Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Γιατί πολύ απλά, η γλώσσα είναι ένας ζων και αενάως μεταβαλλόμενος οργανισμός.
Κάθε μορφή παρεμβατισμού και προστατευτισμού μιας γλώσσας, είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ σε αποτυχία.
Πολύ μ'αρέσει όταν πυροδοτείς τη συζήτηση:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 565231

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
αεναώς; ποια η γλώσσα; ούτε καν...
οι γλώσσες χάνονται, μπορει να κρατήσουν στον χρόνο αρκετά αλλά οχι αεναώς. Οι γλώσσες χάνονται μαζί με πολιτισμούς και θρησκείες. Μένουν μονάχα απομεινάρια, λέξεις, που τίποτα δε θυμίζουν την μαμά γλώσσα της. Για παράδειγμα, πόσοι ξέρετε ότι η λέξη παράδεισος είναι "ινδικής καταγωγής" και όχι ελληνικής.
(αντίθετα, τα μαθηματικά μένουν αθάνατα στο χρόνο. Ναι υπάρχουν και θα υπάρξουν περίοδοι οπου η εξελιξή τους θα σταματάει, αλλά πάντα θα αρχίζει ξανά)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
Gays, σε ξένα Πανεπιστήμια διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά για την όξυνση του πνεύματος των φοιτητών. Αυτό από μόνο του κάτι λέει. Τώρα, δεν συμφωνώ με τον βεβιασμένο τρόπο που τα διδάσκουν στο γυμνάσιο. Το θέμα δεν είναι να προλάβεις να βγάλεις κάποια συγκεκριμένη ύλη σε αυτή την ηλικία. Θα μπορούσαν να βρουν κάποιο άλλο τρόπο, ώστε το μάθημα των αρχαίων να γίνεται ευχάριστα, κάτι σαν «παιχνίδι λέξεων», γιατί -κακά τα ψέμματα-, όλες οι λέξεις που χρησιμοποιούμε σήμερα έχουν τη ρίζα τους στις αρχαίες ελληνικές. Άρα η γλώσσα (η αρχαία) δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι «νεκρή». ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nik1403

Νεοφερμένος

Ο nik1403 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Νέα Ιωνία (Αττική). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Ειναι λαθος να βαζουν σε παιδια πρωτης γυμνασιου τοσες ωρες την εβδομαδα αρχαια, που παρα το γεγονος πως εκει εχουν τις ριζες τους οι περισσοτερες νεοελληνικες λεξεις, για ενα παιδι αυτης της ηλικιας φαινεται σαν να μαθαινει μια ξενη γλωσσα, κι επειδη υπαρχει αρκετη συγχυση στο κεφαλι ενος 13χρονου, θεωρω σωστο στην πρωτη γυμνασιου τα αρχαια να περιοριστουν στον Ομηρο, και σιγα σιγα να μπαινουν στο προγραμμα ωστε πχ στην τριτη γυμνασιου να κανουν 2 ωρες αρχαια γλωσσα κι αλλες τοσες γραμματεια. Το να μαθαινει ενα παιδι που ακομα δν κατεχει καλα την μητρικη του, απεξω παπαγαλια ρηματα, ουσιαστικα και μεταφρασεις το βρισκω ανουσιο. Εγω προσωπικα τελειωσα φετος το σχολειο και θυμαμαι ελαχιστα απο οσα εμαθα στο γυμνασιο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Ειναι λαθος να βαζουν σε παιδια πρωτης γυμνασιου τοσες ωρες την εβδομαδα αρχαια, που παρα το γεγονος πως εκει εχουν τις ριζες τους οι περισσοτερες νεοελληνικες λεξεις, για ενα παιδι αυτης της ηλικιας φαινεται σαν να μαθαινει μια ξενη γλωσσα, κι επειδη υπαρχει αρκετη συγχυση στο κεφαλι ενος 13χρονου, θεωρω σωστο στην πρωτη γυμνασιου τα αρχαια να περιοριστουν στον Ομηρο, και σιγα σιγα να μπαινουν στο προγραμμα ωστε πχ στην τριτη γυμνασιου να κανουν 2 ωρες αρχαια γλωσσα κι αλλες τοσες γραμματεια. Το να μαθαινει ενα παιδι που ακομα δν κατεχει καλα την μητρικη του, απεξω παπαγαλια ρηματα, ουσιαστικα και μεταφρασεις το βρισκω ανουσιο. Εγω προσωπικα τελειωσα φετος το σχολειο και θυμαμαι ελαχιστα απο οσα εμαθα στο γυμνασιο...
Μαλλον εχεις μπερδεψει το τι μαθαινει ενα παιδι στο Γυμνασιο με αυτα που θα μαθει σε μεγαλυτερες ταξεις(Λυκειο). Στην πρωτη γυμνασιου απλως κανεις καποια πολυ στοιχιωδη πραγματακια και απλα. Δεν ειναι αυτα που βλεπει καποιος αργοτερα (ανωμαλα ρηματα κλπ κλπ). Επισης δυστυχως ή ευτυχως το ξερω οτι δεν ειναι για ολους ενα ευχαριστο μαθημα αλλα μην περιμενετε να βγει (οπως πολλοι ευχεστε).
Αν ενα πραγμα επρεπε να γινει ηταν δε με ενδιαφερει με ποιον τροπο αλλα πρεπει να αλλαξουν την εντυπωση που εχουν ολοι οι μαθητες για τα Αρχαια που τα θεωρουν μια δυσκολη και αχρηστη γλωσσα. Θεωρω απαραδεκτο το γεγονος οτι χωρες σαν τη Γαλλια να τα εντασουν στο σχολικο προγραμμα και'μεις επειδη ειναι ετσι τα βιβλια και για πολλους ακομη λογους τα μισουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nik1403

Νεοφερμένος

Ο nik1403 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Νέα Ιωνία (Αττική). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
Μαλλον εχεις μπερδεψει το τι μαθαινει ενα παιδι στο Γυμνασιο με αυτα που θα μαθει σε μεγαλυτερες ταξεις(Λυκειο). Στην πρωτη γυμνασιου απλως κανεις καποια πολυ στοιχιωδη πραγματακια και απλα. Δεν ειναι αυτα που βλεπει καποιος αργοτερα (ανωμαλα ρηματα κλπ κλπ). Επισης δυστυχως ή ευτυχως το ξερω οτι δεν ειναι για ολους ενα ευχαριστο μαθημα αλλα μην περιμενετε να βγει (οπως πολλοι ευχεστε).
Αν ενα πραγμα επρεπε να γινει ηταν δε με ενδιαφερει με ποιον τροπο αλλα πρεπει να αλλαξουν την εντυπωση που εχουν ολοι οι μαθητες για τα Αρχαια που τα θεωρουν μια δυσκολη και αχρηστη γλωσσα. Θεωρω απαραδεκτο το γεγονος οτι χωρες σαν τη Γαλλια να τα εντασουν στο σχολικο προγραμμα και'μεις επειδη ειναι ετσι τα βιβλια και για πολλους ακομη λογους τα μισουμε.

εγω προσωπικα δεν ευχομαι να βγει, απλα να γινει η διδασκαλια του λιγο πιο χαλαρη. Η αδερφη μου ειναι τωρα πρωτη γυμνασιου και την βλεπω πως ζοριζεται αρκετα με τα αρχαια σε μια ηλικια που δεν ξερει καν τελεια τη δημοτικη. Ισως το προβλημα ειναι η διδασκαλια, πχ σε μεγαλυτερες ταξεις εχεις να μαθεις απ'εξω μεταφρασεις που 9/10 μαθητες τις μαθαινουν παπαγαλια οπως μαθαινουν το Πατερ Ημων, χωρις πραγματικα να μπορουν να μεταφρασουν το αρχαιο κειμενο, που στο κατω κατω αυτο θα ηταν σημαντικο. Τους δινει ο καθηγητης μια φωτοτυπια και μετα την παπαγαλιζουν, αυτο για εμενα ειναι ανουσιο και για αυτο πιστευω πως πρεπει να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας της Αρχαιας Γλωσσας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
εγω προσωπικα δεν ευχομαι να βγει, απλα να γινει η διδασκαλια του λιγο πιο χαλαρη. Η αδερφη μου ειναι τωρα πρωτη γυμνασιου και την βλεπω πως ζοριζεται αρκετα με τα αρχαια σε μια ηλικια που δεν ξερει καν τελεια τη δημοτικη. Ισως το προβλημα ειναι η διδασκαλια, πχ σε μεγαλυτερες ταξεις εχεις να μαθεις απ'εξω μεταφρασεις που 9/10 μαθητες τις μαθαινουν παπαγαλια οπως μαθαινουν το Πατερ Ημων, χωρις πραγματικα να μπορουν να μεταφρασουν το αρχαιο κειμενο, που στο κατω κατω αυτο θα ηταν σημαντικο. Τους δινει ο καθηγητης μια φωτοτυπια και μετα την παπαγαλιζουν, αυτο για εμενα ειναι ανουσιο και για αυτο πιστευω πως πρεπει να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας της Αρχαιας Γλωσσας
Κοιτα, αν απο α' γυμνασιου που θεωρειται μια πολυ ευκολη και απλη ταξη ζοριζεται τοτε στην γ' γυμνασιου για παραδειγμα τι θα κανει? Που εκει αρχιζουν και μπαινει και το συντακτικο σιγα-σιγα? Νομιζω οτι οταν αποφοιτεις στο δημοτικο θεωρειται οτι γνωριζεις τα στοιχιωδη της Δημοτικης Γλωσσας. Με αποτελεσμα να πηγαινεις στο Γυμνασιο και το Λυκειο που εκει αρχιζεις και προσθετεις και καποια αλλα στοιχεια και φυσικα καλλιεργεις περισσοτερο το γραπτο σου λογο.
Συμφωνω μαζι σου στο να αλλαξει η τροπος διδασκαλιας του μαθηματος και να αλλαξει και η φιλοσοφια για το μαθημα αυτα εξαλλου ειναι που το κανουν τοσο μισητο πιστευω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kwstasIdealism

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο kwstasIdealism αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,459 μηνύματα.
αεναώς; ποια η γλώσσα; ούτε καν...
οι γλώσσες χάνονται, μπορει να κρατήσουν στον χρόνο αρκετά αλλά οχι αεναώς. Οι γλώσσες χάνονται μαζί με πολιτισμούς και θρησκείες. Μένουν μονάχα απομεινάρια, λέξεις, που τίποτα δε θυμίζουν την μαμά γλώσσα της. Για παράδειγμα, πόσοι ξέρετε ότι η λέξη παράδεισος είναι "ινδικής καταγωγής" και όχι ελληνικής.
(αντίθετα, τα μαθηματικά μένουν αθάνατα στο χρόνο. Ναι υπάρχουν και θα υπάρξουν περίοδοι οπου η εξελιξή τους θα σταματάει, αλλά πάντα θα αρχίζει ξανά)
Τι πατε και μπλεκετε,προσπαθειτε να συγκρινετε την γλωσσα με τα μαθηματικα αν ειναι δυνατον ρε παιδια ας σοβαρευτουμε λιγο και οι 2 αυτες επιστημες ειναι σημαντικες και κανονικα θα επρεπε να τις καλλιεργουμε εξισου,ασχετως που χρειαζεται να επιλεξουμε μια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amaliaxd

Νεοφερμένος

Η amaliaxd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Επισης δεν πρεπει να ξεχναμε πως αν καταργηθουν τα αρχαια απο το γυμνασιο,δεν θα διδασκονται ουτε στο λυκειο, οποτε πως θα μαθαινουμε αρχαια ελληνικα για τις εξετασεις η για την εισαγωγη μας σε πανεπιστημια τα οποια εχουν ως βαση την αρχαια και συνεπως την νεα ελληνικη γλωσσα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sans-culotte

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Sans-culotte αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 197 μηνύματα.
Γνώμη μου είναι πως δεν είναι δυνατόν στα ξένα σχολεία να διδάσκονται αρχαία ελληνικά και εδώ να ειναι τοσο απαξιωμένα. Οι γάλλοι και οι γερμανοί σπουδαστές των λυκείων φιλολογικής κατεύθυνσης έχουν περισσότερες γνώσεις από εμάς και δεν τα μαθαίνουν με το ζόρι. Συμβαίνει το εξής παράδοξο, πολλοί ξένοι να μαθαίνουν απταιστα την γλώσσα και την ιστορία μας την ώρα που εμείς απαξιούμε να μάθουμε τα βασικά. Στην παρούσα φάση, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τους μαθητές για αυτό, αλλά την έλλειψη κινήτρου στα γυμνάσια και τα λύκεια. Οι καθηγητές (φιλόλογοι στη συγκεκριμένη περίπτωση) αντιμετωπίζουνε διεκπεραιωτικά την διδακτική διαδικασία, αφού μέλημα τους ήταν το βόλεμα στο δημόσιο σχολείο μετά απο κάποια χρόνια στα φροντιστήρια και ιδιαίτερα. Υπολογίστε επίσης πόσοι σπούδασαν φιλόλογοι χωρίς να το θέλουν αφού εκεί τους οδήγησαν οι βάσεις. Έτσι, δεν "εμφυσούνε" κίνητρα στα παιδιά για να "αγκαλιάσουνε" το μάθημα (γι\αυτο και έχουμε κακή παιδεία σε συνδυασμό με άλλες υλικές αξίες που διαστρεβλώνουν το εκπαιδευτικο συστημα).
Πιστεύω ακράδαντα πως η αρχαια μας γλώσσα αποτελεί μέρος της ιστορίας μας και γι'αυτό χρειάζεται να την μαθαίνουμε. Επισης, οι αρχαιοι φιλοσοφοι καλο θα ηταν να διδασκονται στο λυκειο για μια πιο σφαιρικη ακαδημαικη εκπαιδευση. Η μελετη καλο θα ηταν να γινει στην αρχαια γλωσσα. Στα αμερικανικα πολυτεχνεια, σημαντικό μερος των μαθηματων των πρωτων χρονων σπουδων αφορα την ελληνική φιλοσοφια. Αρα, δεν ειναι υποστηριξιμη κατα τη γνωμη μου η αποψη πως οι θετικοι σπουδαστες πρεπει να μη διδασκονται την αρχαια ελληνικη που βοηθά σε αυθεντικότερη μελέτη των φιλοσόφων και την πιστή κατανόηση του τρόπου σκέψης τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Επισης δεν πρεπει να ξεχναμε πως αν καταργηθουν τα αρχαια απο το γυμνασιο,δεν θα διδασκονται ουτε στο λυκειο, οποτε πως θα μαθαινουμε αρχαια ελληνικα για τις εξετασεις η για την εισαγωγη μας σε πανεπιστημια τα οποια εχουν ως βαση την αρχαια και συνεπως την νεα ελληνικη γλωσσα;

γιατί;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Demlogic

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Demlogic αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' γυμνασίου. Έχει γράψει 978 μηνύματα.
το οτι διδασκομαστε αρχαια δε σημαινει οτι ξερουμε αρχαια...... @@ αρχαια ξερουμε.. ΟΙ θεωρητικοι θα επρεπε να μιλανε κανονικα στα αρχαια!

Θεωρω πως ειναι χασιμο χρονου το να μαθαινουμε δηθεν αρχαια στο σχολειο...ειναι οπως ακριβως μας μαθαιναν γαλλικα και αγγλικα...

Αν θελαμε να διατηρησουμε την "κληρονομια" μας να μην αλλαζαμε καθολου τα αρχαια ελληνικα, και να τα διατηρουσαμε ως βασικη μας γλωσσα.....

γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Λιβία Αυγούστα

Δραστήριο μέλος

Η Λιβία Αυγούστα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 457 μηνύματα.
το οτι διδασκομαστε αρχαια δε σημαινει οτι ξερουμε αρχαια...... @@ αρχαια ξερουμε.. ΟΙ θεωρητικοι θα επρεπε να μιλανε κανονικα στα αρχαια!

Θεωρω πως ειναι χασιμο χρονου το να μαθαινουμε δηθεν αρχαια στο σχολειο...ειναι οπως ακριβως μας μαθαιναν γαλλικα και αγγλικα...

Αν θελαμε να διατηρησουμε την "κληρονομια" μας να μην αλλαζαμε καθολου τα αρχαια ελληνικα, και να τα διατηρουσαμε ως βασικη μας γλωσσα.....

γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα

Μα τα Αρχαια δεν τα μαθαινεις για να συζητησεις στα Αρχαια με τον κολλητο σου ή για να ζητησεις απο το μαναβη 2 κιλα ντοματες.Αλλους σκοπους εξυπηρετουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Μα τα Αρχαια δεν τα μαθαινεις για να συζητησεις στα Αρχαια με τον κολλητο σου ή για να ζητησεις απο το μαναβη 2 κιλα ντοματες.Αλλους σκοπους εξυπηρετουν.

Σωστά. Μαθαίνουμε αρχαία για να επικοινωνήσουμε με τον Βρετανό που τα μαθαίνει στην χώρα του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Μονο στο σχολειο του Νεστοριου οπου εμαθα οτι γινονται tragic πραγματα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης94

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 262 μηνύματα.
γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα

ΟΜΗΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
αυδή = φωνή ΣΗΜΕΡΑ: άναυδος
αλέξω = αποτρέπω ΣΗΜΕΡΑ: αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο, Αλέξανδρος κτλ.
τηλέ = μακριά ΣΗΜΕΡΑ: τηλεόραση, τηλέφωνο, τηλεπάθεια, τηλεπικοινωνίες κτλ
λάας = πέτρα ΣΗΜΕΡΑ: λατομείο, λαξεύω κτλ.
πέδον = έδαφος ΣΗΜΕΡΑ: στρατόπεδο, πεδινός κτλ.
λέχος = κρεβάτι ΣΗΜΕΡΑ: λεχώνα
πόρος = η διάβαση ΣΗΜΕΡΑ: πορεία, εύπορος & άπορος (μεταφορικά)
φρην = λογική ΣΗΜΕΡΑ: φρενοκομείο, φρενοβλαβής, εξωφρενικός, άφρων κτλ
δόρπος = δείπνο ΣΗΜΕΡΑ: επιδόρπιο
λώπος = το ρούχο ΣΗΜΕΡΑ: λωποδύτης
ύλη = τόπος με δέντρα ΣΗΜΕΡΑ: υλοτόμος
άρουρα = χωράφι ΣΗΜΕΡΑ: αρουραίος
νόστος = επιστροφή ΣΗΜΕΡΑ: παλινόστηση, νοσταλγία
άλγος = πόνος ΣΗΜΕΡΑ: αναλγητικό
άχθος = βάρος ΣΗΜΕΡΑ: αχθοφόρος
ρύπος = ακαθαρισία ΣΗΜΕΡΑ: ρύπανση, ρυπογόνος
αιδώς = ντροπή ΣΗΜΕΡΑ: αναιδής
βρύχια = βαθιά νερά ΣΗΜΕΡΑ: υποβρύχιο
πέδη = το δέσιμο ΣΗΜΕΡΑ: πέδιλο, χειροπέδες

Αυτά και πολλά άλλα είναι από την Ομηρική γλώσσα που θεωρείται από πολλούς «νεκρή».
Αν πιάσουμε και την Αττική διάλεκτο....... !!!! :hmm:
Η ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και αδιαίρετη χρονικά. Πάρτε το χαμπάρι..... Εξελίσσεται ΝΑΙ. Αλλάζει ΟΧΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Σωστά. Μαθαίνουμε αρχαία για να επικοινωνήσουμε με τον Βρετανό που τα μαθαίνει στην χώρα του.
Πρεπει να καταλαβετε οτι οσο και αν δε το πιστευετε. Τα Αρχαια ηταν η βαση πολλων ευρωπαικων γλωσσων τις οποιες τωρα διδασκομαστε πολλοι στα φροντηστηρια. Δεν ειμαι απο αυτους που χαιρονται για το γεγονος οτι ειναι Ελληνιδα αλλα νομιζω στους Αρχαιους Ελληνες η Ευρωπη χρωσταει πολλα.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kwstasIdealism

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο kwstasIdealism αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,459 μηνύματα.
Πρεπει να καταλαβετε οτι οσο και αν δε το πιστευετε. Τα Αρχαια ηταν η βαση πολλων ευρωπαικων γλωσσων τις οποιες τωρα διδασκομαστε πολλοι στα φροντηστηρια. Δεν ειμαι απο αυτους που χαιρονται για το γεγονος οτι ειναι Ελληνιδα αλλα νομιζω στους Αρχαιους Ελληνες η Ευρωπη χρωσταει πολλα.;)
Τα αρχαια δεν ειναι η βαση καμμιας ευρωπαικης γλωσσας ελεος με αυτο το παραμυθι δηλαδη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Gays, σε ξένα Πανεπιστήμια διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά για την όξυνση του πνεύματος των φοιτητών. Αυτό από μόνο του κάτι λέει.
Ποιός είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί η κάθε γλώσσα; Μήπως η επικοινωνία με τους άλλους; Τα αρχαία Ελληνικά ναι, είναι νεκρή γλώσσα. :)
Όσο για το μάθημα των αρχαίων, το νόημα είναι αυτό που πρέπει να πάρουμε κι όχι να ψάχνουμε να βρούμε τι λόγο βαράει η δοτική εκεί πέρα!

Αυτά και πολλά άλλα είναι από την Ομηρική γλώσσα που θεωρείται από πολλούς «νεκρή».
Αν πιάσουμε και την Αττική διάλεκτο....... !!!! :hmm:
Η ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και αδιαίρετη χρονικά. Πάρτε το χαμπάρι..... Εξελίσσεται ΝΑΙ. Αλλάζει ΟΧΙ.
H ομηρική γλώσσα ναι είναι νεκρή!! Για την ακρίβεια... δεν ήταν και ποτέ ζωντανή! :loltooth:
Η εξέλιξη αλλαγή δεν είναι; Όχι Γιάννης, Γιαννάκης... :P
Yπάρχουν εκατομμύρια αλλαγές σε διαφορα επίπεδα -μορφολογικά, συντακτικά, μορφοσυντακτικά, φωνολογικά κτλ κτλ και αυτό όχι μόνο στην Ελληνική αλλά και σε όλες τις γλώσσες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

georgia.94

Δραστήριο μέλος

Η georgia.94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 559 μηνύματα.
Ποιός είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί η κάθε γλώσσα; Μήπως η επικοινωνία με τους άλλους; Τα αρχαία Ελληνικά ναι, είναι νεκρή γλώσσα. :)
Όσο για το μάθημα των αρχαίων, το νόημα είναι αυτό που πρέπει να πάρουμε κι όχι να ψάχνουμε να βρούμε τι λόγο βαράει η δοτική εκεί πέρα!

για την ακριβεια το να ψαχνουμε γιατι καπου μπαινει η δοτικη βοηθαει παρα πολυ στην οξυνση του νου..τα ξενα πανεπιστημια οπου διδασκονται αρχαια ελληνικα κατι παραπανω ξερουν(οπως το ειπε και καποιος πριν απο μενα)....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top