Ψυχολογία ή Ιστορικό - Αρχαιολογικό;

Ody24

Νεοφερμένος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Γεια σας!!!Ειμαι καινουργιος στο ischool και παω Α' Λυκειου.Του χρονου θα παω θεωρητικη κατευθυνση εχω αρχισει να ψαχνω τις σχολες και απ' οτι εχω βρει μεχρι τωρα 2 με ενδιαφερουν η Ψυχολογια και το Ιστορικο Αρχαιολογικο.Ειμαι σε διλημμα εσεις ποια μου προτεινετε???
 

ioannaion

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ioannaion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 288 μηνύματα.
Δεν μπορώ να πω στα σίγουρα, καθώς η απόφαση αφορά εσένα και μόνο!

Θα σου έλεγα να ψάξεις καλά αυτές τις δύο σχολές (μεταπτυχιακά κλπ.) και με τον καιρό να καταλήξεις. :)
 

Ody24

Νεοφερμένος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Σε ευχαριστω πολυ για τη συμβουλη σου.Εχετε να μου προτεινετε κατι αλλο??
 

Indiana Jones

Δραστήριο μέλος

Ο Ιάκωβος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 456 μηνύματα.
Γεια σας!!!Ειμαι καινουργιος στο ischool και παω Α' Λυκειου.Του χρονου θα παω θεωρητικη κατευθυνση εχω αρχισει να ψαχνω τις σχολες και απ' οτι εχω βρει μεχρι τωρα 2 με ενδιαφερουν η Ψυχολογια και το Ιστορικο Αρχαιολογικο.Ειμαι σε διλημμα εσεις ποια μου προτεινετε???


Ήμουν και εγώ σ'αυτό το δίλημμα. Μπορώ να σου πω πως σκέφτηκα εγώ αλλά αυτό δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει να σκεφτείς ακριβώς έτσι.

Η Ψυχολογία είναι πολύ ωραία επιστήμη και μου αρέσει να διαβάζω πολλά σχετικά βιβλία. Σκέφτηκα όμως και το επάγγελμα και κατάλαβα πως δεν θα έχω το κουράγιο να ασχολούμαι με αρνητιά θέματα και αρνητικές ψυχολογίες γιατί τα απορροφάω εύκολα. Έχεις το θάρρος και τη θέληση να κάθεσαι σε ένα γραφείο, να ακούς οποιοδήποτε πρόβλημα των πελατών σου και να τους δίνεις συμβουλές ώστε να το λύσουν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο που ταιριάζει στον καθέναν; Σου αρέσει να βοηθάς και να στηρίζεις συναισθηματικά ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ο,τι τους απασχολεί στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή;

Από την άλλη υπάρχει το τμήμα που είμαι τώρα. Το επέλεξα γιατί μου αρέσουν οι επιστήμες του καθώς και όλα τα επαγγέλματα που μπορείς να ακολουθήσεις. Θες να έχεις την εναλλακτική, παράλληλα με την Ιστορία, την Αρχαιολογία, την Ιστορία της Τέχνης, τη Μουσειολογία, να ασχολείσαι και με τα ιδιαίτερα στα φιλολογικά μαθήματα;

Κανείς δεν μπορεί να σου πει τι να επιλέξεις. Είναι καθαρά προσωπικό θέμα και πρέπει να το ψάξεις εξονυχιστικά μέχρι να καταλήξεις. Καλή επιτυχία! :)
 

Ody24

Νεοφερμένος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ψυχολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Σε ευχαριστω παρα πολυ για τη συμβουλη σου!!!!
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν θες να δουλέψεις πάνω σε αυτό που σπούδασες πας ψυχολογία. Το άλλο έχει μηδενική επαγγελματική αποκατάσταση κυριολεκτικά. Όχι ότι η ψυχολογία είναι χρυσωρυχείο, απλά έχεις μια μικρή ελπίδα με σκληρή δουλειά και αρκετά κονέ να φτιάξεις ένα decent γραφείο.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Αν θες να δουλέψεις πάνω σε αυτό που σπούδασες πας ψυχολογία. Το άλλο έχει μηδενική επαγγελματική αποκατάσταση κυριολεκτικά. Όχι ότι η ψυχολογία είναι χρυσωρυχείο, απλά έχεις μια μικρή ελπίδα με σκληρή δουλειά και αρκετά κονέ να φτιάξεις ένα decent γραφείο.


Σαφώς και η ψυχολογία έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και κυριολεκτικά μηδενική του ιστορικού αρχαιολογικού δεν θα την έλεγα. Υπάρχει π.χ. η επιλογή φροντιστήριο/ιδιαίτερα που έχει το κακό πως ειδικά στην αρχή δεν είναι καθόλου καλά τα λεφτά (ούτε μετά, αλλά πες μετά μπορεί να έχεις έναν κύκλο σε ιδιαίτερα και μια εμπειρία και να μπορείς να χρεώνεις παραπάνω). Από αρχαιολογία πολλοί δουλεύουν με σύμβαση ως αρχαιολόγοι. Και εδώ υπάρχουν προβλήματα βεβαίως όπως οτι οι συμβάσεις είναι για λίγους μήνες, δεν προσλαμβάνουν πια μόνιμους, μπορεί στην αρχή μέχρι να μαζέψεις μόρια να καταφέρεις να σε πάρουν μόνο στην επαρχία κτλ. Θεωρητικά υπάρχει και η δυνατότητα για να γίνεις ξεναγός μετά από ένα δίμηνο πρόγραμμα κατάρτισης αλλά τελευταία δεν έχουν γίνει τέτοια προγράμματα. Αυτά είναι τα κυριότερα πιστεύω, αλλά μετά είναι και άλλα μεταπτυχιακά που μπορεί να κάνεις κάποιος ή να δουλέψει έξω σε κάποιο μουσείο/γκαλερί.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σαφώς και η ψυχολογία έχει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και κυριολεκτικά μηδενική του ιστορικού αρχαιολογικού δεν θα την έλεγα. Υπάρχει π.χ. η επιλογή φροντιστήριο/ιδιαίτερα που έχει το κακό πως ειδικά στην αρχή δεν είναι καθόλου καλά τα λεφτά (ούτε μετά, αλλά πες μετά μπορεί να έχεις έναν κύκλο σε ιδιαίτερα και μια εμπειρία και να μπορείς να χρεώνεις παραπάνω). Από αρχαιολογία πολλοί δουλεύουν με σύμβαση ως αρχαιολόγοι. Και εδώ υπάρχουν προβλήματα βεβαίως όπως οτι οι συμβάσεις είναι για λίγους μήνες, δεν προσλαμβάνουν πια μόνιμους, μπορεί στην αρχή μέχρι να μαζέψεις μόρια να καταφέρεις να σε πάρουν μόνο στην επαρχία κτλ. Θεωρητικά υπάρχει και η δυνατότητα για να γίνεις ξεναγός μετά από ένα δίμηνο πρόγραμμα κατάρτισης αλλά τελευταία δεν έχουν γίνει τέτοια προγράμματα. Αυτά είναι τα κυριότερα πιστεύω, αλλά μετά είναι και άλλα μεταπτυχιακά που μπορεί να κάνεις κάποιος ή να δουλέψει έξω σε κάποιο μουσείο/γκαλερί.


Άθροισε τώρα στο μυαλό σου πόσες είναι όλες αυτές οι θέσεις και σύγκρινε τον αριθμό αυτόν με τον αριθμό των ατόμων που βγαίνουν κάθε χρόνο από αυτή τη σχολή και όλες τις υπόλοιπες παρεμφερείς θεωρητικές. Κυριολεκτικά μηδενικές ευκαιρίες.
Οι θεωρητικές σχολές είναι για άτομα που σπουδάζουν από χόμπι.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Άθροισε τώρα στο μυαλό σου πόσες είναι όλες αυτές οι θέσεις και σύγκρινε τον αριθμό αυτόν με τον αριθμό των ατόμων που βγαίνουν κάθε χρόνο από αυτή τη σχολή και όλες τις υπόλοιπες παρεμφερείς θεωρητικές. Κυριολεκτικά μηδενικές ευκαιρίες.
Οι θεωρητικές σχολές είναι για άτομα που σπουδάζουν από χόμπι.


Καμιά φορά το αν θα βρεις μια ευκαιρία ή όχι πάνω στο αντικείμενο σου εξαρτάται και από το πόσο πολύ το θέλεις και τι θυσίες είσαι διατεθειμένος να κάνεις για να το πετύχεις. Ας πούμε αν θες να δουλέψεις με σύμβαση ως αρχαιολόγος σε μια εφορεία θα χρειαστεί για την διάρκεια της σύμβασεις να αλλάξεις πόλη, πιθανώς να πας σε ένα χωριό ή όπου τέλος πάντων γίνεται η ανασκαφή. Δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να τα παρατήσουν όλα για κάποιους μήνες/ 1 χρόνο και να πάνε σε ένα χωριό για να κάνουν ανασκαφές και απο μια ηλικία και μετά μπορεί να έχουν οικογένεια ή άλλες υποχρεώσεις που να μην τους το επιτρέπει (βέβαια όταν κάποιος φτάνει σε αυτό ελπίζει συνήθως πως θα έχει βρει ήδη κάτι πιο σταθερό). Οπότε έχω ακούσει και περιπτώσεις που πήρανε κοπέλα με σύμβαση που είχε απλώς τα μόρια του πτυχίου της χωρίς να έχει κάποιο μεταπτυχιακό. Πάρα πολλοί θα επέλεγαν να βρουν κάτι άλλο στην πόλη τους/τόπο διαμονής τους που μπορεί να έβρισκαν και με τα ίδια ή περισσότερα λεφτά.
Για να κάνεις ιδιαίτερα ή να δουλέψεις σε φροντιστήριο θα χρειαστεί να δουλεύεις αρχικά για αρκετά λίγα λεφτά (πλέον υπάρχουν φοιτητές/απόφοιτοι χωρίς εμπειρία που ζητάνε και 5 ευρώ την ώρα το ιδιαίτερο) και θα βάζεις παραπάνω ώρες ώστε να φτιάξεις σημειώσεις να μελετήσεις για το μάθημα, να διορθώσεις γραπτά. Αργότερα δεν θα χρειάζεται τόσο πολύ γιατί θα έχεις κάποιες σημειώσεις τουλάχιστον έτοιμες και θα μπορείς λόγω εμπειρίας να παίρνεις περισσότερα. Ακριβώς όμως λόγω αυτού των χαμηλών απολαβών πολλοί επιλέγουν να στραφούν σε κάτι άλλο. Ξέρω άτομα (ακόμα και πτυχιούχους ) που δουλεύουν ως πωλητές/τριες σε καταστήματα ή ως σερβιτόροι/ες. Δεν είναι πως δεν μπορούν να βρουν ιδιαίτερα ή δουλειά σε φροντιστήριο είναι πως καταρχάς κάποιοι απλά συνειδητοποιούν πως η εκπαίδευση δεν τους ταιριάζει και δεύτερον πως απλά θα βγάλουν περισσότερα από αυτό. Αν όμως κάποιος το θέλει υπάρχουν διέξοδοι, αν δεν βρίσκει κάτι κάποιος στην Ελλάδα μπορεί να στραφεί και στην αγορά του εξωτερικού μέσω ίντερνετ ή ενδεχομένως να κάνει και κάποιο μεταπτυχιακό στην διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας.
Δεν ισχυρίζομαι πως η θεωρητική έχει αντίστοιχη αποκατάσταση με τις άλλες κατευθύνσεις απλά αν το θέλεις όντως μπορείς να βρεις την άκρη και να το κυνηγήσεις. Αν δεις πως τελικά δεν θέλεις να κυνηγήσεις αυτό το πεδίο μπορεί να βρεις και κάτι λιγότερο άμεσα συνδεδεμένο με το τμήμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχασες τα χρόνια σου σπουδάζοντας.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν δεις πως τελικά δεν θέλεις να κυνηγήσεις αυτό το πεδίο μπορεί να βρεις και κάτι λιγότερο άμεσα συνδεδεμένο με το τμήμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχασες τα χρόνια σου σπουδάζοντας.

Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?

Αυτά τα πέντε χρόνια θα μπορούσες να δουλεύεις και να μαθαίνεις πραγματικά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου, ενώ το χόμπι σου, την ιστορία δηλαδή, μπορείς να την καλύψεις από τις άπειρες πηγές που είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ. Ακόμη και οι διαλέξεις στις σχολές είναι ελεύθερες αν θες τόσο πολύ να πας.

Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...

Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 947 μηνύματα.
Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?

Αυτά τα πέντε χρόνια θα μπορούσες να δουλεύεις και να μαθαίνεις πραγματικά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου, ενώ το χόμπι σου, την ιστορία δηλαδή, μπορείς να την καλύψεις από τις άπειρες πηγές που είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ. Ακόμη και οι διαλέξεις στις σχολές είναι ελεύθερες αν θες τόσο πολύ να πας.

Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...

Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.
Αδυνατώ να καταλάβω γιατί άνθρωποι που δεν έχουν γνώση και εμπειρία σε κάποιο αντικείμενο εκφέρουν άποψη. Η άποψη ότι οι σπουδές σε πανεπιστήμιο είναι ανούσιες είναι τουλάχιστον αστεία. Η άποψη ότι η ιστορία και τα αρχαία ελληνικά μαθαίνονται από το διαδίκτυο είναι αστεία, αλλά και ανησυχητική, καθώς διαβάζουν τη δημοσίευσή σου πολλά νέα παιδιά. Παρ' ότι είμαι μόλις πρωτοετής φοιτητής έχω ήδη συνειδητοποιήσει το εξής: το πανεπιστήμιο δεν διδάσκει απλώς τη γνώση, αλλά τον τρόπο και τα μέσα για να την κατακτήσεις. Ο νέος που επιδιώκει την μάθηση και όχι την ημιμάθεια θα ωφεληθεί από τη φοίτηση στο πανεπιστήμιο, καθώς θα οδηγηθεί αργά ή γρήγορα σε δικές του ανακαλύψεις που αφορούν στη γνώση.
Δυστυχώς δεν διαφέρεις και πολύ από τους αναρίθμητους τεχνοκράτες της εποχής μας που ασχολούνται με την τεχνολογία και την πληροφορική και εκμηδενίζουν τις ανθρωπιστικές επιστήμες με γελοία και αβάσιμα επιχειρήματα. Καλό είναι να δίνουμε συμβουλές μόνο όταν είμαστε αρμόδιοι. Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο αποπειράσαι να συμβουλεύσεις ένα παιδί για την επαγγελματική του αποκατάσταση σε κλάδο που δεν κατέχεις και υποτιμάς τόσο έντονα.
 

Indiana Jones

Δραστήριο μέλος

Ο Ιάκωβος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 456 μηνύματα.
Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?

Αυτά τα πέντε χρόνια θα μπορούσες να δουλεύεις και να μαθαίνεις πραγματικά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου, ενώ το χόμπι σου, την ιστορία δηλαδή, μπορείς να την καλύψεις από τις άπειρες πηγές που είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ. Ακόμη και οι διαλέξεις στις σχολές είναι ελεύθερες αν θες τόσο πολύ να πας.

Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...

Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.


Δεν ξέρεις τίποτα γι'αυτή τη σχολή και παρ'όλο τον κόπο μιας αποφοίτου να σου πει κάποια πράγματα παραπάνω, εσύ συνεχίζεις να κράζεις και να έχεις παρωπίδες. Τουλάχιστον να ακούς όσους ξέρουν κάποια πράγματα. Έξω από το χορό ξέρουμε πολλά να λέμε.

Για να γίνεις επιστήμονας χρείαζεται να σπουδάσεις και να παρακολουθείς καθηγητές πάνω στο αντικείμενο. Και εγώ μπορεί να θέλω να είμαι ψυχολόγος π.χ. Με το να διαβάζω βιβλία ψυχολογίας στον ελεύθερο χρόνο μου είμαι ψυχολόγος; Προφανώς και όχι. Το ίδιο ισχύει για κάθε σχολή και επιστήμη.

Τώρα τα υπόλοιπα περί περιορισμένου mindset είναι βλακείες αλλά μάλλον έχει να κάνει με τον διαφορετικό τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα. Το τσουβάλιασμα και το κράξιμο πραγμάτων που δεν ξέρουμε δεν βοήθησε ποτέ κανέναν.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Σε αυτό το φόρουμ φαίνεται ξεκάθαρα η Ελληνική κοινωνία. Ακόμη δεν είδα ποιο επάγγελμα δίνει απασχόληση για να βγαίνει ο μήνας.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?

Αυτά τα πέντε χρόνια θα μπορούσες να δουλεύεις και να μαθαίνεις πραγματικά χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου, ενώ το χόμπι σου, την ιστορία δηλαδή, μπορείς να την καλύψεις από τις άπειρες πηγές που είναι διαθέσιμες στο ίντερνετ. Ακόμη και οι διαλέξεις στις σχολές είναι ελεύθερες αν θες τόσο πολύ να πας.

Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...

Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.


Καταρχάς δεν ξέρεις από την αρχή πως δεν θα σου αρέσει αυτό το αντικείμενο. Συνήθως οταν επιλέγεις μια σχολή έχεις στο μυαλό σου πως θα ασχοληθείς στο μέλλον με αυτό, εκτός αν δεν ήταν στις πρώτες σου επιλογές που εκεί είναι μια άλλη συζήτηση.
Ένα κάρο λεφτά δεν θα έλεγα πως δίνεις. Τουλάχιστον με δεδομένο πως η εκπαίδευση είναι δωρεάν, πληρώνεις για το εννοίκιο και το κόστος ζωής. Το εννοίκιο μειώνεται σημαντικά εαν μένεις σε εστία και η λέσχη σίτισης συμβάλει στην μείωση του κόστους ζωής. Εννοείται πως υπάρχουν πολλοί φοιτητες που δυσκολεύονται και δεν μένουν όλοι σε εστία. Μέχρι τώρα δεν είχαμε διαγραφές φοιτητών και μπορούσε κάποιον να παρατείνει την διάρκεια φοίτησης του ώστε να σπουδάζει και να δουλεύει αν ήταν αναγκαίο. Αν μιλούσαμε για ένα κόστος όπως αυτό της αμερικής όπου παίρνεις ένα δάνειο το οποίο περνάει μισή ζωή να ξεπληρώσεις, θα μιλούσαμε σαφώς με άλλα δεδομένα.
Το χαρτί δεν θεωρώ πως σου είναι άχρηστο. Καταρχάς δεν ξέρεις απο πριν αν τελικά θα δουλέψεις πάνω σε αυτό που σπούδασες ή όχι και δεύτερον ακόμα κι αν κάνεις κάτι άσχετο πάλι μπορεί να σου χρησιμεύσει. Πλέον σε αγγελίες για ένα σωρό θέσεις, ακόμα και για θέσεις που δεν χρειάζεται πτυχίο αει, βλέπω να γράφουν πως ένα πτυχίο αει (οποιουδήποτε) θα εκτιμηθεί ή οτι προτιμούνται κάτοχοι πτυχίου αει. Μπορεί πάλι να επιλέξεις μια θέση στο δημόσιο που να απαιτεί πτυχίο αει(οποιοδήποτε). Για παράδειγμα απ'όσο ξέρω και διοικητικοί πρέπει να έχουν πτυχίο. Και φυσικά μπορεί κάπιοιος να επιλέξει να δώσει εξετάσεις για διπλωματικό σώμα ή σχολή δημόσιας διοίκησης που απαιτούν πτυχίο. Προφανώς αν θες κάτι τέτοιο υπάρχουν και πιο σχετικά πτυχία που θα σε βοηθήσουν στις εξετάσεις, αλλά μιλάμε για μια περίπτωση στην οποία απλά αποφάσισες πως δεν σου αρέσει το αντικείμενο που σπούδασες/δεν θες να ασχοληθείς με αυτό. Οπότε για πτυχιούχους υπάρχει και αυτή η εναλλακτική.
Ενδεχομένως αν βρεις έναν πιο σχετικό κλάδο που να σε ενδιαφέρει να μπορείς να κάνεις κάποιο μεταπτυχιακό πάνω σε αυτόν.
Προσωπικά βλέπω τις σπουδές ως έναν δρόμο ώστε να καταφέρει κάποιος να ασχοληθεί με ένα επάγγελμα που θα αγαπάει. Τα επαγγέλματα που θα έκανε κανείς ως ανειδίκευτος, δεν σου δίνουν συνήθως αυτήν την ικανοποίηση. Οπότε δεν ξέρω τι εννοείς με το δουλεύεις και μαθαίνεις πιο χρήσιμα πράγματα για τη ζωή σου. Μαζεύεις ένσημα να το δεκτώ. Αλλά τι ακριβώς μαθαίνεις το τόσο χρήσιμο δουλεύοντας ως ανειδίκευτος στα 18 που ξεπερνά αυτά που θα μάθεις στο πανεπιστήμιο; Γιατί όσοι ξέρω που δουλεύουν χωρίς κάποιο πτυχίο οι δουλειές που κάνουν είναι σερβιτόροι, πωλητές, μπαρμαν κτλ. Όχι πως τις υποτιμώ εννοείται και αν κάποιος δεν ενδιαφέρεται να σπουδάσει δεν πιστεύω πως θα έπρεπε να πάει έτσι κι αλλιώς.
Στην σχολή φυσικά και μαθαίνεις περισσότερα από όσα μπορείς να βρεις με μια αναζήτηση στο ίντερνετ ή σε μια βιβλιοθήκη. Όπως ανέφερε και ο archaios παραπάνω μαθαίνεις μια μέθοδο αναζήτησης γνώσης. Μαθαίνεις να γράφεις επιστημονικές εργασίες και μεθοδολογία. Διευρύνεις τους ορίζοντες σου. Φυσικά με το ασχολείσαι με την ιστορία απλά διαβάζοντας δεν γίνεσαι ιστορικός. Ιστοριοδίφης θα ήταν ο σωστός όρος. Δυστυχώς έχει τύχει να δω περίπτωση ιστοριοδίφη που προσπαθούσε να συγγράφει επιστημονικό ιστορικό βιβλίο. Τα αποτελέσματα ήταν τραγικά.
Δεν βρίσκω τον λόγο να μετράμε τα πάντα με οικονομικά κριτήρια. Αλλά νομίζω πως είναι αναλόγως τι ψάχνει ο καθένας. Αν κάποιοςθέλει να σπουδάσει για να βγάζει περισσότερα λεφτά αργότερα, μάλλον θα πρέπει να ψάξει αλλού. Αλλά αν κάποιος θέλει να βρει μια δουλειά πάνω σε κάτι που αγαπάει, και αυτό είναι η ιστορία ή η αρχαιολογία, τότε σαφώς και θα χρειαστεί το πτυχίο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κατά την γνώμη μου, αυτό ακριβώς σημαίνει. Καταρχάς δεν έχω καταλάβει ακόμη για ποιον ακριβώς λόγο, πέραν από την αξία του πτυχίου να σπουδάσει κανείς. Δηλαδή οκ σου αρέσουν τα αρχαία και η ιστορία. Δεκτό. Γιατί απλά δεν διαβάζεις αρχαία και ιστορία? Γιατί πρέπει να μπεις σε όλη αυτήν την γελοία διαδικασία του να δώσεις πανελλαδικές για να μπεις σε ένα ίδρυμα στο οποίο θα πρέπει να κάνεις παρουσίες και να δίνεις εξετάσεις, να πληρώνεις ένα κάρο λεφτά για να ζεις για τέσσερα χρόνια κ.ο.κ. μόνο και μόνο για να πάρεις ένα χαρτί το οποίο θα είναι εν τέλει άχρηστο?
Μου φαίνεται πως όλα τα παιδιά πλέον ζούνε σε μια ομαδική παράνοια. Έχουν χάψει ένα παραμύθι που τους έχει σερβίρει η κοινωνία και το σχολείο, αυτό τον σπουδών και το ακολουθούν σαν πρόβατα. Και άντε, άμα είσαι σε καμιά θετική σχολή και το πτυχίο σου έχει οικονομική αξία να πω γάμα το, πήγαινε. Αλλά τώρα να πληρώσεις ένα κάρο λεφτά για να πας σε μια θεωρητική σχολή για να μάθεις πράγματα που θα μπορούσες να μάθεις από το ίντερνετ και την βιβλιοθήκη τα οποία δεν σου δίνουν καμία περισσότερη αξία στην αγορά από έναν ανειδίκευτο?Ε εντάξει τι να πω...
Εντάξει το καταλαβαίνω, τα παιδιά είναι 18 χρονών, έχουν μηδενική εμπειρία ζωής,ζούνε ακόμη στη φούσκα της οικογενειακής φροντίδας και είναι πολύ εύκολο να ακούσουν ότι τους πει ο κάθε βλάκας. Γι αυτό το λόγο κυρίως κάθομαι και τα γράφω όλα αυτά, μπας και τα διαβάσει κανένας 18χρονος και κάνει μια δεύτερη σκέψη για τη ζωή του. Και η μεγαλύτερη μούφα της υπόθεσης είναι πως σε τέτοιες σχολές περνάνε έξυπνα και εργατικά παιδιά και όλη την ενέργεια της νιότης τους θα την αφιερώσουν σε μια βλακεία με μηδενικά dividents για την ζωή τους, ενώ αν τα ίδια παιδιά βγαίναν στην αγορά εργασίας στα 18 τους έστω και ως ανειδίκευτοι, με το μυαλό και την εργατικότητα αυτή σε 5 χρόνια θα είχαν κάνει άλματα. Απλά το βλέπω το μοτίβο από τώρα και πόσο θα περιοριστεί η σκέψη τους εκεί που θα πάνε, λόγο του sunken cost fallacy.

Στο ίδιο έργο θεατές βρε hack! Τα χρόνια περνάνε αλλά δεν μπορείς να καταλάβεις ότι η δική σου φιλοσοφία ζωής δεν είναι πανάκεια για να την ασπαστούν όλοι! Επίσης guess what, υπάρχει περίπτωση να μην είναι σωστή! Από τότε που κατέληξες σ΄αυτήν, σου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό να την επανεξετάσεις;΄Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί να μπάζει από πολλές μεριές ή έχεις βάλει παρωπίδες φοβούμενος να αντιμετωπίσεις κάτι τέτοιο; Και εν πάση περιπτώσει αν εσένα σε εξυπηρετεί, αυτό δεν σημαίνει ότι εξυπηρετεί και τους άλλους. Ο κάθε άνθρωπος έχει την προσωπικότητά του, τον τρόπο σκέψης του, τη φιλοσοφία του για τη ζωή, την δική του ιεράρχηση αναγκών, τα όνειρά του, τους στόχους του τα οποία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ και ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ!!! Σαν μεγάλο παιδί που είσαι πια, θα πρέπει να το αποδεχθείς!
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο αποπειράσαι να συμβουλεύσεις ένα παιδί για την επαγγελματική του αποκατάσταση σε κλάδο που δεν κατέχεις και υποτιμάς τόσο έντονα.

Επειδή σε αντίθεση με εσένα δεν είμαι 18 χρονών και ως εκ τούτου έχω πρακτικότερη και αρτιότερη κατανόηση της πραγματικότητας. Τον Οδυσσέα τον συμβούλεψα να προτιμήσει την ψυχολογία εάν τον ενδιαφέρει η επαγγελματική αποκατάσταση και εξήγησα και τον λόγο. Αν θεωρείς πως το Ιστορικό έχει καλύτερες προοπτικές υποστήριξε το με επιχειρήματα και όχι γενικόλογες αοριστίες έκθεσης Γ Λυκείου και ad hominem. Τα υπόλοιπα ήταν κουβέντα με την Asha και όχι συμβουλές.


Δεν ξέρεις τίποτα γι'αυτή τη σχολή και παρ'όλο τον κόπο μιας αποφοίτου να σου πει κάποια πράγματα παραπάνω, εσύ συνεχίζεις να κράζεις και να έχεις παρωπίδες. Τουλάχιστον να ακούς όσους ξέρουν κάποια πράγματα. Έξω από το χορό ξέρουμε πολλά να λέμε.

Για να γίνεις επιστήμονας χρείαζεται να σπουδάσεις και να παρακολουθείς καθηγητές πάνω στο αντικείμενο. Και εγώ μπορεί να θέλω να είμαι ψυχολόγος π.χ. Με το να διαβάζω βιβλία ψυχολογίας στον ελεύθερο χρόνο μου είμαι ψυχολόγος; Προφανώς και όχι. Το ίδιο ισχύει για κάθε σχολή και επιστήμη.

Τώρα τα υπόλοιπα περί περιορισμένου mindset είναι βλακείες αλλά μάλλον έχει να κάνει με τον διαφορετικό τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα. Το τσουβάλιασμα και το κράξιμο πραγμάτων που δεν ξέρουμε δεν βοήθησε ποτέ κανέναν.

Δεν είσαι επιστήμονας και ούτε θα είσαι τελειώνοντας το Ιστορικό λυπάμαι που στο λέω, όπως δεν θα γίνουν επιστήμονες η συντριπτική πλειοψηφία των συμφοιτητών σου. Επιστήμονας είναι αυτός που παράγει επιστημονικό έργο το οποίο υπόκειται σε peer reviews.

Αγόρι μου, κάλμαρε λίγο το tandrum σου. Δεν φαντάζεσαι πόσο έξω από τον χορό είσαι ακόμη.

Δεν βρίσκω τον λόγο να μετράμε τα πάντα με οικονομικά κριτήρια.

Σου απαντώ σοβαρά επειδή δείχνεις να είσαι το μόνο άτομο εδώ με λογική σκέψη.

Οτιδήποτε κάνεις στην ζωή σου πρέπει να το εξετάζεις από οικονομική πλευρά (τι βάζεις και τι παίρνεις), διότι αν δεν το κάνεις αυτό καταλήγεις σε άκυρες επιλογές που μπορεί να είναι και αρκετά επιζήμιες. Όταν μιλάμε για σπουδές μιλάμε για 5+ χρόνια πλήρους δέσμευσης. Κάθε άνθρωπος έχει το πρόβλημα του βιοπορισμού, το οποίο θα πρέπει να είναι και το πρώτο πρόβλημα στο μυαλό του κατά την ενηλικίωση. Όταν οι σπουδές σου είναι σε ένα αντικείμενο του οποίου οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης είναι τραγικές, τότε είναι μια πολύ κακή επιλογή από οικονομική άποψη, όταν δεν έχεις λύσει ακόμη το βιοποριστικό σου πρόβλημα. Τα παραπάνω εύθικτα αγόρια δεν το κατανοούν αυτό, γιατί δεν έχουν νιώσει ποτέ στο πετσί τους πως είναι να πεινάς, πως είναι να μην έχεις να πληρώσεις το νοίκι και να τρέχεις και άλλες τέτοιες καταστάσεις. Ζούνε ακόμη στο σπίτι, υπό την οικονομική αιγίδα των γονέων και νομίζουν πως μια γενική και ευρύτερη μόρφωση είναι καλή επένδυση του χρόνου τους, καθώς δεν αντιλαμβάνονται ακόμη πρακτικά πόσο ξεκρέμαστοι είναι. Οι συγκεκριμένοι βέβαια μπορεί να έχουν γερές πλάτες οπότε δεν με ενδιαφέρουν, αλλά βλέπω και παιδιά των οποίων οι γονείς και κατ επέκταση τα ίδια έχουν όντως βιοποριστικό, πρόβλημα και παρόλα αυτά ακολουθούν τον ίδιο τρόπο σκέψης.

Η λογική λέει πως όταν δεν θες να σπουδάσεις κάτι με σοβαρές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, πρώτα κοιτάς να λύσεις το βιοποριστικό σου και μετά να καλύψεις τις προσωπικές σου ανάγκες για θεωρητική μόρφωση. Και συγνώμη κιόλας αλλά αυτά τα περί δημοσίου, αρχαιολογικής υπηρεσίας, γκαλερί και ιδιαιτέρων για ένα άτομο που βρίσκεται στον Ελληνικό εργασιακό τομέα ακούγονται αστεία το λιγότερο.

Στο ίδιο έργο θεατές βρε hack! Τα χρόνια περνάνε αλλά δεν μπορείς να καταλάβεις ότι η δική σου φιλοσοφία ζωής δεν είναι πανάκεια για να την ασπαστούν όλοι! Επίσης guess what, υπάρχει περίπτωση να μην είναι σωστή! Από τότε που κατέληξες σ΄αυτήν, σου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό να την επανεξετάσεις;΄Εχεις σκεφτεί ότι μπορεί να μπάζει από πολλές μεριές ή έχεις βάλει παρωπίδες φοβούμενος να αντιμετωπίσεις κάτι τέτοιο; Και εν πάση περιπτώσει αν εσένα σε εξυπηρετεί, αυτό δεν σημαίνει ότι εξυπηρετεί και τους άλλους. Ο κάθε άνθρωπος έχει την προσωπικότητά του, τον τρόπο σκέψης του, τη φιλοσοφία του για τη ζωή, την δική του ιεράρχηση αναγκών, τα όνειρά του, τους στόχους του τα οποία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ και ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ!!! Σαν μεγάλο παιδί που είσαι πια, θα πρέπει να το αποδεχθείς!

Για εξήγησε μου Λένω ποια είναι η φιλοσοφία της ζωής μου και από που μπάζει? Γιατί όντως μπορεί να έχεις καταλάβει κάτι που δεν έχω καταλάβει ακόμη.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 947 μηνύματα.
Επειδή σε αντίθεση με εσένα δεν είμαι 18 χρονών και ως εκ τούτου έχω πρακτικότερη και αρτιότερη κατανόηση της πραγματικότητας. Τον Οδυσσέα τον συμβούλεψα να προτιμήσει την ψυχολογία εάν τον ενδιαφέρει η επαγγελματική αποκατάσταση και εξήγησα και τον λόγο. Αν θεωρείς πως το Ιστορικό έχει καλύτερες προοπτικές υποστήριξε το με επιχειρήματα και όχι γενικόλογες αοριστίες έκθεσης Γ Λυκείου και ad hominem. Τα υπόλοιπα ήταν κουβέντα με την Asha και όχι συμβουλές.




Δεν είσαι επιστήμονας και ούτε θα είσαι τελειώνοντας το Ιστορικό λυπάμαι που στο λέω, όπως δεν θα γίνουν επιστήμονες η συντριπτική πλειοψηφία των συμφοιτητών σου. Επιστήμονας είναι αυτός που παράγει επιστημονικό έργο το οποίο υπόκειται σε peer reviews.

Αγόρι μου, κάλμαρε λίγο το tandrum σου. Δεν φαντάζεσαι πόσο έξω από τον χορό είσαι ακόμη.



Σου απαντώ σοβαρά επειδή δείχνεις να είσαι το μόνο άτομο εδώ με λογική σκέψη.

Οτιδήποτε κάνεις στην ζωή σου πρέπει να το εξετάζεις από οικονομική πλευρά (τι βάζεις και τι παίρνεις), διότι αν δεν το κάνεις αυτό καταλήγεις σε άκυρες επιλογές που μπορεί να είναι και αρκετά επιζήμιες. Όταν μιλάμε για σπουδές μιλάμε για 5+ χρόνια πλήρους δέσμευσης. Κάθε άνθρωπος έχει το πρόβλημα του βιοπορισμού, το οποίο θα πρέπει να είναι και το πρώτο πρόβλημα στο μυαλό του κατά την ενηλικίωση. Όταν οι σπουδές σου είναι σε ένα αντικείμενο του οποίου οι προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης είναι τραγικές, τότε είναι μια πολύ κακή επιλογή από οικονομική άποψη, όταν δεν έχεις λύσει ακόμη το βιοποριστικό σου πρόβλημα. Τα παραπάνω εύθικτα αγόρια δεν το κατανοούν αυτό, γιατί δεν έχουν νιώσει ποτέ στο πετσί τους πως είναι να πεινάς, πως είναι να μην έχεις να πληρώσεις το νοίκι και να τρέχεις και άλλες τέτοιες καταστάσεις. Ζούνε ακόμη στο σπίτι, υπό την οικονομική αιγίδα των γονέων και νομίζουν πως μια γενική και ευρύτερη μόρφωση είναι καλή επένδυση του χρόνου τους, καθώς δεν αντιλαμβάνονται ακόμη πρακτικά πόσο ξεκρέμαστοι είναι. Οι συγκεκριμένοι βέβαια μπορεί να έχουν γερές πλάτες οπότε δεν με ενδιαφέρουν, αλλά βλέπω και παιδιά των οποίων οι γονείς και κατ επέκταση τα ίδια έχουν όντως βιοποριστικό, πρόβλημα και παρόλα αυτά ακολουθούν τον ίδιο τρόπο σκέψης.

Η λογική λέει πως όταν δεν θες να σπουδάσεις κάτι με σοβαρές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, πρώτα κοιτάς να λύσεις το βιοποριστικό σου και μετά να καλύψεις τις προσωπικές σου ανάγκες για θεωρητική μόρφωση. Και συγνώμη κιόλας αλλά αυτά τα περί δημοσίου, αρχαιολογικής υπηρεσίας, γκαλερί και ιδιαιτέρων για ένα άτομο που βρίσκεται στον Ελληνικό εργασιακό τομέα ακούγονται αστεία το λιγότερο.



Για εξήγησε μου Λένω ποια είναι η φιλοσοφία της ζωής μου και από που μπάζει? Γιατί όντως μπορεί να έχεις καταλάβει κάτι που δεν έχω καταλάβει ακόμη.
Εσύ μιλάς με αοριστίες και γενικολογίες, που αναφέρεσαι σε μία ''κυριολεκτικά μηδαμινή επαγγελματική αποκατάσταση'' και οδηγείσαι σε μία υπεραπλουστευμένη γενίκευση. Αν ίσχυε αυτό, κανείς δεν θα μπορούσε να προσληφθεί πουθενά και αργά ή γρήγορα το τμήμα θα έπαυε να υπάρχει. Αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί απόφοιτοι που εργάζονται σε πληθώρα αντικειμένων, τα οποία θα απαριθμήσω παρακάτω. Αυτό αποδεικνύει ότι ο ισχυρισμός σου δεν ευσταθεί ούτε λίγο. Επιπλέον, ποτέ δεν υποστήριξα ότι το Ιστορικό- Αρχαιολογικό εξασφαλίζει καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση από την Ψυχολογία, αλλά ότι δεν εξασφαλίζει μηδαμινή. Είσαι η χαρακτηριστική περίπτωση του ομιλητή που αγνοεί τα λεγόμενα των υπολοίπων μόνο και μόνο για να εκφράσει τη δική του, στην περίπτωση σου ανυπόστατη, άποψη.
Σχετικά με την επαγγελματική αποκατάσταση από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας οι επαγγελματικές δυνατότητες (αν και έχουν αναφερθεί επανειλημμένως από την Asha) είναι οι εξής:

  • πρόσληψη στο δημόσιο ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (φιλόλογος), ως αρχαιολόγος πεδίου στην Αρχαιολογική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και των Εφορειών Αρχαιοτήτων, ως αρχαιολόγος σε Αρχαιολογικά Μουσεία, ως ξεναγός σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία , ως ιστορικός σε μουσεία και δημόσια ερευνητικά ιδρύματα (π.χ. του Πανεπιστημίου Αθηνών), ως καθηγητής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο στο αντικείμενο της Ιστορίας, όσο και στο αντικείμενο της Αρχαιολογίας

  • πρόσληψη σε ιδιωτικό ερευνητικό κέντρο για την ενασχόληση με τη μελέτη και έρευνα ιστορικών κυρίως αρχείων ή σε ιδιωτική συλλογή (λιγότερο συχνό έως σπάνιο βέβαια) για τη μελέτη ευρημάτων και τη δημοσίευση τους και φυσικά σε ιδιωτικό σχολείο/φροντιστήριο ως καθηγητής φιλολογικών μαθημάτων



Αυτά είναι τα πιο ενδεικτικά και σχετίζονται άμεσα με το αντικείμενο σπουδών. Να σε ενημερώσω ακόμη ότι τα αντικείμενα ειδίκευσης ποικίλλουν από το συγκεκριμένο τμήμα. Αναφέρω τις ειδικεύσεις της Ιστορίας (Αρχαία, Βυζαντινή, Μεταβυζαντινή, Μεσαιωνική, Νεώτερη Ελληνική, Νεώτερη Ευρωπαϊκή, Σύγχρονη-Μεταπολεμική, Παγκόσμια), Αρχαιολογία (Προϊστορική, Κλασική, Βυζαντινή, Μεταβυζαντινή, Ενάλια, Κοινωνική, Περιβαλλοντική, Βιοαρχαιολογία, Αρχαιομετρία κλπ), Ιστορία της Τέχνης (Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Νεώτερη , Σύγχρονη). Στα παραπάνω η ειδίκευση δύναται να αφορά και σε γεωγραφικά κριτήρια (π.χ. Νεώτερη Ελληνική Γλυπτική του 19ου αιώνα)

Ακόμη, εφ' όσον διεξάγεται έρευνα, διατυπώνονται υποθέσεις και συμπεράσματα και εκτελείται διδακτικό έργο από τον απόφοιτο του τμήματος, έχει κάθε δικαίωμα να θεωρείται επιστήμονας.

Ελπίζω να σε κάλυψα έστω και λίγο...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εσύ μιλάς με αοριστίες και γενικολογίες, που αναφέρεσαι σε μία ''κυριολεκτικά μηδαμινή επαγγελματική αποκατάσταση'' και οδηγείσαι σε μία υπεραπλουστευμένη γενίκευση. Αν ίσχυε αυτό, κανείς δεν θα μπορούσε να προσληφθεί πουθενά και αργά ή γρήγορα το τμήμα θα έπαυε να υπάρχει.

One fallacy aftre the other. Το τμήμα σου δεν πρόκειται να σταματήσει να υπάρχει αγόρι μου, επειδή το πληρώνει ο φορολογούμενος, όχι επειδή έχει αντίκτυπο στην αγορά.



  • πρόσληψη στο δημόσιο ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (φιλόλογος), ως αρχαιολόγος πεδίου στην Αρχαιολογική Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και των Εφορειών Αρχαιοτήτων, ως αρχαιολόγος σε Αρχαιολογικά Μουσεία, ως ξεναγός σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία , ως ιστορικός σε μουσεία και δημόσια ερευνητικά ιδρύματα (π.χ. του Πανεπιστημίου Αθηνών), ως καθηγητής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο στο αντικείμενο της Ιστορίας, όσο και στο αντικείμενο της Αρχαιολογίας

  • πρόσληψη σε ιδιωτικό ερευνητικό κέντρο για την ενασχόληση με τη μελέτη και έρευνα ιστορικών κυρίως αρχείων ή σε ιδιωτική συλλογή (λιγότερο συχνό έως σπάνιο βέβαια) για τη μελέτη ευρημάτων και τη δημοσίευση τους και φυσικά σε ιδιωτικό σχολείο/φροντιστήριο ως καθηγητής φιλολογικών μαθημάτων


Επειδή μάλλον δεν έχεις κατανοήσει τι σημαίνει αοριστολογία, μπορείς τώρα να μου πεις πόσες ακριβώς είναι οι διαθέσιμες θέσεις στα παραπάνω αντικείμενα στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή? Ούτε η Asha το απάντησε αυτό με νούμερα. Αν δεν μπορείς σημαίνει πως δεν έχεις κάνει την στοιχειώδη έρευνα αγοράς γι αυτό που επέλεξες να σπουδάσεις.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 947 μηνύματα.
One fallacy aftre the other. Το τμήμα σου δεν πρόκειται να σταματήσει να υπάρχει αγόρι μου, επειδή το πληρώνει ο φορολογούμενος, όχι επειδή έχει αντίκτυπο στην αγορά.




Επειδή μάλλον δεν έχεις κατανοήσει τι σημαίνει αοριστολογία, μπορείς τώρα να μου πεις πόσες ακριβώς είναι οι διαθέσιμες θέσεις στα παραπάνω αντικείμενα στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή? Ούτε η Asha το απάντησε αυτό με νούμερα. Αν δεν μπορείς σημαίνει πως δεν έχεις κάνει την στοιχειώδη έρευνα αγοράς γι αυτό που επέλεξες να σπουδάσεις.


Επιμένω να ισχυρίζομαι ότι οι θέσεις εργασίας είναι περιορισμένες, αλλά όχι μηδαμινές. Καταλαβαίνω πως για εσένα το κριτήριο επαγγελματικής επιλογής είναι μόνο οι χρηματικές απολαβές. Ωστόσο, δεν σκέφτονται όλοι με αυτά τα κριτήρια. Έχω γνώση των περιορισμένων επαγγελματικών επιλογών από το τμήμα μου και συνειδητά το επέλεξα γιατί θέλω να ασχοληθώ ακαδημαϊκά με την επιστήμη της κλασικής αρχαιολογίας. Με ενδιαφέρει απίστευτα το αντικείμενο και κρίνω πως αν εξελίξω τη γνώση μου και τα προσόντα μου, θα έχω ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στον χώρο αυτό. Ο επιμένων (και ο ειδώς θα συμπληρώσω εγώ) νικά. Επομένως, η κατάρτιση μου θα είναι όπλο στη φαρέτρα μου, ώστε να βρω δουλειά παρά τους περιορισμούς που συζητούμε τόσο εκτενώς.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επιμένω να ισχυρίζομαι ότι οι θέσεις εργασίας είναι περιορισμένες, αλλά όχι μηδαμινές. Καταλαβαίνω πως για εσένα το κριτήριο επαγγελματικής επιλογής είναι μόνο οι χρηματικές απολαβές. Ωστόσο, δεν σκέφτονται όλοι με αυτά τα κριτήρια. Έχω γνώση των περιορισμένων επαγγελματικών επιλογών από το τμήμα μου και συνειδητά το επέλεξα γιατί θέλω να ασχοληθώ ακαδημαϊκά με την επιστήμη της κλασικής αρχαιολογίας. Με ενδιαφέρει απίστευτα το αντικείμενο και κρίνω πως αν εξελίξω τη γνώση μου και τα προσόντα μου, θα έχω ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης στον χώρο αυτό. Ο επιμένων (και ο ειδώς θα συμπληρώσω εγώ) νικά. Επομένως, η κατάρτιση μου θα είναι όπλο στη φαρέτρα μου, ώστε να βρω δουλειά παρά τους περιορισμούς που συζητούμε τόσο εκτενώς.

Οκ καλή τύχη. Απλά να θυμάσαι πως πλέον δεν χρησιμοποιούμε φαρέτρες γιατί είμαστε στην εποχή της πυρίτιδας.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top