πώς να διαβάζω μαθηματικά?[β'λυκειου]

testardaas

Νεοφερμένος

Η testardaas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Β' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Ακούγεται κάπως όταν κάποιος λέει οτι θέλει να μάθει πώς να διαβάζει πραγματικά οποιοδήποτε μάθημα όχι μονάχα τα μαθηματικά αλλά να διαβάζει πρακτικά και να έχει αποτέλεσμα όλη του η προσπάθεια, μπορεί κάποιος να με βοηθήσει? Να μου προτείνει τρόπους για να κάνω ενα πρακτικό διάβασμα στα μαθηματικά συγκεκριμένα και ποιες είναι ποιες προαπερουμενες γνώσεις από τα μαθηματικά της α λυκείου για την β?:book::book:
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 788 μηνύματα.
1) Οι ερωτησεις σου είναι πολύ γενικές, αν θες να λαβεις εύστοχες απαντήσεις φρόντισε να είναι διατυπωμένες με ακρίβεια

2) Χρειάζονται όλα
 
Τελευταία επεξεργασία:

Abiogenesis

Νεοφερμένος

Η Abiogenesis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 79 μηνύματα.
Εγώ αυτό που έκανα ήταν στις ασκήσεις να γράφω βήμα βήμα πως πάει η λύση. Την έκανα breakdown σε θεωρία και την μάθαινα έτσι. Θυμόμουν πόσα βήματα υπήρχαν σε κάθε είδους άσκηση και τα έλυνα με ευκολία.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,121 μηνύματα.
Ακούγεται κάπως όταν κάποιος λέει οτι θέλει να μάθει πώς να διαβάζει πραγματικά οποιοδήποτε μάθημα όχι μονάχα τα μαθηματικά αλλά να διαβάζει πρακτικά και να έχει αποτέλεσμα όλη του η προσπάθεια, μπορεί κάποιος να με βοηθήσει? Να μου προτείνει τρόπους για να κάνω ενα πρακτικό διάβασμα στα μαθηματικά συγκεκριμένα και ποιες είναι ποιες προαπερουμενες γνώσεις από τα μαθηματικά της α λυκείου για την β?:book::book:
Εξάσκηση-Εξάσκηση-Εξάσκηση
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,297 μηνύματα.
Ακούγεται κάπως όταν κάποιος λέει οτι θέλει να μάθει πώς να διαβάζει πραγματικά οποιοδήποτε μάθημα όχι μονάχα τα μαθηματικά αλλά να διαβάζει πρακτικά και να έχει αποτέλεσμα όλη του η προσπάθεια, μπορεί κάποιος να με βοηθήσει? Να μου προτείνει τρόπους για να κάνω ενα πρακτικό διάβασμα στα μαθηματικά συγκεκριμένα και ποιες είναι ποιες προαπερουμενες γνώσεις από τα μαθηματικά της α λυκείου για την β?:book::book:
Κοίταξε , δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή .
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε οτι όπως πολύ σωστά σου είπε ο Cade όλα χρειάζονται απο α και β λυκείου .
Έπειτα , το διάβασμα της θεωρίας είναι αυτονόητο . Εδώ όμως που υπάρχει η διαφορά είναι στο οτι εαν και σε σχεδόν όλα τα άλλα μαθήματα το διάβασμα της θεωρίας επαρκεί ή καλύπτει μεγάλο μέρος της δουλειάς που πρέπει να κάνεις , στα μαθηματικά είναι το bare minimum . Λύνεις κυριολεκτικά όσες περισσότερες ασκήσεις και ελπίζεις για το καλύτερο . Όμως... ΟΧΙ απομνημόνευση . Μπορείς να παρατηρείς ορισμένες χρήσιμες τεχνικές αλλά θα πρέπει να καταλαβαίνεις πλήρως πως και γιατί λειτουργούν ώστε να μπορείς να τις προσαρμόσεις κατάλληλα σε άλλα προβλήματα . Κοινώς η εξάσκηση δεν έχει σκοπό μόνο την εξοικείωση σου , αλλά είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση της ίδιας της θεωρίας .

Tα μαθηματικά είναι κυριολεκτικά γυμναστική για το μυαλό . Οπότε σε πρώτη φάση διαβάζεις την θεωρία , έτσι ώστε να μπορείς να καταλαβαίνεις τι σου λέει η κάθε εκφώνηση , αλλά να μπορείς και να εκφραστείς και να λειτουργείς μέσα στο μαθηματικό πλαίσιο που δουλεύεις ( άλγεβρα , λογισμό κτλπ.) . Εαν δεν κατανοείς καν τι πληροφορίες σου δίνονται και τι σου ζητείται δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθείς να λύσεις ένα πρόβλημα . Ίσως είναι καλά ορισμένο απο αυτόν που το έβαλε , αλλά στο δικό σου μυαλό δεν είναι . Πως θα λύσεις ένα πρόβλημα που αφορά συναρτήσεις χωρίς να ξέρεις βασικές έννοιες όπως το πεδίο ορισμού , το σύνολο τιμών , η εξαρτημένη και η ανεξάρτητη μεταβλητή ; Γίνεται ; Δεν γίνεται . Έπειτα , ακόμα και εαν τα κατανοείς αυτά , εαν δεν γνωρίζεις τι σου επιτρέπεται και τι όχι , πάλι δεν μπορείς να λύσεις ένα πρόβλημα . Θα σου δώσω ένα πάρα πολύ παράδειγμα πάνω σε αυτό...πως θα λύσεις ένα πρόβλημα σχολικής άλγεβρας εαν δεν έχεις διαβάσει για αντιμεταθετική , προσεταιριστική και επιμεριστική ιδιότητα σε πρόσθεση και πολλαπλασιασμό ; Γίνεται ; Δεν γίνεται .

Όταν ξεμπερδέψεις με τα fundamentals όπως λέμε , το επόμενο βήμα είναι να δεις οι ίδιες θεωρίες πως εφαρμόζονται σε όσα περισσότερα προβλήματα γίνεται . Αυτό σιγά σιγά θα αρχίσει να δίνει ώθηση στο μυαλό σου και θα αποκτάς ευχέρεια . Το οτι αποκτάς ευχέρεια δεν σημαίνει οτι μπορείς να λύσεις κάθε πρόβλημα που θα εμφανίζεται μπροστά σου...υπάρχουν πολλά διαφορετικά προβλήματα και συνήθως υπάρχουν αντίστοιχα ανεπτυγμένες διάφορες στρατηγικές για να τα αντιμετωπίσεις . Εδώ το κλειδί είναι οτι θες να διαβάσεις και να κατανοήσεις τις στρατηγικές αυτές όπως είπα , όχι απλά να τις απομνημονεύσεις . Και αυτό στο λεω για τον εξής λόγο : ενώ στην Α και Β λυκείου τα προβλήματα έχουν δομή κάνε το 1) , μετά το 2) , μετά το 3) κ.ο.κ. , βήματα που αιτιολογούνται πλήρως απο την θεωρία , στην Γ λυκείου ( εαν ακολουθήσεις αυτή την κατεύθυνση ) , αυτό δεν υφίσταται . Δεν είναι ξεκάθαρο μερικές φορές ούτε απο που πρέπει να ξεκινήσεις , ούτε τι να κάνεις μετά , ούτε πως να δέσεις τις διάφορες ιδέες μαζί , ούτε με ποια σειρά . Αυτό είναι κάτι που μπορείς να μάθεις να κάνεις μόνο μέσω της εξάσκησης . Όταν έχεις δει δηλαδή τόσα προβλήματα ποια που το μυαλό σου με εντελώς natural τρόπο μπορεί να δει πιο εύκολα πράγματα και τι πρέπει να γίνει και πως .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top