Η εκπαίδευση "τότε" και η εκπαίδευση "σήμερα"

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Σκοπός της εκπαίδευσης (ευτυχώς) δεν είναι μόνο η παροχή χρήσιμων γνώσεων.

Όσο για αυτό με τον 40+ δεν είναι μόνο μία γελοία γενίκευση που συνιστά και λογικό σφάλμα αλλά δεν αντικατοπτρίζει καν την πραγματικότητα…

Προτιμάς να πω 50+ στους Η/Υ.
Το ίδιο μου κάνει, οι περισσότεροι δε ξέρουν
 

Felid

Well-known member

Η Felid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,103 μηνύματα.
Προτιμάς να πω 50+ στους Η/Υ.
Το ίδιο μου κάνει, οι περισσότεροι δε ξέρουν

Και που δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό; Στο μεταξύ η google ιδρύθηκε το 1996, ενώ ως ιδιωτική εταιρεία το 1998, που σημαίνει ότι ο σημερινός 50χρονος ήταν τότε 29 ετών. :P Δεν είχαν τα ερεθίσματα που έχουμε εμείς σήμερα.
 

Λένω

Well-known member

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 1064-2016.
http://eoe.minedu.gov.gr/images/history_greek__national_exams.pdf
Εστιάζοντας αποκλειστικά και μόνο στις εξετάσεις εισαγωγής (δεν μιλάω γενικά για το εκπαιδευτικό σύστημα) και στο κατά πόσο απαιτητικές είναι έτσι ώστε να εισάγονται οι αξιότεροι, συμφωνώ ότι κάθε πέρσι και καλύτερα!
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Και που δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό; Στο μεταξύ η google ιδρύθηκε το 1996, ενώ ως ιδιωτική εταιρεία το 1998, που σημαίνει ότι ο σημερινός 50χρονος ήταν τότε 29 ετών. :P Δεν είχαν τα ερεθίσματα που έχουμε εμείς σήμερα.

λέω 50+
Είπα οι περισσότεροι από αυτούς δε ξέρουν Η/Υ αλλά εμείς πρέπει να ξέρουμε Οδύσσεια και Ιλιάδα και τα λοιπά.
Χάνουμε τον καιρό μας με άσχετα, παρά με σχετικά τώρα
 

Felid

Well-known member

Η Felid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,103 μηνύματα.
λέω 50+
Είπα οι περισσότεροι από αυτούς δε ξέρουν Η/Υ αλλά εμείς πρέπει να ξέρουμε Οδύσσεια και Ιλιάδα και τα λοιπά.
Χάνουμε τον καιρό μας με άσχετα, παρά με σχετικά τώρα


Αντιθέτως, όσοι θεωρούν ωφέλιμη την τεχνοκρατική εκπαίδευση, βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.

Υ.Γ. Για 50+ ακόμη πιο λογικό να μην ξέρουν να χειρίζονται Η/Υ, αφού τότε ήταν 30+. :Ρ Γενικά, όσο πιο πίσω το πας, τόσο πιο λογικό είναι.
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Αντιθέτως, όσοι θεωρούν ωφέλιμη την τεχνοκρατική εκπαίδευση, βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.

Υ.Γ. Για 50+ ακόμη πιο λογικό να μην ξέρουν να χειρίζονται Η/Υ, αφού τότε ήταν 30+. :Ρ Γενικά, όσο πιο πίσω το πας, τόσο πιο λογικό είναι.

Το λάθος που κάνεις είναι ότι την δεκαετία του 1990 δεν είχαν όλοι Η/Υ και τότε ήταν πιο δύσκολος ο χειρισμός
 

Felid

Well-known member

Η Felid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,103 μηνύματα.

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Και που δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό; Στο μεταξύ η google ιδρύθηκε το 1996, ενώ ως ιδιωτική εταιρεία το 1998, που σημαίνει ότι ο σημερινός 50χρονος ήταν τότε 29 ετών. :P Δεν είχαν τα ερεθίσματα που έχουμε εμείς σήμερα.

Γιατί πού είπα ότι την δεκαετία του 1990 είχαν όλοι Η/Υ; Ούτε στον χειρισμό τους αναφέρθηκα. :confused:

Εδώ λες για την google για το 1996
Για να χρησιμοποιήσεις google πρέπει να ξέρεις Η/Υ και τα λοιπά

(ειδικά τότε).

Στο θέμα μας εσύ λες
όσοι θεωρούν ωφέλιμη την τεχνοκρατική εκπαίδευση, βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.


Που ακριβώς χάνω το δάσος;
Αντί να πληρώνω καθηγητές στη 4η βιομηχανική επανάσταση που θα διδάσκουν άχρηστα, θα διδάσκουν πληροφορική και ρομποτική που έχουν μέλλον
 

Felid

Well-known member

Η Felid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,103 μηνύματα.
Εδώ λες για την google για το 1996
Για να χρησιμοποιήσεις google πρέπει να ξέρεις Η/Υ και τα λοιπά
(ειδικά τότε).

Στο θέμα μας εσύ λες

Που ακριβώς χάνω το δάσος;
Αντί να πληρώνω καθηγητές στη 4η βιομηχανική επανάσταση που θα διδάσκουν άχρηστα, θα διδάσκουν πληροφορική και ρομποτική που έχουν μέλλον

Στο πρώτο σου απάντησα πάνω σε αυτό που είπες ότι 50(+)χρονοι δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν υπολογιστές. Δε διαφώνησα ως προς την προσβασιμότητα ή την χρήση τους. Ίσα-ίσα, με αυτά που λες θα έπρεπε ο ίδιος να καταλαβαίνεις γιατί οι μεγαλύτεροι ηλικιακά άνθρωποι, δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν υπολογιστή.

Στο δεύτερο χάνεις το δάσος γιατί δε γίνεται να υπάρξει ολοκληρωμένος άνθρωπος αν ξέρει μόνο πληροφορική, ρομποτική κτλ. Οι άνθρωποι δεν είναι μηχανές.
 

Λένω

Well-known member

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Στο δεύτερο χάνεις το δάσος γιατί δε γίνεται να υπάρξει ολοκληρωμένος άνθρωπος αν ξέρει μόνο πληροφορική, ρομποτική κτλ.


Μπράβο βρε κορίτσι μου! Γεια στο στόμα σου! Συγχαρητήρια! 1000 θετικές από μένα! Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ να μην ξέρουμε τη χρήση των υπολογιστών αλλά σίγουρα ΟΧΙ μόνο αυτό!!!
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών , Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 7,869 μηνύματα.
Τόσες φορές το λέμε και στην έκθεση της Γ' Λυκείου βρε παιδιά, όσον αφορά τη θεματική ενότητα της παιδείας: η παιδεία έχει στόχο να αναπτύξει την προσωπικότητα του ατόμου (να την κάνει πολύπλευρη) μέσα από τις γνώσεις από ποικίλους τομείς / επιστήμες ώστε να ολοκληρωθεί ηθικά και πνευματικά το άτομο. Αντίποδας σε αυτό είναι ο χρησιμοθηρικός / τεχνοκρατικός (που αναφέρθηκε) χαρακτήρας της εκπαίδευσης :)
 

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Global Health and Disaster Medicine και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 12,471 μηνύματα.
Αντί να πληρώνω καθηγητές στη 4η βιομηχανική επανάσταση που θα διδάσκουν άχρηστα, θα διδάσκουν πληροφορική και ρομποτική που έχουν μέλλον

Επίσης μπορείς να τους πληρώνεις να διδάσκουν πληροφορική, ρομποτική ΚΑΙ λατινικά, αρχαία ελληνικά και νεοελληνική γραμματεία (σωστά όμως). Μπορεί σε κανέναν να μην χρησίμευσε πρακτικά η Ιλιάδα ή η ανάλυση ποιημάτων του Καβάφη, σε έβαλε όμως να σκέφτεσαι με διαφορετικό τρόπο και σου έδωσε ερεθίσματα που αν έκανες 12 ώρες ρομποτική δεν θα δεχόσουν, και αυτό λέγεται παιδεία. Δεν παρέχουμε σαν κράτος σωστή παιδεία στους μαθητές γιατί τους έχουμε να παπαγαλίζουν την συντακτική ανάλυση των κειμένων και τις μεταφράσεις των λατινικών μαζί με τα θεωρήματα της φυσικής. Αυτό δεν σημαίνει ότι η λύση είναι να αντικαταστήσουμε πλήρως κάποια μαθήματα με άλλα "χρήσιμα"...
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Επίσης μπορείς να τους πληρώνεις να διδάσκουν πληροφορική, ρομποτική ΚΑΙ λατινικά, αρχαία ελληνικά και νεοελληνική γραμματεία (σωστά όμως). Μπορεί σε κανέναν να μην χρησίμευσε πρακτικά η Ιλιάδα ή η ανάλυση ποιημάτων του Καβάφη, σε έβαλε όμως να σκέφτεσαι με διαφορετικό τρόπο και σου έδωσε ερεθίσματα που αν έκανες 12 ώρες ρομποτική δεν θα δεχόσουν, και αυτό λέγεται παιδεία. Δεν παρέχουμε σαν κράτος σωστή παιδεία στους μαθητές γιατί τους έχουμε να παπαγαλίζουν την συντακτική ανάλυση των κειμένων και τις μεταφράσεις των λατινικών μαζί με τα θεωρήματα της φυσικής. Αυτό δεν σημαίνει ότι η λύση είναι να αντικαταστήσουμε πλήρως κάποια μαθήματα με άλλα "χρήσιμα"...


Δε με νοιαζει τι θεωρείς εσυ παιδεία. Εγώ πάντα σκέφτομαι και το κοστος και σκέφτομαι ότι πληρώνουμε όλοι δημόσια παιδεία για κάποια άχρηστα μαθήματα.
Τα κόβεις εντελώς (πάνε στο 0€) τα πάντα και φερνεις νέα χρήσιμα μαθήματα και πιάνουν τόπο τα λεφτά σου
 

Ερινύς

Τιμώμενο Μέλος

Η Ερινύς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Global Health and Disaster Medicine και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 12,471 μηνύματα.
Δε με νοιαζει τι θεωρείς εσυ παιδεία. Εγώ πάντα σκέφτομαι και το κοστος και σκέφτομαι ότι πληρώνουμε όλοι δημόσια παιδεία για κάποια άχρηστα μαθήματα.
Τα κόβεις εντελώς (πάνε στο 0€) τα πάντα και φερνεις νέα χρήσιμα μαθήματα και πιάνουν τόπο τα λεφτά σου


Πάρα πολύ ώριμη απάντηση. Και μένα δεν με νοιάζει τι θεωρείς εσύ cost-effective εκπαίδευση αλλά τουλάχιστον επιχειρηματολόγησα.
Again, δεν σου είπα ούτε να μείνουν ως έχουν, ούτε να μην μπουν αυτά που πρότεινες. Πρότεινα μια ολιστική προσέγγιση παιδείας και εκπαίδευσης γιατί καλώς ή κακώς, δεν μπορούν όλοι να βγουν τεχνολογικοί γκουρού στα 18 τους και χωρίς να έχουν ιδέα από νέα ελληνικά. Αν θέλαμε να είμαστε ρομπότ, θα μπορούσαμε αντί για αλφάβητο να ξεκινούσαμε από τα 7 μας να μαθαίνουμε κώδικα.

Ευτυχώς η κοινωνία δεν έχει πολλά άτομα σαν εσένα :yes:
 

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,619 μηνύματα.
Δε με νοιαζει τι θεωρείς εσυ παιδεία. Εγώ πάντα σκέφτομαι και το κοστος και σκέφτομαι ότι πληρώνουμε όλοι δημόσια παιδεία για κάποια άχρηστα μαθήματα.
Τα κόβεις εντελώς (πάνε στο 0€) τα πάντα και φερνεις νέα χρήσιμα μαθήματα και πιάνουν τόπο τα λεφτά σου


Funny thing: Ένα από τα πολύ βασικά πράγματα που σου διδάσκει μία liberal arts εκπαίδευση είναι να μάθεις να διάγεις διάλογο, αντί για μονόλογο. Προκειμένου να έχεις αυτή τη βασική δυνατότητα επικοινωνίας, πρέπει να μαθαίνεις να ακούς (ή εδώ να διαβάζεις) τον συνομιλητή σου, να κατανοείς αυτό που σου λέει και να σκέφτεσαι πάνω σε αυτό - να το αξιολογείς υπό διαφορετικό πρίσμα και μετά να απαντάς, συνεισφέροντας κάτι ουσιαστικό, προχωρώντας τη συζήτηση ένα βήμα παρακάτω. Άρα, όταν συζητάς με κάποιον, το να νοιάζεσαι για το τι λέει είναι κάπως μονόδρομος ;) Αν δεν νοιάζεσαι, μάλλον καλύτερα να βρίσκεσαι σε ένα blog ή στο twitter και να πληκτρολογείς ηδονικά και χωρίς σταματημό τον μονόλογό σου.

Η αλήθεια είναι ότι μία τέτοια liberal arts εκπαίδευση δε χρειάζεται εμένα να την υπερασπιστώ. Αλλά θα γράψω κάποια πράγματα, όχι για εσένα, αλλά για τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας, με την ελπίδα ότι αναγνωρίζουν τον αντίλογο. Όπως είπε και ο Scandal, τέτοια μαθήματα έχουν ηθικοπλαστικό χαρακτήρα: συντελλούν στην καλλιέργεια ηθικών αξιών στον άνθρωπο, τον βοηθούν να αναπτύξει κριτική ικανότητα, του διδάσκουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Καλλιεργούν όμως και την λογική καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες. Δεν είναι τυχαίο, ότι ένας από τους πιο σημαντικούς κλάδους αυτή την στιγμή για το ΑΙ είναι η φιλοσοφία.

Γιατί λοιπόν είναι σημαντική η Αντιγόνη;! Αφήνω στην άκρη την αισθητική ομορφιά ενός τέτοιου έργου και επικεντρώνομαι στα βασικά: Η Αντιγόνη μας δείχνει την αντίθεση μεταξύ των άγραφων νόμων, που είναι οι κοινές ανθρώπινες αξίες, και του ανθρώπινου νόμου, όπως αποτυπώνεται από την επιθυμία του Κρέοντα. Η συζήτηση μεταξύ Αίμονα και Κρέοντα είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα ρητορικού λόγου. Ο Σοφοκλής μέσα από αυτή την τραγωδία μας φέρνει τον προβληματισμό της εξουσίας σε σχέση με τα μικροπολιτικά συμφέροντα και μας υπενθυμίζει το καθήκον του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Στην πραγματικότητα η Αντιγόνη δεν έρχεται σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, είναι το μόνο πρόσωπο που θαραλλέα την εκφράζει.

Η Ιλιάδα, ως άλλο παράδειγμα, είναι ένα έργο με μεγάλη λογοτεχνική αξία. Μας περιγράφει χαρακτήρες, ήρωες, που χαρακτηρίζονται από γενναιότητα, ανδρεία, αγάπη για την πατρίδα, αλλά και φιλοδοξία, έπαρση έως και αλαζονεία. Κάθε ένας από τα πρόσωπα που περιγράφονται σκιαγραφούνται τόσο με θετικές όσο και με αρνητικές στιγμές.

Τέτοια σημαντικά θέματα μπορεί κανείς να εντοπίσει στον Επιτάφιο του Περικλή, που διδασκόταν στην Γ Λυκείου (η αμφίδρομη σχέση μεταξύ κοινωνίας και πολίτη, η δύναμη της δημοκρατίας κ.ο.κ), αλλά και σε άλλα μαθήματα.
Και έρχομαι στο σημαντικό: Το ότι ο τρόπος διδασκαλίας δεν είναι ο καταλληλότερος ή ο επιθυμητός δεν αναιρεί τα οφέλη που έχουν αυτά τα μαθήματα (και το είδος της εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν) στον άνθρωπο. Αυτό ανήκει στην λογική "το πόδι πονάει, ας κόψουμε το πόδι!".
Βλέπεις λοιπόν το δέντρο και χάνεις το δάσος, διότι ένα παιδί, ένας έφηβος για να μετέχει αργότερα στην κοινωνία πρέπει πρώτα να είναι άνθρωπος και μετά δυνάμει εργαζόμενος.
Η σημασία της τεχνολογίας στην ζωή του ανθρώπου είναι αναμφισβήτητη - δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος που δεν μπορεί μία τέτοια εκπαίδευση να συνδυαστεί με αυτή που παρουσιάζω παραπάνω. Η πρόκληση μάλιστα, που έχουν να αντιμετωπίζουν οι καθηγητές είναι να βρίσκουν τρόπους να επισημαίνουν αυτή την σημασία στους μαθητές, σε μία εποχή που η ημιμάθεια θέλει αυτά τα μαθήματα "άχρηστα", μειώνει τις ώρες των σχολείων, υποτιμά τις δυνατότητες των μαθητών υποβαθμίζοντας την αξία της αριστείας, παρερμηνεύοντάς την ως απλά ένα μεγάλο βαθμό σε ένα χαρτί.

Και στην τελική, αυτά τα μαθήματα είναι που βοηθούν κάποιους μαθητές και αργότερα φοιτητές να διαχωρίζουν την αλήθεια από την σοφιστεία, και να καταλάβουν πότε είναι παπαγάλοι της κομματικής γραμμής αντί για σκεπτόμενοι άνθρωποι.
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Funny thing: Ένα από τα πολύ βασικά πράγματα που σου διδάσκει μία liberal arts εκπαίδευση είναι να μάθεις να διάγεις διάλογο, αντί για μονόλογο. Προκειμένου να έχεις αυτή τη βασική δυνατότητα επικοινωνίας, πρέπει να μαθαίνεις να ακούς (ή εδώ να διαβάζεις) τον συνομιλητή σου, να κατανοείς αυτό που σου λέει και να σκέφτεσαι πάνω σε αυτό - να το αξιολογείς υπό διαφορετικό πρίσμα και μετά να απαντάς, συνεισφέροντας κάτι ουσιαστικό, προχωρώντας τη συζήτηση ένα βήμα παρακάτω. Άρα, όταν συζητάς με κάποιον, το να νοιάζεσαι για το τι λέει είναι κάπως μονόδρομος ;) Αν δεν νοιάζεσαι, μάλλον καλύτερα να βρίσκεσαι σε ένα blog ή στο twitter και να πληκτρολογείς ηδονικά και χωρίς σταματημό τον μονόλογό σου.

Η αλήθεια είναι ότι μία τέτοια liberal arts εκπαίδευση δε χρειάζεται εμένα να την υπερασπιστώ. Αλλά θα γράψω κάποια πράγματα, όχι για εσένα, αλλά για τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας, με την ελπίδα ότι αναγνωρίζουν τον αντίλογο. Όπως είπε και ο Scandal, τέτοια μαθήματα έχουν ηθικοπλαστικό χαρακτήρα: συντελλούν στην καλλιέργεια ηθικών αξιών στον άνθρωπο, τον βοηθούν να αναπτύξει κριτική ικανότητα, του διδάσκουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Καλλιεργούν όμως και την λογική καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες. Δεν είναι τυχαίο, ότι ένας από τους πιο σημαντικούς κλάδους αυτή την στιγμή για το ΑΙ είναι η φιλοσοφία.

Γιατί λοιπόν είναι σημαντική η Αντιγόνη;! Αφήνω στην άκρη την αισθητική ομορφιά ενός τέτοιου έργου και επικεντρώνομαι στα βασικά: Η Αντιγόνη μας δείχνει την αντίθεση μεταξύ των άγραφων νόμων, που είναι οι κοινές ανθρώπινες αξίες, και του ανθρώπινου νόμου, όπως αποτυπώνεται από την επιθυμία του Κρέοντα. Η συζήτηση μεταξύ Αίμονα και Κρέοντα είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα ρητορικού λόγου. Ο Σοφοκλής μέσα από αυτή την τραγωδία μας φέρνει τον προβληματισμό της εξουσίας σε σχέση με τα μικροπολιτικά συμφέροντα και μας υπενθυμίζει το καθήκον του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Στην πραγματικότητα η Αντιγόνη δεν έρχεται σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, είναι το μόνο πρόσωπο που θαραλλέα την εκφράζει.

Η Ιλιάδα, ως άλλο παράδειγμα, είναι ένα έργο με μεγάλη λογοτεχνική αξία. Μας περιγράφει χαρακτήρες, ήρωες, που χαρακτηρίζονται από γενναιότητα, ανδρεία, αγάπη για την πατρίδα, αλλά και φιλοδοξία, έπαρση έως και αλαζονεία. Κάθε ένας από τα πρόσωπα που περιγράφονται σκιαγραφούνται τόσο με θετικές όσο και με αρνητικές στιγμές.

Τέτοια σημαντικά θέματα μπορεί κανείς να εντοπίσει στον Επιτάφιο του Περικλή, που διδασκόταν στην Γ Λυκείου (η αμφίδρομη σχέση μεταξύ κοινωνίας και πολίτη, η δύναμη της δημοκρατίας κ.ο.κ), αλλά και σε άλλα μαθήματα.
Και έρχομαι στο σημαντικό: Το ότι ο τρόπος διδασκαλίας δεν είναι ο καταλληλότερος ή ο επιθυμητός δεν αναιρεί τα οφέλη που έχουν αυτά τα μαθήματα (και το είδος της εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν) στον άνθρωπο. Αυτό ανήκει στην λογική "το πόδι πονάει, ας κόψουμε το πόδι!".
Βλέπεις λοιπόν το δέντρο και χάνεις το δάσος, διότι ένα παιδί, ένας έφηβος για να μετέχει αργότερα στην κοινωνία πρέπει πρώτα να είναι άνθρωπος και μετά δυνάμει εργαζόμενος.
Η σημασία της τεχνολογίας στην ζωή του ανθρώπου είναι αναμφισβήτητη - δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος που δεν μπορεί μία τέτοια εκπαίδευση να συνδυαστεί με αυτή που παρουσιάζω παραπάνω. Η πρόκληση μάλιστα, που έχουν να αντιμετωπίζουν οι καθηγητές είναι να βρίσκουν τρόπους να επισημαίνουν αυτή την σημασία στους μαθητές, σε μία εποχή που η ημιμάθεια θέλει αυτά τα μαθήματα "άχρηστα", μειώνει τις ώρες των σχολείων, υποτιμά τις δυνατότητες των μαθητών υποβαθμίζοντας την αξία της αριστείας, παρερμηνεύοντάς την ως απλά ένα μεγάλο βαθμό σε ένα χαρτί.

Και στην τελική, αυτά τα μαθήματα είναι που βοηθούν κάποιους μαθητές και αργότερα φοιτητές να διαχωρίζουν την αλήθεια από την σοφιστεία, και να καταλάβουν πότε είναι παπαγάλοι της κομματικής γραμμής αντί για σκεπτόμενοι άνθρωποι.

Κάτι που δε ξερεις:
Στα Δημοσιονομικά μέτρα δε ρωτάμε καθόλου, τα επιβάλουμε

Πάρα πολύ ώριμη απάντηση. Και μένα δεν με νοιάζει τι θεωρείς εσύ cost-effective εκπαίδευση αλλά τουλάχιστον επιχειρηματολόγησα.
Again, δεν σου είπα ούτε να μείνουν ως έχουν, ούτε να μην μπουν αυτά που πρότεινες. Πρότεινα μια ολιστική προσέγγιση παιδείας και εκπαίδευσης γιατί καλώς ή κακώς, δεν μπορούν όλοι να βγουν τεχνολογικοί γκουρού στα 18 τους και χωρίς να έχουν ιδέα από νέα ελληνικά. Αν θέλαμε να είμαστε ρομπότ, θα μπορούσαμε αντί για αλφάβητο να ξεκινούσαμε από τα 7 μας να μαθαίνουμε κώδικα.

Ευτυχώς η κοινωνία δεν έχει πολλά άτομα σαν εσένα :yes:

Πήγαινε σε Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Κίνα να δεις αν είναι έτσι, γιατί να μην ημαστε εμείς έτσι; Ανάπτυξη έχουν αυτοί και όσο για το κοστος την τσέπη σου ρωτα όχι εμενα
 
Τελευταία επεξεργασία:

Lancelot

Well-known member

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,923 μηνύματα.
Funny thing: Ένα από τα πολύ βασικά πράγματα που σου διδάσκει μία liberal arts εκπαίδευση είναι να μάθεις να διάγεις διάλογο, αντί για μονόλογο. Προκειμένου να έχεις αυτή τη βασική δυνατότητα επικοινωνίας, πρέπει να μαθαίνεις να ακούς (ή εδώ να διαβάζεις) τον συνομιλητή σου, να κατανοείς αυτό που σου λέει και να σκέφτεσαι πάνω σε αυτό - να το αξιολογείς υπό διαφορετικό πρίσμα και μετά να απαντάς, συνεισφέροντας κάτι ουσιαστικό, προχωρώντας τη συζήτηση ένα βήμα παρακάτω. Άρα, όταν συζητάς με κάποιον, το να νοιάζεσαι για το τι λέει είναι κάπως μονόδρομος ;) Αν δεν νοιάζεσαι, μάλλον καλύτερα να βρίσκεσαι σε ένα blog ή στο twitter και να πληκτρολογείς ηδονικά και χωρίς σταματημό τον μονόλογό σου.

Η αλήθεια είναι ότι μία τέτοια liberal arts εκπαίδευση δε χρειάζεται εμένα να την υπερασπιστώ. Αλλά θα γράψω κάποια πράγματα, όχι για εσένα, αλλά για τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας, με την ελπίδα ότι αναγνωρίζουν τον αντίλογο. Όπως είπε και ο Scandal, τέτοια μαθήματα έχουν ηθικοπλαστικό χαρακτήρα: συντελλούν στην καλλιέργεια ηθικών αξιών στον άνθρωπο, τον βοηθούν να αναπτύξει κριτική ικανότητα, του διδάσκουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης. Καλλιεργούν όμως και την λογική καθώς και επικοινωνιακές δεξιότητες. Δεν είναι τυχαίο, ότι ένας από τους πιο σημαντικούς κλάδους αυτή την στιγμή για το ΑΙ είναι η φιλοσοφία.

Γιατί λοιπόν είναι σημαντική η Αντιγόνη;! Αφήνω στην άκρη την αισθητική ομορφιά ενός τέτοιου έργου και επικεντρώνομαι στα βασικά: Η Αντιγόνη μας δείχνει την αντίθεση μεταξύ των άγραφων νόμων, που είναι οι κοινές ανθρώπινες αξίες, και του ανθρώπινου νόμου, όπως αποτυπώνεται από την επιθυμία του Κρέοντα. Η συζήτηση μεταξύ Αίμονα και Κρέοντα είναι ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα ρητορικού λόγου. Ο Σοφοκλής μέσα από αυτή την τραγωδία μας φέρνει τον προβληματισμό της εξουσίας σε σχέση με τα μικροπολιτικά συμφέροντα και μας υπενθυμίζει το καθήκον του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Στην πραγματικότητα η Αντιγόνη δεν έρχεται σε αντίθεση με την κοινή γνώμη, είναι το μόνο πρόσωπο που θαραλλέα την εκφράζει.

Η Ιλιάδα, ως άλλο παράδειγμα, είναι ένα έργο με μεγάλη λογοτεχνική αξία. Μας περιγράφει χαρακτήρες, ήρωες, που χαρακτηρίζονται από γενναιότητα, ανδρεία, αγάπη για την πατρίδα, αλλά και φιλοδοξία, έπαρση έως και αλαζονεία. Κάθε ένας από τα πρόσωπα που περιγράφονται σκιαγραφούνται τόσο με θετικές όσο και με αρνητικές στιγμές.

Τέτοια σημαντικά θέματα μπορεί κανείς να εντοπίσει στον Επιτάφιο του Περικλή, που διδασκόταν στην Γ Λυκείου (η αμφίδρομη σχέση μεταξύ κοινωνίας και πολίτη, η δύναμη της δημοκρατίας κ.ο.κ), αλλά και σε άλλα μαθήματα.
Και έρχομαι στο σημαντικό: Το ότι ο τρόπος διδασκαλίας δεν είναι ο καταλληλότερος ή ο επιθυμητός δεν αναιρεί τα οφέλη που έχουν αυτά τα μαθήματα (και το είδος της εκπαίδευσης στην οποία ανήκουν) στον άνθρωπο. Αυτό ανήκει στην λογική "το πόδι πονάει, ας κόψουμε το πόδι!".
Βλέπεις λοιπόν το δέντρο και χάνεις το δάσος, διότι ένα παιδί, ένας έφηβος για να μετέχει αργότερα στην κοινωνία πρέπει πρώτα να είναι άνθρωπος και μετά δυνάμει εργαζόμενος.
Η σημασία της τεχνολογίας στην ζωή του ανθρώπου είναι αναμφισβήτητη - δεν υπάρχει όμως κανένας λόγος που δεν μπορεί μία τέτοια εκπαίδευση να συνδυαστεί με αυτή που παρουσιάζω παραπάνω. Η πρόκληση μάλιστα, που έχουν να αντιμετωπίζουν οι καθηγητές είναι να βρίσκουν τρόπους να επισημαίνουν αυτή την σημασία στους μαθητές, σε μία εποχή που η ημιμάθεια θέλει αυτά τα μαθήματα "άχρηστα", μειώνει τις ώρες των σχολείων, υποτιμά τις δυνατότητες των μαθητών υποβαθμίζοντας την αξία της αριστείας, παρερμηνεύοντάς την ως απλά ένα μεγάλο βαθμό σε ένα χαρτί.

Και στην τελική, αυτά τα μαθήματα είναι που βοηθούν κάποιους μαθητές και αργότερα φοιτητές να διαχωρίζουν την αλήθεια από την σοφιστεία, και να καταλάβουν πότε είναι παπαγάλοι της κομματικής γραμμής αντί για σκεπτόμενοι άνθρωποι.


Κάτι που δε ξερεις:
Στα Δημοσιονομικά μέτρα δε ρωτάμε καθόλου, τα επιβάλουμε



Πήγαινε σε Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Κίνα να δεις αν είναι έτσι, γιατί να μην ημαστε εμείς έτσι; Ανάπτυξη έχουν αυτοί και όσο για το κοστος την τσέπη σου ρωτα όχι εμενα


Που να υπογράψω Eileen ;
Δεν είναι τυχαίο ότι πληθαίνουν τα μαθήματα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού για αρχαία ελληνικά και αρχαία φιλοσοφία .
Ενδεικτικά στο MIT υπάρχει μάθημα ancient Greek Philosophy and Mathematics .
Τα αρχαία ελληνικά σου δίνουν και έναν τρόπο σκέψης και γι αυτό έξω το συνδυάζουν με την διδασκαλία των μαθηματικών πχ. Ευκλείδεια Γεωμετρία .
Ιαπωνία και Κίνα έχουν βάλει εδώ και χρόνια μαθήματα κλασικών σπουδών με αρχαία ελληνικά .
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Που να υπογράψω Eileen ;
Δεν είναι τυχαίο ότι πληθαίνουν τα μαθήματα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού για αρχαία ελληνικά και αρχαία φιλοσοφία .
Ενδεικτικά στο MIT υπάρχει μάθημα ancient Greek Philosophy and Mathematics .
Τα αρχαία ελληνικά σου δίνουν και έναν τρόπο σκέψης και γι αυτό έξω το συνδυάζουν με την διδασκαλία των μαθηματικών πχ. Ευκλείδεια Γεωμετρία .
Ιαπωνία και Κίνα έχουν βάλει εδώ και χρόνια μαθήματα κλασικών σπουδών με αρχαία ελληνικά .

ΑΝ διαβασες δεν είπα για αρχαία Ελληνικά αλλά για Ιλιάδα οδύσσεια και οικιακή οικονομία.
Δε σας φταιω εγώ αν δε μπορείτε να ξεχωρίσετε 4 μαθήματα

Υγ εγώ Κίνα Ιαπωνία Χονγκ Κονγκ τις ανέφερα για να δείτε πως δουλεύουν αυτές οι χώρες που και αυτο παιδεία είναι
 

Lancelot

Well-known member

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,923 μηνύματα.
ΑΝ διαβασες δεν είπα για αρχαία Ελληνικά αλλά για Ιλιάδα οδύσσεια και οικιακή οικονομία.
Δε σας φταιω εγώ αν δε μπορείτε να ξεχωρίσετε 4 μαθήματα

Υγ εγώ Κίνα Ιαπωνία Χονγκ Κονγκ τις ανέφερα για να δείτε πως δουλεύουν αυτές οι χώρες που και αυτο παιδεία είναι


Στα μαθήματα κλασικών σπουδών ανήκουν όλα αυτά . Τα μαθήματα ancient greek philosophy περιλαμβάνουν , όσο περίεργο και εάν σου φαίνεται , την Ιλιάδα και την οδύσσεια.
Πανεπιστήμιο Χαϊδελβέργης, Οξφόρδη, MIT, Σορβόννη μερικά από τα πανεπιστήμια που στηρίζουν και αυξάνουν τα μαθήματα αρχαίας φιλοσοφίας και μυθολογίας . Αν ψάξετε στις ιστοσελίδες των πανεπιστημίων του εξωτερικού θα δείτε και πολλά ακόμη πανεπιστήμια .
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν εκτιμάμε αυτά τα μαθήματα παρ όλο που έχουν τεράστια συνεισφορά στην ψυχοσύνθεση του νέου , στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. Αντιθέτως στο εξωτερικό έχουν αντιληφθεί την σπουδαιότητα αυτών των έργων και ειδικά του <<πάππου >> Ομήρου , πολλές φορές μάλιστα διδάσκονται κ Αρχαία ελληνικά στα σχολεία !
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 5,309 μηνύματα.
Στα μαθήματα κλασικών σπουδών ανήκουν όλα αυτά . Τα μαθήματα ancient greek philosophy περιλαμβάνουν , όσο περίεργο και εάν σου φαίνεται , την Ιλιάδα και την οδύσσεια.
Πανεπιστήμιο Χαϊδελβέργης, Οξφόρδη, MIT, Σορβόννη μερικά από τα πανεπιστήμια που στηρίζουν και αυξάνουν τα μαθήματα αρχαίας φιλοσοφίας και μυθολογίας . Αν ψάξετε στις ιστοσελίδες των πανεπιστημίων του εξωτερικού θα δείτε και πολλά ακόμη πανεπιστήμια .
Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν εκτιμάμε αυτά τα μαθήματα παρ όλο που έχουν τεράστια συνεισφορά στην ψυχοσύνθεση του νέου , στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. Αντιθέτως στο εξωτερικό έχουν αντιληφθεί την σπουδαιότητα αυτών των έργων και ειδικά του <<πάππου >> Ομήρου , πολλές φορές μάλιστα διδάσκονται κ Αρχαία ελληνικά στα σχολεία !


Δε κατάλαβες πάλι. Δεν είπα για αρχαία αλλά για:

  • Οδύσσεια

  • Ιλιάδα

  • Ελένη



Που πραγματικά τα θεωρώ και χαμένο κόπο, χρόνο χρήμα. Αν θες να τα πεις αρχαία ε φέρτα γραμμένα στα Αρχαία Ελληνικά. Το να διαβάζεις στίχους που δε λένε τίποτα είναι 45 λεπτά χάσιμο χρόνου (στα Νέα Ελληνικά) έχουμε και τα Κείμενα Νεολληνικής Λογοτεχνίας. Εδώ δεν έχουμε μάθημα οικονομικών αλλά ας έχουμε 2 ποιήματα που μετά κανείς δε θα θυμάται.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top