Τομείς-Κλάδοι με επαγγελματικές προοπτικές

Belle26

Νεοφερμένος

Η Belle26 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Καλησπέρα!:bye2:
Ελπίζω να είστε όλοι καλά, να έχετε την υγεία σας και να μην έχετε χάσει την αισιοδοξία και την ελπίδα σας.

Στο θέμα μας.
Όπως διαβάσατε και στον τίτλο παραπάνω, μπήκα στη διαδικασία να φτιάξω το εν λόγω θέμα, γιατί κατά καιρούς λίγο πολύ, οι περισσότεροι από μας έχουμε προβληματιστεί για το "δρόμο" θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να διαλέξουμε κάτι που να μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση ( 📍ιδανικά, αυτό το "κάτι" να συμβαδίζει σε κάποιον βαθμό με τα θέλω μας).

Αφορμή για να ξεκινήσω αυτό το θέμα στάθηκε η συζήτηση που είχα προχθές με μια φίλη μου, η οποία τελειώνει σχολή λογιστικής και χρημ/κής και προβληματίζεται για το επόμενο βήμα. Γνώριμη θέση,σκέφτηκα.

Ελπίζω πραγματικά να βοηθηθεί οποιοσδήποτε θεωρεί ότι βρίσκεται σε αδιέξοδο, είτε αυτός είναι σε φάση πανελληνίων και ψάχνει την ιδανική επιλογή στο μηχανογραφικό, είτε τελειώνει το προπτυχιακό και σκέφτεται πώς θα απορροφηθεί στην αγορά εργασία, είτε εργάζεται πάνω σε οτιδήποτε και θέλει να ξεχωρίσει στον επαγγελματικό στίβο, είτε οτιδήποτε άλλο<3.

Τι λέτε; Πιστεύετε θα ήταν χρήσιμο ένα τέτοιο θέμα; :whatever:
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
Γιατί όχι.
Μπορούμε να γράφουμε ο καθένας κάποιες σχολές ανάλογα με τα πεδία, να προσθέτει ο καθένας κάποιες σχολές, και μετά από μερικά μηνύματα να συνοψίζουμε/συμπληρώνουμε/αφαιρούμε.
Ίσως γίνει και pinned δεν ξέρω.

Ξεκινάω:

1ο πεδίο:
Νομικών Συμβούλων ΣΣΑΣ
Ψυχολόγων ΣΣΑΣ
Ανθυποπυραγών
Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ.
Ανθυποπυραγών
Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού
Λιμενοφυλάκων
Αστυφυλάκων
Νομική
Ψυχολογία (+ Μεταπτυχιακό)
Ειδικής Αγωγής
Αγγλική φιλολογία

2ο πεδίο
Ικάρων (Μηχανικοί/Ελεγκτές αεράμυνας/Ιπτάμενοι)
Ευελπίδων (Σώματα/Όπλα)
Ναυτικών Δοκίμων
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (Σ.Μ.Υ. - Σώματα/Όπλα)
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (Σ.Μ.Υ.Ν.)
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Η.Μ.Μ.Υ.)
Μηχανολόγων Μηχανικών
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
Χημικών Μηχανικών
Μηχανικών Η/Υ
Πληροφορική
Χημείας

3ο Πεδίο
Κτηνιατρική ΣΣΑΣ
Φαρμακευτική ΣΣΑΣ
Ιατρική ΣΣΑΣ
Οδοντιατρική ΣΣΑΣ
Νοσηλευτική ΣΑΝ
Ιατρική
Κτηνιατρική
Οδοντιατρική
Φαρμακευτική
Νοσηλευτική
Εργοθεραπεία
Φυσιοθεραπεία
Λογοθεραπεία

4ο Πεδίο
Οικονομικό ΣΣΑΣ
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Οικονομικό
(δεν ξέρω πολλά από τα οικονομικά)


Προσπάθησα να τα βάλω σε σειρά πιο εύκολης αποκατάστασης/εργασίακών συνθηκών.
Για να δούμε τι σκέφτονται οι μαθητές το 2020.
 

MarcoReus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο MarcoReus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 377 μηνύματα.
Στην Ελλαδα του 2020 καλως ή κακως σιγουρη επαγγελματικη αποκατασταση (και καλο μισθο σχετικα) μονο ο στρατος και τα σωματα ασφαλειας σου προσφερουν. Σε ολα τα αλλα θεωρω οτι η αποκατασταση εξαρταται απο το τι επιλογες θα κανει ο καθενας μετα την αποφοιτηση του απο τη σχολη (εκτος αν εχει πλατες, οικογενειακη επιχειρηση κτλπ.). Ισως τα επαγγελματα υγειας (λογοθεραπεια, εργοθεραπεια, νοσηλευτικη, φυσικοθεραπεια) είναι σε καπως καλυτερη μοιρα τη δεδομενη περιοδο. Αλλα γενικα οι εργασιακες συνθηκες στη χωρα σημερα ειναι τραγικες απο καθε αποψη.
 

xristaras9

Διάσημο μέλος

Ο xristaras9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,554 μηνύματα.
Kαταρχάς πρέπει να σταματήσει ο κορεσμός των σχολών λογιστικής αλλιώς θα πάθει ότι και οι δικηγόροι που βαράνε πλέον μύγες και ψάχνουν πελάτες με την καραμπίνα.Δεν χρειαζόμαστε τόσους λογιστές πρέπει να δωθεί έμφαση και σε άλλους κλάδους των οικονομικών και των επιχειρήσεων όπως π.χ αναπτυξιακοί σύμβουλοι μπας και ανεβάσουμε κι άλλο το ποσοστό απορρόφησης των επιδοτούμενων προγραμμάτων.Να βγάλουμε περισσότερους εκτελωνιστές και πράκτορες μεταφορών τώρα που παίρνει μια άνθηση ο κλάδος των logistics στην χώρα μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Alexandros36k

Νεοφερμένος

Ο Alexandros36k αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω μήπως ξέρει κάποιος ποια η διαφορά των απλών σχολών με των στρατιωτικών; Για παράδειγμα ποια η διαφορά του Κτηνιατρικό σσας με το απλό κτηνιατρικό; η αντίστοιχα για φαρμακευτικό, οδοντιατρική κτλ;
 

xristaras9

Διάσημο μέλος

Ο xristaras9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,554 μηνύματα.
Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω μήπως ξέρει κάποιος ποια η διαφορά των απλών σχολών με των στρατιωτικών; Για παράδειγμα ποια η διαφορά του Κτηνιατρικό σσας με το απλό κτηνιατρικό; η αντίστοιχα για φαρμακευτικό, οδοντιατρική κτλ;
Ιδια σχολή βγάζεις είτε είστε στην φαρμακευτική είτε στην στρατιωτική φαρμακευτική μαζί στο ίδιο πανεπιστήμιο κάνουν οι φοιτητές μάθημα. Τώρα απο εκεί κια πέρα οι ΣΣΑΣίτες βγαίνοντας απο την σχολή έχουν μόνιμη θέση σε στρατιωτικά ιατρεία ή νοσοκομεία ή γενικά σε υπηρεσία του στρατού.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,627 μηνύματα.
Γιατί όχι.
Μπορούμε να γράφουμε ο καθένας κάποιες σχολές ανάλογα με τα πεδία, να προσθέτει ο καθένας κάποιες σχολές, και μετά από μερικά μηνύματα να συνοψίζουμε/συμπληρώνουμε/αφαιρούμε.
Ίσως γίνει και pinned δεν ξέρω.

Ξεκινάω:

1ο πεδίο:
Νομικών Συμβούλων ΣΣΑΣ
Ψυχολόγων ΣΣΑΣ
Ανθυποπυραγών
Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ.
Ανθυποπυραγών
Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού
Λιμενοφυλάκων
Αστυφυλάκων
Νομική
Ψυχολογία (+ Μεταπτυχιακό)
Ειδικής Αγωγής
Αγγλική φιλολογία

2ο πεδίο
Ικάρων (Μηχανικοί/Ελεγκτές αεράμυνας/Ιπτάμενοι)
Ευελπίδων (Σώματα/Όπλα)
Ναυτικών Δοκίμων
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (Σ.Μ.Υ. - Σώματα/Όπλα)
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (Σ.Μ.Υ.Ν.)
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Η.Μ.Μ.Υ.)
Μηχανολόγων Μηχανικών
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
Χημικών Μηχανικών
Μηχανικών Η/Υ
Πληροφορική
Χημείας

3ο Πεδίο
Κτηνιατρική ΣΣΑΣ
Φαρμακευτική ΣΣΑΣ
Ιατρική ΣΣΑΣ
Οδοντιατρική ΣΣΑΣ
Νοσηλευτική ΣΑΝ
Ιατρική
Κτηνιατρική
Οδοντιατρική
Φαρμακευτική
Νοσηλευτική
Εργοθεραπεία
Φυσιοθεραπεία
Λογοθεραπεία

4ο Πεδίο
Οικονομικό ΣΣΑΣ
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Οικονομικό
(δεν ξέρω πολλά από τα οικονομικά)


Προσπάθησα να τα βάλω σε σειρά πιο εύκολης αποκατάστασης/εργασίακών συνθηκών.
Για να δούμε τι σκέφτονται οι μαθητές το 2020.
Περιβάλλον
Ενέργεια
Γεωπονία
 

Alexandros36k

Νεοφερμένος

Ο Alexandros36k αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Ιδια σχολή βγάζεις είτε είστε στην φαρμακευτική είτε στην στρατιωτική φαρμακευτική μαζί στο ίδιο πανεπιστήμιο κάνουν οι φοιτητές μάθημα. Τώρα απο εκεί κια πέρα οι ΣΣΑΣίτες βγαίνοντας απο την σχολή έχουν μόνιμη θέση σε στρατιωτικά ιατρεία ή νοσοκομεία ή γενικά σε υπηρεσία του στρατού.
Αα τώρα κατάλαβα, οπότε απλά οι σσασ έχουν αυτό το πλεονέκτημα, κατα τα άλλα είναι όπως τους κανονικούς
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Γιατί όχι.
Μπορούμε να γράφουμε ο καθένας κάποιες σχολές ανάλογα με τα πεδία, να προσθέτει ο καθένας κάποιες σχολές, και μετά από μερικά μηνύματα να συνοψίζουμε/συμπληρώνουμε/αφαιρούμε.
Ίσως γίνει και pinned δεν ξέρω.

Ξεκινάω:

1ο πεδίο:
Νομικών Συμβούλων ΣΣΑΣ
Ψυχολόγων ΣΣΑΣ
Ανθυποπυραγών
Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ.
Ανθυποπυραγών
Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού
Λιμενοφυλάκων
Αστυφυλάκων
Νομική
Ψυχολογία (+ Μεταπτυχιακό)
Ειδικής Αγωγής
Αγγλική φιλολογία

2ο πεδίο
Ικάρων (Μηχανικοί/Ελεγκτές αεράμυνας/Ιπτάμενοι)
Ευελπίδων (Σώματα/Όπλα)
Ναυτικών Δοκίμων
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (Σ.Μ.Υ. - Σώματα/Όπλα)
Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (Σ.Μ.Υ.Ν.)
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Η.Μ.Μ.Υ.)
Μηχανολόγων Μηχανικών
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
Χημικών Μηχανικών
Μηχανικών Η/Υ
Πληροφορική
Χημείας

3ο Πεδίο
Κτηνιατρική ΣΣΑΣ
Φαρμακευτική ΣΣΑΣ
Ιατρική ΣΣΑΣ
Οδοντιατρική ΣΣΑΣ
Νοσηλευτική ΣΑΝ
Ιατρική
Κτηνιατρική
Οδοντιατρική
Φαρμακευτική
Νοσηλευτική
Εργοθεραπεία
Φυσιοθεραπεία
Λογοθεραπεία

4ο Πεδίο
Οικονομικό ΣΣΑΣ
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Οικονομικό
(δεν ξέρω πολλά από τα οικονομικά)


Προσπάθησα να τα βάλω σε σειρά πιο εύκολης αποκατάστασης/εργασίακών συνθηκών.
Για να δούμε τι σκέφτονται οι μαθητές το 2020.

Ναυπηγοί και τοπογράφοι πιο πάνω απο ημμυ και μηχ μηχ βάσει απορροφητικότητας, πληροφορική σίγουρα πολύ πιο πάνω γενικά.
 

xristaras9

Διάσημο μέλος

Ο xristaras9 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 2,554 μηνύματα.
Αα τώρα κατάλαβα, οπότε απλά οι σσασ έχουν αυτό το πλεονέκτημα, κατα τα άλλα είναι όπως τους κανονικούς
Βασικά οι στρατιωτικοί έχουν διπλή εκπαίδευση αφενώς τα ακαδημαϊκά μαθήματα με τους αντίστοιχους φοιτητές του Πανεπιστημίου τις ίδιες ώρες στην ίδια αίθουσα (βέβαια οι μεν φοράνε στολή ή δε τα ρούχα τους) και εν συνεχεία εντός της ΣΣΑΣ στρατιωτική εκπαίδευση,σκοπιά κτλ κτλ.Δεν έχεις την ελευθερία μετακίνησης που έχει ενας κανονικός φοιτητής φαρμακευτικής ή ιατρικής ή κτηνιατρικής.Αλλά αυτό ανταμείβεται μετά με μια μόνιμη θέση στο δημόσιο σε κάποια υπηρεσία του στρατού είτε αυτό είναι ενα στρατιωτικό ιατρείο στρατοπέδου είτε κάποιο στρατιωτικό νοσοκομείο είτε και μια ανάλογη υπηρεσία (για τους οικονομολόγους,ψυχολόγους κτλ).
 

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Πληροφορική και ΗΜΜΥ είναι απ τις καλύτερες επιλογές.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Το γεγονός ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική δεν ανήκουν καν στην σφαίρα προτίμησης των νέων το έτος 2020 ή ακόμη και συζήτησης για τους κλάδους με επαγγελματικές προοπτικές, λένε πολλά για την έλλειψη σοβαρότητας της χώρας μας: οικονομία σε "παπατζιλίκια", απουσία ορθολογικής σκέψης και νοοτροπία για βόλεψη στο δημόσιο. Καμία χώρα με σοβαρή Οικονομία δεν στηρίζεται στην "Λογοθεραπεία" και σε "Αστυφύλακες". Συνεχίζουμε τον κατήφορο; Ειλικρινά ντρέπομαι για έναν λαό που πριν 2.500 χρόνια είχε έναν ομοεθνή με όνομα Πυθαγόρα για τον οποίο οι περισσότεροι απόγονοί του, το 2020 δεν έχουν ιδέα ακριβώς τι έκανε πέρα από αόριστα "Μαθηματικά".

Βέβαια άλλες χώρες (πιθανόν "εχθροί" των περήφανων Ελλήνων, οι κακοί οι ξένοι οι έτσι οι γιουβέτσι) ασχολούνται ερευνητικά με τον Έλληνα Μαθηματικό Πυθαγόρα και βγάζουν πολλά χρήματα με διάφορες μορφές της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επιστημονικής καινοτομίας συμβάλλοντας στην πρόοδο της ανθρωπότητας! Μαθηματικά και Φυσική ως επιτομή και βασική συνιστώσα στην πρόοδο της ανθρώπινης σκέψης. Δεν είναι τυχαίο που "διώκονται" επιστημονικά και επαγγελματικά μόνο στην Ελλάδα. Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό ή οικονομικό, όσο νοοτροπίας και εξηγώ: Η εξυπνάδα ενός ατόμου ή ενός λαού έγκειται όχι στο τι σπουδάζει κάποιος μεμονωμένα ή σε στενά πλαίσια προσωρινότητας των επιλογών του/ τους, όσο αν είναι ικανός να μπορέσει να δημιουργήσει έσοδα και οικονομία με μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη και συμβολή στην ανθρώπινη πρόοδο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Το γεγονός ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική δεν ανήκουν καν στην σφαίρα προτίμησης των νέων το έτος 2020 ή ακόμη και συζήτησης για τους κλάδους με επαγγελματικές προοπτικές, λένε πολλά για την έλλειψη σοβαρότητας της χώρας μας: οικονομία σε "παπατζιλίκια", απουσία ορθολογικής σκέψης και νοοτροπία για βόλεψη στο δημόσιο. Καμία χώρα με σοβαρή Οικονομία δεν στηρίζεται στην "Λογοθεραπεία" και σε "Αστυφύλακες". Συνεχίζουμε τον κατήφορο; Ειλικρινά ντρέπομαι για έναν λαό που πριν 2.500 χρόνια είχε έναν ομοεθνή με όνομα Πυθαγόρα για τον οποίο οι περισσότεροι απόγονοί του, το 2020 δεν έχουν ιδέα ακριβώς τι έκανε πέρα από αόριστα "Μαθηματικά".

Βέβαια άλλες χώρες (πιθανόν "εχθροί" των περήφανων Ελλήνων, οι κακοί οι ξένοι οι έτσι οι γιουβέτσι) ασχολούνται ερευνητικά με τον Έλληνα Μαθηματικό Πυθαγόρα και βγάζουν πολλά χρήματα με διάφορες μορφές της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επιστημονικής καινοτομίας συμβάλλοντας στην πρόοδο της ανθρωπότητας! Μαθηματικά και Φυσική ως επιτομή και βασική συνιστώσα στην πρόοδο της ανθρώπινης σκέψης. Δεν είναι τυχαίο που "διώκονται" επιστημονικά και επαγγελματικά μόνο στην Ελλάδα. Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό ή οικονομικό, όσο νοοτροπίας και εξηγώ: Η εξυπνάδα ενός ατόμου ή ενός λαού έγκειται όχι στο τι σπουδάζει κάποιος μεμονωμένα ή σε στενά πλαίσια προσωρινότητας των επιλογών του/ τους, όσο αν είναι ικανός να μπορέσει να δημιουργήσει έσοδα και οικονομία με μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη και συμβολή στην ανθρώπινη πρόοδο.

Το πρόβλημα νομίζω δεν είναι οτι υπάρχει απαξίωση στο μυαλό των ανθρώπων...απλά μερικά πεδία είναι ασύμφορα. Για παράδειγμα, έχουν σημαντικά πολύ πολύ πολύ περισσότερο coursework και απαιτούν πολύ περισσότερη προσπάθεια απο το να βγάλει κάποιος μια σχολή εργοθεραπείας,λογοθεραπείας,νοσηλευτικής κτλπ.(δεν το λεω απαξιωτικά,απλά αυτό ισχύει χωρίς να σημαίνει οτι είναι κατώτερα επαγγέλματα).

Ταυτόχρονα χρειάζεται να προχωρήσεις σε επίπεδο μεταπτυχιακού ή και διδακτορικού για να βρεις δουλειά. Και πάλι αφού τα κάνεις όλα αυτά ο μισθός είναι σχετικά χαμηλός σε σχέση με άλλα επαγγέλματα. Bottom line, οι επιστήμες είναι καλές για όσους πραγματικά απολαμβάνουν τις επιστήμες και τα προβλήματα που περιέχουν. Εαν ο σκοπός είναι να γίνεις διάσημος ή να βγάλεις πολλά λεφτά,θα απογοητευτείς πλήρως. Δεν αποκλείεται αλλά δεν συμβαίνει τόσο συχνά όσο σε άλλα πεδία. Σου φέρνω όμοιο παράδειγμα στους ημμυ. Υπάρχουν πολύ πολύ πιο δύσκολοι τομείς(π.χ. RF) απο τον προγραμματισμό, τα λειτουργικά συστήματα και άλλα συναφή. Και όμως δεν έχουν ούτε κατά προσέγγιση την ίδια ζήτηση ούτε μεγάλος αριθμός φοιτητών επιλέγει αυτούς τους πιο δύσκολους τομείς. Ο λόγος είναι οτι έχουν όλα τα αρνητικά που έχουν τα μαθηματικά και η φυσική(γιατί αυτοί οι τομείς περιέχουν μαθηματικά και φυσική). Οπότε ποιος θα τους επιλέξει και γιατί ; Μόνο όσοι έχουν την κάψα,οι άλλοι θα προτιμήσουν κάτι που είναι μικρής ή μέτριας δυσκολίας, με όσο το λιγότερο χρόνο εκπαίδευσης γίνεται και καλές απολαβές.And we can't blame them for that...είναι η πιο λογική επιλογή.

Απο 2ο πεδίο θα πω ημμυ,embedded και γενικότερα πληροφορική, software engineering,firmware engineering και IoT,αυτά έχουν δουλειά. Δεν αναλύω εαν μου αρέσουν ή όχι και γιατί, απλά αναφέρω οτι αυτά ζητάει η αγορά σήμερα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

don_vito

Δραστήριο μέλος

Ο don_vito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 530 μηνύματα.
Περα από στρατιωτικές/ αστυνομικές που είναι οι πλεον safe επιλογές σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκονται τα ιατρικα-παραιατρικα επαγγέλματα ,πληροφορικη και λογιστική.
Σε αυτά μπορείς να βρεις δουλειά και να σταθείς στην αγορά εργασίας μόνος σου χωρίς ιδιαίτερες πλάτες και background .

Αν π.χ. έχετε τον Κούγια θειο η νομική εκπα/απθ/δπθ ξαφνικά μοιάζουν ανώτερες και από του Harvard :teasing:
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
Περιβάλλον
Ενέργεια
Γεωπονία
Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος αν θες μαν!

Νόμιζα ότι αναφερόμασταν αποκλειστικά για δεδομένα Ελλάδας. Προφανώς για εξωτερικό, sky is the limit, αλλά ας αναφερόμαστε στα εγχώρια προς το παρόν.

@nPb
Ούτε εγώ συμπαθώ θα στρατιωτικοχαρούμενα αλλά είναι μία αληθεια για την επαγγελματική αποκατάσταση, κι ας μην το γουστάρω.
Φαντάζομαι και Αμερικα ξερω γω να κοιτάξεις αντίστοιχα, ένας μέσος απόφοιτος φυσικού "καπελώνεται" εργασιακά από αυτόν που δήλωσε marines...
Συν οτι ο πρώτος θα βγει με ένα τεράστιο χρέος, ενώ του δεύτερου πιθανόν να του καλύψει ο στρατός τα δίδακτρα για να φοιτήσει σε μία σχολή όταν απολυθεί.
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Το γεγονός ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική δεν ανήκουν καν στην σφαίρα προτίμησης των νέων το έτος 2020 ή ακόμη και συζήτησης για τους κλάδους με επαγγελματικές προοπτικές, λένε πολλά για την έλλειψη σοβαρότητας της χώρας μας: οικονομία σε "παπατζιλίκια", απουσία ορθολογικής σκέψης και νοοτροπία για βόλεψη στο δημόσιο. Καμία χώρα με σοβαρή Οικονομία δεν στηρίζεται στην "Λογοθεραπεία" και σε "Αστυφύλακες". Συνεχίζουμε τον κατήφορο; Ειλικρινά ντρέπομαι για έναν λαό που πριν 2.500 χρόνια είχε έναν ομοεθνή με όνομα Πυθαγόρα για τον οποίο οι περισσότεροι απόγονοί του, το 2020 δεν έχουν ιδέα ακριβώς τι έκανε πέρα από αόριστα "Μαθηματικά".

Βέβαια άλλες χώρες (πιθανόν "εχθροί" των περήφανων Ελλήνων, οι κακοί οι ξένοι οι έτσι οι γιουβέτσι) ασχολούνται ερευνητικά με τον Έλληνα Μαθηματικό Πυθαγόρα και βγάζουν πολλά χρήματα με διάφορες μορφές της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επιστημονικής καινοτομίας συμβάλλοντας στην πρόοδο της ανθρωπότητας! Μαθηματικά και Φυσική ως επιτομή και βασική συνιστώσα στην πρόοδο της ανθρώπινης σκέψης. Δεν είναι τυχαίο που "διώκονται" επιστημονικά και επαγγελματικά μόνο στην Ελλάδα. Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό ή οικονομικό, όσο νοοτροπίας και εξηγώ: Η εξυπνάδα ενός ατόμου ή ενός λαού έγκειται όχι στο τι σπουδάζει κάποιος μεμονωμένα ή σε στενά πλαίσια προσωρινότητας των επιλογών του/ τους, όσο αν είναι ικανός να μπορέσει να δημιουργήσει έσοδα και οικονομία με μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη και συμβολή στην ανθρώπινη πρόοδο.
Σε άλλο θέμα δεν αναφέρατε ότι και στο εξωτερικό υπάρχει μια επαγγελματική απαξίωση των τομέων της φυσικής και των μαθηματικών;
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Η επαγγελματική αποκατάσταση δεν είναι ακριβώς θέμα τομέα. Καλό είναι να τα έχεις και αυτά στο νου σου όταν κάνεις μηχανογραφικό αλλά δεν είναι μια σχολή που θα σου βρει δουλειά, ούτε μιλάμε για απλά ένα δίπολο έχεις/δεν έχεις δουλειά. Πολλοί το έχουν υπόψη τους αυτό αλλά δεν δίνουν τη βαρύτητα που πρέπει.

Με εξαίρεση αστυνομικές/στρατιωτικές/πυροσβευστικές ακαδημίες όπου δεν θα πρότεινα σε κανέναν να πάει εκτός κι αν όνειρο ζωής κάποιου είναι να μπει στο δημόσιο να ξίνει το παπάρι του, και με εξαίρεση ίσως ιατρικές με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα και προοπτικές, όποιος περάσει σε πανεπιστήμια θα δει αργότερα πως δεν ακολουθούν όλοι ίδια μονοπάτια. Κάποιοι τελειώνουν και δουλεύουν ως ανειδίκευτοι. Κάποιοι πάνε ακαδημαΪκά. Κάποιοι χρησιμοποιούν το πτυχίο τους για να κάνουν κάτι εξειδικευμένο μεν αλλά χωρίς αμεση σχέση με τον τομέα τους. Άλλοι βρίσκουν δουλειά στον τομέα τους αλλά με πενιχρές προοπτικές. Άλλοι πάνε bulls eye για καριέρα στο αντικείμενό τους. Κάποια φυσικά είναι ζήτημα επαγγελματικής επιλογής, αλλά πολλοί απλά πάνε εκεί που θα τους βγάλει η ζωή.

Αυτό το λέω για να καταλάβουμε πως η επαγγελματική εξέλιξη δεν είναι κάτι serial όπως στο σχολείο, τελειώνεις το γυμνάσιο σε περιμένει το λύκειο τελειώνεις το λύκειο πας πανεπιστήμιο μετά σε περιμένει το μεταπτυχιακό μετά ο στρατός και μετά η δουλειά. Και από την εμπειρία μου αυτό που βλέπω εγώ είναι πως παραδοσιακά αυτοί που τελειώνουν τις σχολές τους χωρίς να το κυνηγάνε, χωρίς να ψάχνονται τι επιλογές υπάρχουν, και χωρίς να τους ενδιαφέρει πραγματικά το ίδιο τους το αντικείμενο, είναι στην ίδια τύχη με έναν απόφοιτο λυκείου, ακριβώς γιατί κανέναν δεν ενδιαφέρει εκεί έξω πως έχεις ένα πτυχίο που γράφει κάτι. Όλοι περάσαμε από ένα πανεπιστήμιο ο εργοδότης δεν είναι κάνας βλάκας να του δειξεις πτυχίο και να σου κάνει τεμενάδες ξέρει περί τίνος πρόκειται.

Εγώ αυτό που θα πρότεινα με τη σειρά μου σε έναν 18χρονο είναι πως οκ να ασχοληθεί με κάτι με αποκατάσταση αλλά να είναι και κάτι που να έχει την όρεξη να κυνηγήσει. Η όρεξη για κατι σου δίνει την ενέργεια να κάνεις κάποια από τα παρακάτω που είναι απαραίτητα για να έχει αξία το πτυχιο σου μετέπειτα:

- Ουσιαστικό διάβασμα και ενασχόληση με το αντικείμενο της σχολής εντός και εκτός των προβλεπόμενων.
- Εργασία ή πρακτική στο αντικείμενο κατά τη διάρκεια των σπουδών.
- Συμμετοχή σε κοινότητες σχετικές με το αντικείμενο, συνέδρια, δράσεις, διαγωνισμούς.
- Πιθανόν κάποιο στοχευμένο μεταπτυχιακό για περεταίρω εξειδίκευση.
- Ερευνητική δραστηριότητα.

- Και φυσικά την ψυχική δύναμη όταν πια θα έχεις δουλειά να ψάχνεσαι συνεχώς, να έχεις υψηλά standards σε ό,τι κάνεις, να μην βαριέσαι τη δουλειά σου και να προσπαθείς συνεχώς για κάτι καλύτερο.

Έχω τελειώσει πληροφορική, τομέας ο οποίος το λεώ με κάθε βεβαιότητα έχει άριστη αποκατάσταση. Παρ' όλα αυτά έχω δει:
- Άτομα να τελειώνουν και να εργάζονται σε καλές εταιρέιες εσωτερικού και εξωτερικού με εξαιρετικές αποδοχές και επαγγελματικές προοπτικές.
- Άτομα με δουλειές της σειράς, σε τεχνολογίες και εταιρείες που δεν πληρώνουν, με κακές προοπτικές.
- Άτομα να δουλεύουν ως testers, ως product managers, ως business analysts, τομείς άκυρους με πληροφορική αλλά με διαφορετικές προοπτικές ο καθένας.
- Άτομα να δουλεύουν ως τεχνικοί pc, ή στo Πλαίσιο.
- Άτομα σε δουλειές ανειδίκευτου.
- Φοιτητές με δικές τους startups.
- Διδακτορικούς και ερευνητικούς συνεργάτες.

Αυτά δεν τα ορίζει η σχολή, τα ορίζεις εσύ. Κι αν δεν το κάνεις εσύ θα το κάνει η τύχη, και η τύχη συνήθως αποφασίζει μόνο προς τα κάτω.

Το γεγονός ότι τα Μαθηματικά και η Φυσική δεν ανήκουν καν στην σφαίρα προτίμησης των νέων το έτος 2020 ή ακόμη και συζήτησης για τους κλάδους με επαγγελματικές προοπτικές, λένε πολλά για την έλλειψη σοβαρότητας της χώρας μας: οικονομία σε "παπατζιλίκια", απουσία ορθολογικής σκέψης και νοοτροπία για βόλεψη στο δημόσιο. Καμία χώρα με σοβαρή Οικονομία δεν στηρίζεται στην "Λογοθεραπεία" και σε "Αστυφύλακες". Συνεχίζουμε τον κατήφορο; Ειλικρινά ντρέπομαι για έναν λαό που πριν 2.500 χρόνια είχε έναν ομοεθνή με όνομα Πυθαγόρα για τον οποίο οι περισσότεροι απόγονοί του, το 2020 δεν έχουν ιδέα ακριβώς τι έκανε πέρα από αόριστα "Μαθηματικά".

Βέβαια άλλες χώρες (πιθανόν "εχθροί" των περήφανων Ελλήνων, οι κακοί οι ξένοι οι έτσι οι γιουβέτσι) ασχολούνται ερευνητικά με τον Έλληνα Μαθηματικό Πυθαγόρα και βγάζουν πολλά χρήματα με διάφορες μορφές της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επιστημονικής καινοτομίας συμβάλλοντας στην πρόοδο της ανθρωπότητας! Μαθηματικά και Φυσική ως επιτομή και βασική συνιστώσα στην πρόοδο της ανθρώπινης σκέψης. Δεν είναι τυχαίο που "διώκονται" επιστημονικά και επαγγελματικά μόνο στην Ελλάδα. Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό ή οικονομικό, όσο νοοτροπίας και εξηγώ: Η εξυπνάδα ενός ατόμου ή ενός λαού έγκειται όχι στο τι σπουδάζει κάποιος μεμονωμένα ή σε στενά πλαίσια προσωρινότητας των επιλογών του/ τους, όσο αν είναι ικανός να μπορέσει να δημιουργήσει έσοδα και οικονομία με μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη και συμβολή στην ανθρώπινη πρόοδο.

κλασικό απαξιωτικό παραλήρημα npb
κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,669 μηνύματα.
υπαρχει και η απλη λυση δεν σπουδαζεις τιποτα απλα εχεις ενα γερο μεσον σε χωνει στο δημοσιο βγαζεις το χιλιαρικακι με το οχταωρο και εισαι λουης
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,627 μηνύματα.
Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος αν θες μαν!

Νόμιζα ότι αναφερόμασταν αποκλειστικά για δεδομένα Ελλάδας. Προφανώς για εξωτερικό, sky is the limit, αλλά ας αναφερόμαστε στα εγχώρια προς το παρόν.

@nPb
Ούτε εγώ συμπαθώ θα στρατιωτικοχαρούμενα αλλά είναι μία αληθεια για την επαγγελματική αποκατάσταση, κι ας μην το γουστάρω.
Φαντάζομαι και Αμερικα ξερω γω να κοιτάξεις αντίστοιχα, ένας μέσος απόφοιτος φυσικού "καπελώνεται" εργασιακά από αυτόν που δήλωσε marines...
Συν οτι ο πρώτος θα βγει με ένα τεράστιο χρέος, ενώ του δεύτερου πιθανόν να του καλύψει ο στρατός τα δίδακτρα για να φοιτήσει σε μία σχολή όταν απολυθεί.
Ενέργεια : Όποιο επάγγελμα σχετίζεται με αυτήν (ΗΜΜΥ,ΜΜ κυρίως). Μέχρι το 2030 θα δημιουργηθούν φ/β πάρκα και πάρκα ανεμογεννητριών. Οι εταιρίες θα χρειαστούν κόσμο να τα στελεχώσει. Μετά στην συντήρηση θα είναι ελάχιστοι.
Εδώ είναι τα έργα που επρόκειτο να γίνουν στην μετά λιγνιτική εποχή https://www.tanea.gr/2020/12/26/eco...eis-allazoun-to-topio-sti-meta-ligniti-epoxi/.
Αν γίνουν έστω τα μισά, θα βρει δουλειά αρκετός κόσμος για ένα διάστημα.
Περιβάλλον : Μηχανικοί περιβάλλοντος (κυρίως) : Αξιοποίηση λυμάτων κλπ

Γεωπόνοι : Θα αλλάξει σύντομα το τοπίο και στην γεωργία (ειδικά με τα θερμοκήπια)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,794 μηνύματα.
Έχω τελειώσει πληροφορική, τομέας ο οποίος το λεώ με κάθε βεβαιότητα έχει άριστη αποκατάσταση. Παρ' όλα αυτά έχω δει:
- Άτομα να τελειώνουν και να εργάζονται σε καλές εταιρέιες εσωτερικού και εξωτερικού με εξαιρετικές αποδοχές και επαγγελματικές προοπτικές.
- Άτομα με δουλειές της σειράς, σε τεχνολογίες και εταιρείες που δεν πληρώνουν, με κακές προοπτικές.
- Άτομα να δουλεύουν ως testers, ως product managers, ως business analysts, τομείς άκυρους με πληροφορική αλλά με διαφορετικές προοπτικές ο καθένας.
- Άτομα να δουλεύουν ως τεχνικοί pc, ή στo Πλαίσιο.
- Άτομα σε δουλειές ανειδίκευτου.
- Φοιτητές με δικές τους startups.
- Διδακτορικούς και ερευνητικούς συνεργάτες.

Αυτά δεν τα ορίζει η σχολή, τα ορίζεις εσύ. Κι αν δεν το κάνεις εσύ θα το κάνει η τύχη, και η τύχη συνήθως αποφασίζει μόνο προς τα κάτω.



κλασικό απαξιωτικό παραλήρημα npb
κάποια πράγματα δεν αλλάζουν ποτέ

Από τότε που σε θυμάμαι στο φόρουμ με κάποιον τρόπο προσπαθείς να μου την πεις. Σε μια ελεύθερη κοινωνία, οι γνώμες είναι δεκτές χωρίς σχόλια και κοσμητικά επίθετα. Ο καθένας αξιολογεί αν υπάρχει κάτι χρήσιμο ή όχι. Δεν θα προσπαθήσω να σου αλλάξω γνώμη. Από τη μια λες (υποκειμενικά πάντα) ότι η Πληροφορική σαν κλάδος παρέχει αυτές τις δυνατότητες και την ίδια στιγμή πολύ σωστά, λες ότι αρκετοί απόφοιτοι αδυνατούν να έχουν γραμμικά μονότονη επιτυχία. Ναι μεν αλλά. Το πρόβλημα της αποκατάστασης δεν το δημιουργεί η επιστήμη αυτή καθεαυτή όσο το επαγγελματικό πλαίσιο της κάθε χώρας που αυτή "γεννάει" πτυχιούχους. Άλλη η δυναμική της Τσεχίας και άλλη η δυναμική της Ελλάδας, όσο και αν δεν μας συμφέρει σαν λαό γιατί πολύ απλά σκεφτόμαστε με κριτήρια συναισθήματος και όχι λογικής του επιχειρείν.

@Samael : Δεν ξέρω αν τελικά υπάρχει ο έξυπνος "εύκολος" δρόμος στη ζωή ή αν είναι μια πλασματική εικόνα η οποία αλλάζει την στιγμή της αναζήτησης δουλειάς ή όπως πολύ σωστά ο Βασίλης παραθέτει την ανεπάρκεια των ομώνυμων πτυχιούχων να αξιοποιήσουν το ίδιο τις γνώσεις τους πάνω στην ίδια επιστήμη. Μπορεί η Λογοθεραπεία να "τραβάει" ρεύμα μαθητών έναντι του Μαθηματικού που για πολλές δεκαετίες τα μόρια του δείχνουν την αποστροφή της κοινωνικής προτίμησης, όμως δεν υπάρχουν σαφείς καταγεγραμμένες ενδείξεις για την αποκατάσταση από τα δυο Τμήματα. Προσωπικά σε έναν κύκλο γνωστών κάπου 40 Μαθηματικών, δεν ξέρω ούτε έναν άνεργο ή υπο-απασχολούμενο και φυσικά όλοι με αξιοζήλευτη καριέρα. Το point ήταν απλό: άφησαν να ξετυλίξει το άστρο τους σε ευκαιρίες και να δουλέψουν με τα Μαθηματικά και όχι όπως αρκετοί νομίζουν: να ασχολούνται μόνο με θεωρήματα ή να δουλεύουν αδήλωτοι σε φροντιστήρια με ώρες. Παίζει ρόλο ο καθένας πως το ψάχνει και τι θυσίες είναι διατεθειμένος να κάνει. Πάντα κάτι θα χάσουμε στο δρόμο της ζωής.

@Athena apo : Σαφώς και στο εξωτερικό, λόγω παγκοσμιότητας συνειδήσεων επικρατεί η ίδια άποψη αλλά στην Ελλάδα το πάμε στην υπερβολή γιατί δεν έχουμε προϊστορία στο σύγχρονο Ελληνικό κράτος ή την περίοδο του Διαφωτισμού, να υπάρχουν "σχολές" μελέτης αυτών των βασικών επιστημών. Η Γερμανία ή η Αυστρία από τον 18ο αιώνα έχουν κλειστές ενώσεις ντόπιων Μαθηματικών διεθνώς αναγνωρισμένων από την έρευνα. Έτσι μέσα σε ένα διάστημα 200 ετών, η βιομηχανία τους στηρίζεται και εξελίσσεται με βάση αυτές τις επιστήμες και τις εφαρμογές αυτών στην Μηχανική, Οικονομία κτλ. Η Ελλάδα από μια φτωχή αγροτική χώρα του 1900 με πολλά εσωτερικά προβλήματα και αγκυλώσεις-ιδεοληψίες παρέμεινε μια φτωχή χώρα με ανεξέλεγκτο Δημόσιο και ανύπαρκτη κάθετη παραγωγή.

Πραγματικό Παράδειγμα: Η Τσεχία φτιάχνει κατσαρόλες και αυτό είναι κάθετη παραγωγή. Έχει δική της πρώτη ύλη (κόστος μηδέν) και φτιάχνει προϊόν με εργατικά χέρια από λαούς που μεταναστεύουν στην Τσεχία (Ελλάδα, Πολωνία, Πακιστάν κτλ) και το εξάγει κιόλας (π.χ. στην γειτονική Αυστρία, Κροατία, Γερμανία κτλ). Άρα η χώρα έχει αναπτυγμένη οικονομία και τα Πανεπιστήμιά της στις θετικές επιστήμες έχουν ένα λόγο ύπαρξης με την ευρεία έννοια.

Έτσι και στη Δ.Ευρώπη αν και το ρεύμα του εύκολου σαν άποψη σπουδών, της ξάπλας διαδίδεται στους millennials ως τρόπος ζωής με δουλειές ως helpers και κοινωνικό επίδομα από το κράτος (βλ. Σουηδία, Ολλανδία, Αγγλία - γενιά 20ρηδων ντόπιων), οι ντόπιοι άνθρωποι που στρέφονται στις επιστήμες το κάνουν με βάση την συνείδησή τους. Εκεί διαφέρουμε ως χώρα. Είναι ξεκάθαροι, έχουν αυτή την άποψη και ξέρουν ότι το μέλλον της κοινωνίας βασίζεται στις επιστήμες και όχι στη μεταφορά κουτιών στις αποθήκες του Aldi. Το δεύτερο θα το κάνεις μέχρι να αντέξει η ορθοστασία βάση ηλικίας ή και άλλων παραγόντων (π.χ. μισθών, απολύσεις, ανύπαρκτα ένσημα, κτλ).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top