Γιατί τμήματα ΗΜΜΥ πρώην ΤΕΙ θεωρούνται "αντίστοιχα" με τμήματα όπως του ΕΜΠ, ΑΠΘ κλπ;

voοdoο

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών, Καθηγητής και μας γράφει από Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1.433 μηνύματα.
Tα τελευταία χρόνια, πολλά τμήματα ΗΜΜΥ που προήλθαν από ΤΕΙ έχουν μετατραπεί σε πανεπιστημιακά και θεωρούνται "αντίστοιχα" με τα τμήματα των Πολυτεχνείων του ΕΜΠ, του ΑΠΘ κλπ.
Ωστόσο όλο αυτό μου έχει δημιουργήσει πολλά εύλογα ερωτήματα.
Είναι αυτή η εξίσωση ουσιαστική ή μόνο στα χαρτιά;
Υπάρχει πραγματική ισοτιμία στα προγράμματα σπουδών, στο επίπεδο σπουδαστών και διδασκόντων;
Μήπως αυτή η αντιστοιχία τμημάτων εξισώνει φοιτητές δύο διαφορετικών ταχυτήτων;

Περιμένω απόψεις, εμπειρίες και επιχειρήματα σας...
Α. Δεν υπάρχουν ΤΕΙ (εκτός ΑΣΠΑΙΤΕ για λίγο ακόμα) και τα ΤΕΙ καταργήθηκαν! Αυτό αφορά τον προπτυχιακό οδηγό σπουδών τους βάσει του οποίου απορρέουν και τα Επαγγελματικά τους Δικαιώματα. Ούτε μετατράπηκαν, ούτε συγχωνεύθηκαν, ούτε κάτι άλλο για τον κάθε προπτυχιακό φοιτητή.

Β. Ιδρύθηκαν πολλά νέα πανεπιστημιακα ΑΕΙ, παράλληλα, με νέους οδηγούς σπουδών βάσει των ήδη υπαρχόντων (προστέθηκε έτος σπουδών, προστέθηκε ύλη μαθημάτων/εμβάθυνση, άλλαξαν μαθήματα, κ.λπ. ανάλογα).

Γ. Το αν αυτά εφαρμόζονται πραγματικά (ή μόνο στα χαρτιά) σε συνδυασμό με ποιότητα εγκαταστάσεων κ.λπ. είναι συζητήσιμο. Θεωρητικά, τουλάχιστον, έγινε από τους αρμόδιους έλεγχος και αξιολόγηση, κ.λπ..

Δ. Όπως και να έχει στα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ο εγκεκριμένος προπτυχιακός οδηγός σπουδών θεωρείται από την πολιτεία ισοδύναμης αξίας με όλα τα συναφή μεταξύ τους. Επίπεδο καθηγητών, φοιτητών, κ.λπ. θα είναι ο,τι ισχύει για τα ήδη υπάρχοντα π.χ. Πανεπιστήμια ή τότε ΤΕΙ μεταξύ αστικών κέντρων-επαρχιας, παλιού-νέου τμήματος, κ.λπ.. για το κράτος, όλα είναι ισοδύναμα (δηλαδή χορηγούν ίδιας αξίας χαρτί)!

Ξανά: όσο μαζικοποειται ή γβθμια (στη χώρα μας 25 χρόνια τώρα έχει φθάσει στο μη παρέκει), τόσο θα πέφτει η ποιότητα πανελλαδικά. Νόμος! Επίσης, όσο και μα θέλουμε να "κλείνουμε τα μάτια στις βάσεις", είναι το μοναδικό κριτήριο (πανελλαδικός διαγωνισμός!) για γενικά συμπεράσματα της μέσης ποιότητας φοιτητών (γνώσεις και γνώση του πως να διαβάζεις) ανά Τμήμα. Μη με μπλέκετε με τις εξαιρέσεις επί του παρόντος... είναι όπως στο εξωτερικό που κοιτούν διαφορά χαρακτηριστικά για επιλογή, εμείς εδώ έχουμε τον πανελλήνιο διαγωνισμό μεταξύ περίπου ίδιας ηλικίας μεταξύ τους υποψήφιους! Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.

Όλα τα Πανεπιστημιακα Τμήματα δεν είναι το ίδιο εύκολα ή δύσκολα, δεν είναι ίδια μεταξύ τους και δεν απαιτούν "ίδιες ποιότητες". Για παράδειγμα, τυχαίο, δεν είναι το ίδιο πολυτεχνείο με νηπιαγωγών ως προς το ζητούμενο... τελείως διαφορετικά μεταξύ τους! Εμείς έχουμε όμως την κουλτούρα, οριζόντιες αποφάσεις για όλους (π.χ. ν+2 διαγραφή φοιτητή είτε είσαι στο ναυπηγων ΕΜΠ, είτε στο νηπιαγωγών Ρόδου)...

Υ.γ. Η ΕΒΕ είναι αποποίηση ευθυνών και πολιτικού κόστους... αν γειχε γίνει συμμάζεμα Γβθμιας και βάσει καθηγητών, εγκαταστάσεων, εκπαιδευτικής διαδικασίας, κ.λπ. ο κατάλληλος αριθμός εισακτέων, δεν θα χρειαζόταν καμία ΕΒΕ... απλά πετάξαμε το μπαλάκι στους άλλους! Είναι δυνατόν, για παράδειγμα, στο ΓΠΑ με φουλ εργαστήρια και ακριβά μηχανήματα (το απαιτούν οι σπουδές) να στέλνεις 800 φοιτητές το χρόνο (και με τις μετεγγραφές 1000+) και να λες για "ποιότητα" όταν είναι π.χ. 10 άτομα με ένα μικροσκόπιο? Αφού ο σχεδιασμός ήταν για 200-300 άτομα συνολικά!
 

mvas

Νεοφερμένο μέλος

Ο mvas αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών και Γονιός Μαθητή. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Tα τελευταία χρόνια, πολλά τμήματα ΗΜΜΥ που προήλθαν από ΤΕΙ έχουν μετατραπεί σε πανεπιστημιακά και θεωρούνται "αντίστοιχα" με τα τμήματα των Πολυτεχνείων του ΕΜΠ, του ΑΠΘ κλπ.
Ωστόσο όλο αυτό μου έχει δημιουργήσει πολλά εύλογα ερωτήματα.
Είναι αυτή η εξίσωση ουσιαστική ή μόνο στα χαρτιά;
Υπάρχει πραγματική ισοτιμία στα προγράμματα σπουδών, στο επίπεδο σπουδαστών και διδασκόντων;
Μήπως αυτή η αντιστοιχία τμημάτων εξισώνει φοιτητές δύο διαφορετικών ταχυτήτων;

Περιμένω απόψεις, εμπειρίες και επιχειρήματα σας...
Η Λαμια παίζει στο ίδιο πρωτάθλημα με οσφπ, παο αεκ, παοκ κλπ. Είναι ισοδύναμες ομάδες; Υπάρχει μία προσπάθεια ισοπέδωσης προς τα κάτω τα τελευταία χρόνια, αλλα κάποια πράγματα είναι προφανή. Οι μόνοι που κερδίζουν από όλο αυτό το παραμύθι που χτίστηκε με την δήθεν αναβάθμιση των τει,είναι οι ιδιοκτήτες ακινήτων… και το διδακτικό προσωπικό υποβαθμισμένων σχολών.
 
Τελευταία επεξεργασία:

sakplat

Νεοφερμένο μέλος

Ο sakplat αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 51 ετών και Γονιός Φοιτητή. Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Η Λαμια παίζει στο ίδιο πρωτάθλημα με οσφπ, παο αεκ, παοκ κλπ. Είναι ισοδύναμες ομάδες; Υπάρχει μία προσπάθεια ισοπέδωσης προς τα κάτω τα τελευταία χρόνια, αλλα κάποια πράγματα είναι προφανή. Οι μόνοι που κερδίζουν από όλο αυτό το παραμύθι που χτίστηκε με την δήθεν αναβάθμιση των τει,είναι οι ιδιοκτήτες ακινήτων… και το διδακτικό προσωπικό υποβαθμισμένων σχολών.
Ενδιαφέρον....είστε και εσείς της άποψης, η μεγαλύτερη (βάση μορίων) είναι πάντα καλύτερη;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Βασικά μην απαντήσετε καν. Ζητώ συγνώμη. Κουράστηκα και μόνο στην ιδέα να επιχειρηματολογησω μαζί σας, όταν τις τελευταίες μέρες, πραγματικά φωτισμενοι, αξιόλογοι νεαροί άνθρωποι εδώ μέσα τα έχουν πει όλα δίνοντας τα καλύτερα των επιχειρήματων, για το πως δεν πρέπει να κρίνουμε οριζόντια με βάση έναν αριθμό, ποιος είμαι εγώ που θα σας πείσει για το αντίθετο. Πιστεύετε αυτό που πιστεύετε και καλά κάνετε. Καλή συνέχεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Annalad

Νεοφερμένο μέλος

Η Annalad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Η Λαμια παίζει στο ίδιο πρωτάθλημα με οσφπ, παο αεκ, παοκ κλπ. Είναι ισοδύναμες ομάδες; Υπάρχει μία προσπάθεια ισοπέδωσης προς τα κάτω τα τελευταία χρόνια, αλλα κάποια πράγματα είναι προφανή. Οι μόνοι που κερδίζουν από όλο αυτό το παραμύθι που χτίστηκε με την δήθεν αναβάθμιση των τει,είναι οι ιδιοκτήτες ακινήτων… και το διδακτικό προσωπικό υποβαθμισμένων σχολών.
Δε μιλάμε για δήθεν αναβάθμιση αγαπητέ.Προφανως δεν είσαι σωστά ενημερωμένος.Αυτα τα ιδρύματα πέρασαν από μακροχρόνιες αξιολογήσεις αφού πρώτα άλλαξαν εκ βάθρων τα προπτυχιακά τους προγραμματα και εναρμονιστηκαν με εκείνα των παλαιότερων πολυτεχνικών σχολών...το αν έπρεπε να καταργηθούν ή όχι τα ΤΕΙ είναι ένα άλλο θέμα,σημασία όμως έχει ότι από τη στιγμή που ακολουθήθηκε αυτή η διαδικασία,ορθώς οι νέες πολυτεχνικές σχολές έγιναν ισοδύναμες και απέκτησαν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.
 

Sotiris 12

Νεοφερμένο μέλος

Ο Sotiris 12 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 74 μηνύματα.
Άσχετα με το τι έγινε,τεχνολογικές σχολες (ηλεκτρολογων,μηχανολόγων,ηλεκτρονικων κλπ) πρέπει να αποκτήσουμε?
Πόσους ηλεκτρολογους,μηχανολογους,φυσικούς,φιλολόγους,μαθηματικούς αντέχει η Ελλάδα?
 

redpointer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο redpointer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Το θεμα ειναι οτι καποιες σχολες δεν αξιζουν καν απο εμπ θα αξιζουν απο παδα? Η ελλαδα δεν ειναι καλη χωρα για μηχανικους το καλο (μονο) με τους ημμυ ειναι οτι μπορουν να ασχοληθουν με υπολογιστες.
 

ManDef

Νεοφερμένο μέλος

Ο Φωτάρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Το θεμα ειναι οτι καποιες σχολες δεν αξιζουν καν απο εμπ θα αξιζουν απο παδα? Η ελλαδα δεν ειναι καλη χωρα για μηχανικους το καλο (μονο) με τους ημμυ ειναι οτι μπορουν να ασχοληθουν με υπολογιστες.
Εσύ ποιες σχολές Πολυτεχνείου θεωρείς ότι έχουν αβέβαιο μέλλον;
 

redpointer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο redpointer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Πολιτικων, αρχιτεκτονων, τοπογραφων (οι πολιτικοι κιολας εχουν "ανωτερα" δικαιωματα). Οποτε ολες οι κατασκευαστικες και θα εβαζα σεμφε+μεταλειουργων.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Μηχανολογοι και ημμυ ειναι καλυτερα (μαλλον). Χημικοι μηχανικοι ξερω οτι εχουν δυσκολη αποκατασταση. Τελος εχω γνωρισει 2 που τελειωσαν ναυπηγων μηχανικων εμπ και το γυρισαν σε data science (που ειναι αντικειμενο των ημμυ) γιατι εχει πιο πολυ ψωμι.
 

ManDef

Νεοφερμένο μέλος

Ο Φωτάρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ πιστεύω έχει αποκατάσταση, όχι στην Ελλάδα αλλά έξω, δηλαδή όποιος το διαλέξει πιστεύω έχει ήδη αποφασίσει ότι θα ξενιτευτεί, εκτός αν θέλει να πηγαινοέρχεται συνέχεια από Κίνα και Ιαπωνία.
Τώρα αυτό που λες ότι το γυρίζουν σε αντικείμενα των ΗΜΜΥ δεν το γνωρίζω, μπορεί όντως να συμβαίνει. Πάντως από τις υπόλοιπες πολυτεχνικές σχολεσ έχει πιο σίγουρη αποκατάσταση
 

Guest 504211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τα περισσότερα παιδιά που τώρα θα μπουν σε τμήματα ΗΜΜΥ νομίζουν ότι όταν βγουν θα τους τραβήξουν οι εταιρείες από τον γιακά και θα τους δίνουν 2000€ τον μήνα. Το βλέπω στο τμήμα μου όπου ακόμα ακούω παιδιά να λένε ότι όταν βγουν θα παίρνουν 2000€. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ πίστευα ότι ο πρώτος μισθός θα είναι όχι 2000€ αλλά ένας καλός μισθός αλλά μιλώντας σε εταιρείες που έρχονταν σε ημέρες καριέρας στο Πανεπιστήμιο ή με τους χορηγούς των φοιτητικών ομάδων μας μου έλεγαν ότι ο πρώτος μισθός είναι 900€.
 

ManDef

Νεοφερμένο μέλος

Ο Φωτάρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Τα περισσότερα παιδιά που τώρα θα μπουν σε τμήματα ΗΜΜΥ νομίζουν ότι όταν βγουν θα τους τραβήξουν οι εταιρείες από τον γιακά και θα τους δίνουν 2000€ τον μήνα. Το βλέπω στο τμήμα μου όπου ακόμα ακούω παιδιά να λένε ότι όταν βγουν θα παίρνουν 2000€. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ πίστευα ότι ο πρώτος μισθός θα είναι όχι 2000€ αλλά ένας καλός μισθός αλλά μιλώντας σε εταιρείες που έρχονταν σε ημέρες καριέρας στο Πανεπιστήμιο ή με τους χορηγούς των φοιτητικών ομάδων μας μου έλεγαν ότι ο πρώτος μισθός είναι 900€.
Αναφέρεσαι Ελλάδα ή εξωτερικό; Γιατί εξωτερικό δεν νομίζω να είναι 900€.
 

Guest 504211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Unboxholics

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Unboxholics αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ και μας γράφει από Βέροια (Ημαθία). Έχει γράψει 1.584 μηνύματα.
Ποιος θα κατσει Ελλάδα αν θελει να βγάλει καλα λεφτα? Εδώ μόνο αυτοι που κλέβουν τον οπεκεπε ζουν καλα😅
 

kyriako

Νεοφερμένο μέλος

Ο kyriako αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Να κάνω εγώ μία άλλη ερώτηση, πριν την έκδοση του νόμου 4610 άρθρο 66 που ρυθμίζει την διαδικασία μετατροπής 5ετών σχολών μηχανικών σε πολυτεχνικές, πως ιδρύονταν οι πολυτεχνικές; Πχ οι πολυτεχνικές σε Γιάννενα, Κοζάνη και Αιγαίο πέρασαν από αξιολογήσεις παρόμοιες με αυτές που έκανε η επιτροπή του άρθρου 66 ή πήγε ο Πρύτανης του κάθε ιδρύματος και ζήτησε από τον εκάστοτε υπουργό παιδείας "Φτιάξε μου μία πολυτεχνική σχολή";; Έχω διαβάσει σε πολλά σχόλια και έχω ακούσει κοσμήτορα να λέει "εμείς σε αντίθεση με άλλους, αξιολογήθηκαμε να γίνουμε πολυτεχνική", δεν ισχύει το ίδιο για τις πολυτεχνικες που ιδρύθηκαν 2010-2019;
 

ManDef

Νεοφερμένο μέλος

Ο Φωτάρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 80 μηνύματα.

ManDef

Νεοφερμένο μέλος

Ο Φωτάρας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Άσχετα με το τι έγινε,τεχνολογικές σχολες (ηλεκτρολογων,μηχανολόγων,ηλεκτρονικων κλπ) πρέπει να αποκτήσουμε?
Πόσους ηλεκτρολογους,μηχανολογους,φυσικούς,φιλολόγους,μαθηματικούς αντέχει η Ελλάδα?
Είχα δει μέσα στο φόρουμ ένα μήνυμα ενός παιδιού από ΕΠΑΛ, το οποίο από αυτά που έγραφε καταλάβαινες ότι ήθελε να μάθει μια τέχνη και σίγουρα δεν είναι ο μοναδικός…

Γιατί τέτοια απαξίωση των τεχνικών δουλειών;
Όλοι επιστήμονες ντε και καλά, τι να πω…
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11.830 μηνύματα.
Τα περισσότερα παιδιά που τώρα θα μπουν σε τμήματα ΗΜΜΥ νομίζουν ότι όταν βγουν θα τους τραβήξουν οι εταιρείες από τον γιακά και θα τους δίνουν 2000€ τον μήνα. Το βλέπω στο τμήμα μου όπου ακόμα ακούω παιδιά να λένε ότι όταν βγουν θα παίρνουν 2000€. Η αλήθεια είναι ότι και εγώ πίστευα ότι ο πρώτος μισθός θα είναι όχι 2000€ αλλά ένας καλός μισθός αλλά μιλώντας σε εταιρείες που έρχονταν σε ημέρες καριέρας στο Πανεπιστήμιο ή με τους χορηγούς των φοιτητικών ομάδων μας μου έλεγαν ότι ο πρώτος μισθός είναι 900€.
Δύο πράγματα θα πω.
Καταρχάς όταν με το καλό τελειώσουν την σχολή τα παιδιά θα καταλάβουν πόσες πολλές γνώσεις τους λείπουν. Και αυτό ισχύει για ΟΛΑ τα πολυτεχνεία της χώρας και επιβεβαιώνεται και απο τις αξιολογήσεις που κάνουν οι ίδιοι οι φοιτητές, καθώς η προσέγγιση είναι κυρίως θεωρητική, και με θεωρία μόνο δεν παράγεις έργο. Όταν το αντιληφθούν αυτό θα δουν πως κανένας δεν είναι διατεθειμένος να σκάει 2000€ τον μήνα σε έναν μηχανικό ο οποίος δεν μπορεί να του προσθέσει πραγματική αξία στην επιχείρηση.

Κατά δεύτερον, εαν η κατάσταση είναι έτσι μια φορά στην Ελλάδα, είναι πολλαπλές φορές χειρότερα τα πράγματα στο εξωτερικό. Αυτό που ακούτε πως έξω οι ευκαιρίες είναι περισσότερες, ισχύει...αλλά δεν είναι για νέους απόφοιτους. Είναι για ανθρώπους που έχουν ήδη εμπειρία, που έχουν ήδη πρακτικές γνώσεις.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top