Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Guest 278211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε πολλούς αρέσει η ιδέα σου πίστεψέ με!;)

Ε, τότε να μην πάνε καν σχολείο. Υπάρχει και αυτή η επιλογή και ας μη μας πρήζουν. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Ε, τότε να μην πάνε καν σχολείο. Υπάρχει και αυτή η επιλογή και ας μη μας πρήζουν. :)
Μαζί σου ρε!! Αλλά αυτοί έχουν ένα μυαλό τα τοπικ τα κάνουν μην πω τώρα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The little musician boy

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Φυσικά και όχι γιατί μας βοηθάνε να εμπλουτίσουμε το λεξολόγιο μας και γενικά να μάθουμε καλύτερα την γλώσσα μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Γιατί μαθαίνουμε Αρχαία Ελληνικά;

του Γ. ΓΙΑΤΡΟΜΑΝΩΛΑΚΗ*

Σε προηγούμενο άρθρο μας («Το Βήμα» 4.9.2004) είχαμε αναφερθεί στη σοβαρότατη κρίση που περνούν τα κλασικά γράμματα στον τόπο μας. Που παρά τις αλλαγές, τις μεταρρυθμίσεις και τις αντιμεταρρυθμίσεις, 30 χρόνια τώρα, τα Αρχαία «μας» πάνε από το κακό στο χειρότερο. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επικοινωνίας και Πληροφόρησης (Euronem), η Ελλάδα κατέχει στους τομείς των φυσικών σπουδών και της κλασικής παιδείας την 29η θέση μεταξύ 31 ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται όλες οι χώρες-μέλη της ΕΕ! «Το Βήμα», που μετέδωσε την είδηση (10.9.2004) δεν αποκαλύπτει, δυστυχώς, ποιες είναι οι δύο ευρωπαϊκές χώρες που πήραμε φαλάγγι στην κλασική παιδεία. Όμως αν τα στοιχεία της παραπάνω μελέτης είναι ακριβή, τότε πρέπει να παραιτηθούν όλοι οι υπουργοί Παιδείας των τελευταίων 30 χρόνων. Εννοώ να παραιτηθούν από την υπερηφάνεια τους. Και καλά στα Αρχαία που δεν έχουν ψωμί. Αλλά και στις φυσικές επιστήμες; Δηλαδή, πού είμαστε καλοί όσον αφορά την Παιδεία και τα παιδιά μας; Στις κλειστές στροφές των Τεμπών και του Μαλιακού Εκεί όλοι πρώτοι και καλύτεροι.
Σκοπός μας δεν είναι να καταγγείλουμε άλλη μια φορά την κατάσταση της Παιδείας μας. Δεν έχει νόημα. Πρόθεσή μας είναι να προτείνουμε κάποιες πρακτικές «λύσεις» που, κατά τη γνώμη μας, θα επέτρεπαν ενδεχομένως στην εκπαίδευσή μας (δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια) να αισιοδοξεί για το μέλλον των κλασσικών γραμμάτων στη χώρα μας. Μεγάλα λόγια, θα πει κάποιος. Κάθε άλλο.
Οι προτεινόμενες «λύσεις» είναι απλές και ρεαλιστικές. καθόλου μεγαλόστομες. Θα έλεγα μάλιστα πως είναι «πεζές». Αλλά λίγο ακριβούτσικες. Ό,τι χειρότερο δηλαδή για το σεβαστό υπουργείο, που χρόνια τώρα(για να μην παρεξηγηθούμε) αρέσκεται σε λύσεις μεγαλόστομες και φτηνιάρικες.
• Τα «ελληνικά γονίδια»
Όμως προτού έρθουμε στα πρακτικά, οφείλουμε να απαντήσουμε σε ένα ουσιώδες ερώτημα που έχει να κάνει με τον σκοπό της διδασκαλίας των Αρχαίων. Είναι προφανές ότι η όποια απάντηση θα καθορίσει και τα μέτρα που θα λάβουμε.
Το απλό ερώτημα είναι: τι εννοούμε όταν λέμε ότι τα παιδιά μας πρέπει να «μάθουν», να «σπουδάσουν» Αρχαία, δηλαδή Αρχαία ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία; Καλύτερα: για ποιο λόγο «διδάσκουμε»ή «μαθαίνουμε» Αρχαία;(Θέτουμε τα ρήματα σε εισαγωγικά για προφανείς λόγους). Το ερώτημα φαίνεται απλό αλλά, παρά ταύτα, έχει πάρει πολλές, διαφορετικές και κυρίως νεφελώδεις και ακατανόητες απαντήσεις. Όμως αν ρωτήσουμε κάποιον φοιτητή Ιατρικής γιατί επέλεξε αυτό το επάγγελμα (και κατά συνέπεια γιατί ταλαιπωρήθηκε χρόνια στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο, στα φροντιστήρια και στις πανελλαδικές) οι απαντήσεις που θα λάβουμε θα είναι κατανοητές. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θα απαντήσουν ότι διάλεξαν την Ιατρική διότι είναι ένα κοινωνικά χρήσιμο επάγγελμα, με κύρος και χρήμα. Οι ανθρωπιστικοί λόγοι που θα επικαλεστούν ορισμένοι είναι στην περίπτωσή τους κατανοητοί. Όμως οι φοιτητές της Φιλοσοφικής δεν μπορούν να απαντήσουν με την ίδια σαφήνεια. Και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αιτιολογήσουν τόσα χρόνια προπαρασκευαστικών σπουδών. Που τελικά δεν θα τους εξασφαλίσουν κάποιο επάγγελμα. Τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον. Θα υπάρξουν όμως μερικοί που θα επικαλεσθούν (αορίστως) εθνικούς λόγους, τα ελληνικά γονίδια, την αρχαία κληρονομιά κτλ. Κάποιοι θα αναφερθούν και στα περίφημα ανθρωπιστικά ιδεώδη κλπ. Ύστερα όλοι θα ψάξουν να βρουν πρακτικούς τρόπους να εξοικονομήσουν τα προς το ζην.
Και καλά η απόληξη αυτής της θλιβερής αλυσίδας: να αποφοιτούν κάθε χρόνο χιλιάδες από τις Φιλοσοφικές. Χωρίς σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση. Χωρίς (κι εδώ είναι το τραγικό) να γνωρίζουν και οι ίδιοι τι έχουν σπουδάσει και γιατί έχουν σπουδάσει ό,τι τελοσπάντων έχουν σπουδάσει. Όμως την αρχή αυτής της αλυσίδας, δηλαδή τα παιδιά του Γυμνασίου, πώς την αντιμετωπίζουμε; Με ποιο λογικό επιχείρημα θα τα πείσουμε να αρχίζουν να κλίνουν το λύω και να λένε το νόημα μιας μεταφρασμένης ραψωδίας; Ότι έτσι κάποτε θα βγάλουν λεφτά; Αποκλείεται. Τέτοια οι μαθητές του Γυμνασίου δεν τα χάβουν. Ότι όποιος μάθει Αρχαία γίνεται καλός χριστιανός; Ναι. Ίσως, αρκεί να αποφεύγει τον Αριστοφάνη. Ότι με τα Αρχαία γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι1 Αν ίσχυε αυτό, τότε οι καθηγητές Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας θα έπρεπε να είναι οι καλύτεροι άνθρωποι.
• Οι λογικές απαντήσεις
Να μη μακρηγορώ. Τη μόνη «λογική» απάντηση γιατί μαθαίνουμε Αρχαία, γιατί τελοσπάντων εντρυφούμε στην αρχαία ελληνική λογοτεχνία, την έχουν δώσει οι μεγάλοι συγγραφείς. Έλληνες και ξένοι. Όχι οι φιλόλογοι. Ούτε οι παιδαγωγοί. Ούτε το υπουργείο Παιδείας. Αλλά αυτή η «λογική» απάντηση, επειδή ακριβώς προέρχεται από τον χώρο της τέχνης, δεν φαίνεται να μας ικανοποιεί πρακτικά. Αντιθέτως δείχνει το «περιττών», το μη πρακτικών. Το πολυτελές. Το μη αναγκαίων. Αυτό όμως που τελικά αποδεικνύεται αναγκαίων. Η τέχνη είναι «περιττή», αλλά τόσο αναγκαία. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι «περιττοί», αλλά παρά ταύτα τους πληρώσαμε και με το παραπάνω. Γιατί; Διότι ο πολιτισμός γενικότερα μοιάζει περιττός, αλλά προφανώς δεν είναι. Ο Καβάφης λοιπόν έμαθε και διαχειρίστηκε την αρχαία ελληνική λογοτεχνία διότι εκεί, σε μια συγκεκριμένη εποχή της, βρήκε το υλικό να δημιουργήσει ο ίδιος το δικό του έργο. Μεταποίησε το αρχαίο λογοτεχνικό υλικό για χάρη, προς όφελος της τέχνης του. Αυτό έκανε και ο Σεφέρης. Και ο Τζέιμς Τζόυς. Και ο σκηνοθέτης της «Τροίας». Βρήκαν υλικό όχι πώς να γίνουν καλοί άνθρωποι, αλλά πώς να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν. Η αρχαία ελληνική λογοτεχνία, κάθε λογοτεχνία, είναι πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Αυτό ισχύει και για τη νεοελληνική λογοτεχνία αλλά και για την ισπανική και την κινέζικη. Εδώ σε μας συντρέχουν – να το δεχτούμε – ιστορικοί λόγοι που επιβάλλουν (τουλάχιστον σε όσους το επιθυμούν) και τη γλωσσική διδασκαλία των Αρχαίων. μαθαίνουν λοιπόν Αρχαία τα γυμνασιόπαιδα επειδή έτσι έχουν την πολυτέλεια να γίνουν μέτοχοι μιας άλλης τάξεως γλωσσικής και λογοτεχνικής γνώσης και εμπειρίας. Δεν γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι διαβάζοντας Ορέστεια ή Οθέλο.
• Η εθνική μας «πολυτέλεια»
Ο Πλάτων κατάλαβε πολύ καλά ότι η μεγάλη λογοτεχνία διαχειρίζεται συνήθως το Κακό. Μαθαίνουμε Αρχαία γιατί αυτό ωφελεί τη φαντασία, την έμπνευση και τη δημιουργικότητά μας. Μας δίνει την πολυτέλεια του «ωφέλιμου περιττού». Αλλά όσοι διακηρύττουν και υποστηρίζουν αυτή την πολυτέλεια γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια πολύ δαπανηρή επένδυση, χωρίς αναμενόμενα υλικά κέρδη. Μπορεί να έρθουν και αυτά, αλλά το ζητούμενο για την ώρα είναι η χρηματοδότηση της φαντασίας και της δημιουργίας. Όπως έγινε με τους Ολυμπιακούς. Που συνεχώς επικαλούμαστε. Όπως πρέπει να γίνεται με τα μουσεία, τη μουσική, τη ζωγραφική, τη λογοτεχνία. Αν δεχτούμε (και στη συνέχεια πείσουμε τους ενδιαφερόμενους) ότι η διδασκαλία των Αρχαίων μας οδηγεί στην απαραίτητη και ζωτική πολυτέλεια του «περιττού», στην έμπνευση και στη δημιουργία μέσα στην καθημερινότητα( δεν χρειάζεται να γίνουμε όλοι ποιητές), τότε μπορούμε να επικαλεστούμε και άλλους λόγους.
Κληρονομικούς, ενδεχομένως, παιδαγωγικούς κλπ. Όμως αν δεν δούμε τη διδασκαλία των Αρχαίων ως ύψιστη «εθνική πολυτέλεια», τότε να σταματήσουμε να παραπονούμαστε, να ταλαιπωρούμε και να ταλαιπωρούμαστε. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να διαφυλάξουμε και να προβάλουμε αυτή την «εθνική πολυτέλεια» και να τη συντηρήσουμε γενναίως. Οικονομικά και ψυχικά. Θα επανέλθουμε.


* Ο κ. Γ. Γιατρομανωλάκης είναι καθηγητής της κλασικής φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Ποπο και άλλες οπισθοδρομικές, σκοταδιστικές απόψεις!!!!!

Όσοι δεν το έχετε κάνει ήδη, μην μπείτε καν στον κόπο να διαβάσετε τις παραπάνω μπούρδες.
Μερικοί μάλλον νομίζουν πως κυλάει αρχαίο ελληνικό αίμα στις φλέβες μας!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Ποπο και άλλες οπισθοδρομικές, σκοταδιστικές απόψεις!!!!!

Όσοι δεν το έχετε κάνει ήδη, μην μπείτε καν στον κόπο να διαβάσετε τις παραπάνω μπούρδες.
Μερικοί μάλλον νομίζουν πως κυλάει αρχαίο ελληνικό αίμα στις φλέβες μας!

Μιλαω γενικα καλη μου... Αλλα ειναι η αληθεια!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Τί μοῦ θύμισες τώρα μὲ αὐτὸ τὸ ἄρθρο! Θυμᾶμαι ὅταν εἶχα περάσει στὸ παν/μιο, στὸ πρῶτο μάθημα ποὺ μᾶς ἔκανε ἡ καθηγήτρια ποὺ μᾶς παρέδιδε ἀρχαία ἑλληνικὴ θεματαογραφία (δηλαδὴ ἄγνωστο κείμενο), μᾶς διάβασε αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ ἄρθρο. Μὲ γύρισες πίσω στὸ χρόνο. Συγκινήθηκα τώρα...

Μὲ τὸ περιεχόμενο τοῦ ἄρθρου πάντως ἔχω κάποιες ἐνστάσεις καὶ γενικὰ δὲ συμφωνῶ πλήρως μὲ τὴν ἐπιχειρηματολογία του, ἀλλὰ καὶ μόνο ποὺ μοῦ τὸ θύμισες, μὲ συγκίνησες... Ἀλήθεια, ποῦ τὸ ξέθαψες; Αὐτὸ ἔχει γραφθεῖ ἐδῶ καὶ ὀκτὼ χρόνια (ἀκριβῶς τότε ποὺ πέρασα στὸ παν/μιο:P).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

MariosProspathw

Νεοφερμένος

Ο MariosProspathw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Το ξέρω ότι θα ακουστώ σαν ένς βαρετός φιλόλογος που πιθανον να σας έχει κάνει ένα τέτοιο κύρηγμα...άλλα σας λέω σοβαρά από προσωπική εμπειρία...μόλις αρχισα να διαβάζω αρχαία έγινα πολύ καλύτερος μαθητής γιατί τα αρχαία όχι μόνο σε βοηθάνε στην ιατρική ορολογία αλλα και σας ανοίγει τον τρόπο σκέψεως και σας κάνει πιό γρήγορους , γένικα, ακόμα και σε θέματα μαθηματικών ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
https://www.edu4u.gr/Comments.aspx?qId=20929

Έχετε να πείτε κάτι; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.

ναι , ότι μερικοί δεν έχετε κλείσει χρόνο από τότε που σταματήσατε να διαβάζετε έκθεση και ξεχάσατε τι σημαίνει επίκληση στην αυθεντία.

κάθε φορά την ίδια μαλακία...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Είναι 13 σχολεία. 13.

13.

"Ενθερμοι υποστηρικτές της αρχαίας ελληνικής αποδεικνύονται οι Αγγλοι"

lol :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Καλά, εσείς δεν παίζεστε!!!! :D:D
Θέλετε να σας παραθέσω και άλλες ιστοσελίδες ξένων σχολείων και πανεπιστημίων που διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Φέρε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.

Ναι,και τι μας το δινεις εδω?
Τα αρχαια Ελληνικα,οπως και τα Νεα Ελληνικα,τα τοποθετουν στις ξενες γλωσσες στο εξωτερικο,οπως κανουμε και εμεις με τις αντιστοιχες ξενες(αγγλικα) στην Ελλαδα.
Εδω διδασκουν εβραικα,Ιαπωνικα,Κινεζικα κτλπ κτλπ,αρχαια ελληνικα δεν θα διδασκαν?:PΔεν μου λεει τιποτα,αυτες τις γλωσσες συνηθως τις μαθαινει καποιος που ασχολειται με τα παρομοια επιστημονικα τμηματα γιατι ειναι αναγκαιο.

Οι ιστοτοποι παλι,ολα τα λεφτα :P:P
-->ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
--> Ενωμένη Ρωμηοσύνη ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ-ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΜΑΣ

Τα ΕμάΟρθοδοξία - Οικογένεια - ΑξίεςΙστορία - Γλώσσα - ΠολιτισμόςΆμυνα - ΔιπλωματίαΕνημερωτικάΕπιστήμη - Τεχνολογία - ΤέχνηΈνοπλες Δυνάμεις - Σώματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr.Blonde

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mr.Blonde αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Καλά, εσείς δεν παίζεστε!!!! :D:D
Θέλετε να σας παραθέσω και άλλες ιστοσελίδες ξένων σχολείων και πανεπιστημίων που διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά;
Το γεγονος οτι οι αγγλοι υποστηριζουν την αρχαια ελληνικη,λογω της δικιας τους ανυπαρκτης γλωσσας,δεν εξηγει πώς η διδασκαλια των αρχαιων προσφερει στον νεαρο μαθητη τις απαραιτητες δεξιοτητες σε μια εντονα εξελισσομενη κοινωνια.:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Το γεγονος οτι οι αγγλοι υποστηριζουν την αρχαια ελληνικη,λογω της δικιας τους ανυπαρκτης γλωσσας,δεν εξηγει πώς η διδασκαλια των αρχαιων προσφερει στον νεαρο μαθητη τις απαραιτητες δεξιοτητες σε μια εντονα εξελισσομενη κοινωνια.:hmm:

Ποιές εἶναι οἱ «ἀπαραίτητες δεξιότητες» τὶς ὁποῖες δὲν προσφέρουν τὰ ἀρχαῖα καὶ ποιά ἀκριβῶς μαθήματα τὶς προσφέρουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Ναι,και τι μας το δινεις εδω?
Τα αρχαια Ελληνικα,οπως και τα Νεα Ελληνικα,τα τοποθετουν στις ξενες γλωσσες στο εξωτερικο,οπως κανουμε και εμεις με τις αντιστοιχες ξενες(αγγλικα) στην Ελλαδα.
Εδω διδασκουν εβραικα,Ιαπωνικα,Κινεζικα κτλπ κτλπ,αρχαια ελληνικα δεν θα διδασκαν?:PΔεν μου λεει τιποτα,αυτες τις γλωσσες συνηθως τις μαθαινει καποιος που ασχολειται με τα παρομοια επιστημονικα τμηματα γιατι ειναι αναγκαιο.

Οι ιστοτοποι παλι,ολα τα λεφτα :P:P
-->ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
--> Ενωμένη Ρωμηοσύνη ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ-ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΜΑΣ

Τα ΕμάΟρθοδοξία - Οικογένεια - ΑξίεςΙστορία - Γλώσσα - ΠολιτισμόςΆμυνα - ΔιπλωματίαΕνημερωτικάΕπιστήμη - Τεχνολογία - ΤέχνηΈνοπλες Δυνάμεις - Σώματα.

https://www.studyabroadgreece.com/study-abroad-programs/american-university.html
Εγώ απλά παράθεσα (και το ξανακάνω) πανεπιστήμια που διδάσκουν αρχαία ελληνικά, γιατί αυτό μου ζητήθηκε. Τώρα αν μαθαίνουν και κινέζικα, αραβικά, σουαχίλι και γω δεν ξέρω τι άλλο, δεν με αφορά. Δεν πιστεύω να πρόλαβες τόσο γρήγορα να διαβάσεις τα κείμενα στις υπόλοιπες ιστοσελίδες, εκτός αν έχεις, πέραν των άλλων ταλέντων (άρνησης των πάντων εκτός της βιολογίας, ισοπέδωση, ειρωνεία απέναντι στους συνομηλητές σου, αλαζονία) ΚΑΙ φωτογραφικό «τρίτο» μάτι.:crazy:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Το γεγονος οτι οι αγγλοι υποστηριζουν την αρχαια ελληνικη,λογω της δικιας τους ανυπαρκτης γλωσσας,δεν εξηγει πώς η διδασκαλια των αρχαιων προσφερει στον νεαρο μαθητη τις απαραιτητες δεξιοτητες σε μια εντονα εξελισσομενη κοινωνια.:hmm:

Κατ' αρχήν δεν υποστηρίζουν μόνο οι άγγλοι την αρχαία ελληνική λόγω της ανύπαρκτης (όπως λες εσύ) γλώσσας τους. Δεν θα σου γράψω ποιοι άλλοι την υποστηρίζουν. Διάβασε να μάθεις!
Κατά δεύτερον, δεν εξετάσαμε αν η διδασκαλία των αρχαίων προσφέρει τις απαραίτητες δεξιότητες σε μια έντονη εξελισσόμενη κοινωνία... Αυτό είναι άλλο κεφάλαιο.
Κατά τρίτον, μπορείς να μου πεις, ποια κοινωνία εσύ θεωρείς εξελισσόμενη; Γιατί εγώ γνωρίζω ότι η «εξέλιξη» έχει και μια «βάση» μια «αρχή», που πάνω σε αυτή «πατάει» για να εξελιχθεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top