Bοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Καλησπερα. στις ταλαντωσεις οι ρυθμοι μεταβολης δεν υπαρχουν στο σχολικο βιβλιο ΠΧ χρειαζονται καποιου ειδους αποδειξη (με τι ισουται το καθε ενα) η οχι
υ = dx/dt (ορισμός ταχύτητας) , α = dυ/dt (ορισμός επιτάχυνσης) ,
dp/dt = ΣF (2ος νόμος Newton) , dK/dt = P = ΣF.υ (ισχύς και ταχύτητα),
υπάρχουν όλα στο βιβλίο φυσικής Α λυκείου, άρα θεωρούνται γνωστά.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

c.k

Νεοφερμένος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Καλησπερα. στις ταλαντωσεις οι ρυθμοι μεταβολης δεν υπαρχουν στο σχολικο βιβλιο ΠΧ χρειαζονται καποιου ειδους αποδειξη (με τι ισουται το καθε ενα) η οχι
μπορεις να τα αποδειξεις με παραγωγιση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

koum

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο koum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιος Πέτρος (Αρκαδία). Έχει γράψει 1,238 μηνύματα.
Καλησπερα. στις ταλαντωσεις οι ρυθμοι μεταβολης δεν υπαρχουν στο σχολικο βιβλιο ΠΧ χρειαζονται καποιου ειδους αποδειξη (με τι ισουται το καθε ενα) η οχι
Όχι, όλοι οι ρυθμοί που αναφέρεις είναι ορισμοί μεγεθών και περιέχονται στο σχολικό της Α' και επομένως θεωρούνται γνωστοί, όπως σωστά λέει κι ο Dias.

Το πολύ - πολύ, για τον που δεν ξέρω αν βρίσκεται σε κάποιο βιβλίο (και άρα δεν μπορείς να πάρεις αναπόδεικτα), σαν μικρή "απόδειξη" γράφεις το εξής και είσαι καλυμμένος:




Ισχύει σε κάθε αμείωτη ταλάντωση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Νομίζω Δία ο ρυθμός μεταβολής της κινητικής ενέργειας δεν αναφέρεται στο βιβλίο της πρώτης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Νομίζω Δία ο ρυθμός μεταβολής της κινητικής ενέργειας δεν αναφέρεται στο βιβλίο της πρώτης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
σορρυυυυυυυυυυυυυυυυυ δεν το είχα προσέξει(είπα νομίζω):redface:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
Παιδια στο φροντιστηριο ο καθηγητης μου με ειπε οτι οταν στην ανισωση για το πληθος σημειων ενισχυτικης συμβολλης προκυπτει -3<=Ν<=3 δηλαδη ακεραιοι αριθμοι μεταξυ της ανισοτητας του Ν τοτε οι πηγες ταλαντωνονται με μεγιστο πλατος δηλαδη 2Α,και επισης οτι δεν παιρνουν υπερβολες απο τις πηγες εκφυλλιζονται σε τμημα των πηγων ενω στο σχολειο με ειπε οτι οι πηγες κανουν περιπλοκη κινηση και μολις βρουμε ενα Ν για τις πηγες τοτε το απορριπτουμε.Ποιο ειναι το σωστο νομιζετε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

koum

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο koum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιος Πέτρος (Αρκαδία). Έχει γράψει 1,238 μηνύματα.
Παιδια στο φροντιστηριο ο καθηγητης μου με ειπε οτι οταν στην ανισωση για το πληθος σημειων ενισχυτικης συμβολλης προκυπτει -3<=Ν<=3 δηλαδη ακεραιοι αριθμοι μεταξυ της ανισοτητας του Ν τοτε οι πηγες ταλαντωνονται με μεγιστο πλατος δηλαδη 2Α,και επισης οτι δεν παιρνουν υπερβολες απο τις πηγες εκφυλλιζονται σε τμημα των πηγων ενω στο σχολειο με ειπε οτι οι πηγες κανουν περιπλοκη κινηση και μολις βρουμε ενα Ν για τις πηγες τοτε το απορριπτουμε.Ποιο ειναι το σωστο νομιζετε?
Δεν κατάλαβα τί σου είπε ο καθένας. :P
Αν θες ξαναγράψε με ένα παράδειγμα τί εννοείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Παιδια στο φροντιστηριο ο καθηγητης μου με ειπε οτι οταν στην ανισωση για το πληθος σημειων ενισχυτικης συμβολλης προκυπτει -3<=Ν<=3 δηλαδη ακεραιοι αριθμοι μεταξυ της ανισοτητας του Ν τοτε οι πηγες ταλαντωνονται με μεγιστο πλατος δηλαδη 2Α,και επισης οτι δεν παιρνουν υπερβολες απο τις πηγες εκφυλλιζονται σε τμημα των πηγων ενω στο σχολειο με ειπε οτι οι πηγες κανουν περιπλοκη κινηση και μολις βρουμε ενα Ν για τις πηγες τοτε το απορριπτουμε.Ποιο ειναι το σωστο νομιζετε?
Δεν είναι και πολύ διαφορετικά αυτά που είπανε. Η ουσία είναι ότι το τι γίνεται εδώ στις πηγές είναι μπέρδεμα. Επίσης στην περίπτωση αυτή δημιουργείται στάσιμο κύμα. Το λογικό είναι ότι δεν θα πρέπει να ζητηθεί άσκηση που να σου βγάζει ενίσχυση στις πηγές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
Μιλαω για την συμβολλη.Εχει νοημα να μιλαμε οτι οι πηγες ταλαντωνονται με μεγιστο πλατος 2Α αν βρουμε ακεραιο αριθμο -3<=Ν<=3 αριστερα κα δεξια της ανισοτητας για Ν=-3 r1-r2=-3λ που προκυπτει οτι ειναι ισο με d(οσο απεχουν οι πηγες) αρα μιλαμε για την Π1 και βγαζουμε οτι ταλαντωνεται με πλατος 2Α.Ισχυει αυτο?γινεται μια πηγη να ειναι σημειο ενισχυσης αν ναι τοτε παιρναει υπερβολη απο αυτην?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Μιλαω για την συμβολλη.Εχει νοημα να μιλαμε οτι οι πηγες ταλαντωνονται με μεγιστο πλατος 2Α αν βρουμε ακεραιο αριθμο -3<=Ν<=3 αριστερα κα δεξια της ανισοτητας για Ν=-3 r1-r2=-3λ που προκυπτει οτι ειναι ισο με d(οσο απεχουν οι πηγες) αρα μιλαμε για την Π1 και βγαζουμε οτι ταλαντωνεται με πλατος 2Α.Ισχυει αυτο?γινεται μια πηγη να ειναι σημειο ενισχυσης αν ναι τοτε παιρναει υπερβολη απο αυτην?

Το πλέον λογικό είναι απο μαθηματικής άποψης είναι να ισχύει ότι οι πηγές ταλαντώνονται με πλάτος 2Α. Αυτό όμως από φυσικής άποψης είναι παράλογο (τουλάχιστον στα πλαίσια της Φυσικής Γ Λυκείου) γιατί αν οι πηγές ταλαντώνονται με 2Α τότε την επόμενη περίοδο θα ταλαντώνονται με 4Α μετά με 8Α κλπ....
Εδώ λοιπόν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που με το καλό θα βρίσκεστε του χρόνου, υπάρχει κάτι που λέμε συνοριακές συνθήκες. Δηλαδή τι συμβαίνει στις περιπτώσεις που έχεις΄κάποιο άκρο, κάποια ανωμαλία, ή ακόμα και πηγή. Η διαφορική εξίσωση του κύματος δίνει διαφορετικές λύσεις για διαφορετικές συνοριακές συνθήκες.
Η άποψή μου είναι ότι κανένας στην επιτροπή δεν είναι τόσο βλάκας ώστε να βάλει το συγκεκριμένο ερώτημα. Μπορεί να σου λέει ξεκάθαρα ότι δεν συμπεριλαμβάνει τις πηγές ή να σου ζητάει τις αποσβέσεις που βρίσκονται μεταξύ των Π1Π2, ή τελος πάντων έχει 1002 τρόπους να τσεκάρει αν γνωρίζεις συμβολή.....
Άλλο ένα που δεν αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είναι το ότι στην ευθεία μεταξύ των δύο πηγών έχεις στη πραγματικότητα τη δημιουργία στάσιμου κύματος....
Αν θέλεις να δεις πως επιδρούν οι συνοριακές συνθήκες στο στάσιμο πήγαινε στο blog μου, κάνε κλικ στο τετράγωνο banner με τις προσομοιώσεις και μετά 3η Λυκείου Κατ, Κύματα, Στάσιμο (ε) JV και παίξε με τις παραμέτρους! Τροφή για σκέψη! (πρέπει να έχεις java εγκατεστημένη)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
@ dimosgr
Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον το blog σου!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
Το πλέον λογικό είναι απο μαθηματικής άποψης είναι να ισχύει ότι οι πηγές ταλαντώνονται με πλάτος 2Α. Αυτό όμως από φυσικής άποψης είναι παράλογο (τουλάχιστον στα πλαίσια της Φυσικής Γ Λυκείου) γιατί αν οι πηγές ταλαντώνονται με 2Α τότε την επόμενη περίοδο θα ταλαντώνονται με 4Α μετά με 8Α κλπ....
Εδώ λοιπόν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που με το καλό θα βρίσκεστε του χρόνου, υπάρχει κάτι που λέμε συνοριακές συνθήκες. Δηλαδή τι συμβαίνει στις περιπτώσεις που έχεις΄κάποιο άκρο, κάποια ανωμαλία, ή ακόμα και πηγή. Η διαφορική εξίσωση του κύματος δίνει διαφορετικές λύσεις για διαφορετικές συνοριακές συνθήκες.
Η άποψή μου είναι ότι κανένας στην επιτροπή δεν είναι τόσο βλάκας ώστε να βάλει το συγκεκριμένο ερώτημα. Μπορεί να σου λέει ξεκάθαρα ότι δεν συμπεριλαμβάνει τις πηγές ή να σου ζητάει τις αποσβέσεις που βρίσκονται μεταξύ των Π1Π2, ή τελος πάντων έχει 1002 τρόπους να τσεκάρει αν γνωρίζεις συμβολή.....
Άλλο ένα που δεν αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είναι το ότι στην ευθεία μεταξύ των δύο πηγών έχεις στη πραγματικότητα τη δημιουργία στάσιμου κύματος....
Αν θέλεις να δεις πως επιδρούν οι συνοριακές συνθήκες στο στάσιμο πήγαινε στο blog μου, κάνε κλικ στο τετράγωνο banner με τις προσομοιώσεις και μετά 3η Λυκείου Κατ, Κύματα, Στάσιμο (ε) JV και παίξε με τις παραμέτρους! Τροφή για σκέψη! (πρέπει να έχεις java εγκατεστημένη)
Πως προκυπτει οτι αν οι πηγες ταλαντωνονται με πλατος 2Α την επομενη περιοδο θα ταλαντωνονται με πλατος 4Α:hmm:?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Πως προκυπτει οτι αν οι πηγες ταλαντωνονται με πλατος 2Α την επομενη περιοδο θα ταλαντωνονται με πλατος 4Α:hmm:?

Αν θεωρήσεις πχ. μετά από την πρώτη περίοδο (δευτερη,τρίτη κλπ, δεν παίζει ρόλο) ότι ισχύει για την κάθε πηγή ισχύει η εξίσωση της συμβωλής, τότε το πλάτος της ταλάντωσης της κάθε πηγής τότε είναι 2Α! Άρα έχουμε δύο πηγές που ταλαντόνωνται με πλάτος 2Α που δημιουργούν κύματα με το ίδιο πλάτος. Άρα μετά από μία, δύο τρεις περιόδους όταν θα φτάσει το κύμα από την μία πηγή στην άλλη και ισχύει η εξίσωση της συμβολής τότε θα έχουμε δύο πηγές που ταλαντώνονται με πλάτος 4Α που δημιουργούν κύματα ιδίου πλάτους κ.ο.κ.
Παράλογο έτσι; Ευτυχώς που υπάρχουν και οι συνοριακές συνθήκες, όπως π.χ. με τις δεδομένες εξισώσεις ότι τα σημεία Π1 θα ταλαντώνονται πάντα (αφ' ότου περάσει κάποια ώρα ώστε δνα αποκατασταθεί η ισορροπία) με πλάτος Α ή με πλάτος 2Α η τελος πάντων με ότι πλάτος θέλουμε. Η συνοριακή συνθήκη δεν είναι ένα συμπέρασμα που μπορούμε να βράλουμε από την εξίσωση της συμβολής. Μάλλον συμβαίνει το αντίθετο: Η διαφορικές εξισώσεις των κυμάτων με τη ύπαρξη των συνοριακών συνθηκών δίνουν ως λύση την εξίσωση που γνωρίζεις!....
Επειδή η όλη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου είναι όμως μακριά από την λογική αυτή υπερισχύει η τεχνική "στρίβειν δια του αρραβώνος" δηλαδή το πάω γύρω γύρω, αλλά δεν τολμάω ποτέ να ρωτήσω για την "ταμπακιέρα" γιατί θα εκτεθώ....

Αν η απάντησή μου σου αφήνει κάποιες απορίες, θα χαρώ πολύ να σου απαντήσω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

red span

Δραστήριο μέλος

Ο ΧΑΡΗΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πτολεμαΐδα (Κοζάνη). Έχει γράψει 407 μηνύματα.
Αν θεωρήσεις πχ. μετά από την πρώτη περίοδο (δευτερη,τρίτη κλπ, δεν παίζει ρόλο) ότι ισχύει για την κάθε πηγή ισχύει η εξίσωση της συμβωλής, τότε το πλάτος της ταλάντωσης της κάθε πηγής τότε είναι 2Α! Άρα έχουμε δύο πηγές που ταλαντόνωνται με πλάτος 2Α που δημιουργούν κύματα με το ίδιο πλάτος. Άρα μετά από μία, δύο τρεις περιόδους όταν θα φτάσει το κύμα από την μία πηγή στην άλλη και ισχύει η εξίσωση της συμβολής τότε θα έχουμε δύο πηγές που ταλαντώνονται με πλάτος 4Α που δημιουργούν κύματα ιδίου πλάτους κ.ο.κ.
Παράλογο έτσι; Ευτυχώς που υπάρχουν και οι συνοριακές συνθήκες, όπως π.χ. με τις δεδομένες εξισώσεις ότι τα σημεία Π1 θα ταλαντώνονται πάντα (αφ' ότου περάσει κάποια ώρα ώστε δνα αποκατασταθεί η ισορροπία) με πλάτος Α ή με πλάτος 2Α η τελος πάντων με ότι πλάτος θέλουμε. Η συνοριακή συνθήκη δεν είναι ένα συμπέρασμα που μπορούμε να βράλουμε από την εξίσωση της συμβολής. Μάλλον συμβαίνει το αντίθετο: Η διαφορικές εξισώσεις των κυμάτων με τη ύπαρξη των συνοριακών συνθηκών δίνουν ως λύση την εξίσωση που γνωρίζεις!....
Επειδή η όλη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου είναι όμως μακριά από την λογική αυτή υπερισχύει η τεχνική "στρίβειν δια του αρραβώνος" δηλαδή το πάω γύρω γύρω, αλλά δεν τολμάω ποτέ να ρωτήσω για την "ταμπακιέρα" γιατί θα εκτεθώ....

Αν η απάντησή μου σου αφήνει κάποιες απορίες, θα χαρώ πολύ να σου απαντήσω!
Πολυ καλο.Δηλαδη αν τυχει και βρω για την πηγη οτι ταλαντωνετε με μεγιστο πλατος τοτε να το απορριψω?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Πολυ καλο.Δηλαδη αν τυχει και βρω για την πηγη οτι ταλαντωνετε με μεγιστο πλατος τοτε να το απορριψω?

Τίποτα δεν απορρίπτεις! Το γράφεις κι εσύ διπλωματικά, χωρίς να κρύβεις την αλήθεια! Δηλαδή π.χ. 6 σημεία που ταλαντώνονται με μέγιστο πλάτος, 8 αν συμπεριλάβουμε και τις πηγές και είσαι οκ στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου!
Να σου δώσω κι άλλο ένα παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια χορδή της οποίας τα δύο άκρα είναι σταθερά στερεωμένα δηλαδή είναι δεσμοί (συνοριακές συνθήκες). Χτυπάω την χορδή στο κέντρο της και έτσι δημιουργώ ένα στάσιμο κύμα. Η χορδή θα ταλαντωθεί (σαν στάσιμο) μόνο για εκείνες της συχνότητες οι οποίες ικανοποιούν τις συνοριακές συνθήκες (δηλαδή τα άκρα να είναι δεσμοί). Για όλες τις υπόλοιπες συχνότητες η χορδή θα κάνει μια ακανόνιστη κίνηση την οποία δεν μπορούμε να την ονομάσουμε στάσιμο κύμα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια χορδή της οποίας τα δύο άκρα είναι σταθερά στερεωμένα δηλαδή είναι δεσμοί (συνοριακές συνθήκες). Χτυπάω την χορδή στο κέντρο της και έτσι δημιουργώ ένα στάσιμο κύμα. Η χορδή θα ταλαντωθεί (σαν στάσιμο) μόνο για εκείνες της συχνότητες οι οποίες ικανοποιούν τις συνοριακές συνθήκες (δηλαδή τα άκρα να είναι δεσμοί). Για όλες τις υπόλοιπες συχνότητες η χορδή θα κάνει μια ακανόνιστη κίνηση την οποία δεν μπορούμε να την ονομάσουμε στάσιμο κύμα!
Ακριβώς για το λόγο αυτό στην κιθάρα βάζουμε τα δάχτυλα μας σε ορισμένα σημεία στα τάστα, ώστε εκεί να δημιουργηθεί δεσμός, άρα στάσιμο κύμα στη χορδή και ήχος ορισμένης συχνότητας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimosgr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δήμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 195 μηνύματα.
Ακριβώς για το λόγο αυτό στην κιθάρα βάζουμε τα δάχτυλα μας σε ορισμένα σημεία στα τάστα, ώστε εκεί να δημιουργηθεί δεσμός, άρα στάσιμο κύμα στη χορδή και ήχος ορισμένης συχνότητας.

Εξ' άλλου όλη η μουσική είναι στάσιμα κύματα (σας ξενέρωσα τώρα;) Σε όλα τα έγχορδα έχω στάσιμα σε χορδές, σε όλα τα πνευστά έχω στάσιμα σε "στήλες αέρα" και στα κρουστά έχουμε 2D στάσιμα σε μεμβράνες!
After all, It's only physics!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

koum

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο koum αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιος Πέτρος (Αρκαδία). Έχει γράψει 1,238 μηνύματα.
Εξ' άλλου όλη η μουσική είναι στάσιμα κύματα (σας ξενέρωσα τώρα; ). Σε όλα τα έγχορδα έχω στάσιμα σε χορδές, σε όλα τα πνευστά έχω στάσιμα σε "στήλες αέρα" και στα κρουστά έχουμε 2D στάσιμα σε μεμβράνες!
After all, It's only physics!!!
Right, αυτό ζητήθηκε και στις περσινές εξετάσεις, στο 1ο θέμα με τη μορφή Σ/Λ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

13diagoras

Δραστήριο μέλος

Ο 13diagoras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 550 μηνύματα.
Μου προεκυψαν 2 αποριες:
(1)Για ποιον λογο στα στερεα ο ηχος διαδιδεται με μεγαλυτερη ταχυτητα?(σχολ. 45σελ)
(2)Επισης,πως γινεται τα εγκαρσια,να αναφερεται στο σχολικο οτι διαδιδονται μονο στα στερεα,και το ηλεκτρομαγνητικο κυμα να ειναι εγκαρσιο(-το οποιο διαδιδεται στον αερα?)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top