Βοήθεια/Απορίες στις ΑΟΘ

Northern Skies

Νεοφερμένος

Η Northern Skies αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Την έλυσα τελικά!! :D
Την προχώρησα και μόνη μου αλλά κόλλησα σ' ένα σημείο γιατί δε σκέφτηκα ότι έπρεπε να κάνω σύστημα και να το λύσω!!
Ευχαριστώ πολύ πολύ πολύ!!! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Γαμάτο μάθημα! Θα το ξανάδινα και φέτος παρόλο που έχω περάσει... Είναι εύκολο και σας δίνει και 20αράκι. και έχει τις πιο γαμάτες θεωρίες... Τί μιγαδικοί και βλακείες, τί μηχανικές ταλαντώσεις, τί αρχαία, τί φτιάξε έναν αλγόριθμο...μπούρδες. Μία επιχείρηση πουλάει ένα αγαθό 2 ευρώ και η ζήτηση είναι 400... πςςς αυτά είναι! χαχαχα... Συγχαρητήρια για όσους το επίλεξαν... Το 5ο πεδίο έχει γαμάτες σχολές δε αθ το μετανιώσετε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Glix

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ανδρεας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 162 μηνύματα.
Χρειαζομαι βοηθεια για μια ασκηση...
Η ασκηση ειναι απο το 5ο κεφαλαιο και δινει
QD=160-4P
QS=-40+4P
και λεει οτι το κρατος επιβαλλει ανωτατη τιμη PA και ως αποτελεσμα δημιουργουνται συνθηκες μαυρης αγορας και καπελο ισο με 20.
Να βρειτε την PA που ειναι και η ανωτατη τιμη απο το κρατος.
Βρηκα το σημειο ισορροπιας με Po=25 και Qo=60 και εκανα και σχημα...
Επισης το καπελο ισουται με P2-PA δηλαδη 20=P2-PA...Δεν ξερω τι πρεπει να κανω μετα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Χρειαζομαι βοηθεια για μια ασκηση...
Η ασκηση ειναι απο το 5ο κεφαλαιο και δινει
QD=160-4P
QS=-40+4P
και λεει οτι το κρατος επιβαλλει ανωτατη τιμη PA και ως αποτελεσμα δημιουργουνται συνθηκες μαυρης αγορας και καπελο ισο με 20.
Να βρειτε την PA που ειναι και η ανωτατη τιμη απο το κρατος.
Βρηκα το σημειο ισορροπιας με Po=25 και Qo=60 και εκανα και σχημα...
Επισης το καπελο ισουται με P2-PA δηλαδη 20=P2-PA...Δεν ξερω τι πρεπει να κανω μετα....

1) Λύνεις τις δυο εξισώσεις ως προς Ρ.
2) Ως PΑ θα θεωρήσεις την τιμή που θα σου δίνει η συνάρτηση προσφοράς, γιατί στους παραγωγούς είναι που μπαίνει ο περιορισμός να πουλάνε σε αυτήν την τιμή.
3) Ως Ρ2 θα θεωρήσεις την τιμή που θα σου δίνει η συνάρτηση ζήτησης, γιατί την τιμή Ρ2 είναι που πληρώνουν οι καταναλωτές, μαζί με το καπέλο.
4) Όπως λες, θα λύσεις την εξίσωση Ρ2-ΡΑ και θα βρεις σαν αποτέλεσμα ένα Q. Αυτό είναι το Q στο οποίο γίνεται όλο το πανηγύρι.
5) Βάζεις το Q που βρήκες στην συνάρτηση προσφοράς και βρήκες την ανώτατη τιμή.
6) Βάζεις το Q στην συνάρτηση ζήτησης και βρήκες την τιμή, μαζί με το καπέλο. Επαληθεύεις αν το καπέλο σου βγήκε 20. Αν δεν βγήκε, κοιτάς τι λάθος έχεις κάνει στις πράξεις.

Το σημείο ισορροπίας δεν χρειαζόταν να το βρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Glix

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ανδρεας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 162 μηνύματα.
1) Λύνεις τις δυο εξισώσεις ως προς Ρ.
2) Ως PΑ θα θεωρήσεις την τιμή που θα σου δίνει η συνάρτηση προσφοράς, γιατί στους παραγωγούς είναι που μπαίνει ο περιορισμός να πουλάνε σε αυτήν την τιμή.
3) Ως Ρ2 θα θεωρήσεις την τιμή που θα σου δίνει η συνάρτηση ζήτησης, γιατί την τιμή Ρ2 είναι που πληρώνουν οι καταναλωτές, μαζί με το καπέλο.
4) Όπως λες, θα λύσεις την εξίσωση Ρ2-ΡΑ και θα βρεις σαν αποτέλεσμα ένα Q. Αυτό είναι το Q στο οποίο γίνεται όλο το πανηγύρι.
5) Βάζεις το Q που βρήκες στην συνάρτηση προσφοράς και βρήκες την ανώτατη τιμή.
6) Βάζεις το Q στην συνάρτηση ζήτησης και βρήκες την τιμή, μαζί με το καπέλο. Επαληθεύεις αν το καπέλο σου βγήκε 20. Αν δεν βγήκε, κοιτάς τι λάθος έχεις κάνει στις πράξεις.

Το σημείο ισορροπίας δεν χρειαζόταν να το βρεις.

Μολις το εκανα...απλα κολλησα στο βημα 4 που ειπες να λυσω την εξισωση...Στην αρχη πηρα P2-PA=0 και εβγαζα το Q=60 σαν το Q ισορροπιας αλλα μετα προβληματιστικα και πηρα P2-PA=20 και το βρηκα...
Χιλια ευχαριστω.:clapup::clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Solid

Νεοφερμένος

Ο Solid αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Γεια σας παιδια ειμαι καινουργιος στο site,μου φενετε πολυ ωραιο και ενδιαφερον.:)
Θα ηθελα ομως την βοηθεια σας παρακαλω και την χρειαζομαι αμεσσα!:redface:
Ειμαι μαθητης 3ης Λυκειου και εχω επιλεξει Τεχνολογικη κατευθυνση με μαθημα επιλογης Μαθηματικα Γεν.
Το θεμα ειναι οτι κανω στο σχολειο μαθημα ΑΟΘ αλλα ποτε δεν εδινα σημασια στο μαθημα γιατι δεν ηθελα να το δωσω Πανελλαδικες.Προσφατα ομως συμπερανα οτι ειναι ενα βατο μαθημα με σχετικα μικρη υλη και αμα το διαβασω θα μπορω να βγαλω καποια παραπανω μορια στις Πανελλαδικες γραφοντας εναν βαθμο τουλαχιστον 16.5-17(αναλογα με τα υπολοιπα μαθημα,βαση υπολογισμων που εχω κανει).
Για το λογο αυτο εκανα 4 μαθημα ιδιαιτερα φτανοντας στο 3ο κεφαλαιο βιαστικα βιαστικα.Αλλα δυσκολευομαι να αποφασησω αν αξιζει να το δηλωσω ως μαθημα στις Πανελλαδικες θυσιαζοντας χρονο απο καποια αλλα μαθηματα(ή ελευθερο χρονο) για να φτασω στο (ικανοποιητικο) επιπεδο του σχολειου καθως στο 1ο τετραμηνο πειρα 14!
Γι'αυτο θα σας παρακαλουσα να μου πειτε την γνωμη σας για την δυσκολια του μαθηματος και αν καποιος που ουσιαστικα ξερει βασικα πραματα,αν αρχισει να διαβαζει τωρα (χωρις ομως να ξοδευει,πολυ χρονο απο την ημερα του) θα μπορεσει να γραψει ενα 17 τουλαχιστον.
ΚΑΙ ΑΝ καποιος μπορει να μου πει που κυμενετε το ποσοστο των μαθητων που γραφουν πανω απο 16-17 θα του ειμουν ευγνωμων.
Σας ευχαριστω πολυ:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
Γεια σας παιδια ειμαι καινουργιος στο site,μου φενετε πολυ ωραιο και ενδιαφερον.:)
Θα ηθελα ομως την βοηθεια σας παρακαλω και την χρειαζομαι αμεσσα!:redface:
Ειμαι μαθητης 3ης Λυκειου και εχω επιλεξει Τεχνολογικη κατευθυνση με μαθημα επιλογης Μαθηματικα Γεν.
Το θεμα ειναι οτι κανω στο σχολειο μαθημα ΑΟΘ αλλα ποτε δεν εδινα σημασια στο μαθημα γιατι δεν ηθελα να το δωσω Πανελλαδικες.Προσφατα ομως συμπερανα οτι ειναι ενα βατο μαθημα με σχετικα μικρη υλη και αμα το διαβασω θα μπορω να βγαλω καποια παραπανω μορια στις Πανελλαδικες γραφοντας εναν βαθμο τουλαχιστον 16.5-17(αναλογα με τα υπολοιπα μαθημα,βαση υπολογισμων που εχω κανει).
Για το λογο αυτο εκανα 4 μαθημα ιδιαιτερα φτανοντας στο 3ο κεφαλαιο βιαστικα βιαστικα.Αλλα δυσκολευομαι να αποφασησω αν αξιζει να το δηλωσω ως μαθημα στις Πανελλαδικες θυσιαζοντας χρονο απο καποια αλλα μαθηματα(ή ελευθερο χρονο) για να φτασω στο (ικανοποιητικο) επιπεδο του σχολειου καθως στο 1ο τετραμηνο πειρα 14!
Γι'αυτο θα σας παρακαλουσα να μου πειτε την γνωμη σας για την δυσκολια του μαθηματος και αν καποιος που ουσιαστικα ξερει βασικα πραματα,αν αρχισει να διαβαζει τωρα (χωρις ομως να ξοδευει,πολυ χρονο απο την ημερα του) θα μπορεσει να γραψει ενα 17 τουλαχιστον.
ΚΑΙ ΑΝ καποιος μπορει να μου πει που κυμενετε το ποσοστο των μαθητων που γραφουν πανω απο 16-17 θα του ειμουν ευγνωμων.
Σας ευχαριστω πολυ:D

Γεια σου Solid,

Στην ερώτηση σου για το αν ξεκινήσει κάποιος να διαβάζει τώρα, πόσο θα γράψει, δεν μπορώ να σου απαντήσω με περισσή σιγουριά. Βλέπεις, ο βαθμός που θα γράψεις στο τέλος είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, όπως:

1) Πόσο πραγματικά θα διαβάσεις και τι εννοείς "χωρίς όμως να ξοδεύει πολύ χρόνο από την ημέρα του".
2) Τι θέματα θα πέσουν.
3) Αν θα κολλήσει το μυαλό σου την ώρα που θα γράφεις.

Μπορώ όμως να σου πω δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα από την περσινή χρονιά, που ανέλαβα δύο μαθητές μέσα στην χρονιά. Υπενθυμίζω ότι τα περσινά θέματα ήταν αρκετά βατά, μέτριας θα έλεγα δυσκολίας.

Ο πρώτος μαθητής που ανέλαβα με πήρε τέλη Γενάρη. Κάναμε ένα δίωρο την εβδομάδα, και κυριολεκτικά τον έσκισα στις ασκήσεις. Ο ίδιος ήταν πολύ πρόθυμος να δουλέψει και διάβασε σαν σκυλί την θεωρία. Βγάλαμε την ύλη μια φορά μέχρι τέλη Απριλίου και μετά κάναμε μια mini επανάληψη. Το Σαββατοκύριακο πριν δώσει, κάναμε δύο μαθήματα. Το παιδί πήγε και έγραψε 100 στα 100.

Ο δεύτερος μαθητής που ανέλαβα με πήρε αρχές Μαΐου. Ναι, καλά διάβασες, 10 μέρες πριν τις εξετάσεις. Το παιδί μέχρι τότε δεν είχε ιδέα για τις ΑΟΘ, απλά πηγαινόφερνε τα βιβλία. Κάναμε πέντε τρίωρα (ένα για κάθε κεφάλαιο), όσα προλαβαίνει να κάνει ένας άνθρωπος φυσικά, και μάλιστα καταμεσής των εξετάσεων. Δεν μπορώ να πω ότι διάβασε θεωρία (είμαι σίγουρος ότι οι περισσότερες από τις μονάδες που έχασε ήταν στα θέματα θεωρίας), αλλά ήταν έξυπνος και έπιανε με την μία τον τρόπο λύσης των ασκήσεων. Στο τέλος έγραψε 60 στα 100, δηλαδή 12.

Με λίγα λόγια, μπορώ να σου πω πως θα σε συμβούλευα να το δηλώσεις, αλλά πρέπει φυσικά να σου υπενθυμίσω πως δεν θα γράψεις όσο νομίζεις αν το πάρεις στην πλάκα. Και τα δυο παιδιά που σου ανέφερα, πήραν το μάθημα στα σοβαρά. Ναι, είναι ένα εύκολο μάθημα, αλλά αν πας αδιάβαστος θα είναι το πιο δύσκολο μάθημα του κόσμου.

Επίσης, υπάρχει και ένα ακόμη θέμα. Έχεις κάνει την αίτηση για τις πανελλήνιες; Γιατί αν την έχεις κάνει, δεν είμαι σίγουρος για το αν μπορείς να την τροποποιήσεις. Για αυτό μπορεί να σε ενημερώσει ο διευθυντής του σχολείου σου. Επίσης, έχε υπόψιν σου πως η προθεσμία λήγει στις 25 Φεβρουαρίου, δηλαδή αύριο. Για αυτό, πρέπει να κινηθείς γρήγορα.

Όσον αφορά τα ποσοστά που ζητάς, ιδού:

Το ποσοστό των παιδιών που έγραψε από 18 έως 20 ήταν:
2007: 32,66&
2008: 23,65%
2009: 28,50%
2010: 31,45%

Για βαθμούς από 15 έως 17,9 έχουμε:
2007: 22,88%
2008: 21,55%
2009: 22,46%
2010: 19,53%

Περισσότερα στοιχεία: https://ypepth.opengov.gr/panaretos/wp-content/uploads/2010/07/vathmologies_2010-05jl102.xls
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

catgirlbarbara

Δραστήριο μέλος

Η catgirlbarbara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 428 μηνύματα.
παιδια πως λυνεται η γραμμικη συναρτηση; για παραδειγμα πως θα λυσω το
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • Untitled.png
    Untitled.png
    11.6 KB · Εμφανίσεις: 217

geokam

Δραστήριο μέλος

Ο geokam αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 626 μηνύματα.
είναι ένα απλό σύστημα δύο εξισώσεων με δύο αγνώστους.
μπορείς να αφαιρέσεις κατά μέλη (ή αλλιώς μέθοδος των αντίθετων συντελεστών), οπότε τα α φεύγουν και μένει - 2β = 5 ή β = -2,5
μετά πηγαίνεις στην πρώτη σχέση αντικαθιστάς το β και έχεις α = 25
άρα η συνάρτηση είναι QD = 25 - 2,5 P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ilias77

Νεοφερμένος

Ο ilias77 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
καλησπερα παιδια....εχω μια απορια εδω στο Α.Ο.Θ. λοιπον λεει :

1) η εξισωση προσφορας ενος αγαθο ειναι QS=-150=0.8P. Αν για την τιμη των 300 ευρω παρουσιαζει ελλειμα 280 μοναδων ενω στην τιμη των 700 ευρω παρουσιαζει πλεονασμα 280 μοναδων, να βρειτε την τιμη και την ποσοτητα ισορροπιας (συναρτηση ζητησης γραμμικη)

να σας πω τι εκανα εγω να μου πειτε την γωμη σας.
πρωτον πηρα QD-QS=280 μετα αντικατεστησα οπυ Qs την συναρτηση που μας εδεινε και βρικα το QD
μετα πηρα το ιδιο με την τιμη των 700 ευρω και με πραξεις βρικα τον QD.

Δεν ξερω αν ειναι σωστο μπορειτε να με βοηθησετε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Glix

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ανδρεας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 162 μηνύματα.
καλησπερα παιδια....εχω μια απορια εδω στο Α.Ο.Θ. λοιπον λεει :

1) η εξισωση προσφορας ενος αγαθο ειναι QS=-150=0.8P. Αν για την τιμη των 300 ευρω παρουσιαζει ελλειμα 280 μοναδων ενω στην τιμη των 700 ευρω παρουσιαζει πλεονασμα 280 μοναδων, να βρειτε την τιμη και την ποσοτητα ισορροπιας (συναρτηση ζητησης γραμμικη)

να σας πω τι εκανα εγω να μου πειτε την γωμη σας.
πρωτον πηρα QD-QS=280 μετα αντικατεστησα οπυ Qs την συναρτηση που μας εδεινε και βρικα το QD
μετα πηρα το ιδιο με την τιμη των 700 ευρω και με πραξεις βρικα τον QD.

Δεν ξερω αν ειναι σωστο μπορειτε να με βοηθησετε?

Κοιτα εγω τι εκανα αλλα δεν ειμαι σιγουρος.
Για την τιμη 300 πηγα στην συναρτηση της προσφορας και βρηκα το Qs στη τιμη 300 ισο με 90
Μετα εκανα το ιδιο για την τιμη 700 και βρηκα το Qs στην τιμη 700 ισο με 370
Μετα πηρα την σχεση 2 φορες QD-Qs=280 (αφου το ελλειμα και το πλεονασμα ειναι 280,αρα δεν αλλαζει τιποτα)
και βρηκα μια το QD στην τιμη των 300 ισο 840
και επισης το QD στην τιμη των 700 ισο με 370
Τωρα νομιζω πως πρεπει να παρεις τον τυπο (Qd-Q1) / (P-P1)=(Q2-Q1)/(P2-P1) και θα βρεις την Qd απο εκει και μετα θα τις παρεις ισες(Qd=Qs) θα βρεις το σημειο ισορροπιας και μπλα μπλα μπλα :D
TIP:ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΧΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΒΟΗΘΑΕΙ ΑΡΚΕΤΑ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sourotiri

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Sourotiri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου. Έχει γράψει 1,038 μηνύματα.
καλησπερα παιδια....εχω μια απορια εδω στο Α.Ο.Θ. λοιπον λεει :

1) η εξισωση προσφορας ενος αγαθο ειναι QS=-150+0.8P. Αν για την τιμη των 300 ευρω παρουσιαζει ελλειμα 280 μοναδων ενω στην τιμη των 700 ευρω παρουσιαζει πλεονασμα 280 μοναδων, να βρειτε την τιμη και την ποσοτητα ισορροπιας (συναρτηση ζητησης γραμμικη)

να σας πω τι εκανα εγω να μου πειτε την γωμη σας.
πρωτον πηρα QD-QS=280 μετα αντικατεστησα οπυ Qs την συναρτηση που μας εδεινε και βρικα το QD
μετα πηρα το ιδιο με την τιμη των 700 ευρω και με πραξεις βρικα τον QD.

Δεν ξερω αν ειναι σωστο μπορειτε να με βοηθησετε?

Για Ρ=300, το Qs=90
Για Ρ=700, το Qs=410

Eπίσης, για Ρ=300, Qd-Qs=280 <=>
α+300β-90=280
α+300β=370 (1)

Επίσης, για Ρ=700, Qs-Qd=280 <=>
410-(α+700β)=280
410-a-700b=280
a+700P=130 (2)

Παίρνεις τις (1) και (2) και λύνεις το σύστημα για να βρεις το α και το β του τύπου της συνάρτησης ζήτησης:
α+300β=370
α+700β=130

Αν αφαιρέσεις κατά μέλη, προκύπτει ότι

-400β=240
Άρα το β= - 0.6
και αν το βάλεις σε κάποια από τις δυο σχέσεις του συστήματος, προκύπτει πως α=550

Άρα η συνάρτηση ζήτησης είναι Qd=550 - 0,6P
Εφόσον η συνάρτηση προσφοράς σου είναι Qs= -150 + 0,8P,
Σε αυτό το σημείο, κάνουμε μια μικρή επαλήθευση για να δούμε αν έχουμε βρει τις σωστές συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς.
Ξέρουμε ότι στην τιμή των 300€, έχουμε έλλειμμα 280 μονάδων. Για να δούμε αν συμβαίνει αυτό:
Qd-Qs=280
550-0,6P-(-150+0,8P)=280
550-0,6P+150-0,8P=280
700-1,4P=280
1,4P=420
P=300.

Αντίστοιχα, κάνουμε την επαλήθευση για την τιμή των 700€, όπου έχουμε πλεόνασμα 280 μονάδων:
Qs-Qd=280
-150+0,8P-(550-0,6P)=280
-150+0,8P-550+0,6P=280
-700P+1,4P=280
1,4P=980
P=700.

Παρατηρούμε ότι οι δύο συναρτήσεις που έχουμε βρει, συμφωνούν με τα δεδομένα του προβλήματος, άρα είμαστε σωστοί και συνεχίζουμε:


Στο σημείο ισορροπίας είναι Qd=Qs, οπότε:

550 - 0,6Ρ = -150 + 0,8Ρ
1,4Ρ=700
Ρισορροπίας=500

και αν βάλουμε το Ρισορροπίας στις συναρτήσεις ζήτησης ή/και προσφοράς, θα βρούμε το Qισορροπίας:

Το βάζω στην Qd: Qd=550 - 0,6P
Qd=550 - 0,6*500
Qd=550 - 300
Qd=250

Το βάζω και στην Qs για να δω αν είμαι σωστός:
Qs= - 150 + 0,8P
Qs= - 150 + 0,8*500
Qs= - 150 + 400
Qs=250

Τέλος της άσκησης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vicky1986

Νεοφερμένος

Η vicky1986 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Ρε παιδιά στο παιδαγωγικό που; ψάχνω και δε το έχω βρει πουθενά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jimmaras

Νεοφερμένος

Ο Δημητρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Κλησπερα!
Θα μπω κατευθειαν στο θεμα! Θελω να ρωτησω κατι οσον αφορα μια ασκηση του 5ου κεφαλαιου!
Ρωταει για το ποιο θα ειναι το οφελος που προεκυψε για τους παργωγους απο την επιβολη της κατωτατης τιμης!

Ετσι οπως το καταλαβαινω ... Θα παω να βρω για το ποια ηταν η συνολικη δαπανη των καταναλωτων στην τιμη ισορροπιας (Ρε x Qε)
και μετα να παω να βρω τη συνολικη δαπανη των καταναλωτων μετα απο την επιβολη της κατωτατης τιμης καθως και να βρω τα εξοδα του κρατους. Θα προσθεσω συνολικη δαπανη των καταναλωτων μετα απο την επιβολη της κατωτατης τιμης και τα εξοδα τους κρατους μειων
η συνολικη δαπανη των καταναλωτων στην τιμη ισορροπιας.

Σωστο ? Ακουω αλλες προτασεις!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Siritoss

Νεοφερμένος

Ο Siritoss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Σε αυτα που λες βάλε αντι για συνολικη δαπανη καταναλωτων, συνολικα εσοδα παραγωγων και νομιζω θα εισαι σωστος

αν και τωρα που το ξανασκεφτομαι, ακυρο αυτο που ειπα, σωστος πρεπει ειναι ο συλλογισμος σου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
Σωστός είσαι, θα είναι PkQd +Pk(Qs-Qd)-PoQo= PkQs-PoQo.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
Καλησπέρα θα ήθλεα κάποιος να μου εξηγήσειτην κατώτατη τιμή και αν μπορει να μου δείξε οσο γίνεται πιο αναλυτικά πώς λύνεται η άσκηση αυτή
Ενα προιον έχει συνάρτηση ζήτησης QD=360-1.6P ΚΑΙ QS=120=0,8P
ΤΟ ΚΡΆΤΟς ΕΠΙΒΆΛΕΙ κατώτατη τιμή pk 150
A)ποσα εβρώ θα δαπανήσει το κράος για την αγορά του πλεονάσματος?
β)πόσα θα δαπανήσουν οι καταναλωτε΄ς?
γ)συνολικά έσοδα παραγωγων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dmitsos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 929 μηνύματα.
α) Η κατώτατη τιμή επιβάλλεται από το κράτος για να προστατεύσει το εισόδημα των παραγωγών και είναι υψηλότερη από την τιμή ισορροπίας. Σύμφωνα με τις εξισώσεις που δίνεις, στην κατώτατη τιμή = 150 ευρώ, οι καταναλωτές ζητάνε πόσοτητα Qd=320-1,6 * 150=120 μονάδων και οι παραγωγοί προσφέρουν Qs=120+0,8 * 150=240 μονάδων. Συνεπώς δημιουργείται πλεόνασμα ίσο με Qs-Qd=120 μονάδων. Το πλεόνασμα αυτό το αγοράζει το κράτος στην κατώτατη τιμή και το διαθέτει στην αγορά σε περιόδους μειωμένης παραγωγής ή σε αγορές του εξωτερικού. Το κράτος θα δαπανήσει ποσό ίσο με
Pk * (πλεόνασμα) = 150 * 120 = 18.000 ευρώ.

β) Στην τιμή Pκ οι καταναλωτές ζητάνε και αγοράζουνε ποσότητα Qd για την οποία δαπανάνε ποσό ίσο με Pk * Qd= 150 * 120 = 18.000 ευρώ

γ) Τα συνολικά έσοδα των παραγωγών προκύπτουν από το άθροισμα των ποσών που πληρώνουν οι καταναλωτές αλλά και το κράτος, δηλαδή είναι συνολικά ίσα με 18.000+18.0000=36.000 ευρώ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Michaelgr2009

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Michaelgr2009 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 164 μηνύματα.
ευχαριστώ!κατι άλλο μήπως μπορει καποιος να μου δώσει καποιο σαιτ νακατεβασω καινα εκτυπόσω ασκήσεις για ναεξασκούμαι?απο 5ο κεφάλαιο αν γίνεται
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

catgirlbarbara

Δραστήριο μέλος

Η catgirlbarbara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 428 μηνύματα.
ευχαριστώ!κατι άλλο μήπως μπορει καποιος να μου δώσει καποιο σαιτ νακατεβασω καινα εκτυπόσω ασκήσεις για ναεξασκούμαι?απο 5ο κεφάλαιο αν γίνεται

Στο παρακατω site εχει θεωρια, λυμενες και αλυτες ασκησεις απο ολα τα κεφαλαια.:)

https://annxyd.files.wordpress.com/2009/01/ceb1cf83cebaceb7cf83ceb5ceb9cf83-ceb1-cebf-ceb8.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top