης ο Άλλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Παλαιό Φάληρο (Αττική). Έχει γράψει 418 μηνύματα.
Nαί την ίδια ιδέα έχω κι εγώ. Απλά σκεφτόμουν ότι ίσως, εάν πχ βγεί απόφαση και τους λεεί κόψτε από 5-10 μόρια αυτό να τον παρακινήσει για να κόψει 5 και όχι 10.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Βασικα ο τροπος λυσης αλλαζει ελαχιστα αν δεν χρησημοποιηθουν πινακες ( καθως η λογικη ειναι ιδια) , το βρισκω υπερβολικο να κοψουν πανω απο 5 μοναδες !!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ballaki

Νεοφερμένος

Ο Ballaki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Πρωτα απ'ολα ρε παιδια η ασκηση μας ζητουσε να κανουμε ΑΛΓΟΡΙθΜΟ!!!! και οχι προγραμμα!!!!!!αμα μας ζητουσε προγραμμα αφενος μεν θα ηταν υποχρεωτικο να δηλωσουμε το μεγεθος του πινακα αφετερου δε δεν θα πηγαινε το 60% τουλαχιστον των μαθητων που γνωριζει προγραμματισμο να χρησιμοποιησει πινακες....δεν μπορω να καταλαβω γιατι γινεται αυτο....και μιλαω ως υποψηφιος των φετινων πανελληνιων που περασαμε τοσα και τοσα μετα απο καθε μαθημα.....παντως εγω πιστευω πως η πιθανοτητα να κοψουν ολο το 3ο θεμα ειναι πολυ μικρη....πιθανον να χασουμε λιγα μορια(κατι βεβαια που παλι δεν μπορω να καταλαβω εφοσον η ασκηση μας ζητουσε αλγοριθμο..)[εκτιμηση τοσο προσωπικη οσο και του καθηγητη μου] τι να πω κουραστηκα να αγχωνομαι με το τι ειναι σωστο,τι θελουν για σωστο......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Ειναι τοσο ωραιο οταν ειναι στην απ'εξω και παρατηρεις τα πραγματα... κοιταξτε τι γραφει ενας φοιτητης του ΕΜΠ στο troktiko :


"Όσον αφορά το θέμα: "Υπoυλη και ανήθικη οδηγία από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων", θα ήθελα να τονίσω το εξής. Φυσικά και δεν πρέπει να λυθεί το τρίτο θέμα με χρήση πίνακα. Μάλιστα ανέφερε κάποιος Καθηγητής πληροφορικής, ότι δήθεν, θα μπορούσε να υπολογιστεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών που συμμετέχουν στο άθλημα. Θα ήθελα να τονίσω αυτό είναι απολύτως ΛΑΘΟΣ. Στο 3ο θέμα δεν υπήρχε κανένα στοιχείο το οποίο αναφέρει πόσοι θα μπορούσαν να ήταν οι μαθητές που συμμετέχουν στο άθλημα, οπότε δεν κάνουμε χρήση πίνακα όπως έχει διατυπωθεί ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ στο βιβλίο μας. Ο κύριος ίσως αναφέρεται στο ότι μπορούμε να βάλουμε κάποιον πολύ μεγάλο αριθμό μέγιστο αριθμό μαθητών, ο οποίος "σίγουρα" θα μας καλύπτει, λογική που είναι λάθος, σύμφωνα πάλι με το βιβλίο της Ανάπτυξης Εφαρμογών. Επίσης θα ήθελα να τονίσω πως οι γονείς πριν προβούν σε καταγγελίες στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θα πρέπει να αναρωτηθούν για το αν είχε ετοιμαστεί σωστά το παιδί τους για τις εξετάσεις, και οι καθηγητές πριν προβούν σε απαντήσεις παραπλανητικέες που μάλιστα αποτελούν παραπληροφόρηση πρέπει να αρχίσουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των πράξεών τους. Γιατί η Αποποίηση των ευθυνών είναι αυτό το οποίο ρίμαξε την Ελλάδα. Λυπάμαι τόσο για τον πατέρα ο οποίος είναι "αγανακτισμένος" με το "σύστημα" και δεν είναι καθόλου επιφυλακτικός απέναντι στο πόσο καλά προετοιμασμένο ήταν το παιδί του, καθώς και για τον καθηγητή που αναλαμβάνει παιδιά για τις πανελλήνιες εξετάσεις μη κάνοντας σωστά τη δουλειά του και διδάσκοντας την ύλη με δικούς του όρους. Όποιος ήταν πολύ καλά προετοιμασμένος έγραφε 20, με τα φετινά θέματα, όπως και κάθε χρονιά με αυτό το μάθημα. Φοιτητής Ηλεκτρολόγος ΕΜΠ."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

geor92

Νεοφερμένος

Ο geor92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Μία ερώτηση. Σας ήρθε διευκρίνηση στο σχολείο για το 4ο Θέμα σχετικά με τους σχετικούς χρόνους;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Selestian

Δραστήριο μέλος

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 591 μηνύματα.
Στο site των πληροφορικων εχει γινει χαμος σχετικα με τις λυσεις...https://users.sch.gr/alkisg/tosteki/index.php?topic=2927.570
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

takis1992

Νεοφερμένος

Ο takis1992 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Παιδιά ΒΟΗΘΕΙΑ...ακούγετε οτι στο ΘΕΜΑ Γ δεν έπρεπε να χρησιμοποιήσης ΠΙΝΑΚΕΣ:worry:.....Αντίθετα με εμένα που το ξέσκισα στους πίνακες ...Αν ξερετε κατι απαντήστε Παρακαλώ...Καιγομαι....ΡΕ γαμοτο να πιστεύω ...να ειμαι σίγουρος καλυτερα οτι εγραψα 20 και τελικα να είναι 15 ΕΛΕΟΣ:(:(:(.....ΡΕ πούστη μου τζάπα τοσο διάβασμα για μια μαλακία:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teacher

Νεοφερμένος

Ο teacher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Όσον αφορά το θέμα με το Γ και τους πίνακες:

Σήμερα διόρθωνα σε κέντρο Φ.Α. Φυσικά το θέμα το έχουμε λύσει 9 καθηγητές ΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ, γιατί θεωρήσαμε ότι χωρίς πίνακα γίνεται πολύ δύσκολο. Η διευκρίνηση ήρθε ΑΦΟΥ έχουμε εξετάσει παιδιά άρα όπως καταλαβαίνετε τίθεται θέμα εγκυρότητας των εξετάσεων.

Στην δική μου ομάδα και αφού διαβάσαμε την διευκρίνηση, τη θεωρήσαμε εντελώς ηλίθια (θα εξηγήσω) ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΛΑΒΑΜΕ ΥΠΟΨΗ στη βαθμολόγηση. Σε άλλα κέντρα που μίλησα την έλαβαν υπόψη, αλλά επειδή οι ίδιοι άνθρωποι πρόκειται να διορθώσουν και γραπτά, είναι πολύ πιθανό να την αγνοήσουν. Γενικά το πραγμα έχει εξελιχθεί σε ρουλέτα. Αλλος μπορεί να το αγνοήσει άλλος να κόψει 1-2 μόρια και άλλος 3-4. ΜΠΑΧΑΛΟ.

Όσον αφορά τη "θεωρητική" προσέγγιση στο πρόβλημα: Αν η ΚΕΕ ήθελε να εξετάσει τους μαθητές στο θέμα Γ χωρίς τη βοήθεια πινάκων, το μόνο που χρειαζόταν να κάνει είναι να ζητήσει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ. Δεν μπορεί από τη μία να ζητάει αλγόριθμο και στη συνέχεια να λέει στη διευκρίνηση "το μέγεθος του πίνακα ορίζεται κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού" . Γράφουμε κανένα πρόγραμμα ρε μάγκες και δεν το καταλάβαμε;;;;;;;;;;

Τελειώνοντας να πω ότι επειδή και οι περισσότεροι καθηγητές έλυσαν το θέμα με πίνακες (πριν έρθει η διευκρίνηση), όσοι από αυτούς είναι νοήμονες θα κατανοήσουν τη λύση των μαθητών και δεν πρόκειται να κόψουν ή θα κόψουν 1-2 μόρια για τα μάτια του κόσμου. (το υπουργείο ΔΕΝ ζητάει συγκεκριμένο αριθμό μορίων). Οι ανεγκέφαλοι θα βρούν ευκαιρία να πετσοκόψουν. Εύχομαι να είναι λίγοι και να μην πέσετε πάνω τους.

Επίσης θα ήθελα να πω ότι η παντελής έλλειψη θεμάτων από τα κεφάλαια 6 και 10 είναι απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική. Θεωρείται μεγάλο σφάλμα να ακυρώνεις μεγάλα τμήματα της ύλης με αυτό τον τρόπο και δείχνει την ανεπάρκεια της συγκεκριμένης επιτροπής. Επίσης το θέμα Α5 με την ταξινόμηση μόνο των περιττών θέσεων του πίνακα ήταν απαράδεκτο και εκτός πραγματικότητας, με βάση την ύλη που καλούμαστε και μπορούμε να καλύψουμε μέσα στην τάξη....

Εύχομαι σε όλους καλή επιτυχία!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Καλά, το ότι θα ανέβαζαν τόσο το επίπεδο δεν το περίμενα. Θα ξεκινήσω με μερικά γενικά σχόλια:

  1. Ένα πρόγραμμα (πρέπει να) βαθμολογείται με 100% εάν είναι συνακτικά ορθό και δουλεύει. Δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση η χρήση πινάκων σε ένα πρόγραμμα καθώς δεν εξετάζεται η αποδοτικότητά τους. Μπορείς να δεσμεύσεις όση μνήμη θες, εάν το πρόγραμμα δουλεύει είσαι okey. Κοινώς άμα θέλει κανείς να χρησιμοποιήσει πίνακες ας το κάνει, αρκεί να το επιτρέπει η φύση του προγράμματος.
  2. Κάτι που είδα πιο πάνω: είναι λάθος η χρήση υποπρογραμμάτων στη συγγραφή αλγορίθμων γιατί δεν τα ορίζει το σχολικό βιβλίο. Το αν θα κόβονται ή όχι βαθμοί σε τέτοιες περιπτώσεις εξαρτάται από τον διορθωτή. Όποιος έγραψε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και χρησιμοποίησε εκεί υποπρογράμματα δεν έχει πρόβλημα, για τους άλλους δεν ξέρω.

Για το τρίτο θέμα

  1. Δεν ξέρουμε τα μεγέθη του πίνακα εξ' αρχής.
  2. ΠΟΤΕ δεν ορίζουμε πίνακες στη μέση του προγράμματος. Όσες φορές ορίζεται πίνακας, το μέγεθός του θεωρείται γνωστό από πριν. Το αναφέρει και το σχολικό βιβλίο άλλωστε.
  3. Το μέγεθος του πίνακα είναι γνωστό εξ' αρχής. Στη ΓΛΩΣΣΑ ο πίνακας δηλώνεται ρητά στην αρχή με όνομα και μέγεθος.
    • Στον "αλγόριθμο" τα πράγματα είναι πιο φλου, συνήθως εκεί το N θεωρείται "γνωστό από την αρχή του προγράμματος". Γι' αυτό και όταν οι εκφωνήσεις αναφέρουν "Έστω N μαθητές ...." και χρησιμοποιείς αλγόριθμο εκεί το Ν θεωρείται γνωστό. Από την άλλη πάλι είναι πολύ πιθανό όσοι γράψατε σε αλγόριθμο να μην χάσετε και τίποτα.
    • Αν χρησιμοποιείς πρόγραμμα, μία συνήθης τακτική είναι να το ορίσεις σαν σταθερά με μια τυχαία τιμή, πχ Ν=42 και να γράψεις ως διευκρίνηση "θεωρούμε χωρίς βλάβη της γενικότητας ότι το μέγεθος Ν του πίνακα είναι 42". (Το 'χω κάνει και πήρα 100/100)
  4. Στην άσκηση αυτή το μέγεθος όχι μόνο δεν θεωρείται γνωστό, αλλά ζητείται κι όλας. Συγγνώμη, αλλά σίγουρα απαγορεύεται διά ροπάλου η χρήση πίνακα γιατί ο πίνακας ορίζεται στατικά και όχι δυναμικά, όπως αναφέρει και το σχολικό βιβλίο.
  5. Σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού ναι, μπορείς να δηλώσεις και πίνακες στη μέση του προγράμματος. Αλλά σε άλλες γλώσσες. Στη ΓΛΩΣΣΑ απαγορεύεται διά ροπάλου να το κάνεις. Τώρα όσοι επιλέξατε να γράψετε αλγόριθμο, ίσως να χάσετε λιγότερα μόρια ή και καθόλου μόρια γιατί ο αλγόριθμος είναι πολύ φλου και πολύ χύμα - και γι' αυτό άλλωστε δεν τον πήγαινα ποτέ και έγραφα σε ΓΛΩΣΣΑ που είχε και συναρτήσεις και υποπρογράμματα και τα πάντα όλα.
  6. Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκαιο θα είναι κατάφωρη αδικία εάν μηδενιστεί το Γ' θέμα σε όσους έγραψαν με πίνακες. Όσοι γράψατε λύση με πίνακες πρέπει να πάρετε μόρια - και προσωπικά θεωρώ ότι θα πάρετε. Αλλά όχι όλα τα μόρια γιατί απαγορεύεται να δηλώσετε δυναμικά έναν πίνακα. Λυπάμαι, αλλά η οδηγία του υπουργείου είναι σωστή. Δυστυχώς πρέπει να αφαιρεθούν μόρια απ' όσους δήλωσαν πίνακες στη μέση του προγράμματος, αλλά σε καμία περίπτωση να μηδενιστεί η άσκηση.
  7. Επίσης έπρεπε να δοθεί ρητή διευκρίνιση ότι το ρεκόρ δεν αλλάζει κατά την διάρκεια του αγώνα. Συνάγεται μεν από το context της άσκησης, αλλά έπρεπε κάποιος να μυρίσει τα νύχια του. Εδώ είναι μεγάλο φάουλ από την μεριά της εξεταστικής επιτροπής.
  8. Το θέμα λυνόταν και με την χρήση πινάκων όπως άλλωστε είδατε και σε ενδεικτικές λύσεις. Η ... φιλοσοφία είναι απλά ότι θα πρέπει παράλληλα να κρατάς και ένα flag στη μέση του προγράμματος (αν εμφανίστηκε τουλάχιστον ένας που κατέρριψε το ρεκόρ) και εκείνη την ώρα να κρατάς μετρητή για αυτούς που πλησίασαν το ρεκόρ, μετρητής που ενδέχεται ωστόσο να μην σου χρησίμευε και ποτέ. Λύνεται χωρίς πίνακες γιατί δεν χρειάζεται να "επιστρέψεις πίσω" σε κάποια δεδομένα.
  9. Δεν ξέρω εάν ήταν γκάφα του Υπουργείου και μετά πήγαν να το μπαλώσουν και έβγαλαν την διευκρίνιση ή ήταν εξ' αρχής "παγίδα". Σημασία έχει το ότι εφόσον το είδατε και γνωρίζετε ότι δεν ορίζονται πίνακες στη μέση του προγράμματος, δεν έπρεπε εξ' αρχής να το κάνετε με πίνακες.
  10. Δεν έχει σημασία που πολλά φροντιστήρια τα λύνουν με πίνακες, το Ευαγγέλιο είναι το Σχολικό Βιβλίο και μόνο αυτό. Και απ' τη στιγμή που λέει "οι πίνακες ορίζονται στατικά", ορίζονται στατικά και μόνο κι ας κάνουν άλλες γλώσσες προγραμματισμού ό,τι θέλουν.
  11. Trivia: το θέμα θα ήθελε οπωσδήποτε πίνακες εάν σου ζήταγε να τυπώσεις και τα ονόματα των αθλητών που πλησίασαν το ρεκόρ, σε περίπτωση που δεν καταρριφθεί το ρεκόρ. Κι αυτό γιατί εκεί χρειάζεσαι να επιστρέψεις πίσω σε κάποια δεδομένα.

Συμπερασματικά, όσοι γράψατε λύση με πίνακες (λογικά) θα πάρετε μόρια. Πιθανώς και άριστα, πιθανώς και όχι, εξαρτάται τον διορθωτή. Τυπικά είναι σωστή η οδηγία του Υπουργείου το ότι πρέπει να κοπούν μόρια, αλλά προφανώς όχι να μηδενιστεί η άσκηση. Πρακτικά εξαρτάται από τον βαθμολογητή, πολλοί μπορεί να μην την πάρουν καν υπόψιν τους την οδηγία και να σας δώσουν άριστα.



Γενικά σχόλια:

  1. Αυξήθηκε η δυσκολία των θεμάτων γιατί το "σίγουρο" 1ο θέμα που ήταν Σ/Λ έβαλαν ουσιαστικά πολλές μικρές ασκησούλες. Και είχαμε και το περίεργο 3ο θέμα που πάντως δεν ήταν λάθος.
  2. Πάντως ανέβηκε κατακόρυφα το επίπεδο και ίσως αυτό αποτελέσει ένα καλό εφαλτήριο στο να γίνεται το μάθημα σωστά τις επόμενες χρονιές. Γιατί έχω να πω ότι το μάθημα αυτό δεν το κάνουν σωστά οι περισσότεροι καθηγητές, καθώς όλοι λένε το μακρύ τους και το κοντό τους.
  3. Τα θέματα δεν ήταν εκτός ύλης σίγουρα. Απλά η ... φιλοσοφία ήταν διαφορετική από την φιλοσοφία που μας είχαν συνηθίσει οι παλιότερες επιτροπές. Αλλά κανείς δεν έχει κάνει συμβόλαιο ότι "κάθε χρόνο θα βάζουμε αυτό το στυλ". Το μόνο "συμβόλαιο" είναι το ότι "τα θέματα θα είναι από την τάδε εξεταστέα ύλη".
  4. Τέλος, όσοι βάλατε τα δυνατά σας και τα γράψατε όλα, κι ας κάνατε τη λύση του Γ' θέματος με πίνακες, μην στεναχωριέστε. Σκεφτείτε ότι άλλοι τόσοι το έκαναν με πίνακες, οπότε θα σας πάρει όλους οι μπάλα. Άλλωστε έχουμε ξαναπεί ότι όταν ένα θέμα στις Πανελλήνιες στραβώσει, προσπαθούμε να πάρουμε το maximum των μορίων.
  5. Μην γκρινιάζετε για δύσκολα θέματα. Για έναν σωστά προετοιμασμένο μαθητή, αν ένα θέμα είναι δύσκολο, τότε θα είναι και για όλους τους άλλους. Δεν είναι διαγωνισμός "ποιος θα γράψει 20". Είναι διαγωνισμός "ποιος θα γράψει καλύτερα από τον άλλο". Εάν λοιπόν πέσουν παλούκια θέματα και ο σωστά προετοιμασμένος μαθητής γράψει 14 ... αυτός θα μπει και στο Πολυτεχνείο. Γιατί η υπόλοιπη Ελλάδα θα έχει γράψει το πολύ 12. Όσοι πάλι δεν είχατε προετοιμαστεί σωστά δεν έχετε δικαίωμα να γκρινιάζετε ...
  6. Αντίθετα να γκρινιάζετε για το ότι το υπουργείο δίνει διευκρινήσεις όποτε του κατέβει. Αυτό δεν είναι θέμα δυσκολίας/ευκολίας, αλλά θέμα διαβλητότητας των εξετάσεων.


Καλά αποτελέσματα σε όλους! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top