Βοήθεια/Απορίες στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

UnSourCeR

Νεοφερμένος

Ο UnSourCeR αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Τρίπολη (Αρκαδία). Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Γεια χαρά.

Είμαι βαθμολογητής και ήδη έχω βαθμολογήσει ένα φάκελο (25 γραπτά).
Ένα γενικό σχόλιο κατ' αρχήν: Τα πάτε καλά μπαγάσες! :no1:

Ας ξεκαθαρίσουμε τώρα τι συμβαίνει, τόσο με τον τύπο της εφαπτομένης (της κατ/σης), όσο και με την εφαρμογή του De L' Hospital:
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ θεωρούνται θεμιτά (αποδεκτά) και δεν κόβουν ΤΙΠΟΤΑ από όποιον τα εφάρμοσε. Μάλιστα, τόσο οι υποδειγματικές λύσεις, όσο και οι μετέπειτα οδηγίες του υπουργείου που στάλθηκαν σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα (όπως και στο δικό μου) δηλώνουν ρητά και καθαρά ότι ΠΡΕΠΕΙ να δεχτούμε και τα δύο παραπάνω ως σωστά.

Και για να απαντήσω σε κάποιο φίλο/φίλη παραπάνω που μίλησε για τον ιδρώτα των παιδιών, να σας πω ότι οι καθηγητές σας, οι οποίοι τώρα είμαστε βαθμολογητές των πανελλαδικών σας (των γραπτών σας φυσικά εννοώ), δεν προσπαθούμε να σας κόψουμε μονάδες. Ούτε στα προφορικά σας στη διάρκεια του χρόνου, ούτε -ακόμα περισσότερο- στην πιο δύσκολη δοκιμασία που υφίστασθε στο τέλος του Λυκείου. Το αντίθετο. Αν μάλιστα μπορούσε ένας από τους υποψήφιους να βρίσκεται σε ένα βαθμολογικό κέντρο τη μέρα που μοριοδοτούμε (δηλ χωρίζουμε το διαγώνισμα σε 40-50 υποερωτήματα, ώστε να μη χάσετε τίποτα) και συζητάμε τα θέματα, θα συνειδητοποιούσε για τι μιλάω.
Anyway.
Καλή επιτυχία σε όσους για τη συνέχεια!
Α

Γεια σας,

Στα μαθηματικά γενικής κόβεται μονάδες λόγω πλεονασμών ? Με τους πλεονασμούς εννοώ το γραπτό να αναφέρει και πολλά πράγματα που δεν τα ζητάει η άσκηση (π.χ μου ζήταγε να βρω διάμεσο και εύρος και έγραφα πρώτα τους ορισμούς διαμέσου κ' εύρους , ή στο θέμα 4 στο τελευταίο ερώτημα έγραψα και τον κλασσικό ορισμό της πιθανότητας κ.τ.λ) . Γενικά έχω κάνει πολλούς τέτοιους πλεονασμούς , βαθμολογούνται αρνητικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyrosk

Νεοφερμένος

Ο spyrosk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 65 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα

Η χρήση του τύπου της εφαπτομένης από την κατεύθυνση είναι δίνει τις ίδιες μονάδες όταν χρησιμοποιείται και στα μαθηματικά της γενικής παιδείας, αρκεί να έχει βρεθεί η εφαπτομένη σωστά.

Η χρήση του κανόνα DLH δίνει επίσης τις ίδιες μονάδες και στα μαθηματικά της γενικής παιδείας αρκεί να χρησιμοποιηθεί ο κανόνας σωστά.

Εαν στην θεωρία δεν δικαιολογηθεί ότι θα χάσετε 3 στις 10 μονάδες του θέματος

Εάν γράψετε σχέσεις , ορισμοί , κτλ που ΔΕΝ σας τα ζητήσαν δεν χάνετε μονάδες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Arhos

Νεοφερμένος

Ο Arhos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
αν στον ορισμο δεν εχει γραφτει ο τυπος κοβετε τιποτα??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Antonis.1821

Νεοφερμένος

Ο Antonis.1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 104 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 38 μηνύματα.
Σορρυ για την καθυστέρηση!
Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο σαφής γίνεται:

Έχουν δοθεί οδηγίες τελικά ότι είναι απαραίτητο το διάγραμμα Venn στην απόδειξη? Ή είναι στην κρίση κάθε διορθωτή?

Δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες γι' αυτό. Όμως το διάγραμμα είναι ισοδύναμο με τη διατύπωση "τα Α, Β είναι μεταξύ τους ασυμβίβαστα" ή με την "... γιατί αλλιώς τα Α και Β δε θα ήταν ασυμβίβαστα" που αναφέρει το βιβλίο (σελ. 150). Ό,τι απ' τα 3 (ή, φυσικά και οποιοσδήποτε συνδυασμός τους) αν γράφτηκε, η απάντηση είναι πλήρης.

εγραψα στο πρωτο την απόδειξη κάπως περιεργα δλδ όχι όπως στο βιβλίο.. Θα κόψετε για αυτό? Ειπα πως η τομη τους θα είναι το κενό σύνολο και στη συνέχεια το προχώρησα κανονικά. Δλδ δεν είπα για κ και λ στοιχεια κλπ..Το χάνω ολο,το μισό ή τπτ?

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς ακριβώς. Αν έγραψες μόνο ότι η τομή τους είναι το κενό, χωρίς να αναφέρεις ότι είναι ασυμβίβαστα, και τα υπόλοιπα είναι κανονικά, ίσως χάσεις 1-2 μόρια. Προσωπικά δε θα σου 'κοβα τίποτα, αφού κι αυτό είναι ισοδύναμο με τη λέξη "ασυμβίβαστα".

στην Κατ αν στην απόδειξη δεν πούμε για χ1=χ2 και μικρότερο και μεγαλύτερο και πουμε μόνο για χ1<χ2 χάνουμε 4 μόρια?

Φοβάμαι πως ναι. Αν όμως κάποιος μιλούσε για χ1=χ2 και μετά έλεγε "για χ1=/=χ2, π.χ. χ1<χ2" κτλ, δεν θα έχανε τίποτα.

Στα μαθηματικά γενικής κόβεται μονάδες λόγω πλεονασμών ? Με τους πλεονασμούς εννοώ ... βαθμολογούνται αρνητικά?

Ούτε να το σκέφτεσαι. Ειδικά αν οι πλεονασμοί σου είναι και σωστοί, κανείς δε θα σου κόψει τίποτα. Αν είναι λάθος, δεν ξέρω τι θα σκεφτεί ο συνάδελφος για τη γενική εικόνα του γραπτού. Αλλά στη χειρότερη, θα σου κόψει 1-2 μόρια από κάποιο άλλο ερώτημα, στο οποίο θα ήταν πιο επιεικής.

αν στον ορισμο δεν εχει γραφτει ο τυπος κοβετε τιποτα??

Υποθέτω μιλάς για τη σχετική συχνότητα. Αν έχεις γράψει αναλυτικά πώς ορίζεται, δε χάνεις τίποτα. Αυτό που έκαναν κάποιοι μαθητές είναι ότι έγραψαν τον τύπο και δεν εξήγησαν τι παριστάνει κάθε μεταβλητή. Χάνουν έτσι 2 μόρια.

Καλή συνέχεια!

ΥΓ Γεια σου Σπύρο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DK1991

Νεοφερμένος

Ο DK1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 77 μηνύματα.
Σας ευχαριστουμε πολύ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Parapan

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Parapan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 188 μηνύματα.
εγώ έγραψα δείκτης μεταβλητότητας CV αντί για συντελεστής. πόσο λέτε να χάσω από αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Antonis.1821

Νεοφερμένος

Ο Antonis.1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 104 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 38 μηνύματα.
εγώ έγραψα δείκτης μεταβλητότητας CV αντί για συντελεστής. πόσο λέτε να χάσω από αυτό;
Αν έγραψες το σύμβολο CV (που νομίζω ότι το έγραψες), δε θα χάσεις απολύτως τίποτα. Όπως είπα πιο πάνω, δεν προσπαθούμε να βρούμε από πού θα κόψουμε, αλλά από πού θα δώσουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Parapan

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Parapan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 188 μηνύματα.
έγραψα το σύμβολο cv. βασικά έγραψα ότι για να εξετάσουμε αν το δείγμα είναι ομοιογενές θα χρησιμοποιήσουμε το δείκτη μεταβλητότητας CV όπου ορίζεται ως το πηλίκο της τυπικής απόκλισης s προς τη μέση τιμή με 0 και μετά έκανα τις πράξεις και έβγαλα το αποτέλεσμα! μακάρι να μη χάσω τίποτα από αυτή την επιπολαιότητα! ευχαριστώ που απαντήσατε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Antonis.1821

Νεοφερμένος

Ο Antonis.1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 104 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 38 μηνύματα.
Δε θα χάσεις απολύτως τίποτα, πίστεψέ με!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GFrag17

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Μπορείτε να μου εξηγήσετε πως βρίσκουμε τη διάμεσο (δ);
Όχι τον τύπο, κ εξήγηση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Λολ, θεωρητική και δίνεις αύριο;
Λοιπόν, πρώτα απ'ολα αν σου ζητάει διάμεσο, θα ταξινομείς τις παρατηρήσεις απ'το μικρότερο στο μεγαλύτερο, όπως και να χει. Αν το πλήθος είναι άρτιος (ζυγός), τότε διάμεσος είναι το άθροισμα των δύο μεσαίων παρατηρήσων κι όλο διά 2.
Δηλαδή αν οι παρατηρήσεις: 10,20,30,40 , τότε δ=(20+30)/2
Αν είναι περιττός (μονός) το πλήθος, τότε η διάμεσος είναι η μεσαία παρατήρηση. Δηλαδή αν είναι: 10,20,30, τότε η διάμεσος είναι το 20.
Το "μεσαίο", θα το βρίσκεις με τη λογική οι παρατηρήσεις να ισαπέχουν απ'την πρώτη και την τελευταία αντίστοιχα.
Τώρα, αν πέσει διάμεσος σε ομαδοποιημένα, απλά δεν θα το γράψεις. :D Αν και δε νομίζω να σας βάλουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

musicrain1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Φάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 218 μηνύματα.
Ωραίος miv, επιτέλους το κατάλαβα και αυτό! Μένουν μόνο κάτι πιθανοτητούλες απ' το 3ο:)! Και ναι, είμαι τεχνολογική και δίνω αύριο:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GFrag17

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Μπα όχι τεχνολογικη ειμαι απλα μια φιλη μου ρωταει και επειδη δε θελω να καταλαβει οτι δε ξερω Χριστο είπα να ζητήσω βοήθεια!!! Πολλά ευχαριστώ! :D
-----------------------------------------
Προλαβαίνω να διαβάσω τίποτα για αύριο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Arhos

Νεοφερμένος

Ο Arhos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
ξερω οτι σε εχουμε πρηξει αλλα κατι τελευταιο!!! αν δεν γραψεις το δειγματικο χωρο στο τελευταιο ερωτημα αλλα γραψεις οτι λ=2,3,4 και Ν(Α)=3 αρα Ρ(Α)=Ν(Α)/Ν(Ω)=0.03 ειναι λαθος?? επισης στη διαιρεση αντι για 0,55 εβγαλα 0,54 ποσο θα χασω??!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyrosk

Νεοφερμένος

Ο spyrosk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 65 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Για τον προσδιορισμό του συνόλου Α δίνουμε στην βαθμολόγηση 1 μόριο, με το να γράψεις λ=2,3,4 και Ν(Α) = 3 ουσιαστικά έχεις προσδιορίσει το σύνολο Α και ΔΕΝ το χάνεις ούτε χάνεις για τον υπολογισμό του CV αρκεί να έχεις γραμμένο σωστά τον τύπο και να έχεις αντικαταστήσει τα σωστά νούμερα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Arhos

Νεοφερμένος

Ο Arhos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Οχι τα νουμερα ειναι σωστα απλα εγω εκανα λαθος στη διαιρεση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mourkos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 235 μηνύματα.
Παιδιά έχει κανείς λυσάρι για μαθ γεν;

πραγματικά το χρειάζομαι

ευχαριστώ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αλέξανδρος31750

Νεοφερμένος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Μοσχάτο (Αττική). Έχει γράψει 56 μηνύματα.
βασικα το πεταξα αλλα εω το βοηθημα του μπαρλα αν θες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Arhos

Νεοφερμένος

Ο Arhos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Παιδια σας ευχαριστω ολους ευτυχως πηρα 20!!!και οι 2 μου βαλαν 100 και δεν μου εκοψαν τιποτα!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikolas17

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,894 μηνύματα.
Παιδια σας ευχαριστω ολους ευτυχως πηρα 20!!!και οι 2 μου βαλαν 100 και δεν μου εκοψαν τιποτα!!!

Άντε ρε, μπράβο!!:no1::no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top