Βοήθεια/Απορίες στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
ρε παιδια ειμαι εντελως σκραπας στο αγνωστο! μεταφραση-συνταξη.... κανω μεταφρασεις συμφωνα με τη συνταξη που εχω κανει + λεξιλογιο απο αγνωστες λεξεις που εχω, αλλα και παλι βγαινει ενα αλαλουμ! στη συνταξη παλι... κλαφτα χαραλαμπε... τι μου συμβουλευετε να κανω? γιατι δε με βλεπω καλα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

selc

Δραστήριο μέλος

Η selc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 697 μηνύματα.
να λύσεις πολλά,πολλά,πολλά άγνωστα και να διαβάσεις το συντακτικό που σου έχουν δώσει στο σχολείο :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
ρε παιδια ειμαι εντελως σκραπας στο αγνωστο! μεταφραση-συνταξη.... κανω μεταφρασεις συμφωνα με τη συνταξη που εχω κανει + λεξιλογιο απο αγνωστες λεξεις που εχω, αλλα και παλι βγαινει ενα αλαλουμ! στη συνταξη παλι... κλαφτα χαραλαμπε... τι μου συμβουλευετε να κανω? γιατι δε με βλεπω καλα

Πρώτα να διαβάζεις το κείμενο από μέσα σου πολλές φορές. Πέντε, έξι, όσες χρειαστεί για να καταλάβεις πάνω-κάτω το νόημα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό βήμα, πρέπει οπωσδήποτε να το κάνεις, μη πηγαίνεις δηλαδή απευθείας να κάνεις μετάφραση ή σύνταξη. Μετά, παίρνεις την κάθε περίοδο, βρίσκεις τα ρήματα, χωρίζεις προτάσεις και αναγνωρίζεις τα είδη τους και στην καθεμία κάνεις αναλυτική σύνταξη. Μετά από αυτά ξεκινάς τη μετάφραση. Και αν έχεις κάποια άγνωστη λέξη, να συμβουλεύεσαι λεξικό, μετά θα τη θυμάσαι πιο εύκολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

νικος ρεθυμνο

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,531 μηνύματα.
Κανε συνταξη πρωτα τους βασικους ορους της προτασης(υ-ρ-α-κ) και μετα ασχολησου με προσδιορισμους,επιρρηματα,μετοχες,κλπ.Και τη μεταφραση προσπαθησε να τη συνθεσεις με βαση μια λογικη σειρα(υ-ρ-α ή κατηγορουμενο),και για τις μετοχες ή τους προσδιορισμους που δεν εισαι σιγουρος τι ειδους ειναι ή τι δηλωνουν,αντιστοιχα,κανε διαφορες προσπαθειες στη μεταφραση και δες ποια απο ολες ταιριαζουν στο γενικο πνευμα του κειμενου.Το Αγνωστο ειναι σαν ενα παζλ.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
ρε παιδια τα κανω ολα αυτα με την συνταξη! αλλα και παλι το νοημα ειναι ημιτελες πολλες φορες!! ισως φταιει το οτι καθομαι και μεταφραζω κατευθειαν χωρις να κατανοησω πρωτα το νοημα... και στη συνταξη πως μπορω να βελτιωθω? γιατι το να καθομαι και να διβαζω τη συνταξη απ'εξω δεν ειναι λυση!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

selc

Δραστήριο μέλος

Η selc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 697 μηνύματα.
στη σύνταξη ειδικά μόνο με πρακτική άσκηση μπορείς να βελτιωθείς
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
τιποτα μεθοδους εχετε να προτεινετε? εσεις ξερω γω τι κανετε για να μαθετε περισσοτερο λεξιλογιο στα αρχαια?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anastasia_1

Νεοφερμένος

Η anastasia_1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 33 μηνύματα.
τιποτα μεθοδους εχετε να προτεινετε? εσεις ξερω γω τι κανετε για να μαθετε περισσοτερο λεξιλογιο στα αρχαια?

η μεταφραση δεν βγαινει απλα και μονο ανοιγοντας ενα λεξικο και εντοπιζοντας την λεξη που δεν ξερεις. μια λεξη μπορει να παρει πολλες διαφορετικες σημασιες αναλογα με το νοημα του κειμενου.καπου μπορει να χρησιμοποιειται μεταφορικα, και εσυ να ανοιξεις ενα λεξικο , να γραψεις μια ερμηνεια που θα βρεις, και το νοημα να βγει αλλο αντ'αλλων. πρεπει να βλεπεις αρχικα τον συγγραφεα του κειμενου που εχεις μπροστα σου. πχ εχεις πλατωνα? αρα -θα σκεφτεις- εχω να κανω με φιλοσοφικο λογο. εχεις θουκυδιδη?αρα εχεις να κανεις με ιστορια. η ιστορια περιλαμβανει πολλους πολεμους.ψαξε το κειμενο σου, για σημαδια που να σου δηλωνουν το νοημα πριν βγαλεις μεταφραση. θελω να πω, πως σε ενα κειμενο που περιγραφει μια μαχη πχ, θα βρεις και αναλογο λεξιλογιο. συμφωνα δηλαδη με τα συμφραζομενα, και το πως μπορεις να ενταξεις μια λεξη στο υφος του κειμενου που μελετας,θα βγαλεις την μεταφραση. αυτα οσον αφορα το νοηματικο σκελος.στο πρακτικο σκελος, η συνταξη πρεπει να γινει οπως σου ειπαν και αλλα παιδια πιο πανω, και αναλογα με την συνταξη μεταφραζεις τους αντιστοιχους ορους της προτασης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cookies&chips

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Ρε παιδια εχω ερωτηση για το γνωστο-εισαγωγή : Ξέρω ότι πρέπει να μάθουμε παπαγαλία την εισαγωγή, αλλά δεν μπορώ να τη μάθω όπως τα λέει γτ είναι πολυ κακογραμμένο (όπως σίγουρα ξέρετε). Όποτε έγραψα σ' ένα φύλλο με μικρές παραλλαγές την εισαγωγή σε δικά μου λόγια φροντίζοντας να μην αλλοιωθεί το νόημα και να μην το αλλάξω. Πχ την εισαγωγή με τον σωκράτη σελ. 34-35 την έγραψα ως εξής:

α. Γιατί ο Σωκράτης έγινε αντιπαθής και μισήθηκε από πολλούς συμπολίτες του;
"Ο Ο Σωκράτης διακήρυττε ότι δεν είναι σοφός και ότι ξέρει μόνο ένα πράγμα, ότι δεν ξέρει τίποτα ("έν οιδα, ότι ουδέν οιδα"). Μάλιστα, κάποιους Αθηναίους που φαίνονταν και νόμιζαν και οι ίδιοι ότι ήταν σοφοί, αφού τους εξέταζε, αποδυκνείονταν ότι δεν είναι σοφοί. Ο Σωκράτης προσπαθούσε να τους το δείξει, κι έτσι αυτοί τον μίσησαν, αφού με αυτόν τον τρόπο αποκάλυπτε την άγνοια των σπουδαίων που περνιούνταν για σοφοί. Ένας τέτοιος άνθρωπος αποτελούσε απειλή. Η διαφορά του Σωκράτη από αυτούς είναι ότι αυτός είχε επίγνωση της άγνοιάς του.


β. Γιατί κατηγορήθηκε ο Σωκράτης ότι ήταν άθεος;
Η ειρωνία του Σωκράτη είχε στόχο ακόμα και τον χρησμό του Απόλλωνα, που τον είχε χαρακτηρίσει ως σοφότατο. Ήταν εύκολο, λοιπόν, να κατηγορηθεί ως άθεος, αφού ειρωνεύεται, αμφισβητεί και προσπαθεί να 'ελέγξει' από μόνος του τον χρησμό των Δελφών και, κατά συνέπεια, την ίδια τη θεϊκή εκτίμηση.


Τι λέτε, θα το πάρουν για λάθος αν πέσει στις Πανελλήνιες; τα θέλουν όλα πια ακριβώς όπως στο βιβλίο;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_Morticia_

Επιφανές μέλος

Η _Morticia_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 11,230 μηνύματα.
Λάθος αποκλείεται να θεωρηθεί. Σε κάποια αυστηρή περίπτωση ίσως υπάρξει βαθμολογική απώλεια γιατί αναμένεται παπαγαλία έως κόμματος.
Αλλά αυτό είναι θέμα διορθωτή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cookies&chips

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Thanks! Οποτε θα τα μαθω ετσι :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_Morticia_

Επιφανές μέλος

Η _Morticia_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 11,230 μηνύματα.

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
μπορει καποιος να μου δωσει ομμοριζα-παραγωγα απο την 3η και 4η ενοτητα πρωταγορα?
ευχαριστω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

momolis

Νεοφερμένος

Ο Μανώλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Μαρούσι (Αττική). Έχει γράψει 36 μηνύματα.
Μήπως γνωρίζει κανείς που υπαρχουν οι απαντησεις στις ερωτησεις του ΚΕΕ για τον Πρωταγόρα ή αν υπάρχει κάποιο βοηθημα που να τις περιεχει; Εχω βρει καποιες αλλα σκορπιες και οχι ολες και εχω ψιλοχαθει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_Morticia_

Επιφανές μέλος

Η _Morticia_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 11,230 μηνύματα.
Μήπως αναφέρεσαι στα θέματα του ΟΕΦΕ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ελεναα

Δραστήριο μέλος

Η ελεναα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Ρε παιδια εχω ερωτηση για το γνωστο-εισαγωγή : Ξέρω ότι πρέπει να μάθουμε παπαγαλία την εισαγωγή, αλλά δεν μπορώ να τη μάθω όπως τα λέει γτ είναι πολυ κακογραμμένο (όπως σίγουρα ξέρετε).
Όποτε έγραψα σ' ένα φύλλο με μικρές παραλλαγές την εισαγωγή σε δικά μου λόγια φροντίζοντας να μην αλλοιωθεί το νόημα και να μην το αλλάξω. Πχ την εισαγωγή με τον σωκράτη σελ. 34-35 την έγραψα ως εξής:

α. Γιατί ο Σωκράτης έγινε αντιπαθής και μισήθηκε από πολλούς συμπολίτες του;
"Ο Ο Σωκράτης διακήρυττε ότι δεν είναι σοφός και ότι ξέρει μόνο ένα πράγμα, ότι δεν ξέρει τίποτα ("έν οιδα, ότι ουδέν οιδα"). Μάλιστα, κάποιους Αθηναίους που φαίνονταν και νόμιζαν και οι ίδιοι ότι ήταν σοφοί, αφού τους εξέταζε, αποδυκνείονταν ότι δεν είναι σοφοί. Ο Σωκράτης προσπαθούσε να τους το δείξει, κι έτσι αυτοί τον μίσησαν, αφού με αυτόν τον τρόπο αποκάλυπτε την άγνοια των σπουδαίων που περνιούνταν για σοφοί. Ένας τέτοιος άνθρωπος αποτελούσε απειλή. Η διαφορά του Σωκράτη από αυτούς είναι ότι αυτός είχε επίγνωση της άγνοιάς του.


β. Γιατί κατηγορήθηκε ο Σωκράτης ότι ήταν άθεος;
Η ειρωνία του Σωκράτη είχε στόχο ακόμα και τον χρησμό του Απόλλωνα, που τον είχε χαρακτηρίσει ως σοφότατο. Ήταν εύκολο, λοιπόν, να κατηγορηθεί ως άθεος, αφού ειρωνεύεται, αμφισβητεί και προσπαθεί να 'ελέγξει' από μόνος του τον χρησμό των Δελφών και, κατά συνέπεια, την ίδια τη θεϊκή εκτίμηση.


Τι λέτε, θα το πάρουν για λάθος αν πέσει στις Πανελλήνιες; τα θέλουν όλα πια ακριβώς όπως στο βιβλίο;;;
ζητημα αν θα παρεις 2 στις 10 μοναδεσς;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

momolis

Νεοφερμένος

Ο Μανώλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Μαρούσι (Αττική). Έχει γράψει 36 μηνύματα.

cookies&chips

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.

ελεναα

Δραστήριο μέλος

Η ελεναα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 458 μηνύματα.
εσυ μια χαρα τα εγραψες ΑΛΛΑ οι διορθωτες θελουν μια πιο ολοκληρωμενη απαντηση (ακομα και αν φαινεται η παπαγαλια!!!).για σκεψου ομως καλυτερα:οσο σωστα και αν σου φαινονται και ειναι αυτα που εγραψες,δεν ειναι αδικια ενω μια μαθητρια ή μαθητης εγραψε ολοκληρωμενη απαντηση και πηρε 10/10 να παρεις και εσυ 10/10 με μια τοσο μικρη και απλουστευμενη απαντηση!!!?ετσι αδικουνται οι αλλοι που διαβασαν περισσοτερο(ή αν θες καλυτερα παπαγαλισαν περισσοτερο).αν λοιπον εγω βαθμολογουσα θα θεωρουσα μεν ολοσωστα αυτα που εγραψες αλλα θα σου εβαζα 2-4 στα 10 αναλογα και με την εικονα του υπολοιπου διδαγμενου.δυστυχως 10/10 δεν περνουν μαθητες που σχεδον εχουν ΄΄παπαγαλισει τελεια΄΄ την εισαγωγη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cookies&chips

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 195 μηνύματα.
εσυ μια χαρα τα εγραψες ΑΛΛΑ οι διορθωτες θελουν μια πιο ολοκληρωμενη απαντηση (ακομα και αν φαινεται η παπαγαλια!!!).για σκεψου ομως καλυτερα:οσο σωστα και αν σου φαινονται και ειναι αυτα που εγραψες,δεν ειναι αδικια ενω μια μαθητρια ή μαθητης εγραψε ολοκληρωμενη απαντηση και πηρε 10/10 να παρεις και εσυ 10/10 με μια τοσο μικρη και απλουστευμενη απαντηση!!!?ετσι αδικουνται οι αλλοι που διαβασαν περισσοτερο(ή αν θες καλυτερα παπαγαλισαν περισσοτερο).αν λοιπον εγω βαθμολογουσα θα θεωρουσα μεν ολοσωστα αυτα που εγραψες αλλα θα σου εβαζα 2-4 στα 10 αναλογα και με την εικονα του υπολοιπου διδαγμενου.δυστυχως 10/10 δεν περνουν μαθητες που σχεδον εχουν ΄΄παπαγαλισει τελεια΄΄ την εισαγωγη.
Α ωραία, δηλαδή ούτε καν να τηρούνται τα προσχήματα που όλοι οι καθηγητές του σχολείου λένε "μα όχι, δε χρειάζεται παπαγαλία!"... Μα δεν παρέλειψα τίποτα από πλευράς περιεχομένου και ουσίας, το θέμα είναι ποιος είναι καλύτερη φωτοτυπία? (θα πεις σώπα τώρα το κατάλαβες? -απλά άλλοι λένε το ένα άλλοι λένε το άλλο) Έτσι κι αλλιώς, ευχαριστώ για την απάντησή σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top