Ισοτιμία κολλεγίων

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το θέμα να δημιουργηθούν τμήματα με δίδακτρα σε δημόσια ΑΕΙ έχει ακουστεί από ορισμένους ακαδημαϊκούς και καθηγητές νομικής, μιας και αναφέρθηκε ο κλάδος.

Το θέμα είναι ότι ποιος θα κάνει τέτοια πρόταση όταν μέχρι και το αγγλόφωνο προπτυχιακό που φτιάχτηκε απευθύνεται μόνο σε εκτός ΕΕ μαθητές...

Δεύτερον, έχεις μια κυβέρνηση που θέλει να ενισχύσει τους ιδιώτες, οπότε προτιμούν να στηρίξουν ιδιωτικά πανεπιστήμια/κολέγια. Έχεις μια αριστερά που ακόμα θεωρεί τις υψηλοβαθμες σχολές ένα μέσο κοινωνικής ανέλιξης. Μια πράσινη αριστεροδεξια που πάει όπου την πάει το κύμα. Και κάποιες άλλες δυνάμεις που δεν έχουν επιδίωξη/δυνατότητα ανάληψης εξουσίας.

Οπότε ποιος θα κάνει ριζοσπαστικες κινήσεις; Τέλος, και με το υφιστάμενο πλαίσιο αν ήθελε η κυβέρνηση έφτιαχνε ένα δημόσιο ΑΕΙ με διαχείριση από ιδιώτη, αλλά δεν τους φτάνει ο νους. Μην ξεχνάμε έχουμε και έναν παράλογο λαό που σαν συντηρητικός δεξιός όπως ήταν πάντα, πιστευει και ο ίδιος στις πανελλήνιες ως μέσο κοινωνικής ανέλιξης, αν γίνει το παιδάκι τους γιατρός, δικηγόρος ή αξιωματικός.
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,754 μηνύματα.
Οταν βλεπεις τετοιο κομπλεξ με το ιδιωτικο, υποτιθεται απο μια νεα και μορφωμενη γενια, πραγματικα απελπιζεσαι
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,877 μηνύματα.
Προσωπικά χίλιες φορές χτυπα ξύλο να με ανοίξει κάποιος από το New York College που διένυσε τη σχολή δίχως πολιτικούς περισπασμούς και με καθαρούς τοίχους, παρά από την ιατρική απθ με το απαρχαιομένο πρόγραμμα σπουδών τις καταλήψεις και τα κόμματα.
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Προσωπικά χίλιες φορές χτυπα ξύλο να με ανοίξει κάποιος από το New York College που διένυσε τη σχολή δίχως πολιτικούς περισπασμούς και με καθαρούς τοίχους, παρά από την ιατρική απθ με το απαρχαιομένο πρόγραμμα σπουδών τις καταλήψεις και τα κόμματα.


Σωστός, άσε που ανοίγοντας 5-10 κολλέγια να βγάζουν γιατρούς θα αυξηθεί το doctor-to-patient ratio και κατά συνέπεια θα βελτιωθεί το σύστημα υγείας.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σωστός, άσε που ανοίγοντας 5-10 κολλέγια να βγάζουν γιατρούς θα αυξηθεί το doctor-to-patient ratio και κατά συνέπεια θα βελτιωθεί το σύστημα υγείας.


Εκτός αυτού θα μειωθεί το κόστος, λόγω ανταγωνισμού, άρα και ο μισθός τους, με αποτέλεσμα να σταματήσει να υπάρχει αυτή η άποψη της κοινωνίας ότι αν μπεις ιατρική είσαι εξασφαλισμενος γιατί θα βγάζεις 2χιλ. για την πλάκα και ότι οι πανελλήνιες είναι μεσο κοινωνικής ανέλιξης.
 

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πολύ κόμπλεξ κατά της ιατρικής εδώ μέσα. Οκ εσυ πήγαινε να σε ανοίξει κάποιος από ΙΕΚ που λέγεται νιουγ ορκ(κυριολεκτικά) και όχι ο άλλος από ΑΠΘ. Τι βλέπουμε εδώ μέσα ρε σε λίγο θα πούνε να επιστρέψουμε και στους κουρείς χειρούργους
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Εκτός αυτού θα μειωθεί το κόστος, λόγω ανταγωνισμού, άρα και ο μισθός τους, με αποτέλεσμα να σταματήσει να υπάρχει αυτή η άποψη της κοινωνίας ότι αν μπεις ιατρική είσαι εξασφαλισμενος γιατί θα βγάζεις 2χιλ. για την πλάκα και ότι οι πανελλήνιες είναι μεσο κοινωνικής ανέλιξης.


σωστό κι αυτό, όπως ακριβώς έγινε και με τους δικηγόρους όπου πλέον τους βαράει η ανεργία λόγω κορεσμού με αποτέλεσμα να πέσει η βάση στο 15.. wait αυτό το τελευταίο δεν έγινε ποτέ χαχ

το point ωστόσο παραμένει, όσο περισσότερα τα πτυχία τόσο περισσότερο ικανοποιείται η επιθυμία του καθενός να πάρει πτυχίο και να γίνει μηχανικός/γιατρός/δικηγόρος ο φοιτητής σπουδάζει αυτό που θέλει, τα κολλέγια έχουν δουλειές με τις φούντες, η αγορά πτυχίων κινείται το κράτος εξάγει πτυχιούχους όλοι κερδίζουν
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,754 μηνύματα.
Πολύ κόμπλεξ κατά της ιατρικής εδώ μέσα. Οκ εσυ πήγαινε να σε ανοίξει κάποιος από ΙΕΚ που λέγεται νιουγ ορκ(κυριολεκτικά) και όχι ο άλλος από ΑΠΘ. Τι βλέπουμε εδώ μέσα ρε σε λίγο θα πούνε να επιστρέψουμε και στους κουρείς χειρούργους
Εσενα τι σε νοιαζει τι κανει ο αλλος?
 

Αλκης Κ.

Δραστήριο μέλος

Ο Αλκης Κ. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 630 μηνύματα.
Πώς καταλήγει η συζήτηση πάντα στην ιατρική δεν το καταλαβαίνω.Λες και οι γιατροί έχουν μεγαλύτερη αξία από τους εργάτες.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Πώς καταλήγει η συζήτηση πάντα στην ιατρική δεν το καταλαβαίνω.Λες και οι γιατροί έχουν μεγαλύτερη αξία από τους εργάτες.

Eίναι κάτι σαν μύθος, παραπάνω από ιστορία για το φόρουμ! Όσοι έχουν 10ετία και πάνω, ξέρουν τι λέω. :D Παραδοσιακά με σχολές όπως ΗΜΜΥ, ΗΜΤΥ ...που συγκρίνονταν μέχρι και με τη Θεολογία, ως επιλογή.

Mη χαθεί αυτή η παράδοση του φόρουμ. :D

Γιατί ποιος ελέγχει την ποιότητα εκπαίδευσης στα πανεπιστήμια;

Σε αυτή την ερώτηση παρακαλώ μια τεκμηριωμένη απάντηση. Ποιος φορέας πιστοποιεί την ακαδημαϊκή αξιοπιστία για την ποιότητα επιστημονικής κατάρτισης των Ελληνικών Δημοσίων Πανεπιστημίων; Από τη στιγμή που το 99% των Σχολών ασχολούνται με το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο δεν αποτελεί αξιόπιστο εργοδότη με βάση το επιχειρείν και στοιχεία διαφάνειας διεθνώς, τότε με βάση ποιον δείκτη δεχόμαστε την επιστημονική τους σοβαρότητα και γενεές γενεών συνεχίζουν να φοιτούν; Πώς ξέρω ότι το Μαθηματικό Ιωαννίνων είναι καλύτερο ή χειρότερο από το Μαθηματικό του Warrick; Η επίκληση στη συνήθεια των δεκαετιών δεν είναι σοβαρό επιχείρημα. Πώς ξέρουμε ότι ο τάδε μπάρμπας που το παίζει μόνιμος αναπληρωτής καθηγητής με αμφιλεγόμενη επιστημονική παρουσία είναι τόσο καλός όσο ο Ευρωπαίος συνάδελφός του στον ίδιο κλάδο (που δεν είναι μόνιμος με την Ελληνική έννοια) και έτσι να υπάρχει επιστημονική συνείδηση;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Υπάρχουν διεθνή ranking
Πχ ιατρική ΕΚΠΑ μέσα στις καλύτερες 100, οδοντιατρική ΕΚΠΑ στις καλύτερες 50 κτλ
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
σωστό κι αυτό, όπως ακριβώς έγινε και με τους δικηγόρους όπου πλέον τους βαράει η ανεργία λόγω κορεσμού με αποτέλεσμα να πέσει η βάση στο 15.. wait αυτό το τελευταίο δεν έγινε ποτέ χαχ

το point ωστόσο παραμένει, όσο περισσότερα τα πτυχία τόσο περισσότερο ικανοποιείται η επιθυμία του καθενός να πάρει πτυχίο και να γίνει μηχανικός/γιατρός/δικηγόρος ο φοιτητής σπουδάζει αυτό που θέλει, τα κολλέγια έχουν δουλειές με τις φούντες, η αγορά πτυχίων κινείται το κράτος εξάγει πτυχιούχους όλοι κερδίζουν
πολιτικοί μηχανικοί, ψυχολογία... ωπ!
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Υπάρχουν διεθνή ranking
Πχ ιατρική ΕΚΠΑ μέσα στις καλύτερες 100, οδοντιατρική ΕΚΠΑ στις καλύτερες 50 κτλ

Με βάση ποια κριτήρια; Γιατί όποιος πάει έξω ακόμη και από την Ιατρική ΕΚΠΑ βλέπει χαοτική διαφορά; :hmm:
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,877 μηνύματα.
Πολύ κόμπλεξ κατά της ιατρικής εδώ μέσα. Οκ εσυ πήγαινε να σε ανοίξει κάποιος από ΙΕΚ που λέγεται νιουγ ορκ(κυριολεκτικά) και όχι ο άλλος από ΑΠΘ. Τι βλέπουμε εδώ μέσα ρε σε λίγο θα πούνε να επιστρέψουμε και στους κουρείς χειρούργους


Παίχτη ξεκόλλα ήταν καθαρά (ελπίζω) σαρκαστικό το πρώτο ποστ μου...
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.

JohnGreek

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο JohnGreek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών. Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Πολύ κόμπλεξ κατά της ιατρικής εδώ μέσα. Οκ εσυ πήγαινε να σε ανοίξει κάποιος από ΙΕΚ που λέγεται νιουγ ορκ(κυριολεκτικά) και όχι ο άλλος από ΑΠΘ. Τι βλέπουμε εδώ μέσα ρε σε λίγο θα πούνε να επιστρέψουμε και στους κουρείς χειρούργους
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο τα ΙΕΚ, άλλο τα κολέγιο.

Τα ΙΕΚ είναι μεταλυκειακή εκπαίδευση. Τα κολέγια έχουν πανεπιστημιακά προγράμματα και δίνουν Bachelor's

Άρα επειδή αυτό που λες δεν στέκει, το πιο σωστό θα ήταν να πεις "Κάτσε να σε ανοίξει κάποιος από το ιδιωτικό πανεπιστήμιο Λευκωσίας"
Όπου θα σου έλεγα, κανένα πρόβλημα, άλλωστε τόσα χρόνια δεν υπάρχουν γιατροί από Βουλγαρία;
Εκεί γιατί δεν υπάρχουν αντιδράσεις ας πούμε;
 

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Με βάση ποια κριτήρια; Γιατί όποιος πάει έξω ακόμη και από την Ιατρική ΕΚΠΑ βλέπει χαοτική διαφορά; :hmm:


Πταν λες χαοτική διαφορά εννοείς σε κτήρια; Μάλλον διότι από μέλη ΔΕΠ, διδακτέα ύλη, τρόπο διδασκαλίας είναι κορυφή. Τώρα μην πεις κάτι γραφικά κάνουν καταλήψεις είναι βαμμένοι οι τοίχοι κτλ. Τα διεθνή rankings μπορείς να κοιτάξεις τι κριτήρια έχουν και προφανώς κάθε θέση αποτελεί το άθροισμα των μέσων όρων αυτών, στις ερευνητικές εργασίες δε είναι ακόμα πιο πάνω

Παίχτη ξεκόλλα ήταν καθαρά (ελπίζω) σαρκαστικό το πρώτο ποστ μου...

απολογούμαι για αυτό, αλλά από ότι φαίνεται κάποιοι το στηρίζουν
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Με βάση ποια κριτήρια; Γιατί όποιος πάει έξω ακόμη και από την Ιατρική ΕΚΠΑ βλέπει χαοτική διαφορά; :hmm:
Το κάθε ranking δημοσιεύει και τα indicators του. Πχ. το QS top το λέει "methodology". https://www.topuniversities.com/qs-world-university-rankings/methodology

Άμα γκουγκλάρεις γενικά για το κάθε ranking θα δεις ένα-ένα στο κάθε κριτήριο πώς υπολογίζεται ο βαθμός και πόσο % μετράει στο συνολικό βαθμό του.

Τέλος, αυτοί που "πιστοποιούν" τα πανεπιστήμια, έγινε και πρόσφατα αξιολόγηση (και γίνεται ακόμα, τουλάχιστον στο πανεπιστήμιο κρήτης που ξέρω), είναι από ξένα πανεπιστήμια.
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
«Προσωπικά, επειδή είμαι υπέρ των ελεύθερων επιλογών των ανθρώπων, δεν έχω κανένα πρόβλημα να λειτουργούν παράλληλα και ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά κρίνω τη συζήτηση υπερβολική. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά έχουν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Το ζήτημα είναι ότι κυριαρχούν εσφαλμένες μέθοδοι αξιολόγησης της κατάταξης των πανεπιστημίων διεθνώς. Αγνοούν το βασικό κριτήριο της σχέσης εισροής-εκροής. Για παράδειγμα, η δημόσια δαπάνη ανά φοιτητή στο δικό μας πανεπιστήμιο αγγίζει τα 500 ευρώ, όταν στο London School of Economics ξεπερνά τα 25.000 ευρώ. Επίσης, εμείς έχουμε 200 καθηγητές κι εκείνοι 800. Όμως, πολλές φορές συμβαίνει, ειδικά οι επιμελείς φοιτητές μας, να αποδεικνύονται καλύτεροι παρά τα δυσανάλογα στατιστικά που σας ανέφερα. Επομένως, το δημόσιο πανεπιστήμιο, αν και με πενιχρά μέσα και χαμηλούς πόρους σε σχέση με άλλες χώρες, καταφέρνει να πρωτοπορεί και να στέκεται ισάξιο των ανταγωνιστών του. Ο Σωκράτης, να σας θυμίσω, στον δρόμο δίδασκε, όχι σε αίθουσες και κτίρια. Συνεπώς, τα χρήματα που ξοδεύουν οι γονείς για τα παιδιά τους δεν πάνε χαμένα. Αυτό αποδεικνύεται και από τους εξαιρετικούς δείκτες ως προς την απορρόφηση των φοιτητών μας στον εργασιακό τομέα».

Πηγή: Lifo
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
«Προσωπικά, επειδή είμαι υπέρ των ελεύθερων επιλογών των ανθρώπων, δεν έχω κανένα πρόβλημα να λειτουργούν παράλληλα και ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά κρίνω τη συζήτηση υπερβολική. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά έχουν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Το ζήτημα είναι ότι κυριαρχούν εσφαλμένες μέθοδοι αξιολόγησης της κατάταξης των πανεπιστημίων διεθνώς. Αγνοούν το βασικό κριτήριο της σχέσης εισροής-εκροής. Για παράδειγμα, η δημόσια δαπάνη ανά φοιτητή στο δικό μας πανεπιστήμιο αγγίζει τα 500 ευρώ, όταν στο London School of Economics ξεπερνά τα 25.000 ευρώ. Επίσης, εμείς έχουμε 200 καθηγητές κι εκείνοι 800. Όμως, πολλές φορές συμβαίνει, ειδικά οι επιμελείς φοιτητές μας, να αποδεικνύονται καλύτεροι παρά τα δυσανάλογα στατιστικά που σας ανέφερα. Επομένως, το δημόσιο πανεπιστήμιο, αν και με πενιχρά μέσα και χαμηλούς πόρους σε σχέση με άλλες χώρες, καταφέρνει να πρωτοπορεί και να στέκεται ισάξιο των ανταγωνιστών του. Ο Σωκράτης, να σας θυμίσω, στον δρόμο δίδασκε, όχι σε αίθουσες και κτίρια. Συνεπώς, τα χρήματα που ξοδεύουν οι γονείς για τα παιδιά τους δεν πάνε χαμένα. Αυτό αποδεικνύεται και από τους εξαιρετικούς δείκτες ως προς την απορρόφηση των φοιτητών μας στον εργασιακό τομέα».

Πηγή: Lifo
Η Lifo πολύ αξιόπιστη ιστοσελίδα αποδεικνύεται πάλι...
Για το κόστος https://www.pronews.gr/oikonomia/el...oso-stoihizoyn-sto-kratos-oi-ellines-foitites
https://www.kathimerini.gr/481028/a...ada/akriva-ta-ptyxia-mikrh-h-antapodotikothta

Δεύτερον, επειδή ακούμε μια στο τόσο ένα παράδειγμα επιτυχίας Έλληνα δεν σημαίνει ότι είμαστε "τόσο μπροστά" όπως υπερηφανεύεται ο αρθρογράφος. Παράδειγμα σε ακαδημαϊκό επίπεδο, δεν έχουμε επανδρώσει τα πανεπιστήμια του κόσμου με Έλληνες διδάκτορες, ούτε τα εργαστήρια με Έλληνες ερευνητές. Ας χαλαρώσουν και να ξεκαβαλίσουν λίγο (όσοι πιστεύουν αυτά που γράφει η Lifo) που μιλάνε ακόμα για αναλογία με Σωκράτη...
 
Top