Βοήθεια/Απορίες στην Ιστορία Προσανατολισμού

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Ενισχυτική διδασκαλία για τα "Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας" προσφέρονται πειραματικά απο 15 Σεπτεμβρίου 2008, στους μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου που προετοιμάζονται για εξετάσεις. Φυσικά είναι δωρεάν.

Ήδη υπάρχει ένα τέστ για με Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων απο 2000-2008 και θα εμπλουτίζονται συστηματικά κάθε εβδομάδα.

https://www.evoscience.net/

Το όνομα Moodle είναι το ακρώνυμο του Modular Object - Oriented Dynamic Learning Environment
είναι μία πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που δημιουργήθηκε το 1999 από τον Αυστραλό Martin Dougiamas. Δεν είναι φόρουμ ούτε μπλοκ ούτε ιστοσελίδα. Είναι εργαλείο για εκπαίδευση απο απόσταση.

Η εκπαίδευση απο απόσταση έχει μέθοδο και πρέπει να γίνετε συστηματικά, γι' αυτό όσοι επισκεφθήτε την εφαρμογή και θέλετε να παρακολουθήσετε (πάντα πειραματικά και πάντα δωρεάν) θα πρέπει να το δηλώσετε έτσι ώστε να φτιαχτεί μια ηλεκτρονική τάξη (και όχι αταξία :P ), ώστε να μπορέσω να οργανώσω καλύτερα τα μαθήματα.
Για να καταλάβετε θα δώσω μερικά παραδείγματα.
- Θα πρέπει, ας πούμε να επισκέπτεστε την εφαρμογή τακτικά τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα σαν να πηγαίνετε στο φροντιστήριο απλά θα αποφασίσετε εσείς την ώρα και την μέρα (4 τα ξημερώματα...:jumpy:ναι γίνεται) .
-Θα πρέπει να παρακολουθείτε το μάθημα συγκεντρωμένοι για 30' λεπτά διαφορετικά θα κλείνει και θα πρέπει να το πάτε απο την αρχή.
- Θα υπάρχουν πολλών ειδών τεστ. Τεστ που θα έχετε όσο χρόνο και όσες φορές θέλετε για να εμπεδώσετε την ύλη αλλά και τεστ που εαν δεν τα κάνετε δεν θα μπορείτε να πάτε στο επόμενο μάθημα ή τεστ που θα προσομοιώνουν τις εξετάσεις.
- Θα γίνει προσπάθεια να εμπλουτίζετε το μάθημα με οπτικοακουστικό υλικό
κ.α.

Θα έχετε απορίες....πείτε τις :iagree: όλοι ...μαθητές καθηγητές φοιτητές....





 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Μπράβο για το ενδιαφέρον που δείχνεις. Εγώ γράφτηκα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Είναι λίγο περίεργη η εγγραφή.
Ανοίγουμε ένα νέο λογαριασμό (δεν χρειάζεται να βάλετε πραγματικά ονόματα και άλλα προσωπικά στοιχεία) και με τον κωδικό αυτό εγγραφόμαστε στο μάθημα που θέλουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Έχω ήδη δύο εγγραφές :) Σας ευχαριστώ.

Έχει "ανέβει" το 2ο Μάθημα Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας σελ 42-47 Το αγροτικό ζήτημα και Τα πρώτα βήματα του εργατικού κινήματος.

Κείμενο σχολικού βιβλίου
Τα «τσιφλίκια» της Θεσσαλίας αγοράστηκαν από πλούσιους Έλληνες του εξωτερικού οι οποίοι, πέρα από το γεγονός ότι διατήρησαν τον αναχρονιστικό θεσμό των κολίγων, άσκησαν πολιτικές και κοινωνικές πιέσεις για να κερδοσκοπήσουν από την παραγωγή του σιταριού. Επιδίωξαν δηλαδή την επιβολή υψηλών δασμών στο εισαγόμενο από τη Ρωσία σιτάρι, ώστε να μπορούν να καθορίζουν όσο το δυνατόν υψηλότερες τιμές για το εγχώριο, προκαλώντας μάλιστα μερικές φορές και τεχνητές ελλείψεις. Οι πρακτικές αυτές δημιούργησαν εντάσεις και οδήγησαν στην ψήφιση νόμων το 1907, οι οποίοι επέτρεπαν στην εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση να απαλλοτριώνει μεγάλες ιδιοκτησίες, ώστε να μπορεί να τις διανέμει σε ακτήμονες. Η εφαρμογή τους αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση και οι τριβές που προκλήθηκαν προκάλεσαν συγκρούσεις, η πιο σημαντική από τις οποίες έγινε στο χωριό Κιλελέρ (1910).
Δείτε το παρακάτω βίντεο διάρκειας 3:45'
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=lpUej4TvAzs[/ame]

Στη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, οι πιέσεις που δέχτηκε η ελληνική κοινωνία, η εμπλοκή της σε διεθνείς υποθέσεις και ο αντίκτυπος της ρωσικής επανάστασης οδήγησαν το εργατικό και το σοσιαλιστικό κίνημα σε ταχύτατη ωρίμανση. Προς το τέλος του πολέμου ιδρύθηκε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) που συμπεριέλαβε κλαδικά και τοπικά σωματεία, και το Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα της Ελλάδος (ΣΕΚΕ), που λίγο αργότερα προσχώρησε στην Τρίτη Κομμουνιστική Διεθνή και μετονομάστηκε σε Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος.
Δείτε το παρακάτω βίντεο διάρκειας 3:45'
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=YN4YnVZcQiA[/ame]


Ερωτήσεις

1. Συμπληρώστε την φράση: Οι νόμοι του 1907 επέτρεπαν στις ελληνικές κυβερνήσεις να ..................... μεγάλες ιδιοκτησίες και να τις .............. στους ακτήμονες.

2. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις του Ε.Βελιζέλου το 1917 περίοδο εθνικού διχασμού είχαν στόχο
Α. να ευνοήσουν τους μεγαλογαιοκτήμονες που ήταν οπαδοί του
Β. να ευνοήσουν τους Έλληνες να αποκτήσουν γη στις πρώην τουρκοκρατούμενες περιοχές
Γ. την αποκατάσταση των προσφύγων
Δ. την πρόληψη κοινωνικών εντάσεων στον αγροτικό χώρο

3α. Η αγροτική μεταρρύθμιση δημιούργησε πολλούς μικροκαλλιεργητές που δυσκολεύοταν να εμπορευματοποιήσουν την παραγωγή τους και έπεφταν συχνά θύματα των εμπόρων. Σωστό ή Λάθος;

3β. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση προωθήθηκε η ίδρυση:
Α. Εθνικής Τράπεζας
Β. Αγροτικής Τράπεζας
Γ. Φεντερασιόν
Δ. Κρατικοί οργανισμοί παρέμβασης
Ε. Παραγωγικών Συνεταιρισμών

4. Συμπληρώστε τα κενά: Η ενσωμάτωση της Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα, μιας πόλης με σημαντικό -για τα μέτρα της περιοχής- …….. υπόβαθρο και με κοσμοπολίτικο χαρακτήρα, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για το εργατικό κίνημα. Η μεγάλη πολυεθνική εργατική οργάνωση της πόλης, η ……….., με πρωτεργάτες …………..από την ανοιχτή σε νέες ιδέες ……………..κοινότητα της πόλης, αποτέλεσε σημαντικό δίαυλο για τη διάδοση σοσιαλιστικής και εργατικής ιδεολογίας στη χώρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

crazy lover

Δραστήριο μέλος

Η crazy lover αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 521 μηνύματα.
Μπράβο..!!

Κ εγώ γράφτηκα αλλα για καποιο λόγο δν μπορώ να μπώ :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Ούτε εγώ μπορώ να μπω :P Να κλείδωσε έξω ο τεχνικός για να διορθώσει κάποια προβλήματα που έχει η εφαρμογή.

Σας ευχαριστώ όλους όσους γράφεστε και βοηθάτε στη πειραματική λειτουργία των μαθημάτων της ενισχυτικής διδασκαλίας. :thanks:

Για να μην μένουμε πίσω λοιπόν και για να μην χάνουμε τη σειρά μας .....

"Στο προηγούμενο μάθημα είδαμε τις οικονομικές εξελίξεις στις αρχές του 20ου αιώνα στην Ελλάδα και πως η αγροτική μεταρρύθμιση και η αστικοποίηση επιρρέασαν τις χαμηλότερες τάξεις την αγροτική και την εργατική.
Στο μάθημα αυτό θα δούμε τις οικονομικές συνθήκες απο το 1910 έως το 1922 (Μικρασιατική καταστροφή) και την ανάπτυξη μια άλλη κοινωνικο-οικονομικής τάξης της αστικής τάξης.

Διαβάστε σαν πρώτη ανάγνωση τις σελίδες 48 έως 50 του βιβλίου σας
προσέξετε τις έννοιες κλειδιά (στην εφαρμογή θα ήταν τονισμένες με κόκκινο)
Βενιζελισμός
Αστική τάξη
Μεγάλη Ιδέα
Υπερπόντια μετανάστευση
Σταφιδική κρίση
Ιδιόμορφος δανεισμός της χώρας
Διχοτόμηση της δραχμής

Αφού τελειώσετε την πρώτη ανάγνωση προχωρήστε σε μια δεύτερη και δείτε το βίντεο στο σημείο που λέει
"Το 1910 οι πρόοδοι της εθνικής οικονομίας ήταν εμφανείς. Η αγροτική κρίση αντιμετωπίστηκε με την υπερπόντια μετανάστευση, η οποία, κατά την εποχή αυτή, πήρε μεγάλες διαστάσεις. Η μετανάστευση στις ΗΠΑ όχι μόνο εκτόνωσε τις κοινωνικές εντάσεις που δημιούργησε η σταφιδική κρίση αλλά πολύ γρήγορα ενίσχυσε την οικονομία της υπαίθρου μέσω των πολύ σημαντικών εμβασμάτων των μεταναστών. [ame="https://www.youtube.com/watch?v=dadeLYCUep0"]https://www.youtube.com/watch?v=dadeLYCUep0[/ame]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Μας άνοιξε :) https://www.evoscience.net/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eliaki

Νεοφερμένος

Η Έλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Έχουμε ανάλυση της εικόνας στη σελίδα 42 με τίτλο "Ελληνίδες αγρότισσες". Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορώ να καταλάβω τι ζώο είναι αυτό που υπάρχει στη συγκεκριμένη εικόνα. Αν κάποιος ξέρει σίγουρα, ας με διαφωτίσει...
Σε περίπτωση που δεν ξέρετε, παρακαλώ προτείνετε μου τρόπους ώστε να αποφύγω τον προσδιορισμό "της ταυτότητας" του ζώου, γιατί έχω κολλήσει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

raster

Νεοφερμένος

Ο raster αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 86 μηνύματα.
Αν και δεν έχω καν το βιβλίο, θα απαντούσα ως εξής:

Είναι κοινά αποδεκτό ότι μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, εδώ όμως έχουμε μια περίπτωση που σίγουρα ισοδυναμεί με πολύ λιγότερες. Η φωτογραφία είναι τόσο πιξελαρισμένη που δεν βγάζεις χριστό. Συνεπώς, "η ανάλυση της εικόνας" είναι πολύ μικρή, κάτι που απαντάει και στο ζητούμενο. :D

(Ρε τι τραβάτε κι εσείς της θεωρητικής...)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eliaki

Νεοφερμένος

Η Έλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Είναι κοινά αποδεκτό ότι μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, εδώ όμως έχουμε μια περίπτωση που σίγουρα ισοδυναμεί με πολύ λιγότερες. Η φωτογραφία είναι τόσο πιξελαρισμένη που δεν βγάζεις χριστό. Συνεπώς, "η ανάλυση της εικόνας" είναι πολύ μικρή, κάτι που απαντάει και στο ζητούμενο.


ειλικρινά πες μου, πιστεύεις ότι στις πανελλαδικές θα γράψω αυτή την απάντηση???
μήπως κάποιος άλλος μπορεί να με βοηθήσει περισσότερο???
*να διευκρινίσω ότι λέγοντας "ανάλυση εικόνας" εννοώ περιγραφή...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rock_Sugar

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαριάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 176 μηνύματα.
Κοίτα, εμένα για κατσίκα μου κάνει :P Δηλαδή δε νομίζω οτι μπορεί να είναι κάτι άλλο. Σας το έχει βάλει σαν πηγή? Δεν έχει ένα συγκεκριμένο ερώτημα?
Τέλος πάντων, αν είναι απλή περιγραφή μπορείς να πεις για την ενδυμασία, για τη στενή σχέση που είχαν οι άνθρωποι με τη φύση, για την απευθείας παραγωγή βασικών τροφών.. Δε μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο, ελπίζω να βοήθησα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eliaki

Νεοφερμένος

Η Έλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
ναι, βοήθησες... σ'ευχαριστώ πάρα πολύ... την έγραψα την πηγή... θα κλειδώσω το θέμα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Τι ήταν ακριβώς τα τάγματα εργασίας και γιατί οι Τούρκοι επιθυμούσαν την εξόντωση των Ελλήνων της Μ.Ασίας;;;:'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Για ποια εποχή μιλας;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
1914...Μετά τον 1ο διωγμό,εκεί που λέει με την αναγκαστική ανταλλαγή
-----------------------------------------
σελ.139 3η κουκκίδα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Νομίζω τους πήγαν προς τα μέσα για να δουλέψουν στα τάγματα εργασίας (Αμελέ Ταμπουρού) που στην ουσία αυτά έχτισαν όλες τις υποδομές του νεοσύστατου τουρκικού κράτους. Η αντάλλαγη στην οποία αναφέρεσαι έγινε το 1923 με τη ΣτΛ και προέβλεπε μετακίνηση όλων των ελληνικών πληθυσμών της Ιωνίας στη δυτική ακτή του Αιγαίου και μετακίνηση όλων των μη ελληνόφωνων κατοίκων της Ελλάδας, κυρίως από Κρήτη και Μακεδονία στην Ανατολία. Κι έτσι δημιουργήθηκε και ο συμπαγής ελληνικός πληθυσμός Κρήτης και Μακεδονίας όπως σήμερα τον ξέρουμε. Δεν ήταν συμπαγής πριν το 1923, αλλά ούτε κι έγινε διωγμός όπως υποστηρίζουν οι Σκοπιανοί. Μόνη εξαίρεση στη μετακίνηση ήταν οι μουσουλμάνοι (βλάχοι, βούλγαροι, μεγλενίτες και τούρκους) της Δ. Θράκης και ο χριστιανικός πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης, κυρίως Έλληνες με ομάδες Αρμενίων και Αράβων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Αχ ναι...αυτό είναι..Σ'ευχαριστώ παρα παρα πολύ...Περίπου 2 ώρες παιδεύομαι...100000 thanks!:thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Creation

Νεοφερμένος

Η Creation αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Πάλι δεν σε πρόλαβα :(

Τα τάγματα εργασίας όπως λέει και το βιβλιο σας στη σελίδα 139
ήταν ΤΑΓΜΑΤΑ :P έχει να κάνει με το στρατό δηλαδή.
Οι Έλληνες της Τουρκίας θεωρούνταν Τούρκοι υπήκοοι και έπρεπε να κάνουν το στρατιωτικό τους. Όσοι όμως ήταν πάνω απο 45 χρόνων και δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν κανονικά γιατί δεν ήταν πια νέοι επιστρατεύοταν για να υπηρετήσουν στα τάγματα εργασίας, που βοηθούσαν το στρατιωτικό έργο. Μπορούσαν να πληρώσουν και να εξαγοράσουν την στρατιωτική θητεία τους όμως λίγο πριν την έναρξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου επειδή έβλεπαν ότι θα χρειαζόντουσαν στρατό κατάργησαν τη δυνατότητα εξαγοράς της στρατιωτικής θητείας και έτσι όλοι εξαναγκάζοταν ή να πάνε στο στρατό όσοι ήταν μεταξύ 20-45 ή στα τάμγατα εργασίας οι άνω των 45. Αφού λοιπον δεν είχαν επιλογή πολλοί λιποτακτούσαν

https://santeos.livepage.gr/wiki/1198_ΧΑΜΕΝΕΣ_ΠΑΤΡΙΔΕΣ
"
Αμελε Ταπουρου(Ταγματα εργασιας)


Τάγματα εργασίας που δημιούργησε η Τουρκία λίγες μέρες πριν από την έκρηξη του πρώτου Παγκοσμίου πολέμου.
Τα τάγματα αυτά τα επάνδρωσε με Ελλήνες που έπαιρνε από τον τακτικό στρατό όπου είχαν καταταγεί αφού προηγουμένως οι Τούρκοι στρατιωτικοί τους αφόπλισαν και έπαιρναν τον ιματισμό τους.
Στην πραγματικότητα επρόκειτο για στρατόπεδα συγκέντρωσης τάγματα σκαπανέων, που δημιουργήθηκαν με την εισήγηση των Γερμανών στρατηγών Γκολτς και Λίμαν.
Στα στρατόπεδα αυτά συγκέντρωναν άτομα που ανήκαν κυρίως στις εθνολογικές μειονότητες των Ελλήνων και Αρμενίων, δηλαδή εχθρικών δυνάμεων, με σκοπό όχι απλώς τον αφοπλισμό και από κει παραμερισμό τους αλλά την εξόντωσή τους, χωρίς το γεγονός αυτό να προκαλέσει την προσοχή των ξένων κρατών, ώστε να δημιουργηθεί διεθνής θόρυβος σε βάρος της Τουρκιας.
Το 1914 οι Τούρκοι επιστράτευσαν όλους τους νέους Πόντιους ηλικίας από 21-45 ετών, και τον Ιούλη του ιδίου έτους τους έστειλαν στο εσωτερικό της Ανατολης, στο Σου Σεχιρ, τις περιφέρειες της Σεβάστειας.
Την ίδια τύχη είχε και η αρμενική εθνότητα, ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή το 1915, όλοι οι Αρμένιοι που είχαν κληθεί στα όπλα από τα προηγούμενα χρόνια οδηγήθηκαν στα τάγματα σκαπανέων, στις ακραίες περιοχές της Ανατολής της εντολής. Η εξόντωση των Ποντίων και των Αρμένιων πέτυχε με διάφορες απάνθρωπες μεθόδους.
Δούλευαν κάτω από τις πιο άσχημες καιρικές συνθήκες επί 18 ώρες το 24ωρο, έσπαζαν πέτρες για την επίστρωση δρόμων, ισοπεδωναν κι ανοιγαν δρόμους, έσκαβαν, έκοβαν ξύλα μέσα σε δριμύ ψύχος, καθαριζαν τα χιόνια απο τις σιδηροδρομικές γραμμές και συχνά έσπρωχναν ακόμη και βαγόνια τρένων.
Όλα αυτά χωρίς τη στοιχειώδη τροφή που χρειαζόταν, χωρίς ρούχα, όταν μάλιστα το κρύο ήταν πολύ μεγάλο, κάτω απ το μηδέν, και χωρίς ύπνο.Η εξάντληση από τις κάθε είδους κακουχίες είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν καθημερινή θάνατοι, στην αρχή λίγοι, μετα έντεκα έως δεκαπέντε την ημερα και στη συνέχεια ο αριθμός των νεκρών αυξηθηκε ώστε καθημερινά οι θανατοι να ανέρχονται σε δεκάδες και μετά σε εκατοντάδες και χιλιάδες.
Ο τραγικός αυτος ο αποδεκατισμός των "επιστράτων" ανάγκασε πολλούς να δραπετεύσουν κι ν' ανέβουν στα βουνά η να κρύβονται σε μέρη ασφαλή για να σώσουν τη ζωή τους. Την κατάσταση αυτή τουρκικές αρχές την αντιμετώπισαν με εξαιρετικά αυστηρά μέτρα.Οι δραπέτες, όταν συλλαμβάνονταν, οδηγούνταν δεμένοι στα στρατοδικεία και καταδικαζόταν έπειτα από μια συνοπτική παρωδία δίκης.
Συχνά αποσπάσματα χωροφυλάκων έμπαιναν στα σπιτια των Ποντιων και των Αρμενιων με το πρόσχημα να ερευνήσουν για λιποτάχτες ή δραπέτες ή φυγόστρατους, και με την ευκαιρία αυτή λεηλατούσαν βίαζαν γυναίκες βασάνιζαν γέρους και γριές για να μαρτυρήσουν και στο τέλος έκαιγαν φευγοντας και τα σπιτια των κατοικων.
Δύο είναι οι λόγοι της συγκεντρωσης των ελληνικών και αρμενικών πληθυσμών στα Αμελε Ταπουρού. Ο πρώτος λόγος ήταν ο φόβος των τουρκικων αρχων (τουρανισμος) για ενδεχόμενη ομαδική εξέγερση των Ελλήνων (και βέβαια και των Αρμενίων) και ο δεύτερος λόγος ήταν να μην είναι σε θέση( τόσο οι Ελληνες όσο κι οι Αρμενιοι) να αμυνθουν σε περίπτωση που οι Τούρκοι θα πάρουν μετρα κατα των Αρμενιων.
Οι μάχιμοι άνδρες απομονώθηκαν στις επαρχίες ενώ στα χωριά έμειναν οι γέροι,οι γυναίκες και τα παιδιά ανυπεράσπιστοι. Από τον κρατικό μηχανισμό εκτοπίστηκαν όλοι οι Αρμενιοιι, κι έτσι το φοβερό σχέδιο κρατήθηκε όσο το δυνατον πιο απορρητο. Βέβαια οι προύχοντες Αρμένιοι δεν ξέφυγαν κι αυτοί τη σύλληψης και τη σφαγή.
Παρά τα δρακοντεια μέτρα της τουρκικής στρατιωτικής διοίκησης, οι Έλληνες κατόρθωσαν να συγκροτήσουν κατά χιλιάδες τα ανταρτικά σώματα, στο οποίο κατέφυγαν οι δραπετες από τα αμελε τοπουρου.
Τα σώματα αυτά συγκρούστηκαν σε θανατηφόρες μάχες και σε ανοιχτό πεδίο με τα τουρκικά στρατεύματα και δημιούργησαν τις συνθηκες εκείνες των αντιποίνων που βοήθησαν ώστε να σωθεί ο Ελληνισμός του πόνου απο τη φοβερή σφαγή
Αχιλλέας Ανθεμιδης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

selenia

Νεοφερμένος

Η selenia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
στα ταγματα εργασιας εργαστικαν ελληνες ανω τν 40 ετων που δν επαδρωναν το στρατο.αυτοι μεταφερονταν στα βαθη της μ ασιας οπου εργαζονταν στην διανοιξει δρομων,στα λατομια κλπ κατω απο αντιξοες συνθηκες γιαυτο κ πολυ πεθαιναν απο την ασιτια κ τις κακουχιες!συνοπτικα ηταν 1 μεθοδος εξοντωσεις των ελληνων μικρασιατων!(μαθετε ιστορια ρε παιδια)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Ας μου εξηγήσει κάποιος παρακαλώ...

Στην ιστορία έχει κάτι κειμενάκια σε σιελ πλαίσια. Τί είναι αυτά? Οι λεγόμενες πηγές? Τι τα κάνω? Τα διαβάζω?

Και πως ακριβώς διαβάζεται η ιστορία? Εντάξει αυτά που λέει το βιβλίο πες ότι τα ξέρεις απ' έξω. Τί άλλο χρειάζεται?

:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top