Μεταπτυχιακό Ειδικής αγωγης

maria20

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η maria20 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Ενδιαφέρομαι να κάνω μεταπτυχιακό Ειδικής αγωγής εξ αποστάσεως.έχω ήδη πτυχίο φιλοσοφικής και τώρα φοιτώ στο δευτερο πτυχίο- νοσηλευτικη.Θα ήθελα να ρωτήσω ποιο μεταπτυχιακό εξ αποστασεως(λευκωσίας ή εαπ) είναι πιο βατό και θα μπορούσα να το συνδυάσω ευκολότερα με προπτυχιακές σπουδές;Τέλος, θα ήθελα να ρώτήσω αν οι νεοτερες εξελιξεις που προέκυψαν απο την αποφαση του ΔΟΑΤΑΠ περι μη αναγνωρισης των τιτλων εξωτερικου θα επηρρεασει και το την αναγνωριση του μεταπτυχιακου ειδικης αγωγης της λευκωσιας σε συνεργασια με το πανεπιστήμιο πατρών;
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,658 μηνύματα.
Στην ομαδα αναπληρωτές μηδενικής στο Facebook σίγουρα μπορούν να σου δώσουν περισσότερες πληροφορίες πάντως .

Ειμαι μέλος και τέτοια πράγματα συζητούνται συνέχεια, με λεπτομέρειες κτλ😅
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Τέλος, θα ήθελα να ρώτήσω αν οι νεοτερες εξελιξεις που προέκυψαν απο την αποφαση του ΔΟΑΤΑΠ περι μη αναγνωρισης των τιτλων εξωτερικου θα επηρρεασει και το την αναγνωριση του μεταπτυχιακου ειδικης αγωγης της λευκωσιας σε συνεργασια με το πανεπιστήμιο πατρών;

Ο ΔΟΑΤΑΠ πώς γίνεται να μην αναγνωρίζει τίτλους σπουδών εξωτερικού χωρών μελών της ΕΕ; :crazy:

Στην ομαδα αναπληρωτές μηδενικής στο Facebook σίγουρα μπορούν να σου δώσουν περισσότερες πληροφορίες πάντως .

Ειμαι μέλος και τέτοια πράγματα συζητούνται συνέχεια, με λεπτομέρειες κτλ😅

Ως απορία, πόσοι θα διοριστούν ως ειδικής αγωγής που πλέον έχει γίνει "must" είδος σπουδών; Μέχρι και σε άκυρα sites βλέπεις διαφημίσεις με την ειδική αγωγή. Δηλαδή, βλέπω στο τέλος να διορίζουν μόνο διπλωματούχους ειδικής αγωγής ως κανονικούς καθηγητές στα σχολεία. Στο εξωτερικό από όσο ξέρω, αν κάποιος θέλει να γίνει επιστήμονας ειδικής αγωγής έχει ειδικό προφίλ σπουδών από τα 18 του και όχι ξαφνικά στα 25 του επειδή πρέπει να μαζέψει μόρια για τις λίστες αναπληρωτών.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,658 μηνύματα.
@nPb

Πάντως η σχολή ειδικής αγωγής έχει άμεση αποκατάσταση ως αναπληρωτής και λίγο πολυ σίγουρο διορισμό .(καααααποια στιγμη)

Δεν ξέρω γιατί συνεχίζεται ολο αυτο με τα μεταπτυχιακά.

Ειδικα για φιλόλογο το να πιασει ειδικη αγωγή στις πανελλήνιες ειναι αστείο.

Δεν αναφέρομαι στην κοπέλα προφανώς , εκεινη ηδη κανει κατι αλλο.

Απλα οι πινακες των δασκάλων και των φιλολόγων με μεταπτυχιακό ειδικής έχουν κλείσει.

Όσοι τυχεροί το πρόλαβαν και διορίστηκαν ( ξερω γυρω στα 8 ατομα προσωπικά , αλλα εχω ακούσει και για πολλούς γνωστούς γνωστών κτλ) μπράβο τους .

Για κάποιον που θέλει να μπει σε σχολείο τώρα μόνο πανελλήνιες η κατατακτήριες για τις (2 νομίζω) σχολές που υπάρχουν.

Γι αυτό που Ρωτάς ειναι αναλόγως την χώρα, ειναι αρκετά ρευστά τα πραγματα πάντως.

αγγλικα πχ στη Νορβηγια μπορείς να διδάξεις σε σχολείο αν έχεις κανει μερικα εξάμηνα στη σχολή της αγγλικης ενω τελικα η ειδικότητα σου ειναι αλλη.( πχ καλλιτεχνικά)

Βεβαια κι σε εμας στο σχολείο οι της πληροφορικής ήταν μαθηματικοί που εκαναν κάτι σεμινάρια.
(ειχε κορεστεί ο κλαδος και βρηκαν λύση εκει)

Μια συγγενής μου που διορίστηκε τώρα πάντως κανονικά ηταν στην Αγγλία δασκαλα ειδικής μονο με μαστερ.

Αποκλείεται να μη σου αναγνωρίσουν καθόλου το μάστερ , απλα ισως χρειαστεί να κανεις κι αλλα μαθήματα .

Γενικα το σύστημα των καθηγητών καμια σχέση απο χώρα σε χωρα.

Πάντως μη σου φαίνεται περίεργο που έχουν τα προσόντα.
Η Σχολή της ειδικής δε σε προετοιμάζει μονο για το σχολείο.
Σε προετοιμάζει για ολες τις δομες που απευθύνονται σε παιδιά /η και ανθρώπουςμε ειδικες ανάγκες.
Γι αυτό κι αμα το γουστάρει( και το αντέχει) κάποιος είναι μια εξαιρετική σχολή απο θεμα προοπτικών.

Το μάστερ δε κανει κάτι τέτοιο.
Ειναι απλα 2 χρόνια ( που δεν ειναι λιγα) που σε προετοιμάζουν για να διδάξεις σε σχολείο ειδικής.

Το πρόβλημα είναι οτι τα σχολεία ειδικής εδώ , καθώς δεν υπάρχουν αλλες δομες , λειτουργούν απλα ως κεντρα απασχόλησης.
Και εκει δημιουργείται το πρόβλημα.

Εκ των πραγμάτων σε κάποια σχολεία δεν μπορείς να κάνεις τίποτα απο αυτά που μαθαίνεις .
Εχεις παρα πολυ βαριες περιπτώσεις που σε αλλες χωρες δεν αντιμετωπίζονται σε σχολείο αλλα υπάρχει η πρόνοια για κέντρα απασχόλησης κτλ

Γι αυτο κι γονείς παιδιων με πιο ηπιες περιπτώσεις προσπαθούν να αποφύγουν τα ειδικά σχολεία.


Τώρα το οτι πόσοι της ειδικής καλύπτουν και αλλα κενα εννοείται😅

Fun fact , τα 5 απο το 8 στομα που γνωρίζω τοσο καιρό ηταν σε" κανονικά" σχολεία 😅
Υπάρχουν κενά αρα τους στέλνουν πάντου.

Τι φάση με αυτη τη χωρα δε ξερω.
 

bubblebee

Δραστήριο μέλος

Η bubblebee αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 563 μηνύματα.
πως υπαρχουν κενα σε "κανονικα" σχολεια τα οποια γεμιζουν με ατομα που χουν ειδικευτει στν ειδικη αγωγη ενω υπαρχουν και τοσοι αλλοι δασκαλοι και καθηγητες που δν εχουν τελειωσει ειδικη αγωγη και ακομα περιμενουν να διοριστουν; προτιμουνται απλα αυτοι της ειδικης αγωγης για καποιο λογο;
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
πως υπαρχουν κενα σε "κανονικα" σχολεια τα οποια γεμιζουν με ατομα που χουν ειδικευτει στν ειδικη αγωγη ενω υπαρχουν και τοσοι αλλοι δασκαλοι και καθηγητες που δν εχουν τελειωσει ειδικη αγωγη και ακομα περιμενουν να διοριστουν; προτιμουνται απλα αυτοι της ειδικης αγωγης για καποιο λογο;
Ας πω εν τάχει μόνο...
1. ότι πολλοί απο τους ειδικής αγωγής έχουν πάρει το ΠΕ ειδικής αγωγής μέσω μεταπτυχιακού, και όχι μέσω του βασικού πτυχίου τους (οπότε μπορεί να διορίζονται στα σχολεία πχ ως αγγλικής φιλολογίας, και εν συνεχεία να βγάζουν ή/και όχι ώρες με την ειδικότητα της ειδικής αγωγής)
2. ότι υπάρχουν και αυτοί που έχουν δεύτερο πτυχίο
3. τα κενά σε ''κανονικά'' σχολεία μπορεί να αφορούν παράλληλη στήριξη σε παιδιά π.χ. με μαθησιακές/αναπτυξιακές διαταραχές, τα οποία και φοιτούν σε αυτά τα σχολεία...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
πως υπαρχουν κενα σε "κανονικα" σχολεια τα οποια γεμιζουν με ατομα που χουν ειδικευτει στν ειδικη αγωγη ενω υπαρχουν και τοσοι αλλοι δασκαλοι και καθηγητες που δν εχουν τελειωσει ειδικη αγωγη και ακομα περιμενουν να διοριστουν; προτιμουνται απλα αυτοι της ειδικης αγωγης για καποιο λογο;

Γιατί πότε εξετάστηκε το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας πολλών κλάδων ΠΕ του ΑΣΕΠ; :crazy: :kill:Νομίζω ότι περνάμε σε μια νέα φάση καθηγητών μέσης εκπαίδευσης που θα διορίζονται μόνο όσοι έχουν περισσότερο ακαδημαϊκό προφίλ στο ψυχολογικό-παιδαγωγικό μέρος έναντι του γνωστικού αντικειμένου επειδή τα σχολεία με την πάροδο του χρόνου θα έχουν μαθητές προβληματικών οικογενειών κλπ, όπως ήδη συμβαίνει εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό.


Ήδη στο εξωτερικό, η παιδαγωγική επάρκεια του Ελληνικού κράτους σε Τμήματα εκτός του Παιδαγωγικού δεν είναι αναγνωρίσιμη γιατί σε ξένες χώρες συνήθως έχουν διπλά Τμήματα π.χ. στα Μαθηματικά, Φυσική κλπ. Ένα Τμήμα Μαθηματικών που έχει αυστηρά ακαδημαϊκό προφίλ και ένα Τμήμα Μαθηματικών που έχει ποσοστό 40% πρόγραμμα παιδαγωγικού και εκπαιδευτικής ψυχολογίας με δυνατότητες ενσωματωμένης πρακτικής σε σχολεία πριν από το πτυχίο. Συνήθως το δεύτερο σαν Τμήμα Μαθηματικών αναφέρεται ως κατεύθυνση / τομέας του Παιδαγωγικού Τμήματος για την παραγωγή λειτουργών μέσης εκπαίδευσης (που επίσης αναφέρονται ως δάσκαλοι, teachers) που απλά ειδικεύονται τα σχολικά Μαθηματικά, τη σχολική (θεωρητική και εργαστηριακή) Φυσική κλπ. Στην Ελλάδα επειδή συνήθως τα μεταφράζουμε τέτοια δεδομένα με λάθος τρόπο, η ειδική αγωγή έχει γίνει και λίγο μόδα ως πηγή κέρδους για κάποια ιδιωτικά μεταπτυχιακά κλπ. Ζει κόσμος από την απελπισία του κάθε άνεργου πτυχιούχου εν δυνάμει εκπαιδευτικού. Ο σχεδιασμός σε διπλά Τμήματα στο εξωτερικό ανάλογα την επαγγελματική ειδίκευση μετράει είδη 30 χρόνια ...μεταρρυθμίσεων! τότε που στην Ελλάδα αντί για μεταρρυθμίσεις διορίζαμε κομματικό στρατό στο δημόσιο χωρίς απολυτήριο δημοτικού.
 
Τελευταία επεξεργασία:

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Τι ενοοείς ακριβώς; Σε ποιους κλάδους αναφέρεσαι ας πουμε;

ΠΕ Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κτλ. Η παιδαγωγική κατάρτιση είναι τελείως μηδενική και αν προσφέρονται κάποια μαθήματα δεν γίνονται όπως σε ένα Παιδαγωγικό Τμήμα επειδή δεν τα διδάσκουν καθηγητές Πανεπιστημίου Παιδαγωγικών.
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
ΠΕ Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας κτλ. Η παιδαγωγική κατάρτιση είναι τελείως μηδενική και αν προσφέρονται κάποια μαθήματα δεν γίνονται όπως σε ένα Παιδαγωγικό Τμήμα επειδή δεν τα διδάσκουν καθηγητές Πανεπιστημίου Παιδαγωγικών.
Τουλάχιστον πλέον αυτό που λές δεν ισχυεί. Για την κατοχύρωση παιδαγωγικής επάρκειας (για όσους εισήχθησαν στη σχολή απο το 2013) προβλέπεται οργανωμένο σχετικό πρόγραμμα. Φποτητές των σχολών που προανέφερες πολλές φορές παρακολουθούν παιδαγωγικά μαθήματα που διδάσκονται απο καθηγητές παιδαγωγικής, ψυχολογίας κλπ σε άλλα τμήματα. Στο δεύτερο πτυχίο μου σε μαθήματα παιδαγωγικής που τυχον επιλέγαμε από αλλά τμήματα είχαμε και παιδιά απο το Μαθηματικό, το Φυσικό, κλπ.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Τουλάχιστον πλέον αυτό που λές δεν ισχυεί. Για την κατοχύρωση παιδαγωγικής επάρκειας (για όσους εισήχθησαν στη σχολή απο το 2013) προβλέπεται οργανωμένο σχετικό πρόγραμμα. Φποτητές των σχολών που προανέφερες πολλές φορές παρακολουθούν παιδαγωγικά μαθήματα που διδάσκονται απο καθηγητές παιδαγωγικής, ψυχολογίας κλπ σε άλλα τμήματα. Στο δεύτερο πτυχίο μου σε μαθήματα παιδαγωγικής που τυχον επιλέγαμε από αλλά τμήματα είχαμε και παιδιά απο το Μαθηματικό, το Φυσικό, κλπ.

Πριν το 2013 τι γίνεται; Δεν υπήρχε χώρα; :) Στο Τμήμα μου είχαμε μόνο δυνατότητα επιλογής από το Τμήμα Φυσικής.
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Πριν το 2013 τι γίνεται; Δεν υπήρχε χώρα; :) Στο Τμήμα μου είχαμε μόνο δυνατότητα επιλογής από το Τμήμα Φυσικής.
Πριν το 2013 τα πραγαματα ήταν ρευστά για πολλα τμήματα που οδηγούσαν κατα κυριο λογο στη διδασκαλια μαθηματων γενικής (οχι επαγγελματικής) παιδείας, ακόμα και για αυτα των Φιλοσοφικών Σχολών. Ακριβως για αυτό άλλαξε το σκηνικό. Στο παραπάνω ποστ χρησιμοποίησες τη λέξη "ειναι'' (ήτοι ενεστώτας, παρον κλπ). Για αυτό είπα και εγω "πλεον".
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,487 μηνύματα.
πως υπαρχουν κενα σε "κανονικα" σχολεια τα οποια γεμιζουν με ατομα που χουν ειδικευτει στν ειδικη αγωγη ενω υπαρχουν και τοσοι αλλοι δασκαλοι και καθηγητες που δν εχουν τελειωσει ειδικη αγωγη και ακομα περιμενουν να διοριστουν; προτιμουνται απλα αυτοι της ειδικης αγωγης για καποιο λογο;
Υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (άλλες φορές πιο σοβαρές άλλες φορές πιο απλές) που πηγαίνουν σε "κανονικά" δημόσια σχολεία. Χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού δεν θα μπορέσουν εύκολα να ανταπεξέλθουν. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα από το γυμνάσιο που έκανα πρακτική.
Υπήρχαν καμιά 10αρια παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τα οποία έκαναν κάποιες ώρες σε ξεχωριστή αίθουσα με άλλο καθηγητή. Στα γαλλικά που έκανα εγώ, ήταν όλα μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά. Τα περισσότερα από αυτά είχαν κάποιες δυσκολίες αλλά με λίγη προσοχή από την καθηγήτρια δεν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο θέμα. Εκτός από δύο παιδιά που ήταν πιο σοβαρά. Και στα δυο καθόταν μαζί τους στο θρανίο μια εξωτερική καθηγήτρια (ή μια από το κράτος και ή άλλη από ιδιώτη που είχε προσλάβει η οικογένεια αν θυμάμαι καλά) και τα φρόντιζαν συνεχώς. Χωρίς την βοήθεια δεν υπήρχε περίπτωση να έκαναν ούτε αυτά τα ελάχιστα που έκαναν. Το ένα δεν θα σήκωνε ούτε το μολύβι του να γράψει πότε και το άλλο που ήταν ακόμα πιο σοβαρά θα διέκοπτε συνεχώς το μάθημα για να πει ότι του ερχόταν στο μυαλό κτλ ενώ υπήρχαν φορές που το έπιαναν κρίσεις και σπασμοί και έπρεπε κάποιος να το ηρεμεί. Ένας καθηγητής δεν μπορεί να είναι σε θέση να διαχειριστεί τέτοιες καταστάσεις. Παιδιά που έχουν δυσκολίες αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό για να πάνε σε ειδικό σχολείο (ή για τον οποιοδήποτε λόγο δεν μπορούνε να πάνε) χρειάζονται και αυτά την μερίμνα του κράτους.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Πριν το 2013 τα πραγαματα ήταν ρευστά για πολλα τμήματα που οδηγούσαν κατα κυριο λογο στη διδασκαλια μαθηματων γενικής (οχι επαγγελματικής) παιδείας, ακόμα και για αυτα των Φιλοσοφικών Σχολών. Ακριβως για αυτό άλλαξε το σκηνικό. Στο παραπάνω ποστ χρησιμοποίησες τη λέξη "ειναι'' (ήτοι ενεστώτας, παρον κλπ). Για αυτό είπα και εγω "πλεον".

Για τις Φιλολογίες και επιστήμες του πρώτου πεδίου ίσως. Στις Θετικές Επιστήμες δεν υπάρχει σοβαρός επιστημονικός σχεδιασμός παιδαγωγικής κατάρτισης και με όσους συναδέλφους μιλάω είναι δαπανηρό και κοστοβόρο γενικά να στραφεί κάποιος σε παιδαγωγικές ειδικεύσεις ειδικά τώρα που το Υπουργείο δεν παρέχει κανονικές θέσεις εργασίας στην μέση εκπαίδευση. Στο εξωτερικό από την άλλη, έχουν άλλο μοντέλο ειδικεύσεων για τις λεγόμενες θετικές επιστήμες του σχολείου.
 

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Για τις Φιλολογίες και επιστήμες του πρώτου πεδίου ίσως. Στις Θετικές Επιστήμες δεν υπάρχει σοβαρός επιστημονικός σχεδιασμός παιδαγωγικής κατάρτισης και με όσους συναδέλφους μιλάω είναι δαπανηρό και κοστοβόρο γενικά να στραφεί κάποιος σε παιδαγωγικές ειδικεύσεις ειδικά τώρα που το Υπουργείο δεν παρέχει κανονικές θέσεις εργασίας στην μέση εκπαίδευση. Στο εξωτερικό από την άλλη, έχουν άλλο μοντέλο ειδικεύσεων για τις λεγόμενες θετικές επιστήμες του σχολείου.
Τι εννοείς δεν υπάρχει "σοβαρό"; Τα 8 μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας από τεις τρεις θεματικές δεξαμενες σε γενικές γραμμές ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία για όλες τις επιστήμες. Εαν αυτό δεν ικανοποιεί τους συναδέλφους σου είναι ένα άλλο θέμα. Μπορούν αν μη τι άλλο να προτείνουν βελτιώσεις (η δεύτερη θεματική δεξαμενή έχει μεγάλη σχέση με τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου, οπότε μπορεί να αναπροσαρμοστεί σχετικά ευκολα αν δημιουργούνται κενα). Ναι, οκ. Κάθε χώρα έχει τα δικά της.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (άλλες φορές πιο σοβαρές άλλες φορές πιο απλές) που πηγαίνουν σε "κανονικά" δημόσια σχολεία. Χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού δεν θα μπορέσουν εύκολα να ανταπεξέλθουν. Θα σου δώσω ένα παράδειγμα από το γυμνάσιο που έκανα πρακτική.
Υπήρχαν καμιά 10αρια παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τα οποία έκαναν κάποιες ώρες σε ξεχωριστή αίθουσα με άλλο καθηγητή. Στα γαλλικά που έκανα εγώ, ήταν όλα μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά. Τα περισσότερα από αυτά είχαν κάποιες δυσκολίες αλλά με λίγη προσοχή από την καθηγήτρια δεν υπήρχε κάποιο ιδιαίτερο θέμα. Εκτός από δύο παιδιά που ήταν πιο σοβαρά. Και στα δυο καθόταν μαζί τους στο θρανίο μια εξωτερική καθηγήτρια (ή μια από το κράτος και ή άλλη από ιδιώτη που είχε προσλάβει η οικογένεια αν θυμάμαι καλά) και τα φρόντιζαν συνεχώς. Χωρίς την βοήθεια δεν υπήρχε περίπτωση να έκαναν ούτε αυτά τα ελάχιστα που έκαναν. Το ένα δεν θα σήκωνε ούτε το μολύβι του να γράψει πότε και το άλλο που ήταν ακόμα πιο σοβαρά θα διέκοπτε συνεχώς το μάθημα για να πει ότι του ερχόταν στο μυαλό κτλ ενώ υπήρχαν φορές που το έπιαναν κρίσεις και σπασμοί και έπρεπε κάποιος να το ηρεμεί. Ένας καθηγητής δεν μπορεί να είναι σε θέση να διαχειριστεί τέτοιες καταστάσεις. Παιδιά που έχουν δυσκολίες αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό για να πάνε σε ειδικό σχολείο (ή για τον οποιοδήποτε λόγο δεν μπορούνε να πάνε) χρειάζονται και αυτά την μερίμνα του κράτους.
Συμφωνώ. Και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα, και μάλιστα απο τα απλά.
 

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
@maria20, το μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας θεωρείται εύκολο και το ολοκληρώνεις σε 3 εξάμηνα. Το ζητούμενο είναι, όμως, στο 2ο σκέλος του θέματος που δημιούργησες. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, από 1η Σεπτεμβρίου θα είναι ένα μεταπτυχιακό χωρίς κάποια αξία για την Ελλάδα, μιας και δεν θα αναγνωρίζεται από ΔΟΑΤΑΠ. Ωστόσο, τα πανεπιστήμια στην Κύπρο, ήδη έχουν ξεκινήσει διαδικασίες είτε για ανάκληση της απόφασης του ΔΟΑΤΑΠ είτε για αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών τους, ώστε να αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ.
Επομένως, θεωρώ πως θα γίνει με κάποιον τρόπο αναγνώριση, ωστόσο, να χρειάζεται να πας στην Λευκωσία για να δώσεις εξετάσεις ή κάποια μαθήματα να παρακολουθήσεις (δηλάδη, να σταματήσει το αμιγώς εξ αποστάσεως στοιχείο). Πρότασή μου, να περιμένεις το επόμενο εξάμηνο για να δεις για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
 

*Serena*

Τιμώμενο Μέλος

Η Raven αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και μας γράφει απο Ρωσία (Ευρωπαϊκή Ρωσία). Έχει γράψει 5,992 μηνύματα.
Τι εννοείς δεν υπάρχει "σοβαρό"; Τα 8 μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας από τεις τρεις θεματικές δεξαμενες σε γενικές γραμμές ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία για όλες τις επιστήμες. Εαν αυτό δεν ικανοποιεί τους συναδέλφους σου είναι ένα άλλο θέμα. Μπορούν αν μη τι άλλο να προτείνουν βελτιώσεις (η δεύτερη θεματική δεξαμενή έχει μεγάλη σχέση με τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου, οπότε μπορεί να αναπροσαρμοστεί σχετικά ευκολα αν δημιουργούνται κενα).
Αντικειμενικά τώρα, επειδή έχω περάσει τα (7 δεν ήταν?) μαθήματα και έχω τη βεβαίωση παιδαγωγικής επάρκειας, άσχετα με την ποιότητα των μαθημάτων και των διδασκόντων για πολλούς λόγους είναι πιθανό να περνιούνται στο έτσι χωρίς ουσιαστική εμβάθυνση στην ύλη και 9/10 φορές χωρίς παρακολούθηση. Από μαθήματα σε διαφορετικό campus που ανά περίπτωση μεταφράζεται και σε διαφορετική πόλη, έως μαθήματα που γινόταν άκυρες ώρες σε σύγκριση με το πρόγραμμα της σχολής του καθενός και μαθήματα που η εξέταση τους ήταν " οι αντιλήψεις των κοριτσιών της δεκαετίας του '50 για την εκπαίδευση / εργασία / έρωτα" και έπεφτε το 8αρι σύννεφο με λίγη σάλτσα.

Το αδιαμφισβήτητα απαραίτητο και πολύ χρήσιμο κομμάτι της διαδικασίας ήταν η πρακτική στο σχολείο που προσωπικά δεν περίμενα να μου αρέσει τόσο και να πάει τόσο καλά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Τι εννοείς δεν υπάρχει "σοβαρό"; Τα 8 μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας από τεις τρεις θεματικές δεξαμενες σε γενικές γραμμές ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία για όλες τις επιστήμες. Εαν αυτό δεν ικανοποιεί τους συναδέλφους σου είναι ένα άλλο θέμα. Μπορούν αν μη τι άλλο να προτείνουν βελτιώσεις (η δεύτερη θεματική δεξαμενή έχει μεγάλη σχέση με τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου, οπότε μπορεί να αναπροσαρμοστεί σχετικά ευκολα αν δημιουργούνται κενα). Ναι, οκ. Κάθε χώρα έχει τα δικά της.

H @*Serena* νομίζω έδωσε την απάντηση που πρέπει. Σημασία δεν έχει να μιλάμε με πιστοποιήσεις και χαρτούρα αλλά με ουσία. Πριν φτάσουμε στην "πιστοποίηση της διδακτικής επάρκειας" που ως δια μαγείας θεσπίζεται για τους εισακτέους του 2013 και μετά (!) λες και οι προηγούμενοι πτυχιούχοι εξαφανίστηκαν, πρέπει να εξετάσουμε κατά πόσο τα προσφερόμενα μαθήματα παιδαγωγικού αντικειμένου σε μη Παιδαγωγικά Τμήματα καλύπτουν την θεωρητική γνώση που απαιτείται για να σταθεί κάποιος σε μια σχολική τάξη.

Από όσο γνωρίζω τα αριστερά σχήματα και φοιτητικές παρατάξεις της Αριστεράς στο Μαθηματικό έκαναν μεγάλο αγώνα δεκαετίες ενάντια στη "διάσπαση" του πτυχίου σε πιστοποιήσεις επαγγελμάτων και με την γνωστή στάση τους τρέναραν τις αλλαγές αυτές μέχρι το 2013, ενώ ήδη βρισκόμασταν στα μνημόνια όπου και οι φοιτητικοί σύλλογοι αποδυναμώθηκαν. Η αριστερή φοιτητική νεολαία επέμενε ότι μια κίνηση διάσπασης οδηγούσε σε υπερκέρδη του κεφαλαίου ενώ την ίδια στιγμή στήριζαν ότι ένας πτυχιούχος Μαθηματικός θα πρέπει να έχει εξασφαλισμένη δουλειά ως καθηγητής σε σχολείο.

Η Ευρώπη από την άλλη, είχε ήδη κάνει τις μεταρρυθμίσεις με αποτέλεσμα αρκετοί πτυχιούχοι της Ελλάδας σε μια περίοδο εργασιακής ανασφάλειας, να είναι εκτεθειμένοι ανεπανόρθωτα: είτε δεν έχουν την απαιτούμενη επάρκεια όπως την ορίζει η ΕΕ είτε το Τμήμα τους δεν παρείχε σχετικό πρόγραμμα ή τα κατάλληλα μαθήματα ή τις προϋποθέσεις όπως αναφέρει η @*Serena*. Οι μεταρρυθμίσεις της Ευρώπης αναφέρονται σε προηγούμενο post μου: τα διπλά Τμήματα, για παράδειγμα:
  • Τμήμα Φυσικής με κανονικό πρόγραμμα ακαδημαϊκό / ερευνητικό / εργαστηριακό
  • Τμήμα Παιδαγωγικό με κατεύθυνση μέσης εκπαίδευσης: συνδυασμός γνωστικών αντικειμένων (Φυσική σχολείου 60% και διδακτική 40% - διαθεματικές δεξιότητες: εκπαιδευτική τεχνολογία, σχολική διοίκηση, κλπ).
Στην δυτική Ευρώπη το Τμήμα Παιδαγωγικής δεν βγάζει μόνο δασκάλους για το δημοτικό. Εκεί είναι η διαφορά με τη χώρα μας. Aν η Ελλάδα πλέον πιστοποιεί με κάποια βεβαίωση για τους εισακτέους από το 2013, το έκανε στο γόνατο γιατί απλά έπρεπε βάση μνημονιακών μέτρων να το κάνει και έτσι έτρεξε την διαδικασία λόγω κυρώσεων (και με κομματικές πιέσεις). Δεν υπήρχε σχεδιασμός, ούτε προθυμία διαλόγου από ακαδημαϊκούς σε ευρύτερους επιστημονικούς χώρους π.χ. Μαθηματικά, Φυσική για κάτι τέτοιο. Υπήρχε η απλή γενική παραδοχή ότι ο Μαθηματικός πάει άτυπα για καθηγητής μέσης εκπαίδευσης ας είχε εξειδικευτεί στο πτυχίο σε κλάδο της Στατιστικής και Πιθανοτήτων. Το κράτος είχε απλά κλείσει το μάτι ενώ η κατηγορία ΠΕ03 στο νομοσχέδιο του '85, πάλι έγινε στο γόνατο. "Βαφτίζουν" παιδαγωγικές-καθηγητικές σχολές Τμήματα χωρίς να εξετάζουν πρώτα αν το υφιστάμενο πρόγραμμα ή οι υποδομές (ειδική ύλη, πρακτική, σωστή εξέταση κλπ) εμπίπτουν στην παιδαγωγική των θετικών επιστημών για το σχολείο. Τα όποια μαθήματα προσφέρονταν στο Μαθηματικό συνήθως διδάσκονταν από Μαθηματικούς που δεν είχαν "δόντι" στο ΔΣ του Τμήματος, επικρατούσε χαμός στο αμφιθέατρο, εξετάζονταν άκυρα θέματα, συνήθως από φυλλάδια που μοίραζαν οι παρατάξεις της αριστεράς και δεξιάς, τα συγγράμματα εξέταζαν διδακτικές προσεγγίσεις του Ην.Βασιλείου πριν 50 χρόνια, κλπ. Oι φοιτητές δεν τα επέλεγαν για την παιδαγωγική επιμόρφωση αλλά επειδή οι απαιτήσεις για τον βαθμό 5 ήταν λιγότερες από ένα συμβατικό μάθημα του γνωστικού αντικειμένου της επιστήμης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
@nPb Εάν εσείς είχατε αυτό το πρόγραμμα μαθημάτων είναι δικό σας πρόβλημα (και πρόβλημα του όποιου άλλου τμήματος που είναι στην ίδια κατάσταση). Υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν τέτοια ή έστω τόσο εμφανή προβλήματα. Όταν μου λες για διδακτικές του Ην. Βσιλείου απο τη δεκαετία του 50 τι άλλο να πω πάνω σε αυτό; Λύστε το πρόβλημα! Α propo, όλα τα παιδαγωγικά χρειάζονται. Και η ιστορία και η κοινωνιολογία της αγωγής. Και φυσικά χρειάζεται και η πρακτική. Τώρα αν και αυτή δεν την κάνατε καλα...ε πραγματικά τι αλλο να πω; Άλλοι πώς τα κάναμε δηλαδή;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
@nPb Εάν εσείς είχατε αυτό το πρόγραμμα μαθημάτων είναι δικό σας πρόβλημα (και πρόβλημα του όποιου άλλου τμήματος που είναι στην ίδια κατάσταση). Υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν τέτοια ή έστω τόσο εμφανή προβλήματα. Όταν μου λες για διδακτικές του Ην. Βσιλείου απο τη δεκαετία του 50 τι άλλο να πω πάνω σε αυτό; Λύστε το πρόβλημα! Α propo, όλα τα παιδαγωγικά χρειάζονται. Και η ιστορία και η κοινωνιολογία της αγωγής. Και φυσικά χρειάζεται και η πρακτική. Τώρα αν και αυτή δεν την κάνατε καλα...ε πραγματικά τι αλλο να πω; Άλλοι πώς τα κάναμε δηλαδή;

Η λογική σου "ε λύστε τι να πω" είναι η κλασική του μέσου Έλληνα που τάχα μου αγνοεί τα προβλήματα της χώρας του, ενώ τα ξέρει πολύ καλά. Ξέρεις πολύ καλά ότι τέτοια ζητήματα δεν λύνονται έτσι και οι ευθύνες είναι σε πολλά επίπεδα. Για ορισμένα Τμήματα δεν προβλεπόταν ειδικό πλαίσιο επιστημών αγωγής με ευθύνη της εκάστοτε πρυτανικής αρχής και των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας, ενώ κανονικά ο ΑΣΕΠ πιστοποιούσε εν λευκώ παιδαγωγική πρακτική 1 έτους (άσχετα αν υπήρχε ή όχι πιστοποίηση) μόνο και μόνο λόγω πτυχίου. Αυτή η πρακτική ίσχυε τουλάχιστον μέχρι το 2013 (φαντάζομαι για πολλές δεκαετίες) και ακόμη.
 
Top