21ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής 2011

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
21ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής 2011

Όπως κάθε χρόνο, ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Φυσικής εγκρίνεται και ανακοινώνεται επίσημα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις, τα Γραφεία ΔΕ και τα Λύκεια όλης της χώρας. Η αποστολή της εγκυκλίου για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικής 2011 έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ) διοργανώνει τον 21ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικής σε συνεργασία με το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο διαγωνισμός αφορά στους μαθητές όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων της χώρας.

• Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής 2011 και για τις τρεις τάξεις θα διενεργηθεί στις 12 Μαρτίου 2011, ημέρα Σάββατο και ώρα 9:30.
• Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στο σχολείο τους, μέχρι την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011.
• Τα σχολεία θα διαβιβάσουν στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Δ/θμιας Εκπ/σης, στα οποία ανήκουν, πίνακα με τα ονόματα των ενδιαφερόμενων μαθητών.
• Ο διαγωνισμός θα έχει διάρκεια τρεις (3) ώρες και θα διενεργηθεί στα κατά τόπους Γυμνάσια ή Γενικά Λύκεια που θα οριστούν από τις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δ/θμιας Εκπ/σης. Τις τοπικές Επιτροπές Εξετάσεων θα συγκροτήσουν οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης, σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους κλάδου ΠΕ04 και τα τοπικά παραρτήματα της Ε.Ε.Φ., όπου αυτά υπάρχουν. Η σύνθεση και η επιλογή των θεμάτων καθώς και η αξιολόγησή τους θα γίνει από την επιτροπή του 21ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Φυσικής της Ε.Ε.Φ. με την επιστημονική εποπτεία του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεωργίου Θεοφ. Καλκάνη.
• Η εξεταστέα ύλη για την Α΄ Λυκείου θα είναι η διδακτέα ύλη της τάξης αυτής, για τη Β΄ Λυκείου θα είναι η διδακτέα ύλη της Φυσικής Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης της τάξης αυτής, ενώ για τη Γ΄ Λυκείου θα είναι η διδακτέα ύλη της Φυσικής Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης της τάξης αυτής.
• Οι πρωτεύσαντες μαθητές κάθε τάξης θα βραβευθούν.

Ειδικά για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ο Διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις:

• Η πρώτη φάση θα διεξαχθεί το Σάββατο 12 Μαρτίου 2011 στα τοπικά εξεταστικά κέντρα, όπως περιγράφηκε παραπάνω.
• Η δεύτερη φάση, στην οποία θα συμμετέχουν οι μαθητές με τις μεγαλύτερες βαθμολογίες της πρώτης φάσης, θα διεξαχθεί το Σάββατο 09 Απριλίου 2011, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στο χώρο του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος (Ναβαρίνου 13α, Αθήνα).
• Η εξεταστέα ύλη στη δεύτερη φάση θα είναι η διδακτέα ύλη Φυσικής Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης της Α΄, της Β΄ και της Γ΄ Λυκείου και τα θέματα θα είναι μεγαλύτερης δυσκολίας από εκείνα της πρώτης φάσης.
• Οι πέντε πρώτοι μαθητές της δεύτερης φάσης θα συγκροτήσουν την ομάδα, η οποία θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην 42η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής 2011.

Και στις δύο φάσεις του Πανελλήνιου διαγωνισμού Φυσικής 2011 οι μαθητές θα διαγωνιστούν -όπως και στο παρελθόν- τόσο σε θεωρητικά θέματα όσο και σε πειραματικό πρόβλημα, χωρίς τη λήψη, αλλά με επεξεργασία πραγματικών πειραματικών δεδομένων (γι’ αυτό συνιστάται στους μαθητές να έχουν μαζί τους υπολογιστή τσέπης, αλλά όχι κινητό τηλέφωνο του οποίου η κατοχή και χρήση απαγορεύεται σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού). Σε όλους τους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Φυσικής καταβάλλεται προσπάθεια προσέγγισης των θεμάτων των Διεθνών Ολυμπιάδων Φυσικής αλλά και επιχειρείται η δοκιμαστική εφαρμογή τέτοιων θεμάτων σε εξεταστικό περιβάλλον από τους Έλληνες μαθητές.

Οι πέντε μαθητές που θα επιλεγούν μετά τη δεύτερη φάση για να εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην 42η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής 2011, θα προετοιμαστούν με εντατικό ρυθμό στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διάρκεια της προετοιμασίας είναι περίπου μία εβδομάδα (μεταξύ των πανελλήνιων εξετάσεων και των διεθνών ολυμπιάδων). Την προετοιμασία των μαθητών αναλαμβάνουν και πραγματοποιούν εθελοντικά οι φυσικοί υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές του Εργαστηρίου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johanio

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 241 μηνύματα.
Πώς τα πήγατε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ναυσικά

Δραστήριο μέλος

Η Nαυσικά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
Ας τα πάρω με τη σειρά:
Το θέμα 1α σε εμάς ήθελε λίγο τύχη, καθώς έπρεπε κάποιος να ξέρει πώς σπάει μία βάρκα, έτσι ώστε να πάρει τις κατάλληλες συνθήκες στις εξισώσεις κυμάτων. Προσωπικά, δεν το ήξερα οπότε και δεν έλυσα το συγκεκριμένο υποερώτημα.
Το 1β απεναντίας μού βγήκε, σχετικά γρήγορα (η δικαιολόγηση του μηδενικού συνολικού έργου της τριβής μού πήρε λίγη ώρα και το καθαρό αναλυτικό γράψιμο).
Το 2α, μάλλον πρέπει να έχω κάνει κλασσική Ναυσικιστική κουφή λύση, καθώς πήρα ολοκλήρωμα, παρότι μάς έδινε γραμμική σχέση (πράγμα το οποίο σήμαινε τη σταθερότητα του λόγου οποιονδήποτε διαδοχικών snell). Guess what! Δεν προχωρούσε το ολοκλήρωμα! Στο τέλος την παράτησα και επανήλθα το τελευταίο 5λεπτο γράφοντας τη σκέψη για τη γραμμική σχέση και τους διαδοχικούς snell δίχως όμως εφαρμόζοντας καμμία πράξη. Οπότε υποψιάζομαι πως "έφυγε" κι αυτό.
Το 2β υπήρχε απλώς για να πάρουν όλοι μονάδες (άντε και για να διαπιστώσεις αν μετά από 7 μήνες στη Γ'Λυκείου μπορείς να βρίσκεις αρχικές φάσεις στις ηλεκτρικές ταλαντώσεις). Απλό, χρονοβόρο, δεν έχω κάτι να σχολιάσω.
3α. ΘεΪκό. Το καλύτερο όλων των υπολοίπων. Στο εξεταστικό κέντρο που έδωσα βέβαια δε φάνηκε να το έχουν λύσει πολλοί, οι περισσότεροι αναρωτιόντουσαν μόλις τους εξήγησα πώς το έλυσα γιατί κάτι να εκτελεί σπειροειδή κίνηση και όχι ομαλή κυκλική...Θέλω να πιστεύω ότι η αντίδρασή τους ήταν αποτέλεσμα των απείρων ασκήσεων σε στυλ πανελληνίων στις οποίες κλασικά ένα σώμα εκτελεί ΟΚΚ με σταθερή κεντρομόλο. Anyway.
3β.ι.Απλό. Έκανα λάθος τον όγκο του δίσκου ( :clapup: Εύγε μου! )
3.β.ιι. Ακόμη πιο απλό. Τόσο απλό που μού φάνηκε πολύ απλό για να είναι αληθινό και απλώς το....παράτησα :P
Πειραματικό μέρος:
Πράξεις, Πράξεις. Πράξεις, Πράξεις. Χρονοβόρο σε βαθμό τσαντίλας. Το δε τελευταίο μέρος δεν κατάλαβα καν γιατί να το έχει ένας πανελλήνιος φυσικής. Είχα εκνευριστεί με τις προσθέσεις και τους πολλαπλασιασμούς σε σημείο που έγραψα: "εφαρμόζουμε τους δοθέντες τύπους και βρίσκουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα". Αποθέωσις!
Συμπέρασμα: Θα μπορούσε να είναι και καλύτερο το αποτέλεσμα (τα περισσότερα χαμένα μόρια ήταν μπούρδες). Μού έκανε δυσάρεστη εντύπωση το ότι η γενική ήταν παντελώς απούσα. Νόμιζα ότι η εξεταστέα ύλη ήταν Φυσική Γενικής και Κατεύθυνσης. Τέλος πάντων. Θα δείξει. Ακούω σχόλια, (δέχομαι μούτζες σε χονδρική για το 2α) από τους υπολοίπους συμμετέχοντες, περιμένοντας εντυπώσεις :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anna123

Νεοφερμένος

Η Άννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 104 μηνύματα.
οχι ιδιαιτερα καλα... πιστευω πως ηταν δυσκολα αλλα οχι κ αλυτα... στο πειραματικο βεβαια δεν εκανα σχεδον τιποτα...:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αδαμαντια52071

Πολύ δραστήριο μέλος

Η νυσταλέα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,935 μηνύματα.
Αννα ,πραγματικα τα θεματα δεν ηταν και τα πιο γελοια που παρχουν..ηταν τσιμπημενα....αλλα πανελληνιος διαγωνισμος ειναι αυτος...τωρα στο πειραματικο εγω τα πηγα πιο καλα απ ολα και κυριως στο θεμα 1 και στο θεμα 2.με δυσκολεψε η ασκηση με τον ζογκλερ και δεν την ελυσα και οσο για την ασκηση με τους αστροναυτες δεν ξερω αν την εχω σωστη...τι να πω...θα δουμε .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ξαροπ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,575 μηνύματα.
Εγώ χάρηκα που έλυσα το θέμα με τους αστροναύτες και την ορμή. Στο πειραματικό μέρος παραξενεύτηκα που στις λύσεις έχουν το <χ> στον οριζόντιο και το F στον κατακόρυφο άξονα, ενώ η F είναι η ανεξάρτητη μεταβλητή. Επίσης, στο 3Α τα νούμερα μας βγήκαν λίγο διαφορετικά γιατί μας είπαν να θεωρήσουμε g = 10 m/s^2. Γενικά παράξενα θέματα αλλά άξιζε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αδαμαντια52071

Πολύ δραστήριο μέλος

Η νυσταλέα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,935 μηνύματα.
ιασωνα ποσο βρηκες την ταχυτητα με τους αστροναυτες θυμασαι μηπως?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ξαροπ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 1,575 μηνύματα.
7,76 m/s ακριβώς. Δείτε εδώ, έχουν βάλει τα θέματα και τις λύσεις τους.

https://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/diagonismoi_fysikis.htm
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Μια χαρά!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Leo 93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Leo 93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 209 μηνύματα.
Κι εγώ τα πήγα καλά αλλά πιστεύω ότι ένα θέμα σαν το 1(α) δεν θα έπρεπε να μπει γιατί ή ο διαγωνιζόμενος θα έπρεπε να γνώριζε πότε σπάει μια βάρκα ή αν δεν το ήξερε θα χρειαζόταν πολλή ώρα για να διερευνήσει ένα τέτοιο φαινόμενο, ειδικά για ερώτημα του 1ου θέματος.

Οι πράξεις στο πειραματικό μέρος ήταν όντως χρονοβόρες, αλλά γενικά τα θέματα ήταν ωραία, ειδικά το 2α) και 3α).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Καλή επιτυχία σ΄όλους μας!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δρ. Σπίτης

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δρ. Σπίτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Τα θέματα στο διαγωνισμό τα είχα ως προς τη δυσκολία τους, αλλά δυστυχώς δε μου έφτασε ο χρόνος. (ίσως επειδή έχω συνηθίσει στην υπερπλήρη αιτολόγηση, που πρέπει να δίνουμε στους μαθηματικούς διαγωνισμούς) Damn, τουλάχιστον μπήκα 30άδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 278211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
έγραψα χάλια σε αυτόν το διαγωνισμό...!! οκ, ήμουν τριήμερη με το σχολείο στα Γιάννενα, κ Σάββατο πρωί (κατά τη διάρκεια της εκδρομής πάντα :P ) πήγα να δώσω εξετάσεις, αλλά τι να γράψω...!!
Πώς τον χαρακτηρίζετε όμως; Τα θέματα μου φάνηκαν παράξενα, ειδικά το 3ο θέμα. Κατά τη γνώμη μου εξέταζαν όχι τόσο την κατανόηση και την εμβάθυνση, αλλά την επιπλέον γνώση. Μόνο το πειραματικό μέρος αξίζει, αλλά και εκεί... τι στο καλό? θέλουν όλα τα στοιχεία σε διάγραμμα?? μα τι, λογιστές που περνάμε στοιχεία είμαστε?? 3-4 φτάνουν. Εξάλλου στην πραγματικότητα, τη δουλειά αυτή κάνουν πια οι υπολογιστές. χμ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top