Χωρισμός των μαθητών σε επίπεδα;

Χωρισμός των μαθητών σε "επίπεδα" ανάλογα με τις επιδόσεις τους;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 159)

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Δεν νομίζω ότι πρέπει να γίνει διαχωρισμός των μαθητών σύμφωνα με τις μαθητικές τους ικανότητες! Γιατί άμα σ'ένα τμήμα υπάρχουν καλοί και αδύναμοι μαθητές , τότε οι αδύναμοι θα προσπαθήσουν να ακολολουθήσουν - μιμηθούν τους καλούς μαθητές κι'έτσι θα υπάρχει δημιουργικός συναγωνισμός!!! Αλλά οι μαθητές στουρνάρια - ξύλα απελέκητα που δεν ξέρουν ούτε καν να διαβάζουν πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέψουν στην Α' Δημοτικού όπου και ανήκουν............

Το σχόλιό μου πήγαινε σε αυτό το κομμάτι του ποστ σου και δεν ήταν επίθεση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orlando

Δραστήριο μέλος

Ο Αποστολης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 612 μηνύματα.
Συμφωνω.Αλλα το γεγονος οτι οι καθηγητες θα εχουν απεναντι τους μαθητες με χαμηλοτερες επιδοσεις δε σημαινει οτι θα πρεπει να μην τους δινουν σημασια.Θα πρεπει να προσπαθουν να τους βελτιωσουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Συμφωνω.Αλλα το γεγονος οτι οι καθηγητες θα εχουν απεναντι τους μαθητες με χαμηλοτερες επιδοσεις δε σημαινει οτι θα πρεπει να μην τους δινουν σημασια.Θα πρεπει να προσπαθουν να τους βελτιωσουν.
Υπο αυτες τις συνθηκες εννοειται οτι θα πρεπει να γινει ο διαχωρισμος. Αλλα βλεπεις να υπαρχει προθυμια στα σχολεια για κατι τετοιο; Εγω παντως εχω εισπραξει απιστευτο ρατσισμο απο μαθηματικους (ειδικα της κατευθυνσης) για το γεγονος οτι δεν μου "εκοβε" και πολυ στο μαθημα τους (στα αλλα μαθηματα ημουν μια χαρα)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orlando

Δραστήριο μέλος

Ο Αποστολης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 612 μηνύματα.
Ε αυτα γινονται αν διοριζεται η καθε λολα που εχει μεσο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν φταίει αυτό. Ούτως ή άλλως για να γίνεις καθηγητής σήμερα δεν σου κάνει τίποτα το μέσο. Το πρόβλημα είναι ότι ο ίδιος ο Επ. Προσανατολισμός σε όλα τα επαγγέλματα λέει "Καριέρα στην Εκπαίδευση". Με αποτέλεσμα όποιον αποτυγχάνει στην επιστήμη του να πηγαίνει, χωρίς προσόντα και αγάπη για το καθηγητηλίκι, να γίνεται καθηγητής. Δεν τους περιλαμβάνω όλους. Υπάρχουν και κάποιοι που ναι μεν για ευκολία το διάλεξαν, αλλά τουλάχιστον το γουστάρουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tasoula

Νεοφερμένος

Η tasoula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 60 μηνύματα.
εγω και συμφωνω και διαφωνω...πιστευω πως ισως ειναι απαραιτητος μερικες φορες ο διαχωρισμος αλλα απο τν αλλη υπαρχει περιπτωση να δημιουργηθει κατι σαν κομπλεξ σε αυτους τους μαθητες!
Ναι,ισως να δημιουργηθουν αισθηματα κατωτερότητας στους μαθητες και εμενα προσωπικα δεν μ'αρεσουν και οι διαχωρισμοι..Αλλα απο την αλλη ισως ολοι οι 'τύποι' των μαθητων(ξαναλεω οτι δεν μ'αρεσουν οι διαχωρισμοι του τυπου 'καλος'-'κακος') να ανεβουν επιπεδο γιατι ο καθηγητης θα κανει μαθημα με βαση τις αναγκες-τα κενα της καθε ομαδας και ετσι θα συμβαλλει στην βελτιωση τους..Παντως πιστευω οτι ενας τετοιος διαχωρισμος εχει πιο πολλα μειονεκτηματα και ιδιαιτερα στιν ψυχολογια του μαθητη πραγμα που μπορει να τον εμποδισει να εχει την καλυτερη δυνατη επιδοση που μπορει..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Εχει συμβει να εχω λυσει ολοσωστα μια ασκηση στο τετραδιο [στα μαθηματικα] και η απουσιολογος να κολλαει (ειχε σηκωθει στον πινακα). Λεει ο καθηγητης: "ποιος θα ερθει να βοηθησει". Σηκωνω το χερι και μου λεει: "Πιστευεις οτι μπορεις; Εδω δεν μπορει η ταδε (το επιθετο της κοπελας), θα μπορεσεις εσυ;" Ε, πως να αισθανθω εγω μετα απο κατι τετοιο; Σκουπιδι το λιγοτερο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Κοίταξε, κάθε καθηγητής κάνει εναν ιδιωτικό διαχωρισμό. Αλλά για τον εαυτό του. Πχ. ο μαθηματικός στο σχολείο μου φυσικά και ξεχώριζε κάποια παιδιά, αλλά ήθελε και τον τελευταίο ν'ανεβαίνει πάνω και να το παλεύει. Φυσικά όταν κάποιος είχε δυνατότητες απαιτούσε πολύ περισσότερα από τους άλλους, αλλά μέσα στην τάξη διάκριση δεν έκανε ποτέ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stef

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Stef αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 232 μηνύματα.
Το καλό σε αυτή την ιστορία είναι οτι κάθε επίπεδο θα πήγαινε με τους ρυθμούς του . Όταν σε ένα τμήμα γίνεται μάθημα για τους καλούς οι λιγότερο καλοί μένουν μπορούν να παρακολούθησουν , αντίστοιχα όταν γίνεται μάθημα για τους λιγότερο καλούς , οι πολύ καλοί χάνουν χρόνο και μένουν πίσω .
Όμως ο διαχωρισμός δεν είναι εφικτός . Είναι σίγουρο οτι θα δημιουργηθούν προβλήματα ανάμεσα στα παιδιά .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ο διαχωρισμός αυτός γίνεται πάντα στα φροντιστήρια. Αλλά το φροντιστήριο, πρώτον, δεν έχει εκπαιδευτικό, αλλά καθαρά μαθησιακό χαρακτήρα και δεύτερον στο φροντιστήριο πας κατόπιν δικής σου απόφασης και δεν αποτελεί δημόσιο αγαθό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Χωρις να θελω να προσβαλλω κανεναν απο τους συμμαθητες μου, εμενα στα μαθηματικα κατ. (ημουν θετικη) ο καθηγητης με θεωρουσε του πεταματου, οτι θα γραψω τον χειροτερο βαθμο στο τμημα (και μου το 'χε πει ετσι καταμουτρα). Ε, εγραψα 10 και κατι και οι περισσοτεροι απο τους μισους ηταν κατω απο μενα. Και απο το τμημα μονο εγω και αλλα 2 ατομα περασαμε σε ΑΕΙ. Απο ενα σημειο και μετα γινεται εμμονη και κολλημα αυτο...

Τετοιοι καθηγητες δεν πρεπει να υπαρχουν σε ενα τετοιο συστημα "διαχωρισμου". Γιατι πολλων η αυτοπεποιθηση μπορει να κομματιαστει (οπως η δικια μου). Αλλιως καλυτερα να μεινουν τα πραγματα ως εχουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Χωρις να θελω να προσβαλλω κανεναν απο τους συμμαθητες μου, εμενα στα μαθηματικα κατ. (ημουν θετικη) ο καθηγητης με θεωρουσε του πεταματου, οτι θα γραψω τον χειροτερο βαθμο στο τμημα (και μου το 'χε πει ετσι καταμουτρα). Ε, εγραψα 10 και κατι και οι περισσοτεροι απο τους μισους ηταν κατω απο μενα. Και απο το τμημα μονο εγω και αλλα 2 ατομα περασαμε σε ΑΕΙ. Απο ενα σημειο και μετα γινεται εμμονη και κολλημα αυτο...

Τετοιοι καθηγητες δεν πρεπει να υπαρχουν σε ενα τετοιο συστημα "διαχωρισμου". Γιατι πολλων η αυτοπεποιθηση μπορει να κομματιασει (οπως η δικια μου). Αλλιως καλυτερα να μεινουν τα πραγματα ως εχουν.
Εχεις απολυτο δικιο...συμφωνω..αυτο τσακιζει και τον πιο δυνατο ειναι πραγματικα αδικο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jimmy13

Νεοφερμένος

Ο Jimmy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 85 μηνύματα.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα περίπλοκο και πρέπει να ληφθούν υπόψη ψυχολογικοί παράγοντες, ιδισυγκρασία του ατόμου, ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα. Μια μαζική λύση δε νομίζω πως υπάρχει. Για παράδειγμα αν πεις σε ένα μαθητή ότι είναι του "πεταμού" σε ένα μαθήμα, τότε:
α) Ο μαθητής μπορεί να τσαλακωθεί ψυχολογικά και να πληγωθεί.
β) Ο μαθητής να πεισμώσει, να προσπαθήσει και άλλο.
γ)Να μην τον νοιάξει.
και άλλες αντιδράσεις που θα έχουν παράλληλη επίδραση στην επίδοσή του μαθητή. Όλες είναι φυσιολογικές και πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν........
[Αλλά ποιος να νοιαστεί τα σαίνια του ΠΙ και λοιποί που μας κατάντησαν ( όχι όλους εντάξει)
να μαθαίνουμε απέξω κομμάτια από εκθέσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Luis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Luis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 329 μηνύματα.
Πάνω σε αυτό το θέμα οι απόψεις είναι διιστάμενες. Από την μία πλευρά, το κράτος οφείλει να δίνει τη δυνατότητα στους καλύτερους και προικισμένους να εξελιχθούν παραπέρα. Από την άλλη, ο διαχωρισμός σε επίπεδα διδασκαλίας είναι αντιπαιδαγωγικός και δημιουργεί συμπλέγματα ανωτερότητας και κατωτερότητας. Νομίζω ότι αν οι μέτριοι και οι καλοί μαθητές (βέβαια οι χαρακτηρισμοί είναι σχετικοί) πρέπει να συνυπάρχουν. Μάλιστα, ο χαρακτηρισμός των μαθητών δεν πρέπει να είναι απόρροια των επιδόσεών τους στο σχολείο, αλλά του ήθους τους...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SCULLY

Πολύ δραστήριο μέλος

Η SCULLY αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 1,057 μηνύματα.
ποιος και κυριως πως θα κρινει το ηθος ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fairy2008

Νεοφερμένος

Η fairy2008 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 55 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Είμαι υπέρ. Και οι αδύναμοι μαθητές θα μπορούσαν να βοηθηθούν πιο ουσιαστικά και οι καλοί μαθητές να πάνε ένα βήμα παραπέρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χριστιάννα ^^

Διάσημο μέλος

Η Ίδιο με το ψεύτικο. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,571 μηνύματα.
Θα σταθώ σε κάτι, αυτός ο διαχωρισμός σε επίπεδα γίνεται όντως στη Γερμανία, όπως προανέφερε ο mostel καθώς και ο chris. Με αποτέλεσμα; Είναι σήμερα μια από τις περισσότερο οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Ο λόγος; Επειδή εκεί "μετράνε": μετράνε πόσοι αρχιτέκτονες, πόσοι γιατροί και πόσοι εργάτες θα βγούν απ'τα σχολεία τους. Ναι, είναι το καλύτερο για την χώρα, σαν κράτος, σαν οικονομία αλλά όχι και για τους πολίτες της, καταντάει απάνθρωπο.. Δεν έχεις το δικαίωμα να προσπαθήσεις να κάνεις αυτό που θες! Έστω κι αν δεν πετύχεις, δεν σου δίνεται η ευκαιρία..
Κι εγώ προσωπικά νευριάζω όχι με τους αδιάφορους, με εκείνους που προκαλούν φασαρία καθώς και με αυτούς που δεν ενδιαφέρονται επειδή θα πληρώσουν μετά και θα τα μάθουν. Είναι δικαίωμά μου να μάθω στο σχολείο γιατί δεν θέλω να πάω σε φροντιστήριο και δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να μου το στερήσει, και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι απλά να τους το πούμε, στα ίσια..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Στη Γερμανία το σύστημα έχει τον τρόπο του όσουν δεν σκαμπάζουν να τους στέλνει σε τεχνικά κι επαγγελματικά λύκεια. Κι αυτοί αποτελούν την πλειοψηφία. Μόλις αυτό γίνει κι εδώ, εξισωθούν και αναμορφωθούν επί της ουσίας τα μη γενικά λύκεια και κατόπιν η νοοτροπία που βλέπουμε τα τεχνικά επαγγέλματα αλλάξει, ας μιλήσουμε για χωρισμό των μαθητών σε επίπεδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mimitsaki

Νεοφερμένος

Η Δήμητρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Εγώ είμαι κατά και ξέρετε γιατί ωραία και στα αγγλικά μας χωρίσανε σε τμήματα και που καταλήξαμε να κάνουμε την ίδια ύλη αλλά και από εδώ και πέρα να μην υπάρχουν επίπεδα η κάθε τάξη να είναι ένα τμήμα και όχι χωρισμένη σε αρχάριους και προχωρημένους .Και δεν είναι μόνο αυτό δηλαδή οι αδύναμοι μαθητές τι θα γίνουν ; Εγώ πιστεύω πως αν μέσα σε μια τάξη υπάρχουν και καλοί μαθητές και κάποιοι που δεν τα καταφέρνουν τόσο καλά οι αδύναμοι θα μαθαίνουν από τις απαντήσεις των καλών μαθητών και έτσι θα μπορούν και αυτοί να συμμετέχον στο μάθημα .Για παράδειγμα στην τάξη μου είναι ένα κορίτσι που είναι μαθήτρια του 13-14 και όμως προσπαθεί να ρωτάει στα διαλλείματα ή όποτε της δίνετε ευκαιρία να μας ρωτάει σε κάτι που δεν έχει καταλάβει ώστε να της το εξηγήσουμε ή να την βοηθάμε σε μια άσκηση και ξέρετε τι κατάφερε με αυτό να γράψει 16! στο διαγώνισμα χημείας και το τονίζω 16 γιατί πριν έγραφε δεν έγραφε πάνω από την βάση .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Να μιλήσω και εγώ ως καθηγητής. Οι παιδαγωγικές θεωρίες υποστηρίζουν ότι σε μια τάξη πρέπει να υπάρχει ανομοιογένεια. Οι λόγοι είναι οι εξής:
1) Το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος απόκτησης γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων. Μέσα από το σχολείο κοινωνικοποιείται ένα άτομο. Άρα, εφόσον η ίδια μας η κοινωνία είναι ανομοιογενής, θα πρέπει και ο μαθητής να μάθει να ζει σε μια τέτοια κοινωνία από το σχολείο
2) Οσον αφορά την σχολική επίδοση, οι θεωρίες υποστηρίζουν ότι ένας κακός μαθητής μπορεί να βοηθηθεί από έναν καλό και να επηρεαστεί από αυτόν, και έτσι να βελτιωθεί και αυτός.

Θα σας πω κάποια πράγματα μέσα από την εμπειρία μου:
Όσον αφορά το δεύτερο, δεν το έχω δει ποτέ να λειτουργεί έτσι. Αυτό θα ήταν ιδανικό, αλλά η πραγματικότητα δείχνει άλλα. Ο κακός μαθητής συνήθως χαλάει και τον καλό, ενώ συνήθως είναι και η αιτία να μην μπορεί να γίνει σωστό μάθημα.
Όταν έχω ένα τμήμα με κάποιους άριστους, κάποιους μέτριους, και κάποιους άσχετους, όλοι θα είναι παραπονεμένοι από το μάθημά μου. Οι άριστοι θα βαρεθούν γιατί θα περιμένουν να δουν μόνο πχ πολύ δύσκολες ασκήσεις (σημείωση: είμαι μαθηματικός), και δεν είναι δυνατόν να κάνω μάθημα διδάσκοντας έτσι. Ο άσχετος δεν μπορεί να βοηθηθεί γιατί έχει πολλά κενά και είναι αδύνατον στα χρονικά πλαίσια που έχω να τον βοηθήσω, γιατί αυτό απαιτεί πολύ χρόνο. (πχ αν ο άλλος δεν ξέρει την επιμεριστική ιδιότητα, δεν ξέρει τι είναι το ημίτονο, πως εγώ να "τρενάρω" την τάξη και να εξηγώ αυτά που όφειλε να ξέρει). Έτσι βαρίέται και αυτός. Τώρα ίσως οι μέτριοι κάτι να κερδίζουν.

Τώρα, τι απαντάει η παιδαγωγική επιστήμη σε αυτό; Ακούστε: Ο καθηγητης μέσα στην τάξη μπορεί να κάνει εξατομικευμένη διδασκαλία, δηλαδή να χωρίσει σε ομάδες των 3-4 μαθητών και να δώσει μια δύσκολη άσκηση στους καλούς, μια μέτρια στους μέτριους, κάτι πολύ απλό στους αδύνατους. Λέγεται και διδασκαλία 3 ταχυτήτων. Ο καθηγητής δεν εξηγεί τίποτα στον πίνακα, αλλά περνάει πάνω από την κάθε ομάδα και βοηθάει. Ναι αλλά και αυτό δεν είναι πάλι ένας ταξικός χωρισμός των μαθητών; απλά δεν είναι σε ξεχωριστές τάξεις. Είναι μέσα στην ίδια τάξη. Δηλαδή η παιδαγωγική λέει όχι στον ταξικό χωρισμό, αλλά αυτό προτείνει ως λύση!

Τέλος, να σας πω την προσωπική μου γνώμη:
1η λύση: Θα μπορούσαν να υπάρχουν 2 ξεχωριστά τμήματα στα οποία το ένα να παίζει τον ρόλο της ενίσχυσης των αδύνατων μαθητών, αλλά με σκοπό σιγά σιγά με την πρόοδο των μαθητών να μπορούν να ενταχθούν και αυτοί στο "καλό" το τμήμα. Δηλαδή να παίζει ενισχυτικό ρόλο, και σιγά σιγά να μειώνεται ο αριθμός του μέχρι που να καταργείται. Έτσι θα είχα την ευκαιρία να βοηθήσω και τον πιο άσχετο τουλάχιστον να γίνει μέτριος.

2η λύση: Αυτό που προτείνουν και οι παιδαγωγικές θεωρίες, δηλαδή όλοι σε ένα τμήμα και οι μαθητές σε ομάδες, αλλά να βρίσκονται ταυτόχρονα 2 ή και 3 καθηγητές μέσα στην τάξη, γιατί πιστέψτε με έχω εφαρμόσει (και εφαρμόζω κατά καιρούς) αυτή την μέθοδο αλλά έχει πρακτικές και λειτουργικές δυσκολίες. Έπρεπε να αφιερώνω πολύ χρόνο στους αδύνατους, οι μέτριοι γκρίνιζαν ότι δεν πάω σε αυτούς για βοήθεια, οι άριστοι φώναζαν και αυτοί.... Χαμός. Δεν μπορώ να βρίσκομαι στην κάθε ομάδα ταυτόχρονα. Εκτός και αν με κλωνοποιήσουν!!


Σίγουρα αν είχα ένα τμήμα με άριστους, θα έκανα μόνο ασκήσεις ανεβασμένου επιπέδου. Αν είχα ένα τμήμα μόνο με άσχετους, θα ξεκινούσα από το πως κάνουμε πρόσθεση και πολλαπλασιασμό. Πιστέψτε με κάνω στην Γ Λυκείου και μου γράφουν χ*χ=2χ και όταν τους λέω ότι είναι λάθος με ρωτάνε και γιατί! Αν είχα ένα τμήμα όμως μόνο με αυτούς που δεν ξέρουν γιατί χ*χ κάνει χ^2, θα καθόμου 1 και δύο ώρες να τους το εξηγήσω. Θα το μάθαιναν. Θα τους έφτανα σε ένα επίπεδο να γράψουν στις πανελλήνιες ένα 10-11. Τώρα, ούτε μονάδα δεν θα γράψουν.
Φυσικά αν γίνει αυτό, πολύ σωστά όπως λέτε μπαίνουν θέματα ρατσισμού, διαχωρισμού, διακρίσεων κλπ κλπ. Και θα έχετε δίκιο....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top