[Β' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

spring_mx

Νεοφερμένος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Χαϊδάρι (Αττική). Έχει γράψει 51 μηνύματα.
Να ρωτησω, στο κειμενο 36 στο προσδιορισμο του σκοπου (ut eo uteretur) προχωρουμε σε γερουνδιακη ελξη η οχι????:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos P.

Νεοφερμένος

Ο Giorgos P. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Εδω εχουμε 2 πολυ σημαντικες υποσημειωσεις:
1. με το ρημα utor ειναι δυνατο να κανουμε γερουνδιακη ελξη παρολο που συντασεται με αφαιρετικη.
2. δεν γινεται να κανουμε γερουνδιακη ελξη οταν το αντικειμενο του γερουνδιου ειναι επιθετο ή αντωνυμια ουδετερου γενους.
αρα στη περιπτωση μας ΔΕΝ μπορουμε να κανουμε γερουνδιακη ελξη γιατι το αντ. του γερουνδιου ειναι αντωνθμια ουδ.γεν.(eο)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spring_mx

Νεοφερμένος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Χαϊδάρι (Αττική). Έχει γράψει 51 μηνύματα.
ok ευχαριστω πολυ!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Starborn

Νεοφερμένος

Η Ζέφη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Γεια σας και καλώς σας βρήκα! :D

Έχω μια χαζούλα ερώτηση. Ψάχνω να βρω τα κείμενα των Λατινικών της Γ', καααπου στο internet, για εξάσκηση. Ξέρετε, να είναι κενά ωστε να μπορεί καποιος να κάνει και πάλι τη σύνταξη κλπ.............
Δεν ξέρω αν υπάρχει καν κατι τέτοιο online και ομολογώ πως δεν είχα τον χρόνο να ψάξω και πολύ... :'(
Αλλα λεω, μηπως :)


Ευχαριστώ προκαταβολικά!


-Ζεφη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

'Ερικα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ερικα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 192 μηνύματα.
κοιτα ξερω ενα site μιας φιλολογου γτ κανω το ιδιο με εσενα κ μπραβο μας γτ βοηθαει πραγματικα!!!Βεβαια αυτο το site ειναι μεχρι το κειμενο 45 δν ξερω why...!και εγω ψαχνω κ δν εχει πουθενα!Οριστε:https://www.geocities.com/filologos_douka/g_latinika_keimena_NEW.htm
-----------------------------------------
Ελπιζω να βοηθησα λιγο...!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

'Ερικα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ερικα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 192 μηνύματα.
ναι!ο,τι θελεις βαζεις εδω!(εννοω με τετοια "ανοιχτου τυπου"διατυπωση)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos P.

Νεοφερμένος

Ο Giorgos P. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Δε βαζεις οτι θελεις. σε τετοια ερωτηση τα γραφεις ολα(παρον, παρελθον, μελλον)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

'Ερικα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ερικα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 192 μηνύματα.
Κοιταξε να δεις φιλε μου Γιωργο...Καταρχας στις πανελληνιες,δεν θα σου βαλουν κατι τετοιο κι επειτα,αν σου βαλουν συμφωνω μαζι σου!Απ'την αλλη εδω η φιλη μας απ οτι καταλαβα το θελει για σχολειο η' φροντιστηριο.Εαν δεν της διευκρινιζουν ΔΕΝ ειναι υποχρεωμενη να τα γραψει ολα και το ξερω ΣΤΑΝΤΑΡ αυτο....ββ:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sapfw

Νεοφερμένος

Η sapfw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
το κραταει βεβαια για να μην το κρατουσε θα πρεπε να ηταν accipo...τ θεμα εχει μεσα και το i.. :)))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deina

Νεοφερμένος

Η deina αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 52 μηνύματα.
Σας ευχαριστώ όλους, μάλλον η ερώτηση δεν πρόκειται να είναι τόσο γενική και αόριστη στις εξετάσεις, συμφωνώ, απλά ήταν μια ερώτηση που βρήκα σε βοήθημα και απαντώντας την, σε χρόνο της αρεσκείας μου, αφού δεν υπήρχε συγκεκριμένος κανόνας, από τις λύσεις είδα ότι έκανα λάθος και αναρωτήθηκα αν υπάρχει κάτι πιο συγκεκριμένο που αγνοώ. Το θεωρώ αδιανόητο, και είναι βεβαίως, να δοθεί κάτι τόσο αόριστο και ασαφές Ευχαριστώ και πάλι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Είναι στην ύλη? Σε ένα βοήθημα βρήκα την παρακάτω πρόταση: Ipsi petenti magna spes esset, senatus nihil sane imtentus. Θα αναλύσουμε την μετοχή σε υποθετική πρόταση δηλαδή si peteret?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Filomathhs

Νεοφερμένος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 46 μηνύματα.
de interficiendo Caesare-> de interficiendo Caesarem

unquium resecandorum causa-> unques resecandi causa

ad eam obiurgandam-> ad eam obiurgandum
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

efi_11

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Εφη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Νομικής Θράκης (Κομοτηνή) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν υπαρχει στα κειμενα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fanis4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Fanis4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 137 μηνύματα.
Δεν μπορω να καταλαβω την μετατροπη δευτερευουσων σε μετοχες.Υπαρχει καποιος να μου τα εξηγησει συνοπτικα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Foux

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η (: αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 121 μηνύματα.
Αποφάσισα επιτέλους να ασχοληθώ και λίγο με τα λατινικά και προέκυψαν κάποιες απορίες =[
αν ξέρετε τίποτα, βοηθήστε με!!
1. Στην μετατροπή επιθετικής μετοχής σε αναφορική πρόταση η αναφορική αντωνυμία που θα εισάγει την πρόταση μπαίνει πάντα σε ονομαστική δηλαδή γίνεται υποκείμενο πάντα;
2. Στο μάθημα 24 γίνεται κάποιος να με βοηθήσει στην πλήρη αναγνώριση της πρότασης "quid Nasica responderit";
3. Στο μάθημα 21 το Pisaurum που είναι προς το τέλος ειναι Κατηγορούμενο; Αν ναι, γιατί; Αφού το dicitur δεν συντάσσεται με κατηγορούμενο.. =/
4. Στο μάθημα 38 το quodam είναι επιθετικός στο sacello ή στο nocte;

Αυτά! Θα ήμουν υπόχρεη αν με βοηθούσατε λιγάκι. :'(:'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
1.Nαι
4.Στο sacello γιατί το nocte είναι θηλυκό και θα ήταν quadam
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
1. Ναι
2. Δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική πρόταση μερικής άγνοιας ως αντικείμενο στο απαρέμφατο scire, εισάγεται με την ερωτ. αντωνυμία quid, εκφέρεται με υποτακτική, γιατί η εξάρτηση δίνει μια υποκειμενική χροιά στο περιεχόμενο της ερώτησης, και συγκεκριμένα με υποτακτική παρακειμένου (responderit), γιατί εξαρτάται από ρήμα αρκτικού χρόνου (visne scire), και δηλώνει το προτερόχρονο στο παρόν.
3. Είναι κατηγορούμενο
4. Είναι επιθετικός στο sacello, γιατί αν ήταν στο nocte θα ήταν quadam
Ελπίζω να σε βοήθησα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Starborn

Νεοφερμένος

Η Ζέφη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Αααααααααααααααααααα :jumpy:
Σ' ευχαριστώ πολύ!!! Βοήθησες πολύ!!!
Αντε και 20αρες στα Λατινικά ;):D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fanis4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Fanis4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 137 μηνύματα.
Ρε παιδια δεν υπαρχει κανεις να βοηθησει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ειμαρμένη

Δραστήριο μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 494 μηνύματα.
Αρχικoί κανόνες:
1.Οι πλάγιες ερωτηματικές,οι παραβολικές,οι συμπερασματικές,οι ενδοιαστικές,οι προτάσεις του quominus/quin,οι τελικές και οι βουλητικές δε μετατρέπονται σε μετοχές(είναι δηλαδή για να τις θυμάσαι οι προτάσεις που έχουν ιδιόμορφη ακολουθία χρόνων+οι πλάγιες ερωτηματικές και οι παραβολικές).
2.Οι βουλητικές και οι προτάσεις του quominus/quin μετατρέπονται σε τελικό απαρέμφατο που είναι πάντα χρόνου Ενεστώτα.
3.Εάν στην πρόταση υπάρχει τύπος του ρήματος "sum" δε γίνεται μετατροπή γιατί το ρήμα "sum" δεν έχει εύχρηστη μετοχή.
4.Η αναφορική πρόταση γίνεται μετοχή μόνο εάν΄η αναφορική αντωνυμία είναι υποκείμενο του ρήματος.
Πιο αναλυτικά:

1)Αν το ρήμα της πρότασης που μετατρέπουμε σε μετοχή είναι

α.σε χρόνο Ενεστώτα ή Παρατατικό,χρησιμοποιούμε μετοχή Ενεστώτα.

β.σε χρόνο Παρακείμενο ή Υπερσυντέλικο,χρησιμοποιούμε μετοχή Παρακειμένου.(Ρήμα Ενεργητικού Παρακειμένου ή Υπερσυντελίκου μετατρέπεται σε μετοχή Παθητικόυ παρακειμένου η οποία είναι αφαιρετική απόλυτος)
  • quod Asia vidit->Αsia visa a Murena.
Έχεις μια δευτερεύουσα αιτιολογική πρόταση(σύμφωνα με τους Αρχικούς κανόνες ξέρεις ότι οι αιτιολογικές προτάσεις μετατρέπονται σε μετοχές)αυτό σου δίνει το φως για να συνεχίσεις.Το ρήμα σου είναι Ενεργητικού Παρακειμένου άρα σύμφωνα με την παραπάνω παρένθεση η μετοχή σου θα είναι παθητικού παρακειμένου κι άρα αφαιρετική απόλυτη->visa,Υποκείμενο της μετοχής γίνεται το Asia κι έτσι έχεις σχηματίσει μία αφαιρετική απόλυτο αιτιολογική μετοχή(σούπερ ε;)
Δηλώνεις και το ποιητικό αίτιο->a Murena και είσαι έτοιμος.

γ.σε χρόνο Μέλλοντα ή Σ.Μέλλοντα,χρησιμοποιούμε μετοχή Μέλλοντα.

2)

α.Αν το υποκείμενο που έχει η δευτερεύουσα που μετατρέπεται σε μετοχή είναι όρος του ρήματος της κύριας πρότασης(δηλαδή Υποκείμενο ή Αντικείμενο),χρησιμοποιούμε συνημμένη μετοχή,που θα πρέπει να συμφωνεί με το υποκείμενό της σε γένος, αριθμό και πτώση.(Η επιθετική μετοχή,δηλαδή αυτή που προκύπτει από τη σύμπτυξη της αναφορικής πρότασης,είναι πάντα συνημμένη και μάλιστα στο Υποκείμενο,βλ.4.)

Όταν η μετοχή είναι συνημμένη στο Υποκείμενο τότε τίθεται σε Ονομαστική.
  • ego,cum te quaererem->ego quaerens te.
Έχεις μια δευτερεύουσα χρονική πρόταση άρα μπορείς να συνεχίσεις τη μετατροπή της σε μετοχή.Το ρήμα της είναι χρόνου Παρατατικού και άρα θα χρησιμοποιήσεις μετοχή Ενεστώτα.Κι επειδή το υποκείμενο της δευτερεύουσας είναι ίδιο με της Κύριας η μετοχή σου θα είναι συνημμένη στο Υποκείμενο σε πτώση Ονομαστική.΄Άρα έχεις φτιάξει μια χρονική μετοχή συνημμένη στο Υποκείμενο του ρήματος.


Όταν η μετοχή είναι συνημμένη στο Αντικείμενο τότε τίθεται στην πτώση του(Αιτιατική-Δοτική).
  • cum Octavianus...rediret,homo occurrit ei...->Octaviano redeunti homo occurit... (Αρκετά δύσκολο παράδειγμα κι έχει να πέσει απ'τις δέσμες)
Πάλι χρονική πρόταση,τα γνωστά.Το ρήμα σου είναι Παρατατικού άρα θα χρησιμοποιήσεις μετοχή Ενεστώτα του ρήματος redeo.Αυτή τη φορά όμως η μετοχή σου είναι συνημμένη στο αντικείμενο(ei)το οποίο είναι σε πτώση δοτική.Άρα θα κάνεις και τη μετοχή σου σε πτώση δοτική για να συμφωνεί με το Αντικείμενο του ρήματος της Κύριας πρότασης που τώρα θα γίνει Υποκείμενο της.


β.Αν,όμως,το υποκείμενο που έχει η δευτερεύουσα που μετατρέπεται σε μετοχή δεν είναι όρος του ρήματος της κύριας πρότασης,χρησιμοποιούμε απόλυτη αφαιρετική.
  • si habet Asia suspicionem quandam luxuriae,debemus...->habente Asia.
Δευτερεύουσα υποθετική πρόταση οπότε γίνεται η μετατροπή της σε μετοχή.Έχεις ρήμα Ενεστώτα άρα κι η μετοχή θα είναι Ενεστώτα.Επειδή όμως το υποκείμενο της δευτερεύουσας δεν είναι όρος του ρήματος της Κύριας,θα την κάνεις αφαιρετική απόλυτο.Habente,και το Αsia θα είναι υποκείμενο της.Άρα έχεις κάνει μια αφαιρετική απόλυτο υποθετική μετοχή με Υποκείμενο το Asia.


Μην πανικοβάλλεσαι,κάνε παραδείγματα γιατί αυτά που σου έγραψα ίσως σου φαίνονται κινέζικα,εγώ με παραδείγματα τα έμαθα,αν τα έμαθα.Ελπίζω να βοήθησα και να μην είναι αργά.
Habeas bonam fortunam!
-----------------------------------------
Ουψ,μόλις τώρα είδα το "συνοπτικά".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top