santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πρόκειται για ένα πρόβλημα υπαρκτό εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ουσιαστικά από τότε που υπάρχουν και πανελλήνιες εξετάσεις. Καθώς τα περισσότερα παιδιά κάνουν πολλές ώρες μάθημα εκτός σχολείου (σε ιδιαίτερα/φροντιστήρια), ουσιαστικά απαξιώνουν τελείως το σχολείο. Δίνουν όλες τους τις δυνάμεις στο φροντιστηριακό μάθημα ενώ δεν διαβάζουν ούτε κάνουν τις ασκήσεις που έχουν στο μάθημα του σχολείου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να είναι μάλλον "πλασματικό" στο σχολείο, τα παιδιά βαριούνται, κοιμούνται, κάνουν φασαρία και γενικότερα....δίνεται μια εικόνα αποσύνθεσης. Μάλιστα, ο εκπαιδευτικός ανέφερε πως όλο αυτό το κλίμα έχει δημιουργηθεί από τα ίδια τα φροντιστήρια, μιας και λένε στα παιδιά ότι πρέπει να ξεχάσουν το σχολείο και να μην ασχολούνται μαζί του.
Πρόκειται, λοιπόν, για φαύλο κύκλο. Τα φροντιστήρια απαξιώνουν το σχολείο --> το σχολείο δεν κάνει καλή δουλειά --> τα παιδιά χρειάζονται φροντιστήρια...
Θυμάμαι πως και στο δικό μου σχολείο, υπήρχε αυτό το πρόβλημα, κυρίως στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Αντιμετωπίζετε και εσείς παρόμοιο πρόβλημα, είτε ως καθηγητές είτε ως μαθητές; Και αν ναι...υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Πάντως, να σημειώσω ένα δεδομένο από τη γειτονιά μου, ότι λόγω κρίσης τα παιδιά έχουν κόψει κατά πολύ τα φροντιστήρια και έχουν στραφεί πάλι στο σχολείο (μου το είπε φίλη μου που δουλεύει σε τοπικά φροντιστήρια.)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος


αυτο που περιγραφεις ειναι πιστευω γεγονος στα περισσοτερα σχολεια και ειναι ισως η βασικη αρνητικη συνεπεια του εκπαιδευτικου μας συστηματος... ωστοσο δεν συμφωνω με το ''τα φροντιστηρια απαξιωνουν το σχολειο'' καθως το ιδιο το σχολειο απαξιωνεται... πως? οταν μπαινει στην ταξη ο βαριεστημενος καθηγητης , γεμιζει εναν πινακα με υποτιθεμενες σημειωσεις και θεωρει δεδομενο οτι αυτα που λεει τα διδασκομαστε το βραδυ στα φροντιστηρια... στο δικο μου φροντιστηριο παντως δεν μας εχουν πει και τετοιο και για την ωρα δεν μας βαζουν και τοοοσα πολλα με αποτελεσμα να μπορω να διαβαζω καπως και τα φιλολογικα που δεν ειναι της κατευθυνσης μου... φετος ειδικοτερα το μονο μαθημα στο οποιο θεωρω οτι κανουμε κανονικο μαθημα και θα μπορουσα καλλιστα να αντεπεξελθω ειναι τα μαθηματικα κατευθυνσης μια και ο καθηγητης μας ειναι παρα πολυ καλος, πιστευει οτι δεν πρεπει να απαξιωνουμε το δημοσιο σχολειο γιατι το φροντιστηριο δεν μπορει να μας παρεχει οτι το σχολειο και προσπαθει πραγματικα να το κανει πραξη. ειδικοτερα για το μαθημα της εκθεσης που ειναι και γενικου ενδιαφεροντος μια και το δινουμε ολοι την περασμενη βδομαδα μπηκε στην ταξη η φιλολογος, μας εδωσε καμια δεκαρια φωτοτυπιες και λεει διαβαστε τα να γραψουμε διαγωνισμα στο επομενο μαθημα, χωρις να εχουμε προλαβει να τα αναλυσουμε στο ελαχιστο και χωρις -εδω και δυο μηνες- να εχουμε γραψει καμια εκθεση ενω στο φροντιστηριο εχουμε αναλυσει σχεδον τα μισα θεματα και εχουμε γραψει 10 εκθεσεις εως τωρα... και ερωτω εγω : φταιει το φροντιστηριο για αυτην την κατασταση?? βεβαια ισχυει παρομοια κατασταση σε ολα τα μαθηματα πλην των μαθηματικων κατευθυνσης... οσο για το αν βαριομαστε... δεν φταιμε παντα εμεις αλλα ο εκπαιδευτικος που δεν μας κεντριζει το ενδιαφερον...Παρακολούθησα σήμερα μια διδασκαλία Έκθεσης στη Γ' Λυκείου σε σχολείο της πόλης μου.Και μου γεννήθηκε το εξής ερώτημα. Γίνεται τελικά μάθημα στη Γ' Λυκείου;
Πρόκειται για ένα πρόβλημα υπαρκτό εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ουσιαστικά από τότε που υπάρχουν και πανελλήνιες εξετάσεις. Καθώς τα περισσότερα παιδιά κάνουν πολλές ώρες μάθημα εκτός σχολείου (σε ιδιαίτερα/φροντιστήρια), ουσιαστικά απαξιώνουν τελείως το σχολείο. Δίνουν όλες τους τις δυνάμεις στο φροντιστηριακό μάθημα ενώ δεν διαβάζουν ούτε κάνουν τις ασκήσεις που έχουν στο μάθημα του σχολείου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μάθημα να είναι μάλλον "πλασματικό" στο σχολείο, τα παιδιά βαριούνται, κοιμούνται, κάνουν φασαρία και γενικότερα....δίνεται μια εικόνα αποσύνθεσης. Μάλιστα, ο εκπαιδευτικός ανέφερε πως όλο αυτό το κλίμα έχει δημιουργηθεί από τα ίδια τα φροντιστήρια, μιας και λένε στα παιδιά ότι πρέπει να ξεχάσουν το σχολείο και να μην ασχολούνται μαζί του.
Πρόκειται, λοιπόν, για φαύλο κύκλο. Τα φροντιστήρια απαξιώνουν το σχολείο --> το σχολείο δεν κάνει καλή δουλειά --> τα παιδιά χρειάζονται φροντιστήρια...
Θυμάμαι πως και στο δικό μου σχολείο, υπήρχε αυτό το πρόβλημα, κυρίως στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Αντιμετωπίζετε και εσείς παρόμοιο πρόβλημα, είτε ως καθηγητές είτε ως μαθητές; Και αν ναι...υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 010239
Επισκέπτης


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gata_eisai
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
JKaradakov
Τιμώμενο Μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πιστεύετε, λοιπόν, πως το πρόβλημα είναι του εκπαιδευτικού; Εντάξει, σίγουρα υπάρχει ένα δίκιο εδώ...Γιατί κι εγώ θυμάμαι πως όταν πήγαινα σχολείο, σε κάποια μαθήματα πραγματικά γινόταν ο κακός χαμός (στην Έκθεση σίγουρα), ενώ σε άλλα μας ξέσκιζαν στις ασκήσεις και τα τεστ και για να ανταποκριθείς έπρεπε σίγουρα να διαβάζεις αρκετά. Γιατί όταν ο εκπαιδευτικός είναι στο ακατάσχετο μπλα μπλα χωρίς να εξηγεί τπτ, όπως είπε και η gata_eisai, τότε δεν κερδίζει τους μαθητές του.
Αλλά δεν ξέρω, η σημερινή μου επίσκεψη μου έδωσε την αίσθηση πως και οι καθηγητές τελικά παραιτούνται από τις προσπάθειες....
Στα δικά μου χρόνια, υπήρχε και το άλλο φαινόμενο: πολλά παιδιά δεν έφερναν ούτε καν τα βιβλία τους στο σχολείο ή παρατούσαν τα βιβλία τους κάτω από το θρανίο όταν έφευγαν για το σπίτι. Αυτό σημαίνει πως δεν νοιαζόταν καθόλου για το μάθημα του σχολείου. Αντίθετα, έφερναν τις ασκήσεις για το φροντιστήριο, τις οποίες και έλυναν μέσα στο μάθημα.
Για να μην πω για το φαινόμενο με τις απουσίες. Μετά το Πάσχα, η Γ' λυκείου άδειαζε καθώς όλοι έμεναν σπίτι για να διαβάσουν ή για κάνουν ακόμα περισσότερα ιδιαίτερα/φροντιστήρια. Εν μέρει δικαιολογείται αλλά είναι αρκετά τραγικό...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimitris001
Τιμώμενο Μέλος


Είμαστε πάρα πολύ τυχεροί φέτος διότι τα μαθήματα της κατεύθυνσης φέτος μας τα διδάσκουν καθηγητές που έχουν δουλέψει πολλά χρόνια σε φροντιστήρια, έχουν εμπειρία και γενικότερα είναι σε θέση να μας δώσουν διευκρινίσεις και tips πολύ χρήσιμα για τις ασκήσεις όπως στα μαθηματικά και τη φυσική. Αντιθέτως όταν τελειώσουν οι κατευθύνσεις είναι η ώρα του παιδιού που τα περισσότερα παιδιά βγάζουν τα τετράδια και λύνουν τις ασκήσεις του φροντιστηρίου, άλλοι κοιμούνται και άλλοι παίζουν ζώα-φυτά.Βέβαια αυτά ο καθηγητής τα βλέπει αλλά δεν λέει τίποτα διότι γνωρίζει το πόσο πιεσμένοι είμαστε και δείχνουν κατανόηση. Για παράδειγμα ιστορία γενικής δεν διαβάζει κανείς και η καθηγήτρια ούτε καν μας εξετάζει ή και όταν ρωτάει και δεν σηκώνει κανείς χέρι απλά δεν σχολιάζει και συνεχίζει στο επόμενο μάθημα και στο διαγώνισμα που μας έβαλε είχε 4 ερωτήσεις και τις 3 από αυτές μας τις απάντησε η ίδια.
Όσον αφορά αυτό που λες για τα φροντιστήρια οι καθηγητές μου του φροντιστηρίου δεν μας λένε κάτι τέτοιο αλλά αντιθέτως μας παροτρίνουν να τους παρακολουθήσουμε .
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος


Γενικά το αν γίνεται μάθημα ή όχι έχει να κάνει και με τους μαθητές αλλά και με τους καθηγητές. Πάντως το να μην δίνεις την απαραίτητη προσοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενα είναι βλακεία, εκτός κι αν ο καθηγητής είναι απλά τελείως άσχετος. Από τη μία θες το βαθμό και από την άλλη έχεις μία ακόμα ευκαιρία να λύσεις τυχόν απορίες σου. Δεν χάνεις κάτι αν προσπαθήσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Όπως επίσης θα έπρεπε να υπήρχαν χωριστά τμήματα για αυτούς που πρόκειται να δώσουν εξετάσεις αλλά και για αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για τις εξετάσεις, με διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών το κάθε τμήμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
*Serena*
Τιμώμενο Μέλος


το ιδιο ακριβως μας ειπε σημερα ο μαθηματικος στο σχολειο!!!!Πιστεύω, πάντως, πως δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μαθήματα που δεν εξετάζονται...δεν μπορώ να καταλάβω τη χρησιμότητά τους, από τη στιγμή που ουσιαστικά ΚΑΝΕΝΑΣ δεν τα διαβάζει...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Νίκος 1995
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Και εδώ έρχεται και το ερώτημα: αν τα παιδιά δεν πήγαιναν φροντιστήριο, θα γινόταν καλύτερο μάθημα στη Γ' Λυκείου;
Δυστυχώς...η απάντηση μπορεί να βρεθεί στις άλλες τάξεις της δευτεροβάθμιας, ακόμα και στο Γυμνάσιο, όπου πολλές φορές υπάρχουν ζητήματα ποιότητας της διδασκαλίας. Αλλά όταν βλέπω εκπαιδευτικούς σε "αποσύνθεση" που έχουν παρατήσει τις προσπάθειες μόνο και μόνο επειδή τα παιδιά πάνε φροντιστήριο, και δεν ψάχνετε πώς θα μπορούσε να κάνει το μάθημά του πιο ενδιαφέρον...δεν ξέρω, μου κακοφαίνεται πολύ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Είναι λίγο και η απαξίωση του δημοσίου...
Λες, δηλαδή, πως στα ιδιωτικά σχολεία μπορεί να υπάρχει καλύτερη κατάσταση στη Γ' Λυκείου;
Δεν ξέρω...ίσως....Αλλά όταν ακούς πως ακόμα και τα παιδιά που πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο μετά πηγαίνουν ΚΑΙ φροντιστήριο ίσως ΚΑΙ ιδιαίτερα...τότε αναρωτιέσαι για ποιο λόγο να πάει κανείς σε ιδιωτικό.
Πάντως εκεί που καταλήγω είναι πως φταίνε οι καθηγητές σε μεγάλο βαθμό για αυτό το χάλι...επειδή οι ίδιοι έχουν παραιτηθεί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Λες, δηλαδή, πως στα ιδιωτικά σχολεία μπορεί να υπάρχει καλύτερη κατάσταση στη Γ' Λυκείου;
Δεν ξέρω...ίσως....Αλλά όταν ακούς πως ακόμα και τα παιδιά που πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο μετά πηγαίνουν ΚΑΙ φροντιστήριο ίσως ΚΑΙ ιδιαίτερα...τότε αναρωτιέσαι για ποιο λόγο να πάει κανείς σε ιδιωτικό.
Πάντως εκεί που καταλήγω είναι πως φταίνε οι καθηγητές σε μεγάλο βαθμό για αυτό το χάλι...επειδή οι ίδιοι έχουν παραιτηθεί.
Έχω παραδείγματα από ιδιωτικά σχολεία (ακόμα και τώρα, όχι μόνο από τα χρόνια μου) που γίνεται καλή δουλειά. Σίγουρα, δεν μπορούμε να γενικεύσουμε..
Συμφωνώ απολύτως για τους εκπαιδευτικούς όμως. Έχουν πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Πολλοί λένε ότι κουράζονται μετά από κάποια χρόνια. Τότε καλύτερο θα ήταν να σηκωθούν να φύγουν..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Libertus
Συντονιστής


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
StratosRIP
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Θεωρητικος
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πάντως, είχα παρατηρήσει πως η νοοτροπία αυτή που υπάρχει στο Λύκειο μεταφέρεται και στα πρώτα εξάμηνα του πανεπιστημίου. Οι φοιτητές να πηγαίνουν στο μάθημα μόνο και μόνο για να δώσουν το παρόν (ενώ δεν υπάρχουν απουσίες) και να πιάσουν συνέχεια κουβέντα με τους γύρω τους, να παίζουν με κινητά, να ακούν μουσική και άλλα τέτοια...γεγονός ακατανόητο για εμένα, αφού δεν είναι υποχρεωτική η παρακολούθηση.
Προσωπικά, πάντως, πιστεύω πως αν αλλάξει ο τρόπος εξέτασης στις πανελλήνιες, τότε ίσως υπάρχει κάποια περίπτωση να αλλάξει και το μάθημα του σχολείου. Ήδη στην Α' Λυκείου και στην project γίνονται κάποιες καλές προσπάθειες...Έρχεται και η αξιολόγηση....οψόμεθα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.