Σύστημα Δεσμών

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Βρήκα ένα παλιό θέμα:

Πανελλαδικές στο πέρασμα των χρόνων​


Πανελλαδικές στο πέρασμα των χρόνων | iSchool


a2f9f7c10398a10b4de72d1e3166cfba.jpg
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Έχω φάει τον κόσμο να βρω τι μαθήματα δίνανε μέχρι και το 1962 (πριν την θεσμοθέτηση των πανελλαδικών) για να εισαχθούν οι υποψήφιοι στη νομική. Μόνο για κάτι σχολές καθηγητών κατάφερα να βρω (φιλολογικό, μαθηματικό κ.λ.π.) αλλά για τη νομική δεν βρήκα τίποτα. Μήπως έχει κάποιος παππού δικηγόρο που εισήχθη στη νομική πριν το 1963;
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
πω μωρέ... τί όψιμο ενδιαφέρον είναι αυτό με τις δέσμες;

Έχω δώσει και με δέσμες (1η Δέσμη) και με πεδία (επιστήμες ζωής)! (λολ που λένε και οι νέοι)...

Τα συστήματα πανελληνίων εξετάσεων έχουν αλλάξει πολλάκις συστήματα (κάπου τα είχα γράψει και στο ischool, πολύ παλιό μέλος βλέπετε... μέχρι και πως λέγονταν κάθε εποχή κάπου θα ύπαρχουν: γενικές-εισαγωγικές-πανελλαδικές-πανελλήνιες, κ.λπ. μέχρι και μεχανογραφικά του 1981/1983 είχα βάλει εδώ)... μην αγχώνεστε όμως με αυτά, οι πολιτικοί παίζουν κατά καιρούς και τα λένε "μεταρρύθμιση" (βασικά γύρω-γύρω τα κάνουν).

Το βασικό που πρέπει να σάς μείνει σχετικά είναι ότι αφορά ένα ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ (! το καταλάβατε; το ξαναγράφω: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ!) και η ευκολία/δυσκολία του έγκειται ΜΟΝΟ στους πόσοι θα είναι οι επιτυχόντες (ήτοι, εισακτέοι ΑΕΙ) σε σχέση με τους αιτούντες/υποψηφίους!

Από εκεί και πέρα για την καθημερινότητα του τελειοφοίτου και αποφοίτου (δέσμες-πεδία) για να γράψει τελικά λίγο-μέτρια-πολύ-άριστα (όσο ενδιαφέρει τον καθένα)... εκεί πολλά μπορούν να αναφερθούν από τον πάσα ένα και πως το βίωσε!

Και ναι οι δέσμες είχαν περισσότεροι ύλη από ό,τι σήμερα (λέγε με περισσότερα κεφάλαια, που διαπραγματευόσουν) και ναι σε προετοίμαζαν καλύτερα (για θετικές-τεχνολογικές επιστήμες που ξέρω), για τα πρώτα 1-2 έτη του ΑΕΙ σε σχέση με τα Πεδία.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Οι παραπάνω που βάλατε στατιστικά στοιχεία του 1999-2001 (φυσικά διαθέτω πολλά, ίσως όλα, από τα 90ς, για όποιον θέλει) είναι λίγο στην περίπτωση: αφορά έτη που άρχισαν παράλληλα τα Πεδία και άρα αφορούν μόνο τους αποφοίτους (που ξαναδίνανε με το τότε "παλαιό" σύστημα).
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

μου κανει τρομερη εντυπωση οτι η σχολη ceud ηταν πανω απο ηλεκτρολογους κτλπ.το κοιταξα 50 φορες κι ομως ηταν ετσι.επισης η φιλολογια ηταν πανω απο νομικη κατι βεβαια που το ειχα ξανακουσει οποτε δεν μου κανε τοσο εντυπωση.τα μαθηματικα απο τοτε ηταν υποβαθμισμενα δυστυχως.ενω η φιλολογια κραταγε τοτε το μαθηματικο και το φυσικο κατω απο ολες τις σχολες μηχανικων πραγμα βεβαια που ισως να οφειλοταν και στα ψυχολογικα οτι μισουνε τα μαθηματικα κτλπ.στις ιατρικες ο κακος χαμος απο τοτε εν ετει 1993 να πιασουν ιατρικη απιστευτα υψηλες οι βασεις και τοτε.που σημαινει οτι το σκεπτικο του φοκου περι κυρους οσο και αν τον κοροιδευουμε θα ισχυει μια ζωη.οι ηλεκτρολογοι κτλπ ειναι σχολες της μοδας,η ιατρικη ειναι σχολη που θα χει μια ζωη υψηλες βασεις
α, εδώ η απάντηση: το ceid τότε ήταν το μόνο που είχε και το "Μηχανικός Η/Υ", ενώ τα ΗΜΜΥ τότε ήταν σκέτο "Ηλεκτρολόγος Μηχανικός". Μόνο του ΕΜΠ το είχε μόλις βάλει (νομίζω το 1991), ενώ τα άλλα σημερινά ΗΜΜΥ το πρόσθεσαν αργότερα... Μόλις οι νέοι κατάλαβαν και τι παίζει, στο τότε, και στα επαγγελματικά δικαιώματα μεταξύ ΠΕ-Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και ΠΕ-Ηλεκτρονικού Μηχανικού... ήρθε τούμπα το πράγμα... και στο σήμερα έχουν ιδρυθεί ένα κάρο από αυτά...

Και επειδή στην Πάτρα ήταν από το 1983 (νομίζω) το ceid... όταν ήταν να προσθέσει το "Μηχανικός Η/Υ" το Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Παν. Πατρών... πρόβλημα (υπήρχε ήδη στο ceid)... και το έβαλε "Τεχνολογίας Η/Υ"!

Πιο παλιά ήταν Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος το Τμήμα και κάποια στιγμή "έσπασε" σε Μηχανολόγος Μηχανικός και Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο σήμερα.

Στην Ιατρική να δώσεις 2η και 2η φορά Πανελλήνιες ήταν... δεδομένο! Η Ιατρική ήταν τοπ Τμήμα από τα 80ς και μετά. Πιο παλιά ήταν η γεωπονική η τοπ σχολή του πεδίου τους (είχες διοριστεί πριν καλά-καλά πάρεις το πτυχίο σου).
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
μαλιστα.το θεωρω τραγικο σε κοινα μαθηματα να επρεπε να επιλεξεις γκαμα σχολων
 

Nik13

Νεοφερμένος

Ο Nik13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Θα έχουμε να θυμόμαστε ήταν μια δοκιμασία για όλους μας..καλή επιτυχία στα παιδιά που θα δώσουν πανελλαδικές..
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Για μενα ηταν το καλυτερο συστημα. Τι να πω που εγω το 2011 εδωσα μαθηματα που δεν με ενδιεφεραν οπως η ΦΥΣΙΚΗ. Οι δεσμες σου ελεγαν τι θες να γινεις οικονομολογος? τη ταδε δεσμη 4 μαθηματα. Απλα ηταν πιο δυσκολα τα θεματα αλλα υπηρχε και μια οργανωση-ισορροπια
 

Nik13

Νεοφερμένος

Ο Nik13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Όπως το πάρει κανείς.. το θέμα είναι να το έχεις περάσει όλο αυτό.. και όσα παιδιά το ζήσαμε αυτό το σύστημα καταλάβαμε πολλά... εύχομαι να μην επιστρέψει το σύστημα των δεσμών γιατί έχει να κλάψει πολύς κόσμος..
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Βρήκα ένα παλιό θέμα:

Πανελλαδικές στο πέρασμα των χρόνων​


Πανελλαδικές στο πέρασμα των χρόνων | iSchool


View attachment 78684

Tα άσπρα αυτά @Dias τι είναι; Χάπια "αδιαθεσίας-συχνοουρίας-ξαφνικής περιόδου" για την ώρα των γραπτών εξετάσεων; :wheel:

Πάντα είχα μια απορία. Για ποιο λόγο κάποιες χώρες του δυτικού κόσμου να έχουν το ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα για 100 χρόνια; Εννοείται ότι κάνουν μικρές αλλαγές αλλά η γενική ιδέα είναι ίδια. Υπάρχουν εξετάσεις πάντα και παντού για την λήψη του απολυτηρίου. Το ερώτημα είναι γιατί στην Ελλάδα ακόμη το 2021 δεν έχουμε αποφασίσει τι είδος εκπαιδευτικού μοντέλου θέλουμε να έχουμε; Ποια συμφέροντα κρύβονται από πίσω και με τι όφελος;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Mε τι τρόπο βολεύεται κάποιος ημέτερος με ένα τέτοιο μοντέλο;
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
ένα απλοϊκό παράδειγμα: ποια μαθήματα θα μπουν και ποια θα βγουν από κάποιες εξετάζεις (πιέζει η ομάδα που είναι αρχικά εκτός και κάποτε μπαίνει εντός... και δώσε στον κύκλο)!

Δηλαδή δεν έχουμε αποφασίσει (γιατί δεν θέλουμε ουσιαστικά) το "ΕΝΑ είδος εκπαιδευτικού μοντέλου", που διερωτάσαι, γιατί έτσι δεν βολεύονται όλοι. Και το κάνουμε γύρω-γύρω, για να... βολεύονται όλοι (και ο κάθε πολιτικός να έχει την πελατεία-ψηφαλάκια του)!

(τώρα πιάσε τώρα την ιστοριογραμμή του θέματος και θα δεις πολλά τέτοια π.χ.)
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Προσωπικά θεωρώ ότι το ιδανικό θα ήταν το εξεταστικό σύστημα να περάσει από 3 φάσεις:
α) Σε πρώτη φάση οι υποψήφιοι προτείνω να εξετάζονται σε έκθεση και σε 3 ή 4 ή 5 μαθήματα που θα ορίζει το κάθε τμήμα. Τα μαθήματα αυτά θα διδάσκονται στη γ λυκείου (ίσως και στη β λυκείου) και οι υποψήφιοι θα καλούνται να διαμορφώσουν το πρόγραμμα με βάση το ποια μαθήματα θέλουν τα τμήματα στα οποία θέλουν να εισαχθούν. Τα μαθήματα αυτά θα είναι τα εξής: η έκθεση (που θα εξετάζεται για την εισαγωγή σε όλα τα τμήματα), τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η βιολογία, η πληροφορική, η οικονομία, τα αρχαία, τα λατινικά, η ιστορία, οι βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών( εισαγωγή στην κοινωνιολογία και την πολιτική επιστήμη), φιλοσοφία & λογική και ξένες γλώσσες (κυρίως για ξένες φιλολογίες και ορισμένα τμήματα που τις απαιτούν).Τα τμήματα βάζουν σε τουλάχιστον ένα μάθημα συντελεστή βαρύτητας (χωρίς να αποκλείεται να βάλουν και σε περισσότερα μαθήματα). Για παράδειγμα το τμήμα γαλλικής φιλολογίας του εκπα και του απθ (καλό θα ήταν τα όμοια τμήματα των διαφόρων πανεπιστημίων να συνεργαστούν και να ορίσουν κοινά μαθήματα) μπορούν να πουν ότι εμείς θέλουμε οι υποψήφιοι να εξετάζονται στα αρχαία, τα λατινικά και τα γαλλικά και συντελεστή να έχουν τα γαλλικά και τα λατινικά. Εννοείται ότι ο σχολικός βαθμός δεν θα επηρεάζει ούτε στο ελάχιστον τον υπολογισμό των μορίων.
β) Σε δεύτερη φάση θα πρέπει σταδιακά (αφού παρέλθει πενταετία) να αποσυνδεθεί το λύκειο από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Πανελλαδικές θα διενεργούνται μόνο για τις υψηλόβαθμες σχολές (δλδ όσες σχολές αυτή την στιγμή απαιτούν από 17.000 και πάνω) ενώ για τις υπόλοιπες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με εξετάσεις που θα διενεργούν τα ίδια τα πανεπιστήμια (κάτι σε στυλ κατατακτηρίων)
γ) Σε τρίτη φάση πλήρης κατάργηση των πανελλαδικών και ως εκ τούτου πλήρης αποσύνδεση του λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια (το λύκειο αποκτά αυτονομία και δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές στο εξεταστικό). Οι υποψήφιοι εισάγονται αποκλειστικά με εξετάσεις που διενεργούν τα ίδια τα πανεπιστήμια σε 3 μαθήματα.

Όσο κι αν ακούγεται περίεργο είναι εφικτό κάτι τέτοιο λαμβάνοντας υπόψη ότι η κομματίλα που υπήρχε στα πανεπιστήμια έχει αρχίσει να υποχωρεί αισθητά. Βεβαίως νοσηρά φαινόμενα σημειώνονται και σήμερα αλλά είναι λιγότερα. Επομένως μπορούμε και πάλι σταδιακά να εμπιστευτούμε τα πανεπιστήμια. Άλλωστε δεν είναι δυνατό να επιτρέπουμε στα πανεπιστήμια να δίνουν πτυχία και την ίδια στιγμή να μην επιτρέπουμε σε αυτά να οργανώσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις. Είναι εξαιρετικά αντιφατικό! Αμφιβάλλω αν οι πανελλήνιες έλυσαν εν τέλει κάποιο πρόβλημα. Προσωπικά πιστεύω ότι δημιούργησαν περισσότερα παρά έλυσαν. Υποτίθεται ότι θεσπίστηκαν ώστε οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε ύλη που διδάχτηκαν στο σχολείο και άρα η εισαγωγή στην τριτοβάθμια να είναι πιο "δημοκρατική" καθώς τα παιδιά δεν θα χρειάζονται φροντιστήριο. Το αντίθετο βέβαια έγινε!!! Τα φροντιστήρια αυξήθηκαν με την θέσπιση των πανελλαδικών (1963) και το σχολείο διαλύθηκε. Ένα τέτοιο σύστημα εφαρμόζεται στην γειτονική μας Ιταλία αλλά και σε άλλες χώρες.
 

Nik13

Νεοφερμένος

Ο Nik13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Όπως βλέπουμε με το σύστημα των δεσμών η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι μικρότερη κατά το ήμισυ.. Βλέπουμε λοιπόν πιο είναι το πιο δύσκολο σύστημα..
1kn28c.png

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Θέματα πολιτικής οικονομίας 2000

58.97% κάτω από τη βάση
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Θέματα πολιτικής οικονομίας 1999 όταν έδινα πανελλαδικές.. 54% κάτω από την βάση τα θέματα χαρακτηριστικαν βάτα από που κ έως πού με 6,9% άριστα γραπτά.. μας δούλευαν μάλλον.. απλά ήταν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.. σκεφτείτε τι γινότανε στις προηγούμενες χρονιές. Η σφαγή του Δράμαλη.. επίσης μαθηματικά 1999 κάτω από τη βάση 65,55 % με 4,7% άριστα γραπτά..τα θέματα θεωριθηκαν βατα όταν τα μαθηματικά ήταν το δεύτερο χειρότερο ποσοστό κάτω από τη βάση σε όλες τις δέσμες μετά τη φυσική της Α Δέσμης..Τι δούλεμα τρώγαμε.. Έχουμε να πούμε και άλλα..
 

Συνημμένα

  • 1kn18a.png
    1kn18a.png
    51.3 KB · Εμφανίσεις: 133
  • 1kn24a.png
    1kn24a.png
    97.7 KB · Εμφανίσεις: 133
  • Δ΄ΔΕΣΜΗ_ΘΕΜΑΤΑ-ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (1).pdf
    1 MB · Εμφανίσεις: 80
Τελευταία επεξεργασία:

ggl

Νεοφερμένος

Ο ggl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Όπως βλέπουμε με το σύστημα των δεσμών η εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι μικρότερη κατά το ήμισυ.. Βλέπουμε λοιπόν πιο είναι το πιο δύσκολο σύστημα..

Ο αριθμός των εισακτέων με την δυσκολία του συστήματος τι σχέση έχει, αφού τότε υπήρχαν λιγότερα πανεπιστήμια θα έμπαιναν λιγότεροι ότι σύστημα και να ειχε
 

Nik13

Νεοφερμένος

Ο Nik13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Το 2000 δηλαδή αυξήθηκαν τόσο πολύ οι σχολές καί μπήκαν όλοι;; Από τις 85000 που έδιναν εμπεναν οι 75000 και με βαθμούς 4 και 5 ψάξου λίγο και μετά μίλα. Αυξήθηκαν κάποιες σχολές αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να μπαίνει τέτοιο ποσοστό μιλάμε για το 80% εισαγωγής κ στις δέσμες έμπαινε το 30%. Απλά απαλευθερωθηκε η εισαγωγή σε ΑΕΙ κ ΤΕΙ.. τώρα κάτι πάει να κάνει η Κεραμερερως με Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και αρχίζουν κ γκρινιάζουν τα κακομαθημένα γιατί θα μείνουν έξω 30000. Από τις 95000 που θα δώσουν. Κάιρος ήταν να γίνει κάτι πέρναγε η κάθε σαβουρα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.

ggl

Νεοφερμένος

Ο ggl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Το 2000 δηλαδή αυξήθηκαν τόσο πολύ οι σχολές καί μπήκαν όλοι;; Από τις 85000 που έδιναν εμπεναν οι 75000 και με βαθμούς 4 και 5 ψάξου λίγο και μετά μίλα. Αυξήθηκαν κάποιες σχολές αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να μπαίνει τέτοιο ποσοστό μιλάμε για το 80% εισαγωγής κ στις δέσμες έμπαινε το 30%. Απλά απαλευθερωθηκε η εισαγωγή σε ΑΕΙ κ ΤΕΙ..
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εντάξει έτσι πως το είπα μπορεί να ήταν λίγο λάθος, ήθελα να πω πως νομίζω ότι πόσοι μπαίνουνε δεν καθορίζει την δυσκολία του κάθε σύστηματος, καθώς ο αριθμός των εισακτέων είναι καθορισμένος πριν της εξετάσης.
Γενικά για τις δέσμες μπορεί να ήταν και ποιο δύσκολες, δεν έχω ιδέα, απλά ήθελα να πως το παραπάνω μου φαίνεται λάθος επιχείρημα
 

Nik13

Νεοφερμένος

Ο Nik13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Οι γελοιότητες της περιόδου Αρσένη-Ευθυμίου!!! Από τους χειρότερους υπουργούς!!!


Απλά το σύστημα των δεσμών άλλαξε για καθαρά ψηφοθηρικους λόγους.. επίσης πολύς κόσμος αναγκαζόταν να σπουδάσει εξωτερικό με αποτέλεσμα αρκετό συνναλαγμα να εισρέει προς εξωτερικό κυρίως Αγγλία..πολλές πόλεις τις επαρχίας είχαν ερημώσει και με την εισαγωγή νέων φοιτητών σε ΑΕΙ κ ΤΕΙ να αρχίζει να κινείται η αγορά τους από ενοίκια κ άλλα έξοδα.. Το θέμα είναι να σπουδάσεις κ να τελειώσεις τις σπουδές σου σε εύλογο χρονικό διάστημα όχι μετά από 10 χρόνια.. Πολλά παιδιά πέρασαν σε κάποιο ΑΕΙ ΤΕΙ κ δεν μπόρεσαν να το βγάλουν..τα παραταγανε επειδή έβλεπαν πόσο δύσκολο ήταν..
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Απλά το σύστημα των δεσμών άλλαξε για καθαρά ψηφοθηρικους λόγους.. επίσης πολύς κόσμος αναγκαζόταν να σπουδάσει εξωτερικό με αποτέλεσμα αρκετό συνναλαγμα να εισρέει προς εξωτερικό κυρίως Αγγλία..πολλές πόλεις τις επαρχίας είχαν ερημώσει και με την εισαγωγή νέων φοιτητών σε ΑΕΙ κ ΤΕΙ να αρχίζει να κινείται η αγορά τους από ενοίκια κ άλλα έξοδα.. Το θέμα είναι να σπουδάσεις κ να τελειώσεις τις σπουδές σου σε εύλογο χρονικό διάστημα όχι μετά από 10 χρόνια.. Πολλά παιδιά πέρασαν σε κάποιο ΑΕΙ ΤΕΙ κ δεν μπόρεσαν να το βγάλουν..τα παραταγανε επειδή έβλεπαν πόσο δύσκολο ήταν..
Αν ήθελαν να το αλλάξουν μόνο για ψηφοθηρικούς λόγους απλά θα αύξαναν τους εισακτέους (όπερ και έπραξαν) χωρίς να αυξήσουν τα μαθήματα. Τότε τα φροντιστήρια με τα 14 και αργότερα 9 μαθήματα θησαύρισαν και αυτός ήταν ο λόγος της αλλαγής του εξεταστικού. Αποσκοπούσε στην εξυπηρέτηση συμφερόντων φροντιστηρίων. Μία καθηγήτρια που τότε έκανε ιδιαίτερα μου είχε πει ότι φαλίρισαν οικογένειες από τα φροντιστήρια που πλήρωναν.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top