Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 407)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 124 30.5%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 77 18.9%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 198 48.6%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 2.0%

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δε μιλάω για τα σχολεία αποκλειστικά. Οι συνέπειες της εκπαίδευσης δεν περιορίζονται καν μέσα στο σχολείο. Θα ξαναπώ για μία ακόμη φορά ότι ακόμη κι αυτό που τίθεται ΕΔΩ ΤΩΡΑ ως προβληματισμός, είναι σημαντικό στροφάρισμα του μυαλού. Θεωρώ τόσο τον τόπο, όσο και το χρόνο αρκετά ευνοικούς ώστε κάποιος να μην πέφτει θύμα προσυλητισμού, αν υπάρχει. Δε μπορεί κάποιος να βαυκαλίζεται ότι τις συνειδήσεις τις διαμορφώνει ένα δίωρο μαθηματάκι β' ταχύτητας, μέσα στον απίστευτο πληθωρισμό πληροφόρησης που μεγαλώνουν τα παιδιά. Κάθε άλλο θα έλεγα. Γιατί μένετε τόσο πολύ σε αυτό όταν υπάρχουν άλλα πολύ πιο επικίνδυνα; Μερικοί φυσικά και το κάνετε εν συνειδήσει, αλλά νομίζω ότι μερικοί είναι απλά θύματα της γραμμής που θέλει τους πολίτες να προβληματίζονται πραγματικά για ΜΑΛΑΚΙΕΣ ξεχνόντας από που πραγματικά προσυλητίζονται τα παιδιά, από που διαμορφώνονται οι συνειδήσεις τους και γιατί. Αύριο που θα κάνουμε τα δικά μας παιδιά, ας τα προστατεύσουμε πρώτα από τις πραγματικές απειλές και μετά πιάνουμε και τα ασήμαντα. Γιατί περί ασήμαντου πρόκειται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 17,083 μηνύματα.
Δε μιλάω για τα σχολεία αποκλειστικά. Οι συνέπειες της εκπαίδευσης δεν περιορίζονται καν μέσα στο σχολείο. Θα ξαναπώ για μία ακόμη φορά ότι ακόμη κι αυτό που τίθεται ΕΔΩ ΤΩΡΑ ως προβληματισμός, είναι σημαντικό στροφάρισμα του μυαλού. Θεωρώ τόσο τον τόπο, όσο και το χρόνο αρκετά ευνοικούς ώστε κάποιος να μην πέφτει θύμα προσυλητισμού, αν υπάρχει. Δε μπορεί κάποιος να βαυκαλίζεται ότι τις συνειδήσεις τις διαμορφώνει ένα δίωρο μαθηματάκι β' ταχύτητας, μέσα στον απίστευτο πληθωρισμό πληροφόρησης που μεγαλώνουν τα παιδιά. Κάθε άλλο θα έλεγα. Γιατί μένετε τόσο πολύ σε αυτό όταν υπάρχουν άλλα πολύ πιο επικίνδυνα; Μερικοί φυσικά και το κάνετε εν συνειδήσει, αλλά νομίζω ότι μερικοί είναι απλά θύματα της γραμμής που θέλει τους πολίτες να προβληματίζονται πραγματικά για ΜΑΛΑΚΙΕΣ ξεχνόντας από που πραγματικά προσυλητίζονται τα παιδιά, από που διαμορφώνονται οι συνειδήσεις τους και γιατί. Αύριο που θα κάνουμε τα δικά μας παιδιά, ας τα προστατεύσουμε πρώτα από τις πραγματικές απειλές και μετά πιάνουμε και τα ασήμαντα. Γιατί περί ασήμαντου πρόκειται.
Υπάρχουν ξεχωριστά θέματα και για άλλους προβληματισμούς. :P

Ανεξάρτητα του τι βαυκαλίζεται ο καθένας, ο εν λόγω προβληματισμός της διδασκαλίας των θρησκευτικών δεν παύει να είναι άξιος συζήτησης (όπως και ό,τι άλλο αφορά τη βασική εκπαίδευση).
Τις συνειδήσεις τις διαμορφώνει σε σημαντικό βαθμό (σε συνδυασμό φυσικά με τον κοινωνικό προσηλυτισμό). Ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού, νομίζω ότι δεν τίθεται καν θέμα το αν επηρεάζει ή όχι τη συνείδησή τους αυτό το μαθηματάκι β' ταχύτητας.


-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Κανένα δεν επηρεάζει γιατί υπάρχουν άλλες δυνάμεις που επηρεάζουν πολύ περισσότερο. Είναι θέμα πολιτικής ορθότητας και μόνο όλο αυτό και όχι ουσίας. Μπορούμε να μιλάμε για προσηλυτισμό και δήθεν καθοδήγηση όταν τα παιδάκια από 4 χρονών ζουν στη διαφήμιση, τις νέες τεχνολογίες, τον πολιτικό δογματισμό και τις διεθνείς τάσεις; Δηλαδή έλεος. Πραγματικά δεν πιστεύω ότι το μάθημα αυτό έχει κάποια ισχύ έναντι όλων αυτών.
Άλλα αντίστοιχα θέματα προβληματισμού δεν ξέρω αν υπάρχουν, αλλά εγώ τους εκάστοτε παπαρομοντερνιστές μόνο για το παρόν και για συναφή βλέπω να θεωρητικολογούν. Πραγματικά είναι κολακεία προς τους θεολόγους να πιστεύετε ότι τα θρησκευτικά έχουν τόση μεγάλη συνειδησιακή επιρροή. Αλλά δεν είναι έτσι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 17,083 μηνύματα.
Κανένα δεν επηρεάζει γιατί υπάρχουν άλλες δυνάμεις που επηρεάζουν πολύ περισσότερο. Είναι θέμα πολιτικής ορθότητας και μόνο όλο αυτό και όχι ουσίας. Μπορούμε να μιλάμε για προσηλυτισμό και δήθεν καθοδήγηση όταν τα παιδάκια από 4 χρονών ζουν στη διαφήμιση, τις νέες τεχνολογίες, τον πολιτικό δογματισμό και τις διεθνείς τάσεις; Δηλαδή έλεος. Πραγματικά δεν πιστεύω ότι το μάθημα αυτό έχει κάποια ισχύ έναντι όλων αυτών.
Άλλα αντίστοιχα θέματα προβληματισμού δεν ξέρω αν υπάρχουν, αλλά εγώ τους εκάστοτε παπαρομοντερνιστές μόνο για το παρόν και για συναφή βλέπω να θεωρητικολογούν. Πραγματικά είναι κολακεία προς τους θεολόγους να πιστεύετε ότι τα θρησκευτικά έχουν τόση μεγάλη συνειδησιακή επιρροή. Αλλά δεν είναι έτσι.
Με αυτή τη λογική δε θα έπρεπε να προβληματιζόμαστε για τίποτα σε ό,τι αφορά το τι διδάσκεται στα σχολεία. Επίσης θυμίζει το κλασσικό ότι αφού υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στη σημερινή κοινωνία, δεν υπάρχει κανένας λόγος να προβληματιζόμαστε για τα μικρότερα.

Ναι, μπορούμε να μιλάμε για θρησκευτικό προσηλυτισμό από πλευράς του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος. Το ότι υπάρχουν και άλλες δυνάμεις προσηλυτισμού (μεγαλύτερες ή μη - σε άλλους τομείς ή όχι), δεν αναιρεί κάτι. Στη προκειμένη αναφερόμαστε στο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο εξ ορισμού θα έπρεπε να μην έχει τέτοια στοιχεία.

Τέλος, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το πόσο συνειδησιακή επιρροή έχει κάτι το οποίο διδάσκεται για να εκφράσουμε τον όποιο προβληματισμό; Δηλαδή άντε και η επιρροή των θρησκευτικών είναι μηδαμινή (που δεν είναι :P ), αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διδάσκεται ό,τιναναι;




-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Φυσικά και δεν είναι έτσι. Απλά η υπομονή ενός ανθρώπου στην απερίσκεπτη έκφραση υπερβολών έχει και τα όριά της. Και όχι, με αυτή τη λογική δεν αναιρείται τίποτα. Απλά προβληματίζομαι...Σαφώς και η ύπαρξη ενός μεγάλου προβλήματος δεν αναιρεί την ύπαρξη ενός μικρότερου, αλλά η παραφόρτωση ενός μικρού προβλήματος με τις ιδιότητες, επί της ουσίας, του μεγάλου και η ταυτόχρονη αγνόηση του μεγάλου, είναι περίεργο πράγμα. Όχι, ούτε προσηλυτίζουν, ούτε δημιουργούν πολεμιστές τζιχάντ, ούτε γεννάνε μισαλλόδοξα φασιστάκια τα θρησκευτικά. Αυτά γίνονται αλλού, σε άλλου τύπου σχολεία ή και σε άλλες εποχές. Την ελευθερία που απολαμβάνω εδώ που είμαι τώρα τη σέβομαι και δεν σκοπεύω αβασάνιστα να τη μηδενίσω. Είναι 2008, όχι 1950. Η πιο μικρή, ποσοτητα, πηγή πληροφόρησης είναι το σχολείο για τους νέους. Και δε μπορούμε σκόπιμα να υπερβάλλουμε. Η ελεύθερη διακίνηση ιδεών δεν σημαίνει εκπαίδευση χωρίς θέσεις και ταυτότητα. Σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε, αν έχει @@, μπορεί να σηκώσει το χεράκι του και να διαφωνήσει. Κι αν μη τι άλλο πιστεύω αυτό δεν απαγορεύεται από κάπου. Αν φοβάται τις αντιδράσεις, δικό του πρόβλημα. Σε κοινωνία ζει και πάντα θα έχει να κάνει και με μαλάκες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
απο οσο ξερω σε αυτο το θεμα αναφερομαστε συγκεκριμενα στα θρησκευτικα που διδασκονται στο σχολειο και οχι σε καποιο προβλημα κοινωνικο, απο τα τοσα που υπαρχουν. κανενας δν ειπε οτι δημιουργουνται φασιστες μεσα απο τα θρησκευτικα και επισης δν χρειαζεται να φτανεις στα ακρα. ουτε ο τοπος ουτε ο χρονος ειναι ευνοικοι για να μην υπαρχει προσυλιτσμος, ειδικα απο τη στιγμη που το μαθημα των χριστιανικων (γιατι δν προκειται για θρησκευτικων) διδασκεται στα δημοτικα σχολεια. επιπλεον σε μια κοινωνια που πλεον δν γινεται να απομονωθει θα πρεπει να μαθουμε να σεβομαστε τους αλλους και να αποδεχομαστε την διαφορετικοτητα τους στις θρησκευτικες πεποιθησεις τους, στην καταγωγη και κτλ. το μαθημα που γινεται αυτη τη στιγμη στα σχολεια σιγουρα δν αποβλεπει στα παραπανω, και η αποδειξη ειναι η κοινωνια σημερα. ασφαλως σε μια κοινωνια υπαρχουν μαλακες. το μεγαλο προβλημα ειναι το πληθος τους
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα απαλλαγής εξασφαλίζει ότι δεν τίθεται θέμα καταπίεσης των αλλόδοξων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
λαθος αντιμετωπιση
κανονικα οι αλλοδοξοι θα επρεπε να παρακολουθουν το μαθημα των θρησκευτικων
με την προυποθεση οτι αυτα θα διδασκαν τις βασικες εστω αρχες των θρησκειων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Στην Ελλάδα διδάσκονται οι δύο επίσημα αναγνωρισμένες θρησκείες που υπάρχουν στη επικράτειά της. Ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ. Δεν είναι υποχρεωμένη η ελληνική πολιτεία να διδάσκει 100 θρησκείες για τις 100 διαφορετικές φυλές που φιλοξενεί. Δεν θ'απαιτήσω από κάποιο αμερικάνικο σχολείο να διδάσκει ορθοδοξία κι ελληνικά. Παρ'ολο που οι συμπατριώτες μου στην Αμερική είναι 3 εκατομμύρια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mavro Provato

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Mavro Provato αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 343 μηνύματα.
....καλά δε είπε και 100 θρησκείες....ελεος....τις βασικές αρχές των ισχυρότερων θρησκειών εννοεί...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mission possible

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο mission possible αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 826 μηνύματα.
Εγώ πάντα βαριόμουν στα Θρησκευτικά. Ηταν μια ώρα αθεράπευτης πλήξης για όλη την τάξη. Και είχαμε και καλό καθηγητή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Ειναι επιλογη τους να ειναι χριστιανοι ορθοδοξοι, μπορει να μην τους νοιαζει κιολας,μπορει να αλλαξουν ομως το θρησκευμα τους οποτε θελουν.Δεν σημαινει οτι δεν εχουμε ανεξιθρησκεια.




Η ανεξιθρησκία αναφέρεται ως ανθρώπινο δικαίωμα, όχι σαν υποχρέωση το κράτος να μην έχει καμία απολύτως σχέση με κάποια ή κάποιες θρησκείες. Προφανώς και στο Πακιστάν επιτρέπεται να πιστεύεις στο Χριστό ανεξάρτητα αν η πολιτεία είναι και επίσημα Ισλαμική.
Ξεκάθαρα στο Σύνταγμα η ανεξιθρησκία είναι στο κεφάλαιο περί ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, όχι σε αυτό της λειτουργίας της πολιτείας. Από τη στιγμή που υπάρχει ειδικό κεφάλαιο που προβλέπει σχέσεις κράτους-εκκλησίας (της χριστιανικής φυσικά), τότε δεν είναι ούτε επίσημα ούτε πρακτικά το κράτος εντελώς άσχετο με την επικρατούσα θρησκεία.
Κατα τ'αλλα θα συμφωνήσω. Με μία σημείωση. Ένας δικός μου (ή του καθενός) λόγος μπορεί να είναι και το γεγονός ότι έτσι μεγάλωσα, σε αυτό το περιβάλλον. Δεν είναι κατακριτέο αυτό. Κατακριτέο, βέβαια, είναι για την πραγματική πίστη στο Χριστιανισμό, αλλά όσοι δεν ανήκουν σ'αυτόν, προφανώς δεν έχουν και λόγο να διαμαρτύρονται. Το γεγονός ότι πιστεύει κάποιος κάπου είναι δικό του θέμα. Το αν εκεί που πιστεύει, πιστεύει σωστά, αφήστε να το κρίνουμε όσοι ανήκουμε στην ίδια ομάδα. Δεν αφορά τους έξω.

H θρησκεία, λοιπόν, είναι κάτι το προσωπικό. Έχει πνευματική υπόσταση.

Άλλο θρησκεία και άλλο Εκκλησία. Όταν το κράτος έχει ειδικές, και μάλιστα οικονομικές σχέσεις, με την Εκκλησία, τότε κάθε άλλο παρά δίκαιο είναι. Αν και αυτό δεν έχει να κάνει με την ανεξιθρησκεία. Αυτό που έχει όμως, είναι ότι η Εκκλησία ασκεί ανεμπόδιστη την κοινωνική της επιρροή, με μια συμπεριφορά την οποία αν είχαν πιστοί άλλων θρησκειών, θα διώκονταν για προσηλυτισμό. Το κράτος οφείλει να διαφυλάξει τη θρησκευτική ελευθερία όλων των ανθρώπων στην επικράτειά του, και αυτό συνεπάγεται τη θωράκιση του ατόμου από παράγοντες που δε το αφήνουν να αναπτύξει μια απελευθερωμένη θρησκευτική συνείδηση.

Αν δεν κανω λαθος, σε καποια απο τα βιβλια υπαρχουν και αναφορες σε αλλες θρησκειες (β λυκειου νομιζω?). Απλα οπως τα βιβλια της ιστοριας κινουνται γυρω απο την ελληνικη ιστορια, ετσι και εδω κινουνται γυρω απο τον χριστιανισμο..
Το θεμα ειναι οι καθηγητες. Εγω να πω την αληθεια, προβλημα δεν ειχα σε καμια ταξη (μαλλον ομως ειμαι απο τους λιγους απο οτι βλεπω). Μεχρι και την α λυκειου, αυτοι που ειχα δεν ειχαν και πολυ μεγαλοι σχεση με την εκκλησια.. Σαν ιστορια το διδασκαν. Στη β ειχαμε εναν που φαινοταν θρησκος (ειχε και μαγαζι με εκκλησιαστικα ειδη), αλλα ηταν πολυ αντικειμενικος στο μαθημα και αφιερωσε και αρκετες ωρες στις αλλες θρησκειες (και δεν προσπαθησε να τις "ριξει", ειχα την κριτικη σκεψη να το καταλαβω αν το εκανε..). Στην γ λυκειου παλι, ειχαμε εναν παπα.. Πραγματικα απο τους λιγους. Και απο τους πιο αξιολογους ανθρωπους που εχω γνωρισει (σπανιο και αυτο για παπα). Μαθημα δεν γινοταν, πιο πολυ group therapy:P. Και πραγματικα και εγω και οι περισσοτεροι κερδισαμε πολλα..
Παντως ναι, υπαρχουν παρα πολλοι θεολογοι που δεν θα επρεπε κανονικα να ανηκουν σε σχολεια...

Αν σου λένε για 7,5 χρόνια ότι η Σελήνη είναι φτιαγμένη από τυρί, και μετά σου πουν για έξι μήνες (τέσσερις, στην ουσία, αλλά επειδή πρέπει να το πάμε αναλογικά με το προηγούμενο) ότι είναι φτιαγμένη από ψωμί, και μετά για έναν ακόμη χρόνο σου λένε ότι είναι φτιαγμένη από τυρί, τί θα πιστέψεις;

Το γεγονός ότι οι μαθητές από τη Γ' Δημοτικού και ύστερα διδάσκονται Θρησκευτικά και μάλιστα όλο το περιεχόμενο των βιβλίων αφορά αποκλειστικά το Χριστιανισμό, δεν είναι προσηλυτισμός;

Και δε νομίζω ότι αποτελεί επιχείρημα ότι αυτή είναι η επικρατούσα θρησκεία του ελληνικού κράτους (πως να μην είναι; :P ). Πιο πολύ για πλύση εγκεφάλου κατά την παιδική ηλικία μου κάνει (που όλοι ξέρουμε ότι όταν κάποια πράγματα χαράζονται από μικρή ηλικία, θολώνουν την μετέπειτα κρίση του ατόμου).

Οι 6 πρώτες σελίδες του βιβλίου θρησκευτικών της Γ' Δημοτικού...



-petros

+:no1:

Το χειρότερο είναι ότι τα βιβλία προσπαθούν να ταυτίσουν την ιδέα της θρησκείας με αυτή της Εκκλησίας, δηλ. ενός ανθρώπινου συνόλου, το οποίο ασφαλώς υποκύπτει στα ανθρώπινα πάθη και που αποσκοπεί συχνά στο οικονομικό όφελος.

Φυσικά και δεν είναι έτσι. Απλά η υπομονή ενός ανθρώπου στην απερίσκεπτη έκφραση υπερβολών έχει και τα όριά της. Και όχι, με αυτή τη λογική δεν αναιρείται τίποτα. Απλά προβληματίζομαι...Σαφώς και η ύπαρξη ενός μεγάλου προβλήματος δεν αναιρεί την ύπαρξη ενός μικρότερου, αλλά η παραφόρτωση ενός μικρού προβλήματος με τις ιδιότητες, επί της ουσίας, του μεγάλου και η ταυτόχρονη αγνόηση του μεγάλου, είναι περίεργο πράγμα. Όχι, ούτε προσηλυτίζουν, ούτε δημιουργούν πολεμιστές τζιχάντ, ούτε γεννάνε μισαλλόδοξα φασιστάκια τα θρησκευτικά. Αυτά γίνονται αλλού, σε άλλου τύπου σχολεία ή και σε άλλες εποχές. Την ελευθερία που απολαμβάνω εδώ που είμαι τώρα τη σέβομαι και δεν σκοπεύω αβασάνιστα να τη μηδενίσω. Είναι 2008, όχι 1950. Η πιο μικρή, ποσοτητα, πηγή πληροφόρησης είναι το σχολείο για τους νέους. Και δε μπορούμε σκόπιμα να υπερβάλλουμε. Η ελεύθερη διακίνηση ιδεών δεν σημαίνει εκπαίδευση χωρίς θέσεις και ταυτότητα. Σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε, αν έχει @@, μπορεί να σηκώσει το χεράκι του και να διαφωνήσει. Κι αν μη τι άλλο πιστεύω αυτό δεν απαγορεύεται από κάπου. Αν φοβάται τις αντιδράσεις, δικό του πρόβλημα. Σε κοινωνία ζει και πάντα θα έχει να κάνει και με μαλάκες.

Ποιο παιδάκι 9 χρονών θα κάτσει να διαβάσει ένα άρθρο για μια ξένη θρησκεία, το οποίο θα περιέχει περίεργη ορολογία και δύσκολο λεξιλόγιο;

Εγώ σηκώνω το χεράκι μου και η θεολόγος μου λέει σαν την πάπια "Ε, δε το κατάλαβα αυτό που με ρώτησες". Και ταυτόχρονα παρουσιάζει το Διαφωτισμό ως απαράδεκτο, επειδή πολλοί Διαφωτιστές αμφισβήτησαν το Χριστό.

Καθόλου μικρό δεν είναι. Ξέρεις τί περιουσία έχει η Εκκλησία; Έχεις δει, φαντάζομαι, την περιουσία της που αφήνει να γίνει φανερή. Φαντάσου αυτή που δεν αφήνει. Ξέρεις πόσα χρήματα δαπανώνται από τους συγγενείς των νεκρών σε κηδείες, και από τους νυμφευόμενους και τους γονείς τους στο γάμο, και από τους γονείς στα βαπτίσια, ενώ οι παπάδες πληρώνονται κανονικά από το κράτος;

Το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα απαλλαγής εξασφαλίζει ότι δεν τίθεται θέμα καταπίεσης των αλλόδοξων.

Σε κοινωνία ζει και πάντα θα έχει να κάνει και με μαλάκες.

Στην Ελλάδα διδάσκονται οι δύο επίσημα αναγνωρισμένες θρησκείες που υπάρχουν στη επικράτειά της. Ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ. Δεν είναι υποχρεωμένη η ελληνική πολιτεία να διδάσκει 100 θρησκείες για τις 100 διαφορετικές φυλές που φιλοξενεί. Δεν θ'απαιτήσω από κάποιο αμερικάνικο σχολείο να διδάσκει ορθοδοξία κι ελληνικά. Παρ'ολο που οι συμπατριώτες μου στην Αμερική είναι 3 εκατομμύρια.

Στην Αμερική, τα σχολεία είναι ως επί το πλείστον ιδιωτικά, και η τα μαθήματα είναι διαφορετικά ακόμα και σε άλλες πόλεις. Εδώ, που τα σχολεία είναι ως επί το πλείστον κρατικά, δεν είναι δυνατόν το κράτος να μην κάνει κινήσεις ώστε να παράσχει στα παιδιά μια όσο το δυνατόν σφαιρικότερη και αντικειμενικότερη μόρφωση, που άλλωστε είναι και ο ορισμός του σχολείου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Aeneas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Aeneas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
Εγω πιστεύω πως τα Θρηκσευτικά πρέπει να παραμείνει όπως τώρα μάθημα υποχρεωτικο αλλά από κει και μετα να διδάσκονται πράγματα ο κάθενας για την δικία ΤΟΥ θρησκεία.... Δηλαδή αν κάποιος είναι εβραίος θα κάνει θρησκευτικά αλλά να διδάσκεται πράγματα σχετικά με τον ιουδαισμό..
Τώρα υπάρχει όμως και το θέμα των άθεων/// Για αυτό ας φροντίσει ο κ. Στυλιανίδης. Δεν θα τα σκέφτομαι όλα εγώ και εκείνος θα κάθετε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggel A4 forever

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 251 μηνύματα.
τα μισουσα απο τοτε που αλλαξαν τα βιβλια και γραφανε βλακιες.ποσο μαλλον φετος που στην πιο ομορφη μερα του χρονου τα γενμνεθλια μου εγραφα θρησκευτικα και εγραψα και 17,5 και στην βιολογια 20 ρεζιλικι ξεφτηλας ειμαι .αλλα κατι εγινε και το μυαλο μου αλλαξε γνωμη .αλανταλα???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orestes

Δραστήριο μέλος

Ο Ορέστης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 680 μηνύματα.
τα μισουσα απο τοτε που αλλαξαν τα βιβλια και γραφανε βλακιες.ποσο μαλλον φετος που στην πιο ομορφη μερα του χρονου τα γενμνεθλια μου εγραφα θρησκευτικα και εγραψα και 17,5 και στην βιολογια 20 ρεζιλικι ξεφτηλας ειμαι .αλλα κατι εγινε και το μυαλο μου αλλαξε γνωμη .αλανταλα???

Πρόσεχε στα 22 καίγεσαι....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 17,083 μηνύματα.
Crookshanks όσον αφορά τη βάπτιση τουλάχιστον, να πω ότι το παιδί σε αυτή την ηλικία νομικά (έστω) δεν κατέχει το δικαίωμα της συναινέσεως. Κατά συνέπεια οι γονείς μπορούν να το βαπτίσουν και καλά κάνουν εφόσον αυτά είναι τα πιστεύω τους. :iagree:

Το θέμα είναι η όλη στενομυαλιά που διακατέχει τη μάζα, η οποία δακτυλοδείχνει αυτόν που ασπάζεται κάτι διαφορετικό και την κατάσταση αυτή, αντί το σχολείο να κάνει την προσπάθεια να την εξαλείψει, την εντείνει με τα άθλια βιβλία του.

Θρησκευτικά ΣΤ Δημοτικού, see the last page :'(
(ας διαβάσω και το υπόλοιπο βιβλίο... - τελικά όλο το υπόλοιπο στο Χριστιανισμό αναφέρεται! :p )


-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Crookshanks, από τη μία μου λες ότι άλλο θρησκεία κι άλλο Εκκλησία κι από την άλλη μου λες ότι φταίει η μεγάλη περιουσία της Εκκλησίας. Δεν σε καταλαβαίνω. Η μεγάλη περιουσία μου λες ότι ελέγχει συνειδήσεις; Όταν έρχεται η ΙΜ Λαμίας να μου ζητήσει ενοίκιο για το σπίτι ΜΟΥ, λες ότι με καθοδηγεί στο να πιστέψω; Το αντίθετο θα έλεγα...Δεν θα μπλέξω τα νομικά με τα κοινωνικά.
Δε με ενδιαφέρουν οι Διαφωτιστές, αλλά ούτε εσύ κι ούτε κανένας άλλος μπορεί να πει ότι δεν πίστευαν στο Χριστό ή σε άλλη θρησκεία. Το γεγονός ότι αμφισβητείς την κοσμική εξουσία ενός αυτοαποκαλούμενου θεόπεμπτου μονάρχη (Πάπας) ή τη θρησκευτική εξουσία που στην ουσία άνθρωποι σου επέβαλαν, απέχει πάρα πολύ απ'το να χαρακτηριστείς άθεος, δε νομίζεις;


Crookshanks όσον αφορά τη βάπτιση τουλάχιστον, να πω ότι το παιδί σε αυτή την ηλικία νομικά (έστω) δεν κατέχει το δικαίωμα της συναινέσεως. Κατά συνέπεια οι γονείς μπορούν να το βαπτίσουν και καλά κάνουν εφόσον αυτά είναι τα πιστεύω τους.
Πραγματικά είναι έτσι. Και δε νομίζω νομικά και κοινωνικά το δικαίωμα αυτό ν'αποκτάται πριν τα 13. Οπότε οι γονείς έχουν το δικαίωμα και καλά κάνουν να παιδαγωγούν το παιδί τους όπως πιστεύουν κι όπως θέλουν. Εκεί ακριβώς ήθελα να καταλήξω. Αυτό που λένε "αφήστε το παιδί να αποφασίσει μόνο του κλπ." πολύ απλά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Κοινωνία=διάδραση=επιρροή=πρότυπα. Εσείς μιλάτε για καθεστώς πνευματικής αποστείρωσης, πράγμα που γίνεται εφικτό μόνο όταν κάποιος αποφασίσει να ζήσει εντελώς έξω από την κοινωνία, με την πάρτη του, για την πάρτη του. Τα πρότυπα υπάρχουν, κάποια από αυτά θα είναι και θρησκευτικά. Τα πρότυπα μπορεί να είναι θετικά (δλδ να τα ακολουθήσουμε) ή αρνητικά (δλδ να τα απορρίψουμε). Το γεγονός είναι ότι θα υπάρχουν σε κάθε στάδιο κοινωνικοποίησης, από την γέννηση μέχρι το θάνατο. Αυτό είναι το δόγμα της Κοινωνιολογίας, συνεπώς ένα άτομο, χωρίς επιρροές, χωρίς πρότυπα, εντελώς ελευθέρας βούλησης (αυτό που περιγράφετε δηλαδή) είναι ένα μη κοινωνικό άτομο.


PS: Για μένα η Βάπτιση σημαίνει πολλά. Ευχαριστώ που έβαλες να δούμε αυτή την όμορφη εικόνα. Το μωράκι αντιδρά στο ερέθισμα του νερού που σημαίνει ότι είναι υγιέστατο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 17,083 μηνύματα.
Πραγματικά είναι έτσι. Και δε νομίζω νομικά και κοινωνικά το δικαίωμα αυτό ν'αποκτάται πριν τα 13. Οπότε οι γονείς έχουν το δικαίωμα και καλά κάνουν να παιδαγωγούν το παιδί τους όπως πιστεύουν κι όπως θέλουν. Εκεί ακριβώς ήθελα να καταλήξω. Αυτό που λένε "αφήστε το παιδί να αποφασίσει μόνο του κλπ." πολύ απλά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Κοινωνία=διάδραση=επιρροή=πρότυπα. Εσείς μιλάτε για καθεστώς πνευματικής αποστείρωσης, πράγμα που γίνεται εφικτό μόνο όταν κάποιος αποφασίσει να ζήσει εντελώς έξω από την κοινωνία, με την πάρτη του, για την πάρτη του. Τα πρότυπα υπάρχουν, κάποια από αυτά θα είναι και θρησκευτικά. Τα πρότυπα μπορεί να είναι θετικά (δλδ να τα ακολουθήσουμε) ή αρνητικά (δλδ να τα απορρίψουμε). Το γεγονός είναι ότι θα υπάρχουν σε κάθε στάδιο κοινωνικοποίησης, από την γέννηση μέχρι το θάνατο. Αυτό είναι το δόγμα της Κοινωνιολογίας, συνεπώς ένα άτομο, χωρίς επιρροές, χωρίς πρότυπα, εντελώς ελευθέρας βούλησης (αυτό που περιγράφετε δηλαδή) είναι ένα μη κοινωνικό άτομο.
Κάνεις λάθος και γενικεύεις. Δηλαδή τόσο αδύνατη θεωρείς τη συνύπαρξη ατόμων διαφορετικών θρησκευτικών πεποιθήσεων / κοσμοαντιλήψεων;

Το σχολείο οφείλει να προσφέρει αντικειμενικά μηνύματα και όχι υποκειμενικά (το δεύτερο το κάνει η οικογένεια στο συγκεκριμένο θέμα).
Και επιμένω στην άποψη ότι αυτό που γίνεται στα σχολεία είναι ο ορισμός του προσηλυτισμού.
Τελειώνει το παιδί το δημοτικό και είναι με την εντύπωση ότι όλες οι άλλες θρησκείες και γενικά κάθε άλλος τρόπος σκέψης είναι απλά ένας παλιός και ξεπερασμένος... μύθος. (και φυσικά αυτό αποτελεί αντικίνητρο στο να του αναπτυχθεί η όποια σοβαρή "διαφωνία"/ άποψη).
Και όσο για το θέμα της απαλλαγής από τα "θρησκευτικά": στην ουσία σε φέρνουν στη θέση ή να διδαχθείς για το Χριστιανισμό ή να μη διδαχθείς τίποτα για τις θρησκείες.
Αυτές είναι οι σφαιρικές και αντικειμενικές γνώσεις που προσφέρει η εκπαίδευση. :P

Ναι αυτό είναι αρνητικό πρότυπο!

Φυσικά και δε γίνεται το παιδί να αποφασίσει μόνο του σε τέτοια ηλικία, όχι όμως να ισοπεδώνεται η κρίση του σε σημείο που αργότερα να μη ΜΠΟΡΕΙ να αντιδράσει και να σκεφτεί!

-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Συνεχίζω να θεωρώ πως αν οι γονείς αυτό το θεωρούν σωστό, τότε ας γίνεται. Αν δεν το θεωρούν, τότε ζητούν απαλλαγή. Δηλαδή μου λες ότι όταν κάνεις τα δικά σου παιδιά δεν θα τα μεγαλώσεις σύμφωνα με τις δικές σου αξίες; Θα βρουν τις δικές τους μια μέρα στο δρόμο; Όχι, δεν ισχύει αυτό σε καμία περίπτωση. Η συνείδηση του κάθε παιδιού, μέχρι την ηλικία που αρχίζει να στροφάρει κοινωνικά το μυαλό του (εφηβεία) ανήκει στο γονιό του. Και ο γονιός έχει την ευθύνη αν τη συνείδηση αυτή θα την πάει στο σωστό δρόμο ή στο λάθος, σύμφωνα με τα δικά του πιστεύω. Από κει και πέρα το τι κάνει το κράτος δε με ενδιαφέρει. Σύμφωνα με την επικρατούσα θρησκεία, εγώ το βρίσκω σωστό. Αλλά όπως και να το έβρισκα, δε νομίζω ότι έχει και τόση μεγάλη σημασία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 17,083 μηνύματα.
Συνεχίζω να θεωρώ πως αν οι γονείς αυτό το θεωρούν σωστό, τότε ας γίνεται. Αν δεν το θεωρούν, τότε ζητούν απαλλαγή. Δηλαδή μου λες ότι όταν κάνεις τα δικά σου παιδιά δεν θα τα μεγαλώσεις σύμφωνα με τις δικές σου αξίες; Θα βρουν τις δικές τους μια μέρα στο δρόμο; Όχι, δεν ισχύει αυτό σε καμία περίπτωση. Η συνείδηση του κάθε παιδιού, μέχρι την ηλικία που αρχίζει να στροφάρει κοινωνικά το μυαλό του (εφηβεία) ανήκει στο γονιό του. Και ο γονιός έχει την ευθύνη αν τη συνείδηση αυτή θα την πάει στο σωστό δρόμο ή στο λάθος, σύμφωνα με τα δικά του πιστεύω. Από κει και πέρα το τι κάνει το κράτος δε με ενδιαφέρει. Σύμφωνα με την επικρατούσα θρησκεία, εγώ το βρίσκω σωστό. Αλλά όπως και να το έβρισκα, δε νομίζω ότι έχει και τόση μεγάλη σημασία...
Στη βάση της άποψης "ο γονιός κάνει ό,τι θέλει το παιδί του" (περιληπτική φράση :P ), δε διαφωνούμε.
Στη προκειμένη το θέμα δεν είναι οι αξίες αλλά ο τρόπος με τον οποίο εισάγονται στον εσωτερικό κόσμο του ατόμου (και οι αρνητικές κατά την άποψή μου επιδράσεις που έχουν στη μετέπειτα ζωή του ατόμου όπως η μισαλλοδοξία και η στενομυαλιά).

Οι γονείς μπορούν να κόψουν το κεφάλι τους, το σχολείο όμως έχει αντικειμενική ευθύνη. :)
Με την ίδια λογική αν υποθέσουμε ότι το μάθημα της Ιστορίας ή κάποιας άλλης επιστήμης λέει τις 1000-2 μπούρδες, και μόνο η δυνατότητα απαλλαγής από αυτό αρκεί για να μην ασκήσει κανείς διαφωνία για την ύπαρξή του στην εκπαιδευτική διαδικασία!

Μετά απορούμε γιατί υπάρχει αυτή η "μετριότητα" στην κοινωνία και γιατί διαιωνίζεται.

Προφανώς δεν έχει καμία σημασία το πως το βρίσκεις εσύ ή εγώ, μια συζήτηση κάνουμε. :)
anyway, προφανώς επί της ουσίας διαφωνούμε οριζοντίως, καθέτως, διαγωνίως κτλ :P



-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top