Βοήθεια/Απορίες στη Φυσική Γενικής Παιδείας

faih3

Νεοφερμένος

Η Κατερίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Ωρωπός (Αττική). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
ευχαριστώ παιδιά!! για το 4) όμως ποιον από τους 2 να πιστέψω?:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sethis

Νεοφερμένος

Ο Sethis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 52 μηνύματα.
Ισχυουν και οι 2 τυποι με τις καταλληλες προυποθεσεις. Eφοσον υπαρχει εσωτερικη αντισταση στην πηγη και ειναι συνδεδεμενη σε καποιο κλειστο κυκλωμα τοτε
1) I=Vπολ/Rεξ οπου Vπολ ειναι ταση στους πολους της πηγης και Rεξ η αντισταση στο εξωτερικο κυκλωμα χωρις δηλαδη την εσωτερικη.
2)Ι = Ε/Rεξ+r οπου Ε η ΗΕΔ της πηγης και εδω βαζεις και την εσωτερικη αντισταση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SoulReaper

Νεοφερμένος

Ο SoulReaper αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Κοίταξε... Προφανώς είσαι λίγο αγχωμένη για τις εξετάσεις. Πρώτα απ' όλα διάβασε πολύ καλά τη θεωρία σου. Τώρα όσον αφορά το ερώτημα σου με την τάση λογικά θα μπει ένα κύκλωμα στο 4ο θέμα.
Αν λέει η εκφώνηση τίποτα για ΗΕΔ και εσωτερική αντίσταση πρέπει να πάρεις τον τύπο:

,

όπου I: ένταση του ρεύματος, E: ΗΕΔ, : η ολίκη αντίσταση του κυκλώματος και r: η εσωτερική αντίσταση της πηγής.

Αν θες να βρεις την ένταση του ρεύματος που διαρρέει ένα συγκεκριμένο αντιστάτη χρησιμοποιείς τον τύπο:

,

όπου : η πολική τάση και R: η αντίσταση.

Αν είσαι θετική ή τεχνολογική κατεύθυνση πρέπει να διαβάσεις πάρα πολύ καλά τη θεωρία, γιατί σε κανά θέμα επαγωγής θα ψάχνεσαι με δύο πηγές και μεταβαλλόμενη ένταση του ρεύματος.

2) Ναι, αλλά αν θες να βρεις ένα έργο κατά την παραγωγή του οποίου η ένταση μεταβάλλεται, μάλλον θα πρέπει να βρεις τα επιμέρους έργα για κάθε σταθερή αντίσταση και να τα προσθέσεις. Δε συναντάς όμως κάτι τέτοιο.
Αν σου ζητηθεί κάτι τέτοιο, που δεν θα σου ζητηθεί αφού το μάθημα είναι γενικής παιδείας, πρέπει να δεις τι ενεργιακές μετατροπές γίνονται στο κύκλωμα και από κει χρεισιμοποιώντας κυρίως την Αρχή Διατήρησης της Ενέργειας (ΑΔΕ) θα οδηγηθείς στη λύση.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Nosferatu

Νεοφερμένος

Ο Nosferatu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
4) μπορούμε να πούμε ότι για το ρεύμα που διαρρέι ένα κύκλωμα ισχύει Ι=V/R , όπου R η αντίσταση του εξωτερικού κυκλώματος και V η τάση στα άκρα της πηγής?

Μονο αν ο αντιστατης υπακουει στο νομο του Ohm.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SoulReaper

Νεοφερμένος

Ο SoulReaper αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Μονο αν ο αντιστατης υπακουει στο νομο του Ohm.
Δε ρωτάει για το ρεύμα που διαρρέει έναν αντιστάτη αλλά όλο το κύκλωμα;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nosferatu

Νεοφερμένος

Ο Nosferatu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Δε ρωτάει για το ρεύμα που διαρρέει έναν αντιστάτη αλλά όλο το κύκλωμα;)

Ο νομος του Ohm δεν ισχυει για ολα τα κυκλωματα. Αμα δεν εχεις ωμικη αντισταση δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις τη σχεση R=V/I.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SoulReaper

Νεοφερμένος

Ο SoulReaper αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Ο νομος του Ohm δεν ισχυει για ολα τα κυκλωματα. Αμα δεν εχεις ωμικη αντισταση δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις τη σχεση R=V/I.
Διάβασε παραπάνω τι έχω γράψει...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nosferatu

Νεοφερμένος

Ο Nosferatu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Διάβασε παραπάνω τι έχω γράψει...;)

Ναι στις ασκησεις του βιβλιου ολοι οι αντιστατες ειναι ωμικοι, γι αυτο χρησιμοποιουνται αυτοι οι τυποι που λες, γενικα ομως δεν ισχυουν για καθε κυκλωμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SoulReaper

Νεοφερμένος

Ο SoulReaper αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Ναι στις ασκησεις του βιβλιου ολοι οι αντιστατες ειναι ωμικοι, γι αυτο χρησιμοποιουνται αυτοι οι τυποι που λες, γενικα ομως δεν ισχυουν για καθε κυκλωμα.
μη ξεχνάμε ότι το μάθημα είναι γενικής παιδείας!!
Code:
[COLOR=Blue][U][I][SIZE=2][B]OffTopic:[/B][/SIZE][/I][/U][I] 
Nosferatu τι κατεύθυνση είσαι?[/I][/COLOR]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nosferatu

Νεοφερμένος

Ο Nosferatu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Στο βιβλιο της γενικης παιδεις αναφερεται αυτο που ειπα στο κεφαλαιο με τους αντιστατες.
Τεχνολογικη κατευθυνση ειμαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SoulReaper

Νεοφερμένος

Ο SoulReaper αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Δε λέω ότι δεν το λέει στο βιβλίο στη θεωρία. Αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να συναντήσει κάτι άλλο εκτός από μια ωμική αντίσταση;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

milanezos92

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο milanezos92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 225 μηνύματα.
ο νομος του ωμ ισχυει για αγωγους σταθερης θερμοκρασιας.επισης ισχυει σε αντιστατες οταν ολη η ποσοτητα ενεργειας μετατρεπεται σε θερμοτητα( δηλαδη ισχυει στη λαμπα πυρακτωσεως μα οχι στη λαμπα φθοριου.........)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

just_rock

Νεοφερμένος

Η Βάσω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 77 μηνύματα.
Εχω ενα προβλημα με τις ερωτησεις θεωριας που μπαινουν σε διαγωνισματα και εξετασεις...Διαβαζω τους τυπους ομως δυσκολευομαι να κατανοήσω το εκαστοτε φαινομενο...Θα μπορουσε κανεις να μου προτεινει καμια σωστη μεθοδο ωστε να κατανοω σε βσθος τα φαινομενα???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blacksheep

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΓιαννηςΤουφεξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,436 μηνύματα.
εεεεεε εγω στο προτεινα αυτο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

just_rock

Νεοφερμένος

Η Βάσω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 77 μηνύματα.
δεν αντιλεγω κ σ'ευωαριστώ πολυ:D:P:xixi:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blacksheep

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΓιαννηςΤουφεξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,436 μηνύματα.
ουαου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fysikoss

Νεοφερμένος

Ο fysikoss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 114 μηνύματα.
επειδή υπάρχουν αρκετά φαινόμενα θελεις να μου πεις ένα συγκεκριμένο?
πχ αν αναφερθούμε στο πως μπορείς να θυμάσαι και να διαχωρίζεις τον τύπο της δύναμης Coulomb απο τον τύπο της έντασης μπορείς να θυμάσαι οτι είναι ίδιοι με τη διαφορά οτι επειδή δύναμη ασκείται μεταξύ 2 φορτίων θα εχει Q1*Q2 ένω στην ένταση μόνο ένα Q αυτό της πηγής (αν και πιστεύω οτι αναφέρεσαι σε πιο δύσκολα πραγματα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

air*

Νεοφερμένος

Ο air* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
επειδή υπάρχουν αρκετά φαινόμενα θελεις να μου πεις ένα συγκεκριμένο?
πχ αν αναφερθούμε στο πως μπορείς να θυμάσαι και να διαχωρίζεις τον τύπο της δύναμης Coulomb απο τον τύπο της έντασης μπορείς να θυμάσαι οτι είναι ίδιοι με τη διαφορά οτι επειδή δύναμη ασκείται μεταξύ 2 φορτίων θα εχει Q1*Q2 ένω στην ένταση μόνο ένα Q αυτό της πηγής (αν και πιστεύω οτι αναφέρεσαι σε πιο δύσκολα πραγματα)

Εμμ δεν ξέρω τι σχέση έχει ο τύπος Coulomb, εφόσον η ίδια είπε ότι γνωρίζει τους τύπους.. Και επιπλέον δεν πιστεύω ότι πρέπει κανένας μαθητής να μάθει απ'έξω τον τύπο της έντασης ηλεκτροστατικού πεδίου τον οποίο και αναφέρετε παραπάνω. Είναι προτιμότερο να αποδεικνύεται κάθε φορά.

Τώρα στην OP η συμβουλή μου είναι η εξής: Ξέχνα τους τύπους λίγο. Η φυσική δεν είναι τύποι, είναι έννοιες, φυσικά φαινόμενα τα οποία εξηγούνται. Διάβασε όλη την υπόλοιπη θεωρία μέχρι να καταλάβεις τα φαινόμενα. Το βιβλίο της Β' Λυκείου τα λέει αρκετά καθαρά εξάλλου. (Και αν δεν αρκεί το βιβλίο είτε ρώτα τον καθηγητή σου, είτε ψάξε για άλλες πηγές - youtube.com/edu, τα ΟCW διαφόρων πανεπιστημίων ή και ξένη βιβλιογραφία, π.χ. Halliday-Resnick.) Αφού κατανοήσεις ΤΙ γίνεται τότε και μόνο τότε δες/μάθε και τους τύπους, τους βασικούς. Τους υπόλοιπους απλά μάθε να τους αποδεικνύεις. Λύνοντας ασκήσεις λογικά θα μάθεις και αυτούς απ'έξω τελικά, αλλά η απόδειξη παραμένει η πιο σημαντική.

Α, και οι ασκήσεις είναι πολύ σημαντικές ώστε να κατανοήσεις κάποια φαινόμενα, αρκεί να μην τις λύνεις εντελώς μηχανικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fysikoss

Νεοφερμένος

Ο fysikoss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 114 μηνύματα.
οχι απέξω. αποτι ειδες της πρότεινα έναν μνημονικό κανόνα. νομίζω οτι κάθε παιδι μαθαίνει διαφορετικά και επειδη υπάρχει δυσκολία να θυμάται και να καταλαβαίνει πως θα εφαρμοζει τους τύπους δεν θα βοηθήσει κατα τη γνώμη μου να φορτωθεί με πολύ υλικό για διάβασμα. ας ρωτήσει τον καθηγητή της, να της εξηγήσει το φαινόμενο που εκφράζει ένας τύπος και θα δει οτι θα καταλάβεις και πώς να τον εφαρμόζεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

air*

Νεοφερμένος

Ο air* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
οχι απέξω. αποτι ειδες της πρότεινα έναν μνημονικό κανόνα. νομίζω οτι κάθε παιδι μαθαίνει διαφορετικά και επειδη υπάρχει δυσκολία να θυμάται και να καταλαβαίνει πως θα εφαρμοζει τους τύπους δεν θα βοηθήσει κατα τη γνώμη μου να φορτωθεί με πολύ υλικό για διάβασμα. ας ρωτήσει τον καθηγητή της, να της εξηγήσει το φαινόμενο που εκφράζει ένας τύπος και θα δει οτι θα καταλάβεις και πώς να τον εφαρμόζεις

Καλά πάντως επιμένω ότι είναι προτιμότερο πρώτα να καταλάβει το φαινόμενο και μετά να προχωρήσει στους "τύπους". Με τον τρόπο που προτείνετε φοβάμαι ότι θα μάθει να λύνει ασκήσεις, χωρίς όμως να μάθει φυσική που είναι και το ζητούμενο. Άλλωστε από το πρώτο post προκύπτει ότι το πρόβλημά της είναι η θεωρία και όχι η επίλυση ασκήσεων..

Και μνημονικός κανόνας σε έναν "τύπο" ο οποίος θα έπρεπε να αποδεικνύεται κάθε φορά που χρησιμοποιείται σίγουρα είναι κάπως παράδοξο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top