Φιλολογία

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,271 μηνύματα.
Ενδεχομένως αυτές οι σχολές να βελτίωναν την κατάσταση εάν μείωναν δραματικά τους εισακτεους τους ώστε να ταιριάζει η ζήτηση με την προσφορά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
...και οι μελλοντικές φιλολογίνες, τι δουλειά θα κάνουν; :/:
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 402 μηνύματα.
Απλά να ξέρουν όσοι μπαίνουν σε φιλολογικό τμήμα (ελληνικής πάντα) ότι δεν πρόκειται να μπουν ποτέ σε σχολείο. Αν μπαίνουν συνειδητά τότε ας επιλέξουν ελεύθερα τις σπουδές που θέλουν να κάνουν! Εϊναι 36.000 στον πίνακα γενικής (που δουλεύουν οι 6.000 πρώτοι κάθε χρόνο) και 12.000 στον πίνακα ειδικής (που πάλι περίπου οι μισοί). Και γραπτός διαγωνισμός να γίνει θα προσμετρώνται και αυτά τα κριτήρια.
 

Alexandra Chatzin

Νεοφερμένος

Η Alexandra Chatzin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 39 μηνύματα.
Aκριβώς αυτό που λέει ο @Samael. Aν εξαιρέσουμε την πιθανή αγάπη για την αρχαία Ελληνική γλώσσα, πόσο ρεαλιστές με την αγορά εργασίας είναι οι νέοι επιλέγοντας Φιλολογία, Ιστορία και σχετικές επιστήμες; Και δεν φταίει η κρίση που η Φιλολογία έχει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας για τους πτυχιούχους της (ας κάνουν 100 μεταπτυχιακά ειδικής αγωγής, βυζαντινής ιστορίας κτλ) αλλά το είδος των επαγγελματικών δεξιοτήτων που δεν αντιστοιχούν στην αγορά εργασίας του 21ου αιώνα. Απλά και όμορφα. Για την αγάπη στα αρχαία Ελληνικά πάλι αμφιβάλλω. Δεν γίνεται η πλειονότητα των Ελληνίδων να διψούν τόσο πολύ για την αρχαία Ελληνική γλώσσα και γενικά για μαθήματα φιλοσοφικού περιεχομένου. :shifty: Αν υπήρχε στην πράξη τόση αρχαιολαγνεία περί της Ελληνικής κληρονομίας, θα ήταν και η χώρα μας διαφορετική.
Γιατί αμφισβητήσεις την αγάπη για τα αρχαία Ελληνικά; Τι έχουν δηλαδη;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Γιατί αμφισβητήσεις την αγάπη για τα αρχαία Ελληνικά; Τι έχουν δηλαδη;

Γιατί δεν υπάρχει συνειδητή αρχαιολατρεία. Μην κοροϊδευόμαστε. Η σύγχρονη Ελλάδα αντιμετωπίζει με δόση υποκρισίας κάθε τι που σχετίζεται με τον αρχαίο κόσμο και όχι απαραίτητα της Ελλάδας αλλά και άλλων χωρών π.χ. Αίγυπτος, Μεσοποταμία, Βυζάντιο, κτλ. Είναι το ίδιο θέμα με τους υποψηφίους των σωμάτων ασφαλείας, όπου πάνε εκεί για να χωθούν στο σίγουρο δημόσιο και όχι για τα ιδανικά της πατρίδας.

Βέβαια για τους φιλολόγους ισχύει ότι δεν έχουν εικόνα για άλλες επιστήμες και ειδικότητες της νέας εποχής και αναμασάνε τα ίδια. Στην Ελλάδα δυστυχώς λόγω παθογενειών τόσο του εκπαιδευτικού συστήματος, όσο και της αγοράς εργασίας, πολλοί νέοι δεν έχουν εικόνα για πολλές επιστήμες και οι επιλογές που κάνουν βασίζονται σε υποσυνείδητη πλύση από τρίτους ή ακούνε τη μισή αλήθεια από γνωστούς, φίλους και συγγενείς για κάτι, ενώ δεν είναι σίγουρο ότι αυτό μπορεί να δουλέψει αν σκεφτούμε ότι ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό "ταλέντο" σε κάτι.

Δηλαδή, δεν αναδεικνύουμε το ταλέντο του καθενός να επιλέψει για παράδειγμα να γίνει κάποιος τεχνικός επεξεργασίας ξύλου, επειδή του αρέσει να φτιάχνει δημιουργίες από ξύλο. Αυτό το παιδί μπορεί να το "σπρώξουμε" με το υπάρχον σύστημα απλά να επιλέξει κάποια επιστήμη χωρίς απαραίτητα να είναι αυτό που θέλει αλλα δεν ξέρει ακριβώς τι θέλει γιατί δεν ασχολήθηκε ποτέ με το μέσα του και παράλληλα να το ψάξει χωρίς να ακολουθήσε απαραίτητα το σύστημα των πανελληνών εξετάσεων.
 

Alexandra Chatzin

Νεοφερμένος

Η Alexandra Chatzin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 39 μηνύματα.
Γιατί δεν υπάρχει συνειδητή αρχαιολατρεία. Μην κοροϊδευόμαστε. Η σύγχρονη Ελλάδα αντιμετωπίζει με δόση υποκρισίας κάθε τι που σχετίζεται με τον αρχαίο κόσμο και όχι απαραίτητα της Ελλάδας αλλά και άλλων χωρών π.χ. Αίγυπτος, Μεσοποταμία, Βυζάντιο, κτλ. Είναι το ίδιο θέμα με τους υποψηφίους των σωμάτων ασφαλείας, όπου πάνε εκεί για να χωθούν στο σίγουρο δημόσιο και όχι για τα ιδανικά της πατρίδας.

Βέβαια για τους φιλολόγους ισχύει ότι δεν έχουν εικόνα για άλλες επιστήμες και ειδικότητες της νέας εποχής και αναμασάνε τα ίδια. Στην Ελλάδα δυστυχώς λόγω παθογενειών τόσο του εκπαιδευτικού συστήματος, όσο και της αγοράς εργασίας, πολλοί νέοι δεν έχουν εικόνα για πολλές επιστήμες και οι επιλογές που κάνουν βασίζονται σε υποσυνείδητη πλύση από τρίτους ή ακούνε τη μισή αλήθεια από γνωστούς, φίλους και συγγενείς για κάτι, ενώ δεν είναι σίγουρο ότι αυτό μπορεί να δουλέψει αν σκεφτούμε ότι ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό "ταλέντο" σε κάτι.

Δηλαδή, δεν αναδεικνύουμε το ταλέντο του καθενός να επιλέψει για παράδειγμα να γίνει κάποιος τεχνικός επεξεργασίας ξύλου, επειδή του αρέσει να φτιάχνει δημιουργίες από ξύλο. Αυτό το παιδί μπορεί να το "σπρώξουμε" με το υπάρχον σύστημα απλά να επιλέξει κάποια επιστήμη χωρίς απαραίτητα να είναι αυτό που θέλει αλλα δεν ξέρει ακριβώς τι θέλει γιατί δεν ασχολήθηκε ποτέ με το μέσα του και παράλληλα να το ψάξει χωρίς να ακολουθήσε απαραίτητα το σύστημα των πανελληνών εξετάσεων.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά διαφωνώ στο σημείο για τους φιλολόγους. Γιατί τους υποβαθμίζουμε τόσο πολύ; Τι έχει αυτό το επάγγελμα; Ισως δεν είναι επάγγελμα του μέλλοντος, αλλά προσφέρει άλλα πράγματα στην κοινωνία. Σίγουρα στο χώρο του σχολείου, η θέση τους δεν αξιοποιείται, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν βλέπουν μπροστά. Υπάρχει ξέρεις μια φράση που λέει ότι όλα για κάποιο λογο υπάρχουν. Σε λίγο θα σχολιάζουμε αρνητικά και τα "κατώτερα" επαγγέλματα…
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά διαφωνώ στο σημείο για τους φιλολόγους. Γιατί τους υποβαθμίζουμε τόσο πολύ; Τι έχει αυτό το επάγγελμα; Ισως δεν είναι επάγγελμα του μέλλοντος, αλλά προσφέρει άλλα πράγματα στην κοινωνία. Σίγουρα στο χώρο του σχολείου, η θέση τους δεν αξιοποιείται, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν βλέπουν μπροστά. Υπάρχει ξέρεις μια φράση που λέει ότι όλα για κάποιο λογο υπάρχουν. Σε λίγο θα σχολιάζουμε αρνητικά και τα "κατώτερα" επαγγέλματα…

To πρόβλημα είναι στον ανεξέλεγκτο αριθμό εισακτέων, αποφοίτων και τμημάτων σε συναφές αντικείμενο με την φιλολογία για την ίδια θέση εργασίας. Υπάρχουν τομείς στην κοινωνία που έχουν έλλειψη προσωπικού ή δεν είναι τόσο κορεσμένοι όσο η φιλολογία. Κανείς δεν αντιλέγει στην επιστημονική χρησιμότητα. Το πρόβλημα ξεκινάει ότι μια επιστήμη μαζικοποιείται, τα κριτήρια σπουδών χαλαρώνουν με αποτέλεσμα μετά να χάνει την αίγλη της καθώς μπαίνει η σάρα και η μάρα και όχι τόσο αυτοί που θα ήθελα να σπουδάσουν φιλολογία για συγκεκριμένους λόγους. Επίσης ρωτάμε αν το σχολείο αν μπορεί να αντέξει τόσους πολλούς (με το ζόρι) θεολόγους, φιλολόγους, ιστορικούς κτλ εις βάρος άλλων μαθημάτων;
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 402 μηνύματα.
Καλέ πλέον όλοι μπορούν να γίνουν φιλόλογοι και να μην ξέρουν ούτε το λυω
 

Alexandra Chatzin

Νεοφερμένος

Η Alexandra Chatzin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 39 μηνύματα.
Καλέ πλέον όλοι μπορούν να γίνουν φιλόλογοι και να μην ξέρουν ούτε το λυω
Δεν είναι όλη η μάζα ίδια, φίλε μου. Αν πραγματικά το παιδί αγαπάει τον κλάδο αυτό, γιατί να τον αποθαρρύνουμε; Γιατί να υποβιβάσουμε τόσο πολύ τη Φιλολογία; Καταλαβαίνω πως σαν μικρότερη δεν έχω κάποια σφαιρική άποψη πάνω στο θέμα της οικονομίας και του χρήματος, αλλά σίγουρα είναι άσχημο να βλέπω ανθρώπους να αποθαρρύνουν ένα όνειρο ενός παιδιού.
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 402 μηνύματα.
Δεν αποθαρρύνω κανέναν! Απλά ακριβώς επειδή έχουν ανοίξει πάρα πολλές σχολές που δίνουν μόνο επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγων συμβαίνει το εξής. Επειδή δεν πέρασε εκεί που ήθελε πέρασε φιλολογια γιατί έχει πολύ λιγα μόρια! Ως κλάδος θέλει πολύ διάβασμα. Για να υπάρχουν επιτυχόντες στα ΑΕΙ κατεβαίνει το επίπεδο των απαιτήσεων για να ανταποκριθούν οι φοιτητές στις εξετάσεις και έτσι βγαίνουν στην αγορά φιλολογοι οι οποίοι δεν έχουν ουσιαστικές γνώσεις. Εντωμεταξύ πλέον βγαίνουν σε μια αγορά που πλέον μπορούν να διεκδικήσουν θέσεις σε φροντιστηρια και σε ιδιαίτερα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Δεν είναι όλη η μάζα ίδια, φίλε μου. Αν πραγματικά το παιδί αγαπάει τον κλάδο αυτό, γιατί να τον αποθαρρύνουμε; Γιατί να υποβιβάσουμε τόσο πολύ τη Φιλολογία; Καταλαβαίνω πως σαν μικρότερη δεν έχω κάποια σφαιρική άποψη πάνω στο θέμα της οικονομίας και του χρήματος, αλλά σίγουρα είναι άσχημο να βλέπω ανθρώπους να αποθαρρύνουν ένα όνειρο ενός παιδιού.

Πρέπει να είμαστε λίγο ρεαλιστές. Σαν λαός έχουμε αρνητικό στοιχείο. Με τη δικαιολογία

αλλά σίγουρα είναι άσχημο να βλέπω ανθρώπους να αποθαρρύνουν ένα όνειρο ενός παιδιού.

αποκρύπτουμε την αλήθεια και την πραγματικότητα από έναν νέο άνθρωπο. Μαθαίνουμε τους νέους ανθρώπους να είναι πλαστελίνες σαν προσωπικότητες και να μην έχουν ορθή κρίση από νωρίς. Έτσι φτάνουν ξαφνικά στην απότομη ενηλικίωση του ΟΑΕΔ και τρώνε μια καρπαζιά λόγω ανεργίας. Αν ξυπνήσουν τότε, τι να το κάνουμε; Βλέπεις ότι με την νοοτροπία αυτή η χώρα μας έχει ανεύθυνους νέους; Έτσι ποιος θα αλλάξει την κατάσταση προς το καλύτερο; Οι άλλοι; οι εξωγήινοι; Ποιοι; Η δουλειά είναι δουλειά και το χόμπι χόμπι. Μην μπλέκουμε τα γκομενικά, τα οπαδικά και τις ιδεατές καταστάσεις στο κομμάτι του επαγγέλματος. Πρέπει κάποτε να μιλάμε και για το κομμάτι της εργασίας. Οι σπουδές είναι απλά μια 4ετία το πολύ 6ετία ζωής αλλά επηρεάζει πολύ το υπόλοιπο της ζωής αν δεν γίνει μια σωστή επιλογή με δεδομένο ότι ζούμε το 2022 και όχι το 22 μ.Χ.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,271 μηνύματα.
...και οι μελλοντικές φιλολογίνες, τι δουλειά θα κάνουν; :/:
Γιατί τώρα τι δουλειά κάνουν οι περισσότεροι πέρα απο πωλητές(πιθανότατα ρούχων παρά βιβλίων, να πεις πάει στο διάολο είναι κάπως σχετικό) :bleh: ;

Όλα ξεκινούν απο το σχολείο. Ίσως τα φιλολογικά μαθήματα να μην σε βοηθούν να χτίζεις σπίτια ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο, αλλά έχουν το ανθρωπιστικό κομμάτι μέσα τους και εστιάζουν στην καλλιέργεια του ανθρώπου. Όταν λοιπόν διδάσκονται χάλια και αποτυγχάνουν στην πιο κρίσιμη εφαρμογή τους στην κοινωνία(βλέποντας την κρίση στις αξίες που έχει η κοινωνία μας)...πως να περιμένουμε να λαμβάνονται σοβαρά ;

Όπως φυσική δεν είναι να μαθαίνεις απ'έξω εξισώσεις, και μαθηματικά δεν είναι να λύνεις εξισώσεις, έτσι και τα αρχαία θα έχουν μια άλλη αξία πέρα απο το να κλίνεις το λύω. Για κάποιον λόγο όμως σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ανησυχούμε τόσο πολύ μην φύγει το παιδί χωρίς τις πρακτικές ικανότητες, που καταλήγουμε να μην έχουμε κανένα πρόβλημα εαν φύγει χωρίς αντίληψη του γιατί έμαθε ότι έμαθε.

Κάθε μαθητής οφείλει να είναι "αυθάδης" και να ρωτάει το "γιατί".
Γιατί το μαθαίνω αυτό ; Που θα μου χρησιμέψει ; Είναι μια εξαιρετική ερώτηση. Και ο καθηγητής θα πρέπει να είναι σε θέση να δώσει μια ικανοποιητική απάντηση. Δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει και έτσι χάνεται η ουσία όλων των επιστημών και στο λύκειο και στο πανεπιστήμιο. Όσο και να σου πιπιλάνε το μυαλό με απίστευτα χρήσιμα πράγματα, εαν δεν σου πουν ποιος είναι ο σκοπός, απο το ένα θα μπαίνουν και απο το άλλο θα βγαίνουν. Είναι νόμος...

Θυμάμαι είχαμε δυο καθηγήτριες ιστορία. Η μία μας πίεζε όλους ακόμα και όσους δεν είμασταν θεωρητική να μαθαίνουμε απ'έξω τα κείμενα και ακόμα και η ίδια έλεγε ακριβώς ότι έλεγε το βιβλίο. Η άλλη καθόταν και μας τα ανέλυε εις βάθος, απο φιλοσοφικής σκοπιάς, απο θρησκευτικής σκοπιάς, απο πολιτικής και στρατιωτικής σκοπιάς , απο κοινωνικής σκοπιάς κτλπ. Εε αυτή έκανε όντως ιστορία. Εαν σου κάνουν το πρώτο , περνάει το μήνυμα οτι η ιστορία είναι μια άχρηστη επιστήμη που απλά παπαγαλίζεις τα πράγματα που σκέφτηκε κάποιος άλλος. Εαν όμως έχεις έναν καθηγητή που έχει αντίληψη,και ενθαρρύνει την σκέψη και την συζήτηση μεταξύ των μαθητών, τότε σου δείχνει γιατί αξίζει να ασχοληθείς με την ιστορία.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Kάποιες είναι κουκλάρες πωλήτριες. Χαίρεσαι να συζητάς για τον Καβάφη όσο προβάρεις ένα παντελόνι τζιν. :D


- Μήπως έχετε τα άπαντα;
- Ποια άπαντα θέλετε;
- Γενικώς.

ο αείμνηστος Μουστάκας σε 2 λεπτά, κέντησε.
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Κατ'αρχάς σύμφωνα με τα λεχθεντα εκ των παραπανω η Φιλολογία δεν χάνει την αίγλη της τοσο απο τις περιορισμενες δυνατότητές που παρεχει το εν λόγω τμήμα οσο απο τη διαιώνιση ολων μας αυτής απο καθε αποψη.Βασική ενδειξη αποτελει η υφιστάμενη αντίπαραθεση περι περισσοτερων αρχαίων,παιδαγωγικων... αλλα και τα προαναφερθεντα. Παραλληλο αρνητικό θα ελεγα καθίσταται οτι παρακινουμε τον καθένα να γινει υποχειριο της ακολουθης πτοπαγανδας. Να επιλεξει τον επαγγελματικο του κλάδο θέτοντας ως προτευον κρητηριο την αμεση εύρεση εργασίας. Και οσο για το παραδειγμα που διάβασα οτι δηλαδή μια ιστορικός καθηγήτρια απαιτουσε απο τους μαθητές της την απομνημονευση του εκάστοτε μαθήματος, εδω λαμβάνει χωρα το εξής. Χάρη σ'αυτη αποκτας την ορθή σύνταξη και μαθαινεις να διαβαζεις χωρίς βέβαια να λέω πως αυτα δεν δυνανται να επιτευχθουν ανευ αυτής. Αυτο που θέλω να πω εγώ ειναι πως ο καθένας μας οφείλει να σεβεται την προσωπικοτητα του αλλου, καθως δεν είμαστε ολοι ιδιοι. Αυτα απο ενα 16χρονο σκατό. Ευχαριστώ για την ανάγνωση του μηνύματος μου και συγγνώμη αν ειπα λίγο πολλα (ετσι μου φάνηκε) και σας επληξα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν σημαίνει οτι ολα αυτα που υπεβαλα είναι σωστά. Βεβαίως υπαρχη μεγαλη πιθανοτητα να εκρινα λανθασμενα
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,271 μηνύματα.
Κατ'αρχάς σύμφωνα με τα λεχθεντα εκ των παραπανω η Φιλολογία δεν χάνει την αίγλη της τοσο απο τις περιορισμενες δυνατότητές που παρεχει το εν λόγω τμήμα οσο απο τη διαιώνιση ολων μας αυτής απο καθε αποψη.Βασική ενδειξη αποτελει η υφιστάμενη αντίπαραθεση περι περισσοτερων αρχαίων,παιδαγωγικων... αλλα και τα προαναφερθεντα. Παραλληλο αρνητικό θα ελεγα καθίσταται οτι παρακινουμε τον καθένα να γινει υποχειριο της ακολουθης πτοπαγανδας. Να επιλεξει τον επαγγελματικο του κλάδο θέτοντας ως προτευον κρητηριο την αμεση εύρεση εργασίας. Και οσο για το παραδειγμα που διάβασα οτι δηλαδή μια ιστορικός καθηγήτρια απαιτουσε απο τους μαθητές της την απομνημονευση του εκάστοτε μαθήματος, εδω λαμβάνει χωρα το εξής. Χάρη σ'αυτη αποκτας την ορθή σύνταξη και μαθαινεις να διαβαζεις χωρίς βέβαια να λέω πως αυτα δεν δυνανται να επιτευχθουν ανευ αυτής. Αυτο που θέλω να πω εγώ ειναι πως ο καθένας μας οφείλει να σεβεται την προσωπικοτητα του αλλου, καθως δεν είμαστε ολοι ιδιοι. Αυτα απο ενα 16χρονο σκατό. Ευχαριστώ για την ανάγνωση του μηνύματος μου και συγγνώμη αν ειπα λίγο πολλα (ετσι μου φάνηκε) και σας επληξα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν σημαίνει οτι ολα αυτα που υπεβαλα είναι σωστά. Βεβαίως υπαρχη μεγαλη πιθανοτητα να εκρινα λανθασμενα
Συμφωνώ σε όλα πλην του ότι δεν πρέπει να διαλέξεις επαγγελματικό κλάδο έχοντας ως πρωτεύον κριτήριο το να βρεις δουλειά. Αυτό δεν είναι προπαγάνδα, είναι κάτι αναγκαίο. Εάν τυγχάνει να υπάρχει κάτι που έχει δουλειά και να σου αρέσει(που πάντα υπάρχει απλά θέλει ψάξιμο) ακόμα καλύτερα, γιατί η επιλογή μεταξύ άλλων είναι ακόμα πιο εύκολη.

Εαν κάτι σου αρέσει πολύ αλλά δεν έχει δουλειά το κάνεις χόμπυ, όχι επάγγελμα. Νομίζω είναι κοινή λογική. Εκτός εάν οι γονείς σου είναι πλούσιοι και σου δίνουν το ελεύθερο να σπουδάσεις ότι σου αρέσει επειδή σκοπεύουν να σου αφήσουν ακίνητα.

Από εκεί και πέρα ο καθένας κάνει τις επιλογές του και δέχεται τα αποτελέσματα αυτών. Τα υπόλοιπα είναι γνώμες, χωρίς ιδιαίτερη αξία, πράγματι. Αλλά μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα. Οι παλιοί κάποτε ήταν στις θέσεις σας και ήταν αντιμέτωποι με παρόμοια διλληματα με εσάς. Φάγαμε τις ήττες μας, αλλάξαμε γνώμες, καταλάβαμε κάποια πράγματα καλύτερα κτλπ. Οπότε όταν σας λέμε κάτι, κρατάτε μια πισινή πάντα. Για το καλό σας λέμε ότι λέμε,να είστε πιο ενήμεροι για την κατάσταση, όχι για να σας αποθαρρυνουμε.

Τώρα όσον αφορά την απομνημόνευση, προσωπικά θεωρώ ότι δεν έχει κανένα καλό. Εάν δεν θυμάμαι κάτι ανοίγω ένα βιβλίο και το βρίσκω. Ξέρω ότι αυτή η τακτική για το σχολείο είναι ανήκουστη, αα από την άλλη την λογική του σχολείου την έχω ξεπεράσει καιρό. Για να είμαι ειλικρινής ήδη από το λύκειο την είχα ξεπεράσει. Αλλά από την άλλη, ποτέ το σχολείο στην Ελλάδα στόχευε στην μόρφωση ; Στις εξετάσεις στοχεύει πάντα. Να είστε ανοικτομυαλοι λοιπον, δεν γίνεται να επιλέγετε επάγγελμα βάσει μόνο τι σας αρέσει, και ας έχει φουλ ανεργία τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό , αλλά να δέχεστε τις αντιεκπαιδευτικες μεθόδους του σχολείου ως πρακτικές. Ή πας φουλ ρομαντικά σε όλα ή φουλ πρακτικά, αλλά σε κάθε περίπτωση οφείλει κανείς να διατηρεί την ίδια σύμβαση στο πώς προσεγγίζει τα πράγματα αλλιώς μπερδεύει τα μπούτια του.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Δεν αμφισβητω την πειρα σας ως μεγαλύτερους και εγώ προσωπικα γνωρίζω που ωδευω με τις σπουδες που θα πραγματοποιησω και οτι δεν θα βρω ποτε δουλειά στην επιστημη μου η οτι σε λίγο καλύτερη περιπτωση θα εχω περιορισμένες ευκαιρίες. Ωστόσο, αυτα τα εχω επισκιασει. Και υπαρχει παντα η επιλογη της εκ των υστέρων (απο ατελεσφορες σπουδες) κατάρτησης σε καποιο ιεκ, σε μια ειδικότητα παροδικης ζήτησης. Αλλα οχι, δεν θα σπουδαζω με εξειδικευσεις και συνεχή καταρτηση για να ικανόποιησω τη ματαιοδοξία μου και να εξασφάλισω τα υπολοιπα 20+ ετη της ζωής μου. Και δεν σημαίνει πως ολοι οι 20- σκέφτονται και παιρνουν αποφασεις ανεμελες και υπο ανωριμοτητα. Το τονιζω, δεν σημαίνει πως ολοι...
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Απλως υπαρχει και το δικαίωμα της δυσανασχετησης. Και δεν συμαινει πως αυτα που λέω κατατάσσονται στα επαναστατικα χαρακτηριστικά ενός εφήβου( πολλοι πιθανολογείται να το εκλαβουν ετσι).
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Παρενθεση: οταν λέω δυσανασχετηση προκαιμενου να μην γινει καποια παρεξηγησει εννοώ περι επαγγελματων οχι για αυτα που αναφέρονται εδω μέσα. Και προς θεού το μήνυμα μου δεν ειναι επιθετικο, γιατι και εγώ καθώς το διαβάζω αυτο το συμπερασμα θα εβγαζα σε αλλη περιπτωση( το επισημαινω για να προλαβω τυχουσες παρεξηγησεις
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,271 μηνύματα.
Ωστόσο, αυτα τα εχω επισκιασει.
Αυτό μόνο καλό δεν είναι βασικά.
Και υπαρχει παντα η επιλογη της εκ των υστέρων (απο ατελεσφορες σπουδες) κατάρτησης σε καποιο ιεκ, σε μια ειδικότητα παροδικης ζήτησης.
Το βρίσκω τελείως ανούσιο να σπουδάσεις 4 χρόνια κάτι για να πας να σπουδάσεις σε ΙΕΚ μετά μια ειδικότητα με παροδική ζήτηση, και να παίρνεις ελάχιστα χρήματα. Και τώρα που είσαι 16 δεν σε νοιάζει αλλά αργότερα που θα θες να κάνεις τα ταξίδια σου, να πάρεις δικό σου σπίτι, να αγοράσεις ένα αμάξι, ,να πάρεις προιόντα της αρεσκείας σου, και να βγάλεις την κοπέλα σου έξω θα το αντιληφθείς, γιατί τότε θα είσαι 30 χρονών και ακόμα θα εξαρτάται απο τους γονείς σου. Βέβαια όπως είπα για εμένα δεν φαίνεται καλό σχέδιο, κάποιον άλλο μπορεί να τον εξυπηρετεί, και σε αυτή την περίπτωση δεν θα πω κάτι καθώς ο καθένας κάνει την ζωή του όπως την θέλει.

Το κομμάτι της εξειδίκευσης για κάποιον λόγο στο σχολείο το κατακρεουργούσαν πάντα. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Εξειδικευμένο είναι να πας π.χ. στον ΟΤΕ και να σου μάθουν να κάνεις κάτι συγκεκριμένο σαν ανειδίκευτος μεν αλλά με εκπαίδευση δε. Το να πας σε μια σχολή, να σπουδάσεις 4 ή 5 χρόνια και έπειτα να πάρεις το master σου, είναι εξειδίκευση που έρχεται με απόλυτα φυσικό τρόπο. Έχεις πάρει γενικές γνώσεις πάνω σε έναν επιστημονικό τομέα, και έρχεται η στιγμή που πρέπει να αρχίσεις να ειδικεύεσαι και να εμβαθύνεις σε έναν τομέα για να αρχίσεις να έχεις impact. Είτε αυτό σημαίνει να εξελίξεις τον κλάδο αυτό ερευνητικά, είτε να ξέρεις όλα τα απαραίτητα για να μπορείς να δουλέψεις σε αυτόν και να τον εφαρμόσεις πρακτικά.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Απλως υπαρχει και το δικαίωμα της δυσανασχετησης. Και δεν συμαινει πως αυτα που λέω κατατάσσονται στα επαναστατικα χαρακτηριστικά ενός εφήβου( πολλοι πιθανολογείται να το εκλαβουν ετσι).
Σαφώς και το έχεις, και πολύ καλά κάνεις που το έχεις. Και προσωπικά δεν έχω θέμα με την εφηβική επαναστατικότητα, ακόμα και περί αυτού να ήταν. Ίσα ίσα είναι κάτι που μπορεί να πάει τον κόσμο μπροστά. Ωστόσο η δυσανασχέτηση αυτή συνήθως πρέπει να ακολουθείται απο δράση. Αμφιβάλλω όμως οτι επειδή σε κάποιον αρέσουν τα φιλολογικά θα βάλει κάτω κώλο η αγορά και θα τον ακούσει.

Αυτό είναι το πρόβλημα δυστυχώς σε αυτά τα πράγματα, όλα έχουν να κάνουν με την ζήτηση και την προσφορά. Πολλά επαγγέλματα έχουν σκοτώσει μέρη τους που στο πέρασμα του χρόνου δεν είχαν ζήτηση ή κάποια αξία. Η αγορά εργασίας λειτουργεί ως μια εξελικτική αρχή για τα επαγγέλματα και τις επιστήμες(δυστυχώς ή ευτυχώς).

Και εμένα μου άρεσαν πολύ 2-3 τομείς απο την σχολή μου. Αλλά ρεαλιστικά δεν μπορούν να σταθούν απο μόνοι τους στην αγορά εργασίας, εκτός καθαρά σαν ακαδημαικό αντικείμενο. Θα ήταν ανόητο όμως, να ποντάρω σε κάτι τέτοιο. Απο την άλλη όχι και αδύνατο εαν σκιζόμουν. Τι να κάνω όμως, να πάω στην αγορά και να τους πλακώσω που δεν έχουν ανάγκη τα skills των συγκεκριμένων κλάδων; Όχι απλά επέλεξα κάτι άλλο που μου αρέσει και ταυτόχρονα έχει ζήτηση και τα υπόλοιπα τα διαβάζω στον ελεύθερο μου χρόνο σαν χόμπυ/απο ενδιαφέρον. Αυτό είναι το πιο λογικό που μπορεί/πρέπει να κάνει κάποιος.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Παρενθεση: οταν λέω δυσανασχετηση προκαιμενου να μην γινει καποια παρεξηγησει εννοώ περι επαγγελματων οχι για αυτα που αναφέρονται εδω μέσα. Και προς θεού το μήνυμα μου δεν ειναι επιθετικο, γιατι και εγώ καθώς το διαβάζω αυτο το συμπερασμα θα εβγαζα σε αλλη περιπτωση( το επισημαινω για να προλαβω τυχουσες παρεξηγησεις
Συζήτηση κάνουμε μην ανησυχείς, κανείς δεν παρεξηγεί τίποτα ;) .
 

Ion.

Επιφανές μέλος

Η Sofia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,129 μηνύματα.
Το βρίσκω τελείως ανούσιο να σπουδάσεις 4 χρόνια κάτι για να πας να σπουδάσεις σε ΙΕΚ μετά μια ειδικότητα με παροδική ζήτηση και να παίρνεις ελάχιστα χρήματα.
Αναλόγως την ειδικότητα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,271 μηνύματα.
Αναλόγως την ειδικότητα.
Στην γενική περίπτωση ένα πανεπιστημιακό πτυχίο έχει ανώτερο επίπεδο νομοθετικά απο ένα πτυχίο ΙΕΚ. Φυσικά αυτό είναι θεωρητικό γιατί στην πράξη μπορεί μια ειδικότητα ΙΕΚ να γνωρίζει μεγάλη άνθιση σε αντίθεση με μια επιστήμη και να έχει απήχηση στην αγορά εργασίας.

Λόγου χάρη η ζαχαροπλαστική είναι μια πολύ καλή επιλογή και θεωρητικά μπορεί κάποιος να φτιάξει μέχρι και αλυσίδα απο ζαχαροπλαστεία και να τα οικονομά χοντρά. Γενικά όμως υποτίθεται οτι ο μισθός ανεβαίνει ανάλογα με την εκπαίδευση κάποιου.

Απόφοιτος ΕΠΑΛ < Απόφοιτος ΙΕΚ < Απόφοιτος Πανεπιστημίου(BSc) < Απόφοιτος Πανεπιστημίου(MSc) < Απόφοιτος Πανεπιστημίου(PhD).

Βέβαια αυτό όπως είπα είναι θεωρητικό μοντέλο καθώς ένας ζαχαροπλάστης πράγματι παίζει να βγάζει φράγκα δουλεύοντας πάνω στο αντικείμενο του σε αντίθεση λόγου χάρη με έναν φιλόλογο. Απο νομοθετικής άποψης προφανώς ένας φιλόλογος έχει ανώτερο πτυχίο απο έναν ζαχαροπλάστη και (θεωρητικά πάντα) θα έπρεπε σαν κοινωνία να τον αμοίβουμε με παραπάνω μισθό. Άσχετα που αυτό δεν συμβαίνει. Έτσι δουλεύει το καπιταλιστικό σύστημα. Καλό ή κακό, αφήνεται στην κρίση του καθενός το τι είναι. Αλλά έτσι δουλεύει το πράγμα όπως και να έχει.
 

Ion.

Επιφανές μέλος

Η Sofia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,129 μηνύματα.
Στην γενική περίπτωση ένα πανεπιστημιακό πτυχίο έχει ανώτερο επίπεδο νομοθετικά απο ένα πτυχίο
Δεν είπε κανείς το αντίθετο.
Βέβαια αυτό όπως είπα είναι θεωρητικό μοντέλο καθώς ένας ζαχαροπλάστης πράγματι παίζει να βγάζει φράγκα δουλεύοντας πάνω στο αντικείμενο του σε αντίθεση λόγου χάρη με έναν φιλόλογο. Απο νομοθετικής άποψης προφανώς ένας φιλόλογος έχει ανώτερο πτυχίο απο έναν ζαχαροπλάστη και (θεωρητικά πάντα) θα έπρεπε σαν κοινωνία να τον αμοίβουμε με παραπάνω μισθό. Άσχετα που αυτό δεν συμβαίνει. Έτσι δουλεύει το καπιταλιστικό σύστημα.
Εγώ αναφέρομαι στο τι συμβαίνει και όχι στο τι θα έπρεπε να συμβαίνει αυτή είναι μεγάλη κουβέντα.
όμως υποτίθεται οτι ο μισθός ανεβαίνει ανάλογα με την εκπαίδευση κάποιου.
Ο μισθός συνήθως ανεβαίνει με την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκτά κανείς μέσω αυτής.

Απλώς το σχολίασα γιατί ήταν απόλυτο αυτό που είπες .
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top