Εύκολα θέματα στις πανελλήνιες;

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Εύκολα θέματα στις πανελλήνιες?
Πρώτα θέλω να ευχηθώ σε όλους όσους φέτος δίνουν πανελλήνιες (η δική μου σειρά θα είναι του χρόνου), καλό κουράγιο και καλή επιτυχία. Δεν θέλω να στεναχωρήσω κανέναν όμως επειδή ακούω και διαβάζω πολλά θέλω να πω κάποιες σκέψεις μου σχετικά με το βαθμό ευκολίας ή δυσκολίας που πρέπει να έχουν τα θέματα των πανελληνίων.
Αυτό που ακούω από πολλούς είναι να εύχονται να είναι εύκολα τα θέματα των πανελληνίων. Γιατί? Πρώτα-πρώτα οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι ορισμένες και είτε εύκολα είτε δύσκολα θέματα πέσουν ποια θα είναι η διαφορά? Ο αριθμός των μαθητών που θα μπουν δεν θα αλλάξει, όμως νομίζω ίσως θα αλλάξει το ποιοι θα μπουν. Ποιοι θα είχαν κέρδος αν έμπαιναν στις εξετάσεις πανεύκολα θέματα? Μάλλον οι μέτριοι σε βάρος των πολύ καλών. Θέλω να πω ότι τα πολύ εύκολα θέματα είναι πολύ μεγάλη αδικία σε βάρος αυτών που έχουν προσπαθήσει πολύ. Να το πω πιο απλά: Αν τα θέματα είναι εύκολα αυτός που έχει κάνει μέτρια προετοιμασία και αυτός που έχει μελετήσει πολύ καλά θα γράψουν τελικά τον ίδιο βαθμό και το ποιος από τους δυο θα μπει στην καλή σχολή θα είναι θέμα τύχης. Αφού οι θέσεις είναι λίγες και υπάρχουν οι εξετάσεις τουλάχιστον να υπάρχει και η δικαιοσύνη. Πιστεύω ότι τα θέματα πρέπει να είναι διαβαθμισμένα. Δηλαδή να υπάρχουν τα εύκολα, τα μέτρια αλλά και κάποια θέματα ή ερωτήματα πιο δύσκολα που θα τα γράψουν όσοι έχουν διαβάσει περισσότερο και σωστότερα. Δεν είναι πιο δίκαιο αυτό?
Και κάτι ακόμα: Όλο φήμες κυκλοφορούν ότι τα δύσκολα ή εύκολα θέματα των πανελληνίων εξαρτιούνται από άσχετα και άκυρα πράγματα. Φέτος λένε από την οικονομική κρίση, πέρυσι λέγανε από τις εκλογές. Από καθηγητές μου έχω μάθει ότι κάθε χρόνο και κάτι τέτοιο κυκλοφορεί. Μου είπανε ότι το 2004 λέγανε ότι λόγω των ολυμπιακών αγώνων άλλοι ότι θα είναι εύκολα και άλλοι ότι θα είναι δύσκολα. Σοβαρά: είναι δυνατόν να αληθεύουν τέτοιες φήμες?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Συμφωνώ με τα παραπάνω, αν και έχω μια παρατήρηση να κάνω. Αν γενικώς τα θέματα γίνουν πιο εύκολα, τότε ίσως και τα φροντιστήρια να είναι περιττά, και όσοι κοπιάζουν τόσο καιρό για έναν υψηλό βαθμό να ηρεμίσουν και λιγάκι. Γενικά, πιστεύω ότι δεν θα ήταν τέλειο, αλλά θα ήταν καλύτερο αν για τις εξετάσεις μας έφτανε η προετοιμασία μας από το σχολικό βιβλίο. Και στο κάτω κάτω, δευτεροβάθμια είμαστε ακόμα. Τι να το κάνω αν μπορώ και είμαι διάνοια και λύνω τις πονηρότατες ασκήσεις που υπάρχουν; Υπάρχει καιρός για αυτό, ο οποίος έρχεται στην τριτοβάθμια. Με τη μέθοδο που έχουμε τώρα, όλοι ξεσκίζονται είτε να διαβάζουν, είτε να πληρώνουν φροντιστήρια, είτε και τα δύο. Εμείς πλέον σαν χώρα το παρατραβάμε. Βάζουν δυσκολότερα θέματα από το υπουργείο για να μην περνάν όσοι δεν το αξίζουν, αυτοί με τη σειρά τους πάνε φροντιστήριο για να τα μάθουν, έρχονται σε θέση να περάσουν, το υπουργείο δεν θέλει να περάσουν, βάζει ακόμα πιο δύσκολα και συνεχίζουμε το φαύλο κύκλο, πιέζοντας τους φιλότιμους μαθητές που θέλουν απλά να περάσουν επειδή το αξίζουν. Στην τελική κερδίζουμε τίποτα; Ενισχύουμε την παραπαιδεία. Δύσκολο είναι π.χ. για εξετάσεις δεύτερο θέμα να σου δίνει μια συνάρτηση και να ζητάει την παράγωγό της; Πίστεψέ με, χωρίς φροντιστήριο, οι μισοί δεν ξέρουν πώς λύνεται...

Όσον αφορά τις φήμες, αυτές αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Πάντα κάτι τέτοιο γίνεται, για να έχουμε να λέμε. Με τι θα ασχολιόσουν εσύ τώρα, αν δεν άκουγες φήμες για την οικονομική κρίση που θα επηρεάσει τα θέματα; Το 2012 που θα πιστεύουν όλοι ότι οι πανελλήνιες είναι περιττές λόγω του τέλους του κόσμου, με τι άλλο θα αναπλήρωναν αυτό το χαμένο χρόνο πιστεύοντας στο κενό; Και όταν το 20.. √47log(589-ν!).....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SuXu-MuXu

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο SuXu-MuXu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 150 μηνύματα.
Συμφωνώ με τα παραπάνω, αν και έχω μια παρατήρηση να κάνω. Αν γενικώς τα θέματα γίνουν πιο εύκολα, τότε ίσως και τα φροντιστήρια να είναι περιττά, και όσοι κοπιάζουν τόσο καιρό για έναν υψηλό βαθμό να ηρεμίσουν και λιγάκι. Γενικά, πιστεύω ότι δεν θα ήταν τέλειο, αλλά θα ήταν καλύτερο αν για τις εξετάσεις μας έφτανε η προετοιμασία μας από το σχολικό βιβλίο. Και στο κάτω κάτω, δευτεροβάθμια είμαστε ακόμα. Τι να το κάνω αν μπορώ και είμαι διάνοια και λύνω τις πονηρότατες ασκήσεις που υπάρχουν; Υπάρχει καιρός για αυτό, ο οποίος έρχεται στην τριτοβάθμια. Με τη μέθοδο που έχουμε τώρα, όλοι ξεσκίζονται είτε να διαβάζουν, είτε να πληρώνουν φροντιστήρια, είτε και τα δύο. Εμείς πλέον σαν χώρα το παρατραβάμε. Βάζουν δυσκολότερα θέματα από το υπουργείο για να μην περνάν όσοι δεν το αξίζουν, αυτοί με τη σειρά τους πάνε φροντιστήριο για να τα μάθουν, έρχονται σε θέση να περάσουν, το υπουργείο δεν θέλει να περάσουν, βάζει ακόμα πιο δύσκολα και συνεχίζουμε το φαύλο κύκλο, πιέζοντας τους φιλότιμους μαθητές που θέλουν απλά να περάσουν επειδή το αξίζουν. Στην τελική κερδίζουμε τίποτα; Ενισχύουμε την παραπαιδεία. Δύσκολο είναι π.χ. για εξετάσεις δεύτερο θέμα να σου δίνει μια συνάρτηση και να ζητάει την παράγωγό της; Πίστεψέ με, χωρίς φροντιστήριο, οι μισοί δεν ξέρουν πώς λύνεται...

Όσον αφορά τις φήμες, αυτές αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Πάντα κάτι τέτοιο γίνεται, για να έχουμε να λέμε. Με τι θα ασχολιόσουν εσύ τώρα, αν δεν άκουγες φήμες για την οικονομική κρίση που θα επηρεάσει τα θέματα; Το 2012 που θα πιστεύουν όλοι ότι οι πανελλήνιες είναι περιττές λόγω του τέλους του κόσμου, με τι άλλο θα αναπλήρωναν αυτό το χαμένο χρόνο πιστεύοντας στο κενό; Και όταν το 20.. √47log(589-ν!).....

Θα διαφωνήσω σε αυτό που λες για τις ασκήσεις. Απο την στιγμή που οι θέσεις στις σχολές είναι προκαθορισμένες και οι μαθητές που θέλουν να μπουν κάθε χρόνο σε αυτές είναι πολύ περισσότεροι στο πλήθος, καλώς ή κακώς πρέπει να γίνει μια επιλογή να περάσουν οι καλύτεροι. Και ας μην γελιόμαστε, σίγουρα δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια όπως λες για να λύσεις τις συγκεκριμένες ασκήσεις. Θέληση να υπάρχει και επιμονή και όλα λύνονται.

Για το δεύτερο που λες με τον υπουργείο που δεν θέλει να περάσουν αυτοί που δεν το αξίζουν κτλ πραγματικά δεν το κατάλαβα. Ξεκαθάρισε το λίγο αν γίνεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Το θέμα δεν είναι τα εύκολα ή τα δύσκολα. Σκεφθείτε να έβαζαν τρομακτικά πανδύσκολα και να μην έγραφε κανένας? ποιοι θα μπαίναν στις σχολές? Το σωστό είναι τα διαβαθμισμένα θέματα με ερωτήματα: πολύ εύκολα για όλους, εύκολα για τους πιο πολλούς, μέτρια για τους πιο διαβασμένους, κάποια δύσκολα για τους πολύ διαβασμένους και κάτι (λίγο, ας πούμε 2%) πολύ δύσκολο για να ξεχωρίσουν οι άριστοι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Θα διαφωνήσω σε αυτό που λες για τις ασκήσεις. Απο την στιγμή που οι θέσεις στις σχολές είναι προκαθορισμένες και οι μαθητές που θέλουν να μπουν κάθε χρόνο σε αυτές είναι πολύ περισσότεροι στο πλήθος, καλώς ή κακώς πρέπει να γίνει μια επιλογή να περάσουν οι καλύτεροι. Και ας μην γελιόμαστε, σίγουρα δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια όπως λες για να λύσεις τις συγκεκριμένες ασκήσεις. Θέληση να υπάρχει και επιμονή και όλα λύνονται.

Για το δεύτερο που λες με τον υπουργείο που δεν θέλει να περάσουν αυτοί που δεν το αξίζουν κτλ πραγματικά δεν το κατάλαβα. Ξεκαθάρισε το λίγο αν γίνεται.

Για το πρώτο όντως έχεις ένα δίκιο. Απλά μίλησα για έναν ιδανικό (=ανύπαρκτο, απραγματοποίητο) κόσμο, στον οποίο δεν θα υπάρχουν φροντιστήρια, ούτε και μαθητές του 15 που έχουν φιλοδοξίες να γίνουν του 19 στα ξαφνικά και να περάσουν στις υψηλόβαθμες σχολές.

Για το δεύτερο, εννοώ ότι το υπουργείο δυσκολεύει τα θέματα για να αντικρούσει το γεγονός με τα φροντιστήρια, που πάνε εκεί τόσοι μέτριοι και γίνονται πολύ καλοί μέσα σε δυο χρόνια. Πιο δύσκολα θέματα, άρα και τα παιδιά θα προσπαθήσουν πιο πολύ. Οι μέτριοι θα προσπαθούν πάλι με το φροντιστήριο, ενώ οι καλοί, ενώ έχουν ήδη πιεστεί για να φτάσουν στη θέση να γράψουν καλά, θα πιεστούν κι άλλο, αφού τα θέματα θα ξαναδυσκολέψουν.
Δηλαδή αναλύω το λόγο για τον οποίο τα θέματα είναι δύσκολα. Όλοι ξέρουμε ότι οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι λίγες, γι αυτό και το υπουργείο θέλει να περάσουν μόνο όσοι είναι άξιοι για αυτοί. Οπότε και θέλει να εμποδίσει τους μέτριους. Αλλά αυτοί αμύνονται με τα έξτρα μαθήματα. Μια ο ένας μια ο άλλος. Περισσότερα φροντιστήρια; Άρα και μεγαλύτερες πιθανότητες να περάσουν όσοι δεν πρέπει; Πιο δύσκολα θέματα. Πιο δύσκολα θέματα; Περισσότερα φροντιστήρια. Και πάει λέγοντας...
Δεν ξέρω αν τώρα γίνομαι κατανοητός, γενικά δεν εκφράζω κάτι το τόσο ευνόητο.

Το θέμα δεν είναι τα εύκολα ή τα δύσκολα. Σκεφθείτε να έβαζαν τρομακτικά πανδύσκολα και να μην έγραφε κανένας? ποιοι θα μπαίναν στις σχολές? Το σωστό είναι τα διαβαθμισμένα θέματα με ερωτήματα: πολύ εύκολα για όλους, εύκολα για τους πιο πολλούς, μέτρια για τους πιο διαβασμένους, κάποια δύσκολα για τους πολύ διαβασμένους και κάτι (λίγο, ας πούμε 2%) πολύ δύσκολο για να ξεχωρίσουν οι άριστοι.

Αν είναι έτσι, +φωνώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
δίνει μια συνάρτηση και να ζητάει την παράγωγό της; Πίστεψέ με, χωρίς φροντιστήριο, οι μισοί δεν ξέρουν πώς λύνεται...

...καλά ούτε στο Πανεπιστήμιο οι μελλοντικοί φοιτητές των θετικών επιστημών δεν ξέρουν να υπολογίζουν εύκολα μια παράγωγο συνάρτησης και πόσο μάλλον πολλοί πτυχιούχοι θετικών επιστημών! Πολλοί πέρνουν πτυχία νύχτα, χωρίς να έμαθαν κάτι. Για βάλε να λύσουν ένα αόριστο ολοκλήρωμα με κατά παράγοντες ολοκλήρωση (με τις ειδικές περιπτώσεις)...και δες πόσοι το ξέρουν να το λύσουν (μαθητές, φοιτητές θετικών επιστημών,...κ.α.). Θα απογοητευτείς.

Στην Ελλάδα δεν σπουδάζει αυτός που θέλει. Κανείς δεν θέλει τις σπουδές. Κανείς δεν θέλει να μάθει. Όλοι θέλουν να τους μάθουν. Να τους μάθουν να παπαγαλίζουν μασημένη τροφή (γι' αυτό και προκόβουν τα φροντιστήρια από 1η γυμνασίου). Απλά οι Έλληνες σπουδάζουν για να σπουδάζουν (φυσική ή βιολογική ή κοινωνική ανάγκη). Γι' αυτό και επιστήμονες με @@@@ από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα είναι το πολύ ένα 10%. Το υπόλοιπο ποσοστό παίρνει πτυχίο για τον τοίχο ή για μούρη (επειδή είναι και της μόδας να είσαι φοιτητής ή φοιτητής στο ΕΜΠ). Δυστυχώς, όλοι προσπαθούν με ενέσεις να περάσουν σε ένα Πανεπιστήμιο και με ενέσεις να πάρουν ένα πτυχίο της κακιάς ώρας (αναφέρομαι στην πλειοψηφία των φοιτητών). Ένας καθηγητής μας στο Πανεπιστήμιο, μας έλεγε ότι ένας φίλος του καθηγητής στο Πολυτεχνείο, του είπε ότι το φοιτητικό ακροατήριό του (των 19.000+ μορίων) ήταν και είναι για τα μπάζα. Απλά παπαγάλισαν και μπήκαν. Δεν έμαθαν να σκέφτονται...άρα δεν είναι κατάλληλοι για φοιτητές. Επίσης έλεγε ότι τα 19.000+ μόρια δεν είναι δείκτης αριστείας αλλά παπαγαλίας. Αυτό φαίνεται από τις ασκήσεις, που όταν τροποποιηθεί ελάχιστα η εκφώνηση κλάνουν μέντες οι φοιτητές, στην εξεταστική και το άριστα στα αποτελέσματα μετά, ίσως είναι ένα 3αράκι ή 4αράκι που γίνεται 5 (!) ή ένα 5 με το ζόρι....και 800 άτομα κόβονται! Επίσης πως έχουν μάθει να σκέφτονται στεγανοποιημένα και να μην συνδέουν την νέα γνώση με την παλιά γνώση, την γνώση από ένα x μάθημα με ένα άλλο y μάθημα. Πουθενά στον κόσμο, δεν σπουδάζουν παπαγάλοι μαθημάτων...γι' αυτό και το Cambridge επιλέγει ως φοιτητές το 9% των αιτουμένων μαθητών. Πουθενά στον κόσμο δεν κάνουν κοινωνική πολιτική με το να μπαίνουν όλοι στα Πανεπιστήμια (για να έχουμε εικονική μηδενική ανεργία με ανάλογες πολιτικές πρακτικές). Η σαβούρα μένει εκτός Πανεπιστημίου. Όπως και να το κάνουμε δεν είναι όλοι γεννημένοι για πυρηνικοί υδραυλικοί και εφαρμοσμένοι πανεπιστήμονες. Επίσης, εν τέλει, αξίζει το μαμήσι όλων στο Πανεπιστήμιο; Ρώτησε κανείς αν θέλουν όλοι αυτοί οι μαθητές να σπουδάσουν; Όχι. Απλά πληρώνουν οι γονείς...και αυτό φαίνεται παρακάτω. Αν θέλουμε ποιοτική αναβάθμιση να αλλάξει όλη η διαδικασία και η λογική εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν πολύ πιο ωραίες δουλειές από τις κοπιαστικές σπουδές.

Ένα άλλο θέμα που συνδέεται με το λύκειο, είναι η ποιότητα των εισακτέων. Καθηγητές λένε ότι: η πλειοψηφία των γραπτών στο Πανεπιστήμιο σε μαθήματα βασικών μαθηματικών και φυσικής, είναι σκέτο χάλι (και φαίνεται μέσω βαθμών και δυσκολιών στις ασκήσεις, στον λάθος τρόπο σκέψης, στον λάθος τρόπο μαθηματικής γραφής,...κ.α.)! Κενά, κενά,...αδικαιολόγητα, λες και δεν πήγαν σχολείο, οι φοιτητές! και επιπλέον μια αδιαφορία εκ μέρους των φοιτητών, ώστε να διορθωθούν. Πολλές φορές οι καθηγητές βάζουν χαριστικά κανένα 5αράκι (από οίκτο, επειδή πληρώνει ένας μ@λ@κας γονιός μηνιάτικο στο τέκνο φοιτητή). Γι' αυτό και οι μαζικές αποτυχίες στις εξεταστικές. Σε ελάχιστες περιπτώσεις φταίει ο διδάσκων. Απορώ πως εμπιστευόμαστε τους επιστήμονες σε θέμα γνωσιακής επάρκειας...όταν η πλειοφηφία εξ' αυτών, δίνει το κάθε μάθημα πάνω από 4 φορές. Στην χώρα μας, μάλλον στραβά αρμενίζουμε...(ο γιαλός δεν είναι στραβός).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

kostasrousmath

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 205 μηνύματα.
...καλά ούτε στο Πανεπιστήμιο οι μελλοντικοί φοιτητές των θετικών επιστημών δεν ξέρουν να υπολογίζουν εύκολα μια παράγωγο συνάρτησης και πόσο μάλλον πολλοί πτυχιούχοι θετικών επιστημών! Πολλοί πέρνουν πτυχία νύχτα, χωρίς να έμαθαν κάτι. Για βάλε να λύσουν ένα αόριστο ολοκλήρωμα με κατά παράγοντες ολοκλήρωση (με τις ειδικές περιπτώσεις)...και δες πόσοι το ξέρουν (μαθητές, φοιτητές θετικών επιστημών,...κ.α.).
Εχεί δίκιο ο φίλος nPb....Εγώ είμαι στο Μαθηματικό Κρήτης και απορείς πραγματικά για το πως πέρασαν στη σχολή κάποια άτομα......Να φανταστείτε Απειροστικό Λογισμό Ι που είναι ένα σχετικά εύκολο μάθημα πέρασαν 32 φοιτητές.......και τα θέματα?????Πιο εύκολα από αυτά της Γ' Λυκείου.......Έχουμε άτομα που δεν μπορούν να κάνουν καν την παραγοντική ολοκλήρωση.......Και απορείς.....!!!
Παιδιά που θα δώσετε Πανελλήνιες Εξετάσεις φέτος....be cool...ολα θα πάνε καλά.......Πάνω από όλα χρειάζεται ξεκούραση τις μέρες που θα γράφετε και να μην ξενυχτάτε με τις ώρες....Όλα θα πάνε καλά......!!!
:);)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Τα θέματα είναι διαβαθμισμένα με αυτόν τον τρόπο εδώ και πολλά χρόνια, δεν έκανες κάποια ανακάλυψη, πίστεψε με. Τα θέματα όπως και να έχει θα είναι διαβαθμισμένα. Και τα διαβάθμισμένα όμως έχουν ένα βαθμό αρχικής και τελικής δυσκολίας. Σε αυτόν τον βαθμό αναφερόμαστε. Γενικότερα, το επίπεδο των μαθητών έχει πέσει πολύ τα τελευταία χρόνια κ συνεπώς έχει πέσει και το επίπεδο των θεμάτων. Εάν συγκρίνετε πχ θέματα 2005 με θέματα 2008-2009 θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι. Αν κοιτάξετε και τις βάσεις όμως δεν έχουν μεγάλη διαφορά, ακριβώς επειδή το επίπεδο των μαθητών έχει πέσει και οι μόνες διαβαθμίσεις έχουν γίνει λόγω της ζήτησης. Παρεπιπτόντως, οι καλοί συνήθως την πατάνε απ' τα εύκολα.
1) Υπάρχει πραγματικά η σωστή των διαβάθμιση θεμάτων? Δηλαδή ερωτήματα: πολύ εύκολα για όλους, εύκολα για τους πιο πολλούς, μέτρια για τους πιο διαβασμένους, κάποια δύσκολα για τους πολύ διαβασμένους και κάτι (λίγο, ας πούμε 2%) πολύ δύσκολο για να ξεχωρίσουν οι άριστοι? Πολύ αμφιβάλω. Από όσο ακούω από καθηγητές και μπορώ να καταλάβω, νομίζω ότι οι διαβάθμιση είναι ασήμαντη. Το μόνο που υπάρχει (και όχι κάθε χρόνο) είναι στα μαθηματικά κατεύθυνσης που το 4ο θέμα ζητά να βρεις τι θέλει να πει ο ποιητής.
2) Για το βαθμό αρχικής και τελικής δυσκολίας (με εξαίρεση κάποιες φορές τα μαθηματικά κατεύθυνσης) από όσα παρακολουθώ και για όλες τις κατευθύνσεις είναι από πολύ εύκολα ως σχεδόν μέτρια. Δηλαδή τέτοια που κάποιος που διάβασε σχετικά καλά (δηλαδή δεν ξεσκίστηκε) να μπορεί να πάρει άριστα.
3) Αυτό για το επίπεδο των μαθητών που πέφτει είναι πολύ σοβαρό. Το έχω ακούσει από σχεδόν όλους. Γιατί πέφτει? (Ένας καθηγητής μου λέει ότι η αιτία είναι ότι καταργήθηκαν οι πανελλήνιες στη Β λυκείου). Τα θέματα γίνονται πιο εύκολα επειδή πέφτει το επίπεδο των μαθητών ή το αντίθετο? Αυτό πάντως που λες ότι γίνεται τελικά κάνει να υπάρχουν αριστούχοι μαϊμούδες. Γιατί το κάνουν αυτό? Υπάρχει κάποιος λόγος να φαίνονται οι βάσεις ότι είναι υψηλά?
4) Γράφεις ότι οι αυξομειώσεις των βάσεων οφείλονται στη ζήτηση. Νομίζω ότι οφείλονται και στην προσφορά στις τοπ σχολές. Στις σχολές που οι πολλοί θέλουν Αθήνα ή Θεσσαλονίκη διαρκώς σιγά-σιγά μειώνονται οι θέσεις. Κάπου διάβασα ότι ο λόγος της μείωσης είναι ότι κρατάνε θέσεις γιατί έρχονται με μεταγραφές διάφοροι: αθλητές, σκακιστές, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κλπ. Αν είναι αλήθεια, είναι αυτό δίκαιο?
5) Έχεις δίκιο στο ότι οι καλοί πολλές φορές την πατάνε στα εύκολα: σε ένα θέμα πολύ απλό το λύνεις και λες ότι αποκλείεται να είναι έτσι τόσο εύκολο άρα την ψάχνεις και χάνεις χρόνο. Το χειρότερο είναι να σβήσεις κάτι τέτοιο νομίζοντας ότι είναι λάθος.
6) Πάντως από όλα αυτά βγαίνει ότι τα πράγματα πάνε πολύ στο χάλια. Όλα ισοπεδώνονται και ζήτω οι μέτριοι. Με τα εύκολα θέματα ο μέτριος θα γράφει ίδιο βαθμό με τον άριστο. Αυτός που προσπάθησε πολύ δεν θα ξεχωρίσει. Από όσα λέει ο φίλος στο προηγούμενο μήνυμα μπαίνουν στα πανεπιστήμια και άτομα που δεν ξέρουν βασικά πράγματα. Για ποιο λόγο να προσπαθεί κάποιος να γίνει καλύτερος? Αφού το σύνθημα είναι: “ζήτω οι μέτριοι”...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Βανίλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 933 μηνύματα.
...καλά ούτε στο Πανεπιστήμιο οι μελλοντικοί φοιτητές των θετικών επιστημών δεν ξέρουν να υπολογίζουν εύκολα μια παράγωγο συνάρτησης και πόσο μάλλον πολλοί πτυχιούχοι θετικών επιστημών! Πολλοί πέρνουν πτυχία νύχτα, χωρίς να έμαθαν κάτι. Για βάλε να λύσουν ένα αόριστο ολοκλήρωμα με κατά παράγοντες ολοκλήρωση (με τις ειδικές περιπτώσεις)...και δες πόσοι το ξέρουν να το λύσουν (μαθητές, φοιτητές θετικών επιστημών,...κ.α.). Θα απογοητευτείς
Δηλαδή υποτίθεται ότι εγώ που είμαι μαθήτρια πρέπει να ξέρω τι σημαίνει αυτό που είπες αλλιώς........?


_______________


Α!Επίσης θέλω να προσθέσω κάτι γενικά σε όλα αυτά που λέτε. Δεν έχω μεγάλη ιδέα για το τι γίνεται με τις Πανελλαδικές και τα θέματα και όλα αυτά, όμως πιστεύω πως είναι καλό να υπάρχει μια κάποια δυσκολία, γιατί αν χωρίς διάβασμα μπαίνεις και βγαίνεις σε σχολές, τότε αν εξαιρέσεις τους άχρηστους καθηγητές κλπ, τι θα κάνουμε με τους γιατρούς και γενικά με τα επαγγέλματα που είναι πιο άμεσης σημασίας? Αυτή είναι η απορία μου, και εν μέρη συμφωνώ με τον Δία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kyriakos21

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κυριάκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 304 μηνύματα.
να πώ και εγώ την δική μου άποψη...θέλω πολύ να πέσουν δύσκολα!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Δηλαδή υποτίθεται ότι εγώ που είμαι μαθήτρια πρέπει να ξέρω τι σημαίνει αυτό που είπες αλλιώς........?

Όχι, εσύ είσαι δικαιολογημένη, αφού ακόμα πας Α΄ Λυκείου. Αν όμως πας θετική/τεχνολογική στη Γ΄ και η λέξη "ολοκληρώνω" εξακολουθεί να σου είναι άγνωστη....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Δηλαδή υποτίθεται ότι εγώ που είμαι μαθήτρια πρέπει να ξέρω τι σημαίνει αυτό που είπες αλλιώς........?

...είναι ύλη των Μαθηματικών Κατεύθυνσης Θετικής & Τεχνολογικής, της 3ης λυκείου...συν ότι είπε ο παραπάνω συνομιλητής.

Α!Επίσης θέλω να προσθέσω κάτι γενικά σε όλα αυτά που λέτε. Δεν έχω μεγάλη ιδέα για το τι γίνεται με τις Πανελλαδικές και τα θέματα και όλα αυτά, όμως πιστεύω πως είναι καλό να υπάρχει μια κάποια δυσκολία, γιατί αν χωρίς διάβασμα μπαίνεις και βγαίνεις σε σχολές, τότε αν εξαιρέσεις τους άχρηστους καθηγητές κλπ, τι θα κάνουμε με τους γιατρούς και γενικά με τα επαγγέλματα που είναι πιο άμεσης σημασίας? Αυτή είναι η απορία μου, και εν μέρη συμφωνώ με τον Δία.

Κάθε επιστήμη έχει κάποιο κοινωνικό όφελος εξίσου σημαντικό! Τα μαθηματικά δεν είναι σημαντικά για να λέμε ότι κάναμε μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή για να κάνουν ιδιαίτερα οι απόφοιτοι Μαθηματικών Τμημάτων. Τα μαθηματικά συνεισφέρουν πρωτίστως στην έρευνα σε υπηρεσίες, τεχνολογία, οικονομία και βιομηχανία και δευτερευόντως αλλά σε εξίσου σημαντικό βαθμό στην δημιουργία και καλλιέργεια της Μαθηματικής Παιδείας ενός ανθρώπου. Άλλο αν στην χώρα μας, αυτή η τόσο σημαντική επιστήμη θεωρείται αποκρουστική, άσχημη, μη πιασάρικη, μη εμπορική,...κ.α. π_π_ριές επειδή όλοι οι «ανώριμοι» ηλικιακά μαθητές κρίνουν με γελοία επιχειρήματα μια επιστήμη από κάτι επιφανειακά και πανεύκολα μαθήματα της μέσης εκπαίδευσης (ομοίως για τις επιστήμες φυσικής, χημείας, βιολογίας,...κ.α.). Αν ήταν τόσο δύσκολα τα μαθηματικά, η παγκόσμια μαθηματική γνώση θα είχε μείνει στο Πυθαγόρειο θεώρημα. Απλά δεν υπάρχει θέληση για συνδυαστική μάθηση και κριτική σκέψη, όπως προείπα παραπάνω. Θέλουμε όλοι τις μασημένες σπουδές...οι οποίες εν τέλει δεν υπάρχουν. Παντού θα σας κυνηγάνε τα έρμα τα μαθηματικά ή η φυσική! Το ακούω από πολλούς που νόμισαν ότι θα γλιτώσουν αν σπουδάσουν κάτι πιο light σε θετικο-τεχνολογική επιστήμη. Ναι συμφωνώ. Υπάρχουν πολλοί γιατροί όπως και πολλοί πτυχιούχοι άλλων επιστημών, που πήραν το πτυχίο νύχτα και αποτελούν δημόσιο κίνδυνο για την κοινωνία! Και οι κακοί μαθηματικοί και οι κακοί μηχανικοί,...κ.α., έχουν το ίδιο μερίδιο ευθύνης για τον διασυρμό του κύρους της επιστήμης τους και για την πρόκληση φαινομένων παθογένειας μέσω της παραγωγικής διαδικασίας (εργασία) είτε σε τομέα υπηρεσιών, είτε σε τομέα παραγωγής, είτε σε τομέα κατασκευών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
Α!Επίσης θέλω να προσθέσω κάτι γενικά σε όλα αυτά που λέτε. Δεν έχω μεγάλη ιδέα για το τι γίνεται με τις Πανελλαδικές και τα θέματα και όλα αυτά, όμως πιστεύω πως είναι καλό να υπάρχει μια κάποια δυσκολία, γιατί αν χωρίς διάβασμα μπαίνεις και βγαίνεις σε σχολές, τότε αν εξαιρέσεις τους άχρηστους καθηγητές κλπ, τι θα κάνουμε με τους γιατρούς και γενικά με τα επαγγέλματα που είναι πιο άμεσης σημασίας? Αυτή είναι η απορία μου, και εν μέρη συμφωνώ με τον Δία.


Δηλαδή, όσοι σπουδάζουν παιδαγωγικά ή επιστήμες που κατά ένα μέρος οδηγούν στην εκπαίδευση (π.χ. φιλολογία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, ξένες φιλολογίες κλπ) είναι άχρηστοι κατά τη γνώμη σου???
Πιστεύεις πως χρήσιμοι σε αυτή την κοινωνία είναι μόνο οι ιατροί, οι δικηγόροι, οι μηχανικοί και τα συναφή???

Σε ΟΛΕΣ τις ειδικότητες υπάρχουν και οι καλοί και οι λιγότερο καλοί επιστήμονες. Δεν είναι θέμα ειδικότητας τόσο, όσο θέμα του τρόπου με τον οποίο ο κάθε άνθρωπος - φοιτητής - μελλοντικός επιστήμονας αντιμετωπίζει τις σπουδές του και διαμορφώνει την προσωπική του (επιστημονική) συνείδηση.

Οπως είναι εγκληματικό ένας ιατρός να μην κατέχει καλά το αντικείμενό του, διότι από αυτόν εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές, εξ'ίσου εγκληματικό είναι και ο φιλόλογος να μην ξέρει να κλίνει τα ουσιαστικά της γ'κλίσης, παραδείγματος χάριν, διότι θα πάρει στα χέρια του τη μόρφωση των παιδιών μας. Μια κοινωνία με αναλφάβητους (στη γλώσσα, στα μαθηματικά, στη φυσική κλπ) θα είναι και μια κοινωνία χωρίς καλούς ιατρούς ή μηχανικούς κλπ.

Οσον αφορά στο ερώτημα που τίθεται αρχικώς, θεωρώ πως τα θέματα των πανελληνίων πρέπει να είναι δύσκολα. Μόνο έτσι θα ξεχωρίσουν οι καλοί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Βανίλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 933 μηνύματα.
Κάθε επιστήμη έχει κάποιο κοινωνικό όφελος εξίσου σημαντικό! Τα μαθηματικά δεν είναι σημαντικά για να λέμε ότι κάναμε μαθηματικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή για να κάνουν ιδιαίτερα οι απόφοιτοι Μαθηματικών Τμημάτων. Τα μαθηματικά συνεισφέρουν πρωτίστως στην έρευνα σε υπηρεσίες, τεχνολογία, οικονομία και βιομηχανία και δευτερευόντως αλλά σε εξίσου σημαντικό βαθμό στην δημιουργία και καλλιέργεια της Μαθηματικής Παιδείας ενός ανθρώπου. Άλλο αν στην χώρα μας, αυτή η τόσο σημαντική επιστήμη θεωρείται αποκρουστική, άσχημη, μη πιασάρικη, μη εμπορική,...κ.α. π_π_ριές επειδή όλοι οι «ανώριμοι» ηλικιακά μαθητές κρίνουν με γελοία επιχειρήματα μια επιστήμη από κάτι επιφανειακά και πανεύκολα μαθήματα της μέσης εκπαίδευσης (ομοίως για τις επιστήμες φυσικής, χημείας, βιολογίας,...κ.α.). Αν ήταν τόσο δύσκολα τα μαθηματικά, η παγκόσμια μαθηματική γνώση θα είχε μείνει στο Πυθαγόρειο θεώρημα. Απλά δεν υπάρχει θέληση για συνδυαστική μάθηση και κριτική σκέψη, όπως προείπα παραπάνω. Θέλουμε όλοι τις μασημένες σπουδές...οι οποίες εν τέλει δεν υπάρχουν. Παντού θα σας κυνηγάνε τα έρμα τα μαθηματικά ή η φυσική! Το ακούω από πολλούς που νόμισαν ότι θα γλιτώσουν αν σπουδάσουν κάτι πιο light σε θετικο-τεχνολογική επιστήμη. Ναι συμφωνώ. Υπάρχουν πολλοί γιατροί όπως και πολλοί πτυχιούχοι άλλων επιστημών, που πήραν το πτυχίο νύχτα και αποτελούν δημόσιο κίνδυνο για την κοινωνία! Και οι κακοί μαθηματικοί και οι κακοί μηχανικοί,...κ.α., έχουν το ίδιο μερίδιο ευθύνης για τον διασυρμό του κύρους της επιστήμης τους και για την πρόκληση φαινομένων παθογένειας μέσω της παραγωγικής διαδικασίας (εργασία) είτε σε τομέα υπηρεσιών, είτε σε τομέα παραγωγής, είτε σε τομέα κατασκευών.

Όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, και αυτή η απαξίωση για την βαθύτερη εκμάθηση υπάρχει παντού και πάντα, δεν ξέρω τι φταίει γιαυτό, αλλά είναι όντως άσχημο και προμηνύει κακό μέλλον. Η μάλλον καλύτερα ήδη έχει γίνει το κακό, καθώς οι περισσότεροι μαθητές - φοιτητές το μόνο που θέλουν είναι να πάρουν ένα πτυχίο για να βγάζουν λεφτά:/:


____


Δηλαδή, όσοι σπουδάζουν παιδαγωγικά ή επιστήμες που κατά ένα μέρος οδηγούν στην εκπαίδευση (π.χ. φιλολογία, μαθηματικά, φυσική, χημεία, ξένες φιλολογίες κλπ) είναι άχρηστοι κατά τη γνώμη σου???
Πιστεύεις πως χρήσιμοι σε αυτή την κοινωνία είναι μόνο οι ιατροί, οι δικηγόροι, οι μηχανικοί και τα συναφή???

Σε ΟΛΕΣ τις ειδικότητες υπάρχουν και οι καλοί και οι λιγότερο καλοί επιστήμονες. Δεν είναι θέμα ειδικότητας τόσο, όσο θέμα του τρόπου με τον οποίο ο κάθε άνθρωπος - φοιτητής - μελλοντικός επιστήμονας αντιμετωπίζει τις σπουδές του και διαμορφώνει την προσωπική του (επιστημονική) συνείδηση..
Όχι Lita λάθος κατάλαβες. Φυσικά και δεν είναι άχρηστοι. Απλά πιστεύω πως είναι χειρότερο να βγει στην αγορά εργασίας ένας όχι-και-τόσο-καλός γιατρός παρά ένας όχι-και-τόσο-καλός καθηγητής-δάσκαλος-φυσικός κλπ. Γιατί ο πρώτος κρατάει στα χέρια του ανθρώπινες ζωές. Αλλά φυσικά και είναι σημαντική η διαπαιδαγώγηση των παιδιών απτους δασκάλους, τους καθηγητές και ούτω καθ'εξής. Απλά μια σύγκριση έκανα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δεν συμφέρει κανέναν να πέσουν εύκολα θέματα στις πανελλήνιες. ΚΑΝΕΝΑΝ. Θα έχουμε πάλι περιστατικά με 19400 μόρια να μην περνούν στην 1η τους επιλογή και αυτά τα παιδιά θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Διαβάθμιση της δυσκολίας σαφέστατα πρέπει να υπάρχει κατά το εξής πρότυπο: 1ο θέμα εύκολο (ξεχωρίζουν οι αδιάβαστοι από τους απλά διαβασμένους), 2ο θέμα μέτριο (ξεχωρίζουν οι λίγο διαβασμένοι από τους μέτριους), 3ο θέμα δύσκολο (ξεχωρίζουν οι μέτρια διαβασμένοι από τους καλά διαβασμένους) και 4ο θέμα πολύ δύσκολο (ξεχωρίζουν οι καλά διαβασμένοι από τους άριστους).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Το θέμα δεν είναι τα εύκολα ή τα δύσκολα. Σκεφθείτε να έβαζαν τρομακτικά πανδύσκολα και να μην έγραφε κανένας? ποιοι θα μπαίναν στις σχολές?

Εκεί θα μπουν οι μαθητές που έχουν καλή στρατηγική. Και τι σημαίνει αυτό; Ότι θα γράψουν κάτι σε όλα τα θέματα κι όσο πιάσουν, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους που απλά όταν τα δουν θα φύγουν στο 10 λεπτο. Όταν έχεις δύσκολα θέματα προσπαθείς για το καλύτερο, εφόσον δεν υπάρχει αρνητική βαθμολογία.

Ποιοι θα 'μπαιναν στις σχολές με πανδύσκολα θέματα; Ο πρώτος που θα πέρναγε στην Ιατρική θα είχε .... 16-17 στη Βιολογία Κατεύθυνσης. Και θα περάσει Ιατρική επειδή ακριβώς έγραψε ό,τι μπορούσε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Δεν συμφέρει κανέναν να πέσουν εύκολα θέματα στις πανελλήνιες. ΚΑΝΕΝΑΝ. Θα έχουμε πάλι περιστατικά με 19400 μόρια να μην περνούν στην 1η τους επιλογή και αυτά τα παιδιά θα τραβάνε τα μαλλιά τους. Διαβάθμιση της δυσκολίας σαφέστατα πρέπει να υπάρχει κατά το εξής πρότυπο: 1ο θέμα εύκολο (ξεχωρίζουν οι αδιάβαστοι από τους απλά διαβασμένους), 2ο θέμα μέτριο (ξεχωρίζουν οι λίγο διαβασμένοι από τους μέτριους), 3ο θέμα δύσκολο (ξεχωρίζουν οι μέτρια διαβασμένοι από τους καλά διαβασμένους) και 4ο θέμα πολύ δύσκολο (ξεχωρίζουν οι καλά διαβασμένοι από τους άριστους).
Μην είσαι και τόσο σίγουρος. Νομίζω ότι πολλοί που είναι μέτρια διαβασμένοι θα ήθελαν τα πολύ εύκολα θέματα γιατί έτσι θα γράψουν τον ίδιο βαθμό με τους άριστους. Έτσι με λίγη τύχη δικιά τους και λίγη ατυχία των άριστων ελπίζουν ότι θα μπουν αυτοί στις ψηλές σχολές. Και όταν όπως λες έχουν τόσοι πολλοί 19000+ ποιος μπορεί να ξεχωρίσει τους πραγματικούς άριστους από τους μαιμούδες? Για τη διαβάθμιση τα ίδια λέμε. Όμως αληθινή διαβάθμιση δεν υπάρχει. Τα θέματα είναι από πολύ εύκολα μέχρι προς το μέτρια (με σπάνιες εξαιρέσεις εντάξει). Γιατί το κάνουν αυτό? Μήπως δεν θέλουν να ξεχωρίζουν κάποιοι και προσπαθούν να γίνουμε όλοι μέτριοι?

Εκεί θα μπουν οι μαθητές που έχουν καλή στρατηγική. Και τι σημαίνει αυτό; Ότι θα γράψουν κάτι σε όλα τα θέματα κι όσο πιάσουν, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους που απλά όταν τα δουν θα φύγουν στο 10 λεπτο. Όταν έχεις δύσκολα θέματα προσπαθείς για το καλύτερο, εφόσον δεν υπάρχει αρνητική βαθμολογία. Ποιοι θα 'μπαιναν στις σχολές με πανδύσκολα θέματα; Ο πρώτος που θα πέρναγε στην Ιατρική θα είχε .... 16-17 στη Βιολογία Κατεύθυνσης. Και θα περάσει Ιατρική επειδή ακριβώς έγραψε ό,τι μπορούσε!
Σωστό και αυτό. Γιαυτό πρέπει να υπάρχει σωστή διαβάθμιση των θεμάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

etud

Νεοφερμένος

Ο etud αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Κάτι δεν μου κολλάει εδώ. Κάτι δεν πάει καλά με την διαβάθμιση των θεμάτων. Προσωπικά το θεωρώ ηλίθιο και άδικο. Σαν τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια ένα πράμα... Γιατί? Απλό. Η διαβάθμιση, προφανώς, αφορά μαθητές των τεχνολογικών και των θετικών κατευθύνσεων. Τα παιδιά της θεωρητικής τι σόι διαβαθμισμένα θέματα να 'χουν? Αυτά είναι στάνταρ. Δεν είναι αριθμοί για να μεταβληθούν. Δεν είναι ούτε μαθηματικά, ούτε φυσική.

Η ιδέα των δύσκολων θεμάτων δεν μου αρέσει. Και σε ποιον αρέσει, άλλωστε? Στους μαζόχες? Αυτό που βλέπω είναι πολύ φασαρία για το τίποτα... Αν δυσκολέψουν τα θέματα, θα πέσουν και οι βάσεις. Αυτό θα πρέπει να καταλάβουμε. Γι΄αυτό είναι και καλύτερο. Πάντα σαν πράξη, γιατί σαν ιδέα...............

..................................................

Το καλύτερο θα 'ταν στις πανελλήνιες να υπάρχουν και προφορικές εξετάσεις. Τεστ οξυδέρκειας και λόγου. Έτσι θα εξαλείφοντας δια παντός τα παπαγαλάκια. Αλλά πού? Το σύστημά μου μέσα....................
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,788 μηνύματα.
Το καλύτερο θα 'ταν στις πανελλήνιες να υπάρχουν και προφορικές εξετάσεις. Τεστ οξυδέρκειας και λόγου. Έτσι θα εξαλείφοντας δια παντός τα παπαγαλάκια. Αλλά πού? Το σύστημά μου μέσα....................

Αν έβλεπες τι συνέβαινε (σε θέμα αυστηρότητας βαθμολογιών,...κ.α.) σε προφορική εξέταση μαθημάτων θεωρητικής φυσικής και μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο,...θα αναθεωρούσες! Η προφορική εξέταση είναι πολύ πιο δύσκολη από την γραπτή. Όμως αν υπήρχε και προφορική εξέταση (σε κάποια άλλη ύλη και με κάποια άλλη δομή των εισαγωγικών εξετάσεων) στα Πανεπιστήμια, θα εισάγονταν το 10% των διαγωνιζόμενων...Το υπόλοιπο θα πήγαινε για βρούβες. Δεν βολεύει κανέναν η αξιοκρατία, διότι θα φανούν οι ατέλειες του εκπαιδευτικού συστήματος. Τώρα με αυτό το έκτρωμα της δημόσιας παιδείας κάθε βαθμίδας, απλά κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας με ψέματα και αυταπάτες, όπως και μετά στο Πανεπιστήμιο με τα κάθε λογής σκονάκια και γλειψίματα για ένα πτυχίο της κακιάς ώρας και πάει λέγοντας στην συνέχεια με επαγγέλματα του ποδαριού και τα άλλα γνωστά. Έτσι με το υπάρχον σύστημα, είμαστε όλοι ευχαριστημένοι...από το παρακράτος μέχρι τον μαλάκα ψηφοφόρο γονιό που πληρώνει σαν γύφτος μεθυσμένος τα φροντιστήρια για να μπει στο Πανεπιστήμιο, το τούβλο το παιδί του (με το ζόρι, αξίζει-δεν αξίζει στο Πανεπιστήμιο). Δεν κάνουν όλοι για Πανεπιστήμιο. Δεν κάνουν όλοι για έρευνες και μάστερς. Πάρτε το είδηση. Μόνο στην χώρα μας, το Πανεπιστήμιο από κοινωνικό αγαθό προαιρετικής μόρφωσης, μετασχηματίστηκε σε μόρφωμα κοινωνικής και βιολογικής ανάγκης υποχρεωτικής μόρφωσης! Έλεος...και μετά ψάχνουμε σωτήριες συνταγές επανίδρυσης της χώρας...

Υ.Σ.: Ένας υπουργός παιδείας, γιατί να προβεί σε μεταρρυθμίσεις; Έχει κάποιο προσωπικό ή πολιτικό όφελος; Μην ξεχνάμε, ότι οι προσδοκίες του πολίτη και των μαθητών από το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι τελείως αντιδιαμμετρικά διαφορετικές από αυτές του επαγγελματία ή ιδεολόγου επαγγελματία πολιτικού. Ο επαγγελματίας ή ιδεολόγος επαγγελματίας πολιτικός σκέφτεσαι μόνο την καρέκλα και τα δις ? κάτω από αυτήν...και όχι αν το x παιζάκι έχασε για λίγα μόρια ή άτομα ή κουάρκς, την Ιατρική Αθήνας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

mixas!!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η mixas!! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 290 μηνύματα.
Καθε χρονο ο βαθμος δυσκολιας αυξανεται και λιγο παραπανω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top