Θυμάστε κάτι από αυτά που διδαχτήκατε στη σχολή μετά την αποφοίτησή σας;

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
MBA χωρίς να δουλεύουν;;
μη το ψάχνεις. Συμβαίνει και αυτό στην Ελλάδα. ΜΒΑ χωρίς προυπηρεσία
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Κοντεύω να πάρω πτυχίο, δεν ξέρω αν δικαιούμαι άδεια λόγου :D
Στον αέρα τα περνούσα, αλλά έμαθα πολλά, κακά τα ψέματα, περισσότερο όμως για την ζωή παρά επαγγελματικά.

Τώρα θέλω να σπουδάσω κάτι εντελώς διαφορετικό.
Και εγώ έμαθα στη Δράμα τα ωραία στέκια. Κροκόδειλος, ΚΑΛΑΜΙΑ,και πάει λέγοντας. Εκεί είναι η ζωή
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,669 μηνύματα.
Λοιπόν η ερώτηση μου είναι η εξής όσοι έχετε πτυχίο ξέρετε τπτ η πέρναγατε έτσι τα μαθήματα?
καταρχην πιο αστειο ερωτημα δεν εχω ξανακουσει.πως ειναι δυνατον να περασεις ετσι ενα μαθημα χωρις να ξερεις??σε ηξερε απο πριν ο καθηγητης για να σε περασει??οσο για το αν ξερει καποιος το εχω ξαναπει και στο παρελθον το 90% των πτυχιουχων δεν εχουν κυριολεκτικα ιδεα πανω στο αντικειμενο τους.το οτι περνας ενα μαθημα δεν σημαινει οτι ξερεις κιολας το αντικειμενο
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
καταρχην πιο αστειο ερωτημα δεν εχω ξανακουσει.πως ειναι δυνατον να περασεις ετσι ενα μαθημα χωρις να ξερεις??σε ηξερε απο πριν ο καθηγητης για να σε περασει??οσο για το αν ξερει καποιος το εχω ξαναπει και στο παρελθον το 90% των πτυχιουχων δεν εχουν κυριολεκτικα ιδεα πανω στο αντικειμενο τους.το οτι περνας ενα μαθημα δεν σημαινει οτι ξερεις κιολας το αντικειμενο

Βέβαια το κάθε μάθημα σε μια σχολή μπορεί να είναι ολόκληρο πεδίο for its own sake . Το οτι ένας φοιτητής πρέπει να έχει κάποιες γνώσεις πάνω σε αυτό δεν τον κάνει άσχετο στο πεδίο του γενικά,αλλά στο πεδίο αυτού του πολύ συγκεκριμένου μαθήματος . Ούτως η άλλως όμως,τα προπτυχιακά δεν στοχεύουν στο να βγάλουν experts... Αλλά ακόμα και έτσι δεν μπορεί κάποιος να γίνει master του κάθε αντικειμένου γιατί δεν του αρκεί μαι ζωή . Βρίσκω πολύ φυσιολογικό να είσαι πολύ καλός σε κάτι και πολύ κακός σε κάτι άλλο. Το πρόβλημα έρχεται όταν είσαι πολύ κακός ή μέτριος σε όλα τα αντικείμενα. Που κάπως την βγάζεις και έτσι,αλλά προφανώς δυσκολεύει το πράγμα.
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Γελαω, τα μαθηματικα που κανουμε στο ΛΟΧΡΗ ΟΠΑ οπως ειχε πει και ο @The Mountain ειναι λιγοτερα απο αυτα της προπονητικης μπασκετ, ξερεις, one-two punch, 69-horns, 42 man2man, princeton offence κλπ. Τωρα για το ευρωπαικο στο παρισι εχω να πω οτι η μπαλα ειχε ακουμπησει το ταμπλο

Δεν είχα πει ακριβώς αυτό και δεν ξερω τι ακριβώς κάνετε στο ΛΟΧΡΗ αλλά δεν αποκλείω κιολας όντως τα analytics στο μπασκετ να χουν πιο πολλα μαθηματικά, no joke.

On topic, θα σου πω όταν πάρω πτυχίο.
 

Eclipse

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Έκλειψις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,665 μηνύματα.
Ξερω απο τωρα οτι δεν θα θυμαμαι και πολλά 🤷‍♀️
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
E όταν ο άλλος θα πάει να δουλέψει ως φροντιστηριακός εκπαιδευτής βασικών μαθηματικών για μαθητές λυκείου, πού θα χρησιμοποιήσει τη μέθοδο διαχωρισμού των μεταβλητών σε ένα πρόβλημα συνοριακών τιμών; Γνωρίζω καλούς Μαθηματικούς στην μέση εκπαίδευση που μετά από 20 χρόνια εργασιακής ρουτίνας έχουν ξεχάσει τι λέγεται supremum ενός διαστήματος τιμών.
 

Katerinaev

Δραστήριο μέλος

Η Katerinaev αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 568 μηνύματα.
E όταν ο άλλος θα πάει να δουλέψει ως φροντιστηριακός εκπαιδευτής βασικών μαθηματικών για μαθητές λυκείου, πού θα χρησιμοποιήσει τη μέθοδο διαχωρισμού των μεταβλητών σε ένα πρόβλημα συνοριακών τιμών; Γνωρίζω καλούς Μαθηματικούς στην μέση εκπαίδευση που μετά από 20 χρόνια εργασιακής ρουτίνας έχουν ξεχάσει τι λέγεται supremum ενός διαστήματος τιμών.
Πολύ λογικό. Θυμαμαι ο φυσικός μου μας είχε πει ότι το 16 που μπηκαν τα ρευστά στην ύλη ήταν ο μόνος που τα δίδασκε στο φροντ γιατί όλοι οι παλιοί δεν μπορούσαν.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Ξερω απο τωρα οτι δεν θα θυμαμαι και πολλά 🤷‍♀️
Τι σχολή είσαι ;
Πολύ λογικό. Θυμαμαι ο φυσικός μου μας είχε πει ότι το 16 που μπηκαν τα ρευστά στην ύλη ήταν ο μόνος που τα δίδασκε στο φροντ γιατί όλοι οι παλιοί δεν μπορούσαν.
Οκ προσωπικά εγώ αυτό δεν το πιστεύω ιδιαίτερα. Εαν ένας φυσικός μετά απο δεκάδες μαθήματα που έχει στο πτυχίο του, τα οποία είναι τουλάχιστον 12 τάξεις μεγέθους πιο δύσκολα απο την λυκειακή ύλη, δεν είναι σε θέση να διδάξει ρευστά σε επίπεδο λυκείου...ύλη την οποία μπορεί να βγάλει μόνος του σε ένα απόγευμα για να θυμηθεί κυριολεκτικά τα πάντα ακόμα και εαν τα έχει ξεχάσει...τότε σημαίνει οτι το πτυχίο το πήρε δια της πλαγίου...

Σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για φυσικό αλλά απλά για κάτοχο του αντίστοιχου πτυχίου.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Πολύ λογικό. Θυμαμαι ο φυσικός μου μας είχε πει ότι το 16 που μπηκαν τα ρευστά στην ύλη ήταν ο μόνος που τα δίδασκε στο φροντ γιατί όλοι οι παλιοί δεν μπορούσαν.

Όλα είναι λογικά γιατί όταν κάτι δεν το ασκείς σαν επάγγελμα, το ξεχνάς. Ναι, samael αν δεν χρειαστεί ποτέ ρευστομηχανική γιατί να την θυμηθεί; Επίσης οι σπουδές γίνονται με λογική αρπαχτής: μάθημα και παλιά θέματα για εξεταστική. :book:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Όλα είναι λογικά γιατί όταν κάτι δεν το ασκείς σαν επάγγελμα, το ξεχνάς. Ναι, samael αν δεν χρειαστεί ποτέ ρευστομηχανική γιατί να την θυμηθεί; Επίσης οι σπουδές γίνονται με λογική αρπαχτής: μάθημα και παλιά θέματα για εξεταστική. :book:

Την εξίσωση του Bernoulli χρησιμοποιούν ουσιαστικά στο λύκειο, όλα τα υπόλοιπα ακολουθούν από αυτή. Βασικά όλη η φυσική στο λύκειο έχει μετατραπεί σε plug and play με "τύπους" σαν αυτόν και μηδαμινή διαίσθηση για το τι συμβαίνει στις ασκήσεις. Λογικό όταν λες "αα θα πάρω τον τύπο F=ma" και όχι,οτι θα εφαρμόσεις τον 2ο νόμο του Νεύτωνα περί δύναμης και επιτάχυνσης για σύνδεση αιτίου και αποτελέσματος...Επομένως ακόμα και ο πιο ανίκανος φυσικός σίγουρα θα έχει επίπεδο που υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του λυκείου.Για τον ίδιο λόγο που σε κάποιον αδιάβαστο όλο και κάτι θα του έχει μείνει απο το ψήσιμο στο φροντιστήριο. Δεν νομίζω οτι χρειάζεται καν δηλαδή κάποιος να γνωρίζει ρευστομηχανική για να μπορεί να διαβάσει την εξίσωση του Bernoulli και να αντιληφθεί τι λέει. Εαν τώρα έτυχε στο πανεπιστήμιο να παρακολουθήσει ρευστομηχανική και ξέχασε τόσο βασικά πράγματα...δεν ξέρω ειλικρινά τι κατάλαβε απο τις σπουδές του.Άντε να μην θυμάσαι την εξίσωση navier-stokes(που δεν χρειάζεται γιατί την κάνεις derive),αλλά να ξεχάσεις και οτι υπάρχουν ρευστά ή τι είναι η πίεση και η ροή ; :P
 
Τελευταία επεξεργασία:

Katerinaev

Δραστήριο μέλος

Η Katerinaev αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 568 μηνύματα.
Τι σχολή είσαι ;

Οκ προσωπικά εγώ αυτό δεν το πιστεύω ιδιαίτερα. Εαν ένας φυσικός μετά απο δεκάδες μαθήματα που έχει στο πτυχίο του, τα οποία είναι τουλάχιστον 12 τάξεις μεγέθους πιο δύσκολα απο την λυκειακή ύλη, δεν είναι σε θέση να διδάξει ρευστά σε επίπεδο λυκείου...ύλη την οποία μπορεί να βγάλει μόνος του σε ένα απόγευμα για να θυμηθεί κυριολεκτικά τα πάντα ακόμα και εαν τα έχει ξεχάσει...τότε σημαίνει οτι το πτυχίο το πήρε δια της πλαγίου...

Σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε για φυσικό αλλά απλά για κάτοχο του αντίστοιχου πτυχίου.
«Αν εγώ είμαι ενας 55+καθηγητής που προετοιμάζει για πανελλαδικές εδώ και 25 και παραπάνω χρόνια και έχω μάθει να διδάσκω ταλαντώσεις, κύματα, στερεό και κρούσεις γιατί να μου το χαλάσεις και να με ζορίσεις να βγάλω ρευστά; Αφού τα αλλά λόγω εμπειρίας τα παίζω στα δάχτυλα.»
That’s their spirit. Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που πήραν πτυχίο και έχουν μηδενική επαφη με το αντικείμενο εκτός αυτών των 4 κεφαλαίων
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
«Αν εγώ είμαι ενας 55+καθηγητής που προετοιμάζει για πανελλαδικές εδώ και 25 και παραπάνω χρόνια και έχω μάθει να διδάσκω ταλαντώσεις, κύματα, στερεό και κρούσεις γιατί να μου το χαλάσεις και να με ζορίσεις να βγάλω ρευστά; Αφού τα αλλά λόγω εμπειρίας τα παίζω στα δάχτυλα.»
That’s their spirit. Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που πήραν πτυχίο και έχουν μηδενική επαφη με το αντικείμενο εκτός αυτών των 4 κεφαλαίων

Τι να πω δεν ξέρω...έχουν περάσει χρόνια απο όταν έδωσα,και έχοντας γνωρίσει αρκετά πράγματα σε πολύ μεγαλύτερο βάθος με πιάνει λύπη και απογοήτευση μόνο, όταν τόσο γλυκές επιστήμες όπως η φυσική και τα μαθηματικά καταλήγουν να διδάσκονται σε επίπεδο θεμάτων για έναν διαγωνισμό. Λύπη για το πως διδάσκονται και τι αντιπροσωπεύει ο τρόπος αυτός που είναι τελείως αντίθετος απο την φιλοσοφία αυτών των επιστημών. Τελικά η γ λυκείου είναι χρονιά προετοιμασίας για διαγωνισμό μόνο; ή και τάξη του λυκείου στην οποία μαθαίνεις κάποια παραπάνω πράγματα; Απο οτι φαίνεται μάλλον υπάρχει μόνο και μόνο για να αντλείται υλικό απο την ύλη της για τις εξετάσεις,και το ίδιο το υλικό...ουδεμία προσοχή του δίνεται.
 

Athens2002

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Athens2002 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 318 μηνύματα.
Παντως οι περισσότεροι καθηγητες που ξέρω ανεξαρτήτως ηλικίας έχουν μια γνωση έστω και πολύ γενική απο τα αντικείμενα της σχολής όσα χρόνια και αν περάσουν. Πχ για τα ρευστά μπορει να μην ήταν σε θέση να τα διδάξουν την επόμενη μέρα αλλα με ενασχοληση κάποιων ωρών ήταν οκ. Και σε αυτές τις περιπτώσεις το βασικό τους θέμα δεν ήταν να λύσουν τις ασκήσεις ρευστών αλλα η διαδικασία εύρεσης ασκήσεων και μεθόδων διδασκαλίας.
 

Scott

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Scott αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 373 μηνύματα.
καταρχην πιο αστειο ερωτημα δεν εχω ξανακουσει.πως ειναι δυνατον να περασεις ετσι ενα μαθημα χωρις να ξερεις??σε ηξερε απο πριν ο καθηγητης για να σε περασει??οσο για το αν ξερει καποιος το εχω ξαναπει και στο παρελθον το 90% των πτυχιουχων δεν εχουν κυριολεκτικα ιδεα πανω στο αντικειμενο τους.το οτι περνας ενα μαθημα δεν σημαινει οτι ξερεις κιολας το αντικειμενο
Αυτό είναι και το λογικό. Χρειάζεται η πρακτική/εργασιακή εμπειρία για να κάνει έναν επαγγελματία,καθώς και οι γνώσεις (οι οποίες είναι δεδομένες,λόγω της προϋπόθεσης των περισσότερων επαγγελμάτων)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Την εξίσωση του Bernoulli χρησιμοποιούν ουσιαστικά στο λύκειο, όλα τα υπόλοιπα ακολουθούν από αυτή. Βασικά όλη η φυσική στο λύκειο έχει μετατραπεί σε plug and play με "τύπους" σαν αυτόν και μηδαμινή διαίσθηση για το τι συμβαίνει στις ασκήσεις. Λογικό όταν λες "αα θα πάρω τον τύπο F=ma" και όχι,οτι θα εφαρμόσεις τον 2ο νόμο του Νεύτωνα περί δύναμης και επιτάχυνσης για σύνδεση αιτίου και αποτελέσματος...Επομένως ακόμα και ο πιο ανίκανος φυσικός σίγουρα θα έχει επίπεδο που υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του λυκείου.Για τον ίδιο λόγο που σε κάποιον αδιάβαστο όλο και κάτι θα του έχει μείνει απο το ψήσιμο στο φροντιστήριο. Δεν νομίζω οτι χρειάζεται καν δηλαδή κάποιος να γνωρίζει ρευστομηχανική για να μπορεί να διαβάσει την εξίσωση του Bernoulli και να αντιληφθεί τι λέει. Εαν τώρα έτυχε στο πανεπιστήμιο να παρακολουθήσει ρευστομηχανική και ξέχασε τόσο βασικά πράγματα...δεν ξέρω ειλικρινά τι κατάλαβε απο τις σπουδές του.Άντε να μην θυμάσαι την εξίσωση navier-stokes(που δεν χρειάζεται γιατί την κάνεις derive),αλλά να ξεχάσεις και οτι υπάρχουν ρευστά ή τι είναι η πίεση και η ροή ; :P

Είσαι ρομαντικός "πεφτωσυννεφάκιας". Με αγάπη στο λέω γιατί ξέρω το ύφος της σκέψης σου και συμφωνώ. Θεωρητικά, θα ήθελα η Ελλάδα να έχει υποδομές Καναδά αλλά δεν έχει με μερίδιο ευθύνης 100% επιλογών, ατομικής ιδιοσυγκρασίας και τρόπου ζωής των κατοίκων της.

Δυστυχώς η μέση επαρχία της χαλαρής ζωής, φρέντο και κλανιά εργάζεται με πτυχία "ότι θυμόμαστε", πασάλειμμα και δουλίτσες στο πόδι. Πάνω από το 90% των φοιτητών σε Μαθηματικά, Φυσικά κτλ Τμήματα που σχετίζονται με την μέση εκπαίδευση ήταν άνευ προσανατολισμού και καμίας ιδέας γενικά με το σπορ. Καμία επαφή με την επιστήμη και ειδικά στην Ελλάδα που ακόμη και η ίδια η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με τις Θετικές Επιστήμες όπως αυτές διδάσκονται στο Βερολίνο ή στο Γκράτς που έχουν παράδοση "know-how-to" από τον 14ο αιώνα. Έτσι εφόσον η ίδια η Ελλαδική κοινωνία δεν κάνει καμία τεχνολογική και καθετοβιομηχανική εφαρμογή ανώτερων Μαθηματικών ή τεχνικής Φυσικής στην εθνική οικονομία παρά μόνο εθνικολογεί και πολιτικολογεί, αγοράζοντας αεροπλάνα από ξένες οικονομίες που παράγουν θετικές επιστήμες, οι συγκεκριμένες επιστήμες είναι παροπλισμένες εξ' ορισμού. Αν πω άχρηστες μπορεί να φάω και μήνυση γιατί θίγω συμφέροντα αγκυλώσεων. Αν δεν χρειαστεί κάποιος επαγγελματικά το τάδε πείραμα από την Φωτονική γιατί να το μάθει; Για να πάρει μεταπτυχιακό σειράς και να διδάσκει Φυσική, Χημεία μέχρι Κοινωνιολογία σε ιδιωτικό φροντιστήριο για φοιτητές;

Παντως οι περισσότεροι καθηγητες που ξέρω ανεξαρτήτως ηλικίας έχουν μια γνωση έστω και πολύ γενική απο τα αντικείμενα της σχολής όσα χρόνια και αν περάσουν. Πχ για τα ρευστά μπορει να μην ήταν σε θέση να τα διδάξουν την επόμενη μέρα αλλα με ενασχοληση κάποιων ωρών ήταν οκ. Και σε αυτές τις περιπτώσεις το βασικό τους θέμα δεν ήταν να λύσουν τις ασκήσεις ρευστών αλλα η διαδικασία εύρεσης ασκήσεων και μεθόδων διδασκαλίας.

Για την εξίσωση του Περν-ούλοι...ίσως την ξέρουν. :laugh: :laugh:
 

Scott

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Scott αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 373 μηνύματα.
Είσαι ρομαντικός "πεφτωσυννεφάκιας". Με αγάπη στο λέω γιατί ξέρω το ύφος της σκέψης σου και συμφωνώ. Θεωρητικά, θα ήθελα η Ελλάδα να έχει υποδομές Καναδά αλλά δεν έχει με μερίδιο ευθύνης 100% επιλογών, ατομικής ιδιοσυγκρασίας και τρόπου ζωής των κατοίκων της.

Δυστυχώς η μέση επαρχία της χαλαρής ζωής, φρέντο και κλανιά εργάζεται με πτυχία "ότι θυμόμαστε", πασάλειμμα και δουλίτσες στο πόδι. Πάνω από το 90% των φοιτητών σε Μαθηματικά, Φυσικά κτλ Τμήματα που σχετίζονται με την μέση εκπαίδευση ήταν άνευ προσανατολισμού και καμίας ιδέας γενικά με το σπορ. Καμία επαφή με την επιστήμη και ειδικά στην Ελλάδα που ακόμη και η ίδια η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με τις Θετικές Επιστήμες όπως αυτές διδάσκονται στο Βερολίνο ή στο Γκράτς που έχουν παράδοση "know-how-to" από τον 14ο αιώνα. Έτσι εφόσον η ίδια η Ελλαδική κοινωνία δεν κάνει καμία τεχνολογική και καθετοβιομηχανική εφαρμογή ανώτερων Μαθηματικών ή τεχνικής Φυσικής στην εθνική οικονομία παρά μόνο εθνικολογεί και πολιτικολογεί, αγοράζοντας αεροπλάνα από ξένες οικονομίες που παράγουν θετικές επιστήμες, οι συγκεκριμένες επιστήμες είναι παροπλισμένες εξ' ορισμού. Αν πω άχρηστες μπορεί να φάω και μήνυση γιατί θίγω συμφέροντα αγκυλώσεων. Αν δεν χρειαστεί κάποιος επαγγελματικά το τάδε πείραμα από την Φωτονική γιατί να το μάθει; Για να πάρει μεταπτυχιακό σειράς και να διδάσκει Φυσική, Χημεία μέχρι Κοινωνιολογία σε ιδιωτικό φροντιστήριο για φοιτητές;



Για την εξίσωση του Περν-ούλοι...ίσως την ξέρουν. :laugh: :laugh:
Δυστυχώς υπάρχουν 2 σκεπτικά σήμερα στο Πανεπιστήμιο που είναι τα εξής:
1) Ο "απόφοιτος" που δεν γνωρίζει ακόμα τι θέλει,δε ξέρει γιατί μπήκε στο Πανεπιστήμιο, δεν είχε ψάξει τίποτα για το επάγγελμα και πιστεύει ότι το χαρτί και μόνο θα τον κάνουν Θεό στην κοινωνία. Με λίγα λόγια, αυτός είναι ψωνισμένος τέρμα και δεν έχει πάθος aka another brick in the wall (στο τμήμα μου είναι άπειροι και θα χαρώ οταν η πραγματικότητα θα τους έρθει σαν cannonball)
2) Ο "μόλις τελειώσω θα κάνω 4 μεταπτυχιακά". Δε λέω να μην κάνει κανείς μεταπτυχιακά,ωστόσο καλό αρχικά είναι να έχεις μια επαφή με το επάγγελμα/εργασιακή εμπειρία για να ξέρεις αν το μεταπτυχιακό συμπίπτει με αυτό που θες να κάνεις. Ο συγκεκριμένος φοιτητής απλά κάνει ένα μεταπτυχιακό," έτσι για να υπάρχει ρε φίλε".

Βέβαια, θα ήθελα να προσθέσω, ότι στην Ελλάδα (τώρα που μπήκα και εγώ Πανεπιστήμιο) δεν υπάρχει πίεση,δεν έχει "κίνητρο" τον χρόνο και οι καθηγητές φταίνε αρκετά για αυτό. Δεν είναι Λύκειο και είναι καλό να μαθαίνουν από ευθύνες κάποιοι. Σε προσωπική εμπειρία πρόσφατα, είπα στον υπεύθυνο ομαδικής εργασίας καθηγητή μου για μια κοπέλα που δεν είχε κάνει ΤΙΠΟΤΑ και δεν της είπε απόλυτος τίποτα,πήρε βαθμό κανονικά και της κάναμε και την δουλειά.....έλεος. Μηδέν ευθύνη λες και είμαστε νηπιαγωγείο.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Δυστυχώς υπάρχουν 2 σκεπτικά σήμερα στο Πανεπιστήμιο που είναι τα εξής:
1) Ο "απόφοιτος" που δεν γνωρίζει ακόμα τι θέλει,δε ξέρει γιατί μπήκε στο Πανεπιστήμιο, δεν είχε ψάξει τίποτα για το επάγγελμα και πιστεύει ότι το χαρτί και μόνο θα τον κάνουν Θεό στην κοινωνία. Με λίγα λόγια, αυτός είναι ψωνισμένος τέρμα και δεν έχει πάθος aka another brick in the wall (στο τμήμα μου είναι άπειροι και θα χαρώ οταν η πραγματικότητα θα τους έρθει σαν cannonball)
2) Ο "μόλις τελειώσω θα κάνω 4 μεταπτυχιακά". Δε λέω να μην κάνει κανείς μεταπτυχιακά,ωστόσο καλό αρχικά είναι να έχεις μια επαφή με το επάγγελμα/εργασιακή εμπειρία για να ξέρεις αν το μεταπτυχιακό συμπίπτει με αυτό που θες να κάνεις. Ο συγκεκριμένος φοιτητής απλά κάνει ένα μεταπτυχιακό," έτσι για να υπάρχει ρε φίλε".

Βέβαια, θα ήθελα να προσθέσω, ότι στην Ελλάδα (τώρα που μπήκα και εγώ Πανεπιστήμιο) δεν υπάρχει πίεση,δεν έχει "κίνητρο" τον χρόνο και οι καθηγητές φταίνε αρκετά για αυτό. Δεν είναι Λύκειο και είναι καλό να μαθαίνουν από ευθύνες κάποιοι. Σε προσωπική εμπειρία πρόσφατα, είπα στον υπεύθυνο ομαδικής εργασίας καθηγητή μου για μια κοπέλα που δεν είχε κάνει ΤΙΠΟΤΑ και δεν της είπε απόλυτος τίποτα,πήρε βαθμό κανονικά και της κάναμε και την δουλειά.....έλεος. Μηδέν ευθύνη λες και είμαστε νηπιαγωγείο.

Λοιπόν όσο και να έχεις δίκιο, δεν εστιάζει κανείς στην ουσία του πράγματος. Ξαναλέω. Οι φοιτητές είναι το αναγκαίο κακό της υπόθεσης. Η βρωμιά ξεκινάει από την εκ θεμελίων λάθος ακαδημαϊκή δομή και προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών στην Ελλάδα πάνω σε τρία μειονεκτήματα:
  • απουσία καθετοποιημένης βιομηχανίας (γραμμή παραγωγής) και σχεδιαστικό τμήμα που να βασίζεται σε Υπολογιστικά Μαθηματικά και τεχνική Φυσική, τεχνική Χημεία κτλ οπότε τα Πανεπιστήμια να έχουν λόγο ύπαρξης σε αυτές τις επιστήμες (όπως γίνεται σε σύγχρονες χώρες)
  • απουσία αίσθησης ευθύνης για ανεπαρκή διδασκαλία και συντονισμό των Μαθηματικών στα Πανεπιστήμια μέσα από ομαδική άσκηση, cognitive τεχνικές στην αποδεικτική λογική, στην χρήση νέων τεχνολογιών ως όχημα για την πραγματική οπτικοποίηση της αφηρημένης σκέψης κτλ
  • ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης αντιβαίνει την διεθνή λογική, παιδαγωγική, αξιοκρατία και επιστημονική ευθύνη για το τι είναι Μαθηματικά τον 21ο αιώνα ξεκινώντας από τον 10ο αιώνα στις Δυτικές Δημοκρατίες
Αντιθέτως τα Μαθηματικά στην Ελλάδα είναι μια ατέρμονη διαδικασία επίλυσης ασκήσεων χωρίς καμία ανάγκη με έμφαση στο χ ίσον. Πραγματικά δεν υπάρχει καμία ανάγκη να κάνουμε αυτή την διαστροφή στον εαυτό μας. Η ίδια η κοινωνία δεν εισπράττει ούτε το 0.0000...00001% από την "γνώση" των Μιγαδικών Συναρτήσεων ή για τις εξισώσεις κίνησης στη Χημική Κινητική. Καμία οικονομική ανάπτυξη ύστερα από 12 χρόνια μνημονίων, θεσμών κτλ, οι Θετικές Επιστήμες είναι ανύπαρκτες και άνευρες από την Ελλάδα της "τεχνολογικής" επανάστασης με τα πολλά G όπως τάζει ο πρωθυπουργός κατά καιρούς για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν (γενικά και αόριστα).

Πείτε μου μια νέα ερευνητική θεωρία που βρήκε ένα Τμήμα Μαθηματικών ή Χημείας στην Ελλάδα που να χρησιμοποιείται πιστοποιημένα στην Τεχνολογία ή Βιομηχανία και άρα στη ζωή σας. Όλοι σκοτώνονται να λύνουν, να λύνουν...να το ένα πτυχίο, το δεύτερο μάστερ, πιστοποιήσεις προφίτσιενσι κτλ και στο πάτο όλα μούργα και απόστημα.

Χεστήκαμε ολοκληρωτικά και σταθερά για το αν θα πρέπει για 200 χρόνια να λύνουμε το τέταρτο θέμα για να περνάμε στους Ηλεκτρολόγους. Έχει χαθεί το όλο point σε αυτή την μαγεία της επιστήμης. Ο σκοπός δεν υπάρχει. Ακόμη και στις Κομμουνιστικές χώρες έκαναν Μαθηματικά όχι με τον τρόπο που τα εννοούν οι Έλληνες "αριστεροδεξιοφασίστες" που λυμαίνονται κάθε θεσμό της χώρας κάνοντάς τον σαν τα μούτρα τους. Το αστείο είναι ότι στην Ελλάδα όταν μιλάμε για την αριστερά και το δίκιο της, ούτε ένας δεν έχει αναφερθεί για την επιστημονική συνεισφορά των σοβιετικών χωρών παρά μόνο για το αν είχε δίκιο ο Παναγούλης ή ο Τεμπονέρας. Μέχρι εκεί. Γι' αυτό και πιστεύω ότι ο κάθε λαός έχει την παιδεία που του ταιριάζει με βάση τις κοινωνικές δομές που ο ίδιος παρέχει εφόσον ποτέ δεν έμαθε σε κάτι καλύτερο. Όχι ότι άλλες πιο κεντρώες πολιτικές παρατάξεις έχουν άποψη αλλά τελοσπάντων. Στην Ελλάδα, η ενιαία πολιτική γραμμή όλων των ιδεολογιών πολύ απλά δεν έχει καμία μα καμία σχέση και άποψη για το τι σημαίνει Πανεπιστήμιο σε απλή γλώσσα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Scott

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Scott αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 373 μηνύματα.
Λοιπόν όσο και να έχεις δίκιο, δεν εστιάζει κανείς στην ουσία του πράγματος. Ξαναλέω. Οι φοιτητές είναι το αναγκαίο κακό της υπόθεσης. Η βρωμιά ξεκινάει από την εκ θεμελίων λάθος ακαδημαϊκή δομή και προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών στην Ελλάδα πάνω σε τρία μειονεκτήματα:
  • απουσία καθετοποιημένης βιομηχανίας (γραμμή παραγωγής) και σχεδιαστικό τμήμα που να βασίζεται σε Υπολογιστικά Μαθηματικά και τεχνική Φυσική, τεχνική Χημεία κτλ οπότε τα Πανεπιστήμια να έχουν λόγο ύπαρξης σε αυτές τις επιστήμες (όπως γίνεται σε σύγχρονες χώρες)
  • απουσία αίσθησης ευθύνης για ανεπαρκή διδασκαλία και συντονισμό των Μαθηματικών στα Πανεπιστήμια μέσα από ομαδική άσκηση, cognitive τεχνικές στην αποδεικτική λογική, στην χρήση νέων τεχνολογιών ως όχημα για την πραγματική οπτικοποίηση της αφηρημένης σκέψης κτλ
  • ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης αντιβαίνει την διεθνή λογική, παιδαγωγική, αξιοκρατία και επιστημονική ευθύνη για το τι είναι Μαθηματικά τον 21ο αιώνα ξεκινώντας από τον 10ο αιώνα στις Δυτικές Δημοκρατίες
Αντιθέτως τα Μαθηματικά στην Ελλάδα είναι μια ατέρμονη διαδικασία επίλυσης ασκήσεων χωρίς καμία ανάγκη με έμφαση στο χ ίσον. Πραγματικά δεν υπάρχει καμία ανάγκη να κάνουμε αυτή την διαστροφή στον εαυτό μας. Η ίδια η κοινωνία δεν εισπράττει ούτε το 0.0000...00001% από την "γνώση" των Μιγαδικών Συναρτήσεων ή για τις εξισώσεις κίνησης στη Χημική Κινητική. Καμία οικονομική ανάπτυξη ύστερα από 12 χρόνια μνημονίων, θεσμών κτλ, οι Θετικές Επιστήμες είναι ανύπαρκτες και άνευρες από την Ελλάδα της "τεχνολογικής" επανάστασης με τα πολλά G όπως τάζει ο πρωθυπουργός κατά καιρούς για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν (γενικά και αόριστα).

Πείτε μου μια νέα ερευνητική θεωρία που βρήκε ένα Τμήμα Μαθηματικών ή Χημείας στην Ελλάδα που να χρησιμοποιείται πιστοποιημένα στην Τεχνολογία ή Βιομηχανία και άρα στη ζωή σας. Όλοι σκοτώνονται να λύνουν, να λύνουν...να το ένα πτυχίο, το δεύτερο μάστερ, πιστοποιήσεις προφίτσιενσι κτλ και στο πάτο όλα μούργα και απόστημα.

Χεστήκαμε ολοκληρωτικά και σταθερά για το αν θα πρέπει για 200 χρόνια να λύνουμε το τέταρτο θέμα για να περνάμε στους Ηλεκτρολόγους. Έχει χαθεί το όλο point σε αυτή την μαγεία της επιστήμης. Ο σκοπός δεν υπάρχει. Ακόμη και στις Κομμουνιστικές χώρες έκαναν Μαθηματικά όχι με τον τρόπο που τα εννοούν οι Έλληνες "αριστεροδεξιοφασίστες" που λυμαίνονται κάθε θεσμό της χώρας κάνοντάς τον σαν τα μούτρα τους. Το αστείο είναι ότι στην Ελλάδα όταν μιλάμε για την αριστερά και το δίκιο της, ούτε ένας δεν έχει αναφερθεί για την επιστημονική συνεισφορά των σοβιετικών χωρών παρά μόνο για το αν είχε δίκιο ο Παναγούλης ή ο Τεμπονέρας. Μέχρι εκεί. Γι' αυτό και πιστεύω ότι ο κάθε λαός έχει την παιδεία που του ταιριάζει με βάση τις κοινωνικές δομές που ο ίδιος παρέχει εφόσον ποτέ δεν έμαθε σε κάτι καλύτερο. Όχι ότι άλλες πιο κεντρώες πολιτικές παρατάξεις έχουν άποψη αλλά τελοσπάντων. Στην Ελλάδα, η ενιαία πολιτική γραμμή όλων των ιδεολογιών πολύ απλά δεν έχει καμία μα καμία σχέση και άποψη για το τι σημαίνει Πανεπιστήμιο σε απλή γλώσσα.
Γενικώς,κατά την άποψή μου, οι επιστήμες που μαθαίνουμε στην Ελλάδα δεν έχουν πρακτική χρήση στον πραγματικό κόσμο διότι έχει χαθεί και το σωστό κίνητρο.
Το σημερινό κίνητρο είναι απλά "να βγάλω πτυχίο,να κάνω μεταπτυχιακό για να βρω πιο εύκολα δουλειά" ή για να εκπληρωθεί η επιθυμία του εγώ μας, να νιώθουμε σημαντικοί ή/και ανώτεροι. Λίγοι είναι οι άνθρωποι που έχουν πάθος για αυτό που κάνουν και βλέπουν αυτά που μαθαίνουν στην πράξη ή τα πράττουν οι ίδιοι.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες,δεν ήταν όλα στον κομμουνισμό απαίσια,αν και ήταν σκληρή ζωή τότε (για τους γονείς μου που έζησαν σε τέτοιο πολίτευμα). Όλες οι πολιτικές έχουν θετικά και αρνητικά,ωστόσο το μέγα θετικό του κομμουνισμού ήταν η εκπαίδευση και η αυτάρκεια της βιομηχανίας.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Γενικώς,κατά την άποψή μου, οι επιστήμες που μαθαίνουμε στην Ελλάδα δεν έχουν πρακτική χρήση στον πραγματικό κόσμο διότι έχει χαθεί και το σωστό κίνητρο.
Το σημερινό κίνητρο είναι απλά "να βγάλω πτυχίο,να κάνω μεταπτυχιακό για να βρω πιο εύκολα δουλειά" ή για να εκπληρωθεί η επιθυμία του εγώ μας, να νιώθουμε σημαντικοί ή/και ανώτεροι. Λίγοι είναι οι άνθρωποι που έχουν πάθος για αυτό που κάνουν και βλέπουν αυτά που μαθαίνουν στην πράξη ή τα πράττουν οι ίδιοι.
Συμφωνώ απόλυτα με όσα λες,δεν ήταν όλα στον κομμουνισμό απαίσια,αν και ήταν σκληρή ζωή τότε (για τους γονείς μου που έζησαν σε τέτοιο πολίτευμα). Όλες οι πολιτικές έχουν θετικά και αρνητικά,ωστόσο το μέγα θετικό του κομμουνισμού ήταν η εκπαίδευση και η αυτάρκεια της βιομηχανίας.

Eννοείται ότι οι επιστήμες στην Ελλάδα δεν έχουν καμία πρακτική χρησιμότητα σε διάφορους τομείς της Οικονομίας καθώς οι περισσότεροι Οικονομολόγοι έχουν αρκετά κακή σχέση με την Μαθηματική και Φυσική προσέγγιση της Οικονομίας μέσα από την Τεχνολογία π.χ. κατασκευής υλικών, διατάξεων κτλ και όχι της Τεχνολογίας Αερομπουρδολογίας της Διοίκησης Γραφείων (υπερ-παραγωγή κουστουμάτων Managers), από αυτό που έχουμε μπουχτίσει και συνεχίζουμε.

Αν δεις για παράδειγμα ποιοι είναι εκπρόσωποι φορέων για διάφορα μισθολογικά και νομικά θέματα στις εκάστοτε κυβερνήσεις ή και ακόμη στη φιέστα του 1821 για τα 200 χρόνια, θα διαπιστώσεις ότι οι φορείς δεν έχουν καμία σχέση με την θετική επιστήμη όπως αυτή ορίστηκε από τις σχολές των Γερμανών, Γάλλων, Ρώσων, Ιταλών και άλλων Ευρωπαϊκών κυρίως επιστημόνων για τον 19ο-20ο αιώνα. Αντιθέτως είναι διάφορες ενώσεις συντεχνιών με έντονη κομματική παρουσία και μια από τα ίδια Δημόσιο. Είστε νέοι και πιθανόν πολλά παιδιά στο φόρουμ να βλέπουν με αρκετό ρομαντισμό το παρόν και μέλλον της χώρας, όπου αν είμαστε ρεαλιστές, δεν υπάρχει. Καμία χώρα δεν μπορεί να προοδεύει αν γίνει μια αγορά μόνο για πωλήσεις εφαρμογών ΙΤ, κάτι που σκοπεύει να κάνει το ισχύον πολιτικό σύστημα με ξένες εταιρίες ή διάφορες αμφιλεγόμενες Ελληνικές εταιρίες στον χώρο της Πληροφορικής σύντομης διάρκειας (βλ. σκάνδαλο Χρηματιστηρίου, Μνημόνιο 1-2-3... κτλ). Η Πληροφορική δεν είναι μόνο πωλήσεις και αποθήκες ψηφιακών προϊόντων σε πελάτες στη Ν.Α. Μεσόγειο και Βαλκάνια.

Δυστυχώς η καινοτομία είναι μια άγνωστη λέξη, οι Έλληνες δεν έχουν μάθει από μικρή ηλικία στον ανταγωνισμό με στόχο την βελτίωση της παρουσίας σε αυτό που κάνουν. Μέρος αυτής της στασιμότητας, της χρόνιας μιζέριας είναι και η καταθλιπτική εικόνα των μεγάλων αστικών κέντρων αλλά και της επαρχίας, με την απαράδεκτη αρχιτεκτονική δημοσίων κτιρίων, πολυκατοικιών κτλ. Για πολλές δεκαετίες η χώρα μας έζησε και συνεχίζει να ζει στον γύψο του υλικού καταναλωτισμού με εισαγωγές από Δυτικές Οικονομίες αλλά και με αρκετό ιδελογικό σανό και κίτρινο ρεπορτάζ μακριά από την επιστημονική κοινότητα και την βιομηχανία. Σαν να μην υπάρχει επιστήμη και πείραμα στην Ελλάδα. Για ξεκάρφωμα των μαζών, καμιά φορά βλέπουμε καμία εκπομπή στην τηλεόραση με κανέναν ομογενή διαπρεπή επιστήμονα στο εξωτερικό να παρουσιάζει συγκεκριμένο προφίλ ανάλογα τις ερωτήσεις που του κάνουν ή ακόμη αν ο πρωθυπουργός βραβεύει κάποιον διαπρεπή ομογενή επιστήμονα ή ταλέντο κυρίως για το πιθανό συστημικό του αριστερό παρελθόν (ίσως), για τις φωτογραφίες και τις χαιρετούρες χωρίς φυσικά από αυτή την κομματική και τηλεοπτική εκμετάλλευση του προϊόντος να υπάρχει κάποιο όφελος είτε των πολιτών - τηλεθεατών είτε της χώρας συνολικά.

Στην Ελλάδα ζούμε κάθε μέρα την ίδια μέρα.

Αυτή τη στιγμή αρκετοί καθηγητές μέσης εκπαίδευσης Μαθηματικών ή Φυσικής στην Ελλάδα με τη στάση τους, με τον τρόπο εργασίας τους ως ανάγκη επιβίωσης, δίνουν ένα πολύ κακό παράδειγμα για την σημασία αυτών των επιστημών στην κοινωνία και φυσικά στην Οικονομία από ανθρωπολογικής πλευράς. Αδικούν την εικόνα των συγκεκριμένων επιστημών κάτι που βολεύει και την ίδια κοινωνία αλλά και την πολιτική που όπως προείπα, σε όλους τους εθνικούς διαλόγους για την Οικονομία, διάφορα φόρουμ στους Δελφούς κτλ, η Φυσική και τα Μαθηματικά είναι ανύπαρκτα. Στην Ελλάδα είναι απλά ένα "αυτονόητο" κομμάτι της μέσης εκπαίδευσης σαν μεμονωμένα ανιαρά μαθήματα ξεπερασμένης ύλης με μεγάλο ποσοστό αποτυχίας των μαθητών, αδιάβαστων καθηγητών και ένα πολύ μεγάλο τμήμα της μαύρης εργασίας από τα ιδιαίτερα φροντιστήρια. Με τον τρόπο τους όλες οι πλευρές, αποθαρρύνουν πολλούς μαθητές και γονείς να καλλιεργήσουν μια εποχή "ευφορίας" αυτών των επιστημών, μια επιστημονική αναγέννηση στην χώρα του αρχαίου Σάμιου Μαθηματικού Πυθαγόρα ή του σύγχρονου Κεφαλλονίτη Μαθηματικού Αθανάσιου Φωκά, ως παραδείγματα. Υπάρχουν και αυτά τα Μαθηματικά, που διαμορφώνουν την ταυτότητα μιας κοινωνίας σε όλους τους αιώνες, τελείως διαφορετικά από την παπατζίδικη μέθοδο σκέψης των εισαγωγικών εξετάσεων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Το συγκεκριμμένο ερώτημα μπορεί να δώσει πολύ χώρο για κουβέντα, ο Samael και ο nPD έθεσαν κάποιες ενδιαφέρουσες θεματικές προεκτάσεις και γενικότερα συμφωνώ με τα περισσότερα αλλά εγώ θα ήθελα να σταθώ πιο πολύ στο ζήτημα της μέσης εκπαίδευσης.

Αρχικά θεωρώ πως η εκπαίδευση από δημοτικό μέχρι αρχές λυκείου είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενη από τον εκπαιδευτικό ως ατομικότητα, και με αυτό εννοώ πως αυτός έχει, ασχέτως του τι παίζει στο γενικότερο σύστημα, τη δυνατότητα και να εξελίξει τους μαθητές του σε πεδία πέραν των καθιερώμενων αλλά και να εξελιχθεί και ο ίδιος (εξάλλου η εκπαιδευτική διαδικασία είναι σε έναν βαθμό αμοιβαία). Πραγματικά θεωρώ πως είναι στο χέρι του να ξεφύγει από τυπολατρίες και να κινήσει το ενδιαφέρον και τη δημιουργικότητα των μαθητών. Πολλές φορές δεν χρειάζεται καν να προσπαθήσει, απλά να έχει τον τρόπο και την γνώση για να εκμεταλλευτεί την περιέργεια του μαθητή

Μετά απ' αυτό λοιπόν φτάνουμε στο πολύπαθο κομμάτι του Λυκείου και των Πανελλαδικών... Εδώ ο εκπαιδευτικός έχει πολύ λιγότερη ευελιξία, αν όχι καθόλου, και θεωρώ λίγο σκληρό να τους κατηγορούμε για κενή διδασκαλία. Όμως πριν αρχίζουμε να κράζουμε τις πανελλήνιες γενικά ας σκεφτούμε αν υπάρχει λόγος που είναι έτσι. Είναι ένα μαζικό σύστημα διαγωνισμού, οπότε η αδιαβλητότητα και η αξιοπιστία είναι πρώτες προτεραιότητες. Αυτό συνεπάγεται και τυποποίηση. Η οποία συνεπάγεται δραματική μείωση της δημιουργικότητας και αναζήτησης. Π.χ η Λογοτεχνία αποσύρθηκε διότι ήταν ένα μάθημα που βασίζεται θεμελιωδώς στην υποκειμενική νοηματοδότηση, και εν αντιθέσει π.χ με μαθηματικά ή χημεία είναι αδιανόητο να τυποποιήσεις κομμάτια της ώστε να την κάνεις κατάλληλη για να έναν τέτοιο διαγωνισμό (και είναι ντροπή που παρέμενε για τόσα χρόνια ως μάθημα πανελλαδικών).

Τώρα μπορούμε να πούμε, οκ ας καταργήσουμε τις πανελλήνιες. Κατ' εμέ αυτό είναι άλλη μια περίπλοκη κουβέντα. Υπάρχουν χώρες που έχουν παρόμοια συστήματα εθνικών εξετάσεων (με πολύ πιο βάρβαρες τυποποιημένες διαδικασίες και φροντιστήρια από 7 χρονών), όπως η Ιαπωνία, η Γαλλία η Κίνα, και που διαπρέπουν στις επιστήμες. Δεν παίρνω απαραίτητα θέση υπέρ των πανελληνίων, απλώς θεωρώ πως είναι αρκετά περίπλοκο το θέμα και πως δεν έχει μόνο αρνητικά όπως συνήθως παρουσιάζεται.

Γενικά δεν πιστεύω πως το πρόβλημα είναι η μέση εκπαίδευση και οι πανελλήνιες, παρ' όλα τα μελανά τους σημεία. Ακόμα και όταν μπαίνεις με ένα συγκεκριμμένο mindset από Λύκειο, το πανεπιστήμιο θα πρέπει να μπορεί να στο αλλάξει (που γίνεται ούτως ή άλλως στις περισσότερες χώρες). Και ο κόσμος που θα βγαίνεις μετά θα πρέπει να είναι δομημένος έτσι ώστε να μην σε κάνει να αισθάνεσαι ηλίθιος που έφαγες τόσα χρόνια και έκανες τόσο κόπο για να μάθεις πράγματα που δεν σου δίνεται η δυνατότητα καν να τα εξασκήσεις, πόσο μάλλον να τα εξελίξεις.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top