Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Το γεγονος οτι οι αγγλοι υποστηριζουν την αρχαια ελληνικη,λογω της δικιας τους ανυπαρκτης γλωσσας,δεν εξηγει πώς η διδασκαλια των αρχαιων προσφερει στον νεαρο μαθητη τις απαραιτητες δεξιοτητες σε μια εντονα εξελισσομενη κοινωνια.:hmm:

Η "ανύπαρκτη" γλώσσα τους να θυμόμαστε ότι είναι παγκόσμια γλώσσα αυτή τη στιγμή που μιλάμε, sorry κιόλας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Όλες οι λέξεις (ή σχεδόν όλες, για να μη «μου την πέσουν» μερικοί-μερικοί εδώ μέσα), που χρησιμοποιούμε σήμερα ετυμολογικά ανήκουν στη «νεκρή»... αρχαία ελληνική, για να μην αναφερθώ στην ξένη ορολογία ΟΛΩΝ σχεδόν των επιστημών, που χρησιμοποιούν αυτούσιες τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. :whistle:
Όποιος θεωρεί ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ τα αρχαία ελληνικά είναι -κατά την ταπεινή μου γνώμη- το λιγότερο ανίδεος ή απλά άσχετος αντιδραστικός (λέμε σε όλα όχι, χωρίς να μπορούμε να τεκμηριώσουμε τίποτα)!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
Όλες οι λέξεις (ή σχεδόν όλες, για να μη «μου την πέσουν» μερικοί-μερικοί εδώ μέσα), που χρησιμοποιούμε σήμερα ετυμολογικά ανήκουν στη «νεκρή»... αρχαία ελληνική, για να μην αναφερθώ στην ξένη ορολογία ΟΛΩΝ σχεδόν των επιστημών, που χρησιμοποιούν αυτούσιες τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. :whistle:
Όποιος θεωρεί ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ τα αρχαία ελληνικά είναι -κατά την ταπεινή μου γνώμη- το λιγότερο ανίδεος ή απλά άσχετος αντιδραστικός (λέμε σε όλα όχι, χωρίς να μπορούμε να τεκμηριώσουμε τίποτα)!!!

Τι σχεδόν; Όλες οι ελληνικές λέξεις προέρχονται από την Αρχαία Ελληνική. Οι υπόλοιπες είναι αμιγώς ξένες, ξένες "ελληνικοποιημένες", δάνεια, αντιδάνεια και δε συμμαζεύεται.

Είναι ηλίθιο να χρησιμοποιεί κάποιος το επιχείρημα ότι δεν είναι πολλές οι ελληνικές και οι αρχαιοελληνικές οι λέξεις που ταυτίζονται, άρα τα αρχαία ίσα που έδωσαν ένα μικρό τίνι μικρούλι λιθαράκι στη νέα και συνεπώς είναι νεκρή γιατί δεν χρησιμοποιείται :P :hehe:

Το όλο δίλημμα έγκειται στην νοοτροπία των σημερινών παιδιών και των γονιών τους ότι πρέπει να παίρνεις μόνο τα "χρήσιμα" και τα λιγότερα ώστε να μην μας πάθουν και υπερκόπωση. Έχουν μάθει να λειτουργούν με το μίνιμουμ. Ε γι' αυτό πάμε μπροστά. Γιατί έχουμε ανοιχτό και καταδεκτικό μυαλό. Δηλαδή αν διαβάσεις και μερικά κείμενα αρχαίων θα πάθεις τίποτα.

Απαράδεκτο τη σήμερον ημέρα να διαβάζεις αρχαία, ενώ θα μπορούσες τη στιγμή αυτή να βλέπεις τούρκικο ή να παίζεις το νέο Call of Duty. Με πιάνεις; ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Όλες οι λέξεις (ή σχεδόν όλες, για να μη «μου την πέσουν» μερικοί-μερικοί εδώ μέσα), που χρησιμοποιούμε σήμερα ετυμολογικά ανήκουν στη «νεκρή»... αρχαία ελληνική, για να μην αναφερθώ στην ξένη ορολογία ΟΛΩΝ σχεδόν των επιστημών, που χρησιμοποιούν αυτούσιες τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. :whistle:
Όποιος θεωρεί ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ τα αρχαία ελληνικά είναι -κατά την ταπεινή μου γνώμη- το λιγότερο ανίδεος ή απλά άσχετος αντιδραστικός (λέμε σε όλα όχι, χωρίς να μπορούμε να τεκμηριώσουμε τίποτα)!!!

Μάλιστα. Σπουδαία τεκμηρίωση η μορφολογική συνέχεια. Όπως γνωρίζουμε όλοι, τα μορφήματα καθιστούν μια γλώσσα ζωντανή ή νεκρή. Οι άνθρωποι, ο πολιτισμός, η φωνολογία, η τέχνη, η λαϊκή έκφραση κ.α. συναφή, υποκλίνονται στο δέος του μορφήματος!
Πέρα από την πλάκα όμως, τω όντι αναρωτιέμαι, τι διδαχθήκαμε στα πρώτα εξάμηνα. Δηλαδή, ακόμη και μόνο Fromkin-Rodman-Hyams να κάνατε ή έστω Μπαμπινιώτη, θα κατείχατε κάποια βασικά..
Προσωπική μου άποψη -και φιλικά πάντα- πως ακόμη και να είσαι της κλασικής, ένας βασικός χάρτης-μπούσουλας γλωσσολογικών κανόνων πρέπει να υπάρχει κατά νου.

Εδώ μπορείς να βρεις μια περιεκτική παρουσίαση των πιο σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης γλωσσικής ζωτικότητας :https://kuscholarworks.ku.edu/dspace/bitstream/1808/7109/1/Dwyer2011_AssessRevitalize.pdf
Επιπλέον, η κοινότητα προώθησης των ελληνικών σπουδών, έχει πολύ ενδιαφέροντα Links & βιβλιογραφίες. https://www.hellenicsociety.org.uk/
Ακόμη: https://humanities.uchicago.edu/faculty/mufwene/LANGUAGE BIRTH & DEATH.pdf, επίσης αξιόλογη βιβλιογραφία παραθέτει και το wiki : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_extinct_languages_of_Europe

Όπως και να έχει, με συγχωρείς για τον τόνο και την παράκαμψη του κυρίως θέματος, αλλά λυπάμαι όταν η ίδια η αρμόδια επιστημονική κοινότητα (γιατί ως φοιτητής φιλολογίας ανήκεις σ'αυτήν), αγνοεί την επιστήμη ανεξαρτήτως λόγου/αφορμής (είτε από απροσεξία, είτε από εθνικιστικές αντιλήψεις κ.λ.π.).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Μάλιστα. Σπουδαία τεκμηρίωση η μορφολογική συνέχεια. Όπως γνωρίζουμε όλοι, τα μορφήματα καθιστούν μια γλώσσα ζωντανή ή νεκρή. Οι άνθρωποι, ο πολιτισμός, η φωνολογία, η τέχνη, η λαϊκή έκφραση κ.α. συναφή, υποκλίνονται στο δέος του μορφήματος!
Πέρα από την πλάκα όμως, τω όντι αναρωτιέμαι, τι διδαχθήκαμε στα πρώτα εξάμηνα. Δηλαδή, ακόμη και μόνο Fromkin-Rodman-Hyams να κάνατε ή έστω Μπαμπινιώτη, θα κατείχατε κάποια βασικά..
Προσωπική μου άποψη -και φιλικά πάντα- πως ακόμη και να είσαι της κλασικής, ένας βασικός χάρτης-μπούσουλας γλωσσολογικών κανόνων πρέπει να υπάρχει κατά νου.

Εδώ μπορείς να βρεις μια περιεκτική παρουσίαση των πιο σύγχρονων μεθόδων αξιολόγησης γλωσσικής ζωτικότητας :https://kuscholarworks.ku.edu/dspace/bitstream/1808/7109/1/Dwyer2011_AssessRevitalize.pdf
Επιπλέον, η κοινότητα προώθησης των ελληνικών σπουδών, έχει πολύ ενδιαφέροντα Links & βιβλιογραφίες. https://www.hellenicsociety.org.uk/
Ακόμη: https://humanities.uchicago.edu/faculty/mufwene/LANGUAGE BIRTH & DEATH.pdf, επίσης αξιόλογη βιβλιογραφία παραθέτει και το wiki : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_extinct_languages_of_Europe

Όπως και να έχει, με συγχωρείς για τον τόνο και την παράκαμψη του κυρίως θέματος, αλλά λυπάμαι όταν η ίδια η αρμόδια επιστημονική κοινότητα (γιατί ως φοιτητής φιλολογίας ανήκεις σ'αυτήν), αγνοεί την επιστήμη ανεξαρτήτως λόγου/αφορμής (είτε από απροσεξία, είτε από εθνικιστικές αντιλήψεις κ.λ.π.).

Ήμαρτον ρε παιδιά! Δεν μπορείτε να γράψετε τη γνώμη σας ή την αντίρρησή σας χωρίς να ταμπελοποιείτε τόσο αβίαστα κάποιον, που μπορεί να έχει αντίθετη άποψη από εσάς (και αναφέρομαι στην τελευταία παρένθεση. Δηλαδή εγώ τώρα έγινα ξαφνικά ή απρόσεκτος ή εθνικιστής!) ok.:eek:
Κατά πρώτον μια απλή ενημέρωση. Είμαι πρωτοετής, οπότε δεν έχω ολοκληρώσει ακόμη ούτε το Α' εξάμηνο.
Κατα δεύτερον, εδώ μιλάμε αν πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία γιατί μερικοί ισχυρίζονται ότι είναι νεκρή γλώσσα. Και δεν μιλάμε για τη φωνητική της, που σίγουρα διαφέρει από τη νεοελληνική. Μιλάμε για τη ρίζα (την ετυμολογία) των λέξεων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Ήμαρτον ρε παιδιά! Δεν μπορείτε να γράψετε τη γνώμη σας ή την αντίρρησή σας χωρίς να ταμπελοποιείτε τόσο αβίαστα κάποιον, που μπορεί να έχει αντίθετη άποψη από εσάς (και αναφέρομαι στην τελευταία παρένθεση. Δηλαδή εγώ τώρα έγινα ξαφνικά ή απρόσεκτος ή εθνικιστής!) ok.:eek:

Δεν σε είπε κανείς απρόσεκτο ή εθνικιστή. Ο άνθρωπος έγραψε "ανεξαρτήτως λόγου/αφορμής". Μην μυγιάζεσαι.

Κατά πρώτον μια απλή ενημέρωση. Είμαι πρωτοετής, οπότε δεν έχω ολοκληρώσει ακόμη ούτε το Α' εξάμηνο.

Γενικά το επιχείρημα "δεν ήξερα δεν ρώταγα" δεν στέκει, γιατί απλά καλύτερα να μασάμε παρά να μιλάμε για πράγματα που δεν ξέρουμε. Απ' τη στιγμή που γράφεις κάτι, λογικά σωστό είναι να υποθέσει κανείς ότι θα ξέρεις να υπερασπιστείς την άποψή σου.

Κατα δεύτερον, εδώ μιλάμε αν πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία γιατί μερικοί ισχυρίζονται ότι είναι νεκρή γλώσσα. Και δεν μιλάμε για τη φωνητική της, που σίγουρα διαφέρει από τη νεοελληνική. Μιλάμε για τη ρίζα (την ετυμολογία) των λέξεων.

Το παραπάνω ποστ δεν παίρνει θέση στο αν πρέπει να καταργηθούν ή όχι τα Αρχαία από τα σχολεία. Απλά δίνει έγκυρες πηγές για να υποστηρίξει το γεγονός ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι μία ""νεκρή"" γλώσσα, δεν αναφέρει τίποτα περισσότερο. Προηγουμένως έγραψες
Όποιος θεωρεί ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ τα αρχαία ελληνικά είναι -κατά την ταπεινή μου γνώμη- το λιγότερο ανίδεος ή απλά άσχετος αντιδραστικός (λέμε σε όλα όχι, χωρίς να μπορούμε να τεκμηριώσουμε τίποτα)!!!

Νομίζω πως ουσιαστικά δεν έδωσες κάποια απάντηση στον Πικάπα που να υποστηρίζει τα παραπάνω λεγόμενά σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Δεν σε είπε κανείς απρόσεκτο ή εθνικιστή. Ο άνθρωπος έγραψε "ανεξαρτήτως λόγου/αφορμής". Μην μυγιάζεσαι.

Γενικά το επιχείρημα "δεν ήξερα δεν ρώταγα" δεν στέκει, γιατί απλά καλύτερα να μασάμε παρά να μιλάμε για πράγματα που δεν ξέρουμε. Απ' τη στιγμή που γράφεις κάτι, λογικά σωστό είναι να υποθέσει κανείς ότι θα ξέρεις να υπερασπιστείς την άποψή σου.

Το παραπάνω ποστ δεν παίρνει θέση στο αν πρέπει να καταργηθούν ή όχι τα Αρχαία από τα σχολεία. Απλά δίνει έγκυρες πηγές για να υποστηρίξει το γεγονός ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι μία ""νεκρή"" γλώσσα, δεν αναφέρει τίποτα περισσότερο. Προηγουμένως έγραψες

Νομίζω πως ουσιαστικά δεν έδωσες κάποια απάντηση στον Πικάπα που να υποστηρίζει τα παραπάνω λεγόμενά σου.

Τότε δεν έπρεπε να αναφέρει αυτά τα επίθετα στην παρένθεση!!! Δεν μυγιάζομαι γιατί απλά δεν είμαι τίποτα από αυτά.

Για μένα «νεκρή» θεωρείται μια γλώσσα που δεν έχει καμία συνέχεια...
Πάρε να διαβάσεις ένα λεξικό της αρχαίας ελληνικής και αν βρεις πάνω 10-20 λήμματα που δεν έχουν καμία σχέση με τη σημερινή γλώσσα, τότε ξαναμιλάμε. Είναι πιο απλά τα πράγματα! ;)

«Ωστόσο, οι μεταβολές αυτές (που έχει υποστεί η νεοελληνική γλώσσα) δεν ήταν τόσες και τέτοιες που να αλλοιώσουν τη δομική φυσιογνωμία της Ελληνικής σε τέτοιον βαθμό, ώστε ο νέος Έλληνας λ.χ. να αδυνατεί να πλησιάσει και να κατανοήσει, περισσότερο ή λιγότερο, ένα πεζό κείμενο του Ξενοφώντα ή του Πλάτωνα ή του Πλούταρχου με μικρή προσπάθεια και κατάλληλη καθοδήγηση...»
Μπαμπινιώτης

https://www.babiniotis.gr/wmt/userfiles/File/NEG_elliniki glossa_d_ekdosh_istoria.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Mr.Blonde

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mr.Blonde αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Η "ανύπαρκτη" γλώσσα τους να θυμόμαστε ότι είναι παγκόσμια γλώσσα αυτή τη στιγμή που μιλάμε, sorry κιόλας.
Αν οντως γνωριζεις ποια ειναι τα γλωσσικα χαρκτηριστικα μιας ανυπαρκτης γλωσσας τοτε θα κατανοουσες αυτο που εγραψα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Βεβαίως, σε δικαιολογεί το γεγονός ότι δεν έχεις ολοκληρώσει το Α εξάμηνο, αλλά ως συνομιλητή και όχι ως φιλόλογο. Διότι, ένας δυνάμει ή ενεργεία επιστήμονας δεν ερευνά αφότου διαμορφώσει άποψη, αλλά διαμορφώνει άποψη αφού έχει εντρυφήσει στο αντικείμενο του επιστητού.
Μολονότι, ή άποψη σου δε συνάδει με τα τεκμήρια της γλωσσολογικής κοινότητας, δεν είναι αναπόφευκτα άκυρη -αφού στο πρόσωπο οπουδήποτε ανθρώπου θα μπορούσε να βρεθεί ο νέος Chomsky ή Saussure-, σίγουρα όμως, δεν αποκτά ουδεμία επιστημονική εγκυρότητα. Το ότι, δηλαδή, θέτεις δικά σου κριτήρια περί γλωσσικής ζωτικότητας, δεν προκαλεί κανένα πλήγμα στη γλωσσολογική έρευνα δύο αιώνων.
Για να γίνω, λοιπόν, πιο σαφής σχετικά με την προηγηθείσα αιτιολόγηση μου θα γράψω τα εξής: Απαντάω αφορμούμενος από το γεγονός ότι τα γεγραμμένα προέκυπταν από έναν συμφοιτητή μου και όχι ένα τυχαίο πρόσωπο. Μάλιστα φυσιολογικό, ο καθένας από εμάς, να ενστερνίζεται/διαμορφώνει άποψη σε θέματα για τα οποία δεν έχει γνώσεις, αλλά απολύτως κατακριτέο, για τον επιστήμονα/ερευνητή/μελετητή (όλα όψεις του φοιτητή φιλολογίας). Και αν δεν σου φαίνεται το βάρος της ευθύνης σου ιδιαίτερης σημασίας -έπειτα από τυχόν σύγκριση- , γιατί λ.χ όταν ένας φιλόλογος πράττει τοιουτοτρόπως, απλά φέρνει σε σύγχυση τους συνομιλητές του, ενώ στη θέση του ο Γιατρός-επιστήμονας θα προκαλούσε τα χείριστα, είμαι βέβαιος πως θα αναθεωρήσεις εύθυμα μόλις έρθεις σε επαφή με τα βαθύτερα της επιστήμης σου.

Από εκεί και πέρα, για να φερθώ δίκαια και να απαντήσω στα θέματα που θέτεις, θα σε παραπέμψω στις πρώτες κιόλας σειρές του άρθρου που επισύναψες! Εκεί ακριβώς, ο κ.Μπαμπινιώτης κάνει σαφές πως θεωρεί τη νέα ελληνική γλώσσα ιστορικά συνδεδεμένη/ενιαία με την αρχαία. Παρουσιάζει την αρχαία ως ριζική αρχή, και όχι ως μια υπανάπτυκτη ημιμορφή της νέας.
Επιπρόσθετα, στη δική σου παραπομπή, αναφέρεται μόνο μια σχετική δομική συνέχεια, που ακόμη και αν βρισκόταν σε απόλυτη ομοιότητα/συνάφεια δεν αρκεί για να τεκμηριώσει την άποψη σου. Η δομή του γραπτού λόγου αποτελεί ένα απειροελάχιστο συστατικό της γλώσσας.

Τώρα, λοιπόν, μελετάω ένα λεξικό της αρχαίας ελληνικής. Μάντεψε τι! Δεν βρίσκω ούτε μια λέξη που να συγκρίνεται με αυτό που περιγράφεις. Βλέπω μόνο μια μικρογράμματη γραφή όμοια με τη δική μου, (γνωρίζεις φυσικά πως η αρχαία μεγαλογράμματη δεν είχε σχέση με αυτή των λεξικών) συστηματοποιημένη με τόνους (μοντέρνα προσθήκη βεβαίως) που φωνητικά και φωνολογικά δεν συμπίπτει με ό,τι γνωρίζω για την αρχαία ελληνική. Ναι, Γιάννη, το "ειμί" που παρουσιάζει το λεξικό θυμίζει το σύγχρονο "είμαι, είναι όντως η ρίζα του. Αλλά στην πραγματικότητα, απέχει παρασάγγας από το πραγματικό "ειμί" της αρχαίας ελληνικής (στο πώς προφερόταν, γραφόταν κ.λ.π). Βρίσκεται υπό αυτή την μορφή, όχι για να σε απομακρύνει από την "αλήθεια", αλλά ώστε εσύ, ο νέος του 21ου αιώνα, ανίκανος να ανασύρεις την αρχαία γνώση χωρίς το ανάλογο περιβάλλον (τον αρχαίο πολιτισμό), να μπορείς με επιτυχία να μελετήσεις μια νεκρή γλώσσα, η οποία με το θάνατο της δημιούργησε την δική σου, και με την σπουδαία κληρονομία της επηρέασε πληθώρα γλωσσών ανά τον κόσμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Άρα ποιο είναι το συμπέρασμα από το παραπάνω post της Ρεβέκκας;;)
Να καταργηθούν τα αρχαία στο Γυμνάσιο ή όχι; :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
lolακόμααυτότοθέμα :P

Να καταργηθούν.

χο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σπυρακος (^^)

Περιβόητο μέλος

Ο Σπυρακος (^^) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 5,414 μηνύματα.
Άρα ποιο είναι το συμπέρασμα από το παραπάνω post της Ρεβέκκας;;)
Να καταργηθούν τα αρχαία στο Γυμνάσιο ή όχι; :whistle:

Ωστοσο δεν θιξαμε οτι δεν διδασκονται με τον ΣΩΣΤΟ τροπο!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

isida!!!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η revolution αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 1,154 μηνύματα.
πολυ εξυπνη ερωτση!
ε ναι ρε παιδια τι τα θελουμε τα γαρ και τα συνοιδα!
μην κοιτατε ολο τον κοσμο με ηγετη την βρετανια που τα εχει εισαγαγει στην παιδεια των νεων της απο την πρωτη ταξη του δημοτικου κιολας , οχι αυτοι ειναι αδαεις μωρε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

1998μαρία

Νεοφερμένος

Η 1998μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
να μην καταργηθούν αλλά τουλάχιστον να διδάσκεται λίγοτερη ύλη. τα βιβλία αρχαίων (αυτά που έχω κάνει και για κάποια που έχω ρωτήσει ) έχουν πολλή ύλη και οι καθηγητές μας πάνε πολύ γρήγορα. ας έβαζαν πιο πολλές ώρες το μάθημα ή δε ξέρω και εγώ τι . Αλλά να μην μας πήγαιναν σα κυνηγημένους..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pequeño

Τιμώμενο Μέλος

Η Pequeño αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,829 μηνύματα.
Ωστοσο δεν θιξαμε οτι δεν διδασκονται με τον ΣΩΣΤΟ τροπο!!!

Το θίξαμε αρκετά άτομα Σπύρο!
Απλά όλοι το παραβλέπουν και συνεχίζουν να πλακώνονται αποκλειστικά και μόνο με το ΝΑΙ/ΟΧΙ για την κατάργηση τους :whistle:
Το γκρι όχι δεν υπάρχει πουθενά, ή άσπρο ή μαύρο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

novemberrain

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Μπορεί να απεχθάνομαι τα Αρχαία, αλλά είναι ντροπή να κοπούν, και μάλιστα απο το Γυμνάσιο. Όπως διάβασα και πιο πάνω, τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται σε χώρες και χώρες, κι εμείς τα πετάμε έτσι? Και εκτός αυτού, όπως εμείς που πάμε Θετική & Τεχνολογική θέλουμε βάσεις απο τα Μαθηματικά, τη Φυσική, και όλα τα συναφή μαθήματα γενικής παιδείας του Γυμνασίου, έτσι και τα παιδιά της Θεωρητικής πρέπει να διδάσκονται Αρχαία! ^^'

Αυτά. Peace out :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
να μην καταργηθούν αλλά τουλάχιστον να διδάσκεται λίγοτερη ύλη. τα βιβλία αρχαίων (αυτά που έχω κάνει και για κάποια που έχω ρωτήσει ) έχουν πολλή ύλη και οι καθηγητές μας πάνε πολύ γρήγορα. ας έβαζαν πιο πολλές ώρες το μάθημα ή δε ξέρω και εγώ τι . Αλλά να μην μας πήγαιναν σα κυνηγημένους..

Ναι δεν μας έφταναν οι 5 ώρες μόνο στην α' λυκείου!! Να τις αυξήσουν κιόλας. Φαντάσου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Ναι δεν μας έφταναν οι 5 ώρες μόνο στην α' λυκείου!! Να τις αυξήσουν κιόλας. Φαντάσου...
Παλιά ήταν 6:P

Αλλά δεν καταλαβαίνω τη λογική σου. Και τα μαθηματικά διδάσκονται 5 ώρες στην Α' λυκείου, αν το πάμε έτσι:confused:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top