Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Εσείς μου μιλάτε για σημαντικότητα, καριέρες κλπ κλπ.
Δεν διαφωνώ σε όλα αυτά.

Διαφώνησα στη χρήση του επιθέτου "ένδοξη" γιατί θεωρώ ότι αυτός ο χαρακτηρισμός εμπεριέχει και παρελθόν μέσα. Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω.

Δεκτό. Θέμα ορισμού είναι δε θα κολλήσω εκεί.

Το θέμα ξέρεις ποιο είναι; Έχεις παιδιά. Παιδιά 12-15 χρονών. Στόχος σου ως σχολείο υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι να παρέχεις σε αυτά τα παιδιά γνώσεις όχι εξειδικευμένες, που συνήθως εξυπηρετούν σκοπούς του μοτίβου "επιστήμη για την επίστήμη" αλλά γνώσεις που είναι βασικές και πρόκειται να αποτελέσουν εφόδια για όλους, στη μετέπειτα πορεία τους.

Πριν λοιπόν αρχίζουμε να κρίνουμε γλώσσες ως σημαντικές ή όχι ας κοιτάξουμε καλύτερα τα κριτήρια με τα οποία το λέμε αυτό. Γιατί βλέπω ότι μερικοί εδώ μέσα τραβάτε τα μαλλιά σας όταν ακούτε κάποια διαφορετικά πράγματα ενώ κάτι μου λέει πως δεν έχετε κάτσει να τα σκεφτείτε λίγο. ( αυτό πάει γενικά)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Δεκτό. Θέμα ορισμού είναι δε θα κολλήσω εκεί.

Το θέμα ξέρεις ποιο είναι; Έχεις παιδιά. Παιδιά 12-15 χρονών. Στόχος σου ως σχολείο υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι να παρέχεις σε αυτά τα παιδιά γνώσεις όχι εξειδικευμένες, που συνήθως εξυπηρετούν σκοπούς του μοτίβου "επιστήμη για την επίστήμη" αλλά γνώσεις που είναι βασικές και πρόκειται να αποτελέσουν εφόδια για όλους, στη μετέπειτα πορεία τους.

Πριν λοιπόν αρχίζουμε να κρίνουμε γλώσσες ως σημαντικές ή όχι ας κοιτάξουμε καλύτερα τα κριτήρια με τα οποία το λέμε αυτό. Γιατί βλέπω ότι μερικοί εδώ μέσα τραβάτε τα μαλλιά σας όταν ακούτε κάποια διαφορετικά πράγματα ενώ κάτι μου λέει πως δεν έχετε κάτσει να τα σκεφτεί λίγο. ( αυτό πάει γενικά)

(διάβασα το "έχεις παιδιά" και κόλλησα!!! χαχαχαχα)

Συμφωνώ σε αυτό που λες, αλλά η σημαντικότητα στην πράξη δεν έχει να κάνει με την αξία ή την ενδοξότητα. Αυτό πρέπει να διαχωριστεί. Το ότι κάτι είναι σημαντικό και χρήσιμο, δεν το κάνει και ένδοξο. Και για να το τραβήξω και λίγο, δεν το κάνει καν σπουδαίο μερικές φορές. Αλλά αυτό με τη σειρά του δεν αναιρεί την χρησιμότητα. (Αυτό έχει να κάνει με πολλά πράγματα, όχι με τις γλώσσες).

Τα αγγλικά εμένα μου γυρνάνε το στομάχι, δεν μου αρέσου καθόλου. Αλλά φυσικά και έμαθα και μέχρι και μεταπτυχιακό έκανα στην Αγγλία. Δεν κλείνω τα μάτια στην χρησιμότητα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σπουδαία γλώσσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Αφού σε χαλάνε τόσο τα Ελληνικά, σε οποιαδήποτε μορφή, τίποτα δε σε εμποδίζει να χρησιμοποιείς αποκλειστικά την Αγγλική, Γαλλική, Σουαχίλι ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα. Δικαιωμα σου/ σας. Όμως προτού πετάξεις/ πετάξετε τσιμεντότουβλα, ωσάν εξυπνάδες, σκέψου/ σκεφτείτε και λίγο. Αυτά τα ολίγα και συνεχίζουμε.

Τα Ελληνικά δεν γίνεται να με χαλάνε, γιατί με αυτή τη γλώσσα μεγάλωσα και αυτή ξέρω να μιλάω καλύτερα.
Όπως και το 99-100% (δεν ξέρω αν για ΕΝΑΝ δεν ισχύει π.χ.) όσων έγραψαν στο θρεντ αυτό.

Το ότι ΕΓΩ τη ξέρω καλά, και το ότι είναι μητρική γλώσσα στη χώρα που ΕΓΩ γεννήθηκα, δεν την κάνει ένδοξη.

Και μακάρι να μπορούσα να χρησιμοποιώ κάθε μέρα τα Αγγλικά, και τα Ελληνικά να τα άφηνα για δεύτερα.
Αυτό θα σήμαινε ότι θα ήμουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από αυτό το... την Ελλάδα έστω.

Δικαίωμά σου να πετάς εξυπνάδες που νομίζεις ότι με/μας προσβάλλουν, αλλά σκέψου πριν γράψεις τουλάχιστον, το τι θεωρείς εσύ προσβλητικό και τι εγώ/εμείς.

(διάβασα το "έχεις παιδιά" και κόλλησα!!! χαχαχαχα)

Συμφωνώ σε αυτό που λες, αλλά η σημαντικότητα στην πράξη δεν έχει να κάνει με την αξία ή την ενδοξότητα. Αυτό πρέπει να διαχωριστεί. Το ότι κάτι είναι σημαντικό και χρήσιμο, δεν το κάνει και ένδοξο. Και για να το τραβήξω και λίγο, δεν το κάνει καν σπουδαίο μερικές φορές. Αλλά αυτό με τη σειρά του δεν αναιρεί την χρησιμότητα. (Αυτό έχει να κάνει με πολλά πράγματα, όχι με τις γλώσσες).

Τα αγγλικά εμένα μου γυρνάνε το στομάχι, δεν μου αρέσου καθόλου. Αλλά φυσικά και έμαθα και μέχρι και μεταπτυχιακό έκανα στην Αγγλία. Δεν κλείνω τα μάτια στην χρησιμότητα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σπουδαία γλώσσα.

Είναι σπουδαία και ένδοξη γλώσσα επειδή κατάφερε να εξαπλωθεί και τη μιλάνε όλοι, αυτό λέμε τόση ώρα.
Ναι, ο λόγος για τον οποίο εξαπλώθηκε γρήγορα, είναι ότι όχι μόνο τα επίθετα, ούτε καν τα ρήματα καλά καλά δεν κλίνονται (με εξαίρεση τα 20 ανώμαλα δλδ), παρά μόνο βάζεις ένα "s" στο τέλος και τελείωσες, ή ένα ed and so forth.
Το ότι είναι πανεύκολη, και το ότι περιέχει στοιχεία από 125 άλλες γλώσσες, δεν την κάνει σε κανένα βαθμό μη-ένδοξη ή μη-σπουδαία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι σπουδαία και ένδοξη γλώσσα επειδή κατάφερε να εξαπλωθεί και τη μιλάνε όλοι, αυτό λέμε τόση ώρα.
Ναι, ο λόγος για τον οποίο εξαπλώθηκε γρήγορα, είναι ότι όχι μόνο τα επίθετα, ούτε καν τα ρήματα καλά καλά δεν κλίνονται (με εξαίρεση τα 20 ανώμαλα δλδ), παρά μόνο βάζεις ένα "s" στο τέλος και τελείωσες, ή ένα ed and so forth.
Το ότι είναι πανεύκολη, και το ότι περιέχει στοιχεία από 125 άλλες γλώσσες, δεν την κάνει σε κανένα βαθμό μη-ένδοξη ή μη-σπουδαία.

Δεν κατάφερε να εξαπλωθεί, την επέβαλαν κατά την άποψή μου.
Για το ένδοξη δεν θα επανέλθω. το ανέλυσα πιστεύω πριν. Το ορίζουμε διαφορετικά.

(Μήπως τελικά τα αρχαία δεν αρέσουν επειδή είναι δύσκολα;
για να ξαναμπούμε on topic)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
(διάβασα το "έχεις παιδιά" και κόλλησα!!! χαχαχαχα)

:sly:

Συμφωνώ σε αυτό που λες, αλλά η σημαντικότητα στην πράξη δεν έχει να κάνει με την αξία ή την ενδοξότητα. Αυτό πρέπει να διαχωριστεί. Το ότι κάτι είναι σημαντικό και χρήσιμο, δεν το κάνει και ένδοξο. Και για να το τραβήξω και λίγο, δεν το κάνει καν σπουδαίο μερικές φορές. Αλλά αυτό με τη σειρά του δεν αναιρεί την χρησιμότητα. (Αυτό έχει να κάνει με πολλά πράγματα, όχι με τις γλώσσες).

Τα αγγλικά εμένα μου γυρνάνε το στομάχι, δεν μου αρέσου καθόλου. Αλλά φυσικά και έμαθα και μέχρι και μεταπτυχιακό έκανα στην Αγγλία. Δεν κλείνω τα μάτια στην χρησιμότητα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι σπουδαία γλώσσα.

Πάλι διαφωνώ στον ορισμό. Δεν μπορείς να πεις κάτι σπουδαίο γενικά κι αόριστα. Θα πεις αυτό είναι σπουδαίο μιλώντας για το σκοπό αυτόν. Το ίδιο και για την αξία. Τι σημαίνει αυτό έχει αξία; με βάση τι; πώς ορίζεται η αξία. Να στο θέσω από δική μου μεριά να ξέρουμε τι λέμε.

Όταν αναφερόμαστε στη σπουδαιότητα του Α για το σκοπό Β αυτό που κρίνουμε είναι κατά πόσο το Α ικανοποιεί το σκοπό Β.

(και το λήγω κι εγώ εδώ)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Τα Ελληνικά δεν γίνεται να με χαλάνε, γιατί με αυτή τη γλώσσα μεγάλωσα και αυτή ξέρω να μιλάω καλύτερα.
Όπως και το 99-100% (δεν ξέρω αν για ΕΝΑΝ δεν ισχύει π.χ.) όσων έγραψαν στο θρεντ αυτό.

Το ότι ΕΓΩ τη ξέρω καλά, και το ότι είναι μητρική γλώσσα στη χώρα που ΕΓΩ γεννήθηκα, δεν την κάνει ένδοξη.

Και μακάρι να μπορούσα να χρησιμοποιώ κάθε μέρα τα Αγγλικά, και τα Ελληνικά να τα άφηνα για δεύτερα.
Αυτό θα σήμαινε ότι θα ήμουν πολλά χιλιόμετρα μακριά από αυτό το... την Ελλάδα έστω.

Δικαίωμά σου να πετάς εξυπνάδες που νομίζεις ότι με/μας προσβάλλουν, αλλά σκέψου πριν γράψεις τουλάχιστον, το τι θεωρείς εσύ προσβλητικό και τι εγώ/εμείς.
Πρώτον. Σου είπα, ποιός σε εμποδίζει να χρησιμοποιείς αποκλειστικά την Αγγλική; Ουδείς. Άρα που το πρόβλημα, να έχεις την Ελληνική τριτοτέταρτη επιλογή και αν; Προτού μου πεις για σχολείο κτλ, υπάρχουν και θαυμάσια ξενόγλωσσα.
Δεύτερον. Αν θεωρείς προσβλητικά τα λεγόμενα μου, που ήταν μία απλή διαπίστωση, στο μέλλον που σφίγγουν τα γάλατα τι θα κάνεις;

Είναι σπουδαία και ένδοξη γλώσσα επειδή κατάφερε να εξαπλωθεί και τη μιλάνε όλοι, αυτό λέμε τόση ώρα.
Ναι, ο λόγος για τον οποίο εξαπλώθηκε γρήγορα, είναι ότι όχι μόνο τα επίθετα, ούτε καν τα ρήματα καλά καλά δεν κλίνονται (με εξαίρεση τα 20 ανώμαλα δλδ), παρά μόνο βάζεις ένα "s" στο τέλος και τελείωσες, ή ένα ed and so forth.
Το ότι είναι πανεύκολη, και το ότι περιέχει στοιχεία από 125 άλλες γλώσσες, δεν την κάνει σε κανένα βαθμό μη-ένδοξη ή μη-σπουδαία.
Με το ίδιο σκεπτικό και τα Ελληνικά ήταν σπουδαία και ένδοξη γλώσσα καθώς ομιλούνταν σε όλη την αρχαιότητα και το Βυζάντιο. Επίσης ιστορικά να το δεις, η Ελληνική έχει μεγαλύτερη διάρκεια στο χρόνο από την Αγγλική.
Βάσει ηλικίας, υποθέτω, δεν έχεις έρθει ακόμη σε επαφή με τα πιο σύνθετα φαινόμενα της Αγγλικής που χρησιμοποιούν οι μορφωμένοι αγγλόφωνοι. Σίγουρα δεν αναλώνονται μόνο σε αυτά που αναφέρεις. Φυσικά υπάρχουν και τα σαιξπηρικά Αγγλικά που είναι "υγιεινός περίπατος". Κοινώς η δήθεν ευκολία των Αγγλικών, μύθος είναι. Ας μη ξεχνάμε, έχει πληθώρα παραλλαγών και ούτε μεταξύ τους οι αγγλόφωνοι δεν καταλαβαίνονται. Λόγου χάριν ένας Άγγλος λόρδος σίγουρα θα χαθεί αν ρωτήσει το δρόμο στις νότιες πολιτείες των ΗΠΑ.
Κλείνοντας επειδή το αναφέρεις συνεχώς. Η ευρεία εξάπλωση τους δεν ήταν αποτέλεσμα της "ευκολίας". Άλλοι παράγοντες έπαιξαν ρόλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
(Μήπως τελικά τα αρχαία δεν αρέσουν επειδή είναι δύσκολα;
για να ξαναμπούμε on topic)

Αυτό μάλλον έχει να κάνει με τα ενδιαφέροντα του καθενός. Όπως έχει να κάνει και με την παπαγαλία που απαιτεί ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grotesque_mask

Πολύ δραστήριο μέλος

Η in bianco e nero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,193 μηνύματα.
1. μ'αρέσουν τα αρχαία
2. τα αγγλικά ΔΕΝ είναι και τόσο εύκολα όσο νομίζουν κάποιοι

αυτά τα ολίγα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
1. μ'αρέσουν τα αρχαία
2. τα αγγλικά ΔΕΝ είναι και τόσο εύκολα όσο νομίζουν κάποιοι

αυτά τα ολίγα

Καμία γλώσσα δεν είναι εύκολη.

Επειδή εγώ αναφέρθηκα στην ευκολία τους, το είπα συγκρίνοντας με άλλες γλώσσες. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grotesque_mask

Πολύ δραστήριο μέλος

Η in bianco e nero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,193 μηνύματα.
Καμία γλώσσα δεν είναι εύκολη.

Επειδή εγώ αναφέρθηκα στην ευκολία τους, το είπα συγκρίνοντας με άλλες γλώσσες. :)

φυσικά, αν τα βαλεις δίπλα στα γερμανικά, μάλλον τα γερμανικά είναι πιο δύσκολα, γιατί έχουν πτώσεις π.χ. (τα συχαίνομαι τα γερμανικά όχι λόγω της δυσκολίας αλλά λόγω του όχι-και-τόσο γοητευτικού ήχου που κάνουν οι λέξεις όταν τοποθετούνται η μια δίπλα στην άλλη)

όμως στη δυσκολία παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες, όπως π.χ. η ηλικία που επιλέγει κανείς για να μάθει σε βάθος μια ξένη γλώσσα.

απλά αυτό το σχόλιο περί αγγλικών το έκανα γιατί όταν εισχωρείς στα άδυτα της γλώσσας στη σχολή σου (βλέποντας την από γλωσσολογική η λογοτεχνική σκοπιά) διαπιστώνεις ότι υπάρχουν πράγματα που δεν τα ξέρεις και ότι πίσω από τις φαινομενικά απλές δομές μιας γλώσσας τα πράγματα είναι αρκετά πολυπλοκα. αυτά. πολλά έγραψα καλέ:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
φυσικά, αν τα βαλεις δίπλα στα γερμανικά, μάλλον τα γερμανικά είναι πιο δύσκολα, γιατί έχουν πτώσεις π.χ. (τα συχαίνομαι τα γερμανικά όχι λόγω της δυσκολίας αλλά λόγω του όχι-και-τόσο γοητευτικού ήχου που κάνουν οι λέξεις όταν τοποθετούνται η μια δίπλα στην άλλη)

όμως στη δυσκολία παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες, όπως π.χ. η ηλικία που επιλέγει κανείς για να μάθει σε βάθος μια ξένη γλώσσα.

απλά αυτό το σχόλιο περί αγγλικών το έκανα γιατί όταν εισχωρείς στα άδυτα της γλώσσας στη σχολή σου (βλέποντας την από γλωσσολογική η λογοτεχνική σκοπιά) διαπιστώνεις ότι υπάρχουν πράγματα που δεν τα ξέρεις και ότι πίσω από τις φαινομενικά απλές δομές μιας γλώσσας τα πράγματα είναι αρκετά πολυπλοκα. αυτά. πολλά έγραψα καλέ:P

Νομίζω ότι και τα ισπανικά είναι πιο δύσκολα, δεν συζητώ για τα σέρβικα (αναφέρομαι στις γλώσσες που γνωρίζω!)

Δεν συζητάμε για εμβάθυνση στη γλώσσα. Εκεί τα βλέπεις όλα αλλιώς. Καλώς ή κακώς όταν τις μαθαίνουμε απλώς τις γλώσσες πάμε και λίγο επιδερμικά και με βάση αυτή τη γνώση ( η πλειονότητα έτσι μαθαίνει), λέμε αν είναι εύκολες ή όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grotesque_mask

Πολύ δραστήριο μέλος

Η in bianco e nero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,193 μηνύματα.
Νομίζω ότι και τα ισπανικά είναι πιο δύσκολα, δεν συζητώ για τα σέρβικα (αναφέρομαι στις γλώσσες που γνωρίζω!)

Δεν συζητάμε για εμβάθυνση στη γλώσσα. Εκεί τα βλέπεις όλα αλλιώς. Καλώς ή κακώς όταν τις μαθαίνουμε απλώς τις γλώσσες πάμε και λίγο επιδερμικά και με βάση αυτή τη γνώση ( η πλειονότητα έτσι μαθαίνει), λέμε αν είναι εύκολες ή όχι.

ναι κατάλαβα τι εννοείς. δυσκολεύομαι να το δω αλλιώς για διάφορους λόγους, ένας εκ των οποίων είναι το γεγονός ότι τα σπουδάζω. επίσης να πω ότι η προφορά που διδάσκεται/ομιλείται από την πλειονότητα ελλήνων καθηγητών στα αγγλικά δεν έχει την παραμικρή σχέση με την βρετανική, η οποία για να επιτευχθεί θέλει...ζόρια. :P (που τα τραβάω εγώ φέτος:P)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Δεν συζητάμε για εμβάθυνση στη γλώσσα. Εκεί τα βλέπεις όλα αλλιώς. Καλώς ή κακώς όταν τις μαθαίνουμε απλώς τις γλώσσες πάμε και λίγο επιδερμικά και με βάση αυτή τη γνώση ( η πλειονότητα έτσι μαθαίνει), λέμε αν είναι εύκολες ή όχι.
Αν και είμαι εκτός θέματος. Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση όταν σε συναναστροφές με μορφωμένους αγγλόφωνους διαπίστωσα ότι στον προφορικό και γραπτό τους λόγο χρησιμοποιούσαν ατόφιες σαιξπηρικές εκφράσεις ή λέξεις, εκφράσεις κλπ ελληνικής προελεύσεως. Επίσης χρησιμοποιούσαν σύνθετα γραμματικά/ συντακτικά φαινόμενα.

@ living_doll
Η προφορά είναι από τα αγκάθια της Αγγλικής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αν και είμαι εκτός θέματος. Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση όταν σε συναναστροφές με μορφωμένους αγγλόφωνους διαπίστωσα ότι στον προφορικό και γραπτό τους λόγο χρησιμοποιούσαν ατόφιες σαιξπηρικές εκφράσεις ή λέξεις, εκφράσεις κλπ ελληνικής προελεύσεως.

Όντως! Όταν ήμουν σε ένα σεμινάριο χορού στο Cambridge μέσα στο campus, έπαθα σοκ από το πώς μιλάνε οι καθηγητές που συνάντησα...Χώρια που ξέρουν και ελληνικά κανονικότατα... (Και χορεύουν και καλά!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Όντως! Όταν ήμουν σε ένα σεμινάριο χορού στο Cambridge μέσα στο campus, έπαθα σοκ από το πώς μιλάνε οι καθηγητές που συνάντησα...
Χώρια που ξέρουν και ελληνικά κανονικότατα... (Και χορεύουν και καλά!)
:D Ειδικά για το χορό.
Αν σου πω ότι ξέρουν καλύτερα ελληνικά από πολλούς Έλληνες; Παιδεία, τι να πεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_Silence_

Διάσημο μέλος

Η _Silence_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,382 μηνύματα.
Φυσικά και όχι!!Λατρεύουμε αρχαία!!<3
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Παρότι δεν διάβασα όλες τις σελίδες στο thred νομίζω πως η άποψή μου ως φιλόλογος/γλωσσολόγος πρέπει να ακουστεί....
Κατ'αρχάς, πιστεύω πως πρέπει να διδάσκονται τα αρχαία ΑΛΛΑ όχι όπως σήμερα. Γιατί η διδασκαλία όπως οι περισσότεροι από εμάς τη γνωρίζουμε αντιμετωπίζει τα αρχαία τελείως αποκομμένα από τη σημερινή γλώσσα, δεν βλέπει τη συνέχεια που υπάρχει μεταξύ αρχαίας-νέας ελληνικής (παρά μόνο σε κάτι γελοίες λεξιλογικές ασκήσεις). Με μια τέτοια προσέγγιση, θα μπορούσε να βοηθηθεί ο μαθητής να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του και τους τρόπους έκφρασης του.
Επίσης, οι σπουδές των αρχαίων θα έπρεπε να είναι σπουδές στον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ: για να μάθεις έναν πολιτισμό πρέπει να γνωρίζεις και σε κάποιο βαθμό και τη γλώσσα του ώστε να τον προσεγγίσεις με μια ολότητα. Δυστυχώς, τα αποκομμένα κείμενα έτσι όπως διδάσκονται ιδιαίτερα στο γυμνάσιο, ελάχιστα προσφέρουν στις σπουδές στον πολιτισμό.
Όσο το γιατί να μάθει κανείς αρχαία; Γιατί θα έπρεπε να μπορούμε όλοι μας να διαβάσουμε ένα αρχαίο κείμενο και να κατανοήσουμε όχι απλά τη γλώσσα αλλά και όλες τις αξίες (πολιτισμικές, κοινωνικές κλπ) που εμπεριέχει. Και αυτό δεν έχει να κάνει με το "μεγαλείο" της γλώσσας ή του πολιτισμού, αλλά αποτελεί πολιτισμική μας κληρονομιά (όπως και η ιστορία άλλωστε).
Όλες οι γλώσσες είναι ΙΣΕΣ γιατί χρησιμοποιούνται για να εξυπηρετήσουν κάποιους επικοινωνιακούς σκοπούς. Είτε μιλάμε για τα αγγλικά, είτε για τη γλώσσα των Μαορί είτε για τα ελληνικά, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ένδοξη γλώσσα. Ίσως για ένδοξο πολιτισμό, επειδή οι συγκεκριμένοι ομιλητές είχαν ιστορικά κατορθώματα (αν και πάλι το "ένδοξος" είναι ένα ιδεολογικά φορτισμένο επίθετο).

Σχετικά με τη δυσκολία: πράγματι τα ελληνικά (είτε τα νέα είτε τα αρχαία) είναι δύσκολες γλώσσες, εξαιτίας της περίπλοκης γραμματικής (πολλές καταλήξεις, έλλειψη κανονικότητας σε κάποια φαινόμενα κλπ να μην μπω σε βάθος τώρα). Τα αγγλικά είναι από τις πιο εύκολες και αυτό γιατί έχει λίγα μορφήματα (όπως θα το λέγαμε με την ορολογία της γλωσσολογίας) δλδ λίγες καταλήξεις (π.χ. στα ρήματα μόνο το -s και το -ed/d σε όλους τους χρόνους/εγκλίσεις/φωνές).

Οι ενστάσεις μου επίσης βρίσκονται στην εστίαση στη γραμματική (απαράδεκτο), στην εστίαση στα κλασικά αρχαία (γιατί όχι και μεσαιωνικά κείμενα;) και ίσως θα έπρεπε να διδάσκονται στο λύκειο και όχι στο γυμνάσιο....( ίσως, το τονίζω)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

*Serena*

Τιμώμενο Μέλος

Η Raven αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και μας γράφει απο Ρωσία (Ευρωπαϊκή Ρωσία). Έχει γράψει 5,992 μηνύματα.
στο λυκειο? μα με το υπαρχον συστημα ως μαθημα γενικης παιδειας παραγκωνιζεται απο ενα μεγαλο μερος των μαθητων που ακολουθει αλλες κατευθυνσεις και ετσι στην ουσια δεν προσφερουν οσα προσφερουν στο γυμνασιο... κατα τη γνωμη μου στις τελευταιες ταξεις του λυκειου ειναι που δεν πρεπει να υπαρχουν ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ... στο γυμνασιο μια χαρα πρεπει να τα κανουμε απλα με αλλο τροπο οπως ειπες κ εσυ santwno.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Ναι έχεις δίκιο, στο Λύκειο όπως είναι τώρα, έχει ουσία να υπάρχει μόνο ως μάθημα επιλογής ή κατεύθυνσης. Γενικά τα γενικής παιδείας είναι προβληματικά στο λύκειο, εκτός κι αν εξετάζονται πανελλαδικώς....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Ναι έχεις δίκιο, στο Λύκειο όπως είναι τώρα, έχει ουσία να υπάρχει μόνο ως μάθημα επιλογής ή κατεύθυνσης. Γενικά τα γενικής παιδείας είναι προβληματικά στο λύκειο, εκτός κι αν εξετάζονται πανελλαδικώς....

Παιδὶ τοῦ Χρηστίδη κι ἐσὺ νὰ ὑποθέσω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top