Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Mr.Blonde

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mr.Blonde αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Aπαντηση στον nafasskataa.
To πρόβλημα είναι ότι δεν είσαι κινέζος...
Tι διαφορα εχουν τα αρχαια κινεζικα απο τα αρχαια ελληνικα;Μεταξυ μας τωρα καμια απολυτως.
Είναι αδιάφορος επιστημονικός κλάδος για εσένα, γιατί -πολύ απλά- δε γνωρίζεις τι είναι.
]
Ξερω πολλα περισσοτερα απο οσα νομιζειςγια την γλωσσα
Σχετίζεται. Όπως, αν είσαι μαλάκας με τη γκόμενα, είσαι και με τη μάνα σου και με τον αδερφό σου.
Εκτός και αν αναφέρεσαι σε διχασμένες προσωπικότητες.
Διακρίνοντας τον τρόπο που γράφει κανείς, γίνεται φανερό το "ποιόν" του λόγου του, και της έκφρασής του.
Ατυχης παραλληλισμος.Δεν ειμαι υποχρεωμενος να καθομαι να γραφω με ενα πληκτρολογιο στα ελληνικα βαζοντας τονους ,σημεια στιξης κτλ για να δειξω το "ποιόν" του λόγου μου.Εμενα τουλαχιστον που δεν εχω και εμπειρια γραμματεα δεν με βολευει.
Φτάσε στο στάδιο της αποδοχής της άγνοιας πρώτα, και μετά θα υπάρξει και επόμενο στάδιο βελτίωσης...
Το ερωτημα που θετεις ειναι πολυ σωστο.Με βαση την υπεροπτικη συμπεριφορα σου για την γλωσσικη σου παιδεια(λεμε τωρα) καλυτερα να θεσεις και στον εαυτο σου αυτο το ερωτημα.

Οσον αφορα το υπολοιπο μηνυμα σου.Δεν με ενδιαφερει η ιστορια του αρχαιοελληνικου πολιτισμου.Οντως ειναι πολυ ενδιαφερον να γνωριζεις πως χτιστηκε ο παρθενωνας,για τα αρχαιοελληνικα συγγραματα και ολα τα συναφη.Αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου καθαρα,οποτε εν απορριπτω την σπουδαιοτητα αυτων που ανεφερα.Θα μεινω εδω και δεν θα μιλησω αλλο για πολιτισμους και βλακειες.Ουτε θα σχολιασω το τελευταιο μερος του μηνυματος σου γιατι απλα δεν αξιζει.
Καλη επιτυχια στις πανελληνιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Aπαντηση στον nafasskataa.
Tι διαφορα εχουν τα αρχαια κινεζικα απο τα αρχαια ελληνικα;Μεταξυ μας τωρα καμια απολυτως.
Ξερω πολλα περισσοτερα απο οσα νομιζειςγια την γλωσσα
Ατυχης παραλληλισμος.Δεν ειμαι υποχρεωμενος να καθομαι να γραφω με ενα πληκτρολογιο στα ελληνικα βαζοντας τονους ,σημεια στιξης κτλ για να δειξω το "ποιόν" του λόγου μου.Εμενα τουλαχιστον που δεν εχω και εμπειρια γραμματεα δεν με βολευει.

Δε θα μπω στη διαδικασία να απαντήσω.
I'm a boredomking now.

Το ερωτημα που θετεις ειναι πολυ σωστο.Με βαση την υπεροπτικη συμπεριφορα σου για την γλωσσικη σου παιδεια(λεμε τωρα) καλυτερα να θεσεις και στον εαυτο σου αυτο το ερωτημα.

Δεν έχω εγώ υπεροπτική συμπεριφορά, φίλε Blonde, αλλά εσείς έχετε, γιατί δεν έχετε ιδέα, και προσπαθείτε να αποδείξετε διάφορα χωρίς να έχουν ισχύ, ή σύμφωνα με τη λογική του "έτσιμουτηνβάρεσεαπόψε".
Εγώ δεν καυχιέμαι για την γλωσσική μου παιδεία -αντίθετα, γνωρίζω ότι έχω πολύ δρόμο μπροστά μου.
"Άλλοι" ισχυρίστηκαν ότι ξέρουν ορθογραφία... Θα το διαπιστώσεις, αν γυρίσεις μερικές σελίδες πίσω.

Βtw, δεν έθεσα κάποιο ερώτημα. ( το αναφέρω, επειδή έγραψες: "το ερώτημα που θέτεις..." )

Οσον αφορα το υπολοιπο μηνυμα σου.Δεν με ενδιαφερει η ιστορια του αρχαιοελληνικου πολιτισμου.Οντως ειναι πολυ ενδιαφερον να γνωριζεις πως χτιστηκε ο παρθενωνας,για τα αρχαιοελληνικα συγγραματα και ολα τα συναφη.Αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου καθαρα,οποτε εν απορριπτω την σπουδαιοτητα αυτων που ανεφερα.Θα μεινω εδω και δεν θα μιλησω αλλο για πολιτισμους και βλακειες.Ουτε θα σχολιασω το τελευταιο μερος του μηνυματος σου γιατι απλα δεν αξιζει.

Εξισώνεις τον πολιτισμό (γενικά) με τις βλακείες;
Αναφορικά με το "ανάξιο" μήνυμά μου, ξαναλέω: γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος, χρησιμοποιώντας παράλληλα επιχειρήματα.
Μπορώ άνετα να κάτσω να σε κράξω τώρα για όση ώρα θες, όμως, δεν το κάνω, ή έστω προσπαθώ να μην "πετάω" αερολογίες.
Έτσι, θα γίνεις και πιο πειστικός.

Καλη επιτυχια στις πανελληνιες.

Ομοίως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Mr.Blonde

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mr.Blonde αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 866 μηνύματα.
Τοση ωρα κραζεις ,δεν κανεις τιποτα αλλο.
Για μενα το να διορθωνεις μηνυματα στο διαδικτυο μονο υπεροψια δειχνει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Τοση ωρα κραζεις ,δεν κανεις τιποτα αλλο.
Για μενα το να διορθωνεις μηνυματα στο διαδικτυο μονο υπεροψια δειχνει.

Αν αυτό κατάλαβες, είναι δικό σου θέμα. Όποιος έχει την μύγα, μυγιάζεται (λένε).
Σε προηγούμενα μηνύματά μου στον "vassilis498" αιτιολόγησα γιατί διόρθωνα.

Προφανώς, δεν κατάλαβες ότι ο αυτοσκοπός δεν ήταν η διόρθωση.
Κρίμα...

So, το πρόβλημα είναι δικό σου τώρα.
Εγώ απολογήθηκα ικανοποιητικά, νομίζω.

Anyway, έχω πολύ πιο σοβαρά πράγματα να κάνω αυτή την περίοδο από το να ασχολούμαι με το συγκεκριμένο θέμα, πόσω μάλλον όταν μόνο άκρη δεν θα βγάλω με αυτό, αφού οι "πομποδέκτες" είναι επαΐοντες.

Keep on_
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Τι ωραίο θέμα!! :P

Γενικό σχολιάκι λίγο τώρα, nothing way off, just derived form what we see here. Μπαίνεις στο θέμα με τη λογική ότι, κατά πάσα πιθανότητα, αυτοί που υποστηρίζουν να καταργηθούν τ' Αρχαία θα 'ναι οι ελάχιστα πιο επιθετικοί ενώ λίγο πιο μαζεμένοι θα 'ναι αυτοί που τα θέλουν στα σχολεία. Τίποτα παράξενο βασικά, έτσι κι αλλιώς η ευθύνη της "απόδειξης" βαραίνει τους πρώτους (=εμάς).

Και τώρα τι γίνεται? Γιατί όχι μόνο το αντίστροφο παίζει, αλλά θα φάμε και ξύλο σε λίγο που "δεν έχουμε ιδέα".

Δεν έχω εγώ υπεροπτική συμπεριφορά, αλλά εσείς έχετε, γιατί δεν έχετε ιδέα, και προσπαθείτε να αποδείξετε διάφορα χωρίς να έχουν ισχύ [...]

So we should at least be asking, I guess: What the HELL just happened!? :P

Οπότε αφού δεις καλύτερα τα πράγματα ψιλοκαταλαβαίνεις ότι τελικά μάλλον το αντίθετο έπαιζε κι απ' την αρχή κι απλά μπερδευτήκαμε όλοι απ' τον τίτλο: οι πιο συντηρητικοί/στερεότυποι κι επιθετικοί κατεπέκταση καταλήγουν αυτοί που θέλουν τ' Αρχαία στα σχολεία ενώ οι "ανίδεοι" (=εμείς) προσπαθούμε ν' απολογηθούμε τη στιγμή μάλιστα που, αυτοί που συμμετέχουν/-είχαν σοβαρά στο θέμα, δε θυμάμαι να ήθελαν κατάργηση έτσι γενικά κι αόριστα, αλλά είχαν ίσως και γαμάτες εναλλακτικές να προτείνουν.

Και το θέμα βασικά είναι ότι, ξανά απ' όσους έχω προσέξει εγώ να συμμετέχουν σοβαρά --μπορεί να 'ναι κι άλλοι, κανένας δεν αμφισβητεί την αξία μιας ίσως κάπως γενικότερης επαφής με τα πράγματα σε επίπεδο σχολείου --> κι άρα κανείς δε λέει κατάργηση για να μην ασχοληθείς ποτέ με προγενέστερους πολιτισμούς. Απλά το πρόβλημα είναι στην προσέγγιση αυτών των πολιτισμών και η σημερινή εκδοχή της, ΩΩ, ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ.

Ακόμα και στο γλωσσολογικό επιχείρημα δηλαδή, που ο καθένας (μαζί κι εγώ) θα βγει να πετάξει τη βλακεία του λες και το θέμα δεν πιάνεται και δεν έχει ήδη πιαστεί επιστημονικά, κάποιοι απ' αυτούς που είπαν "κατάργηση" σου λένε ενσωμάτωσε αυτά τα στοιχεία που θεωρείς απαραίτητα σε άλλα αντικείμενα που έχουν επαφή με τη σημερινή πραγματικότητα. Κανείς δεν είπε πέτα στα σκουπίδια τ' Αρχαία και μαζί το σύμπαν που σχετίζεται μ' αυτά. Όχι, εναλλακτικά λένε πέτα στα σκουπίδια το τσίρκο των Αρχαίων, κράτα αυτά που ίσως πρέπει να κρατήσεις και ένταξέ τα κάπως στο σήμερα. Γιατί όσοι θεωρείτε την εκπαίδευση μια επιστημονική διαδικασία, πραγματικά αν σκεφτείς τις άπειρες πτυχές της, αυτοαναιρείστε όταν σταματάτε την αναθεώρηση και την αλλαγή της. Αν κάτι είναι που ξεχωρίζει την επιστήμη από δόγματα είναι αυτή ακριβώς η μεταβλητότητα και αυτοαναίρεση της πρώτης.

Ε, αυτή την αυτοαναίρεση πάμε να φέρουμε λίγο στην επιφάνεια όσοι λέμε "κατάργηση" -- λάθος, αυτή η αυτοαναίρεση ενδιαφέρει εμένα τουλάχιστον. Δε γίνεται να 'χουμε κολλήσει σε μεθόδους περασμένου αιώνα, να βλέπεις ότι αυτό το πράγμα δεν δουλεύει γιατί όσο κι αν δεν γουστάρετε να τ' ακούτε, τ' Αρχαία ΔΕΝ αρέσουν στην πλειοψηφία του κόσμου Γυμνασίου/Λυκείου ΣΗΜΕΡΑ, να έχεις ταυτόχρονα και μια καθημερινότητα που τρέχει με τρελούς ρυθμούς κι εσύ ακόμα να επιμένεις στα ίδια και στα σίγουρα, για σένα. Μόνο σίγουρα δεν είναι, μια αποτυχία σκέτη, κι αυτό θα στο πουν όχι μόνο οι "ανίδεοι που δε σέβονται τίποτα" αλλά και οι ίδιοι οι άνθρωποι που προσπαθούν να το διδάξουν αυτό που εσύ έχεις κάνει αφίσσα στο δωμάτιό σου.

Δε δουλεύει, δεν έχει αποτέλεσμα, είναι άχρηστες ώρες έτσι όπως χρησιμοποιούνται, πώς το λένε. Αυτές τις άχρηστες ώρες πάμε απλά να δούμε πώς μπορούμε να τις κάνουμε πιο σχετικές με το σήμερα, αυτό λέει ο κόσμος εδώ νομίζω, αυτό έχω καταλάβει εγώ. Ούτε αποδείξεις, ούτε τεκμήρια, ούτε ελιτισμοί, ούτε ούτε ούτε. Απλή αλλαγή κοιτάμε να βρούμε, χαλαρά επιτέλους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Ακόμη γι΄αυτό συζητάτε;
Νομίζω είχαμε καταλάξει κάπου, τώρα τι πάθατε πάλι;
Τέλος πάντων το θέμα είναι πιο απλό από όσο φαίνεται και τζάμπα αναλώνεστε στα ίδια και στα ίδια : Ναι στην κατάργηση του μαθήματος (με την ισχύουσα μορφή του) αλλά όχι στην πλήρη απουσία τους από το γυμνάσιο (και το σχολείο γενικότερα)
αυτό το τελευταίο, το έκανα copy-paste από παλαιότερο μήνυμα (γιατί ναι τα ίδια και τα ίδια λέτε :P και αυτό θα κολλάει πάντου!)
__________________________________________________________
edit: ααα ναι η κοπελίτσα που πετούσε αρνητική σε κάθε μήνυμα που ήταν κατά της κατάργησης των αρχαίων πού είναι; τη θέλω!!
Θέλω και αιτιολόγηση για όλο αυτό, όχι πατάμε αρνητική και φεύγουμε έτσι επειδή μας γουστάρει και γιατί απλώς ο άλλος τυχαίνει να έχει άλλη γνώμη!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Εσένα περιμέναμε βρε!! Λέγαμε πού 'ναι αυτό το παιδί να κλείσουμε όπως πρέπει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Εσένα περιμέναμε βρε!! Λέγαμε πού 'ναι αυτό το παιδί να κλείσουμε όπως πρέπει.
Χιχι!! Και χαίρομαι απείρως που δε σας απογοήτευσα!:vroum:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosgr123

Νεοφερμένος

Ο nikosgr123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
Οσο για τον Αρχαιοελληνικο πολιτισμο...αναγνωριζω τις αξιες του,σε καμια περιπτωση δεν τον μηδενιζω,αλλα και δεν τον εξυμνω,εχω μαθει να σκεφτομαι και οχι να δοξαζω οτιδηποτε χωρις κριση.
(και για να μην βγω οφφ)Ο μυθος της Αρχαιας Ελληνικης γλωσσας πρεπει να ξεσκεπαστει καποτε νομιζω...

Εσύ μόνος διέκρινες την φαυλότητα του πράγματος. Τόσοι διεθνώς αναγνωριζόμενοι άνθρωποι της νόησης τα επαίνευσαν, εσύ έχεις διιδεί σαν οξυδερκής το "κόλπο"...

"Χωρίς ελληνομάθεια δεν υπάρχει παιδεία.", Τολστόι
"Οι αρχαίοι Έλληνες είναι οι αθάνατοι διδάσκαλοι της ανθρωπότητας", Νίτσε

Υποθέτω πως οι δυο άνω κύριοι χαζοί δεν ήταν. Παρά ταύτα οι αρχαίοι επ' ουδενί πρέπει να μας επαναπαύουν γιατί πραγματικά είμαστε οι Νεοέλληνες μικροί και λίγοι μπροστά τους
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Εσύ μόνος διέκρινες την φαυλότητα του πράγματος. Τόσοι διεθνώς αναγνωριζόμενοι άνθρωποι της νόησης τα επαίνευσαν, εσύ έχεις διιδεί σαν οξυδερκής το "κόλπο"...

"Χωρίς ελληνομάθεια δεν υπάρχει παιδεία.", Τολστόι
"Οι αρχαίοι Έλληνες είναι οι αθάνατοι διδάσκαλοι της ανθρωπότητας", Νίτσε

Υποθέτω πως οι δυο άνω κύριοι χαζοί δεν ήταν. Παρά ταύτα οι αρχαίοι επ' ουδενί πρέπει να μας επαναπαύουν γιατί πραγματικά είμαστε οι Νεοέλληνες μικροί και λίγοι μπροστά τους


Και εγω ανθρωπος της νοησης ειμαι,ακραγγιζω Τολστοι και Νιτσε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosgr123

Νεοφερμένος

Ο nikosgr123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
Και εγω ανθρωπος της νοησης ειμαι,ακραγγιζω Τολστοι και Νιτσε.
Κι εγώ είμαι, αν και δεν αναγνωρίζομαι διεθνώς. Και ότι ο Τσίπρας είναι, θα ήταν δυνατόν κάποιος να πει...Η σκέψη ήταν ότι δεν γίνεται τόσοι να τιμάνε έτσι τα αρχαία και εμείς να προσποιούμαστε τους δήθεν προοδευτικούς, υπονομεύοντας το παρελθόν το συνδεόμενο άμεσα με εμάς τους νυν (Νεο-) Έλληνες.

Υ.Γ.: Τί σημαίνει το να ακραγγίζει κάποιος; Να αγγίζει τα άκρα; Δηλαδή να έχει κάποιαν εγγύτητα με κάτι σε ακραίο βαθμό και μη μέσο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Κι εγώ είμαι, αν και δεν αναγνωρίζομαι διεθνώς. Και ότι ο Τσίπρας είναι, θα ήταν δυνατόν κάποιος να πει...Η σκέψη ήταν ότι δεν γίνεται τόσοι να τιμάνε έτσι τα αρχαία και εμείς να προσποιούμαστε τους δήθεν προοδευτικούς, υπονομεύοντας το παρελθόν το συνδεόμενο άμεσα με εμάς τους νυν (Νεο-) Έλληνες.

Υ.Γ.: Τί σημαίνει το να ακραγγίζει κάποιος; Να αγγίζει τα άκρα; Δηλαδή να έχει κάποιαν εγγύτητα με κάτι σε ακραίο βαθμό και μη μέσο;

Και οπως φυσικα καταλαβα εξ αρχης,δεν με μετεφρασες σωστα.Ξαναλεω λοιπον,οτι σε καμια περιπτωση δεν υπονομευω την Αρχαια Ελλαδα,ουτε το φιλοσοφικο πνευμα εκεινης της εποχης,ισα ισα,θαυμαζω τους κυνικους φιλοσοφους και τους σοφιστες,αλλα δεν γινεται να λεμε πως ολα ηταν τελεια και ροδινα,διοτι πολυ απλα δεν ηταν.Επισης,δεν σχολιασα το παρελθον,αλλα αυτους τους χαμαλο-αγωνες που κανει ο καθε αγραμματος νεοελληνας,μη εχοντας καν βασικες γνωσεις ιστοριας,για να ικανοποιησει τον αμετρο Ναρκισσισμο του.Δεν θα κανω περαιτερω αναφορες σε αυτες τις προγονικες συμπεριφορες.Αυτο που θελω να πω,ειναι οτι εδω καλα-καλα δεν γνωριζουμε σε ικανοποιητικο βαθμο τα Νεα Ελληνικα,θελουμε ως ''υπερανω απογονοι'' να μαθουμε και τα Αρχαια...:whistle:
Να ακραγγιζει καποιος,σημαινει να αγγιζει ισα-ισα μια κατασταση,να την αγγιζει σε μικρο βαθμο,να την αγγιζει στα ακρα της και οχι σε ολο της το ''σωμα''.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosgr123

Νεοφερμένος

Ο nikosgr123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
Βασικά διαφωνώ ως προς τον χωρισμό μεταξύ ελληνικών, αρχαιών και νέων. Μεγάλη συζήτηση φέρνεις ενώπιον. Εντυπωσιάζομαι. Δική σου λεξιπλασία; γιατί πουθενά δεν βρήκα το ρήμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Βασικά διαφωνώ ως προς τον χωρισμό μεταξύ ελληνικών, αρχαιών και νέων. Μεγάλη συζήτηση φέρνεις ενώπιον. Εντυπωσιάζομαι. Δική σου λεξιπλασία; γιατί πουθενά δεν βρήκα το ρήμα.

So,Next Time η συζητηση του εμμεσα παρεθεσα,εχουμε ολοκληρο καλοκαιρι :P
Ναι,δικη μου λεξιπλασια,για να αποδωσω αυτο που ηθελα. :smartass:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Τα αρχαία ανανεώθηκαν και έγιναν νέα.Άρα τα αρχαία δεν αποτελούν ζωντανή γλώσσα φέτος.Δηλαδή η καθαρεύουσα είναι ζωντανή γλώσσα;Ήταν ζωντανή όταν μιλούνταν από ορισμένους ανθρώπους.Αντικαταστήθηκαν ήδη.Τα αρχαία τα μαθαίνεις σαν μια ξένη γλώσσα;Δε νομίζω.Μήπως είναι δύο διαφορετικές γλώσσες;Ούτε αυτό το νομίζω.
ακου για να τα μαθαινουμε καποις λογος θα υπαρχει! ρωτα την καθηγητρια σου και θα μαθεις! ααα και δεν ειναι νεκρη γλωσσα!:redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ελενη_

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ελενη_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 129 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω πως πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία (τουλάχιστον από το γυμνάσιο). Θεωρούνται νεκρή γλώσσα, δλδ δεν τα μιλάει κανένας. Είναι τελείως άχρηστα. Αντί να μαθαίνουμε μια άλλη ξένη γλώσσα στην θέση τους, ακόμα αυτά μαθαίνουμε. Η γλώσσα αλλάζει με τα δεδομένα κάθε εποχής και εξελίσσεται, εμείς στον 21ο αιώνα δεν θα έπρεπε καν να τα διδασκόμαστε. Ααα ρε Ελλάδα... :P Πρωτοπορία σε όλα. Ας ελπίσουμε τα παιδιά μας, στο μέλλον να μην κάνουν αρχαία στο σχολείο.
Αυτο που λες ειναι μονοπλευρο και επιπολαιο βασικα..(χωρις παρεξηγηση:Ρ) Ναι μεν ειναι νεκρη γλωσσα απ' τη μια, αλλα επισης ειναι οι ριζες της σημερινης μας γλωσσας και ειναι καλο να την ξερουμε. και οπως ολοι γνωριζουμεεε:whistle: λαος χωρις παρελθον ειναι λαος χωρις μελλον! :clapup:
Επισης το να μαθαινεις αρχαια, βοηθαει και στο να κατανοησεις πολλα φαινομενα στα νεα ελληνικα. Και επιπλεον, ειναι καλλιεργεια, βλεπεις πολλα που εχουν πει οι αρχαιοι, συγκρινεις το πως φερονταν τοτε με το σημερα... Οποτε πιστευω οχι, δεν πρεπει να καταργηθουν σε καμια περιπτωση.. Ειναι απαραιτητα. Τουλαχιστον πιο απαραιτητα απο τους λογαριθμους που μαθαινω εγω στην αλγεβρα γενικης που δε νομιζω να μου χρησιμευσουν και ποτε...:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Δεν εχω καλη καθηγητρια στα Αρχαια αλλα επειδη στις αλλες ταξεις ειχα τα εχω λατρεψει ως μαθημα και θα συμφωνησω μαζι σου γιατι ολοι οι ξενοι καθονται και τα μαθαινουν λες και ειναι Ευαγγελιο και εμεις που στην τελικη ειναι η καταγωγη της Νεοελληνικης δεν θα τα μαθαινουμε. Επισης στο Γυμνασιο παιρνεις γενικες γνωσεις οπως σε καποιους δεν αρεσουν τα Μαθηματικα αλλα τα διαβαζουν οπως και να εχει ετσι πρεπει να περνουμε και τα Αρχαια...... :/: Αλλιως δεν θα την παλεψεις απλα και σε οποιους δεν αρεσουν ας σκεφτουν και αυτο βοηθανε στο να κατανοησεις την Νεοελληνικη .. Για μενα τα αρχαια ειναι απο τα καλυτερα μαθηματα :D
αρτεμη δεν ξερεις ποσο λογικα μιλας αυτη την στιγμη! χαιρομαι που εστω και ενας συμφωνει μαζι μου! ακου εμενα η μαμα μου ειναι φιλολογος και εχω κανει παρα πολλες φορες αυτη την συζητηση μαζι της αλλα εκτος αυτου αυτο το μαθημα ειναι απλα ΤΕΛΕΙΟ! και αυτο δεν το λεω επειδη η μαμα μου ειναι φιλολογος αλλα επειδη το πιστευω μεσα απο την καρδια μου! ακου επειδη απο οτι διαβασα μενεις στην Γερμανια και επειδη εισαι (φαινεσαι) πολυ λογικη κοπελα θα σε προσθεσω στους φιλους μ οκ?:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

veroniCa^

Νεοφερμένος

Η veroniCa^ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 75 μηνύματα.
Μα δεν είπε κανείς τίποτα για τους αρχαίους Έλληνες αυτούς καθαυτούς.
Έλα στο σχολείο να με διδάξεις τι είπε ο Διογένης (γαμάτος τυπάς), αλλά κάντο ρε πούστη μου στη γλώσσα που θα σου μιλήσω στο δρόμο, μην μου μάθεις καινούρια για να μου διδάξεις αυτό και μόνο αυτό.
Που ούτε καν θα μου μάθεις καινούρια γλώσσα, πιάσε μαθητή να τον βάλεις να γράψει την έκθεση που του είπε το φροντ να μάθει απ' έξω να τη γράψει στα αρχαία και θα σου πω εγώ αν θα ξέρει.

Και αφού μου μάθεις τα έργα του Αριστοφάνη, μάθε μου και τα έργα του Guo Maoqian άμα είσαι μάγκας.

Μα ρε φίλε δεν θα έρθει ο καθηγητής να σου διδάξει το κείμενο και θα σου μιλάει αρχαία..Θα το κατανοήσεις πρώτα..Και έπειτα σκέψου ότι η αξία στα αρχαιοελληνικά κείμενα βρίσκεται στο γεγονός ότι εσύ τα μαθαίνεις όπως τα έγραψαν οι πρόγονοι σου χιλιάδες χρόνια πριν -με μερικές τροποποιήσεις βέβαια. Τώρα αν εσύ κ ο καθένας δηλαδή τα θέλουμε όλα υπεραπλουστευμένα κ δεν μπορούμε να κουράσουμε το μυαλό μας για να καταλάβουμε τα πραγματικά νοήματα που προσπαθούσαν να περάσουν μέσα από τα κείμενα τους εε τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. :/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Αυτές τις οπισθοδρομικές απόψεις να μην είχαμε....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Οποιαδήποτε γλώσσα δεν μιλιέται, δεν έχει δηλαδή φυσικούς ομιλητές είναι νεκρή γλώσσα. Άρα και τα αρχαία ελληνικά είναι μία νεκρή γλώσσα καθώς δεν έχει φυσικούς ομιλητές. Μη λέμε τα ίδια και τα ίδια. Ναι, η γλώσσα είναι ένας ζωντανός οργανισμός και η νέα ελληνική είναι η εξέλιξη της αρχαίας, αλλά κανείς δε θα μπορέσει να καταλάβει τι λέει πχ ένα αρχαίο κείμενο γνωρίζοντας μόνο νέα ελληνικά, ούτε κι αν αποτελούν μητρική σου γλώσσα τα νέα ελληνικά, ούτε κι αν πρόκειται για 2η γλώσσα. Ούτε αν σε δω έξω θα μιλήσουμε αρχαία!!

Τότε γιατί να διδάσκονται τα αρχαία; Είχα πει παλαιότερα στο θέμα ότι η αξία των αρχαίων φαίνεται στο να διαβάσεις Θουκυδίδη ή Αριστοτέλη ας πούμε από το πρωτότυπο, ώστε να καταλάβεις τη γλώσσα του. Είναι δηλαδή κάτι σαν να διαβάζεις ένα ξένο λογοτεχνικό κείμενο από μετάφραση. Πολλές λέξεις χάνουν τη σημασία τους, αλλοιώνεται το νόημά τους καθώς πολλές φορές είναι δύσκολο να βρεις την ακριβώς αντίστοιχη λέξη. Και πράγματι απέχει πολύ το να διαβάσεις από το πρωτότυπο και να διαβάσεις από μετάφραση. Είτε πρόκειται για ξένο λογοτέχνημα είτε για έργο της ελληνικής αρχαιότητας.
Το ίδιο περίπου θα ήταν να διαβάσεις Παπαδιαμάντη από μετάφραση. Όλη αυτή η "μαγεία" της γλώσσας του θα έχει χαθεί. Σαν να έχεις κάνει μισή δουλειά κάτι.
Τώρα κατά πόσο ισχύει αυτό είναι άλλο θέμα. Δεν αποτελεί κι επιστημονικό πόρισμα, είναι απλώς μια άποψη.
Σαφώς και δε λέω να κάτσεις να κάνεις μετάφραση με τις γνώσεις του γυμνασίου, ούτε καν του λυκείου, παρά μόνον αν έχεις ασχοληθεί σοβαρά με τα αρχαία. Ίσως μ' αυτή τη λογική το μάθημα των αρχαίων να αποτελεί απλώς την αρχή, να σου δώσει δηλαδή την ώθηση για να ασχοληθείς βαθύτερα και να φτάσεις στο σημείο να μπορείς να καταλάβεις από το πρωτότυπο, δίχως να μπαίνεις στη διαδικασία της μετάφρασης στα νέα ελληνικά. Γιατί έτσι χάνεται η ουσία, η μαγεία, το νόημα και τα σχετικά.
Τι λέω τώρα ε; Έχει να κάνει με το ψάξιμο μετά το λύκειο, που λίγο πολύ θα ήταν καλό να κάνουμε όλοι μας.

Και να πω για μια ακόμη φορά ότι όλα αυτά που είπα παραπάνω θα ίσχυαν αν το μάθημα γινόταν όπως θα έπρεπε να γίνεται. Γιατί άλλο τι θα έπρεπε να γίνεται και το τι γίνεται τελικά (αχ γιατί νομίζω ότι αυτά τα έχω ξαναπεί; deja vu μάλλον!!) Δυστυχώς δεν ισχυουν όμως γιατί το μάθημα έτσι όπως γίνεται είναι τόοοοοοοσο βαρετό, που ναι κι εγώ έκοβα τις φλέβες μου. Και ναι προωθείται η παπαγαλία κτλ κτλ. -κάτι το οποίο δε γίνεται μόνο στα αρχαία, αλλά και στα μαθηματικά και στη βιολογία και παντου΄, ακόμη και στην εκθεση.

Αλλά και πάλι, όταν κάτι πάει στραβά αλλά η αξία του είναι αποδεδειγμένη, τότι τι κάνουμε; Το σβήνουμε κι ας πάει στο διάολο ή προσπαθούμε να το αλλάξουμε; Και ποιός θα κάνει αυτή την αλλαγή; Και γιατί δε γίνεται αλλά αντιθέτως συζητάμε για κατάργηση;
Κι αυτός είναι ο λόγος που δεν έχει καμμία ουσία όλη αυτή η συζήτηση, ακόμη κι αν είναι σοβαρό το θέμα. Τι; έτσι για να γίνεται κουβέντα; Κι αυτό πλέον ανούσιο είναι.

Αυτά. Ααα και κάτι ακόμη, αν ξαναγράψω εδώ να με πάτε πάραυτα στο οφφ τόπικ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top