Ψυχολογία ή Ιστορικό - Αρχαιολογικό;

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
καλα μην το λες κι αυτο,εδω στο νησι μια φιλη μου εχει τελειωσει ψυχολογια και δουλευει στα κρυφα,που θα πει οτι ο ελληνας οντως δεν εχει αλλαξει με τα χρονια και ντρεπεται στην επαρχια να παει στον ψυχολογο δημοσια,αρα παει στο σπιτι της ψυχολογου κι αυτο με το ζορι,ενω παλι εδω στο νησι,πατμο συγκεκριμενα,οσοι τελειωσαν ιστορια αρχαιολογια εχουν δουλεια γιατι καθηγητες ντοπιους δε βγαζει το νησι μας και εχουν γρηγοροτερη προσληψη στο μοναδικο γυμνασιο,λυκειο συν τα ιδιαιτερα στη ''ζουλα''.εξαρταται και απο το μερος που μενει ο καθενας και απ το χρημα που διαθετει ή οχι τελικα.γιαυτο επιμενω να κανει ο καθενας αυτο που του αρεσει και θα δειξει στο μελλον τι θα γινει.ζουμε εποχες που ολα αλλαζουν.


Όπως έγραψες κι εσύ Ρένα, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει αυτό που θέλει σε αυτή τη ζωή και αυτό που πιστεύει πως θα τον κάνει πραγματικά χαρούμενο, αλλά δεν πρέπει να τρέφει αυταπάτες όσον αφορά το τι κάνει, τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσει και τι συνέπειες θα έχει.
 

ρενακι 13

Νεοφερμένος

Η ρένα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Β' ΕΠΑΛ και μας γράφει απο Πάτμος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 112 μηνύματα.
Όπως έγραψες κι εσύ Ρένα, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει αυτό που θέλει σε αυτή τη ζωή και αυτό που πιστεύει πως θα τον κάνει πραγματικά χαρούμενο, αλλά δεν πρέπει να τρέφει αυταπάτες όσον αφορά το τι κάνει, τι δυσκολίες θα αντιμετωπίσει και τι συνέπειες θα έχει.
Μωρε ετσι οπως το θετεις δικιο εχεις,αλλα προς τι το να τα γειωνεις απο τωρα;Αν επιτρεπεται με τι ασχολεισαι;δουλευεις στο αντικειμενο που σπουδασες;
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μωρε ετσι οπως το θετεις δικιο εχεις,αλλα προς τι το να τα γειωνεις απο τωρα;Αν επιτρεπεται με τι ασχολεισαι;δουλευεις στο αντικειμενο που σπουδασες;

Δουλεύω πάνω σε αυτό που σπούδασα, δηλαδή την Πληροφορική. Καθώς έχω πολλά και διαφορετικά ενδιαφέροντα θα μπορούσα να είμαι σε πολλά άλλα τμήματα, όπως Μηχανολογία, Φυσική, Μαθηματικά, Καλών Τεχνών ακόμα και Ιστορικό(oh yeah), αλλά η επιλογή μου ήταν συνειδητή και μετά από σκέψη και αυτό γιατί έμαθα από μικρός πως η φτώχεια και ανεργία κουβαλάνε μαζί τους τη μιζέρια, τη γκρίνια,το άγχος, τη κατάθλιψη και τη δυστυχία. Και όταν είσαι σε τέτοιες καταστάσεις μόνο να ασχοληθείς με τα όνειρα σου δεν έχεις διάθεση. Οι άνθρωποι υποτιμάνε πολύ το πόσο καλύτερη κάνει τη ζωή σου από όλες τις απόψεις το να είσαι σε ένα επάγγελμα που μπορεί να σου προσφέρει εργασία σχεδόν σε κάθε μέρος του κόσμου και με καλά λεφτά και πόσο δύναμη σου δίνει αυτό για να κάνεις πραγματικότητα όλα όσα θέλεις.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Εξαιρετική γραμμή υπεράσπισης. Μόλις καταρρίψαμε και το σύνολο της οικονομικής επιστήμης καθώς δεν χρειάζεται να ξέρουμε πόση είναι η ζήτηση για να πάρουμε μια απόφαση, αλλά απλά να ξέρουμε ότι υπάρχει.

Μεχ, μη χρησιμοποιείς βαρύγδουπες εκφράσεις για τις εντυπώσεις σε μένα. Σου λέω ότι ζήτηση υπάρχει και αυτό προκύπτει από την εμπειρική εποπτεία των πραγμάτων. Προφανώς δεν υπάρχει site που να λέει πόσες ακριβώς είναι οι κενές θέσεις εργασίας. Σοβαρά κάνουμε αυτή τη συζήτηση τώρα;


Μετά είμαι εγώ ο σοφιστής. Όχι, δεν διάβασα πουθενά ότι δεν υπάρχουν προοπτικές. Το υπέθεσα εξ αρχής διότι έτσι λειτουργείς με τα πράγματα τα οποία δεν υπάρχουν.

Αν όλα όσα λες στηρίζονται σε υποθέσεις, τότε να είσαι λιγότερο απόλυτος. Γιατί το να διατρανώνεις στο παιδί που προβληματίζεται για το μέλλον του ότι το ιστορικό θα του δώσει κυριολεκτικά μηδενικές προοπτικές, και αυτό τον ισχυρισμό τον στηρίζεις σε μια απλή υπόθεση, ε τότε άφηνε και ένα περιθώριο μήπως είσαι λάθος.


Το βάρος της απόδειξης της ύπαρξης προσφοράς πέφτει σε αυτού που ισχυρίζονται ότι υπάρχει και γιατί αυτό λέει η λογική, αλλά και γιατί αυτούς αφορά και όχι εμένα.

Αφορά και σένα όταν μπαίνεις σε φόρουμ και επηρεάζεις τα παιδιά. Ύπαρξη προσφοράς υπάρχει από αυτά που σου είπα παραπάνω, μουσεία, πανελλήνιες, σχολείο κλπ κλπ. Θες ακριβή λογιστική απαρίθμηση των θέσεων εργασίας για να πειστείς;


Βάζοντας στο Google "ζητειται φιλολογος" η χρυσή ευκαιρία βγάζει 10 αποτελέσματα, τα 8 από τα οποία είναι ιδιαίτερα και τα 2 είναι πιο μόνιμες θέσεις σε φροντιστήρια. Οι 2 αυτές αγγελίες έχουν 600 και 450views αντίστοιχα.

Στο Jooble βάζοντας φιλόλογος μου βγάζει μόνο αγγελίες για ξένες γλώσσες και για ελληνική φιλολογία 2-3 σε φροντιστήρια.


Για Ξεναγούς η Χρυσή ευκαιρία βγάζει 0 αποτελέσματα.
Στο jooble δεν υπάρχει καν σαν επάγγλεμα.
Βλέπω και κάτι αγγελίες για καθηγητές ξεναγών σε κάποια ΙΕΚ. Που σημαίνει ότι ξεναγούς βγάζουν και τα ΙΕΚ. Κομπλέ ακόμη μεγαλύτερη προσφορά δηλαδή.

Με τον ΑΣΕΠ δεν κατάφερα να βρω άκρη καθώς το σαιτ είναι gtp. Ας μου απαντήσει λοιπόν κάποιος που ασχολείται πότε έγινε το τελευταίος διαγωνισμός ΑΣΕΠ, πόσα άτομα δώσανε και πόσες θέσεις καλύφθηκαν, αν μπορεί δηλαδή να βρει κάποια από αυτά τα στοιχεία.

Αρκετό χρόνο ξόδεψα στην έρευνα αγοράς περί φιλολογίας. Αλλά ναι το παραδέχομαι πως είχες δίκιο και με κατέρριψε πανηγυρικά. Δεν είναι μηδενικές οι προοπτικές. Βρήκαμε τουλάχιστο 5 αγγελίες από φροντιστήρια.


Υποθέτω πως ο απόφοιτος δε θα ψάξει μόνο για ένα 20λεπτο τις επαγγελματικές ευκαιρίες του :P Άσε που ξεχνάς τη δυνατότητα να προσφέρεις να κάνεις ιδιαίτερα. Ξαδέρφη μου απόφοιτη φιλολογίας δουλεύει μεν σα σκυλί αλλά βγάζει περισσότερα λεφτά από καθηγητή σχολείου. Όλα αυτά λόγω γνωριμιών και πολύ καλών σπουδών, με αποτέλεσμα παρόλο που είναι μικρή στην ηλικία να της έρχονται ορδές μαθητών για ιδιαίτερα.


Συμπέρασμα: οι προοπτικές με πτυχίο ιστορικού είναι μεν αρκετά περιορισμένες αλλά όχι ανύπαρκτες. Άμα ως φοιτητής κάνεις εξαιρετικές σπουδές και πολλές γνωριμίες θα αποσχοληθείς σίγουρα στον τομέα σου. Το ότι οι προοπτικές είναι κυριολεκτικά μηδενικές είναι υπεραπλούστευση που όπως φάνηκε στηρίζεται σε εικασίες.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αφορά και σένα όταν μπαίνεις σε φόρουμ και επηρεάζεις τα παιδιά. Ύπαρξη προσφοράς υπάρχει από αυτά που σου είπα παραπάνω, μουσεία, πανελλήνιες, σχολείο κλπ κλπ. Θες ακριβή λογιστική απαρίθμηση των θέσεων εργασίας για να πειστείς;

Και το να δίνεις φρούδες ελπίδες του στυλ "Όλα καλά θα πάνε, κυνήγα τα όνειρά σου" επιρροή είναι.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Γενικά έχει προχωρήσει πολύ η συζήτηση και δεν μπορώ να τα σχολιάσω όλα, θέλω όμως να αναφερθώ σε 1-2 πράγματα.
Καταρχάς εντάξει γελοίο να ψάχνεις θέσεις στην χρυσή ευκαιρία για φιλολόγους. Δηλαδή σοβαρά τώρα, πόσοι βάζουν αγγελία οτι ψάχνουν καθηγητή; Ναι κάποιοι το κάνουν και βρίσκεις και έτσι, αλλά είναι λίγοι. Συνήθως όταν ψάχνεις πας πρώτα σε γνωστούς και αν δεν βρείς ψάχνεις σε αγγελίες που ήδη υπάρχουν. Ναι βλέπεις πάρα πολύ μεγάλη προσφορά, δεν μπορείς να υπολογίσεις όμως πόσοι από αυτούς βρήκαν τελικά κάτι και σε ποιόν βαθμό καλύπτονται. Δεν δίνει κανείς μια σαφή απάντηση γιατί πάρα πολύ απλά δεν υπάρχει ακριβής τρόπος να υπολογίσεις τις θέσεις όταν μεγάλο μέρος τους σε ιδιαίτερα είναι μαύρα και δεν φαίνονται πουθενά και μάλιστα πολλά δεν τα βρίσκεις καν με αγγελία αλλά μέσω γνωστών. Και με αγγελία να βρεις πάλι μεσω γνωστών λειτουργείς μετά, βρήκες ένα-δυο ιδιαίτερα αυτά θα σε συστήσουν και σε τρίποτα φίλους και θα γίνουν περισσότερα. Άσε που ψάχνεις σε μια περίοδο που η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει και τα περισσότερα φροντιστήρια θα έχουν ήδη καλύψει τις κενές τους θέσεις.
Πέρα από αυτό αναφέρθηκε αρκετά το επάγγελμα του ξεναγού (κι εγώ το ανέφερα τονίζοντας βέβαια πως θέλει έξτρα σεμινάρια που δεν γίνονται τελευταία). Ίσως να μην το ξεκαθάρισα αρκετά. Για ιεκ πρώτη φορά το ακούω και έτσι κι αλλιώς επίσημα το υπουργείο τουρισμού δεν αναφέρει τα ιεκ σε αυτούς που έχουν δικαιώματα οπότε δεν εχω ιδέα τι παίζει με τα δικαιώματα τους, αλλά δεν νομίζω πως έχουν κανονικά δικαιώματα ξεναγού. Συγκεκριμένα, αυτό που αναφέρει το υπουργείο τουρισμού και ισχύει επίσημα είναι πως δικαιώματα ξεναγού έχουν όσοι τελειώνουν σχολή ξεναγών, όσοι κάνουν κάποια ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης που είναι δίμηνα και απευθύνονται σε απόφοιτος ιστορικού αρχαιολογικού/ιστορικού σκέτο κτλ και τρίτον όσοι έχουν πτυχίο ξεναγού από άλλη χώρα της ΕΕ και τους έχει αναγνωριστεί. Τα δίμηνα προγράμματα κατάρτισης είναι επι πληρωμή και έγιναν μόνο για δύο χρονιές μετά στμάτησαν, δεν έχω ιδέα αν θα ξαναισχύσουν αλλά δεν το κόβω. Όσο υπήρχε η κόντρα με τα δικαιώματα και ποιός τελικά θα έχει οι σχολές ξεναγών(και πιο πριν βασικά) είχαν κλείσει. Η σχολή της Αθήνας άνοιξε ξανά πέρσυ μετά από 7 χρόνια λειτουργίας (φαντάζεστε ανταγωνισμό για αιτήσεις) και της Θεσσαλονίκης φέτος μετά από 10 χρόνια. Φυσικά κάποιοι απόφοιτοι του τμηματος κάνουν ξεναγήσεις σε σημεία που δεν απαιτούν δίπλωμα ξεναγού, αλλά με πολύ λιγότερα λεφτα. Οι διπλωματούχοι ξεναγοί πάντως πάνε πολύ καλά από λεφτά και δουλειά απ'όσο ξέρω.
Φρούδες ελπίδες δεν πιστεύω πως έδωσε κανείς, εξηγήσαμε πως ναι η ψυχολογία έχει καλύτερες ευκαιρίες, και γενικότερα οι συνθήκες και τα λεφτά δεν είναι καλά και δεν υπάρχουν τόσες ευκαιρίες. Δηλαδή τι άλλο να πούμε; Εξήγησα και πως υπάρχουν άτομα που κάνουν ιδιαίτερα με 5 ευρώ την ώρα, και μιλησα για συμβάσεις και όχι για μόνιμο προσωπικό για τον απλούστατο λόγο πως τελευταία λόγω κρίσης δεν προσλαμβάνεται μόνιμο προσωπικό, όπως επίσης και για ιδιαίτερα/φροντιστήρια και όχι σχολεία. Ενδεχομένως η κατάσταση σε κάποια χρόνια να αλλάξει και να βελτιωθεί. Ακόμα και έτσι όμως δεν είναι μηδαμινές οι ευκαιρίες οπότε δεν καταλαβαίνω που είναι οι φρούδες ελπίδες.
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Συμφωνώ με όποιον λέει ότι το θέμα κουράστηκε πολύ...πραγματικά εχει ξεφύγει η συζήτηση...και μάλλον αγγίζει σε διάφορα σημεία τα όρια της "παραπληροφόρησης"...οπότε...όποιος θέλει να μάθει περισσότερα σχετικά με το Ιστορικο-Αρχαιολογικό (+ και -) μπορεί να μου στείλει προσωπικό μήνυμα...
 

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 17,739 μηνύματα.
Γεια σας!!!Ειμαι καινουργιος στο ischool και παω Α' Λυκειου.Του χρονου θα παω θεωρητικη κατευθυνση εχω αρχισει να ψαχνω τις σχολες και απ' οτι εχω βρει μεχρι τωρα 2 με ενδιαφερουν η Ψυχολογια και το Ιστορικο Αρχαιολογικο.Ειμαι σε διλημμα εσεις ποια μου προτεινετε???
Προς το παρόν θα αφήσω εκτός τις δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης (οι οποίες θα έλεγα ότι αναλύθηκαν εκτενέστατα και υπέρ του δέοντος εδώ και 2 σελίδες) και πάμε να δούμε μήπως μπορεί αυτό να σου γίνει λίγο πιο εύκολο:

Δώσε μας περισσότερα στοιχεία, πώς φαντάζεσαι το επαγγελματικό σου μέλλον; Με γραφείο ψυχολόγου, σαν καθηγητής σε φροντιστήριο/ιδιαίτερα/σχολείο; Υπάρχει από πίσω κάποιο "υπόβαθρο"; (συγγενής με φροντιστήριο ή ψυχολόγος στον κύκλο ώστε να έχεις τις "πλάτες" και να μην ξεκινήσεις από το πουθενά). Τι σς έκανε να κατασταλάξεις ανάμεσα σε αυτές τις 2 σχολές; Π.χ. είχες καθηγητή ιστορίας που σε ενέπνευσε για το ιστορικό/αρχαιολογικό; Είδες σε κάποια ταινία/σειρά [μην γελάτε οι υπόλοιποι] τον ψυχολόγο εν δράσει και σου άρεσε; Πιστεύεις ότι μπορείς να ανταπεξέλθεις καλύτερα στο να διδάσκεις εφήβους ή να συζητάς μαζί τους στα πλαίσια συμβουλευτικής και ψυχανάλυσης;
 

Ody24

Νεοφερμένος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Εχω πολλες σκεψεις για το επαγγελματικο μου μελλον.Και ψυχολογος θα μου αρεσε να γινω και καθηγητης-διδακτορας και ιστορικος ερευνητης.Δεν υπαρχει κανενα υποβαθρο.Για εμενα μεχρι τωρα ειναι οι 2 πιο ενδιαφερουσες σχολες και πιστευω οτι μου ταιριαζουνε μπορει στο μελλον να αλλαξω γνωμη αλλα για αυτη τη στιγμη ειναι αυτες οι 2.Το Ιστορικο Αρχαιολογικο το επελεξα διοτι η Ιστορια ειναι το παθος μου,τρελαινομαι για αυτην απο το Δημοτικο.Η Ψυχολογια μου αρεσει πολυ ως κλαδος εχω διαβασει βιβλια και αρθρα.Τωρα για το τελευταιο δεν ειμαι σιγουρος ακομα να σου απαντησω.
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ότι γράφω, το γράφω αφενός για να κάνω trigger κάποια άτομα καθώς με διασκεδάσει και αφετέρου γιατί ψάχνω δικαιολογίες να μην δουλέψω σήμερα.


Χαίρομαι πολύ αγαπητέ που σε διασκεδάζουμε και περνάς ευχάριστα την ώρα σου μαζί μας!!! Keep up the good work!!!
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Η κουβέντα ξεκίνησε επειδή είπα στον Οδυσσέα πως αν τον ενδιαφέρει η επαγγελματική αποκατάσταση η ψυχολογία είναι καλύτερη από το Ιστορικό. Όλα τα υπόλοιπα γράφτηκαν από τους άλλους για να με πείσουν ότι το Ιστορικό έχει επαγγελματικές προοπτικές και συγγνώμη αλλά δε πείθομαι.


Κάνεις λάθος. Άνοιξες τον ασκό του Αιόλου όταν είπες ότι οι σπουδές θεωρητικών επιστημών υπάρχουν μόνο σαν χόμπι και ότι υπάρχουν μηδενικές προοπτικές. Εκεί άρχισε το έλα να δεις. Το να μπαίνεις σε μια ερώτηση που έχει να κάνει με κάποιον που προφανώς είναι στην θεωρητική και έχει κατασταλάξει σε 2 επιλογές και να τον βομβαρδίζεις με θεωρίες που είναι βασισμένες μόνο στην δικιά σου φιλοσοφία ζωής δεν βοηθάει κανένα.

Το λάθος σου είναι ότι σκέφτεσαι βασισμένος μόνο στις δικές σου εμπειρίες. Προφανώς και ένας φιλόλογος δεν θα ψάξει για δουλειά σε φροντιστήριο μέσα Οκτώβρη καθώς οι προσλήψεις γίνονται πριν το νέο σχολικό έτος. Όπως επίσης οι αιτήσεις για τα δημόσια γίνονται τον Απρίλιο. Έτσι, επειδή σου αρέσουν και τα στατιστικά, φέτος έγιναν γύρω στις 20,000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (ακριβές ποσοστό των φιλολόγων είναι δύσκολο να βρεθεί, αν θες ψάξτο μόνος σου, αλλά όπως καταλαβαίνεις ο αριθμός των φιλολόγων στα σχολεία είναι πάντα ο μεγαλύτερος) και όλοι αυτοί δεν κάλυψαν καν το 40% των αναγκών στα σχολεία. Όπως επίσης ένα ακόμα ωραίο στατιστικό το ότι ο μέσος όρος ηλικίας των καθηγητών σήμερα είναι 52 χρονών. Μέσα στα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ένα φυσικό κενό στα σχολεία καθώς οι περισσότεροι από τους καθηγητές που μπήκαν με το κιλό στα σχολεία πριν 30-40 χρόνια, βγαίνουν σιγά σιγά σε σύνταξη. Όσοι επενδύσουν τώρα σωστά στα κατάλληλα πτυχία που θα τους δώσουν μόρια έχουν καλές πιθανότητες να προσληφθούν μέσα στα επόμενα χρόνια.

Όπως επίσης αγνοείς ότι το πτυχίο ιστορίας αρχαιολογίας (όπως και με όλα τα πτυχία γύρω από τον πολιτισμό και τoν άνθρωπο) είναι βάση για να χτίσεις και να γίνεις πολλά περισσότερα από ένας φιλόλογος σε φροντιστήριο. Με τις κατάλληλες μετέπειτα σπουδές μπορείς να τρυπώσεις σε πολλούς παραπάνω τομείς (κοινωνιολογία, γλωσσολογία, θεολογία, δημοσιογραφία, θέατρο, κινηματογράφο, παιδαγωγική κτλ)

Το ότι μου έστειλες λοιπόν ένα σάιτ με 341 δουλειές οι οποίες δεν ήταν καν διαβαθμισμένες και δεν ξέρουμε καν τον μισθό που δίνουν, σαν σύγκριση(γιατί άμα είναι ποια η διαφορά του να δουλεύεις και σε καφετέρια) απλά δείχνει πόσα λίγα ξες για τις θεωρητικές σπουδές. Δεν θα υπάρξει αγγελία που να λέει ζητείται φιλόλογος για μια θέση σε ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο που ψάχνει ξεναγό... Θα υπάρχει μια πολύυυ πιο γενική αγγελία που όμως θα είσαι ικανός να καλύψεις με το πτυχίο/γνώσεις σου.

Τέλος το να ισχυρίζεσαι ότι η αγάπη για την επιστήμη σου δεν παίζει ρόλο και ότι το Α και το Ω είναι ποια θέση θα σου εξασφαλίσει γρήγορη και σίγουρη δουλειά είναι τρομερά ουτοπικό. Εκ των πραγμάτων όποιος δεν αγαπάει αυτό που κάνει δεν θα είναι αρκετά παραγωγικός και δεν θα έχει κίνητρο βελτίωσης, οπότε όποιος έχει και την αγάπη και τα προσόντα θα τον φάει στην γωνία. Την επόμενη φορά μην παραπονεθείς ότι οι καθηγητές στα σχολεία δεν κάνουν καλό μάθημα γιατί οι περισσότερα μπήκαν στα σχολεία με την δικιά σου λογική (όπου σίγουρα χρήματα, τρέχα) και ορίστε τα αποτελέσματα.

Γενικότερα είχα καταλάβει ότι τα βλέπεις όλα τελείως μονόπλευρα (όπως σχεδόν όλοι οι θετικοί) αλλά δεν περίμενα σε τέτοιο σημείο. Δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο στην ζωή, υπάρχουν πολλά περισσότερα χρώματα στην παλέτα για να τα αγνοείς.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε ευχαριστω παρα πολυ για τη συμβουλη σου!!!!
Το σημαντικότερο είναι ότι έχει αποκτήσει γνώσεις πάνω στο αντικείμενό του που πολλοί "φτασμένοι" θα ζήλευαν!
Ποιοι φτασμένοι; Οι δάσκαλοι στα σχολεία; Η Ιστορία δε μαθαίνεται στα σχολεία και arguably ούτε στα πανεπιστήμια πλέον.

Μπήκε πρώτος στη σχολή της επιθυμίας του στην Αθήνα με κάτι λιγότερο από το απόλυτο άριστα και το φροντιστήριο στο οποίο προετοιμαζόταν για τις πανελλαδικές του πρότεινε συνεργασία και ήδη εργάζεται εκεί!
Καλή δουλειά για 18! Αλλά, δυστυχώς, εκεί στο φροντιστήριο θα παραμείνει πιθανότατα, εκτός αν αλλάξει καριέρα.

μετά από λίγα χρόνια θα είναι "επιστήμονας που παράγει επιστημονικό έργο το οποίο υπόκειται σε peer reviews" όπως λες.
Chances are... nop.

Πιθανότατα να γράψει και κάποιο βιβλίο το οποίο θα σου αλλάξει τη ζωή!
:whatever:

Δεν θα γίνουμε όλοι πληροφορικάριοι (ευτυχώς για σένα επειδή ο ανταγωνισμός θα ήταν μεγάλος) επειδή απλούστατα μας αρέσει να κάνουμε κάτι άλλο το οποίο εσύ θα απέρριπτες επειδή δεν θα σου προσέφερε τα εχέγγυα της οικονομικής ανταπόδοσης. Δεν σκεφτόμαστε όλοι το ίδιο!

Ο καθένας μπορεί να γίνει ό,τι θέλει, όμως μετά θα πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Η επιλογή χρήσιμων επαγγελμάτων κρίνεται απαραίτητη για όποιον έχει κατά νου την αποτελεσματικότητα.

Όπως επίσης αγνοείς ότι το πτυχίο ιστορίας αρχαιολογίας (όπως και με όλα τα πτυχία γύρω από τον πολιτισμό και τoν άνθρωπο) είναι βάση για να χτίσεις και να γίνεις πολλά περισσότερα από ένας φιλόλογος σε φροντιστήριο. Με τις κατάλληλες μετέπειτα σπουδές μπορείς να τρυπώσεις σε πολλούς παραπάνω τομείς (κοινωνιολογία, γλωσσολογία, θεολογία, δημοσιογραφία, θέατρο, κινηματογράφο, παιδαγωγική κτλ)
Συνειδητοποιείς ότι κανένα απ' αυτά τα πεδία έχουν αξιοπρεπή αποκατάσταση ή ζήτηση;
Τέλος το να ισχυρίζεσαι ότι η αγάπη για την επιστήμη σου δεν παίζει ρόλο και ότι το Α και το Ω είναι ποια θέση θα σου εξασφαλίσει γρήγορη και σίγουρη δουλειά είναι τρομερά ουτοπικό. Εκ των πραγμάτων όποιος δεν αγαπάει αυτό που κάνει δεν θα είναι αρκετά παραγωγικός και δεν θα έχει κίνητρο βελτίωσης, οπότε όποιος έχει και την αγάπη και τα προσόντα θα τον φάει στην γωνία. Την επόμενη φορά μην παραπονεθείς ότι οι καθηγητές στα σχολεία δεν κάνουν καλό μάθημα γιατί οι περισσότερα μπήκαν στα σχολεία με την δικιά σου λογική (όπου σίγουρα χρήματα, τρέχα) και ορίστε τα αποτελέσματα.


Επίσης, εκ των πραγμάτων και δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα γουστάρουν τη δουλειά τους έτσι κι αλλιώς. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Δύσης και δεν θα αλλάξει σύντομα. Γιανα μην παρεξηγηθώ, δε λέω σε κανέναν να μη σπουδάσει κάτι αν πραγματικά το θέλει, αλλά να έχει και σχέδιο Β, να μάθει κάτι ίσως έξω απ' το πανεπιστήμιο που θα μπορεί να του προσφέρει ένα αξιοπρεπές εισόδημα το οποίο θα τον βοηθάει όταν μελετάει μόνος του ιστορία ή θα γίνει η καριέρα τουαν τη βαρεθεί κοκ.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Επίσης, εκ των πραγμάτων και δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα γουστάρουν τη δουλειά τους έτσι κι αλλιώς. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Δύσης και δεν θα αλλάξει σύντομα. Γιανα μην παρεξηγηθώ, δε λέω σε κανέναν να μη σπουδάσει κάτι αν πραγματικά το θέλει, αλλά να έχει και σχέδιο Β, να μάθει κάτι ίσως έξω απ' το πανεπιστήμιο που θα μπορεί να του προσφέρει ένα αξιοπρεπές εισόδημα το οποίο θα τον βοηθάει όταν μελετάει μόνος του ιστορία ή θα γίνει η καριέρα τουαν τη βαρεθεί κοκ.

Πρώτον έχω σχέδιο Β σημαίνει πρώτα ακολουθώ το σχέδιο Α και μετά απλά έχω εναλλακτική οπότε δεν αναιρεί τα όσα είπαμε.
Συνειδητοποιείς ότι κανένα απ' αυτά τα πεδία έχουν αξιοπρεπή αποκατάσταση ή ζήτηση;

Τι εννοείς αξιοπρεπή αποκατάσταση; Ζήτηση θα υπάρχει όσο υπάρχει και ο πολιτισμός. Ο ανταγωνισμός είναι που αυξάνεται και εκεί είναι που φαίνεται ποιος ξεχωρίζει. Το να έχεις ένα δυνατό πτυχίο με πολλές προοπτικές και επαγγελματικά δικαιώματα μόνο άχρηστο και επιθυμητό αποκλειστικά ως χόμπι δεν το κάνει που μας είπε ο Χάκερ.
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πρώτον έχω σχέδιο Β σημαίνει πρώτα ακολουθώ το σχέδιο Α και μετά απλά έχω εναλλακτική οπότε δεν αναιρεί τα όσα είπαμε.
Σημαίνει πως κάνεις και τα 2 ταυτόχρονα...

Οσο είσαι στο πανεπιστήμιο μαθαίνεις και κάτι άλλο που θα μπορεί(πιο σύντομα) να σου βγάζει λεφτά. Δεν ασχολείσαι μόνο με το πανεπιστήμιο, δεν αξίζει.
Τι εννοείς αξιοπρεπή αποκατάσταση; Ζήτηση θα υπάρχει όσο υπάρχει και ο πολιτισμός. Ο ανταγωνισμός είναι που αυξάνεται και εκεί είναι που φαίνεται ποιος ξεχωρίζει. Το να έχεις ένα δυνατό πτυχίο με πολλές προοπτικές και επαγγελματικά δικαιώματα μόνο άχρηστο και επιθυμητό αποκλειστικά ως χόμπι δεν το κάνει που μας είπε ο Χάκερ.

Εννοώ πως επειδή δεν υπάρχουν χρήματα σ' όλους αυτούς τους τομείς, οι θέσεις είναι λίγες, με λίγα χρήματα και λίγα περιθώρια εξέλιξης. Είναι πολύ πιο δύσκολο να τα καταφέρεις εκεί και μην ξεχνάς πως σε 5-10 χρόνια το παιδί μπορεί να χάσει το ενδιαφέρον του, άνθρωποι είμαστε. Την τελευταία περίοδο δεν την κατάλαβα...
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Σημαίνει πως κάνεις και τα 2 ταυτόχρονα...

Οσο είσαι στο πανεπιστήμιο μαθαίνεις και κάτι άλλο που θα μπορεί(πιο σύντομα) να σου βγάζει λεφτά. Δεν ασχολείσαι μόνο με το πανεπιστήμιο, δεν αξίζει.


Εννοώ πως επειδή δεν υπάρχουν χρήματα σ' όλους αυτούς τους τομείς, οι θέσεις είναι λίγες, με λίγα χρήματα και λίγα περιθώρια εξέλιξης. Είναι πολύ πιο δύσκολο να τα καταφέρεις εκεί και μην ξεχνάς πως σε 5-10 χρόνια το παιδί μπορεί να χάσει το ενδιαφέρον του, άνθρωποι είμαστε. Την τελευταία περίοδο δεν την κατάλαβα...
Το τι αξίζει και τι όχι είναι αρκετά υποκειμενικό. Αλλά οκει πες ότι συμφωνούμε σε αυτό που λες. Δεν αναιρεί τίποτα από όλα όσα είπαμε παραπαλανω. Χρήματα υπάρχουν αν είσαι σε υψηλή θέση όπως ακριβώς γίνεται σε όλους τους τομείς. Το ίδιο και για τα περιθώρια εξέλιξης. Μπορείς μια ζωή να είσαι καθηγητής των 5 ευρώ αλλά μπορείς να γίνεις πχ και ακαδημαϊκός με σαφώς μεγαλύτερο κύρος και απολαβές. Ως ένα μεγάλο βαθμό είναι και στο χέρι του καθενός πόσο μακριά θα πάει. Το ενδιαφέρον μπορει να το χάσει σε οποιοδήποτε κλάδο. Όπως είπες άνθρωποι είμαστε και κανείς ποτέ δεν μπορεί να μας υποσχεθεί ότι αν πχ σπουδάσεις κάτι σχετικό με την πληροφορική, θα έχεις το ίδιο ενδιαφέρον μια ζωή. Το ίδιο και με τους φιλόλογους κτλ.
Την τελευταία περόιοδο για την καταλάβεις πρέπει να διαβάσεις όλο το thread από την αρχή.
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
ρήματα υπάρχουν αν είσαι σε υψηλή θέση όπως ακριβώς γίνεται σε όλους τους τομείς. Το ίδιο και για τα περιθώρια εξέλιξης. Μπορείς μια ζωή να είσαι καθηγητής των 5 ευρώ αλλά μπορείς να γίνεις πχ και ακαδημαϊκός με σαφώς μεγαλύτερο κύρος και απολαβές. Ως ένα μεγάλο βαθμό είναι και στο χέρι του καθενός πόσο μακριά θα πάει.

όχι, τα χρήματα είανι λιγότερα και οι θέσεις λιγότερες. Το παιχνίδι δλδ είναι πολύ πιο δύσκολο. ΓΙα τους ακαδημαικούς έχω mixed γνώμη, ούτε χρήματα βγάζουν, ούτε καταστάσεις αλλάζουν... γενικά οι περισσότεροι όλο και κάπως θα το μετανιώσουν δεν πολυαξίζει πέραν του πόσο δύσκολο είναι κιόλας. Επίσης θέλω να αναφέρω πωςδεν είμαι κατά του να κυνηγήσει κάποιος καριέρα σε ένα τέτοιο τομέα, απλά όπως είπα διασφαλίζοντας και κάποια πράγματα on the side.
Όπως είπες άνθρωποι είμαστε και κανείς ποτέ δεν μπορεί να μας υποσχεθεί ότι αν πχ σπουδάσεις κάτι σχετικό με την πληροφορική, θα έχεις το ίδιο ενδιαφέρον μια ζωή. Το ίδιο και με τους φιλόλογους κτλ.
Ναι, αλλά αυτός που είανι πληροφορική θα μπορεί να αλλάξει πολύ πιο εύκολα. Για την ακρίβεια αυτό είναι και το πιο κοινό, καθώς οι περισσότεροι μπαίνουν πληροφορική επειδή είναι επάγγελμα σε ζήτηση, ενώ ούτε τους αρέσει ούτε είναι καλοί. Οταν είσαι σε μια εταιρία μπορείς να αλλάξεις τομέα π.χ. management ή marketing σιγά σιγά, έχεις ήδη γνωριμίες και άλλα πολλά θετικά. Ο φιλόλογος δεν το έχεικαθόλου αυτό.

Και, έστω πως δεν θες να αλλάξεις σε δουλειά σαν της εταιρίας που ήσουν. Στην κατάσταση της μετάβασης απ' τη μία ασχολία στην άλλη, τι νομίζεις ότι είναι καλύτερο; Να δουλεύεις part time ως πληροφορικάριος(ή οποιοδήποτε άλλο εφάμιλλο επάγγελμα) ή να κάνεις ιδιαίτερα/ακόμα χειρότερα να κάνεις μάθημα σε φροντιστήριο; Σημείωση πως αυτές οι καταστάσεις συνήθως διαρκούν χρόνια.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Και, έστω πως δεν θες να αλλάξεις σε δουλειά σαν της εταιρίας που ήσουν. Στην κατάσταση της μετάβασης απ' τη μία ασχολία στην άλλη, τι νομίζεις ότι είναι καλύτερο; Να δουλεύεις part time ως πληροφορικάριος(ή οποιοδήποτε άλλο εφάμιλλο επάγγελμα) ή να κάνεις ιδιαίτερα/ακόμα χειρότερα να κάνεις μάθημα σε φροντιστήριο; Σημείωση πως αυτές οι καταστάσεις συνήθως διαρκούν χρόνια.


Να κάνεις μάθημα σε φροντιστήριο. Όπως σου είπα, είναι τελείως υποκειμενικό.
όχι, τα χρήματα είανι λιγότερα και οι θέσεις λιγότερες. Το παιχνίδι δλδ είναι πολύ πιο δύσκολο. ΓΙα τους ακαδημαικούς έχω mixed γνώμη, ούτε χρήματα βγάζουν, ούτε καταστάσεις αλλάζουν...


Βγάζουν αρκετά για να ζουν άνετα. Και γενικότερα αυτό είναι ένα παράδειγμα. Υπάρχουν ακόμα και καθηγητές που έχουν χτίσει ένα καλό όνομα και παίρνουν πχ 20 ευρώ την ώρα. Όπως είπα, όπως όλοι οι κλάδοι έχουν υψηλούς και χαμηλούς μισθούς, τώρα αν κάποιος δίνει περισσότερα αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον ακολουθήσεις αναγκαστικά μόνο και μόνο για αυτό τον λόγο. Γενικότερα αν μπορείς να βγάλεις αρκετά για να συντηρείς με αξιοπρέπεια τον εαυτό σου κάνοντας αυτό που αγαπάς που είναι το κακό;
 

Dimitris9

Δραστήριο μέλος

Ο Dimitris9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?

Αυτά τα πέντε χρόνια θα μπορούσες να δουλεύεις και να μαθαίνεις πραγματικά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου, ενώ το χόμπι σου, την ιστορία δηλαδή, μπορείς να την καλύψεις από τις άπειρες πηγές που είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ. Ακόμη και οι διαλέξεις στις σχολές είναι ελεύθερες αν θες τόσο πολύ να πας.

Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...

Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.


Έχω πάθει σοκ. Καταρχάς, όλες οι κατευθύνσεις εχουν τις προοπτικες τους. Αλλα, πως μποριες να υποτιμάς τις ανθρωπιστικές επιστήμες που ειναι η «Γενική παιδεία» και η πιο σημαντική εν μέρει. Ίσα - ίσα , εδώ όλοι λένε πως θα επρεπε οι ανθρωπιστικές επιστήμες και σε ολα τα αλλα πεδία (θετικές επιστήμες πχ). Και οι σχολές με περιορισμένες προοπτικες , δεκτό στις μερες μας, θα αναδείξουν τους ΠΟΛΥ καλούς! Οποτε και το ιστορικό αρχαιολογικό εχει προοπτικες , και π δάσκαλος (ενα σωρό), και ο δικηγόρος (αν ειναι καλος) απλα ΟΛΕΣ οι σχολες θελουν κυνήγι.

Αλλη φορα σκεψου περισσοτερο πρώτου γραψεις...
 

Νίνα

Νεοφερμένος

Η Νίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Λοιπόν εγώ έδωσα φέτος πανελλήνιες και ήμουν σε αυτό το δίλημμα για μια εβδομάδα,δεν μπορούσα να κοιμηθώ,έτρεμα, την μία μου άρεσε η ψυχολογία την άλλη το Ιστορικό και δεν ήξερα τι να κάνω. Εγώ επέλεξα την ψυχολογία δοκιμαστικά, ενώ ταυτόχρονα θα παρακολουθήσω και μαθήματα ιστορίας για να βεβαιωθώ ώστε να δώσω με το 10% του χρόνου. Δεν ξέρω αν είναι σωστή σκέψη αλλά από το να μετανιώσω για κάτι προτιμώ να χάσω έναν χρόνο από τη ζωή μου. Μπορεί να είναι λάθος σκεπτικό δε ξέρω.

Και οι δύο απόψεις που αναφέρθηκαν έχουν μια δόση αλήθειας και με διχασαν ακόμα περισσότερο. Γιαυτό καλό είναι οποίος ενδιαφέρεται, να το ψάξει το πράγμα καλά και μην το αφήσετε τελευταία στιγμή όπως εγώ έκανα.

Επίσης θα ήθελα να ακούσω μια άποψη για αυτήν την απόφαση μου και το κατά πόσο ήταν χαζή ή όχι 😂😅

Ευχαριστώ προκαταβολικά!
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Γεια σου Νίνα!

Ο τρόπος δράσης σου είναι σίγουρα έξυπνος. Πώς μπορείς να γνωρίζεις τι σού αρέσει αν δεν μπεις λίγο να δεις μαθήματα και τα σχετικά. Πολύ σωστά θα κάνεις να επιλέξεις κάποια μαθήματα και μάλιστα, αν μπορείς να διαλέξεις και από τις 2 σχολές και τα περάσεις, ενδεχομένως να σού αναγνωριστούν αν κάνεις το 10%!

Άποψη μου, να προτιμήσεις αν σού αρέσουν και τα 2 την Ψυχολογία.

Η Ψυχολογία έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από το Ιστορικό σε επαγγελματικό επίπεδο και διεξόδους.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top