Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Έχω μια απορία πάνω σε μια άσκηση στις κρούσεις. Το αποτέλεσμα το βρήκα σωστό αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος ότι ο τρόπος είναι σωστός. https://img535.imageshack.us/img535/9670/0001xav.jpg
Λοιπόν στο πρώτο ερώτημα είπα:
Η σανίδα κινείται προς τα δεξιά, άρα δέχεται από το σώμα m τριβή Τ2 προς τα αριστερά. Λόγω της δράσης-αντίδρασης, δέχεται και το σώμα m δύναμη τριβής Τ1 προς τα δεξιά. Άρα κινείται προς τα αριστερά ως προς τη σανίδα (η μετατόπιση είναι αντίθετη της τριβής).
Μετά για το δεύτερο ερώτημα με ΑΔΟ βρήκα V=9
Για το τρίτο ερώτημα:
Το σώμα m επιταχύνεται με επιτάχυνση α1 υπό την επίδραση της αντίδρασης της Τ2
Η σανίδα επιβραδύνεται με επιβράδυνση α2 υπό την επίδραση της τριβής Τ2
Τ1=T2=μΜg ή μMg=Mα2 ή α2 = 5
Τ1=mα1 ή μMg=mα1 ή α1=45m/s
μετά πήρα εξισώσεις κίνησης
V=a1*t1 ή t1=0,2
V=a2 *t2 ή t2=9/5
το σώμα m διένυσε ως προς το έδαφος διάστημα
χ1 = 1/2*α1*t1²=0,9m
η σανίδα διένυσε ως προς το έδαφος διάστημα
χ2=...9,9
Μήκος σανίδας ελάχιστο = χ2-χ1=9m

Αμφιβολίες έχω κυρίως αν η αιτιολόγηση στο πρώτο ερώτημα είναι σωστή. Γιατί πίσω οι λύσεις δίνουν 2 αιτιολογήσεις διαφορετικές από αυτή που σκέφτηκα εγώ: https://img708.imageshack.us/img708/1948/0002sdn.jpg


Για το πρώτο ερώτημα σε γενικές γραμμές είσαι ΟΚ, αν και θα μου άρεσε να αναφέρεις την λογική της αδράνειας. Για το τρίτο ερώτημα έχεις δοκιμάσει καθόλου να το πας με ΑΔΕ του συστήματος;
Μου φαίνεται λίγο δύσκολο για έναν μαθητή της Γ Λυκείου που δεν έχει κάνει καθόλου σχετικές κινήσεις (με την λογική του ότι δεν έχει δουλέψει σε ασκήσεις σχετικών κινήσεων) να μπορεί να χειριστεί με ασφάλεια και συνέπεια εξισώσεις σχετικής κίνησης.... Για παράδειγμα σε αυτή την άσκηση... Μιλάμε για επιταχύνσεις.... Ως προς τί; ως προς το έδαφος; ως προς τη σανίδα; ως προς το σώμα;
Η αίσθηση που έχω κοιτώντας τη λύση σου είναι ότι οι επιταχύνσεις σου είναι ως προς ακίνητο παρατηρητή, από την άλλη δεν το αναφέρεις πουθενά!.... Εξάλλου ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι έχεις 100% δίκιο και τα έχεις αναφέρει όλα όσα χρειάζονται. Σε αυτό το πρόβλημα "βραδείας κρούσης" η δύναμη που έκανε την "σύνδεση" ήταν η τριβή ολίσθηση η οποία ήταν σταθερή. Τί θα γινόταν όμως αν η δύναμη αυτή ήταν μεταβλητή π.χ. δύναμη ελατηρίου;
Αν και που οι λύσεις με δυναμική και κινηματική εξετάζουν το πρόβλημα σε μεγαλύτερο βάθος οι ενεργειακές λύσεις μας βγάζουν εύκολα και γρήγορα από τη δύσκολη θέση!....

Για οτιδήποτε χρειάζεσαι έδώ είμαστε!..... (αν και με κάποια καθυστέρηση!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Μια παροιμία λέει τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Πλησιάζει 2 ξημερώματα. Εν τάχει.
1) Ελυσα την άσκηση και με το θεώρημα μεταβολής της κινητικής ενέργειας με τα ίδια αποτελέσματα. προβληματίστηκα ποια λύση να δώσω. Νόμιζα ότι ήταν Α Λυκείου.
2) Στον τρόπο τοποθέτησης του σώματος πάνω στη σανίδα έχω μεταβολή στην ορμή στον άξονα y : ΣFy=ΔΡ/Δt . το ανάφερα αλλά δεν το συνέχισα διότι δεν συμμετέχει στα ζητούμενα.
3) Είπα να βοηθήσω, όχι να γράψω εγώ εξετάσεις. Αν πρόσεξες την παρατήρησή μου, το σχήμα σε πλανεύει. Δεν είμαι μάγος. Προσπαθώ να λύσω και να βοηθήσω σε ασκήσεις που είναι σαφείς. Η λύση μου, στηρίζεται στο πως κατάλαβα εγώ την εκφώνηση της άσκησης, που το σχήμα της σε πλανεύει.
4) Τελευταίο. Αν όσο ζούμε δεις να μπει μια τέτοια άσκηση σε εξετάσεις μαθητών βρίσε με όσο θέλεις. Σου δίνω την άδεια. Για τους συγγραφείς δεν παίρνω καμιά ευθύνη.
Καληνύχτα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
[QUOTE=vimaproto;2557980
1) Για τον φελλό πρέπει να δίνει τη μάζα ή το σχήμα του και την πυκνότητα. Είναι σίγουρα αυτά που γράφεις?
2) Θα βρεις το χρόνο που κάνει να φτάσει το κύμα στο πιο απομακρυσμένο σημείο και να τον συγκρίνεις με το 2sec διότι στον χρόνο των 2se να μη προλάβει να φτάσει κάποιο κύμα. Να βρεις την απομάκρυνση του Α λόγω των δύο πηγών και των Β και Γ, σε χρόνο t>4sec μέγιστος χρόνος άφιξης των κυμάτων (να το προσέξεις) και στη συνέχεια οι απομακρύνσεις θα σου δώσουν τις φάσεις και τη διαφορά φάσης που βρίσκω ότι είναι Δφ=π
Γεια ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kbatsos

Νεοφερμένος

Ο kbatsos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
ευχαριστω πολυ... μια τετοια ηθελα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwerty111

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο qwerty111 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,376 μηνύματα.
Για το πρώτο ερώτημα σε γενικές γραμμές είσαι ΟΚ, αν και θα μου άρεσε να αναφέρεις την λογική της αδράνειας. Για το τρίτο ερώτημα έχεις δοκιμάσει καθόλου να το πας με ΑΔΕ του συστήματος;
Μου φαίνεται λίγο δύσκολο για έναν μαθητή της Γ Λυκείου που δεν έχει κάνει καθόλου σχετικές κινήσεις (με την λογική του ότι δεν έχει δουλέψει σε ασκήσεις σχετικών κινήσεων) να μπορεί να χειριστεί με ασφάλεια και συνέπεια εξισώσεις σχετικής κίνησης.... Για παράδειγμα σε αυτή την άσκηση... Μιλάμε για επιταχύνσεις.... Ως προς τί; ως προς το έδαφος; ως προς τη σανίδα; ως προς το σώμα;
Η αίσθηση που έχω κοιτώντας τη λύση σου είναι ότι οι επιταχύνσεις σου είναι ως προς ακίνητο παρατηρητή, από την άλλη δεν το αναφέρεις πουθενά!.... Εξάλλου ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι έχεις 100% δίκιο και τα έχεις αναφέρει όλα όσα χρειάζονται. Σε αυτό το πρόβλημα "βραδείας κρούσης" η δύναμη που έκανε την "σύνδεση" ήταν η τριβή ολίσθηση η οποία ήταν σταθερή. Τί θα γινόταν όμως αν η δύναμη αυτή ήταν μεταβλητή π.χ. δύναμη ελατηρίου;
Αν και που οι λύσεις με δυναμική και κινηματική εξετάζουν το πρόβλημα σε μεγαλύτερο βάθος οι ενεργειακές λύσεις μας βγάζουν εύκολα και γρήγορα από τη δύσκολη θέση!....

Για οτιδήποτε χρειάζεσαι έδώ είμαστε!..... (αν και με κάποια καθυστέρηση!)
Οι επιταχύνσεις που πήρα είναι ως προς τον έδαφος (ακίνητο παρατηρητή). Όσον αφορά την ΑΔΕ, μπορείτε να παραθέσετε αναλυτικά τη λύση;

4) Τελευταίο. Αν όσο ζούμε δεις να μπει μια τέτοια άσκηση σε εξετάσεις μαθητών βρίσε με όσο θέλεις. Σου δίνω την άδεια. Για τους συγγραφείς δεν παίρνω καμιά ευθύνη.
Καληνύχτα
Υπάρχει όμως στο σχολικό βιβλίο παρόμοια άσκηση (σελίδα 182 άσκηση 5,49):(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Υπάρχει όμως στο σχολικό βιβλίο παρόμοια άσκηση (σελίδα 182 άσκηση 5,49):(
Θέλω να δω την άσκηση του βιβλίου, πόσο σαφής είναι, γιατί στην άσκησή σου όπως είπα σε πλανεύει το σχήμα.
Επιμένω στα λεγόμενά μου. Οι ασκήσεις των εξετάσεων είναι (πρέπει) σαφείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

qwerty111

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο qwerty111 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,376 μηνύματα.
Του σχολικού βιβλίου είναι σαφής

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.

qwerty111

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο qwerty111 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,376 μηνύματα.
Ευχαριστώ για το χρόνο σου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

babisgr

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο babisgr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 837 μηνύματα.
1)Η κοίλη σφαίρα τί είναι; Τί χαρακτηριστικά, ας πούμε, έχει;


2) Αν F= σταθερή και Ο το κέντρο μάζας τότε η μεταλλική πλάκα (π.χ.) με το καφέ χρώμα εκτελεί μόνο στροφική κίνηση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • Χωρίς τίτλο.jpg
    Χωρίς τίτλο.jpg
    5.2 KB · Εμφανίσεις: 134

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
1)Η κοίλη σφαίρα τί είναι; Τί χαρακτηριστικά, ας πούμε, έχει;
2) Αν F= σταθερή και Ο το κέντρο μάζας τότε η μεταλλική πλάκα (π.χ.) με το καφέ χρώμα εκτελεί μόνο στροφική κίνηση;
1) Kούφια. Δηλαδή μέσα της δεν είναι γεμάτη. (Δεν έχεις ακούσει το Λιακό που λέει για την κοίλη γη?).
2) Το μπλέ τι είναι? Στο Ο έχεις σταθερό άξονα? Πάντως, αν το μπλέ δεν είναι τίποτα και δεν έχεις σταθερό άξονα, η πλάκα κάνει σύνθετη κίνηση.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

babisgr

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο babisgr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 837 μηνύματα.
1) Kούφια. Δηλαδή μέσα της δεν είναι γεμάτη. (Δεν έχεις ακούσει το Λιακό που λέει για την κοίλη γη?).
2) Το μπλέ τι είναι? Στο Ο έχεις σταθερό άξονα? Πάντως, αν το μπλέ δεν είναι τίποτα και δεν έχεις σταθερό άξονα, η πλάκα κάνει σύνθετη κίνηση.




1)Έχεις δίκιο , Λιακοπουλος για παντα:D
2)ότι νά'ναι έγραψα ρε συ.. το καφέ είναι μια λεία επιφάνεια και το μπλε η μεταλλική πλάκα.
Άρα να υποθέσω πως και το μπλε κάνει σύνθετη κίνηση;

Σε ευχαριστώ για την απάντηση..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Άρα να υποθέσω πως και το μπλε κάνει σύνθετη κίνηση;
Ναι. Θα προχωράει κουνώντας την ουρά του...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

babisgr

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο babisgr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 837 μηνύματα.
Θεωρώ θετική φορά προς τα πάνω (με την γωνιακη επιταχυνση και με την γραμμικη επιταχυνση)

(1)
και


από σύνθεση των δύο:
και ισχυει: άρα:

από τη σχέση (1) είναι


Ισχύει ΔΘ ΔΘ=100 rad
βρίσκεις το dt και μετά ω



Είναι σωστό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • 1.jpg
    1.jpg
    228.8 KB · Εμφανίσεις: 144

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Είναι σωστό;
Noμίζω πως όχι...

Αν δεν φαίνεται: πατάμε δεξί κλικ και "εμφάνιση" (ή κάτι παρόμοιο)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

babisgr

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο babisgr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 837 μηνύματα.
Να είσαι καλά ρε ΄συ Δία!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Οι επιταχύνσεις που πήρα είναι ως προς τον έδαφος (ακίνητο παρατηρητή). Όσον αφορά την ΑΔΕ, μπορείτε να παραθέσετε αναλυτικά τη λύση;

Με μεγάλη καθυστέρηση και αφού το latex μου έκανε 1000000000 λαδιές...... Η λύση με ΑΔΕ (χειρόγραφη)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • par002.jpg
    par002.jpg
    278.3 KB · Εμφανίσεις: 166

qwerty111

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο qwerty111 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,376 μηνύματα.
Ευχαριστώ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

funny_girl!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η funny_girl! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αμύνταιο (Φλώρινα). Έχει γράψει 188 μηνύματα.
ενασ ομογενησ δισκοσ μαζασ Μ=2kg και ακτινασ R=25cm μπορει να στρεφεται γυρω απο αξονα περιστροφησ κα8ετο στο επιπεδο του και στο κεντρο του.η ροπη αδρανειασ του τοτε ειναι Icm=MR^2/2.μια στα8ερη ματρου δυναμη F δρα εφαπτομενικα στο δισκο και τον περιστρεφει οποτε η γωνιακη ταχυτητα του μεταβαλλεται οπωσ το σχημα.να υπολογισεται
Α.την ροπη τησ F
Β.την ιδια την F
Γ.την γωνιακη ταχυτητα του δισκου οταν εχει στραφει κατα 125 rad

ειναι διαγραμμα ω-t απλωσ δν εχω χρονο να τ scannarw ειναι σαν τ διαγραμμα 2 απο κατω(μονο π ειναι ω-τ) και οι αρι8μοι ειναι στο ω 15 και στο t 5


https://www.google.gr/imgres?imgurl=...ndsp=18&ved=1t:429,r:12,s:69&biw=1280&bih=600
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
ενασ ομογενησ δισκοσ μαζασ Μ=2kg και ακτινασ R=25cm μπορει να στρεφεται γυρω απο αξονα περιστροφησ κα8ετο στο επιπεδο του και στο κεντρο του.η ροπη αδρανειασ του τοτε ειναι Icm=MR²/2.μια στα8ερη ματρου δυναμη F δρα εφαπτομενικα στο δισκο και τον περιστρεφει οποτε η γωνιακη ταχυτητα του μεταβαλλεται οπωσ το σχημα.να υπολογισεται
Α.την ροπη τησ F
Β.την ιδια την F
Γ.την γωνιακη ταχυτητα του δισκου οταν εχει στραφει κατα 125 rad
ειναι διαγραμμα ω-t απλωσ δν εχω χρονο να τ scannarw ειναι σαν τ διαγραμμα 2 απο κατω(μονο π ειναι ω-τ) και οι αρι8μοι ειναι στο ω 15 και στο t 5
Αν διαβάσεις λίγο τη θεωρία, θα δεις ότι η άσκηση αυτή είναι απλή εφαρμογή των τύπων:
a = Δω/Δt , τ = Ιa , τ = FR , φ = ½at² , ω = at , (a = γωνιακή επιτάχυνση)

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top