Βοήθεια/Απορίες στα Θρησκευτικά

φωτεινούλα χανιά

Νεοφερμένος

Η φωτεινούλα χανιά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Η αδελφή μου έχει μία εργασία στα θρησκευτικά για την ιερά σινδόνη και πρέπει να την βοηθήσω αλλά δεν ξέρω πως να βρώ ό,τι χρειάζεται.:'(Αν ξέρει κανεις τίποτα για να με βοηθήσει ας με ενημερώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται, καίγομαι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

'Ερικα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ερικα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 192 μηνύματα.
Η σινδόνη του Τορίνο είναι ένα πλεκτό ύφασμα με μήκος περίπου 4 μέτρα και πλάτος 1 μέτρο, με την εικόνα
ενός άντρα επάνω του. Μάλιστα φέρει δύο εικόνες, μια μπροστά και μια στο πίσω μέρος με τα κεφάλια να συναντιούνται στο μέσο. Έχει παρατηρηθεί ότι εάν η σινδόνη τυλιγόταν γύρω από κάποιο σώμα, θα υπήρχε ένας χώρος όπου τα δύο κεφάλια θα συναντιόνταν. Το κεφάλι είναι κατά 5% μεγαλύτερο αναλογικά με το σώμα, η μύτη είναι δυσανάλογη και τα χέρια είναι πολύ μακριά. Παρόλα αυτά, πολλοί θεωρούν ότι η εικόνα αποτελεί το αρνητικό της εικόνας του Εσταυρωμένου και η σινδόνη θεωρείται ότι ήταν το σάβανό του. Οι περισσότεροι σκεπτικιστές πιστεύουν ότι η εικόνα είναι ζωγραφιά και θρησκευτική απάτη. Η σινδόνη φυλάσσεται στον καθεδρικό ναό του Αγ. Ιωάννη του Βαπτιστή στο Τορίνο της Ιταλίας.
Όπως φαίνεται, η πρώτη ιστορική αναφορά της σινδόνης ως «σινδόνη του Τορίνο» έγινε στα τέλη του 16ου αιώνα, όταν η σινδόνη μεταφέρθηκε στον καθεδρικό του Τορίνο, παρόλο που υποτίθεται ότι ανακαλύφθηκε στην Τουρκία σε μια από τις λεγόμενες «Ιερές» Σταυροφορίες του «Μεσαίωνα». Το 1988, το Βατικανό επέτρεψε τη ραδιοχρονολόγηση της σινδόνης από τρεις ανεξάρτητες πηγές - -το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ελβετίας - - και καθεμία από αυτές τοποθέτησε τη δημιουργία της σινδόνης στους μεσαιωνικούς χρόνους, γύρω στο 1350. Υποτίθεται ότι η σινδόνη βρέθηκε σε μια πυρκαγιά στις αρχές του 16ου αιώνα και, σύμφωνα με τους οπαδούς της αυθεντικότητάς της, σε αυτό οφείλεται το γεγονός ότι η ραδιοχρονολόγηση άνθρακα της σινδόνης δεν υπερβαίνει τα 650 χρόνια. Για τους μη-οπαδούς, αυτό ακούγεται σαν ad hoc υπόθεση. Σύμφωνα με τον μικροχημικό Δρ. Walter McCrone ,
Ο ισχυρισμός ότι η πυρκαγιά του 1532 άλλαξε το αποτέλεσμα της ραδιοχρονολόγησης του υφάσματος είναι γελοίος. Τα δείγματα για τη ραδιοχρονολόγηση άνθρακα υφίστανται τέλεια καύση προς CO2 ως μέρος μιας καλά-ελεγμένης διαδικασίας εξαγνισμού. Επίσης οι ισχυρισμοί ότι οι σύγχρονοι βιολογικοί ρυπαντές ήταν αρκετοί
για να αλλάξει το αποτέλεσμα της ραδιοχρονολόγησης είναι κι αυτοί γελοίοι. Για να αλλάξει η ημερομηνία ραδιοχρονολόγησης από 1ο σε 14ο αιώνα απαιτείται ποσότητα άνθρακα του 20ου αιώνα σχεδόν διπλάσια αυτής του άνθρακα της σινδόνης (βλ. Διάγραμμα άνθρακα 14). Εκτός αυτού, τα δείγματα του υφάσματος καθαρίστηκαν με μεγάλη προσοχή πριν την ανάλυση σε κάθε ένα από τα τρία εργαστήρια ραδιοχρονολόγησης. *
Ίσως φανεί ενδιαφέρον στους σκεπτικιστές το γεγονός ότι πολλοί θρησκευόμενοι πιστεύουν πως υπάρχουν επιστημονικές αποδείξεις για την αυθεντικότητα της σινδόνης. Φυσικά, οι αποδείξεις περιορίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην επισήμανση γεγονότων που θα ήταν αληθή εάν η σινδόνη ήταν αυθεντική. Για παράδειγμα, υποτίθεται ότι είναι το αρνητικό της εικόνας ενός θύματος σταύρωσης. Υποτίθεται ότι είναι η εικόνα ενός ανθρώπου βάναυσα κακοποιημένου όπως πιστεύεται ότι έγινε με τον Χριστό. Επίσης υποτίθεται ότι η εικόνα δεν είναι ζωγραφιά αλλά ως εκ θαύματος αποτυπωμένη εικόνα. Οι σκεπτικιστές διαφωνούν και ισχυρίζονται ότι η σινδόνη είναι απλά μια ζωγραφιά και πλαστογραφία.
Το εμπόριο ιερών κειμηλίων​
Οι σκεπτικιστές πιστεύουν ότι η σινδόνη του Τορίνο είναι ακόμα ένα θρησκευτικό κειμήλιο που επινοήθηκε για να ενισχύσει το εμπόριο που γίνεται με τους προσκυνητές ή για να εντυπωσιάσει τους άπιστους. (Μια εξίσου διάσημη ζωγραφιά που επίσης θεωρείται ότι εμφανίστηκε ως εκ θαύματος πάνω σε ένα ύφασμα, είναι η Παναγία της Γουαδελούπης). Η όλη υπόθεση της απάτης φαίνεται πιο διεξοδικά στο βιβλίο του Joe Nickell Inquest On The Shroud Of Turin (Έρευνα της Ιεράς Σινδόνης του Τορίνο) , το οποίο γράφτηκε σε συνεργασία με μια ομάδα επιστημόνων και τεχνικών ειδικών. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι τα ιστορικά, εικονογραφικά, παθολογικά, σωματικά και χημικά στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα της μη-αυθεντικότητας. Η σινδόνη είναι μια ζωγραφιά του 14 ου αιώνα, όχι ύφασμα δύο χιλιετιών με την εικόνα του Χριστού.
Μια θεωρία υποστηρίζει ότι «ένα αντρικό μοντέλο πασαλείφτηκε με μπογιά και τυλίχτηκε στο σεντόνι ώστε να δημιουργηθεί το θαμπό περίγραμμα του Χριστού» * . Το μοντέλο ήταν καλυμμένο με κόκκινη ώχρα, μια χρωστική που υπάρχει στο χώμα και χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην Ιταλία κατά το Μεσαίωνα, και πίεσε το μέτωπο, τα μάγουλα και άλλα μέρη του κεφαλιού και του σώματός του στο ύφασμα ώστε να δημιουργηθεί η εικόνα που υπάρχει σήμερα. Στη συνέχεια, προκειμένου να γίνει η αναπαράσταση του αίματος, πιτσιλίστηκε στους καρπούς, τα πόδια και το σώμα της εικόνας χρωστική Vermilion (ερυθρά χρωστική κινναβάρεως) που φτιάχνεται από θειούχο υδράργυρο.
Ο Walter McCrone ανέλυσε την σινδόνη και βρήκε ίχνη από χημικά που χρησιμοποιούνταν σε «δύο συνήθη χρώματα των καλλιτεχνών του 14ου αιώνα, την κόκκινη ώχρα και το vermilion , με κολλαγόνο (ζελατίνη) ως συνδετικό μέσο των χρωστικών.» (McCrone 1998). Επιχειρηματολογεί πάνω στην άποψη ότι η σινδόνη είναι μεσαιωνική ζωγραφιά στο βιβλίο του Judgment Day For The Shroud Of Turin (Ημέρα της Κρίσης για τη Σινδόνη του Τορίνο) (Μάρτιος 1999). Για τη δουλειά του, ο McCrone βραβεύτηκε με το Βραβείο Αναλυτικής Χημείας της Αμερικάνικης Ένωσης Χημικών το 2000.
Οι αποδείξεις της αυθεντικότητας​
Ωστόσο, η σινδόνη έχει πολλούς οπαδούς που πιστεύουν ότι έχει αποδειχθεί η αυθεντικότητά της, ότι χρονολογείται από την εποχή του Χριστού, ότι αποτελεί θαύμα κλπ. Λέγεται ότι υπάρχει αίμα ομάδος ΑΒ στη σινδόνη. Οι σκεπτικιστές το αρνούνται. Το αίμα δεν ανιχνεύτηκε απευθείας πάνω στη σινδόνη, αλλά στην κολλητική ταινία που χρησιμοποιήθηκε για τη λήψη ινών από τη σινδόνη. Το παλιό, ξεραμένο αίμα είναι μαύρο. Οι λεκέδες στη σινδόνη είναι κόκκινοι. Σχετικές αναλύσεις του κόκκινου αυτού πράγματος έδειξαν ότι πρόκειται για κόκκινη ώχρα και χρωστική Vermilion . Άλλες αναλύσεις από τους Adler και Heller το προσδιόρισαν ως αίμα * . Εάν όντως είναι αίμα, θα μπορούσε να είναι το αίμα κάποιου ανθρώπου του 14ου αιώνα. Θα μπορούσε να είναι το αίμα κάποιου που τυλίχτηκε με τη σινδόνη, ή το αίμα του δημιουργού της σινδόνης, ή οποιουδήποτε έχει πιάσει ποτέ τη σινδόνη, ή οποιουδήποτε χειρίστηκε την κολλητική ταινία. Αλλά ακόμα και αν υπήρχε αίμα πάνω στη σινδόνη, αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανένα συμπέρασμα για την ηλικία της ή την αυθεντικότητά της.
Λέγεται ότι το ύφασμα φέρει ίχνη γύρης λουλουδιών και εικόνες προερχόμενες από φυτά που υπάρχουν μόνο στην περιοχή της Νεκράς Θάλασσας του Ισραήλ. Ο Avinoam Danin, βοτανολόγος από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, ισχυρίζεται ότι ανίχνευσε γύρη από το φυτό Gundelia tournefortii και ένα καρπό κάπαρης πάνω στη σινδόνη. Υποστηρίζει ότι αυτός ο συνδυασμός βρίσκεται μόνο γύρω από την Ιερουσαλήμ. Κάποιοι πιστοί θεωρούν ότι το αγκάθινο στεφάνι ήταν φτιαγμένο από αυτό το είδος λουλουδιού. Ωστόσο, ο Davin δεν εξέτασε τη σινδόνη ο ίδιος. Το δείγμα γύρης προήλθε από τον Max Frei ο οποίος το πήρε από τη σινδόνη με κολλητική ταινία. Τα δείγματα του Frei ήταν αμφιλεγόμενα εξ' αρχής. Ο Frei , που κάποτε δήλωσε για το πλαστό «Ημερολόγιο του Χίτλερ» ότι είναι αυθεντικό, πιθανώς εισήγαγε τα δείγματα γύρης ο ίδιος ή ξεγελάστηκε και πήρε αφελώς τα δείγματα που έβαλε κάποιος άλλος ψευδευλαβής. (Nickell)
O Danin και ο συνάδελφός του Uri Baruch επίσης ισχυρίζονται ότι βρήκαν αποτυπώματα λουλουδιών στη σινδόνη και πως αυτά τα λουλούδια θα μπορούσαν να έχουν προέλθει μόνο από το Ισραήλ. Ωστόσο, οι εικόνες λουλουδιών που βλέπουν είναι κρυμμένες μέσα σε μια επιφάνεια κηλίδων παρόμοια με τις περιπτώσεις όπου η εικόνα του Ιησού είναι κρυμμένη μέσα σε μια τορτίγια, ή η εικόνα της Παναγίας μέσα στον φλοιό ενός δέντρου. Ο πρώτος που διέκρινε λουλούδια μέσα στις κηλίδες ήταν ένας ψυχίατρος, ο οποίος πιθανώς ήταν ειδικός στο να διακρίνει προσωπικά χαρακτηριστικά με τη βοήθεια ψυχολογικών τεστ ερμηνείας κηλίδων ( inkblots ) ( Nickell , 1994).
Ο Danin σημειώνει ότι ένα ακόμα ύφασμα, που θεωρείται το νεκρώσιμο ύφασμα του προσώπου του Ιησού (το Σουδάριο του Oviedo στην Ισπανία) φέρει τους ίδιους δύο τύπους από ίχνη λουλουδιών με τη σινδόνη
και αίμα ομάδος ΑΒ. Εφόσον το Σουδάριο πιστεύεται ότι υπήρξε πριν τον 8ο αιώνα, σύμφωνα με τον Danin υπάρχουν «σαφείς αποδείξεις ότι η σινδόνη υπήρχε πριν τον 8ο αιώνα». Πιστεύεται ότι το ύφασμα βρισκόταν σε θησαυροφυλάκιο τουλάχιστον από την εποχή της εισβολής των Μαυριτανών στην Ισπανία. Λέγεται ότι βρισκόταν στο θησαυροφυλάκιο όταν ανοίχτηκε το 1075. Εφόσον όμως δεν υπάρχει αίμα στη σινδόνη του Τορίνο και κανένας καλός λόγος για την αποδοχή του ισχυρισμού του Danin ότι τα δείγματα γύρης ήταν πάνω στη σινδόνη από την προέλευσή της, αυτό το επιχείρημα είναι ψευδές.
Εν πάση περιπτώσει, το γεγονός ότι βρέθηκε στη σινδόνη γύρη λουλουδιών τα οποία βρίσκονται κοντά στη Νεκρά Θάλασσα ή στην Ιερουσαλήμ, δεν σημαίνει και πολλά πράγματα. Ακόμα κι αν η γύρη δεν προήλθε από κάποιον απατεώνα, θα μπορούσε να έχει μεταφερθεί στη σινδόνη μέσω οποιουδήποτε την έπιασε στα χέρια του. Εν ολίγοις, το δείγμα γύρης θα μπορούσε να έχει προκύψει στην Ιερουσαλήμ οποιαδήποτε στιγμή πριν ή μετά την εμφάνιση της σινδόνης στην Ιταλία. Άρα αυτό δεν αποτελεί ισχυρή απόδειξη.
Επιπλέον η ύπαρξη δύο υφασμάτων τα οποία πιστεύεται ότι τύλιγαν το νεκρό σώμα του Ιησού, δεν ενισχύει την αυθεντικότητα της σινδόνης- - αντιθέτως. Πόσα ακόμα κομμάτια ύφασμα υπάρχουν για τα οποία δεν γνωρίζουμε; Μήπως παρήχθησαν μαζικά όπως έγινε με τα κομμάτια από τον πραγματικό Σταυρό, το άχυρο από τη φάτνη του Χριστού, ή τα κομμάτια από την Κιβωτό του Νωε; Το γεγονός ότι δύο υφάσματα στην Ισπανία και στην Ιταλία φέρουν τα ίδια ίχνη γύρης και αίματος δεν αποτελεί ακριβώς «σαφή απόδειξη» ότι προέκυψαν την ίδια χρονική στιγμή, ιδιαιτέρως αφού υπάρχουν σαφή στοιχεία ότι είναι ψευδής ο ισχυρισμός πως φέρουν τα ίδια ίχνη γύρης και αίματος. Αλλά ακόμα κι αν ήταν αληθής, ο ισχυρισμός αυτός έχει πολύ μικρή αξία στο να αποδείξει ότι οποιοδήποτε από τα δύο υφάσματα άγγιξαν το σώμα του Ιησού.
Διαλευκαίνοντας το μυστήριο της ύφανσης​
Λέγεται ότι η ύφανση της σινδόνης είναι χαρακτηριστική των ενδυμάτων που είχαν οι εύποροι Ιουδαίοι της εποχής του Ιησού. Οι εύποροι Ιουδαίοι όμως δεν ταιριάζουν με το είδος ανθρώπων που υποτίθεται ότι συναναστρεφόταν ο Ιησούς. Ωστόσο, όπως παρατήρησε ένας αναγνώστης, ο Hal Nelson , «το λινό ύφασμα προήλθε από τον Ιωσήφ εξ Αριμαθείας, ο οποίος περιγράφεται στο κατά Ματθαίον 27 ως πλούσιος άνθρωπος αλλά και ως μαθητής». (Το ύφασμα της σινδόνης έχει σχέδιο ψαροκόκαλο ενώ το ύφασμα του Oviedo είναι ταφτάς, αποδεικνύοντας έτσι ότι ο Ιησούς είχε μαθητές όλων των ειδών).
Η εικόνα είναι ενός ανθρώπου ύψους περίπου 1.82 μέτρων. Το μέγεθος και η ύφανση της σινδόνης έπεισαν έναν ερευνητή/πιστό ότι το ύφασμα θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί ως τραπεζομάντιλο για τον Τελευταίο Δείπνο. Υποθέτω πως θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί και για πολλά άλλα πράγματα.
Για τον πιστό, ωστόσο, δεν είναι η επιστημονική απόδειξη της αυθεντικότητας της σινδόνης που την κάνει τόσο σημαντική. Είναι η πίστη στην θαυματουργή προέλευση της εικόνας, που καθορίζει την πεποίθηση του. Το θαύμα λαμβάνεται ως ένδειξη ότι η ανάσταση πράγματι συνέβη και ότι ο Ιησούς ήταν θεάνθρωπος.
Απλά ένα ακόμα κειμήλιο;​
Ίσως το πιο συναρπαστικό στοιχείο της διαμάχης γύρω από την ιερά σινδόνη είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πιστοί εξακολουθούν να αναφέρουν άσχετα επιχειρήματα και οι σκεπτικιστές εξακολουθούν να τσιμπάνε το δόλωμα. Ο Danin δημιούργησε το επιχείρημά του περί εικόνας-γύρης το 1998, σε συνέχεια αντίστοιχου επιχειρήματός του το 1997. Σε άρθρο του το 1998 υποστηρίζει ότι τα στοιχεία του έδειξαν «πως η σινδόνη θα μπορούσε να κατάγεται μόνο από την Εγγύς Ανατολή». Ένα άρθρο της Traci Angel στην Associated Press (8/3/99) αναφέρει ότι ο Danin είπε επί λέξει ότι τα στοιχεία «ξεκάθαρα οδηγούν σε ένα είδος λουλουδιών από την περιοχή γύρω από την Ιερουσαλήμ.» Σίγουρα θα επακολουθήσει μια άγρια διαμάχη (για άλλη μια φορά!) ως προς την προέλευση των φυτών και της γύρης. Λες και έχει καμία σημασία. Ακόμα και αν αποδειχτεί χωρίς καμιά αμφιβολία ότι η σινδόνη προήλθε από την Ιερουσαλήμ και ότι χρησιμοποιήθηκε για να τυλίξει το σώμα του Ιησού, και τι έγινε; Θα αποδεικνυόταν έτσι ότι ο Ιησούς αναστήθηκε; Δεν το νομίζω. Η πεποίθηση ότι κάποιος αναστήθηκε δεν μπορεί να βασιστεί σε σωματικές αποδείξεις διότι η ανάσταση είναι σωματικά αδύνατη. Μόνο η θρησκευτική πίστη μπορεί να στηρίξει μια τέτοια πεποίθηση. Ούτε η πεποίθηση ότι κάποιος πέταξε στον ουρανό κι εξαφανίστηκε (π.χ. αναλήφθηκε στους ουρανούς) δεν μπορεί να αποδειχτεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βάσει αυτών των επιχειρημάτων. Τέλος, κανένας αριθμός στοιχείων δεν θα μπορούσε να αποδείξει ότι ένας άνθρωπος ήταν και Θεός, και ότι η μητέρα του τον συνέλαβε χωρίς ποτέ να κάνει σεξ. Επομένως, όσοι λαμπροί επιστήμονες κι αν παρατάξουν τις φοβερές μελέτες τους με αποδείξεις για εικόνες από Βιβλικά σχοινιά, σφουγγάρια, αγκάθια, λόγχες, λουλούδια, αίμα κλπ., κανένα από αυτά τα στοιχεία δεν έχει την παραμικρή σχέση με την απόδειξη αυτών των θεμάτων της πίστης.
Τελευταία νέα​
Ο Δρ. Raymond Rogers, συνταξιούχος χημικός από το Εθνικό Εργαστήριο του Los Alamos στο Νέο Μεξικό, ισχυρίζεται ότι το κομμάτι υφάσματος που ελέγχθηκε και χρονολογήθηκε στο 1350, δεν ήταν μέρος της αυθεντικής σινδόνης. Σύμφωνα με τον Rogers , τα εργαστήρια που έκαναν την χρονολόγηση ανέλυσαν ένα μπάλωμα το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να επιδιορθωθεί η βλάβη από τη φωτιά. Πως το ξέρει αυτό, αφού το μπάλωμα καταστράφηκε κατά την ανάλυση? Σύμφωνα με τον ερευνητή της σινδόνης Joe Nickell, ο Rogers «στηρίχτηκε σε δύο μικρές κλωστούλες που περίσσεψαν από τη δειγματοληψία» και στον λόγο «ερευνητών που υπερασπίζονται την αυθεντικότητα, οι οποίοι υπέθεσαν πως το δείγμα της ανάλυσης προήλθε από μια αναϋφασμένη περιοχή». Σύμφωνα με τον Nickell, το άρθρο του Damon το 1989 στο Nature , υποστηρίζει ότι «ειδικοί υφασμάτων προσπάθησαν να επιλέξουν μια περιοχή δειγματοληψίας μακριά από μπαλώματα και ραφές.»
Λέει ο Nickell ,
Ο Rogers σύγκρινε τις κλωστούλες με κάποια μικρά δείγματα από άλλη περιοχή της σινδόνης, αναζητώντας διαφορές που να «αποδεικνύουν» ότι το δείγμα της ραδιοχρονολόγησης «δεν ήταν μέρος του αρχικού υφάσματος» της σινδόνης.
Οι καταγεγραμμένες διαφορές περιλαμβάνουν την παρουσία – υποτίθεται στο δείγμα της ραδιοχρονολόγησης – βαμβακερών ινών και μια επικάλυψη κόκκινης χρωστικής σε συνδετικό μέσο που οι αναλύσεις του Rogers «υποδηλώνουν» ότι είναι αραβικό κόμμι…Ωστόσο, παρά τις διαβεβαιώσεις του Rogers για το αντίθετο, και το βαμβάκι και η χρωστική έχουν βρεθεί και σε άλλα σημεία της σινδόνης. Και τα δυο έχουν αναφερθεί από τον διάσημο μικροαναλυτή Walter McCrone.
Ο Δρ. Rogers υπολογίζει ότι η πραγματική ηλικία της σινδόνης είναι μεταξύ 1.000 π.Χ. και 1.700 μ.Χ. Παρόλα αυτά, όλα τα στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μεσαιωνική απάτη. Όπως παρατηρεί ο Nickell , «δεν υπάρχουν γνωστά παραδείγματα περίπλοκης ύφανσης ψαροκόκαλου που έχει η σινδόνη από την εποχή του Ιησού όπου, σε κάθε περίπτωση, τα σάβανα είχαν συνήθως απλή ύφανση» (1998:35). «Επιπλέον, κατά την νεκρώσιμη τελετουργία οι Ιουδαίοι χρησιμοποιούσαν- μάλιστα το Ευαγγέλιο του Ιωάννη δίνει συγκεκριμένη τέτοια περιγραφή για τον Ιησού- πολλαπλά σάβανα και ένα ξεχωριστό ύφασμα για το πρόσωπο» * .
Άλλα στοιχεία που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για μεσαιωνική απάτη είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ιστορική καταγραφή της σινδόνης πριν τα μέσα του 14ου αιώνα- όταν ένας επίσκοπος διέδωσε την εξομολόγηση του καλλιτέχνη-, καθώς επίσης σοβαρά ανατομικά προβλήματα, η έλλειψη σημαδιών στα σημεία που είχε τυλιχτεί το ύφασμα, η ομοιότητα της φιγούρας με μεσαιωνικές απεικονίσεις του Ιησού, και οι λεκέδες «αίματος» που έχουν ένα ύποπτα λαμπερό κόκκινο χρώμα και απέτυχαν σε μια σειρά σύνθετων αναλύσεων από μικροβιολόγους, μεταξύ πολλών άλλων δεικτών. (Nickell 2005)
Φυσικά, το ύφασμα μπορεί να είναι 3000 ή 2000 ετών, όπως ισχυρίζεται ο Rogers, αλλά η εικόνα στο ύφασμα θα μπορούσε να χρονολογείται από μια περίοδο πολύ μετέπειτα. Ανεξάρτητα από το ποια είναι η σωστή ηλικία είτε του υφάσματος είτε της εικόνας, η ηλικία δεν μπορεί να αποδείξει ότι το ύφασμα είναι η σινδόνη που τύλιξε τον Ιησού και ότι η εικόνα είναι με κάποιο τρόπο θαυματουργή. Αυτή η πεποίθηση θα αποτελεί πάντα θέμα πίστης και όχι επιστημονικής απόδειξης.
Σχετικές καταχωρίσεις: πίστη και θαύματα
-----------------------------------------
ΕΛΠΙΖΩ να βοηθησα!:):):no1::D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

φωτεινούλα χανιά

Νεοφερμένος

Η φωτεινούλα χανιά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Αλήθεια ευχαριστώ!!!! Με έσωσες:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RafAspa94

Περιβόητο μέλος

Η RafAspa94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 4,733 μηνύματα.
Παιδιά μπορείτε να με βοηθείσετε σε μια ασκηση:
Ποιο είναι το πραγματικό νόημα των γιορτών και πώς έχει περάσει στην ζωή του σύγχρονου ανθρώπου:'(:'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Η καθηγήτρια των θρησκευτικών μας έβαλε να βρούμε πληροφορίες σχετικά με την μαθησιακή ικανότητα των ζώων,δηλαδή με ποιον τρόπο μαθαίνουν πράγματα,πώς τα διατηρούν στην μνήμη τους κτλ.Ξέρει κανείς κάποιο site απ'το οποίο μπορώ να πάρω πληροφορίες;Δεν βρίσκω τίποτα στο google!Κατά προτίμηση να είναι κείμενο γραμμένο στα ελληνικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
Η καθηγήτρια των θρησκευτικών μας έβαλε να βρούμε πληροφορίες σχετικά με την μαθησιακή ικανότητα των ζώων,δηλαδή με ποιον τρόπο μαθαίνουν πράγματα,πώς τα διατηρούν στην μνήμη τους κτλ.Ξέρει κανείς κάποιο site απ'το οποίο μπορώ να πάρω πληροφορίες;Δεν βρίσκω τίποτα στο google!Κατά προτίμηση να είναι κείμενο γραμμένο στα ελληνικά.
Δυστυχώς δεν μπορώ να σε παραπέμψω κάπου, αλλά αν επιτρέπεται με ποιόν ακριβώς τρόπο σχετίζεται η συγκεκριμένη εργασία με τα Θρησκευτικά? :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Δυστυχώς δεν μπορώ να σε παραπέμψω κάπου, αλλά αν επιτρέπεται με ποιόν ακριβώς τρόπο σχετίζεται η συγκεκριμένη εργασία με τα Θρησκευτικά? :P

Μας έλεγε ότι ο άνθρωπος σύμφωνα με την διαδικασία της εξέλιξης,ένα από τα χαρακτηριστικά που τον διαχωρίζουν από τα ζώα είναι ότι έχει λογική(π.χ.ο σκύλος θα αγαπήσει οποιονδήποτε θα του δώσει φαγητό,ενώ ο άνθρωπος επιλέγει με βάση τον νου και την κρίση τους ανθρώπους που θέλει να πλησιάσει).Από αυτό άρχισε να μας αναλύει την λογική του ανθρώπου και κατέληξε στο ότι η μνήμη και η σκέψη του ανθρώπου διαφέρει από τα ζώα,γι'αυτό και μας έβαλε την εργασία σχετικά με τις μαθησιακές ικανότητες των ζώων :xtipao::kill::beating::knife:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Ψαχούλεψε το mycat.gr, ίσως βρεις κάτι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,088 μηνύματα.
Λοιπόν ο άνθρωπος και τα ζώα προήλθαν από κοινή βιολογική πηγή. Με τα σπονδυλωτά επειδή διαχωρίστηκαν πιο μετά πολλές λειτουργίες μνήμης και σκέψης γίνονται με παρόμοιους μηχανισμούς. Εξελίχτηκα ο άνθρωπος όταν διαχωρίστηκε από τα άλλα σπονδυλωτά βελτίωσε την αφομοιωτική του ικανότητα και παράλληλα βελτίωσε την λογική και την σκέψη του.

Τα ζώα παρουσιάζουν αφομοιωτική ικανότητα και ιδιοσυγκρασία σε πολύ μικρότερο βαθμό από το άνθρωπο. Παρόλα αυτά από πειράματα που έγιναν σε χιμπατζήδες και δελφίνια απέδειξαν πως και τα ζώα μπορούν να μάθουν με παρόμοιο τρόπο από ότι ο άνθρωπος. Η επανάληψη, η μίμηση, η παρατηρητικότητα, η ακοή, η όσφρηση βοηθούν ένα ζώο να προσαρμοστεί στο περιβάλλον του, να μάθει και να αποκτήσει νέες ικανότητες. Εξαιτίας της μικρής αφομοιωτικής ικανότητας η λογική στα ζώα υπάρχει σε πολύ μικρό βαθμό από ότι στον άνθρωπο και ο οδηγός για τις περισσότερες ενέργειες τους είναι τα ένστικτα και διάφοροι χημικοί παράγοντες (ορμόνες, φερομόνες).

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Arthur39432

Νεοφερμένος

Ο Arthur39432 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 23 μηνύματα.
Αυτο μπορει να σε βοηθησει https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_cognition
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους!!!! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Πρέπει να γράψω μία εργασία για τον θάνατο στον καθολικισμό(όχι με την έννοια ότι πεθαίνει ο καθολικισμός,αλλά γενικά για τις αντιλήψεις των καθολικών σχετικά με τον θάνατο).
Όποιος μπορεί να μου προσφέρει πληροφορίες,ευπρόσδεκτος!!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
https://www.cathecclesia.gr/hellas/downloads/04.meta_thanaton.pdf
Αν έχεις όρεξη να ψάξεις στο διαδίκτυο, θα βρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
https://www.cathecclesia.gr/hellas/downloads/04.meta_thanaton.pdf
Αν έχεις όρεξη να ψάξεις στο διαδίκτυο, θα βρεις.

Σε ευχαριστώ πολύ!!Ήταν ακριβώς αυτό που έψαχνα!!
Η αλήθεια είναι ότι εάν ψάξω για λίγο και δεν βρω τίποτα,μου σπάει τα νεύρα και το αφήνω :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Χαχα, εγώ έχω καλές σχέσεις με την αναζήτηση.
It's my friend, my boyfriend! :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

matasiros

Νεοφερμένος

Η matasiros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Σύρος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 30 μηνύματα.
ειμαι καθολική... αν ρωτήσεις κάτι συγκεκριμένο ίσως να μπορέσω να σου απαντήσω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Την έγραψα την εργασία με αυτό που μου έστειλε η Ευλαμπία!
Ευχαριστώ πάντως :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria_123

Νεοφερμένος

Η maria_123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Εύοσμος (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 27 μηνύματα.
μηπως θα μπορουσε να μου απαντησει καποιος σε κατι ερωτησεις???:hmm:

βασικα ακυρο την βρικα την ακρη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

matasiros

Νεοφερμένος

Η matasiros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει απο Σύρος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 30 μηνύματα.
οκ!! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,088 μηνύματα.
Παιδιά μπορείτε να με βοηθείσετε σε μια ασκηση:
Ποιο είναι το πραγματικό νόημα των γιορτών και πώς έχει περάσει στην ζωή του σύγχρονου ανθρώπου:'(:'(
Οι γιορτές έχουν ως στόχο να θυμόμαστε γεγονότα που αποτέλεσαν ακρογωνιαίο λίθο για τον Χριστιανισμο. Ειδικά οι Χριστιανικές γιορτές δεν στοχεύουν μόνο στο να θυμόμαστε αλλά και να βιώνουμε με έμμεσο τρόπο την Ζωή του Χριστού και των Αγίων. Για αυτό τον λόγο είναι επιτακτικό για να καταλάβουμε το πραγματικό νόημα των γιορτών να υποβαλλόμαστε σε διάφορες δοκιμασίες που μας επιβάλει η Εκκλησία μας προκειμένου να συμπάσχουμε με το εορταζόμενο πρόσωπο. Η νηστεία είναι μία από αυτές τις δοκιμασιές. Χωρίς αυτά δεν υπάρχει νόημα των γιορτών, ο σύγχρονος άνθρωπος έχει εμπορευματοποιήσει τις γιορτές με αποτέλεσμα να έχει χαθεί το πραγματικό νόημα μια Χριστιανικής γιορτής. Γιορτή στην χριστιανοσύνη σημαίνει εκτός από το θυμάμαι και το συμπάσχω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top