Η πρώτη μη κρατική ιατρική σχολή στην Ελλάδα

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ικανότητα σε τι; Ας αλλάξει το σύστημα εισαγωγής και ξανασυζητάμε περί ικανότητας γτ θεωρώ γελοίο να θεωρούμε ικανό έναν που έγραψε καλά σε εξετάσεις παπαγαλίας. Και για να μην μιλάω με αερολογίες ρίχνω πρόταση, βάλτε θέματα ΕΜΕ, AMC etc θα τολμήσω να πω και imo, εκεί θα δούμε ταλέντα.

Υ.Γ.1. Έχω υπόψην μου πολλούς γνωστούς με μετάλλια σε Εθνικές ολυμπιάδες που δεν τα πήγαν και τόσο καλά στις πανελλήνιες εξετάσεις αλλά το μυαλό τους δεν συγκρίνεται ούτε στο ελάχιστο με αυτό που αποκαλούμε "διαβαστερό μαθητή/φοιτητή".
Γειά σου φίλε, χρόνια και ζαμάνια. Ξέχασες τα στοιχεία σύνδεσης του προηγούμενου λογαριασμού σου;

Θέματα AMC, IMO, Αρχιμήδη κλπ ΔΕΝ γίνεται να τεθούν στις πανελλαδικές. Για τον απλούστατο λόγο, ότι είναι πολύ εξειδικευμένα σε συγκεκριμένα κομμάτια των μαθηματικών τα οποία δεν είναι (καθόλου) χρήσιμα στις περισσότερες σχολές (Συνδυαστική, Γεωμετρία, Θεωρία Αριθμών) και έχουν ιδιαίτερα μεγάλη δυσκολία, δεν μπορούν να διαχωρίζουν τον άσχετο από τον (πολύ) καλό, διότι πιθανότητα και οι 2 θα πατώσουν εξίσου και απαιτούν χρονικά μεγάλη ενασχόληση εις βάρος άλλων γνωστικές αντικειμένων. Σχετικά με την Ιατρική, το να είναι κάποιος δημιουργικός, επινοητικός κλπ δεν είναι απαραίτητο για το 99% των αποφοίτων. Σημαντική φαντάζει η ικανότητα για συνδυαστική σκέψη και η ισχυρή μνήμη.

Επίσης, δημιουργούνται και πρακτικά προβλήματα, πώς δηλαδή στο μέσο δημόσιο σχολείο θα διδαχθούν μαθηματικά σε τόσο υψηλό επίπεδο, το οποίο δυσκολεύει ακόμα και καθηγητές; Μόνο στα ιδιωτικά που σας παίρνουν από το χεράκι και λύνετε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες θεμάτων και φτιάχνετε μεθοδολογίες για διαγωνισμούς με εξειδικευμένους καθηγητές;

Σε καμία χώρα δεν τίθενται τέτοια θέματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, σοφά. Ωστόσο, απλά έξυπνα θέματα πέφτουν σε μερικές -και καλώς συμβαίνει αυτό- όπως στις πανελλαδικές κάποιες φορές έχει συμβεί.

Οι διαγωνισμοί έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ελάχιστα χρήσιμο για τους περισσότερους σπουδαστές, ακόμα και των θετικών επιστημών, πολυτεχνείων.

Φαίνεται εύκολα ότι δεν έχεις ιδέα τι εστί IMO και όλα τα συναφή.

Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η συνολικότερη εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, να πάψει η πλήρης εξάρτηση από τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και το σχολείο να δίνει περαιτέρω ερεθίσματα σε μη χρησιμοθηρικό επίπεδο (και οι διαγωνισμοί εντάσσονται σε αυτά).

Πάντως, ναι, άθλιες και εμετικές, οι πανελλαδικές (aka πανελεεινές). Τα έχω αναλύσει πολλάκις αυτά, βαριέμαι να τα ξαναλέω. Διάβασε και την περσινή απάντηση που σου έδωσα που τα εξηγούσα αναλυτικότερα.

Όσο για τους γνωστούς που έχεις δεν αντιλέγω. Και εγώ τα έχω παρατηρήσει αυτά.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει αυτό.
Οτι δεν έχει σημασία τι διδάχτηκες και τι όχι . Εαν πας σε μια εταιρία και πεις "Δεν το διδάχτηκα αυτό" , έχεις φύγει άκλαφτος . Δεν θα (θέλει να) κάτσει κανείς να σου εξηγήσει πράγματα και όλοι θα περιμένουν οτι μόνος σου θα προσαρμοστείς . Δεν δίνουν δεκάρα irl πόσο έγραψες στις πανελλήνιες , ή με πόσο τελείωσες την σχολή ή καν πόσο έξυπνος είσαι .
Προσωπικά , θεωρώ ότι εφόσον διδασκεσαι κάποια μαθήματα στις πανελλήνιες ( φυσική , χημεία , βιολογία ) , εφόσον πράγματι κάνεις μια προσπάθεια να τα καταλάβεις , κάνεις ιδιαίτερα μαθήματα ή φροντιστήριο και τελικά γράφεις 5-7 και κόβεσαι από την ΕΒΕ , θεωρώ απίθανο να μπορέσεις να αντεπεξέλθει το άτομο αυτό στην ιατρική που ο όγκος της ύλης πολλαπλασιάζεται εκθετικά. Ίσως υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις.
Το θέμα είναι οτι αυτό δεν μπορούμε να το κρίνουμε εμείς .
Ας πάει οποιος θέλει και εαν μπορεί ας ανταπεξέλθει . Αν δεν μπορεί ας τα παρατήσει και ας χάσει όσα χρήματα έριξε . Εμείς θα του κάνουμε κουμάντο για το τι θα κάνει με τα χρήματα του ;
Δεν λέω ότι οι πανελλήνιες έχουν απόλυτη σχέση με την πραγματικότητα αλλά είναι το πρώτο επίπεδο φιλτράρισματος. Δεν γίνεται να τις ισοπεδώνουμε εντελώς.
Όχι διόρθωση , δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα . Ο σκοπός δεν είναι καν να εξεταστεί το επίπεδο του υποψηφίου αλλά να έρθει να γράψει στα ίδια θέματα με άλλους ώστε να γίνει το φιλτράρισμα που λες . Το να βάλεις μια εβε δεν διορθώνει το πρόβλημα αυτό .

Οκ το καταλαβαίνω ότι πρέπει να ιδρυθούν ιδιωτικά και να κανει η οικονομία αυτό που την συμφέρει,
Απλά έχω ενδοιασμούς σχετικά με το επίπεδο
Θέλω τα ιδιωτικά να έχουν σοβαρά κριτήρια εισαγωγής , και η ποιότητα σπουδών να είναι παρόμοια με των δημοσίων.
Αυτό θα λυθεί όπως είπαμε εαν η αξιολόγηση γίνεται απο το υπουργείο παιδείας , όπως και για τα δημόσια ΑΕΙ . Υπάρχουν ειδικές επιτροπές που θα κρίνουν εαν τα πτυχία πρέπει ή δεν πρέπει να θεωρούνται ισότιμα . Εαν δεν γίνουν έτσι τα πράγματα , έχεις όλο το δίκιο του κόσμου οτι τα ιδιωτικά θα είναι τεράστιο πρόβλημα .
Ναι ρε συ όμως αν σε ρωτάει ο ιατρός πως πάει το χωριό , τι κάνουν τα παιδιά , έχεις εγγόνια κτλ και εσύ ενθουσιάζεσαι και τύφλωνεσαι ... Δεν είναι αυτό σοβαρό κριτήριο
Μάλλον αναφέρεσαι στις πολύ χτυπητές περιπτώσεις που ο άλλος είναι επικίνδυνος . Εντάξ εκεί προφανώς όσο καλόκαρδος γιατρός και να είσαι , όταν δεν έχεις τα τυπικά προσόντα να ασκήσεις υπεύθυνα το επάγγελμα , υπάρχει θέμα . Αυτό που εννοώ είναι οτι ο κόσμος θα εκτιμήσει την ειλικρίνεια ενός γιατρού , ακόμα και εαν δεν είναι ο νούμερο 1 , παρά την αδιαφορία ενός αλαζόνα γιατρού που μπορεί εν τέλει να οδηγήσει και σε ιατρική αμέλεια .
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Καλησπέρα φίλε, είχα κάποτε λογαριασμό εδώ, έπαψα να μπαίνω, είδα το θέμα αυτό στις φυλλάδες το έψαξα περαιτέρω και ξανα βρεθηκα στα παλια λημέρια.
Όπως αναφέρεις τα θέματα είναι εξειδικευμένα όμως με σωστή μαθηματική παιδία θα μπορούσαν να είναι ένα σωστό εργαλείο για ξεσκαρτάρισμα των πραγματικά ικανών με αυτούς που δεν αξίζουν, αν και έχεις δίκαιο πως δεν απαιτείται για όλες τις σχολές όπως ιατρική σε πολλές άλλες η εφαρμογή θα είχε ως αποτέλεσμα τα άτομα με δυνατή φαντασία και υψηλή ικανότητα επίλυσης προβλημάτων να είναι στις σχολές πρώτης επιλογής.
Η προετοιμασία στα ιδιωτικά από καθηγητές που ασχολούνται με το θέμα όπως ανέφερες δεν είναι έτσι, δηλαδή αποστηθίζω μεθοδολογίες, η λογική είναι να καταλαβαίνεις την ύλη και τη σκέψη πίσω από κάθε πρόβλημα.
Σε πανεπιστήμια με εσωτερικές εξετάσεις έχω δει πολλάκις να τίθενται τέτοια θέματα, τώρα ευρύτερα σε επίπεδο χώρας δεν γνωρίζω αν και δεν το αποκλείω.
Κάποιος που σπουδάζει πολυτεχνείο και έχει ασχοληθεί με αυτά τα θέματα εύκολα καταλαβαίνει ότι σε πολλά μαθήματα για να πιάσεις το άριστα ο τρόπος σκέψης που έχεις χτίσει όχι απλά σε βοηθάει να πετύχεις τον στόχο αλλά σου επιτρέπει να κατανοήσεις τους μηχανισμούς λειτουργίας και όλη τη θεωρητική γνώση που σου προσφέρει η σχολή.
'Οσο για το προσωπικό σχόλιο ότι δεν γνωρίζω τι εστί imo είναι αλήθεια καθώς μέχρι αργυρό σε αρχιμίδη έχω φτάσει, αν έχεις πάει παραπάνω bmo, imo με χαρά να ακούσω την εμπειρία σου.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,429 μηνύματα.
Οτι δεν έχει σημασία τι διδάχτηκες και τι όχι . Εαν πας σε μια εταιρία και πεις "Δεν το διδάχτηκα αυτό" , έχεις φύγει άκλαφτος . Δεν θα (θέλει να) κάτσει κανείς να σου εξηγήσει πράγματα και όλοι θα περιμένουν οτι μόνος σου θα προσαρμοστείς . Δεν δίνουν δεκάρα irl πόσο έγραψες στις πανελλήνιες , ή με πόσο τελείωσες την σχολή ή καν πόσο έξυπνος είσαι .

Το θέμα είναι οτι αυτό δεν μπορούμε να το κρίνουμε εμείς .
Ας πάει οποιος θέλει και εαν μπορεί ας ανταπεξέλθει . Αν δεν μπορεί ας τα παρατήσει και ας χάσει όσα χρήματα έριξε . Εμείς θα του κάνουμε κουμάντο για το τι θα κάνει με τα χρήματα του ;

Όχι διόρθωση , δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα . Ο σκοπός δεν είναι καν να εξεταστεί το επίπεδο του υποψηφίου αλλά να έρθει να γράψει στα ίδια θέματα με άλλους ώστε να γίνει το φιλτράρισμα που λες . Το να βάλεις μια εβε δεν διορθώνει το πρόβλημα αυτό .


Αυτό θα λυθεί όπως είπαμε εαν η αξιολόγηση γίνεται απο το υπουργείο παιδείας , όπως και για τα δημόσια ΑΕΙ . Υπάρχουν ειδικές επιτροπές που θα κρίνουν εαν τα πτυχία πρέπει ή δεν πρέπει να θεωρούνται ισότιμα . Εαν δεν γίνουν έτσι τα πράγματα , έχεις όλο το δίκιο του κόσμου οτι τα ιδιωτικά θα είναι τεράστιο πρόβλημα .

Μάλλον αναφέρεσαι στις πολύ χτυπητές περιπτώσεις που ο άλλος είναι επικίνδυνος . Εντάξ εκεί προφανώς όσο καλόκαρδος γιατρός και να είσαι , όταν δεν έχεις τα τυπικά προσόντα να ασκήσεις υπεύθυνα το επάγγελμα , υπάρχει θέμα . Αυτό που εννοώ είναι οτι ο κόσμος θα εκτιμήσει την ειλικρίνεια ενός γιατρού , ακόμα και εαν δεν είναι ο νούμερο 1 , παρά την αδιαφορία ενός αλαζόνα γιατρού που μπορεί εν τέλει να οδηγήσει και σε ιατρική αμέλεια .
Τέλος πάντων , εγώ πάνω κάτω είπα την άποψη μου. Δεν έχω παρακολουθήσει ακόμα πανεπιστήμιο , δεν έχω δώσει εξεταστική, και σίγουρα δεν έχω βγει ποτέ στην αγορά εργασίας , οπότε ίσως η κρίση μου σχετικα με το πόσο ενδεικτικές είναι οι πανελλήνιες να είναι λανθασμένη.
Απλά βλέπω μέχρι στιγμής τι γίνεται στα κολλέγια από γνωστούς που έχω , και είναι όπως τα είπε ο @GeorgePap2003 . Μοιράζουν πτυχία αβερτα.
Αν κανονικοποίησουν την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως είπα ελπίζω να το κάνουν με αυστηρά κριτήρια. Από εκεί πέρα ας κάνει ο,τι θέλει ο καθένας , προφανώς δεν θα πω σε κανέναν που να σπουδάσει είναι δική του επιλογή
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Τέλος πάντων , εγώ πάνω κάτω είπα την άποψη μου. Δεν έχω παρακολουθήσει ακόμα πανεπιστήμιο , δεν έχω δώσει εξεταστική, και σίγουρα δεν έχω βγει ποτέ στην αγορά εργασίας , οπότε ίσως η κρίση μου σχετικα με το πόσο ενδεικτικές είναι οι πανελλήνιες να είναι λανθασμένη.
Απλά βλέπω μέχρι στιγμής τι γίνεται στα κολλέγια από γνωστούς που έχω , και είναι όπως τα είπε ο @GeorgePap2003 . Μοιράζουν πτυχία αβερτα.
Αν κανονικοποίησουν την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως είπα ελπίζω να το κάνουν με αυστηρά κριτήρια. Από εκεί πέρα ας κάνει ο,τι θέλει ο καθένας , προφανώς δεν θα πω σε κανέναν που να σπουδάσει είναι δική του επιλογή
Αυτή τη στιγμή τα "κολλέγια" που έχουμε δεν έχουν καμιά σχέση με την τριτοβάθμια. Η όποια σύγκριση είναι απλά άτοπη. Μόλις ανοίξει το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο τότε θεωρώ πως μια σύγκριση θα ήταν φρόνιμη.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
Τέλος πάντων , εγώ πάνω κάτω είπα την άποψη μου. Δεν έχω παρακολουθήσει ακόμα πανεπιστήμιο , δεν έχω δώσει εξεταστική, και σίγουρα δεν έχω βγει ποτέ στην αγορά εργασίας , οπότε ίσως η κρίση μου σχετικα με το πόσο ενδεικτικές είναι οι πανελλήνιες να είναι λανθασμένη.
Study hard όπως έκανες ως τώρα , αλλά μην βγάλεις ποτέ απο το μυαλό σου οτι θα υπάρξει κόσμος που δεν θα εκτιμήσει τον κόπο σου . Και αυτό μπορεί να περιλαμβάνει επιχειρήσεις , ανθρώπους και ακόμα και το ίδιο το κράτος . Είναι μια παράμετρος που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου και να αποδεχτείς γιατί τότε θα αντιληφθείς οτι ακόμα και εαν ο σκληρός σου κόπος δεν εκτιμηθεί απο κάποιους , εσύ θα τον καταβάλλει γιατί σέβεσαι τον εαυτό σου , σέβεσαι την επιστήμη σου , και σέβεσαι και τον άνθρωπο που θα του προσφέρεις βοήθεια αύριο μεθαύριο .
Απλά βλέπω μέχρι στιγμής τι γίνεται στα κολλέγια από γνωστούς που έχω , και είναι όπως τα είπε ο @GeorgePap2003 . Μοιράζουν πτυχία αβερτα.
Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα που όντως υφίσταται . Εαν ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια λοιπόν θα πρέπει να έχουν εντελώς διαφορετικά στάνταρ απο αυτά που έχουν τα κολλέγια σήμερα , όπως είπαμε . Γενικά χρειαζόμαστε περισσότερη παιδεία πιστεύω σε ορισμένα θέματα σαν λαός . Φαντάσου οτι ένα παιδί που ήξερα απο το λύκειο μου είχε πει οτι με την πανεπιστημιοποίηση ορισμένων ΤΕΙ της επαρχίας , τους περνούσαν το μάθηματα για να τους διώξουν απαιτώντας απλώς να βάλουν έναν σταυρό αντί για όνομα στο γραπτό τους !!!
Αν κανονικοποίησουν την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως είπα ελπίζω να το κάνουν με αυστηρά κριτήρια. Από εκεί πέρα ας κάνει ο,τι θέλει ο καθένας , προφανώς δεν θα πω σε κανέναν που να σπουδάσει είναι δική του επιλογή
Όλοι αυτό ευχόμαστε , για να μην είναι επικίνδυνοι αφενός για το κοινωνικό σύνολο αλλά και να μην είναι άδικο για όσους έχουν περισσότερα και πιο κατάλληλα προσόντα .
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Γειά σου φίλε, χρόνια και ζαμάνια. Ξέχασες τα στοιχεία σύνδεσης του προηγούμενου λογαριασμού σου;

Θέματα AMC, IMO, Αρχιμήδη κλπ ΔΕΝ γίνεται να τεθούν στις πανελλαδικές. Για τον απλούστατο λόγο, ότι είναι πολύ εξειδικευμένα σε συγκεκριμένα κομμάτια των μαθηματικών τα οποία δεν είναι (καθόλου) χρήσιμα στις περισσότερες σχολές (Συνδυαστική, Γεωμετρία, Θεωρία Αριθμών) και έχουν ιδιαίτερα μεγάλη δυσκολία, δεν μπορούν να διαχωρίζουν τον άσχετο από τον (πολύ) καλό, διότι πιθανότητα και οι 2 θα πατώσουν εξίσου και απαιτούν χρονικά μεγάλη ενασχόληση εις βάρος άλλων γνωστικές αντικειμένων. Σχετικά με την Ιατρική, το να είναι κάποιος δημιουργικός, επινοητικός κλπ δεν είναι απαραίτητο για το 99% των αποφοίτων. Σημαντική φαντάζει η ικανότητα για συνδυαστική σκέψη και η ισχυρή μνήμη.

Επίσης, δημιουργούνται και πρακτικά προβλήματα, πώς δηλαδή στο μέσο δημόσιο σχολείο θα διδαχθούν μαθηματικά σε τόσο υψηλό επίπεδο, το οποίο δυσκολεύει ακόμα και καθηγητές; Μόνο στα ιδιωτικά που σας παίρνουν από το χεράκι και λύνετε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες θεμάτων και φτιάχνετε μεθοδολογίες για διαγωνισμούς με εξειδικευμένους καθηγητές;

Σε καμία χώρα δεν τίθενται τέτοια θέματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, σοφά. Ωστόσο, απλά έξυπνα θέματα πέφτουν σε μερικές -και καλώς συμβαίνει αυτό- όπως στις πανελλαδικές κάποιες φορές έχει συμβεί.

Οι διαγωνισμοί έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ελάχιστα χρήσιμο για τους περισσότερους σπουδαστές, ακόμα και των θετικών επιστημών, πολυτεχνείων.

Φαίνεται εύκολα ότι δεν έχεις ιδέα τι εστί IMO και όλα τα συναφή.

Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η συνολικότερη εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, να πάψει η πλήρης εξάρτηση από τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και το σχολείο να δίνει περαιτέρω ερεθίσματα σε μη χρησιμοθηρικό επίπεδο (και οι διαγωνισμοί εντάσσονται σε αυτά).

Πάντως, ναι, άθλιες και εμετικές, οι πανελλαδικές (aka πανελεεινές). Τα έχω αναλύσει πολλάκις αυτά, βαριέμαι να τα ξαναλέω. Διάβασε και την περσινή απάντηση που σου έδωσα που τα εξηγούσα αναλυτικότερα.

Όσο για τους γνωστούς που έχεις δεν αντιλέγω. Και εγώ τα έχω παρατηρήσει αυτά.
νομίζω βρήκα το μήνυμα που αναφέρεσαι, δεν ήμουν σίγουρα εγώ καθώς έχω να επισκεφτώ το site από το 19-20
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
Γειά σου φίλε, χρόνια και ζαμάνια. Ξέχασες τα στοιχεία σύνδεσης του προηγούμενου λογαριασμού σου;

Θέματα AMC, IMO, Αρχιμήδη κλπ ΔΕΝ γίνεται να τεθούν στις πανελλαδικές. Για τον απλούστατο λόγο, ότι είναι πολύ εξειδικευμένα σε συγκεκριμένα κομμάτια των μαθηματικών τα οποία δεν είναι (καθόλου) χρήσιμα στις περισσότερες σχολές (Συνδυαστική, Γεωμετρία, Θεωρία Αριθμών) και έχουν ιδιαίτερα μεγάλη δυσκολία, δεν μπορούν να διαχωρίζουν τον άσχετο από τον (πολύ) καλό, διότι πιθανότητα και οι 2 θα πατώσουν εξίσου και απαιτούν χρονικά μεγάλη ενασχόληση εις βάρος άλλων γνωστικές αντικειμένων. Σχετικά με την Ιατρική, το να είναι κάποιος δημιουργικός, επινοητικός κλπ δεν είναι απαραίτητο για το 99% των αποφοίτων. Σημαντική φαντάζει η ικανότητα για συνδυαστική σκέψη και η ισχυρή μνήμη.

Επίσης, δημιουργούνται και πρακτικά προβλήματα, πώς δηλαδή στο μέσο δημόσιο σχολείο θα διδαχθούν μαθηματικά σε τόσο υψηλό επίπεδο, το οποίο δυσκολεύει ακόμα και καθηγητές; Μόνο στα ιδιωτικά που σας παίρνουν από το χεράκι και λύνετε ΟΛΕΣ τις κατηγορίες θεμάτων και φτιάχνετε μεθοδολογίες για διαγωνισμούς με εξειδικευμένους καθηγητές;

Σε καμία χώρα δεν τίθενται τέτοια θέματα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, σοφά. Ωστόσο, απλά έξυπνα θέματα πέφτουν σε μερικές -και καλώς συμβαίνει αυτό- όπως στις πανελλαδικές κάποιες φορές έχει συμβεί.

Οι διαγωνισμοί έχουν έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ελάχιστα χρήσιμο για τους περισσότερους σπουδαστές, ακόμα και των θετικών επιστημών, πολυτεχνείων.

Φαίνεται εύκολα ότι δεν έχεις ιδέα τι εστί IMO και όλα τα συναφή.

Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η συνολικότερη εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας, να πάψει η πλήρης εξάρτηση από τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και το σχολείο να δίνει περαιτέρω ερεθίσματα σε μη χρησιμοθηρικό επίπεδο (και οι διαγωνισμοί εντάσσονται σε αυτά).

Πάντως, ναι, άθλιες και εμετικές, οι πανελλαδικές (aka πανελεεινές). Τα έχω αναλύσει πολλάκις αυτά, βαριέμαι να τα ξαναλέω. Διάβασε και την περσινή απάντηση που σου έδωσα που τα εξηγούσα αναλυτικότερα.

Όσο για τους γνωστούς που έχεις δεν αντιλέγω. Και εγώ τα έχω παρατηρήσει αυτά.
Ο φίλος @oxipalitaidia έχει δίκιο σε αυτά που λέει . Θέματα απο διαγωνισμούς δεν έχουν καμία αξία σε επίπεδο πανελλαδικών . Ακόμα και εαν κάποιος ήθελε να δυσκολέψει το επίπεδο θα μπορούσε π.χ. αντί να εξετάζει τον λογισμό στο επίπεδο του λυκείου , να εξετάζει πραγματική ανάλυση . , αλλά let's be honest...θα είχε κάποια αξία για κάποιον που δεν θέλει να γίνει μαθηματικός ; Μάλλον όχι . Ωστόσο δεν είναι ψέματα οτι το επίπεδο των θεμάτων μπορεί να ανέβει , χωρίς να γίνουν απαραίτητα πιο δύσκολα απο άποψη εννοιών . Αλλά να ενθαρρύνουν έναν πιο ουσιαστικό και πιο κριτικό τρόπο σκέψης , με περισσότερη δημιουργικότητα και επινοητικότητα .

Πιστεύω οτι αυτό θα έκανε πιο ευχάριστη και την εμπειρία των συμμετοχόντων . Αντί να λύνεις ξερά προβλήματα με αφηρημένες συναρτήσεις και τροχαλίες με τραμπολίνα και σφαίρες που συγκρούονται , να λύνεις προβλήματα κάπως πιο ρεαλιστικά . Προβλήματα που έχουν κάποιο "story" . Που βγάζει νόημα η ύπαρξη τους στο μυαλό του μέσου ανθρώπου αλλά και του "προκαλούν" ενδιαφέρον όντως να βρει την λύση .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλησπέρα φίλε, είχα κάποτε λογαριασμό εδώ, έπαψα να μπαίνω, είδα το θέμα αυτό στις φυλλάδες το έψαξα περαιτέρω και ξανα βρεθηκα στα παλια λημέρια.
Όπως αναφέρεις τα θέματα είναι εξειδικευμένα όμως με σωστή μαθηματική παιδία θα μπορούσαν να είναι ένα σωστό εργαλείο για ξεσκαρτάρισμα των πραγματικά ικανών με αυτούς που δεν αξίζουν, αν και έχεις δίκαιο πως δεν απαιτείται για όλες τις σχολές όπως ιατρική σε πολλές άλλες η εφαρμογή θα είχε ως αποτέλεσμα τα άτομα με δυνατή φαντασία και υψηλή ικανότητα επίλυσης προβλημάτων να είναι στις σχολές πρώτης επιλογής.
Η προετοιμασία στα ιδιωτικά από καθηγητές που ασχολούνται με το θέμα όπως ανέφερες δεν είναι έτσι, δηλαδή αποστηθίζω μεθοδολογίες, η λογική είναι να καταλαβαίνεις την ύλη και τη σκέψη πίσω από κάθε πρόβλημα.
Σε πανεπιστήμια με εσωτερικές εξετάσεις έχω δει πολλάκις να τίθενται τέτοια θέματα, τώρα ευρύτερα σε επίπεδο χώρας δεν γνωρίζω αν και δεν το αποκλείω.
Κάποιος που σπουδάζει πολυτεχνείο και έχει ασχοληθεί με αυτά τα θέματα εύκολα καταλαβαίνει ότι σε πολλά μαθήματα για να πιάσεις το άριστα ο τρόπος σκέψης που έχεις χτίσει όχι απλά σε βοηθάει να πετύχεις τον στόχο αλλά σου επιτρέπει να κατανοήσεις τους μηχανισμούς λειτουργίας και όλη τη θεωρητική γνώση που σου προσφέρει η σχολή.
'Οσο για το προσωπικό σχόλιο ότι δεν γνωρίζω τι εστί imo είναι αλήθεια καθώς μέχρι αργυρό σε αρχιμίδη έχω φτάσει, αν έχεις πάει παραπάνω bmo, imo με χαρά να ακούσω την εμπειρία σου.
Αν δεν μου πεις πώς θα λυθεί αυτή η ασκήση σε μισή γραμμή εντός πενταλέπτου από όταν θα δεις το μήνυμα αυτό, αποδεικνύεσαι περίτρανα απατεώνας. Να αναφέρεις ποιο θεώρημα επιστράτευσες, ποιες οι ονομασίες που του αποδίδονται, ποιοι το απέδειξαν.

Αν a,b,c>0 και a+b+c=1, να αποδειχθεί ότι a^2/(b+c)+b^2/(c+a)+c^2/(a+b)>=1/2
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

νομίζω βρήκα το μήνυμα που αναφέρεσαι, δεν ήμουν σίγουρα εγώ καθώς έχω να επισκεφτώ το site από το 19-20
Έλα παλικάρι μου, δεν το έχεις κοιτάξει καν. Τόσο τσακάλι είσαι που το κατάλαβες από το preview που βγάζει στην αναζήτηση;
1693060933667.png


Για στείλε μου παλιά σου μηνύματα, γιατί εγώ είμαι πεπεισμένος ότι είσαι αυτός;
 

Συνημμένα

  • 1693060920990.png
    1693060920990.png
    124.1 KB · Εμφανίσεις: 131
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Αν δεν μου πεις πώς θα λυθεί αυτή η ασκήση σε μισή γραμμή εντός πενταλέπτου από όταν θα δεις το μήνυμα αυτό, αποδεικνύεσαι περίτρανα απατεώνας. Να αναφέρεις ποιο θεώρημα επιστράτευσες, ποιες οι ονομασίες που του αποδίδονται, ποιοι το απέδειξαν.

Αν a,b,c>0 και a+b+c=1, να αποδειχθεί ότι a^2/(b+c)+b^2/(c+a)+c^2/(a+b)>=1/2
andrescu

Έλα παλικάρι μου, δεν το έχεις κοιτάξει καν. Τόσο τσακάλι είσαι που το κατάλαβες από το preview που βγάζει στην αναζήτηση;
πολύ καχύποπτος, έτρωγα το μεσημεριανό μου.
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Άργησες. Ανορθόγραφος (τυχαίο; ). Μη επεξηγηματικός. Προβληματική ονομασία.
andrescu αντι για andreescu, ή θες να κάνω πρόσθεση και αντικατάσταση σε έναν τύπο;
Γιατί τόσο πολύ καχύποπτος δεν απάντησες. Ακόμα δεν είναι αυτό οι ολυμπιάδες εφαρμογή μιας ανισότητας. Αλλά μην χαλάμε το τοπικ αν θες άνοιξε καινούργιο με άλλο θέμα ή στείλε μου προσωπικό.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Προβλήματα που έχουν κάποιο "story" . Που βγάζει νόημα η ύπαρξη τους στο μυαλό του μέσου ανθρώπου αλλά και του "προκαλούν" ενδιαφέρον όντως να βρει την λύση .
όπως; θες να δώσεις μερικά χειροπιαστά παραδείγματα;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
@41%

Σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα. Δεν είπα ότι σας βάζουν να παπαγαλίζετε, αλλά αν έχεις λύσει κάθε θέμα που έχει τεθεί ποτέ, έχεις καεί στα διαγωνίσματα, θέματα διαγωνισμών τα οποία υποτίθεται ότι είναι για πολύ light/καθόλου προετοιμασμένους (Θαλής/Ευκλείδης) θα τα λιώσεις για πλάκα, αφού όλα θα τα έχεις ξαναδεί. Ένα θέμα άπειρες φορές λυμένο, καταντά να εγγράφεται στο μυαλό σου ως μεθοδολογία... Και Αρχιμήδη που προετοιμάζονται ελάχιστοι σοβαρά, δεν είναι απίθανο αν έχεις μέντορες. Πιο μετά δυσκολεύει πολύ, ειδικά σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Ναι, σε βοηθάνε να σκέφτεσαι δημιουργικά και ως αποτέλεσμα σου φαίνονται αρκετά ευκολότερα τα θέματα σε κατώτερης δυσκολίας εξετάσεις. Αλλά δεν είναι απαραίτητα για να γράψεις 10 σε κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο. Μπορείς τον χρόνο ενασχόλησης με αυτά να τον ξοδέψεις σε πιο σημαντικά πράγματα αν είσαι μηχανικός. Εγώ ασχολούμαι, αλλά έμενα άσε με στην άκρη. Δεν είναι το Α και το Ω η μαθηματική δημιουργικότητα στο Πολυτεχνείο. Αν θες directly να εξετάσεις την συνθετική, αφαιρετική ικανότητα, δημιουργικότητα κλπ βάλε κατευθείαν IQ-Creativity tests (για να μην αποκλείονται ευφυή άτομα που δεν ασχολούνται με τα μαθηματικά). Που δεν συνιστά αποτελεσματική μέθοδο επιλογής αυτή, εξ'ού και κανέναν κορυφαίο πανεπιστήμιο δεν την εφαρμόζει.

Την ανισότητα αυτή την έβαλα για να καταλάβω άμεσα, χωρίς να υπάρχει η δικαιολογία ότι σκέφτεσαι, αν ξέρεις τα στοιχειώδη. Δεν φαίνεται να γνωρίζεις ότι δεν υπάρχει ανισότητα Andreescu...Λολ...αυτός την έκανε γνωστή αυτή τη μορφή της Cauchy-Schwarz...άργησες...

Το σχετικό μήνυμα που είδες ποιο είναι; Το μόνο το οποίο υπάρχει είναι αυτό που έστειλα, το οποίο δεν κοίταξες. Που ήξερες ότι είχα στείλει κάτι σχετικό. Το account το παλιό σου δεν θυμάσαι...μήνυμα δεν βρίσκεις...σαν πολλές οι συμπτώσεις που μαζεύτηκαν...
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Δεν φαίνεται να γνωρίζεις ότι δεν υπάρχει ανισότητα Andreescu...
Ανισότητα Andreescu ή Bergstrӧm, τσέκαρε εδώ σελίδα 15 : https://users.sch.gr/mipapagr/images/stergiou_010_algebra_diagwnismoi_eisagwgi_stis_anisotites.pdf


Όλα βασίζονται κάπου, αυτή τη μορφή την ονομάζουμε έτσι επειδή τη συναντάμε συχνά και δεν χρειάζεται να την αποδεικνύουμε κάθε φορά.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Αν σου αρέσουν οι ανισότητες το βιβλίο του Στεργίου είναι κορυφή αν θες να ασχοληθείς.
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ανισότητα Andreescu ή Bergstrӧm, τσέκαρε εδώ σελίδα 15 : https://users.sch.gr/mipapagr/images/stergiou_010_algebra_diagwnismoi_eisagwgi_stis_anisotites.pdf


Όλα βασίζονται κάπου, αυτή τη μορφή την ονομάζουμε έτσι επειδή τη συναντάμε συχνά και δεν χρειάζεται να την αποδεικνύουμε κάθε φορά.
Δεν είπα ότι δεν αποκαλείται έτσι στην πιάτσα...είπα ότι δεν λέγεται κανονικά Andreescu. Μία μορφή της Cauchy-Schwartz είναι. Ο Στεργίου την έκανε γνωστή στην Ελλάδα έτσι από τα βιβλία του...αφού ο Andreescu στο εξωτερικό την έκανε γνωστή ως χρήσιμο λήμμα για Ολυμπιάδες. Δεν την απέδειξε. Αυτό είναι προφανές και χωρίς να στο έχουν πει. Και υποπερίπτωση της Hölder μπορεί να θεωρηθεί.


It is a direct consequence of Cauchy-Schwarz inequality.

Θα απαντήσεις στα υπόλοιπα;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Αν σου αρέσουν οι ανισότητες το βιβλίο του Στεργίου είναι κορυφή αν θες να ασχοληθείς.
Μία χαρά ξέρω από ανισότητες, τα έχω τα βιβλία του.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Θα απαντήσεις στα υπόλοιπα;
δεν έχω να πω κάτι στα υπόλοιπα παρα μόνο ότι συμφωνώ με αυτό
IQ-Creativity tests (για να μην αποκλείονται ευφυή άτομα που δεν ασχολούνται με τα μαθηματικά)
γιατί δεν εφαρμόζεται όμως;
 

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
δεν έχω να πω κάτι στα υπόλοιπα παρα μόνο ότι συμφωνώ με αυτό

γιατί δεν εφαρμόζεται όμως;
Επειδή δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Ρώτα το MIT γιατί...να δουν ότι είσαι πορωμένος θέλουν και πρόθυμος για μάθηση. Τα skills δεν μπορείς να τα αποκτήσεις αν δεν σου κόβει...αλλά ενδιαφέρονται μόνο για τις δεξιότητες που έχεις εκείνη τη στιγμή.

Συμφωνείς αλλά δεν το ανέφερες μέχρι τώρα.

Για πες μας λίγο ποιο σχόλιό μου είδες πριν.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,263 μηνύματα.
όπως; θες να δώσεις μερικά χειροπιαστά παραδείγματα;
Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου αλλά προσωπικά αυτό που θα ήθελα πάρα πολύ να δω ας πούμε σε φυσική είναι εκτιμήσεις τάξεων μεγέθους σε διάφορα προβλήματα , περισσότερη χρήση διαγραμμάτων , και προβλήματα με απλές μεν λύσεις που δεν θα δίνουν όμως άμεσα τα δεδομένα , αλλά θα πρέπει να γίνουν inferred απο τους μαθητές .

Το να βρεις ποια είναι η ορμή μιας ράβδου την χρονική στιγμή t = 2πe²/3 και κάτι τέτοια που βάζουν με αφήνουν αδιάφορο και δεν νομίζω οτι έχουν κάποια αξία ούτε για τον αυριανό μηχανικό ούτε για τον αυριανό γιατρό .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,797 μηνύματα.
Έχω φίλο που σπουδάζει ιατρική και απο οτι έχω καταλάβει υπάρχουν πολλά παιδιά που ακόμα και μετά απο πολλά χρόνια θεωρούν την επίδοση τους στις πανελλήνιες ως το greatest achievement της ζωής τους . Το golden ticket για να θεωρούνται επιτυχημένοι καθόλη την διάρκεια της ζωής τους . Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που βλέπουν υποτιμητικά ακόμα και τους ίδιους τους τους συναδέλφους που μπήκαν με κατακτήριες . Λες και δεν έδωσαν εξετάσεις εκείνοι .

Άνθρωποι που συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο έχουν άλλα θεματάκια και καλό θα ήταν να μην βγάζουν απωθημένα στην Ιατρική ως μέσο εντυπωσιασμού της ματαιοδοξίας τους. Για μένα θα έπρεπε να υπάρχει και ψυχιατρικού τύπου γνωμάτευση για κάποιον που θα ήθελε να σπουδάσει Ιατρική. Δεν σημαίνει ότι επειδή έγραψε καλά σε κάποια μαθήματα (που δεν σχετίζονται με την επιστήμη της Ιατρικής) είναι ικανός απαραίτητα. Γιατί άλλο πράγμα το σχολείο, άλλο πράγμα η επιστήμη, ακόμη και ο τρόπος σκέψης στις σπουδές. Δεν θυμάμαι να βοήθησε το γεγονός ότι έδωσα εισαγωγικές εξετάσεις ή ότι φοίτησα σε συγκεκριμένο λύκειο. Το κοντέρ μηδενίστηκε και άρχισε πάλι από το μηδέν.

Και το chatGPT πέρασε exams για ιατρική , μηχανική , οικονομικά και νομικά . Οπότε θεωρητικά θα μπορούσε να θεωρηθεί πτυχιούχος ιατρός , μηχανικός , οικονομολόγος και νομικός...βλέπετε πόσο τεράστιο είναι το πρόβλημα του να θεωρούμε οτι η ικανότητα σε ένα επάγγελμα ή μια επιστήμη είναι ισοδύναμη με ένα πτυχίο μόνο ;

Kανονικά chatGTP έπρεπε να λέγεται γιατί είναι GTP, αρκετά υπερτιμημένο και σε γενική παράκρουση της μάζας. Έδωσα ερώτηση ανεβασμένων μαθηματικών και η υπολογιστική νοημοσύνη δεν μπορεί να μου απαντήσει. Μου απαντάει λαλακίες γαρνιρισμένες. Άρα υπάρχει ένα όριο στο τι ερωτήσεις μπορεί να επεξεργασθεί και να απαντήσει. Το όριο αυτό είναι η ανθρώπινη σκέψη πίσω από τον κώδικα ακόμη και αν η νοημοσύνη αυτή μπορεί να μαθαίνει μόνη της, δεν έχει την δυνατότητα της ευέλικτης και συνδυαστικής σκέψης της αυτοκριτικής σκέψης και του συναισθήματος (την φιλοσοφική απάντηση γιατί να μάθω κάτι). Αυτό ήταν, είναι και θα είναι προνόμιο της ανθρώπινης νοημοσύνης όσο εξελιγμένες GTP λογικές μηχανές βγουν.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Έδωσα ερώτηση ανεβασμένων μαθηματικών και η υπολογιστική νοημοσύνη δεν μπορεί να μου απαντήσει.
Τι εννοείς ; Εδώ δεν μπορεί να λύσει θέμα εφαρμογής της θεωρίας παιγνίων στη μικροοικονομία και βγάζει ότι να ναι...
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top