Η εκπαίδευση "τότε" και η εκπαίδευση "σήμερα"

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,357 μηνύματα.
Έπεσε σήμερα το μάτι μου στο ακόλουθο meme στο facebook:


Και παρατήρησα μια έντονη διαφωνία της κοινότητας πάνω σε αυτό. Δηλαδή άλλοι λέγανε ότι τα σημερινά σχολικά βιβλία είναι πιο καλογραμμένα από ότι τα παλιά, άλλοι ότι όσο πιο πίσω πάμε στην εκπαίδευση, τόσο πιο απαιτητικές σε κριτική σκέψη ήτανε οι ασκήσεις κτλ. Υπήρξαν διαφωνίες ακόμα και μεταξύ γονέων που παρακολουθούν τις ασκήσεις που βάζουν στα παιδιά τους οι καθηγητές σήμερα (οι οποίοι διαφωνούν με το meme) αλλά και καθηγητών που με αφορμή την εμπειρία τους, συμφωνούνε με το meme, πχ λέγοντας ότι οι σημερινοί 13 χρονοι μαθητές δυσκολεύονται να καταλάβουν την έννοια ακόμη και του κλάσματος και τους τα εξηγούν με φρούτα ξέρω γω :P

Το meme όπως βλέπετε, είναι απόδοση στα ελληνικά, όμως μπορούμε να μιλήσουμε για την εκπαίδευση στην Ελλάδα αλλά και για το εξωτερικό, όσοι έχετε εμπειρία και άποψη.

Τι λέτε; :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πολύ τραβηγμένο και για meme. Οι απαιτήσεις της εκπαίδευσης πέφτουν σε κάποια μαθήματα (π.χ. Γεωμετρία), ενώ αυξάνονται σε άλλα (π.χ. Πληροφορική) με την πάροδο του χρόνου. Πολύ απλά, γίνεται πιο χρηστική η εκπαίδευση - διδάσκονται όσα χρειάζονται (για τις Πανελλήνιες), κάνουμε και 2-3 ακόμα μαθήματα για να συμπληρώνονται ωράρια κλπ.. Απ' όσο ξέρω από τους "παλιούς" η ύλη και η απαιτητικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος είχε φτάσει στην ακμή της περίπου τη δεκαετία 90-αρχές 00. Πριν και μετά μειωνόταν. Παλιότερα η αποστήθιση ήταν πάρα πολύ έντονη ακόμη και σε μαθήματα φυσικών επιστημών. Τώρα, είναι αρκετά μειωμένη. Οι βαθμοί κι όλας έμπαιναν παλιότερα με μεγαλύτερη δυσκολία. Γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα τώρα βρίσκεται σε μια κατάσταση που αυξάνεται εκθετικά η δυσκολία του. Το δημοτικό εύκολο, το γυμνάσιο με διάβασμα γενικά βγαίνει, το λύκειο θέλει αρκετή προσπάθεια, οι Πανελλήνιες έχουν αυξανόμενη δυσκολία με τα χρόνια. Για το Παν/μιο δεν ξέρω και πολλά. Θεωρώ ότι το mem είναι ένα ακόμη κομμάτι της γνωστής ιδεολογίας "όσο πάμε χειροτερεύουμε".

ΥΓ. Αυτό με τα κλάσματα προφανώς είναι νέες εντολές που ακολουθούν οι δάσκαλοι για να καταλαβαίνουν το μάθημα και οι μεγαλύτεροι σκράπες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Από τη δεκαετία του 80 το επίπεδο στην εκπαίδευση είχε αρχίσει να πέφτει. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 70 ένας νεοεισερχόμενος φοιτητής της φιλοσοφικής ήξερε σε τόσο προχωρημένο επίπεδο λατινικά ώστε να είναι σε θέση να διαβάσει το ευαγγέλιο της καθολικής εκκλησίας!!! Στη δεκαετία του 80 από εκεί που εξέταζαν άγνωστο κείμενο στα λατινικά (για την ακρίβεια ήταν τρία έργα στα οποία εξετάζονταν, αλλά ήταν τόσο μεγάλη η έκταση της ύλης που ήταν αδύνατο να μάθεις τις μεταφράσεις και όλα τα γραμματικοσυντακτικά) ξαφνικά οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε 50 κειμενάκια (τώρα έχουν γίνει 22). Μάλιστα, ορισμένοι εξ' αυτών, όχι μόνο ήξεραν να ερμηνεύουν χωρία από την αρχαία ελληνική γραμματεία αλλά και να γράφουν αρχαία ελληνικά. Αντίστοιχα κάποιος που έμπαινε στο μαθηματικό ήταν φτασμένος μαθηματικός, αφού είχε διαβάσει όλη την άλγεβρα του Τόγκα. Τώρα μπαίνουν μαθηματικό γράφοντας ορισμένοι βάση. Ξέρω μια περίπτωση παιδιού που πέρασε μαθηματικό γράφοντας 9 στα μαθηματικά. Δυστυχώς η πτώση στο επίπεδο της εκπαίδευσης επιδιώχθηκε, κατ' εμέ, από τις πολιτικές ηγεσίες ώστε να μπορούν να χειραγωγούν πιο εύκολα τον ελληνικό λαό. Και οι μόνες "μεταρρυθμίσεις" που γίνονται είναι στο λύκειο και στις εισαγωγικές, αδιαφορώντας κατ' ουσίαν για το δημοτικό και το γυμνάσιο (ίσως σκοπίμως γιατί από εκεί ξεκινά η ρίζα του κακού). Τώρα βλέπουμε να αποφοιτούν από το λύκειο παιδιά τα οποία κάνουν ανεπίτρεπτα ορθογραφικά λάθη και χωρίς να διαθέτουν στοιχειώδη μαθηματική εκπαίδευση (για παράδειγμα να μην ξέρουν διαιρέσεις και δεκαδικούς και μάλιστα παιδιά που ακολούθησαν θετική κατεύθυνση). Δυστυχώς η εκπαίδευση είναι προς τη λάθος κατεύθυνση εφόσον έχει αποκτήσει καθαρά χρησιμοθηρικό χαρακτήρα (ξένες γλώσσες, πληροφορική, οικονομικά), χωρίς να έχει στόχο την πνευματική καλλιέργεια και την ανάπτυξη της συνθετικής και αναλυτικής σκέψης, κάτι που επιδιώκεται διά της γλώσσας (και των μαθημάτων που την προάγουν, όπως ιστορία, φιλοσοφία, αρχαία, λογοτεχνία) και των μαθηματικών (με έμφαση στη γεωμετρία και όχι τόσο στην άλγεβρα, τουλάχιστον σε επίπεδο γενικής παιδείας).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meetmeinmontauk

Τιμώμενο Μέλος

Η meetmeinmontauk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 11,801 μηνύματα.
Δυστυχώς η πτώση στο επίπεδο της εκπαίδευσης επιδιώχθηκε, κατ' εμέ, από τις πολιτικές ηγεσίες ώστε να μπορούν να χειραγωγούν πιο εύκολα τον ελληνικό λαό.
Το λες και conspiracy theory
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Το λες και conspiracy theory

Είναι μια πραγματικότητα που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας και όχι σενάριο συνωμοσιολογίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

harry akritas

Διάσημο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,099 μηνύματα.
Ε όχι και φτασμένοι μαθηματικοί όσοι έμπαιναν στο μαθηματικό, τόσο καλό ήταν το σχολείο παλιά που σε έβγαζε έτοιμο μαθηματικό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,357 μηνύματα.
Το λες και conspiracy theory

Κι εμένα μου φαίνεται θεωρία συνωμοσίας αυτό (το λέω γιατί γενικά ακούγεται και όχι επειδή το λέει μόνο ο jims).

Καμία πολιτική ηγεσία - κυβέρνηση δεν νοιάζεται για το τόσο μακροπρόθεσμο να χειραγωγήσει το λαό. Ό,τι γίνεται για το τώρα.

Απλά υπάρχει ένα γενικότερο ρεύμα να περιορίζεται η δυσκολία / ο κόπος / ο έλεγχος - εξέταση, κι αυτό επηρεάζει και την εκπαίδευση.

Θα συμφωνήσω και με Andypro ότι στις μέρες μας έχουνε κι ένα σωρό επιπλέον μαθήματα οι μαθητές στο κεφάλι τους (πληροφορική, οικονομίες, αοδε, projects κτλ).

Θεωρώ κακό επίσης που υπάρχει σύνδεση του λυκείου με τις πανελλήνιες και αυτή είναι η αιτία της διόγκωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ας ήτανε 2 χρόνια το λύκειο και ο τρίτος χρόνος προαιρετικός για την είσοδο στην τριτοβάθμια, ώστε να την ακολουθούν σαν οδό μόνο όσοι ενδιαφέρονται περισσότερο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγώ ξέρω ότι κάθε γενιά είτε ρομαντικοποιεί τις προηγούμενες(όπως κάνει λίγο ο jims) είτε θεωρεί πως είναι η πιο καταφρονημένη(πως γίνεται για όλους τα πιο δύσκολα θέματα των πανελληνίων να είναι αυτά που έπεσαν σε εκείνους ακόμα απορώ).
Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι τα πράγματα έχουν μείνει ίδια, ειδικά σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα που δείχνει η εικόνα. Ίσα-ίσα από γονείς/θείους/μπατζανάκηδες που σπούδαζαν τότε σε θετικές σχολές έχω ακούσει το αντίθετο, ότι πράγματα που κάναμε στο σχολείο εμείς αυτοί έκαναν στο πανεπιστήμιο και αντίστροφα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SofiaOk

Νεοφερμένος

Η SofiaOk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Είναι εντελώς φυσιολογικό να συμβαινει αυτο. Σε μια εποχη οπου κυριαρχει η τεχνολογία, η εκπαίδευση προφανώς και θα ειναι διαφορετική απο εκεινη 50 χρονια πριν! Για παράδειγμα, η τεχνολογία σημερα διευκολύνει την επίλυση μαθηματικών πράξεων και επομένως, τα μαθηματικά που διδάσκονται στα σχολεια είναι πιο ευκολα. Αυτός ειναι και ο λογος που δυσκολευουν αλλα, οπως η πληροφορική.

Βέβαια, το meme ειναι λιγο παρατραβηγμενο. Η διαφορά στη δυσκολία δεν ειναι και τοσο τραγική...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,821 μηνύματα.
Οι μεγαλύτεροι (>35) δεν έπαιρναν τόσο εύκολα 20αρια όσο οι παλαιότεροι, οι πανελλαδικές τους ήταν πιο δύσκολές και γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα βαθύτερο. Για παράδειγμα κάνανε Οδύσεια και Ηλιάδα από το προτότυπο. Το πανεπιστήμιο ήταν για λίγους.

Επειδή τώρα η πλειοψηφία πάει τριτοβάθμια η λαική απαίτηση έφερε μακροπρόθεσμα ένα πιο εύκολο εξεταστικό σύστημα. Παρόλα αυτά οι απαιτήσεις του μέσου μαθητή έχουν αυξηθεί και εξαιτίας της πιο εύκολης αποκτήσης γνώσεων εξαιτίας των νέων τεχνολογιών ο μέσος νέος είναι πιο μορφωμένος ακόμα και από τους top μαθτητές του παρελθόντος.

Πιστεύω σε ένα μελλοντικό εκπαιδευτικό σύστημα που από το Γυμνάσιο το βιβλία θα αντικατασταθούν με iPad, οι ώρες στο σχολείο να είναι το πολύ 3 καθημερινά και η βασική εκπαίδευση να γίνεται αποκεντρωποιημένα. Η κλασσική εκπαίδευση τύπου πάμε στο σχολείο ακούμε το καθηγητή είναι αναγχρονιστική και πρέπει να εγκαταληφθεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 186240

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν περιμένει κάποιος πνευματική καλλιέργεια και αναλυτική και συνθετική σκέψη από το σχολείο(και ειδικότερα από το τρόπο διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων) ατύχησε..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,739 μηνύματα.
Η βαθμολόγηση ήταν πολύ αυστηρότερη, η ύλη όμως και η ασκήσεις, όχι. Νομίζω ότι οι θετικοί είχαν πολλή θεωρία σε σχέση με τώρα, αλλά στα υπόλοιπα μαθήματα, ειδικά τα θεωρητικά, μη σας πω ότι εμείς κάνουμε και περισσότερα (εκτος από τα λατινικά που σε εμάς έχουν μειωθεί πολύ τα κείμενα).

Όμως πχ γνωστό, ο καθηγητής μας σχολείο, λέει ότι θα έπρεπε να νιώθουμε πολύ περίφανοι για τους εαυτούς μας επειδή εκείνοι παλιά δεν έκαναν έργα τέτοιου επιπέδου στο λύκειο (πλατωνα, αριστοτέλη) αλλά μόνο στο πανεπιστήμιο και εκεί ακόμα όχι τόσο απότομα και αναλυτικά..

Βέβαια, σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι ελάχιστα έχουν αλλαξει πραγματικά..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Littlefinger

Νεοφερμένος

Ο Littlefinger αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
Μάλλον εσείς οι παλιοί(αγαπήτε Jims)πρέπει λίγο να μπείτε σε μια ταξή γιατί μου φαίνεται ξεχάσατε... Δεν θυμάμαι εγώ η μητέρα μου να έκανε ύλη τρίτης λυκείου μαθηματικά στην Β λυκείου,αοθ,αεππ των οικονομικών ,βιολόγια κατεύθυνσης και χημεία γ΄λυκειου των θετικών ή ιστορία και αρχαία των θεωρητικών. Δεν θυμάμαι εγώ ποτέ κανείς να έκανε κυκλική κίνηση στην 1η λυκείου.Δεν θυμάμαι να κάνατε απο βοηθήματα αλλά απο τα "γενικής παιδείας" που ειναι γελοία και χαιρόσασταν μάλιστα αν λύνατε και καμιά άσκηση...Όπως και επίσης, δεν θυμάμαι ποτέ κανέναν στην ηλικία μου να ήταν τόσο ωρίμος και να κατέχει το κατάλληλο γνωστικό επίπεδο και τις δεξιότητες ώστε να μπορέσει να παρεβρεθεί σε συνέδρια και ευρωκοινοβούλια και να συζητήσει για θέματα που αφορούν την ανάπτηξη,την πρόοδο και κατα συνεπεία την ευημερία της κοινωνίας. Όταν λοιπόν εσύ αερολογείς και δεν τεκμηριώνεις τις απόψεις σου με επιχειρήματα,κανονικά δεν θα έπρεπε να μπω στην διαδικασία να απαντήσω.Έπειδη όμως η άγνοια σου επηρεάζει και την κοινώ γνώμη,νιώθω υποχρεωμένος να πάρω θέση. Έχοντας συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς,συνέδρια,ευροκοινοβούλια μέσω των προγραμμάτων <<Σχολεία Πρέσβης>> -Δεν θύμαμαι στην δικιά σας γενιά να υπήρχε κάτι τετοίο,και δεν είναι και το μονάδικο πρόγραμμα που στοχεύει στην ευαισθητοποίση του εφήβου και την ενημέρωση του για σύγχρονα προβλήματα...-μπορώ με σιγουριά να σου πω πως η κριτική σκέψη των νέων σήμερα και το γνωστικό τους επίπεδο είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με προηγούμενες γενιές. Είναι ολοφάνερο πως όλη αυτή η απαισιοδοξία και απαξίωση της "νέας γενιάς" πηγάζει απο τις προκαταλήψεις που σχηματίζετε εξαιτίας της δικιάς σας θέλησης να παραμερίσετε την "καλή πλεύρα" και να εστιάσετε στους ηλίθιους που πάντα ήταν,είναι και θα είναι περισσότεροι, τόσοι ώστε να μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα,να την αλλοιώσουν και κατ΄επέκταση να επηρεάσουν και τους υπολοίπους στο κοινωνικό τους περιβαλλόν. Με λίγα λόγια καταλήγουμε έτσι σε αυτό το σήμειο που η γεφύρωση του χάσματος γενεών είναι δύσκολο να πραγματοποιήθει...συγχαρητήρια ώ γενιά της εξέλιξης! ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,357 μηνύματα.
Κι εφόσον το meme συγκρίνει δεκαετία 1970 με τέλη δεκαετίας 2010, τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά. Νομίζω ότι υπάρχει η κοινή παραδοχή ότι το μορφωτικό επίπεδο έχει ανέβει στην Ελλάδα (ανεξάρτητα της αυξημένης ανεργίας των πτυχιούχων).

Σήμερα υπάρχει περισσότερο το άγχος των γονιών να σπουδάσουν τα παιδιά τους από ότι παλιά (εκμάθηση 1 ή 2 ξένων γλωσσών, σπουδή στο πανεπιστήμιο που έγινε must πλέον κτλ). Σήμερα επίσης έχουμε τις τηλεπικοινωνίες και το διαδίκτυο, δηλαδή ζούμε στην εποχή της πληροφορίας. Επιπλέον υπάρχουνε περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα και διέξοδοι για νέους αλλά και για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Όλο αυτό έχει και τα αρνητικά του, πχ η καλύτερη τεχνολογία έχει κάνει πολλά παιδιά να εθιστούν στα videogames και στη χαλαρή χρήση του διαδικτύου (ακόμα και στις τηλεοπτικές σειρές :D ) κι οπότε να καταναλώνουν αντικανονικά πολύ χρόνο σε αυτά, σε βάρος της σχολικής μελέτης ή ενός χόμπι όπως αθλήματος ή μουσικού οργάνου ξέρω 'γω.


Η νοσταλγία των παλιών (σημερινών μεσηλίκων) για εκείνη την εποχή που ζήσανε ως παιδιά, τους κάνει να βλέπουν γκριζαρισμένη τη σημερινή εποχή και τα σημερινά παιδιά. :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,506 μηνύματα.
Littlefinger, δεν καταλαβαίνω γιατί παίρνεις προσωπικά τα σχόλια του θέματος. Το θέμα δεν έχει σαν επιδίωξη μία γενίκευση, που να θίγει τη νέα γενιά. Σκοπός είναι η συζήτηση γύρω από την παρεχόμενη εκπαίδευση με την πάροδο των ετών. Ακόμη και αν θεωρηθεί ότι το επίπεδο της προσφερόμενης εκπαίδευσης δεν είναι ανάλογο των προηγουμενων ετών, αυτό reflects badly στη διοίκηση του υπουργείου παιδείας, στους παρελθόντες υπουργούς, σε 1000 άλλους και τελευταία στους μαθητές, καθώς δεν έχουν καν λόγο για το περιεχόμενο της ύλης αλλά και την μέθοδο διδασκαλίας.
That being said, σε κάθε γενιά υπάρχουν μαθητές με μία φυσική κλίση, ένα έντονο ενδιαφέρον προς τη μάθηση. Σε κάθε γενιά επίσης, υπάρχουν οι μαθητές που δεν ενδιαφέρονται (σε μεγαλύτερες βαθμίδες) ή δεν έχουν λάβει το κατάλληλο κίνητρο ακόμη (στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση).
Η σημαντική διαφορά της εκπαίδευσης σήμερα είναι ότι ζούμε στην περίοδο της τεχνολογίας και της πληροφόρησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας μαθητής, μπορεί άμεσα και cost-free να κάνει μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και να τσεκάρει αυτό που μαθαίνει, να βρει παραπάνω υλικό κ.ο.κ.
Το λάθος που πιστεύω ότι έγινε αναφορικά με την ελληνική εκπαίδευση είναι ότι παρερμηνεύθηκαν τελείως κάποιες νεώτερες αντιλήψεις της παιδαγωγικής και εφαρμόστηκαν με στρεβλό τρόπο - τρανό παράδειγμα η αντιγραφή/ορθογραφία που τείνει να καταργηθεί, "για να μην έχουν πολλά τα παιδιά στο σπίτι". Ναι, είναι σημαντικό για τα παιδιά και τους νέους να έχουν προσωπικό χρόνο, αλλά και η "δουλειά για το σπίτι" έχει και αυτή εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όχι μόνο μαθησιακό.
Ένα επίσης τραγικό λάθος [another unpopular opinion coming up] είναι κατά τη γνώμη μου η κατάργηση της βάσης του 10. Μέγα σφάλμα.

Τέλος, θεωρώ ότι η συζήτηση αυτή, που γίνεται αρκετά συχνά, λαμβάνει λάθος προσανατολισμό - ίσως και για αυτό η διαμαρτυρία κάποιων νεώτερων παιδιών, εδώ. Υπάρχει μία έντονη ενδογένεια στο εκπαιδευτικό σύστημα, εν ολίγοις, ό,τι τους διδάξεις, αυτό θα μάθουν τα παιδιά. Μειώνοντας ύλες, απλοποιώντας διαδικασίες, με τι λογική περιμένουμε εξαιρετικές επιδόσεις στις πανελλήνιες; Τι συγκρίσεις κάνουμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Μάλλον εσείς οι παλιοί(αγαπήτε Jims)πρέπει λίγο να μπείτε σε μια ταξή γιατί μου φαίνεται ξεχάσατε... Δεν θυμάμαι εγώ η μητέρα μου να έκανε ύλη τρίτης λυκείου μαθηματικά στην Β λυκείου,αοθ,αεππ των οικονομικών ,βιολόγια κατεύθυνσης και χημεία γ΄λυκειου των θετικών ή ιστορία και αρχαία των θεωρητικών. Δεν θυμάμαι εγώ ποτέ κανείς να έκανε κυκλική κίνηση στην 1η λυκείου.Δεν θυμάμαι να κάνατε απο βοηθήματα αλλά απο τα "γενικής παιδείας" που ειναι γελοία και χαιρόσασταν μάλιστα αν λύνατε και καμιά άσκηση...Όπως και επίσης, δεν θυμάμαι ποτέ κανέναν στην ηλικία μου να ήταν τόσο ωρίμος και να κατέχει το κατάλληλο γνωστικό επίπεδο και τις δεξιότητες ώστε να μπορέσει να παρεβρεθεί σε συνέδρια και ευρωκοινοβούλια και να συζητήσει για θέματα που αφορούν την ανάπτηξη,την πρόοδο και κατα συνεπεία την ευημερία της κοινωνίας. Όταν λοιπόν εσύ αερολογείς και δεν τεκμηριώνεις τις απόψεις σου με επιχειρήματα,κανονικά δεν θα έπρεπε να μπω στην διαδικασία να απαντήσω.Έπειδη όμως η άγνοια σου επηρεάζει και την κοινώ γνώμη,νιώθω υποχρεωμένος να πάρω θέση. Έχοντας συμμετάσχει σε διάφορους διαγωνισμούς,συνέδρια,ευροκοινοβούλια μέσω των προγραμμάτων <<Σχολεία Πρέσβης>> -Δεν θύμαμαι στην δικιά σας γενιά να υπήρχε κάτι τετοίο,και δεν είναι και το μονάδικο πρόγραμμα που στοχεύει στην ευαισθητοποίση του εφήβου και την ενημέρωση του για σύγχρονα προβλήματα...-μπορώ με σιγουριά να σου πω πως η κριτική σκέψη των νέων σήμερα και το γνωστικό τους επίπεδο είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με προηγούμενες γενιές. Είναι ολοφάνερο πως όλη αυτή η απαισιοδοξία και απαξίωση της "νέας γενιάς" πηγάζει απο τις προκαταλήψεις που σχηματίζετε εξαιτίας της δικιάς σας θέλησης να παραμερίσετε την "καλή πλεύρα" και να εστιάσετε στους ηλίθιους που πάντα ήταν,είναι και θα είναι περισσότεροι, τόσοι ώστε να μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα,να την αλλοιώσουν και κατ΄επέκταση να επηρεάσουν και τους υπολοίπους στο κοινωνικό τους περιβαλλόν. Με λίγα λόγια καταλήγουμε έτσι σε αυτό το σήμειο που η γεφύρωση του χάσματος γενεών είναι δύσκολο να πραγματοποιήθει...συγχαρητήρια ώ γενιά της εξέλιξης! ...

Καταρχάς αποφοίτησα πριν από 2,5 xρόνια, οπότε το χάσμα ανάμεσα μας δεν είναι και τόσο μεγάλο. Επομένως δεν καταλαβαίνω τη χρήση του β΄πληθυντικού προσώπου (εσείς οι παλιοί(αγαπήτε Jims), μπείτε, ξεχάσατε). Μιλάς λες και είμαι οκτασίων χρονών και δεν έχω καμία επαφή με την ισχύουσα πραγματικότητα.

Αυτό που έχω να σου επισημάνω είναι ότι μπορεί εσύ να διαθέτεις κάποιες δεξιότητες και γνωστικές ικανότητες, όμως αυτό δεν συνεπάγεται ότι αυτά τα διαθέτει η πλειοψηφία των μαθητών. Και μάλλον από τον τρόπο που γράφεις φαίνεται ότι δεν αντιπροσωπεύεις τον μέσο μαθητή. Και βέβαια δεν ευθύνονται τα παιδιά αυτά για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει.(δεν ψέγω τη νέα γενιά αλλά το σύστημα που σκοπίμως οδήγησε στην πτώση του επιπέδου των μαθητών)

Παρ' όλα αυτά, εφόσον λες ότι δεν έχω επιχειρήματα, δες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για τις επιδόσεις των μαθητών σε γλώσσα και μαθηματικά. Να διευκρινίσω σε αυτό το σημείο ότι δεν σημαίνει πως ό, τι λέει ο ΟΟΣΑ αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, και συνεπώς δεν πρέπει να εκλαμβάνεται το κάθε πόρισμα του ως κάτι που είναι θέσφατο, αλλά είναι μια ένδειξη που δεν μπορεί να αγνοηθεί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καταρχάς αποφοίτησα πριν από 2,5 xρόνια, οπότε το χάσμα ανάμεσα μας δεν είναι και τόσο μεγάλο. Επομένως δεν καταλαβαίνω τη χρήση του β΄πληθυντικού προσώπου (εσείς οι παλιοί(αγαπήτε Jims), μπείτε, ξεχάσατε). Μιλάς λες και είμαι οκτασίων χρονών και δεν έχω καμία επαφή με την ισχύουσα πραγματικότητα.

Αυτό που έχω να σου επισημάνω είναι ότι μπορεί εσύ να διαθέτεις κάποιες δεξιότητες και γνωστικές ικανότητες, όμως αυτό δεν συνεπάγεται ότι αυτά τα διαθέτει η πλειοψηφία των μαθητών. Και μάλλον από τον τρόπο που γράφεις φαίνεται ότι δεν αντιπροσωπεύεις τον μέσο μαθητή. Και βέβαια δεν ευθύνονται τα παιδιά αυτά για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει.(δεν ψέγω τη νέα γενιά αλλά το σύστημα που σκοπίμως οδήγησε στην πτώση του επιπέδου των μαθητών)

Παρ' όλα αυτά, εφόσον λες ότι δεν έχω επιχειρήματα, δες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για τις επιδόσεις των μαθητών σε γλώσσα και μαθηματικά. Να διευκρινίσω σε αυτό το σημείο ότι δεν σημαίνει πως ό, τι λέει ο ΟΟΣΑ αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, και συνεπώς δεν πρέπει να εκλαμβάνεται το κάθε πόρισμα του ως κάτι που είναι θέσφατο, αλλά είναι μια ένδειξη που δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Τα φυτά είναι που μειώνονται με τα χρόνια. Από όσους συμμαθητές ξέρω, όλοι από πέρσι εστιάστηκαν σχεδόν αποκλειστικά στα μαθήματα που θα τους απασχολήσουν σε Πανελλαδικό επίπεδο. Στο παρελθόν ήταν περισσότεροι πιστεύω οι μαθητές που και στην Γ' Λυκείου θα άνοιγαν 10 φορές το βιβλίο στη γενική παιδεία. Τώρα αυτοί είναι 1-2, διότι ξέρουν οι μαθητές, πλέον, ότι οι βαθμοί θα μπουν στο τέλος είτε διαβάσουν είτε όχι (17-20 όλοι).

Αυτό σίγουρα δεν ισχύει μόνο για το Λύκειο, αλλά οι τελευταίες γενιές έχουμε "αποποινικοποιήσει" την αδιαβασία σε μη Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθημάτα, σε όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Και το θεωρώ, σχετικά, λογικό να συμβαίνει, λόγω και της κρίσης που υπάρχει - τα επαγγέλματα ζητούν εξειδίκευση. Αυτό είναι και το υγιές.

Παλιά (στην αρχή της χρονικής τοποθέτησης του meme) ήταν ντροπή να φέρεις 4άρια, 5άρια, 9άρια. Έβγαζες ΜΟ 13-14 αν έγραφες 10άρια και 11άρια. Αλλιώς, έμενες.

Εκεί είναι που μπάζει το εκπαιδευτικό σύστημα.

Οι νέες γενιές, γενικά, δεν ξέρουν πολλά από ιστορία, λογοτεχνία, γεωμετρία, αλλά ξέρουν να χρησιμοποιούν καλά τον Η/Υ και έχουν και λόγω κρίσης μία καλύτερη αντίληψη για το τι συμβαίνει έξω από θέματα εργασίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,890 μηνύματα.
Παιδιά ζούμε 4η βιομηχανική επανάσταση.
Ποιο χρήσιμο είναι να ξέρεις Η/Υ παρά Οδύσσεια, Ελένη και Οικιακή Οικονομία.

Σοβαρά βάλτε έναν 40αρη+ στον Η/Υ έστω στο excel και word σε πόση ώρα θα τα παρατήσει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ποιο χρήσιμο είναι να ξέρεις Η/Υ παρά Οδύσσεια, Ελένη και Οικιακή Οικονομία.

Σοβαρά βάλτε έναν 40αρη+ στον Η/Υ έστω στο excel και word σε πόση ώρα θα τα παρατήσει;

Αυτό ονομάζεται τεχνοκρατική εκπαίδευση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,506 μηνύματα.
Παιδιά ζούμε 4η βιομηχανική επανάσταση.
Ποιο χρήσιμο είναι να ξέρεις Η/Υ παρά Οδύσσεια, Ελένη και Οικιακή Οικονομία.

Σοβαρά βάλτε έναν 40αρη+ στον Η/Υ έστω στο excel και word σε πόση ώρα θα τα παρατήσει;

Σκοπός της εκπαίδευσης (ευτυχώς) δεν είναι μόνο η παροχή χρήσιμων γνώσεων.

Όσο για αυτό με τον 40+ δεν είναι μόνο μία γελοία γενίκευση που συνιστά και λογικό σφάλμα αλλά δεν αντικατοπτρίζει καν την πραγματικότητα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top