Χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία

santwno

New member

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Πολλοί καθηγητές λένε: "γιατί να βάλω τις ΤΠΕ στο μάθημά μου; Τα παιδιά θα μάθουν καλύτερα το μάθημα αν τις εντάξω;"
Επομένως σκέφτονται αν μπορούν να διδάξουν την ύλη που έχουν απλώς με πιο αποτελεσματικό τρόπο ή με πιο...πιασάρικο τρόπο.
Όμως, οι νέες τεχνολογίες δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται απλώς για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον (γιατί θα βαρεθούν πάλι μετα από κάποια μαθηματα) ή για να διδάξουν "καλύτερα" π.χ. την κλίση του λύω. Πρέπει να βοηθούν στη λεγόμενη ανακαλυπτική μάθηση, ώστε οι μαθητές να αναζητούν τις λύσεις, να ψάχνονται, να γίνονται ενεργητικοί.
Αυτά ίσως ακούγονται κάπως θεωρητικά. Αλλά, πιστεύω πως για να είναι κάποιος ικανός χρήστης του διαδικτύου πρέπει να αποκτήσει την κριτική ικανότητα όπως και τη δημιουργική ικανότητα ώστε να ανταπεξέλθει στα περιβάλλοντα που δίνονται. Και πώς θα την αποκτήσει; Μόνο μέσω του σχολείου γίνεται αυτό...
 

Ναυσικά

New member

Η Nαυσικά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 398 μηνύματα.
Ας πω κι εγω την εμπειρία μου με τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση :)
Στο σχολείο μου όλες πλέον οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες (smartboards, ξυπνοπούλια του λόγου τους). Το θέμα για μένα δεν είναι το αν έχεις κάτι, θεωρώ ότι σε αυτή τη συζήτηση ξεκινάμε έχοντας κοινή βάση την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία και τη διάθεσή της στα σχολεία -υπόθεση πολύ ευρεία και με αρκετά σημεία πρός εξέταση αλλά δεν είναι το θέμα αυτό-. Το θέμα είναι πώς αξιοποιείς αυτή την τεχνολογία. Και από τις 2 πλευρές.
Μέχρι στιγμής, τα θετικά μαθήματα δείχνουν να έχουν προβάδισμα. Οι ασκήσεις λ.χ. μαθηματικών λύνονται στο smartboard και αποθηκεύονται στον υπολογιστή. Έτσι, οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος έχει άμεση πρόσβαση στα αρχεία των ασκήσεων, τα οποία κάλλιστα μπορεί να κουβαλήσει σε ένα flashάκι . Η δυνατότητα αναζήτησης και προβολής βίντεο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές με τη βοήθεια εικόνας και ήχου να κατανοήσουν καλύτερα ένα πρόβλημα φυσικής. Στη Βιοχημεία, το ψηφιοποιημένο βιβλίο λειτουργεί συμπληρωματικά του κανονικού, συμπεριλαμβάνοντας προσθήκες ή/και διορθώσεις πάνω στο κείμενο του βιβλίου. Η ανακατάταξη των πληροφοριών σε ένα κειμενογράφο (π.χ. στο παντελώς ασύνδετο βιβλίο ιστορίας γ.π. 3ης λυκείου) μπορεί να συνδράμει στην οργάνωση σκέψης, συνεπώς και τη σωστή επεξεργασία και αποθήκευση πληροφοριών όχι στη βραχεία μνήμη (συμπεριλαμβανομένης της "μνήμης Πανελληνίων" της Γ'Λυκείου), αλλά στον ανθρώπινο "σκληρό δίσκο". Στη λογοτεχνία, γίνεται προβολή του κειμένου στο smartboard. Εκεί κι αν βοηθάει. Τί παράλληλα κείμενα, τί βίντεο και φωτογραφίες, το διαδίκτυο μπορεί να μετατραπεί σε χρησιμότατο εργαλείο! Καλή θέληση να υπάρχει από μέρους καθηγητών και μαθητών. Γιατί τί να σου κάνει ένας καθηγητής που προσπαθεί, όταν ο μαθητής απαξιώνει τους πάντες και τα πάντα; Αντίστοιχα, τί να σου κάνει ένας καλόβουλος μαθητής, όταν ο καθηγητής βαριέται την ίδια του την ύπαρξη;
Όμως πρέπει να γίνει μια μικρή παρένθεση εδώ. Ακούγεται πολύ συχνά, ότι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας στην εκπαίδευση έναντι της παραδοσιακής εκπαίδευσης είναι η μετατροπή του μαθητή από παθητικό σε ενεργητικό δέκτη. Μπούρδες. Ποιος ενεργητικός και ποιός παθητικός; Ένας διαδραστικός πίνακας στον οποίο προβάλλεται π.χ. ένα κείμενο αρχαίων με αποχαυνωμένους μαθητές από κάτω να κοιτούν επίμονα το ηλεκτρονικό ρολόι μετρώντας αντίστροφα λεπτά και δευτερόλεπτα εως τη λήξη της περιόδου, πώς ακριβώς ενεργοποιεί; Το ίδιο παθητικοί οι μαθητές. Μη σάς πω και περισσότερο, επικαλούμενη τη βλάβη στην όραση, αποτέλεσμα της διαρκούς επαφής ματιών-οθόνης! Κλείνει η παρένθεση.
Συμπέρασμα; "Πρώτα ο μαθητής" Το είπε κι η Αννούλα. Πώς πρώτα ο μαθητής; one way or another, τεχνολογία ή όχι ή και τα δύο, δεν έχει κανένα νόημα αν το μάθημα γίνεται μοναχά από κάποιον. Δεν είναι πάντα στο χέρι του καθηγητή να αλλάξει μυαλά στους μαθητές, δυστυχώς ή ευτυχώς στο Λύκειο ειδικά οι αντιλήψεις είναι παγιωμένες (στην πλειοψηφία τους). Το ίδιο κι από την άλλη πλευρά. Αξίζει όμως η προσπάθεια. Έχω βαρεθεί να βλέπω λυμμένα προβλήματα φυσικής στον πίνακα δίχως να μπορώ να τα νοιώσω. Πάω στοίχημα πως δεν είμαι η μόνη. Αυτό που λείπει από την εκπαίδευση δεν είναι η τεχνολογία. Αυτό που μάς λείπει είναι η δράση. Να κάνουμε πράγματα. Εχει χιλιοειπωθεί ίσως, αλλά να την βράσω την τεχνολογία αν δε μού δίνει εναύσματα. ;)
Έχω κι άλλα κατά νου αλλά η φυσική κατεύθυνσης με προσκαλεί :P
 

Diana Fire

New member

Η Τίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Έχω βαρεθεί να βλέπω λυμμένα προβλήματα φυσικής στον πίνακα δίχως να μπορώ να τα νοιώσω. Πάω στοίχημα πως δεν είμαι η μόνη. Αυτό που λείπει από την εκπαίδευση δεν είναι η τεχνολογία. Αυτό που μάς λείπει είναι η δράση. Να κάνουμε πράγματα. Εχει χιλιοειπωθεί ίσως, αλλά να την βράσω την τεχνολογία αν δε μού δίνει εναύσματα. ;)
Αυτό ακριβώς.
Προσωπική εμπειρία με διαδραστικούς πίνακες και άλλα τεχνολογικά μέσα δεν έχω,διότι τυχαίνει το σχολείο μου να είναι δεκαετίες πίσω σ αυτά..Δυστυχώς τις περισσότερες φορές αντί να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε και να εξελλίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία, είμαστε αρνητικοί σε οτιδήποτε καινούργιο και αποτέλεσμα μηδέν..
Γνωρίζω από φίλους σε σχολεία που έχουν αυτές τις δυνατότητες ότι σίγουρα αποτελεί καινοτομία κάτι τέτοιο και αλλάζει πολλά στον τρόπο που διεξάγεται το μάθημα..Αλλο είναι να λέει ο καθηγητής το μάθημα με τον ίδιο χιλιοειπωμένο βαρετό τρόπο και ο μαθητής να είναι απλός παρατηρητής και άλλο να έχεις αυτές τις ψηφιακές δυνατότητες και να μετατρέπεται το μάθημα από μια μονότονη και βαρετή διαδικασία σε κάτι πιο ζωντανό,άμεσο και δημιουργικό για όλους..Τα οφέλη είναι πολλά αλλά ποιός το βλέπει...:/:
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

MissKit

New member

Η Bastet 1/3 ΜΕΤΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,159 μηνύματα.
Μην ξεχνάμε πως και ο καθηγητής πρέπει να έχει όρεξη. Αν έχει και με τον παραδοσιακό μαυροπίνακα μπορεί να κάνει θαύματα. Δεν είναι η τεχνολογία που μας λείπει αλλά το μεράκι και η όρεξη.Θέλει πολύ περισσότερη οργάνωση και μελέτη η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία ή ένα project από την παραδοσιακή διάλεξη.

Εμείς στο πανεπιστήμιο έχουμε δουλέψει αρκετά προγράμματα στον Η/Υ και άλλα τα βρήκα ενδιαφέροντα, άλλα πάλι όχι. Κυκλοφορούν όμως μερικά πολύ όμορφα ακόμη και για τα μικρά του δημοτικού. :happy:
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,777 μηνύματα.
η όρεξη του καθηγητή έχει χαθεί πολύ πριν γίνει καθηγητής γιατί στην χώρα μας οι περισσότεροι:

- εισάγονται βαριεστημένα σε ένα Πανεπιστήμιο
- αν δεν βαριούνται, θα βαρεθούν στην συνέχεια, εν διάρκεια των σπουδών τους
- θα αποφοιτήσουν πάντως βαριεστημένοι

μην τρέφουμε αυταπάτες! οι καθηγητές δεν προέρχονται από παρθενογένεση...αλλά είναι οι πρώην μαθητές, φοιτητές με (ή χωρίς) τα σκονάκια,...κτλ
τώρα οι εξαιρέσεις των αρίστων φοιτητών...δυστυχώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα ώστε να το λάβουμε υπόψιν διότι κάποιοι εκ των αρίστων εργάζονται σε ερευνητικά κέντρα...κτλ (και μπορεί να μην καλοί μεταλαμπαδευτές γνώσεων σε ακροατήριο)
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 36 ετών , Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13,520 μηνύματα.
Το επάγγελμα του δασκάλου είναι λειτούργημα, θέλουμε δεν θέλουμε. Πρέπει να είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι αυτοί που θέλουν να το κάνουν, γιατί μόνο έτσι θα αποδώσουν καλά.
 

ΑΜΕΛΙΔΗΣ

New member

Ο ΑΜΕΛΙΔΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 65 ετών , Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Εγώ χρησιμοποιώ εδώ και 4 χρόνια στο Λύκειο που διδάσκω τις νέες τεχνολογίες. Δημιουργήσαμε μια ψηφιακή τάξη και κάνω εκεί όλα τα μαθήματά μου. Το ζήτημα δεν είναι υπαρξη μόνο των υποδομών (διαδραστικός πίνακας) αλλά η ύπαρξη εκπαιδευτικού λογισμικού. Εγώ μπόρεσα να κάνω μ' αυτό τον τρόπο τα μαθήματά μου, γιατί έχω γράψει 27 ψηφιακά βιβλία για όλα τα Αρχαία Ελληνικά, τα Λατινικά, την Έκθεση και την Ιστορία Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου και βλέπω τη μεγάλη διαφορά που υπάρχει. Από τα 30 χρόνια που είμαι στην εκπαίδευση, διαπίστωσα ότι δεν έχει καμιά σχέση το παραδοσικό μάθημα σε σχέση με αυτό που γίνεται με τους διαδραστικούς πίνακες. Συνιστώ στους συναδέλφους να δοκιμάσουν τις νέες τεχνολογίες και θα δουν και οι ίδιοι την τεράστια διαφορά.
 

killbill

New member

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 166 μηνύματα.
Πέρα από την υλικοτεχνική υποδομή (βιντεοπροβολείς, λαπτοπ, διαδραστικοί πίνακες) θέλω να κάνω μια αναφορά σε υπηρεσίες και λογισμικά που υπάρχουν που μπορεί να αξιοποιήσει ένας εκπαιδευτικός

1. www.sch.gr Πρόκειται για τo πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. παρέχει σε όλους τους εκπαιδευτικούς χώρο για ιστοσελίδα, ένα σωρό υπηρεσίες (email, τηλεκπαίδευση κλπ), και 1 GB χώρο για αποθήκευση αρχείων!! παρέχεται επίσης από το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο

2. eclass.sch.gr έτοιμη πλατφόρμα που ο καθηγητής μπορεί να βάζει υλικό, ανακοινώσεις, ασκήσεις κλπ. Είναι χωρισμένο ανά κάθε νομό της Ελλάδας, και ο κάθε μαθητής μπορεί να εντοπίσει το σχολείο του. Ρίξτε μια ματιά. Αξίζει. Άλλη μια υπηρεσία του Πανελλήνιου σχολικού δικτύου

3. blogs.sch.gr Αν θέλετε να έχετε μια παρουσία στους μαθητές σας με ανακοινώσεις απόψεις κλπ. (Επίσης από το ΠΣΔ)

4. moodle.org Δεν έχω ασχοληθεί αλλά είναι πολύ της μόδας. Το ακούω συνέχεια από συναδέλφους. "Έχεις moodle?' λένε (πως λένε "εχεις facebook?""



5. docs.google.com Πρόκειται για τα περίφημα documents του google. Κάνεις απίστευτα πράγματα. Μπορείς να φτιάξεις πχ ένα ερωτηματολόγιο, οι μαθητές να το συμπληρώσουν μέσω ιντερνετ από το σπίτι τους και εσύ να πάρεις τα αποτελέσματα κατευθείαν στο excel και να τα επεξεργαστείς! Μπορείς να ανεβάσεις ένα κείμενο word, οι μαθητές να σχολιάσουν πάνω σε αυτό κλπ. Ψάξτε το αξίζει!!!

6. https://www.ratemyteachers.com/ Υπήρχε πριν από μερικούς μήνες και το αντίστοιχο Ελληνικό (.gr) αλλά το έχουν κατεβάσει. Εκεί μπορούσε ο κάθε μαθητής να αξιολογήσει τον καθηγητή του. Οπότε όποιος έχει τα κότσια μπορεί να το χρησιμοποιήσει αν θέλει!

7(αυτό κοστίζει!). Τέλος ως τεχνολογικά μέσα, πέρα από το παραδοσιακό laptop και τον βιντεοπροβολέα, αναφέρω τον προσωπικό βιντεοπροβολέα (pocket projector) που έχει μέγεθος κινητού, τον έχεις στην τσέπη σου αλλά το κυριότερο δεν χρειάζεσαι ούτε laptop αφού μπορείς να αποθηκεύσεις εκεί παρουσιάσεις, video κλπ και απλά το δείχνεις στον τοίχο της τάξης ή οπουδήποτε (στο ταβάνι πχ !) Βέβαια συνδέεται και με λαπτοπ. Δείτε τα στο youtube γράφοντας pocket projector ή pocket cinema.


έχετε εντοπίσει τίποτα άλλο; άλλες υπηρεσίες;
 

kathighths

New member

Ο kathighths αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής . Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ τις ΝΤ πάρα πολύ. Δεν στηρίζομαι αποκλειστικά σε αυτές, αλλά τις δουλεύω όταν θέλω να δείξω ή να εξηγήσω κάποια πολύπλοκη διαδικασία, εκεί όπου ο πίνακας δε με καλύπτει. Είναι πραγματικά πολύ χρήσιμες και ειδικά όταν μιλάμε για εποπτικές παρουσιάσεις, τότε έχω παρατηρήσει αυξημένο ενδιαφέρον μαθητών και καλύτερη κατανόηση -εμπέδωση ενός θέματος.

Έχω μαζέψει αρκετό υλικό από το internet και έχω δημιουργήσει έναν χώρο για εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης, όπου διαρκώς προσθέτουμε νέο υλικό για την αξιοποίηση των ΝΤ μέσα στην τάξη.

Άρα λοιπόν στην λίστα σου συνάδελφε, μπορείς να βάλεις ως Νο. 8.:

8. https://kathighths.forumgreek.com : φόρουμ για εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης (και όχι μόνο) με πλούσιο εποπτικό υλικό για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top