[2007-2008] Αλλαγές στις Εισαγωγικές Εξετάσεις

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Να κάνω το συνήγορο του διαβόλου; :P

Μάλιστα, να αποδεσμευτούν απ' το Λύκειο.
Πιστεύω πως όντως το Λύκειο δεν πρέπει να έχει σχέση με την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Αλλά.. (πάντα θα υπάρχει ένα γ###μ##ο "αλλά" :P)


Θεωρώ ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι από τα λίγα εναπομείναντα αξιοκρατικά συστήματα.
Οκ, δύσκολα μπορεί να υπάρξει στην Ελλάδα σύστημα με πλήρης διαύγεια, αλλά το εν λόγω σύστημα είναι από τα πλέον πιο αδιάβλητα στη χώρα.

Παράδειγμα, ο τρόπος που βγαίνουν τα θέματα (αν θέλετε να μάθετε πώς βγαίνουν πείτε μου) ή ο τρόπος της βαθμολόγησης.


Εάν αποδεσμευτούν και πάρουν τον έλεγχο τα Πανεπιστήμια, η (όποια) διαύγεια του συστήματος θα εξαφανιστεί.
Και να το λάδωμα, και να η ανηψιά του Πρύτανη που θα περάσει απ' την πίσω πόρτα με την πρώτη (παίρνοντας τη θέση κάποιου άλλου) και και και... :|
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deadhead_pirate

Περιβόητο μέλος

Ο deadhead_pirate αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,774 μηνύματα.
Aυτό Γιώργο θα μπορούσε να διασφαλιστεί, με μια ανεξάρτητη αρχή όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα.
Γιατί δηλαδή δεν μπορεί η ανηψιά του Λυκειάρχη να χρησιμοποιήσει μέσον;
Δεν θα είναι ο Πρύτανης ο διενεργών τις εξετάσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Γιατί δηλαδή δεν μπορεί η ανηψιά του Λυκειάρχη να χρησιμοποιήσει μέσον;
Πώς θα μπορούσε, επί παραδείγματι; :confused:
Μπορεί η κάθε ανηψιά ενός τυγχαίου Λυκειάρχη να το κάνει; (Γιατί εγώ έχω τρανταχτό αντεπιχείρημα και δεν ήταν ό,τι κι ό,τι)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deadhead_pirate

Περιβόητο μέλος

Ο deadhead_pirate αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,774 μηνύματα.
Oxι βέβαια, φυσικά και δεν μπορεί.
Αυτό λέω άλλωστε...
Με τον ίδιο μηχανισμό που δεν επιτρέπει καμία πρόσβαση από κανέναν, θα γίνονται και από το πανεπιστήμιο.
Και αφού δεν μπορεί να παρέμβει η ανηψιά του λυκειάρχη, δεν θα μπορεί και η ανηψιά του πρύτανη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ALEX_

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ALEX_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,466 μηνύματα.
Κατά πρώτον,δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι είναι αδιάβλητο το σύστημα των πανελληνίων.Δεν ακούσατε τι έγινε με την διαρροή θεμάτων?

Κατά δεύτερον,φυσικά και έχει δίκιο ο Πειρατής και είναι ένα θέμα στο οποίο είμαι απόλυτος.Το Πανεπιστήμιο δεν έχει καμία μα καμία σχέση με το σχολείο και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα μπλέκουν!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Idril

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Idril αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 1,435 μηνύματα.
Αυτός ο σάλος με τη υποτιθέμενη διαρροή θεμάτων ήταν λίγο παραφουσκωμένος. Αυτό που ουσιαστικά έγινε ήταν μεν παράνομο αλλά δεν ευνόησε κανέναν στην τελική.

Όσον αφορά τώρα το θέμα των εξετάσεων είμαι κατηγορηματικά υπέρ του να αλλάξει δραστικά το σύστημα. Όλοι ξέρουμε ότι το λύκειο έχει γίνει φροντιστήριο ή αγγαρεία, ότι οι καθηγητές βάζουν σε όλους 20 στα τρίμηνα για να έχουν τα παιδιά όσο το δυνατόν καλύτερο head-start (συγχωρήστε με δε ξέρω αντιστοιχη λέξη στα ελληνικά) και ότι τα παιδιά διαβάζουν τα 6 μαθήματα και όλα τα υπόλοιπα τα γράφουν μην πω που. Αν δεν είναι απαράδεκτη κατάσταση αυτή δε ξέρω ποια θα ήταν! Εϊναι πραγματικά κρίμα η εξειδίκευση να ξεκινάει από τα χρόνια του σχολείου, όταν είναι ακομα καιρός να μάθει κάθε άνθρωπος 5 πράματα παραπάνω.

Ίσως αυτό να ξεπερνιόταν αν αποδεσμέυονταν το λύκειο από τις εισαγωγικές και αυτές διενεργούνταν από τα πανεπιστήμια, ίσως όμως και όχι. Εγώ πάντως έχω σοβαρές αμφιβολίες. Ακόμα κι αν βρισκόταν τρόπος να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των "πανεπιστημιακών" πανελλαδικών, το θεωρώ εξαιρετικά απίθανο να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σύστημα για καθαρά πρακτικούς λόγους. Είναι νομίζω προφανές ότι το 70% των μαθητών θα πάει γαι εξετάσεις μόνο στο πολυτεχνείο, την ιατρική, τη νομική τελοσπάντων τις λεγόμενες "σχολές υψηλής ζήτησης". Με τα δεδομένα αυτά οι υπόλοιπες σχολές πώς θα συμπληρώσουν άτομα? Κι αν δε συμπληρώσουν και κλείσουν οι μισές σχολές της χώρας φαντάζεστε το πολιτικό κόστος? Εμένα προσωπικά δε με νοιάζει καθόλου να κλείσει το ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας, αυτούς όμως που δουλεύουν εκεί μάλλον τους νοιάζει, και κατ'επέκταση νοιάζει και την κυβέρνηση (την όποια κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει το βήμα αυτό). Δεν ξέρω για σας αλλά έγω έχω πάψει να πιστεύω ότι υπάρχει κυβέρνηση που θα δεχτεί να χάσει τις επόμενες εκλογές προκειμένου να εξυγιάνει το εκπαιδευτικό σύστημα (και μακάρι να κάνω λάθος!). Γι'αυτό το θεωρώ ανεφάρμοστο και πιστεύω ότι οι πανελλαδικές είναι μάλλον καλύτερα να παραμείνουν εκέι που είναι τωρα, στο λύκειο δηλαδή. Άλλωστε, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι εξετάσεις θα γίνόταν από τα πανεπιστήμια φοβάμαι ότι στα χρόνια του λυκείου τα παιδιά πάλι θα διάβαζαν μόνο τα απαραίτητα μαθήματα και στα υπόλοιπα δε θα έδιναν σημασία.

Τι αλλαγές πρέπει να γίνουν λοιπόν για να γινουν οι εξετάσεις από το σχολείο, αλλά και το σχολείο να παραμείνει σχολείο? Η άποψή μου είναι ότι είχαμε βρεθεί πολύ κοντά στη λύση λίγα χρόνια πριν αλλά για κάποιο λόγο την προσπεράσαμε.

Το σύστημα με το οποίο έδωσα εγώ ήταν τότε που δίναμε και τα 13-14 μαθήματα και παρόλο που ήταν εξοντωτικό νομίζω ότι μακροπρόθεσμα με ωφέλησε. Είχε βέβαια την τρομακτική αδικία ότι δεν υπήρχαν συντελεστές βαρύτητας παρά μόνο σε 2 μαθήματα και όλα μετρούσαν το ίδιο. Αν έμπαιναν συντελεστές σε όλα τα μαθήματα, οι οποίοι θα καθορίζονταν από κάθε σχολή ξεχωριστά (όχι όπως έιναι τώρα με τα πεδία που πχ στο χημικών μηχανικών μπαίνουν με βασικό μάθημα μαθηματικά αντί χημεία!) πιστεύω ότι το σύστημα θα ήταν ιδανικό. Οι μαθητές θα αναγκάζονταν να δώσουν έστω και λίγη σημασία σε ΟΛΑ τα μαθήματα αφού από όλα θα κέρδιζαν λίγο και φυσικά ο βαθμός πρόβασης θα έβγαινε κυρίως από τα μαθήματα σχετικά με τη σχολή , όχι όμως μόνο από αυτά.

Συγγνώμη για την πολυλογία, τα είπα και ησύχασα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Το σύστημα με το οποίο έδωσα εγώ ήταν τότε που δίναμε και τα 13-14 μαθήματα και παρόλο που ήταν εξοντωτικό νομίζω ότι μακροπρόθεσμα με ωφέλησε. Είχε βέβαια την τρομακτική αδικία ότι δεν υπήρχαν συντελεστές βαρύτητας παρά μόνο σε 2 μαθήματα και όλα μετρούσαν το ίδιο. Αν έμπαιναν συντελεστές σε όλα τα μαθήματα, οι οποίοι θα καθορίζονταν από κάθε σχολή ξεχωριστά (όχι όπως έιναι τώρα με τα πεδία που πχ στο χημικών μηχανικών μπαίνουν με βασικό μάθημα μαθηματικά αντί χημεία!) πιστεύω ότι το σύστημα θα ήταν ιδανικό. Οι μαθητές θα αναγκάζονταν να δώσουν έστω και λίγη σημασία σε ΟΛΑ τα μαθήματα αφού από όλα θα κέρδιζαν λίγο και φυσικά ο βαθμός πρόβασης θα έβγαινε κυρίως από τα μαθήματα σχετικά με τη σχολή , όχι όμως μόνο από αυτά.
Εμένα δεν μου φαίνεται τόσο καλό αυτό το σύστημα για του εξής λόγους:
  1. Θα παιδιά θα λιώσουν ένα χρόνο στο διάβασμα. Ήδη τα παιδιά της Γ' Λυκείου κουράζονται αρκετά με τα 6 αυτά μαθήματα, θα δώσουν Πανελλαδικώς 14; Αυτό θα τους εξαντλήσει. Αν και είναι σχεδόν 18, παραμένουν παιδιά.
  2. Το να δώσω Πανελλαδικώς Θρησκευτικά φερ' ειπείν για να περάσω στο Πολυτεχνείο δεν μου ακούγεται και τόσο σχετικό. :confused:
Κατά τη γνώμη μου, συγκρίνοντας αυτό το σύστημα με το σημερινό, το σημερινό είναι κάπως πιο λογικό. Αν και χρήζει ακόμα βελτίωσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Idril

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Idril αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 1,435 μηνύματα.
Το να δώσω Πανελλαδικώς Θρησκευτικά φερ' ειπείν για να περάσω στο Πολυτεχνείο δεν μου ακούγεται και τόσο σχετικό. :confused:

Φυσικά και δεν είναι σχετικό και στην ιδανική περίπτωση θα έπρεπε να μη μετράει, αυτό ομως είναι που μετατρέπει το λύκειο σε φροντιστήριο. Πιστευεις ότι υπάρχει περίπτωση να ασχοληθεί μαθητής με μάθημα το οποίο δε θα δώσει? Ακριβώς γι'αυτό θεωρώ ότι θα έπρεπε να μπουν συντελεστές αντί απλώς να κόψουν μαθήματα. Αν έπαιρνε κάποιος 2% από τα θρησκευτικά και 25% από τα μαθηματικά προφανώς θα διάβαζε τα μαθηματικά πολύ πολύ περισσότερο αλλά δε θα αγνοούσε τα θρησκευτικά τελείως.

Εμένα δεν μου φαίνεται τόσο καλό αυτό το σύστημα για του εξής λόγους:
  1. Θα παιδιά θα λιώσουν ένα χρόνο στο διάβασμα. Ήδη τα παιδιά της Γ' Λυκείου κουράζονται αρκετά με τα 6 αυτά μαθήματα, θα δώσουν Πανελλαδικώς 14; Αυτό θα τους εξαντλήσει. Αν και είναι σχεδόν 18, παραμένουν παιδιά.

Σχετικά με το αν θα λιώσουν ή όχι στο διάβασμα, πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα νοοτροπίας, ακόμα και στρατηγικής αν θέλεις. Με τα λιγότερα μαθήματα που έχουν τώρα οι μαθητές δε διαβάζουν λιγότερο γιατί η ύλη σφώς περισσότερη, τα θέματα είναι πιο δύσκολα και εξειδικευμένα και άρα πρέπει να μπουν πιο πολύ σε βάθος.

Βέβαια η άποψη ότι στο σχολείο οι μαθητές θα έπρεπε στο σχολείο να παίρνουν περισσοτερο γενικές γνώσεις και λιγότερο προετοιμασία για το πανεπιστήμιο είναι καθαρά προσωπική. Αντιλαμβάνομαι ότι πολλοί διαφωνούν και το σέβομαι αλλά δεν έχω πειστεί γιατί να είναι καλύτερο μαθαίνει σε βάθος στο σχολείο κάτι το οποίο θα επαναλάβει και στο πανεπιστήμιο παρά κάτι το οποίο ίσως να μη έχει ποτέ ξανά την ευκαιρία να ακούσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Βέβαια η άποψη ότι στο σχολείο οι μαθητές θα έπρεπε στο σχολείο να παίρνουν περισσοτερο γενικές γνώσεις και λιγότερο προετοιμασία για το πανεπιστήμιο είναι καθαρά προσωπική.
Και εγώ το πιστεύω αυτό. :)


Κι όντως το Λύκειο είναι φροντιστήριο.
Το πρόβλημα βασικά είναι αλλού. Είναι η νοοτροπία του "Ή ένα ΑΕΙ (άντε ΤΕΙ στην χειρότερη περίπτωση" ή δεν είσαι τίποτα", νοοτροπία που δεν υπάρχει στο εξωτερικό. :|
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deadhead_pirate

Περιβόητο μέλος

Ο deadhead_pirate αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 5,774 μηνύματα.
Ακόμα κι αν βρισκόταν τρόπος να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των "πανεπιστημιακών" πανελλαδικών, το θεωρώ εξαιρετικά απίθανο να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σύστημα για καθαρά πρακτικούς λόγους. Είναι νομίζω προφανές ότι το 70% των μαθητών θα πάει γαι εξετάσεις μόνο στο πολυτεχνείο, την ιατρική, τη νομική τελοσπάντων τις λεγόμενες "σχολές υψηλής ζήτησης". Με τα δεδομένα αυτά οι υπόλοιπες σχολές πώς θα συμπληρώσουν άτομα? Κι αν δε συμπληρώσουν και κλείσουν οι μισές σχολές της χώρας φαντάζεστε το πολιτικό κόστος? Εμένα προσωπικά δε με νοιάζει καθόλου να κλείσει το ΤΕΙ ιχθυοκαλλιέργειας, αυτούς όμως που δουλεύουν εκεί μάλλον τους νοιάζει, και κατ'επέκταση νοιάζει και την κυβέρνηση (την όποια κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει το βήμα αυτό).
Διαφωνώ σε αυτό.
Ο καθένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται να εισαχθεί σε μια συγκεκριμένη σχολή την οποία θα έχει επιλέξει με κριτήριο την αγάπη και το ζήλο του για αυτήν, δεν ενδιαφέρεται αν θα έχει να ανταγωνιστεί μερικές χιλιάδες συνυποψηφίους. Αν έχει θέληση, θα πάει καλά και θα περάσει.
Οι υπόλοιποι θα πρέπει να αναλογιστούν ποιες σχολές συγκεντρώνουν υψηλέ ζήτηση, έτσι ωστε ενδεχομένως να τις αποφύγουν, θα μπορούσαν άλλωστε να ανακοινώνονται και οι αιτήσεις έτσι ώστε να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι τα ποσοστά συμμετοχής-επιτυχίας.
Αν αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κάποιες σχολές να κλείσουν, θα είναι γιατί πραγματικά δεν χρειάζονται, γιατί πραγματικά δεν θα έχουν λόγω ύπαρξης και πολύ καλά θα κάνουν.
Βέβαια όπως πολύ σωστά αναφέρεις παρακάτω, καμία κυβέρνηση δεν πρόκειται να πάρει ποτέ καμιά τέτοια απόφαση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top