[03/06/2022] Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Τα συνώνυμα/αντώνυμα τα βγάλανε; Το θέμα μου φάνηκε εύκολο. Μπορούσες να γράψεις πράγματα που ένας μαθητής οφείλει να ξέρει. Το κείμενο δύσκολο στην κατανόηση δεν είναι. Που να σας έπεφτε κάποιος Παπανούτσου.

Τα λάθη επαναλαμβάνονται. Μελετάς το παρελθόν για να προβλέψεις το μέλλον. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Η ανθρώπινη εξέλιξη βασίζεται στη κατανόηση της προηγούμενης γνώσης.
παπανουτσο βαζανε παλια.τωρα πλεον βαζουνε αλλους
 

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,852 μηνύματα.
Είμαι ο μόνος ή τα θέματα της έκθεσης εδώ και χρόνια:

1. Μουσεία
2. Ιστορία
3. Ποίηση

και άλλα τόσα, τα θεωρεί βαρετά εδώ και χρόνια;
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
(να αναφέρετε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον σας για το ιστορικό παρελθόν.)

Ταινίες, σειρές, ντοκυμαντερ, ιστοσελίδες, influencer, gaming (αλληλεπιδραστικά παιχνίδια)
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Είμαι ο μόνος ή τα θέματα της έκθεσης εδώ και χρόνια:

1. Μουσεία
2. Ιστορία
3. Ποίηση

και άλλα τόσα, τα θεωρεί βαρετά εδώ και χρόνια;
περσι παντως τα θεματα ηταν φανταστικα.ειδικα το ποιημα του σειριου καταπληκτικο.ετσι πρεπει να ναι καθε χρονο τα θεματα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

(να αναφέρετε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον σας για το ιστορικό παρελθόν.)

Ταινίες, σειρές, ντοκυμαντερ, ιστοσελίδες, influencer, gaming (αλληλεπιδραστικά παιχνίδια)
θα καταλαβει ο φιλολογος με νοοτροπια του 50 οτι με το gaming μαθαινεις ιστορια....παντως πλακα στην πλακα το βιωματικο μπορεις να το αναπτυξεις.μμε,βιβλια,σχολειο,επαφη με ανθρωπους του πνευματος,ιντερνετ κτλπ.εχεις να γραψεις.το πρωτο ερωτημα με την αξια ειναι καπως πιο τσιμπημενο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

και στην αξια τωρα που το σκεφτομαι ισχυει αυτο που ειπε ο πετρος οτι οποιος δεν ξερει την ιστορια του ειναι υποχρεωμενος να την ξαναζησει.δηλαδη σε βοηθα να μην κανεις λαθη,να μαθεις να σκεφτεσαι σαν ανθρωπος,κριτικη σκεψη,αξια διαλογου και διαφορες αμπελοφιλοσοφιες
 

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,852 μηνύματα.
(να αναφέρετε βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον σας για το ιστορικό παρελθόν.)

Ταινίες, σειρές, ντοκυμαντερ, ιστοσελίδες, influencer, gaming (αλληλεπιδραστικά παιχνίδια)
influencer, από την Τούνη θα μάθω ιστορία;
 

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Λόγω προσωπικού ιστορικού ενδιαφέροντος, έγραψα πολύ καλά το Δ.
Μου έκαναν έκπληξη οι μονάδες που έδιναν για τα Β θέματα... Ήμαρτον 15 μονάδες για τον τίτλο.
Στο Γ ήταν δύσκολο να βρεις κειμενικό δείκτη που δεν έπρεπε να στήψεις το μυαλό να βγάλεις συμπέρασμα.
 

Alexandros28

Δραστήριο μέλος

Ο Alexandros28 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 620 μηνύματα.
Νομίζω πως γενικά επικρατεί η άποψη ότι τα θέματα ήταν εύκολα, όχι απλά βατά. Ανυπομονούμε για τα θέματα των μαθηματικών. :diablo:
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Πάντως η θεματική ενότητα της ιστορίας-ιστοριογνωσίας ήταν αναμενόμενη. Φέτος κλείνουμε 100 χρόνια από τη μικρασιατική καταταστροφή και πέρσι συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση. Μου προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι για πολλούς το θέμα ήταν μη αναμενόμενο.
 

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.
Το 2020 στην έκθεση ήθελαν την "προσωπική εμπειρία" των υποψηφίων για τη φιλαναγνωσία. Φέτος ζητάνε την "προσωπική γνώμη" των υποψηφίων για την αξία της ιστορικής γνώσης. Λογικά το 2024 θα ζητήσουν την "προσωπική γνώμη" για τα Αρχαία. Αφού ΔΕΝ θέλετε την προσωπική μας γνώμη ή εμπειρία, γιατί τη ρωτάτε; Γιατί το μάθημα δεν το ονομάζετε "Δική σας έκθεση των δικών μας ιδεών" ή "Έκθεση ιδεών τρίτων"; Και, εν πάσει περιπτώσει, στον κόσμο γίνεται της κ@ριόλ@ς, μήπως να αφήνατε το ιστορικό μυθιστόρημα που διαβάζετε με καφέ βιενουά στο μπιστρό της αρεσκείας σας και να ρωτήσετε τα παιδιά κάτι πιο συγκεκριμένο από τον κόσμο στον οποίο αρχίζουν να αυτονομούνται αυτή την περίοδο της ζωής τους; Πάλι βάλατε θέμα που, στην ουσία, λέει "Δείτε τι γαμώ τα μαθήματα σας κάνουμε εμείς οι φιλόλογοι! Εσείς τι γνώμη έχετε επ'αυτού;" Αλήθεια; Θέλετε να ακούσετε τη γνώμη μου; Αν την πω και διαφέρει από τη δική σας πόσο θα μου βάλετε; Γιατί εμένα κρίνεται το μέλλον μου από αυτή την εξέταση...

το παραπανω κειμενο δεν ειναι δικο μου αλλα απο εναν γνωστο μαθηματικο (Νικος Σιωμος) ωστοσο συμφωνω απολυτα με οσα αναφερονται παραπανω οποτε ειπα να το αναπαραγω..
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Poirot

Διάσημο μέλος

Ο τ. Aspiring Lawyer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 2,555 μηνύματα.
Όλα καλά, τα θέματα ήταν βατά (το σωστό-λάθος πρέπει να ήταν το ευκολότερο της ζωής μου), τα Β σαφώς διατυπωμένα (το Β3 μόνο θα μπορούσε να θεωρηθεί ελαφρώς πιο δύσκολο αλλά και πάλι μόνο του δεν μπορέι να χαρακτηριστεί "δύσκολο"). Το λογοτεχνικό κείμενο κατανοητό, ίσως με μια κάποια δυσκολία στην εύρεση κειμενικών δεικτών. Το θέμα Δ ωραίο, με σαφή ερωτήματα και ειδικά για το (α) το κείμενο αναφοράς 1 βοηθούσε πάρα πολύ. Το δεύτερο ερώτημα επίσης δεν είχε τρομερή δυσκολία, καθώς πλέον οι "βιωματικοί τρόποι" συζητούνται καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και αποτελούν κάτι που αναμένουμε.

Θεωρώ πως έγραψα αρκετά καλά, ενέχει όμως το μάθημα και το στοιχείο της υποκειμενικότητας οπότε μένει να το δούμε στα αποτελέσματα!
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Όλα καλά, τα θέματα ήταν βατά (το σωστό-λάθος πρέπει να ήταν το ευκολότερο της ζωής μου), τα Β σαφώς διατυπωμένα (το Β3 μόνο θα μπορούσε να θεωρηθεί ελαφρώς πιο δύσκολο αλλά και πάλι μόνο του δεν μπορέι να χαρακτηριστεί "δύσκολο"). Το λογοτεχνικό κείμενο κατανοητό, ίσως με μια κάποια δυσκολία στην εύρεση κειμενικών δεικτών. Το θέμα Δ ωραίο, με σαφή ερωτήματα και ειδικά για το (α) το κείμενο αναφοράς 1 βοηθούσε πάρα πολύ. Το δεύτερο ερώτημα επίσης δεν είχε τρομερή δυσκολία, καθώς πλέον οι "βιωματικοί τρόποι" συζητούνται καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και αποτελούν κάτι που αναμένουμε.

Θεωρώ πως έγραψα αρκετά καλά, ενέχει όμως το μάθημα και το στοιχείο της υποκειμενικότητας οπότε μένει να το δούμε στα αποτελέσματα!
Συγχαρητήρια Αναστάση και καλά αποτελέσματα εύχομαι! Καλή συνέχεια και στα υπόλοιπα! Ακριβώς αυτή την εκτίμηση έχω κι εγώ για τα θέματα.
 

panagiotis23

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο panagiotis23 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 187 μηνύματα.
Τα θέματα σήμερα νομίζω ήταν στο επίπεδο που πρέπει να είναι, δηλαδή ούτε πολύ εύκολα και ούτε ακατόρθωτα. Μου κάνει εντύπωση που κάποιοι εκφράζουν με κατηγορηματικό τρόπο την απόρριψη τους ως κατάλληλα για πανελλήνιες εξετάσεις. Και επίσης το θέμα είναι και επίκαιρο και διαχρονικό πολύ και μάλιστα μου άρεσε που έβαλαν τις εννοιες της μνήμης και της ιστορίας διότι έτσι όπως πάμε οδηγούμαστε σε ιστορικό αφανισμό και τα παραδείγματα πλείστα. Εν τω μεταξύ όποιος έχει διαβάσει Κική Δημουλά γενικώς έχει μια ροπή προς το μακάβριο και το μελαγχολικό και στην αρχή χωρίς να δω τον συγγραφέα του πρώτου κειμένου νόμιζα ότι και αυτό ήταν της Δημουλά (αναφέρεται στους νεκρούς και την κληρονομιά τους και τι έχουν να μας διδάξουν κτλ)!! Βέβαια το δεύτερο ήταν αρκετά στο ύφος της, εισάγει κάποια κάπως αρχαιοπρεπή στοιχεία στο κείμενο της, δίνοντας του μια αίσθηση από το παρελθόν, που εν προκειμένω παίζει και αυτό τον ρόλο του σε ένα ιστορικό θέμα. Το τελευταίο κείμενο με προσγείωσε κάπως καθώς θεωρώ ότι δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα δύο, πιο πολύ εφηβικό-νεανικό, κάπως αδιάφορο... Κατά τα άλλα τα ερωτήματα Α1, Β3 θεωρώ ότι ήθελαν προσοχή και για να συμπυκνώσει κάποιος το νόημα αλλά και να βρει τα ζητούμενα που ζητούσε η ερώτηση και επειδή το κείμενο της Δημουλά να προσθέσω είχε μια διακοπτόμενη μορφή αν δείτε δεν ξέρω αν αυτό εξυπηρετούσε και τα ζητούμενα του Β3 (μαλλον). Και τέλος είναι πιστεύω καιρός να διαβάζουν οι νέοι και σοβαρά βιβλία και εξωσχολικά για να ανοίγουν οι ορίζοντες και η σκέψη τους. Πιστεύω θα ξεχωρίσουν οι υποψήφιοι που πέραν της προετοιμασίας τους έχουν γενικότερα μια καλλιέργεια και έχουν διαβάσει κάτι παραπάνω.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,657 μηνύματα.
Τα θέματα σήμερα νομίζω ήταν στο επίπεδο που πρέπει να είναι, δηλαδή ούτε πολύ εύκολα και ούτε ακατόρθωτα. Μου κάνει εντύπωση που κάποιοι εκφράζουν με κατηγορηματικό τρόπο την απόρριψη τους ως κατάλληλα για πανελλήνιες εξετάσεις. Και επίσης το θέμα είναι και επίκαιρο και διαχρονικό πολύ και μάλιστα μου άρεσε που έβαλαν τις εννοιες της μνήμης και της ιστορίας διότι έτσι όπως πάμε οδηγούμαστε σε ιστορικό αφανισμό και τα παραδείγματα πλείστα. Εν τω μεταξύ όποιος έχει διαβάσει Κική Δημουλά γενικώς έχει μια ροπή προς το μακάβριο και το μελαγχολικό και στην αρχή χωρίς να δω τον συγγραφέα του πρώτου κειμένου νόμιζα ότι και αυτό ήταν της Δημουλά (αναφέρεται στους νεκρούς και την κληρονομιά τους και τι έχουν να μας διδάξουν κτλ)!! Βέβαια το δεύτερο ήταν αρκετά στο ύφος της, εισάγει κάποια κάπως αρχαιοπρεπή στοιχεία στο κείμενο της, δίνοντας του μια αίσθηση από το παρελθόν, που εν προκειμένω παίζει και αυτό τον ρόλο του σε ένα ιστορικό θέμα. Το τελευταίο κείμενο με προσγείωσε κάπως καθώς θεωρώ ότι δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα δύο, πιο πολύ εφηβικό-νεανικό, κάπως αδιάφορο... Κατά τα άλλα τα ερωτήματα Α1, Β3 θεωρώ ότι ήθελαν προσοχή και για να συμπυκνώσει κάποιος το νόημα αλλά και να βρει τα ζητούμενα που ζητούσε η ερώτηση και επειδή το κείμενο της Δημουλά να προσθέσω είχε μια διακοπτόμενη μορφή αν δείτε δεν ξέρω αν αυτό εξυπηρετούσε και τα ζητούμενα του Β3 (μαλλον). Και τέλος είναι πιστεύω καιρός να διαβάζουν οι νέοι και σοβαρά βιβλία και εξωσχολικά για να ανοίγουν οι ορίζοντες και η σκέψη τους. Πιστεύω θα ξεχωρίσουν οι υποψήφιοι που πέραν της προετοιμασίας τους έχουν γενικότερα μια καλλιέργεια και έχουν διαβάσει κάτι παραπάνω.
ειχε την πλακα του το τριτο κειμενο.το πρωτο κειμενο για μενα ηταν επιπεδο πανελληνιων το δευτερο θα ηταν καλο αν απευθυνοταν σε υποψηφιους θεωρητικης κατευθυνσης.
 

Guest 004218

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τα θέματα ηταν πολυ ωραία κατα την γνωμη μου, σχετικά βάτα, έβγαιναν στις 3 ωρες και τα κειμενα ηταν ευληπτα και ευχάριστα, το κείμενο της Δημουλά ηταν το πιο σύνθετο αλλά ευκολα μπορουσες να πιασεις την γενικη ιδεα και να απαντησεις στην μια ερώτηση θεωρίας που είχε. Το λογοτεχνικό κείμενο το αγάπησα, και ηταν ευκολο να βρεις το θεμα, και να αιτιολογήσεις με πληθώρα κειμενικών δεικτών. Η έκθεση σου έδινε περιθώριο να αναπτύξεις επιχειρήματα αλλά σε γενικα πλαίσια τα παιδιά που εχουν αναπτυξει άποψη και ασχοληθεί με το θεμα δυσκολεύτηκαν λιγότερο. Καλα αποτελεσματα σε ολους τους συνυποψήφιους και πάμε δυναμικά στα επόμενα μαθήματα!
 

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς πόσο κόβουν περίπου αν ξεπεράσουμε το όριο λέξεων; Γιατί η έκθεση μου βγήκε τρεις σελίδες... γενικά κάνω μεγάλα γράμματα αλλά ποτέ δεν έχω γράψει τόσο πολύ οπότε σίγουρα ξεπερασα το όριο
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς πόσο κόβουν περίπου αν ξεπεράσουμε το όριο λέξεων; Γιατί η έκθεση μου βγήκε τρεις σελίδες... γενικά κάνω μεγάλα γράμματα αλλά ποτέ δεν έχω γράψει τόσο πολύ οπότε σίγουρα ξεπερασα το όριο

Μην ανησυχείς καθόλου για αυτό. Κόβουν μόνο αν έχεις ξεπεράσει το όριο σε ακραίο βαθμό. Απόλυτη σημασία δίνεται στο κείμενο αυτό καθεαυτό. Φυσικά το ίδιο δεν ισχύει και για την περίληψη.

Κι εγώ στις Πανελλήνιες είχα ξεπεράσει το όριο για 200 λέξεις, αλλά δεν υπήρξε βαθμολογική κύρωση.
 

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Μην ανησυχείς καθόλου για αυτό. Κόβουν μόνο αν έχεις ξεπεράσει το όριο σε ακραίο βαθμό. Απόλυτη σημασία δίνεται στο κείμενο αυτό καθεαυτό. Φυσικά το ίδιο δεν ισχύει και για την περίληψη.

Κι εγώ στις Πανελλήνιες είχα ξεπεράσει το όριο για 200 λέξεις, αλλά δεν υπήρξε βαθμολογική κύρωση.
αχ πάλι καλά! ευχαριστώ πάρα πολύ
 

Jim175

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Jim175 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών. Έχει γράψει 844 μηνύματα.
Παιδιά να ρωτήσω. Στο θέμα Δ πήρα ως αφορμή το ότι οι άνθρωποι την σύγχρονη εποχή έχουν απομακρυνθεί από την ιστορία για την θεωρούν από τα σχολικά τους χρόνια ως ένα ανιαρο μάθημα αποστήθισης, είναι σωστό νομίζω, και σ'αυτο με τη βιωματική μάθηση έβαλα για συνεισφορά και των πολιτιστικών συλλόγων που κάνουν διάφορες εκδηλώσεις
 

Unboxholics

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Unboxholics αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ και μας γράφει απο Βέροια (Ημαθία). Έχει γράψει 927 μηνύματα.
Παιδιά να ρωτήσω. Στο θέμα Δ πήρα ως αφορμή το ότι οι άνθρωποι την σύγχρονη εποχή έχουν απομακρυνθεί από την ιστορία για την θεωρούν από τα σχολικά τους χρόνια ως ένα ανιαρο μάθημα αποστήθισης, είναι σωστό νομίζω, και σ'αυτο με τη βιωματική μάθηση έβαλα για συνεισφορά και των πολιτιστικών συλλόγων που κάνουν διάφορες εκδηλώσεις
Ναι και γω αναφερθηκα σε λαογραφικους συλλογους/ομιλους, σωστα ειναι αυτα καθως ενωνουν ανθρωπο με ιστορια και παραδοση. Εγω σε προλογο μίλησα αρχικα για την προοδο(σε τεχνολογια κλπ) που κανει την διαφορα αναμεσα στις γενιες ακομη μεγαλυτερη.
Αντε καλη επιτυχια και στα υπολοιπα μαθηματα!
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top