10 Μύθοι για τις Πανελλήνιες

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Νομίζω ότι στους μύθους πρέπει να προστεθεί ένας ακόμη: ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ!...
Έχεις απόλυτο δίκιο. Τώρα όμως, ήρθε η ώρα να τον καταρρίψουμε και αυτόν το μύθο.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Εγώ σου είπα ότι π@παριά ήταν αυτό γιατί να μπεις με ποσοστό αφού μπαίνουν με μεγαλύτερους βαθμούς από εμένα? υπάρχουν βέβαια και άτομα που δεν έχουν "σοβαρά" προβλήματα σχετικά με άλλους που έχουν, προβλήματα που δεν τους εμποδίζουν να πάνε στην επαρχία... και αν είναι που λες φτωχοί παίρνουν την μετεγγραφούλα τους.

Πάμε πάλι. Βάσει του παραδείγματος που έδωσα.

Η Μαρία είναι εκ γενετής τυφλή. Λόγω της πάθησης της πάει αναγκαστικά Θεωρητική και στοχεύει για Νομική καθώς το πρόγραμμα σπουδών της, της επιτρέπει να βγάλει τη σχολή χωρίς να την παρεμποδίζει η τυφλότητα και να έχει ελπίδες επαγγελματικής αποκατάστασης. Είναι μόνιμη κάτοικος Αθήνας. Δίνει εξετάσεις και βγάζει 18.2. Βάσει βαθμού μπορεί να σπουδάσει μόνο Κομοτηνή. Κανένας εκ των γονέων της, δε μπορεί να παραιτηθεί ή να πάρει μετάθεση για Κομοτηνή ώστε να έχει ένα βοηθό μαζί της.

Προφανώς αδυνατεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και να δώσει γραπτά όπως εσύ. Άρα δίνει προφορικά στην κατηγορία της σε όλα τα μαθήματα της Γ' λυκείου. Παρέα με τη Μαρία θα είναι και καμία κατοστή ακόμη άτομα που θέλουν να εισαχθούν στη Νομική. Έστω ότι δέχεται 30 άτομα. Θα γίνουν δεκτοί οι τριάντα πρώτοι βάσει απολυτηρίου. Επειδή αυτά τα άτομα δίνουν όλα τα μαθήματα, σε γενικές γραμμές τα απολυτήρια τους είναι υψηλότατα και κατά συνέπεια απαιτούνται υψηλότεροι βαθμοί απ' ότι με το 90%. Για τα "σοβαρά" προβλήματα συμφωνάμε.

Αν ανακουφίστηκε ο πόνος τους? παίρνουν το επίδομα, παίρνουν θέσεις και μάλιστα 5%... αν και ο πόνος αυτός ανακουφίζεται με συναισθηματικό τρόπο περισσότερο. Πάντως καλύτερα αυτό παρά πείνα, ζωή κάτω από τα όρια της φτώχειας και άλλα συναφή...

Νομίζω ότι δεν έχεις συνειδητοποιήσει τι σημαίνει ο όρος "πάθηση". Στη σχολή σου δεν έχετε συμφοιτητές που να 'ρχονται με τα καροτσάκια ή να κάνουν μεταμοσχεύσεις λόγω λευχαιμίας; Έστω κάτι παρεμφερές τέλος πάντων. Πάντως σίγουρα οι πάσχοντες θα προτιμούσαν τα οικονομικά ζόρια παρά να ξέρουν ότι σήμερα ζουν και αύριο θα είναι κάτω από τα ραδίκια και μάλιστα στα πιο δημιουργικά τους χρόνια.

Ελπίζω μόνο να το είπες ειρωνικά:hmm:

Εσύ τι λες;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dannaros

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο daniel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 1,391 μηνύματα.
Πάμε πάλι. Βάσει του παραδείγματος που έδωσα.

Η Μαρία είναι εκ γενετής τυφλή. Λόγω της πάθησης της πάει αναγκαστικά Θεωρητική και στοχεύει για Νομική καθώς το πρόγραμμα σπουδών της, της επιτρέπει να βγάλει τη σχολή χωρίς να την παρεμποδίζει η τυφλότητα και να έχει ελπίδες επαγγελματικής αποκατάστασης. Είναι μόνιμη κάτοικος Αθήνας. Δίνει εξετάσεις και βγάζει 18.2. Βάσει βαθμού μπορεί να σπουδάσει μόνο Κομοτηνή. Κανένας εκ των γονέων της, δε μπορεί να παραιτηθεί ή να πάρει μετάθεση για Κομοτηνή ώστε να έχει ένα βοηθό μαζί της.

Προφανώς αδυνατεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και να δώσει γραπτά όπως εσύ. Άρα δίνει προφορικά στην κατηγορία της σε όλα τα μαθήματα της Γ' λυκείου. Παρέα με τη Μαρία θα είναι και καμία κατοστή ακόμη άτομα που θέλουν να εισαχθούν στη Νομική. Έστω ότι δέχεται 30 άτομα. Θα γίνουν δεκτοί οι τριάντα πρώτοι βάσει απολυτηρίου. Επειδή αυτά τα άτομα δίνουν όλα τα μαθήματα, σε γενικές γραμμές τα απολυτήρια τους είναι υψηλότατα και κατά συνέπεια απαιτούνται υψηλότεροι βαθμοί απ' ότι με το 90%. Για τα "σοβαρά" προβλήματα συμφωνάμε.
Και είναι σίγουρο ότι περνάνε με παραπάνω μόρια από το 90%? Γιατί είναι λίγο ηλίθιο γιατί από όσο ξέρω, αν και δεν θυμάμαι καλά, περνάς πρώτα με το βαθμό σου και μετά με πριμ. Πάντως πιστεύω ότι περνούν με λιγότερα έως και πολύ λιγότερα μόρια...:hmm: Και τι εννοείς δίνει σε όλα τα μαθήματα? και τα 13 μαθήματα πόσα είναι?:/:

Νομίζω ότι δεν έχεις συνειδητοποιήσει τι σημαίνει ο όρος "πάθηση". Στη σχολή σου δεν έχετε συμφοιτητές που να 'ρχονται με τα καροτσάκια ή να κάνουν μεταμοσχεύσεις λόγω λευχαιμίας; Έστω κάτι παρεμφερές τέλος πάντων. Πάντως σίγουρα οι πάσχοντες θα προτιμούσαν τα οικονομικά ζόρια παρά να ξέρουν ότι σήμερα ζουν και αύριο θα είναι κάτω από τα ραδίκια και μάλιστα στα πιο δημιουργικά τους χρόνια.
Όχι, δεν έχω δει σοβαρή πάθηση από αυτές που περιγράφεις, μόνο μία με εκ γενετής [έτσι τουλάχιστον μου είπε μία ότι έτσι της είχε πει] έλλειψη αριστερής παλάμης, έχει έρθει στην σχολή μας. [και κατά την κρίση μου δεν παίζει κανένα πρακτικό ρόλο στο διάβασμα, ίσως μόνο ψυχολογικό, αλλά μετά από τόσα χρόνια γιατί να αναπτύξει ψυχολογικό πρόβλημα που να σχετίζεται με το διάβασμα κιόλας? Άρα καταλήγω να πιστεύω ότι το 5% σε κάποιες περιπτώσεις είναι σαν κίνηση "οίκτου"]. Και αναρωτιέμαι που στο διάολο είναι τα άλλα 4 άτομα:hmm: του 5% και έτσι υποθέτω ότι δεν είναι μεγάλος ο αριθμός των παθούντων, περνάνε σε "όποια" σχολή θέλουν με λίγα μόρια (γιατί αυτή που σου λέω πιστεύει ότι θα έχει προβλήματα στα μαθήματα της ιατρική γιατί δεν ήταν άριστη μαθήτρια, αλλά χαίρομαι που θα το προσπαθήσει). Γι αυτό και θεωρώ μεγάλο το 5%. Και είναι κρίμα να μπαίνουν στην ίδια κατηγορία, παιδιά που έχουν σοβαρή πάθηση που δυσκολεύει το διάβασμα με παιδιά με "παθήσεις".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Ναι. Δίνουν σε όλα τα μαθήματα και εισάγονται στην τριτοβάθμια βάσει απολυτηρίου λυκείου. Λογικό οι επαρχιακές σχολές να δέχονται άτομα με πιο χαμηλούς βαθμούς. Εξηγώ παρακάτω γιατί συμβαίνει.
Εμείς έχουμε "βουλιάξει" από φοιτητές που έχουν πάθηση. Τυφλούς που κάποιος πρέπει να τους διαβάζει το βιβλίο αν δεν έχει ψηφιοποιηθεί, παραπληγικούς που οι γονείς τους, τους κουβαλάνε αγκαλιά μέχρι τις αίθουσες για να παρακολουθήσουν το μάθημα ή να εξεταστούν, νεφροπαθείς, με λευχαιμίες κλπ που έχουν κάνει δεύτερο σπίτι τους το νοσοκομείο. Και πόσες άλλες περιπτώσεις. Η πλειοψηφία τους αδυνατεί να παρακολουθήσει τις διαλέξεις λόγω αντικειμενικών δυσκολιών και έρχονται κατά βάση στις εξεταστικές.
Επίσης οι περισσότεροι πάσχοντες μένουν και φυσικά επιλέγουν Αθήνα, Θεσσαλονική διότι ως μεγάλες πόλεις δίνουν περισσότερες ευκαιρίες εκπαίδευσης προσαρμοσμένης στα μέτρα τους και κατά βαση εκεί είναι τα θεραπευτικά κέντρα που τους παρακολουθούν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marakiiilove

Νεοφερμένος

Η marakiiilove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 99 μηνύματα.
Δεν γίνεται, πρέπει να είσαι μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας δυτικής Θράκης, όπως καθορίστηκε από τη συνθήκη της Λωζάνης (νομίζω?). Σύμφωνα με διεθνείς συμφωνίες, η μειονότητα αυτή έχει κάποια προνόμια. Υποτίθεται ότι παρόμοια προνόμια έχει η Ελληνική μειονότητα που ζει στην Κωνσταντινούπολη, την Ίμβρο και την Τένεδο (όσοι τουλάχιστον έχουν απομείνει). Αν η Τουρκία κάνει ότι και εμείς δεν το ξέρω....

σχετικα με αυτο ηθελα να ρωτησω. εμενα η μητερα μου ειναι απο την τενεδο και εχει ακομα την τουρκικη υποικοοτητα.. εγω βεβεαι γενικα στην ελλαδα κ εχω ελληνικη.αλλα εκεινη ειναι προσφυγας. εγω ως τεκνο της ,δε, εχω καποια προνομια στις παννελληνιες?? ΚΑΙΓΟΜΑΙ πειτε μου!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Μουσουλμανική Μειονότητα Θράκης λέει. Εσύ από ότι βλέπω μένεις Αθήνα. Πιθανότατα να μην έχεις κανένα προνόμιο, αλλά εμείς δεν μπορούμε να σου απαντήσουμε με σιγουριά, ρώτα στο σχολείο ή σε καμιά νομαρχία/δημαρχεία (ξέρω γω) ή πάρε τηλέφωνο στο υπουργείο παιδείας. Έτοιμες απαντήσεις δεν θα βρεις αν δεν ψάξεις.

Επίσης, από ότι ξέρω, τα παιδιά την μειονότητας το έχουν δηλώσει ήδη. Δηλαδή ακόμα και να έχεις αυτά τα προνόμια (που δεν νομίζω μιας και δεν είσαι κάτοικος θράκης, εκτός και αν ήσουν κάποτε), μπορεί να άργησες να το δηλώσεις.

Τέλος πάντων, ρώτα στο σχολείο σου για αρχή και διάβασε η ίδια την εγκύκλιο, εκεί πρέπει να το διευκρινίζει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marakiiilove

Νεοφερμένος

Η marakiiilove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 99 μηνύματα.
οχι δεν εμενα θρακη. αθηνα εμενα και γεννηθηκα.. βασικα ..κοιτα.. το θεμα ειναι οτι οι μουσουλμαμοι της θρακης εχουν τουρκικη καταγωγη αλλα ελληνικη υποικοοτητα. η μητερα μου ειναι ακριβως το αντιθετο . με ελληνικη καταγωγη αλλα τουρκικη υποικοοτητα. (γεννηθηκε και μεγαλψσε στη τενεδο δηλαδη. ) εχω ψαξει αλλα δεν ξερω ποιο απ ολα τα τηλεφωνα ειναι για τον αρμοδιο που θα ρωρησω.. γιατι στι σαητ που υπουργειου εχει 500 τηλεφωνα,,, αα κ επισης αυτα δηλωνονται στο μηχανογραφικο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Τι να σου πω δεν ξέρω, ψάξε την εγκύκλιο ή ρώτα στο σχολείο. Στο site του υπουργείου παιδείας μπορείς να ρίξεις μια ματιά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ένας ακόμα μύθος:
<<Διαβάζουμε για τις πανελλήνιες για να μπούμε σε μια σχολή, οπότε σαν φοιτητές θα ξεκουραστούμε>>
Δεν νομίζω ότι σαν φοιτητής διαβάζω λιγότερο από όσο όταν ήμουν στη Γ λυκείου. Και φυσικά, καμία σχέση δεν έχουν τα 6 μαθήματα με ύλη 35-80 σελίδων το καθένα, με τα 10-12 μαθήματα των 500-800 σελίδων το καθένα, συν εργαστήρια,εργασίες κλπ.
Κατά τα άλλα: Καλή μελέτη για καλή επιτυχία σε όσους δίνουν πανελλήνιες...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Κοίτα, εγώ το πρώτο εξάμηνο ξεκουράστηκα. Πολύ. Πολύ όμως. :P Κι ακόμα την τρέλα της Γ δεν την έχω φτάσει, κι ούτε πρόκειται βασικά. Δεν είναι η ποσότητα διαβάσματος, σιγά, περιμένεις προφανώς ότι άλλα πράγματα θα δεις εδώ κι άρα αλλάζουν όλα, ναι. Κι ούτε τρελάθηκα και στη Γ αλήθεια για να 'χω μέτρο σύγκρισης υπερβολής. Κυρίως το πλαίσιο διαβάσματος είναι το διαφορετικό: δεν έχεις βουνά πάνω απ' το κεφάλι σου, είσαι πιο μόνος σου πώς το λένε, ελέγχεις πολύ περισσότερο πώς σκέφτεσαι και πώς προσεγγίζεις/προγραμματίζεις/προχωράς/whatEva.

Οπότε απ' αυτή την οπτική και μόνο για μένα είναι πολύ πιο ξεκούραστο το διάβασμα τώρα από τότε, γιατί απλά έτσι ορίζω το ξεκούραστο. Προτιμώ χίλιες φορές να 'χω 500 σελίδες, μπα, να μην έχω ύλη καν και να πρέπει μόνος μου να βγάλω άκρη στις 1000 του βιβλίου αρκεί να ελέγχω εγώ εντελώς πώς θα πάνε οι ρυθμοί, τι θα διαβάσω πότε, τι θα δω εκτός απ' αυτά που θα μου ζητήσουν μπλα μπλα, παρά να 'χω 80 πολύ συγκεκριμένα πράγματα, τρελές ώρες και ψιλοπεριττές υποχρεώσεις στη μέρα μου (σχολείο) και πάντα στο κεφάλι μου το τι θα κριθεί σε 20 ώρες το Μάιο.

Έλα μωρέ, στην τελική δε βαριέσαι, και λίγη κλασική, συμβατικά ορισμένη ξεκούραση στο πρόγραμμα είναι. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Έλα μωρέ, στην τελική δε βαριέσαι, και λίγη κλασική, συμβατικά ορισμένη ξεκούραση στο πρόγραμμα είναι.
Πάντα. ;)
Όμως, όταν έδινα τα μαθήματα του 1ου εξαμήνου, έδιναν μαζί μου και κάποιοι: - Τι έτος είσαι? - 6ο !!!

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Είναι ζόρικη η σχολή σου πάντως, benefit of the douuubbt-- no, huh? :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Ένας ακόμα μύθος:
<<Διαβάζουμε για τις πανελλήνιες για να μπούμε σε μια σχολή, οπότε σαν φοιτητές θα ξεκουραστούμε>>
Δεν νομίζω ότι σαν φοιτητής διαβάζω λιγότερο από όσο όταν ήμουν στη Γ λυκείου. Και φυσικά, καμία σχέση δεν έχουν τα 6 μαθήματα με ύλη 35-80 σελίδων το καθένα, με τα 10-12 μαθήματα των 500-800 σελίδων το καθένα, συν εργαστήρια,εργασίες κλπ.
Κατά τα άλλα: Καλή μελέτη για καλή επιτυχία σε όσους δίνουν πανελλήνιες...

Σαν ύλη διαβάσματος δεν συγκρίνονται καν, αλλά σαν ποιότητα και χρόνος διαβάσματος η Γ λυκείου ήταν πολύ πιο απαιτητική και κουραστική:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
.... σαν ποιότητα και χρόνος διαβάσματος η Γ λυκείου ήταν πολύ πιο απαιτητική και κουραστική
1) Ναι, η εικόνα που βγαίνει είναι αυτό που γράφεις. Όμως, αυτή είναι η εικονική πραγματικότητα που προκύπτει από τον τεράστιο χρόνο που καταναλώνει και τη μεγάλη ενέργεια που δαπανά ο μαθητής της Γ λυκείου πηγαινοερχόμενος στη γραμμή σχολείο-φροντιστήριο, από το πολλές φορές υπερβολικό πρεσσάρισμα των καθηγητών, από την τεράστια πίεση του περιβάλλοντος και από τη συναισθηματική φόρτιση που προκαλεί ο δράκος των πανελληνίων. Αν κάποιος που πέρασε το τούνελ, απογυμνώσει τη χρονιά από τα παραπάνω και κάνει με ψυχρή λογική τη σύγκριση, θα διαπιστώσει ότι πολλά από όσα έκανε ή έννοιωθε ήταν περιττά ή υπερβολικά και πιστεύω ότι θα καταλήξει ότι τελικά και οι ίδιες οι πανελλήνιες δεν είναι παρά ένας μύθος.
2) Επίσης, η σύγκριση μελέτης πανελληνίων με πανεπιστήμιο, καθορίζεται και από το πώς βλέπει κάποιος τη σχολή του και τι απαιτήσεις έχει από αυτήν και από τον εαυτό του. Προφανώς, το συμπέρασμα είναι διαφορετικό για αυτόν που προσπαθεί με τον ελάχιστο κόπο, διαβάζοντας μόνο SOS και past-papers, αντιγράφοντας ή και κλαψοπαρακαλώντας να παίρνει σε κάθε μάθημα την παγκόσμια φοιτητική σταθερά 5, ώστε να πάρει κάαααααποτε πτυχίο και διαφορετικό για αυτόν που έχει στόχους για μετά, οπότε επιζητεί να πάρει γρήγορα το χαρτί και με κάποιο καλό βαθμό, έχοντας αποκομίσει κάτι από την επιστήμη του, ώστε να συνεχίσει σε κάποιο μεταπτυχιακό.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gate1319661

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο gate1319661 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 310 μηνύματα.
το 1 και το 7 ισχυουν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αυτό με τα μόρια για τις εγκυμονούσες μαθήτριες.

Το μόνο που ισχύει, είναι ότι η εγκυμονούσα μαθήτρια παίρνει ένα μόριο, και αυτό πριν τις πανελλήνιες. Το αντρικό μόριο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ενεργοποιώ μετά από 2 χρόνια το θέμα, πρώτον για να διαλυθούν κάποιοι διαχρονικοί μύθοι σχετικά με τις πανελλήνιες και δεύτερον για να προσθέσω έναν ακόμα μύθο που κυκλοφορεί πολύ τα τελευταία χρόνια:

<< Στις πανελλήνιες υπάρχουν διαρροές στα θέματα και κάποιοι υποψήφιοι τα γνωρίζουν πριν τους δοθούν >>
ΜΥΘΟΣ ! ! !

Αν κάτι έχει μείνει σωστό στο Εllada είναι ο τρόπος επιλογής των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν υπάρχουν διαρροές, τα θέματα βγαίνουν εκείνη την ώρα και κανένα μέλος της επιτροπής δεν μπορεί να περάσει τα δικά του. Έχω πολύ στενό συγγενή που πολλές φορές ήταν μέλος της επιτροπής θεμάτων.

[FONT=&quot][/FONT]Για όσους δεν γνωρίζουν, να ποια είναι η διαδικασία: Από το απόγευμα της παραμονής, τα μέλη της επιτροπής κλειδώνονται σε μια αίθουσα στα ψηλά του υπουργείου παιδείας (υπάρχουν και τουαλέτες εκεί), για τα κινητά υπάρχει "κόφτης", δεν έχουν internet στους υπολογιστές, σταθερό τηλέφωνο υπάρχει μόνον ένα το οποίο όμως μπορεί να επικοινωνεί μόνον με κάποιους αρμόδιους μέσα στο υπουργείο αν προκύψει κάποιο πρόβλημα. Η μόνη επαφή των θεματάδων με τον έξω κόσμο είναι ο κυλικειατζής που φέρνει φαγητά, νερά και αναψυκτικά, πάντα με συνοδεία αστυνομικού. Κάθονται λοιπόν οι κύριοι στις καρέκλες γύρω-γύρω από ένα μακρύ τραπέζι με υπολογιστές και ανοίγουν τις τσάντες τους με τα βιβλία τους, τις σημειώσεις τους και τα CDιά τους και λένε: "Για να δούμε τι θα βάλουμε". Ποτέ κανένας (υπουργός, αρχιεπίσκοπος, καγγελάριος, τραπεζίτης) δεν έχει δώσει "γραμμή" αν θα βάλουν εύκολα ή δύσκολα, η επιλογή είναι δική τους. Αρχικά συζητούν για τη δομή των θεμάτων, δηλαδή ποια θα είναι θεωρία, ποια άσκηση, πόσα ερωτήματα θα έχουν κλπ. Επόμενο βήμα είναι να αποφασίσουν από ποια ή ποιες ενότητες θα είναι κάθε θέμα. Για παράδειγμα, στη Φυσική που το 3ο και το 4ο θέμα είναι προβλήματα, αρχίζουν από αυτά για το από ποιο κεφάλαιο θα είναι το καθένα. Πολλές φορές γίνεται σχετική κλήρωση, αλλά δεν είναι υποχρεωτική, μπορούν να το συμφωνήσουν. Π.χ. ίσως φέτος πούνε: "Όλο από το Στερεό μπαίνει το 4ο, φέτος ας βάλουμε Κύματα". Ακολουθεί συζήτηση τι θέλουν γενικά να έχει κάθε θέμα προβλήματος και αφού καταλήξουν κάνει ο καθένας μια πρόταση. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει θέμα μια πρόταση κάποιου, καθώς θα συζητηθεί από τους άλλους και θα τροποποιηθεί μέχρι να καταλήξει σε μια τελική μορφή. Αφού τελειώσουν με τα ασκησοπροβλήματα, πάνε στα άλλα ζητήματα διαλέγοντας να μην είναι από την ίδια ενότητα με αυτά των προβλημάτων, προσπαθώντας να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερο μέρος της ύλης. Ακολουθείται και εδώ μια παρόμοια με πριν διαδικασία, μέχρι που καταλήγουν (είναι μαύρα μεσάνυχτα πλέον) σε μια προ-τελική μορφή των θεμάτων. Τα δίνουν σε μερικούς καθηγητές που και αυτοί είναι έγκλειστοι στην αίθουσα και ως τώρα κοίταζαν το ταβάνι ή έπαιζαν παιχνίδια στον υπολογιστή και τα μέλη της επιτροπής το ρίχνουν στο φαγητό. Αυτοί που πήραν τα θέματα είναι οι "δοκιμαστές" (σαν αυτούς που είχε η Κλεοπάτρα), οι οποίοι λύνουν τα θέματα, προσποιούμενοι στον εαυτό τους ότι είναι μαθητές. Συνήθως οι δοκιμαστές τα επιστρέφουν με ένα κάρο παρατηρήσεις (π.χ. αυτό είναι ασαφές, εκείνο δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ο μαθητής, είναι πολλά και δεν θα προλάβουν κλπ), οπότε οι θεματατζήδες τα ελέγχουν και τα διορθώνουν και αφού τα ξαναδούν οι δοκιμαστές καταλήγουν στα τελικά θέματα, (καθώς κοντεύει πια να ξημερώσει). Μια παρόμοια διαδικασία ακολουθείται για όλα τα μαθήματα (προφανώς προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες κάθε αντικειμένου). Στη συνέχεια τα θέματα πληκτρολογούνται από (επίσης έγκλειστους) γραμματείς, ελέγχονται ξανά από όλους (ξημέρωσε για τα καλά πια, οι υποψήφιοι είναι στις αίθουσες και αγωνιούν) και παραδίδονται στους χειριστές οι οποίοι τα στέλνουν στα εξεταστικά κέντρα. Η αποστολή γίνεται ηλεκτρονικά με σύστημα (VPI νομίζω το λένε) που είναι σαν FAX (στα ελληνικά λέγεται "τηλεομοιότυπο"), όμως δεν μεταφέρει τις πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, αλλά με το σήμα της T.V. ή δορυφορικά, διαβιβάζεται από τον υπολογιστή του υπουργείου στα πισιά των εξεταστικών κέντρων. Η μετάδοση γίνεται κρυπτογραφημένη και τα θέματα μπορούν να διαβαστούν μόνον από τους υπολογιστές των σχολείων που είναι εξεταστικά κέντρα και έχουν το κατάλληλο κλειδί αποκρυπτογράφησης. Έτσι υποτίθεται ότι τα θέματα δεν μπορούν να υποκλαπούν κατά τη μετάδοση. (Όμως, αν πάνω από την Ελλάδα πετούσε το Air Force One με τα υπερσύγχρονά του κατασκοπευτικά συστήματα, ίσως θα τα διάβαζε τα θέματα, αλλά μάλλον χέστηκε ο Obamias για το τι θα μπει Α.Ο.Δ.Ε. στις πανελλήνιες). Πάντως, όταν φτάνουν τα θέματα στα σχολεία, οι μαθητές είναι ήδη μαντρωμένοι στις τάξεις (εκτός από τους συχνοουρικούς που θα ζητήσουν 3-4 φορές τουαλέτα κατά τη διάρκεια της εξέτασης). Νομίζω ότι από την παραπάνω περιγραφή της διαδικασίας, προκύπτει ότι ούτε η διαρροή είναι δυνατή, ούτε κάποιο μέλος της επιτροπής είναι σε θέση να ξέρει και να δώσει από πριν τα θέματα.

[FONT=&quot][/FONT]Έγραψα με λεπτομέρειες τη διαδικασία, γιατί τα τελευταία 2-3 χρόνια κυκλοφορούν ψιθυριστές φήμες για φροντιστήρια και "κάποια" ιδιωτικά σχολεία που "ήξεραν" τα θέματα. Αυτά (λογικά) διαδίδονται από τα "κάποια" ιδιωτικά και τα φροντιστήρια, για προφανείς λόγους. (Ειδικά όλοι σχεδόν οι φροντιστές "έχουν" κολλητό στην επιτροπή). Οι φήμες αυτές κυκλοφορούν και ανακυκλώνονται γρήγορα, καθώς οι συνομωσιολόγοι και οι κινδυνοκαταστροφολόγοι τις κάνουν τροφή τους. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάδοση τέτοιων φημών έχουμε κάτι σαν το "χαλασμένο τηλέφωνο" και η "πληροφορία" προέρχεται από νι-οστό στόμα. (Π.χ. Σε κάποιο μεγάλο ιδιωτικό, όνομα σπάνια αναφέρεται, οι μαθητές ήξεραν από την παραμονή το Β3 των Μαθηματικών και να και η εγκυρότητα της πηγής: "Μου το είπε η περιπτερού που το άκουσε από το χασάπη του οποίου ο μπατζανάκης έχει κόρη που της το είπε μια φίλη της που είναι μαζί στο γυμναστήριο και πηγαίνει στο ιδιωτικό αυτό"). Καλό λοιπόν είναι να μην παπαγαλίζουμε τέτοιες φήμες, ώστε να μη βοηθάμε την (ανέξοδη και αθέμιτη) διαδήμιση κάποιων, αλλά ούτε και να δημιουργούμε άσκημα συναισθήματα στους μαθητές που δίνουν εξετάσεις.

Παιδιά, αγόρια και κορίτσια υποψήφιοι, μην ακούτε τέτοιες διαδόσεις. Οι πανελλήνιες (σε ότι αφορά τη διαρροή θεμάτων) δεν έχουν "τρύπες". Διαβάστε μέχρι το τέλος και δώστε ψύχραιμα τη μάχη σας. (Δεν έχουν περάσει και πολλά χρόνια που έδωσα κι εγώ πανελλήνιες). Καλή επιτυχία σε όλους.



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stavri_

Τιμώμενο Μέλος

Η Stavri_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4,687 μηνύματα.
Δεν είπε κανείς ότι ξέρουν κάποιοι αυτολεξεί τα θέματα! Όμως πριν πραγματοποιηθεί η όλη διαδικασία υπάρχουν κάποιες επικρατέστερες "ιδέες". Και μην ξεχνάς, στην Ελλάδα είμαστε! Διαρροές υπήρχαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε οποιοδήποτε σύστημα εξέτασης και αν ακολουθηθεί. Δεν υπάρχει απόλυτη διαφάνεια πουθενά στην χώρα (και πουθενά γενικά). Κάθε διαδικασία έχει τρύπες έστω και αν αυτές αφορούν ελάχιστους ισχυρούς. Μπορεί αυτό να αφορά το 0.00001% των διαγωνιζομένων, αλλά υπάρχει. Και όπως διαρροές υπήρχαν παλαιότερα στο θέμα εισαγωγικών, έτσι υφίστανται και τώρα. Όπως ακριβώς όταν κάποιος περνά στην τάδε σχολή (δεν θα ονοματίσω) Ξάνθη και σε 12 μήνες έρχεται Ιατρική Αθήνα-με ενδιάμεση "στάση" Ιωάννινα στο εξάμηνο- (και ναι το γνωρίζω αυτό το άτομο), εεε, δεν πιστεύω ότι υπάρχει τελείως αξιοκρατικό σύστημα! Τώρα , οκ, οι απόψεις όλες είναι σεβαστές, και ο καθένας κρατά αυτό που πιστεύει. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
....πριν πραγματοποιηθεί η όλη διαδικασία υπάρχουν κάποιες επικρατέστερες "ιδέες"..... Διαρροές υπήρχαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν ..... Κάθε διαδικασία έχει τρύπες .... κάποιος περνά στην τάδε σχολή .... και σε 12 μήνες έρχεται Ιατρική Αθήνα
Δεν είμαι ο ρομαντικός που νομίζω ότι ζω στη Χώρα της Διαφάνειας και της Αξιοκρατίας. Όμως η επιλογή και η διανομή των θεμάτων των πανελληνίων ίσως είναι ένα από τα τελευταία πράγματα που ακόμα στέκεται όρθιο. Περιέγραψα με κάθε λεπτομέρεια τη διαδικασία και νομίζω πως είναι ξεκάθαρο ότι δεν αφήνει "τρύπες" για παρατράγουδα. Ούτε υπάρχουν "επικρατέστερες ιδέες" πριν βγουν τα θέματα. Πρόσφατα ψιθυρίστηκε ότι είχε διαρρεύσει το θέμα της έκθεσης από την παραμονή. Πώς; Κάποιο μέλος της επιτροπής προέβλεψε ποια θεματική ενότητα θα κληρωθεί και ποιο θέμα θα προκύψει από αυτήν μετά από τη συζήτηση μεταξύ των μελών; Χωρίς πλάκα πάντως, τα μέντιουμ και οι αστρολόγοι τις παραμονές των εξετάσεων δέχονται πολλές επισκέψεις που τους ζητούν να προβλέψουν θέματα. Το παράδειγμά σου για την "παράξενη" μεταγραφή είναι εκτός θέματος, άρα άστοχο. Όμως (κατά κάποιο τρόπο) με επιβεβαιώνεις, καθώς γράφεις "κάποιος, τάδε σχολή, δεν θα ονοματίσω". Μήπως έτσι, δηλαδή μη καταγγέλοντας τις λαμογιές, αλλά απλά ψιθυρίζοντας και διαδίδοντας ανεύθυνα, γινόμαστε κι εμείς συνένοχοι;


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top