Είναι εφικτή η επιτυχία στις σπουδές χωρίς παρακολούθηση διαλέξεων;

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τώρα θες να μας πεις ότι την ώρα που γίνονται οι παραδόσεις των μαθημάτων εσύ κάθεσαι και μελετάς στο σπίτι σου; Καλό το παραμυθάκι σου αλλά λείπει ο δράκος. Τι να πω, μάλλον στην σχολή σου όλα είναι τόσο εύκολα που μπορούν να γίνουν κατανοητά από textbook που λες και εσύ. Άμα είναι έτσι τι τους θέλουμε τους καθηγητές; Ας κάτσουμε όλοι να διαβάσουμε από τα σπίτια μας. Η βιβλιογραφία και το υλικό που ανεβάζουν οι καθηγητές είναι πολλές φορές είτε ΕΞΤΡΑ α[font=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif]πό αυτό που παραδίδεται εντός της αίθουσας [/font]είτε είναι ουσιαστικά ένα "résumé" της ύλης που δίνεται για να έχεις την δυνατότητα να το διαβάσεις και στο σπίτι σου, όμως σπάνια είναι το ίδιο σε ποιότητα και ποσότητα με την διδασκαλία όπου έχεις έναν άνθρωπο να σου λύσει απορίες και να σου δώσει λεπτομέρειες και τροφή για σκέψη. Η βιβλιογραφία που λες είναι υλικό για να πας την ερευνά σου ένα βήμα παρακάτω και να μην μείνεις σε ότι έχει ειπωθεί από την καθηγητή (όπως γίνεται δηλαδή στο λύκειο), δεν είναι αντικαταστάτης των καθηγητών. Έχεις μπερδέψει το μεταπτυχιακό με το προπτυχιακό. Στο προπτυχιακό παίρνεις τις βασικές γνώσεις πάνω στο αντικείμενό σου, δεν κάνεις ατομική έρευνα. Σαφώς και μερικές φορές αυτές οι παραδόσεις/διαλέξεις δεν λένε και πολλά αλλά δεν είναι ο κανόνας που θες να μας πουλήσεις. Μάλλον στην σχολή σου οι καθηγητές σαν δεν σας διδάσκουν τίποτα, για αυτό και αυτή η απαξίωση προς την συνεισφορά τους στην ακαδημαϊκή σου πορεία. Καλό θα ήταν οι νέοι φοιτητές να έχουν στο μυαλό τους το πόσο σημαντική είναι η επαφή με τα μαθήματα και να μην έχουν στο μυαλό τους το τυπικό "πάω όποτε θέλω". Αν πέσουν σε μια περίπτωση σαν αυτή που μας περιγράφεις, αλλάζουν την μέθοδό τους.

Ενώ η δική σου ή σχολή ΑΑ στη δυσκολία.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Ενώ η δική σου ή σχολή ΑΑ στη δυσκολία.


Τριτοδεύτερες ειρωνείες που δεν τιμούν σε καμία περίπτωση όποιον σπουδάζει σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα, όπως αυτό του ΕΜΠ... Απλά λυπάμαι...
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.
Εσύ τελείωσες Ναυπηγών ΕΜΠ και ξες?
Μάλλον δεν ξέρεις να διαβάζεις. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι το ΕΜΠ είναι εύκολη σχολή, ο ίδιος το έκανε όταν ουσιαστικά μας είπε ότι όλα μπορούν να γίνουν κατανοητά μέσα από τα textbooks και δεν χρειάζεται καν η παρέμβαση κάποιου διδάσκοντα. Διάβασε προσεκτικότερα πριν σχολιάσεις γιατί έχω ήδη γράψει ότι δεν θεωρώ καμιά σχολή εύκολη και ότι όλες έχουν τις δικιές τους δυσκολίες.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μάλλον δεν ξέρεις να διαβάζεις. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι το ΕΜΠ είναι εύκολη σχολή, ο ίδιος το έκανε όταν ουσιαστικά μας είπε ότι όλα μπορούν να γίνουν κατανοητά μέσα από τα textbooks και δεν χρειάζεται καν η παρέμβαση κάποιου διδάσκοντα. Διάβασε προσεκτικότερα πριν σχολιάσεις γιατί έχω ήδη γράψει ότι δεν θεωρώ καμιά σχολή εύκολη και ότι όλες έχουν τις δικιές τους δυσκολίες.


Εσύ βγάζε καλύτερα συμπεράσματα. Το ότι το ΕΜΠ είναι εύκολη σχολή σαν συμπέρασμα το έβγαλες εσύ βασιζόμενος σε αυτά που είπε ο βουνός για το προσωπικό διάβασμα, επειδή δεν μπορείς εσύ να τα κάνεις.
Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια δηλαδή.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Eπίπεδο ασκήσεων μαθηματικών για μη μαθηματικό Τμήμα σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας.

 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.
Εσύ βγάζε καλύτερα συμπεράσματα. Το ότι το ΕΜΠ είναι εύκολη σχολή σαν συμπέρασμα το έβγαλες εσύ βασιζόμενος σε αυτά που είπε ο βουνός για το προσωπικό διάβασμα, επειδή δεν μπορείς εσύ να τα κάνεις.
Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια δηλαδή.
Για χιλιοστή φορά. Δεν είπα ότι η σχολή του είναι εύκολη. Το " Μάλλον η σχόλη σου είναι τόσο εύκολη που μπορούν να γίνουν κατανοητά μέσα από textbooks" είναι ένα ειρωνικό σχόλιο πάνω στην συγκεκριμένη πρόταση " Τώρα αν εσύ μου λες πως έχοντας ένα textbook μπροστά σου δεν μπορείς να καταλάβεις και χρειάζεσαι καθηγητή να κάνει spoon-feed τη γνώση, τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά." θέλοντας να του τονίσω ότι όταν έχεις να κάνεις με επιστημονικό επίπεδο γνώσεων δηλαδή γνώσεις που δεν είναι εύκολες και χρειάζονται πολλές φορές την απαραίτητη καθοδήγηση και ανάλυση από ένα επιστήμονα, ένα απλό βιβλίο δεν είναι επαρκές. ΔΕΝ είπα ότι η σχολή του είναι εύκολη, μέσω του σχόλιού μου του έδειξα ότι αυτό δεν ευσταθεί. Εσύ είσαι αυτός που πιάνεται από 2 λέξεις και βγάζει αυθαίρετα συμπεράσματα. Και τι πάει να πει δεν μπορείς να το κάνεις; Από πότε το διάβασμα έγινε ικανότητα και δεν το ήξερα; Συγγνώμη κιόλας που δεν μπορώ να κάνω ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων σε ακαδημαϊκό επίπεδο μόνος μου. Συγγνώμη που δεν μπορώ να καταλάβω τις φωνολογικές διαφορές μιας ξένης γλώσσας μέσα από σελίδες που αναφέρουν απλά αερολογίες και δείχνουν κάτι ασπρόμαυρα και κακοφτιαγμένα σκίτσα της στοματικής κοιλότητάς. Δεν θα ξαναγίνει. Τι κρίμα που δεν το ήξερα νωρίτερα ότι έχετε αυτές τις θεαματικές ικανότητες να καταλαβαίνετε τα πάντα με τόση ευκολία μόνο με ένα απλό διάβασμα, θα σας φώναζα να τα διαβάσετε και να μου τα εξηγούσατε εσείς. Ο καθένας μιλάει μόνο για να μιλήσει.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Πραγματικά εξαρτάται την σχολή. Την πρώτη μου σχολή, πρώτου πεδίου, την τελείωσα με 8.5 με ελάχιστη προσπάθεια. Ξέρω ότι πολύ στραβώνουν όταν άλλοι λένε πως η σχολή τους είναι εύκολη αλλά σοβαρά υπάρχουν χαοτικές διαφορές στα επίπεδα δυσκολίας των διάφορων σχολών. Σε κάποιες σχολές δεν πατάς καν, διαβάζεις 20 μέρες πριν τις εξετάσεις και μπορείς να παίρνεις εννιάρια και δεκάρια, σε άλλες διαβάζεις όλο το εξάμηνο και παλεύεις για το 7.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Για χιλιοστή φορά. Δεν είπα ότι η σχολή του είναι εύκολη. Το " Μάλλον η σχόλη σου είναι τόσο εύκολη που μπορούν να γίνουν κατανοητά μέσα από textbooks" είναι ένα ειρωνικό σχόλιο πάνω στην συγκεκριμένη πρόταση " Τώρα αν εσύ μου λες πως έχοντας ένα textbook μπροστά σου δεν μπορείς να καταλάβεις και χρειάζεσαι καθηγητή να κάνει spoon-feed τη γνώση, τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά." θέλοντας να του τονίσω ότι όταν έχεις να κάνεις με επιστημονικό επίπεδο γνώσεων δηλαδή γνώσεις που δεν είναι εύκολες και χρειάζονται πολλές φορές την απαραίτητη καθοδήγηση και ανάλυση από ένα επιστήμονα, ένα απλό βιβλίο δεν είναι επαρκές. ΔΕΝ είπα ότι η σχολή του είναι εύκολη, μέσω του σχόλιού μου του έδειξα ότι αυτό δεν ευσταθεί. Εσύ είσαι αυτός που πιάνεται από 2 λέξεις και βγάζει αυθαίρετα συμπεράσματα. Και τι πάει να πει δεν μπορείς να το κάνεις; Από πότε το διάβασμα έγινε ικανότητα και δεν το ήξερα; Συγγνώμη κιόλας που δεν μπορώ να κάνω ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων σε ακαδημαϊκό επίπεδο μόνος μου. Συγγνώμη που δεν μπορώ να καταλάβω τις φωνολογικές διαφορές μιας ξένης γλώσσας μέσα από σελίδες που αναφέρουν απλά αερολογίες και δείχνουν κάτι ασπρόμαυρα και κακοφτιαγμένα σκίτσα της στοματικής κοιλότητάς. Δεν θα ξαναγίνει. Τι κρίμα που δεν το ήξερα νωρίτερα ότι έχετε αυτές τις θεαματικές ικανότητες να καταλαβαίνετε τα πάντα με τόση ευκολία μόνο με ένα απλό διάβασμα, θα σας φώναζα να τα διαβάσετε και να μου τα εξηγούσατε εσείς. Ο καθένας μιλάει μόνο για να μιλήσει.

Σε προπτυχιακό επίπεδο δεν βγαίνεις επιστήμονας όμως... Αποκτάς κάποιες x γνώσεις ναι,αλλά αυτό περισσότερο σε καθιστά θεωρώ γνώστη παρά επιστήμονα,καθώς ο τελευταίος δεν έχει απλά γνώσεις,έχει κριτική σκέψη και ερευνητική εμπειρία . Δεν θεωρώ ούτε εγώ οτι θα χαθεί ο κόσμος εαν δεν πατάς σε ένα μάθημα που βλέπεις οτι έχεις και μόνος,ή που ο καθηγητής δεν είναι καλός . Ας πηγαίνεις κατευθείαν για ερωτήσεις στο γραφείο του τουλάχιστον .

Φυσικά εαν μπορείς και έχεις τον χρόνο είναι πολύ προτιμότερο απο το να σπαταλάς χρόνο . Εαν και εδώ που τα λέμε όλο και με κάποιον καφέ θα το γέμιζε κάποιος αυτό το κενό . Πάντως πάντα κάτι παραπάνω έχει να προσφέρει η διάλεξη ,στην χειρότερη έχεις λιγότερο προσωπικό διάβασμα και περισσότερο χρόνο για προσωπική εξάσκηση .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Παρακολουθώ την συζήτηση από χθες και έχουμε τις εξής λάθος παραδοχές:
-όλες οι σχολές απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-όλα τα μαθήματα σε μία σχολή απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-δεν πηγαίνω στις διαλέξεις => ασχολούμαι με το εκάστοτε μάθημα δύο μέρες πριν χρειαστεί να το δώσω
-όλοι οι φοιτητές μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο
κλπ κλπ

Σόρρυ, αλλά αν μου πεις πήγαινε να παρακολουθήσεις μάθημα διδακτικής θα γελάσω γιατί θα το θεωρήσω χαμένη ώρα από την ζωή μου (που θα είναι (για μένα)). Δεν κόπηκε ποτέ κανείς επειδή δεν άκουγε 4 ώρες την εβδομάδα έναν καθηγητή να διαβάζει τα ίδια πράγματα που μπορεί να κάνει ανάγνωση και στο σπίτι του. Και μεταξύ μας, σιγά το μάθημα.
Φέτος, σε κάποια μαθήματα θεώρησα πολύ βοηθητικές τις διαλέξεις, είτε λόγω καθηγητή και των σημειώσεών του, είτε λόγω του ίδιου του μαθήματος και του τρόπου που βολεύει εμένα να μαθαίνω.
Σε άλλα, για τον χ,ψ λόγο δεν πάτησα πάνω από 2 φορές και έλιωσα το σύγγραμμα ή τις σημειώσεις και ανταποκρίθηκα πολύ καλά.
Σε άλλα ούτε πάτησα ούτε τα πήγα καλά αλλά προφανώς δεν φταίει το ότι δεν πήγα στις διαλέξεις ενώ έλιωσα στο σπίτι, ε;
Είναι αστείο, για σχολές σαν την δική μου τουλάχιστον, να λέμε ότι χρειάζεσαι όπως και δήποτε το υλικό της διάλεξης αν θέλεις να μελετήσεις ένα μάθημα. Μέχρι και στο youtube υπάρχουν άπειρα βιντεάκια που τα εξηγούν και μερικά είναι και πολύ πιο βοηθητικά γιατί έχουν γραφικά και 3d μοντέλα, κάτι που εκ των πραγμάτων ένας καθηγητής σε μία τάξη με πίνακα και κιμωλία μάλλον δεν μπορεί να κάνει.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Παρακολουθώ την συζήτηση από χθες και έχουμε τις εξής λάθος παραδοχές:
-όλες οι σχολές απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-όλα τα μαθήματα σε μία σχολή απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-δεν πηγαίνω στις διαλέξεις => ασχολούμαι με το εκάστοτε μάθημα δύο μέρες πριν χρειαστεί να το δώσω
-όλοι οι φοιτητές μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο
κλπ κλπ

Σόρρυ, αλλά αν μου πεις πήγαινε να παρακολουθήσεις μάθημα διδακτικής θα γελάσω γιατί θα το θεωρήσω χαμένη ώρα από την ζωή μου (που θα είναι (για μένα)). Δεν κόπηκε ποτέ κανείς επειδή δεν άκουγε 4 ώρες την εβδομάδα έναν καθηγητή να διαβάζει τα ίδια πράγματα που μπορεί να κάνει ανάγνωση και στο σπίτι του. Και μεταξύ μας, σιγά το μάθημα.
Φέτος, σε κάποια μαθήματα θεώρησα πολύ βοηθητικές τις διαλέξεις, είτε λόγω καθηγητή και των σημειώσεών του, είτε λόγω του ίδιου του μαθήματος και του τρόπου που βολεύει εμένα να μαθαίνω.
Σε άλλα, για τον χ,ψ λόγο δεν πάτησα πάνω από 2 φορές και έλιωσα το σύγγραμμα ή τις σημειώσεις και ανταποκρίθηκα πολύ καλά.
Σε άλλα ούτε πάτησα ούτε τα πήγα καλά αλλά προφανώς δεν φταίει το ότι δεν πήγα στις διαλέξεις ενώ έλιωσα στο σπίτι, ε;
Είναι αστείο, για σχολές σαν την δική μου τουλάχιστον, να λέμε ότι χρειάζεσαι όπως και δήποτε το υλικό της διάλεξης αν θέλεις να μελετήσεις ένα μάθημα. Μέχρι και στο youtube υπάρχουν άπειρα βιντεάκια που τα εξηγούν και μερικά είναι και πολύ πιο βοηθητικά γιατί έχουν γραφικά και 3d μοντέλα, κάτι που εκ των πραγμάτων ένας καθηγητής σε μία τάξη με πίνακα και κιμωλία μάλλον δεν μπορεί να κάνει.

Σχεδόν όλα τα μαθήματα μπορείς να τα περάσεις με προσωπικό διάβασμα, το θέμα είναι η σύγκριση πιθανοτήτων να τα περάσεις μόνος (και με καλό βαθμό μόνος) και να περάσεις πηγαίνοντας σε διαλέξεις. Εγώ τουλάχιστον αυτό νομίζω πως πραγματεύεται το εν λόγω θρεντ.

Όσον αφορά την παραδοχή "όλα τα μαθήματα σε μία σχολή απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια": συνήθως οι σχολές που θεωρούνται δύσκολες είναι απαιτητικές στα περισσότερα μαθήματά τους για τον απλό λόγο πως η δυσκολία μιας σχολής καθορίζεται περισσότερο από τους διδάσκοντες (όπου γενικά τείνει να υπάρχει μια κάποια κοινή γραμμή) παρά από το επιστημονικό της πεδίο. Αντίστοιχα και με τις σχολές που θεωρούνται εύκολες
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Να μιλήσω εγώ από την άλλη πλευρά;
Από την πλευρά όμως του "Καθηγητή" (το βάζω σε εισαγωγικά γιατί δεν είμαι ΔΕΠ προφανώς) που θέλει να κάνει σωστή δουλειά και την κάνει με όρεξη.

Αυτά που λέμε μέσα στην αίθουσα είναι σε 60% γραμμένα σε αυτά που σας δίνουμε να διαβάζετε. Είναι τα βασικά που μπορείτε να βρείτε με ένα απλό google που λέει ο λόγος. Αυτό θα σας δώσει μέχρι το 7 στις εξετάσεις, που είναι ένας εξαιρετικός βαθμός και δεν τον κοροιδεύω καθόλου.

Το υπόλοιπο 40% που θα σας δώσει το άριστα, το πλεονέκτημα, το κάτι παραπάνω δεν θα το βρείτε πουθενά πέρα από τις συζητήσεις με εμάς και ΚΥΡΙΩΣ με την αλληλεπίδραση με τους συμφοιτητές σας, στο πλαίσιο που βάζουμε εμείς όμως (οι διδάσκοντες). Όσο εσείς ενδιαφέρεστε μέσα στο μάθημα, τόσο εμείς σας λέμε παραπάνω και πιο "μέσα". Αναφέρουμε παραδείγματα από την εμπειρία μας που θα σας κάνουν να κατανοήσετε περισσότερο αυτά που λέμε. Σας λέμε ευκαιρίες για να κάνετε πράγματα που δεν θα βγάλουμε ποτέ ανακοίνωση γι' αυτά.

Όλα εξαρτώνται πάντως από το τί θες να κάνεις στη σχολή που μπήκες και τί θέλεις να πάρεις από αυτήν. Το να βγεις είναι εύκολο και είναι και θέμα τύχης σε κάποιες φάσεις. Το να βγεις και να έχεις κάνει κάτι όμως δεν είναι καθόλου θέμα τύχης.

Επίσης, μην πέφτετε στη λούμπα εύκολη-δύσκολη σχολή. Είναι της ίδιας λογικής με τις "μουράτες" σχολές.. :)
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Όσο για το 7, με το να πηγαίνεις 1-2 φορές την εβδομάδα σε όλο το εξάμηνο, ξέχνα το. Ένα 6 και αυτό με το ζόρι. Δεν χαρίζονται έτσι εύκολα οι βαθμοί. Θα το δεις.

Έχεις κάποια συγκεκριμένη έρευνα να παραθέσεις ή απλώς έχουμε μία ακόμα περίπτωση Ελληνάρα που γενικεύει με βάση τις δικές του εμπειρίες και δυνατότητες και παρουσιάζει την άποψή του ως την απόλυτη αλήθεια;
 

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
Έχουμε μια αιώνια τάση να τα τσουβαλιάζουμε όλα με συνέπεια τα λάθος συμπεράσματα ή την παραπληροφόρηση.

Σε ορισμένες επιστήμες οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο θεωρητικές ή διδάσκονται σε θεωρητικό επίπεδο μόνο, βρίσκω λογικό να είναι χρήσιμη η παρουσία καθηγητή κι η αλληλεπίδραση με αυτόν. Δε νομίζω πως θα καθόμουν ποτέ σε ένα μάθημα μαθηματικών για παράδειγμα να ψάχνω στο internet για κάθε τι που περιλαμβάνει η διδακτέα ύλη, ούτε πως οι σημειώσεις, αν υπάρχουν ψηφιακά διαθέσιμες, είναι επαρκείς πάντα για να καλύψουν την πολυπλοκότητα αυτών που διδάσκονται.
Όταν όμως υπάρχει πρακτική εφαρμογή, ό,τι χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις θα το μάθεις ψάχνοντας μόνος και θα το μάθεις. Και πρακτικά, και το θεωρητικό του υπόβαθρο. Φυσικά όταν μιλάμε για τελείως θεωρητικά, όπως παιδαγωγικά, γλώσσες, φιλοσοφία και τέτοια, λίγη κριτική σκέψη κι αποστήθηση των βιβλίων/διαλέξεων είναι παραπάνω από αρκετά.


Ας πω όμως για τα τμήματα πληροφορικής που είναι γνωστό ότι είναι απαιτητικά και γεμάτα εργασίες.
Αν και μέχρι και το 3ο εξάμηνο πήγαινα σε όλα τα μαθήματα σχεδόν κάθε φορά, από το 4ο και μετά άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι σε κάποια δεν απαιτούνταν, ότι ήταν χάσιμο χρόνου κι ότι ο καθηγητής τους ήταν βαρετός κι ακατάλληλος ή απλά είχα πολλές εργασίες ώστε να τα κάνω όλα ταυτόχρονα.
Φυσικά και που πήγαινα ποτέ δε παρακολουθούσα και τις 2 ώρες...Συνήθως άρχιζα να βαριέμαι ή να νυστάζω.. Λίγοι καθηγητές και μαθήματα με κρατούσαν με τον τρόπο τους να τους παρακολουθώ ανελλιπώς.
Μέχρι λοιπόν που φτάσαμε στο 6ο κι 7ο εξάμηνο που πήγαινα σε 1 ή κανένα από τα 5-6. Στο 8ο παρακολουθούσα 1/1 μιας και "το ΄χε" ο καθηγητής.
Το αποτέλεσμα ήταν πως στην πλειοψηφία τους, πήγαινα δε πήγαινα, ο βαθμός μου ήταν ανάλογος του ενδιαφέροντος προς το μάθημα και με το κατά πόσο ο καθηγητής ήταν κατάλληλος για αυτή τη θέση. Δεν έφταιγα εγώ που δεν τα πήγα καλά σε μαθήματα όπως "Γραμμική", "Θεωρία Υπολογισμού", "Λογική", "AI", "OS", κι ας παρακολουθούσα κάποια απ' αυτά.
Οπότε έχοντας πλέον αποφοιτήσει, έχω καταλάβει ότι κακώς πήγαινα σε κάποια μαθήματα (5) των πρώτων 2 ετών και πως ενδεχομένως και σε κάποια άλλα αν δε πήγαινα, δε θα είχε διαφορά, παρά αρκούσαν μόνο οι ώρες φροντιστηρίου(2/6).
Φίλος μου δε πήγαινε σχεδόν ποτέ στα μαθήματα, το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε τον ίδιο (πολύ καλό) βαθμό πτυχίου.
Αλλά άλλο παρακολούθηση διαλέξεων κι άλλο να παραδίδουμε ασκήσεις/projects και να διαβάζουμε για την τελική εξέταση.
Περιττώ να πω ότι τα συγράμματα για τμήμα πληροφορικής είναι ότι πιο άχρηστο υπάρχει. (Και για τα μαθήματα μαθηματικών μας θα έλεγα επίσης, αλλά δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τμημάτων μαθηματικών)


Ας είμαστε ρεαλιστές, ούτε όλα τα μαθήματα μας αρέσουν, ούτε οι καθηγητές είναι πάντα κατάλληλοι σε αυτό που προσπαθούν να διδάξουν. Αν ένα από αυτά τα δύο δεν επιτυγχάνεται, τότε παρακολουθούμε δε παρακολουθούμε διαλέξεις, στο ίδιο αποτέλεσμα θα οδηγηθούμε. Στις διαλέξεις διδάσκονται ένα κάρο πράγματα, πόσα από αυτά όμως θα σου μείνουν και θα τα χρειαστείς; Με το απλώς να διαβάζεις πράγματα, δίχως να τα χρησιμοποιείς στην πράξη, θα καταλήξεις να τα ξεχάσεις. Για αυτό υπάρχουν οι σημειώσεις/slides, για να σου παρουσιάζουν τα σημαντικά και πιο αφηρημένα πράγματα. Για λεπτομέρειες, απλώς ψάχνεις και βρίσκεις.
Πολλά μαθήματα για να τα περάσεις δε χρειάζεται κόπος, αλλά τρόπος. Και συνήθως αυτά είναι τα "άχρηστα" μαθήματα ή οι "θεωρητικούρες" με το πολύ μπλα μπλα και τίποτ' άλλο. Που καλή η θεωρία, αλλά το ζήτημα είναι απ' όλα όσα θα ακούσεις να φιλτράρεις τα άκρως σημαντικά και μετά στην εξέταση απλώς να ανακαλύψεις το "κουμπί" τους γιατί συνήθως κι η εξέταση αυτών είναι κάτι επίσης άχρηστο.


Πλάκα έχουν μερικές απόψεις. Ξεχωρίζω τις "Στόχος των πανεπιστημίων είναι να βγάλουν επιστήμονες", "Πρέπει να παρακολουθείς καθημερινά κι ανελλιπώς τα μαθήματα σου", "Αν δε πηγαίνεις, max το 6 και πολύ σου είναι" και "Οι καθηγητές σου δίνουν το κάτι παραπάνω"
Οι οποίες υπό ορισμένες συνθήκες ευσταθούν, αλλά οι επεξηγήσεις που δίνονται έχουν ακόμη πιο πολύ πλάκα.

Γενικά ζούμε ένα σωρό ψέματα, όπως είναι κι η δυσκολία των πανελληνίων. Το θέμα είναι όμως να το καταλάβουμε, τουλάχιστον όταν θα το έχουμε περάσει, και μπορούμε να αναθεωρήσουμε όσες μπαρούφες μας είπαν οι "μεγάλοι", την πλύση εγκεφάλου που έχουμε λάβει κι όσα κάναμε ή δε κάναμε.


Έχω μια τάση να γράφω πολλά...Το καλό είναι ότι δε ξαναγράφω :D
 
Τελευταία επεξεργασία:

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.
Παρακολουθώ την συζήτηση από χθες και έχουμε τις εξής λάθος παραδοχές:
-όλες οι σχολές απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-όλα τα μαθήματα σε μία σχολή απαιτούν την ίδια προσωπική προσπάθεια
-δεν πηγαίνω στις διαλέξεις => ασχολούμαι με το εκάστοτε μάθημα δύο μέρες πριν χρειαστεί να το δώσω
-όλοι οι φοιτητές μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο
κλπ κλπ

Σόρρυ, αλλά αν μου πεις πήγαινε να παρακολουθήσεις μάθημα διδακτικής θα γελάσω γιατί θα το θεωρήσω χαμένη ώρα από την ζωή μου (που θα είναι (για μένα)). Δεν κόπηκε ποτέ κανείς επειδή δεν άκουγε 4 ώρες την εβδομάδα έναν καθηγητή να διαβάζει τα ίδια πράγματα που μπορεί να κάνει ανάγνωση και στο σπίτι του. Και μεταξύ μας, σιγά το μάθημα.
Φέτος, σε κάποια μαθήματα θεώρησα πολύ βοηθητικές τις διαλέξεις, είτε λόγω καθηγητή και των σημειώσεών του, είτε λόγω του ίδιου του μαθήματος και του τρόπου που βολεύει εμένα να μαθαίνω.
Σε άλλα, για τον χ,ψ λόγο δεν πάτησα πάνω από 2 φορές και έλιωσα το σύγγραμμα ή τις σημειώσεις και ανταποκρίθηκα πολύ καλά.
Σε άλλα ούτε πάτησα ούτε τα πήγα καλά αλλά προφανώς δεν φταίει το ότι δεν πήγα στις διαλέξεις ενώ έλιωσα στο σπίτι, ε;
Είναι αστείο, για σχολές σαν την δική μου τουλάχιστον, να λέμε ότι χρειάζεσαι όπως και δήποτε το υλικό της διάλεξης αν θέλεις να μελετήσεις ένα μάθημα. Μέχρι και στο youtube υπάρχουν άπειρα βιντεάκια που τα εξηγούν και μερικά είναι και πολύ πιο βοηθητικά γιατί έχουν γραφικά και 3d μοντέλα, κάτι που εκ των πραγμάτων ένας καθηγητής σε μία τάξη με πίνακα και κιμωλία μάλλον δεν μπορεί να κάνει.
Μάλλον δεν παρακολούθησες την συζήτηση από την αρχή. Το όλο πράγμα άρχισε όταν σε ένα άσχετο thread για τις διακοπές είπα σε ένα μελλοντικό φοιτητή για πλάκα ότι σε ένα μήνα θα θέλει πάλι διακοπές. Αυτός μου είπε ότι δεν πιστεύει ότι θα γίνει αυτό και εγώ του απάντησα ότι θα γίνει γιατί η σχολή είναι κουραστική (όσο και να σου αρέσει) γιατί θα πρέπει να πηγαίνει καθημερινά. Εκεί ουσιαστικά είχε κλείσει αυτή η μικρή κουβεντούλα και την ξανάνοιξε ο άλλος που πετάχτηκε να μου πει ότι παραπληροφορώ τον κόσμο. Και εκεί άρχισε το έλα να δεις. Τα παιδιά που μόλις έδωσαν πανελλήνιες χάρηκαν με το σχόλιό του και το ενδεχόμενό του να αποφύγουν αυτή την κούραση και 2-3 άρχισαν να γράφουν "αλήθεια", "το έχω ακούσει και εγώ αυτό" κτλ. Και εγώ βρέθηκα να προσπαθώ να εξηγήσω πόση ώρα ότι το ότι υπάρχουν κάποια μαθήματα στα οποία οι καθηγητές δεν έχουν όρεξη να δουλέψουν και αναμασάνε ότι λέει ένα PowerPoint, άρα μπορείς να τα διαβάσεις και μόνος σου δεν είναι ο κανόνας που ισχύει στα περισσότερα τμήματα. Φυσικά και μπορείς να κάνεις αυτά που προανέφερες, αλλά όχι πάντα και φυσικά όχι από την αρχή. Όταν έχεις μπροστά σου και συζητάς με μελλοντικούς φοιτητές, δεν θα τους συμβουλέψεις κάτι τέτοιο. Τέτοια πράγματα αρχίζεις και τα βλέπεις αργότερα. Πρέπει να έχεις ήδη παρακολουθήσει παρόμοια μαθήματα για να ξες πως είναι και τι διαπραγματεύονται, να ξες τους καθηγητές καλά (ποιοι ανεβάζουν ποιοτικά αρχεία, ποιοι διδάσκουν εξτρά υλικό μέσα στην αίθουσα, ποιοι βαριούνται που ζούνε στην έδρα τους) κτλ. Χρειάζεται χρόνο πριν βρεις τον προσωπικό σου ρυθμό. Στα πρώτα εξάμηνα παρακολουθείς όσα περισσότερα μπορείς και αρχίζεις να ανακαλύπτεις την επιστήμη σου. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι παραδόσεις στις περισσότερες σχολές είναι σημαντικές ώστε να καταλάβεις καλά το αντικείμενο και για να κρατήσεις τις δικιές σου σημειώσεις (καθώς όπως είπε και η καθηγήτρια πιο πάνω, πολλές φορές μέσα στην τάξη λέγονται πολλά περισσότερα από αυτά που θα βρεις στα βιβλία και στο ίντερνετ, στο οποίο χρειάζεται και ψάξιμο.)

Τώρα για τα διδακτικά που ανέφερες, κακώς τα βλέπεις σαν λιγότερο σημαντικά. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις πως πρέπει να διδάξεις το αντικείμενό σου. Βλέπω ότι είσαι του μαθηματικού. Άρα λογικά θα κάνεις πρακτική σε κάποιο σχολείο. Τότε θα με θυμηθείς. Επίσης υπάρχουν μαθήματα για μαθήματα διδακτικής/παιδαγωγικής. Δεν είναι όλα έτσι όπως τα λες και βοηθάει πολύ η παρακολούθησή τους.Υπάρχουν αυτά τα οποία προανέφερες αλλά υπάρχουν και αυτά τα οποιά έχουν 1) πρακτική διδασκαλία μέσα στις αίθουσες του πανεπιστημίου (πχ μαθήματα πάνω στην διδασκαλία με υπολογιστές στα οποία πρέπει να είσαι παρών για να μάθεις πως θα χρησιμοποιήσεις σωστά τα εκπαιδευτικά λογισμικά ή μαθήματα στα οποία μαθαίνεις να φτιάχνεις πλάνο μαθήματος και σωστές ασκήσεις/διαγωνίσματα μόνος σου) και 2) υπάρχουν και καθηγητές με πείρα από τάξεις κτλ και κάνεις φανταστικές συζητήσεις και μπορούν να σου αλλάξουν τρομερά το όλο σκεπτικό για τον κλάδο.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.
Έχουμε μια αιώνια τάση να τα τσουβαλιάζουμε όλα με συνέπεια τα λάθος συμπεράσματα ή την παραπληροφόρηση.

Σε ορισμένες επιστήμες οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο θεωρητικές ή διδάσκονται σε θεωρητικό επίπεδο μόνο, βρίσκω λογικό να είναι χρήσιμη η παρουσία καθηγητή κι η αλληλεπίδραση με αυτόν. Δε νομίζω πως θα καθόμουν ποτέ σε ένα μάθημα μαθηματικών για παράδειγμα να ψάχνω στο internet για κάθε τι που περιλαμβάνει η διδακτέα ύλη, ούτε πως οι σημειώσεις, αν υπάρχουν ψηφιακά διαθέσιμες, είναι επαρκείς πάντα για να καλύψουν την πολυπλοκότητα αυτών που διδάσκονται.
Όταν όμως υπάρχει πρακτική εφαρμογή, ό,τι χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις θα το μάθεις ψάχνοντας μόνος και θα το μάθεις. Και πρακτικά, και το θεωρητικό του υπόβαθρο. Φυσικά όταν μιλάμε για τελείως θεωρητικά, όπως παιδαγωγικά, γλώσσες, φιλοσοφία και τέτοια, λίγη κριτική σκέψη κι αποστήθηση των βιβλίων/διαλέξεων είναι παραπάνω από αρκετά.


Ας πω όμως για τα τμήματα πληροφορικής που είναι γνωστό ότι είναι απαιτητικά και γεμάτα εργασίες.
Αν και μέχρι και το 3ο εξάμηνο πήγαινα σε όλα τα μαθήματα σχεδόν κάθε φορά, από το 4ο και μετά άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι σε κάποια δεν απαιτούνταν, ότι ήταν χάσιμο χρόνου κι ότι ο καθηγητής τους ήταν βαρετός κι ακατάλληλος ή απλά είχα πολλές εργασίες ώστε να τα κάνω όλα ταυτόχρονα.
Φυσικά και που πήγαινα ποτέ δε παρακολουθούσα και τις 2 ώρες...Συνήθως άρχιζα να βαριέμαι ή να νυστάζω.. Λίγοι καθηγητές και μαθήματα με κρατούσαν με τον τρόπο τους να τους παρακολουθώ ανελλιπώς.
Μέχρι λοιπόν που φτάσαμε στο 6ο κι 7ο εξάμηνο που πήγαινα σε 1 ή κανένα από τα 5-6. Στο 8ο παρακολουθούσα 1/1 μιας και "το ΄χε" ο καθηγητής.
Το αποτέλεσμα ήταν πως στην πλειοψηφία τους, πήγαινα δε πήγαινα, ο βαθμός μου ήταν ανάλογος του ενδιαφέροντος προς το μάθημα και με το κατά πόσο ο καθηγητής ήταν κατάλληλος για αυτή τη θέση. Δεν έφταιγα εγώ που δεν τα πήγα καλά σε μαθήματα όπως "Γραμμική", "Θεωρία Υπολογισμού", "Λογική", "AI", "OS", κι ας παρακολουθούσα κάποια απ' αυτά.
Οπότε έχοντας πλέον αποφοιτήσει, έχω καταλάβει ότι κακώς πήγαινα σε κάποια μαθήματα (5) των πρώτων 2 ετών και πως ενδεχομένως και σε κάποια άλλα αν δε πήγαινα, δε θα είχε διαφορά, παρά αρκούσαν μόνο οι ώρες φροντιστηρίου(2/6).
Φίλος μου δε πήγαινε σχεδόν ποτέ στα μαθήματα, το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε τον ίδιο (πολύ καλό) βαθμό πτυχίου.
Αλλά άλλο παρακολούθηση διαλέξεων κι άλλο να παραδίδουμε ασκήσεις/projects και να διαβάζουμε για την τελική εξέταση.
Περιττώ να πω ότι τα συγράμματα για τμήμα πληροφορικής είναι ότι πιο άχρηστο υπάρχει. (Και για τα μαθήματα μαθηματικών μας θα έλεγα επίσης, αλλά δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με τμημάτων μαθηματικών)


Ας είμαστε ρεαλιστές, ούτε όλα τα μαθήματα μας αρέσουν, ούτε οι καθηγητές είναι πάντα κατάλληλοι σε αυτό που προσπαθούν να διδάξουν. Αν ένα από αυτά τα δύο δεν επιτυγχάνεται, τότε παρακολουθούμε δε παρακολουθούμε διαλέξεις, στο ίδιο αποτέλεσμα θα οδηγηθούμε. Στις διαλέξεις διδάσκονται ένα κάρο πράγματα, πόσα από αυτά όμως θα σου μείνουν και θα τα χρειαστείς; Με το απλώς να διαβάζεις πράγματα, δίχως να τα χρησιμοποιείς στην πράξη, θα καταλήξεις να τα ξεχάσεις. Για αυτό υπάρχουν οι σημειώσεις/slides, για να σου παρουσιάζουν τα σημαντικά και πιο αφηρημένα πράγματα. Για λεπτομέρειες, απλώς ψάχνεις και βρίσκεις.
Πολλά μαθήματα για να τα περάσεις δε χρειάζεται κόπος, αλλά τρόπος. Και συνήθως αυτά είναι τα "άχρηστα" μαθήματα ή οι "θεωρητικούρες" με το πολύ μπλα μπλα και τίποτ' άλλο. Που καλή η θεωρία, αλλά το ζήτημα είναι απ' όλα όσα θα ακούσεις να φιλτράρεις τα άκρως σημαντικά και μετά στην εξέταση απλώς να ανακαλύψεις το "κουμπί" τους γιατί συνήθως κι η εξέταση αυτών είναι κάτι επίσης άχρηστο.


Πλάκα έχουν μερικές απόψεις. Ξεχωρίζω τις "Στόχος των πανεπιστημίων είναι να βγάλουν επιστήμονες", "Πρέπει να παρακολουθείς καθημερινά κι ανελλιπώς τα μαθήματα σου", "Αν δε πηγαίνεις, max το 6 και πολύ σου είναι" και "Οι καθηγητές σου δίνουν το κάτι παραπάνω"
Οι οποίες υπό ορισμένες συνθήκες ευσταθούν, αλλά οι επεξηγήσεις που δίνονται έχουν ακόμη πιο πολύ πλάκα.

Γενικά ζούμε ένα σωρό ψέματα, όπως είναι κι η δυσκολία των πανελληνίων. Το θέμα είναι όμως να το καταλάβουμε, τουλάχιστον όταν θα το έχουμε περάσει, και μπορούμε να αναθεωρήσουμε όσες μπαρούφες μας είπαν οι "μεγάλοι", την πλύση εγκεφάλου που έχουμε λάβει κι όσα κάναμε ή δε κάναμε.


Έχω μια τάση να γράφω πολλά...Το καλό είναι ότι δε ξαναγράφω :D
Ναι βέβαια άλλο το περνάω απλά μαθήματα και άλλο το μου μένουν όντως γνώσεις. Υπήρχαν φοιτητές στην σχολή μου που είχαν περάσει τις λογοτεχνίες (μαθαίνοντας τα σχεδόν απέξω) και δεν θυμόντουσαν ούτε τα βασικά ρεύματα του κάθε αιώνα στα επόμενα εξάμηνα. Και τα θεωρητικά μαθήματα που λες χρειάζονται πολλά περισσότερα από απλό διάβασμα και λίγη κριτική σκέψη και ένα παραπάνω οι γλώσσες(σε ακαδημαϊκό επίπεδο) που ανέφερες. Οι περισσότερες σχολές έχουν πολλά εργαστηριακά μαθήματα και ακόμα και οι εργασίες που αναθέτουν θέλουν αρκετές φορές παρακολούθηση για να καταλάβεις πως θα τις γράψεις σωστά. Κανείς δεν είπε ότι είναι αδύνατον να περάσεις μαθήματα χωρίς παραδόσεις, αλλά για πολλούς λόγους είναι καλό ένας φοιτητής να πηγαίνει (άλλωστε αυτή είναι και η δουλειά του)

Έχεις κάποια συγκεκριμένη έρευνα να παραθέσεις ή απλώς έχουμε μία ακόμα περίπτωση Ελληνάρα που γενικεύει με βάση τις δικές του εμπειρίες και δυνατότητες και παρουσιάζει την άποψή του ως την απόλυτη αλήθεια;
Εσύ έχεις για να μας αποδείξεις το αντίθετο; Εγώ έχω την προσωπική εμπειρία και την είπα σε ένα μελλοντικό φοιτητή. Αν έχεις αντίθετη εμπειρία κάνε δικό σου ποστ και πες του την. Αρκετά με τον κάθε εξυπνάκια να πετάγεται.
 

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μάλλον δεν παρακολούθησες την συζήτηση από την αρχή. Το όλο πράγμα άρχισε όταν σε ένα άσχετο thread για τις διακοπές είπα σε ένα μελλοντικό φοιτητή για πλάκα ότι σε ένα μήνα θα θέλει πάλι διακοπές. Αυτός μου είπε ότι δεν πιστεύει ότι θα γίνει αυτό και εγώ του απάντησα ότι θα γίνει γιατί η σχολή είναι κουραστική (όσο και να σου αρέσει) γιατί θα πρέπει να πηγαίνει καθημερινά. Εκεί ουσιαστικά είχε κλείσει αυτή η μικρή κουβεντούλα και την ξανάνοιξε ο άλλος που πετάχτηκε να μου πει ότι παραπληροφορώ τον κόσμο. Και εκεί άρχισε το έλα να δεις. Τα παιδιά που μόλις έδωσαν πανελλήνιες χάρηκαν με το σχόλιό του και το ενδεχόμενό του να αποφύγουν αυτή την κούραση και 2-3 άρχισαν να γράφουν "αλήθεια", "το έχω ακούσει και εγώ αυτό" κτλ. Και εγώ βρέθηκα να προσπαθώ να εξηγήσω πόση ώρα ότι το ότι υπάρχουν κάποια μαθήματα στα οποία οι καθηγητές δεν έχουν όρεξη να δουλέψουν και αναμασάνε ότι λέει ένα PowerPoint, άρα μπορείς να τα διαβάσεις και μόνος σου δεν είναι ο κανόνας που ισχύει στα περισσότερα τμήματα. Φυσικά και μπορείς να κάνεις αυτά που προανέφερες, αλλά όχι πάντα και φυσικά όχι από την αρχή. Όταν έχεις μπροστά σου και συζητάς με μελλοντικούς φοιτητές, δεν θα τους συμβουλέψεις κάτι τέτοιο. Τέτοια πράγματα αρχίζεις και τα βλέπεις αργότερα. Πρέπει να έχεις ήδη παρακολουθήσει παρόμοια μαθήματα για να ξες πως είναι και τι διαπραγματεύονται, να ξες τους καθηγητές καλά (ποιοι ανεβάζουν ποιοτικά αρχεία, ποιοι διδάσκουν εξτρά υλικό μέσα στην αίθουσα, ποιοι βαριούνται που ζούνε στην έδρα τους) κτλ. Χρειάζεται χρόνο πριν βρεις τον προσωπικό σου ρυθμό. Στα πρώτα εξάμηνα παρακολουθείς όσα περισσότερα μπορείς και αρχίζεις να ανακαλύπτεις την επιστήμη σου. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι παραδόσεις στις περισσότερες σχολές είναι σημαντικές ώστε να καταλάβεις καλά το αντικείμενο και για να κρατήσεις τις δικιές σου σημειώσεις (καθώς όπως είπε και η καθηγήτρια πιο πάνω, πολλές φορές μέσα στην τάξη λέγονται πολλά περισσότερα από αυτά που θα βρεις στα βιβλία και στο ίντερνετ, στο οποίο χρειάζεται και ψάξιμο.)

Τώρα για τα διδακτικά που ανέφερες, κακώς τα βλέπεις σαν λιγότερο σημαντικά. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις πως πρέπει να διδάξεις το αντικείμενό σου. Βλέπω ότι είσαι του μαθηματικού. Άρα λογικά θα κάνεις πρακτική σε κάποιο σχολείο. Τότε θα με θυμηθείς. Επίσης υπάρχουν μαθήματα για μαθήματα διδακτικής/παιδαγωγικής. Δεν είναι όλα έτσι όπως τα λες και βοηθάει πολύ η παρακολούθησή τους.Υπάρχουν αυτά τα οποία προανέφερες αλλά υπάρχουν και αυτά τα οποιά έχουν 1) πρακτική διδασκαλία μέσα στις αίθουσες του πανεπιστημίου (πχ μαθήματα πάνω στην διδασκαλία με υπολογιστές στα οποία πρέπει να είσαι παρών για να μάθεις πως θα χρησιμοποιήσεις σωστά τα εκπαιδευτικά λογισμικά ή μαθήματα στα οποία μαθαίνεις να φτιάχνεις πλάνο μαθήματος και σωστές ασκήσεις/διαγωνίσματα μόνος σου) και 2) υπάρχουν και καθηγητές με πείρα από τάξεις κτλ και κάνεις φανταστικές συζητήσεις και μπορούν να σου αλλάξουν τρομερά το όλο σκεπτικό για τον κλάδο.

Φυσικά και δεν θα συμβουλεύσω ποτέ κανέναν να μην πηγαίνει στα μαθήματά του, όπως εξίσου κακή συμβουλή θεωρώ το "πρέπει να πηγαίνεις όπως και δήποτε σε όλα". Ο καθένας έχει άλλες ανάγκες και άλλους στόχους στη τελική. Αλλά δεν χρειάζεται να τρομοκρατούμε 18 χρονών παιδιά λέγοντάς τους πως αν δεν πηγαίνουν ευλαβικά στη σχολή δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν, θα έχουν ως ταβάνι το 6 και εντέλει δεν θα γίνουν σωστοί επιστήμονες.

Για τα διδακτικά έκανα προφανώς πλάκα, αλλά επίσης προφανώς στη σχολή μου είναι τα πιο εύκολα και όταν τίθεται ζήτημα χρόνου, ιεραρχείς βάσει του τι σου προσφέρει περισσότερα. Φαν φακτ, η πρακτική άσκηση σε σχολεία είναι προαιρετική. :P
 

Kostis-Palamas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Kostis-Palamas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 220 μηνύματα.

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,495 μηνύματα.
Φυσικά και δεν θα συμβουλεύσω ποτέ κανέναν να μην πηγαίνει στα μαθήματά του, όπως εξίσου κακή συμβουλή θεωρώ το "πρέπει να πηγαίνεις όπως και δήποτε σε όλα". Ο καθένας έχει άλλες ανάγκες και άλλους στόχους στη τελική. Αλλά δεν χρειάζεται να τρομοκρατούμε 18 χρονών παιδιά λέγοντάς τους πως αν δεν πηγαίνουν ευλαβικά στη σχολή δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν, θα έχουν ως ταβάνι το 6 και εντέλει δεν θα γίνουν σωστοί επιστήμονες.

Για τα διδακτικά έκανα προφανώς πλάκα, αλλά επίσης προφανώς στη σχολή μου είναι τα πιο εύκολα και όταν τίθεται ζήτημα χρόνου, ιεραρχείς βάσει του τι σου προσφέρει περισσότερα. Φαν φακτ, η πρακτική άσκηση σε σχολεία είναι προαιρετική. :P
Εε καλά δεν τρομοκράτησα κανένα, άλλωστε και οι ίδιοι κατάλαβαν ότι όλα αυτά θα τα δουν μπροστά τους και τότε θα καταλάβουν καλύτερα τα λεγόμενά μου :D
Απλά για να μην έχουν το σκεπτικό ότι φοιτητής σημαίνει αραλίκι και διάβασμα μόνο μέσα στην εξεταστική. Ας έχουν στο μυαλό τους ότι πρέπει να έχουν επαφή με την επιστήμη του και από εκεί και πέρα ο καθένας θα βρει τον δρόμο του. Το 6 κτλ το είπα γιατί νομίζανε ότι το να διαβάζεις και να ασχολείσαι συστηματικά είναι μόνο προαπαιτούεμενο στην περίπτωση που θες να βγάλεις 8,5 και να πάρεις πτυχίο στα 4 χρόνια ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Πιθανόν και να ήμουν λίγο επηρεασμένος από την δική μου σχολή αλλά ήθελα να τους δείξω ότι δεν είναι σαν το σχολείο, οι βαθμοί μπαίνουν πολύ πιο δύσκολα και οι καθηγητές εκεί είναι πολλές φορές αρκετά κολλημένοι και κομπλεξικοί σε θέματα βαθμολόγησης.

Παρεμπιπτόντως δεν ξέρω σε ποιο εξάμηνο είσαι κτλ, αλλά θα σου πρότεινα να κάνεις πρακτική όταν έρθει η ώρα. Είναι από τις πιο ωραίες εμπειρίες μέσα στην σχολή και κανονικά θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική σε όλες καθηγητικές σχολές (κατά την γνώμη μου, μην πεταχτεί κανένας και πει πάλι ότι το λέω σαν γενική αλήθεια και προσπαθώ να αποδείξω πάλι ότι δεν είμαι ελέφαντας.)
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top