επιλογη σχολης πληροφορικης

Theo2005

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Theo2005 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Πύργος (Ηλεία). Έχει γράψει 186 μηνύματα.
Γιατί έχεις αποκλίσει τα τμήματα του ΠΑΔΑ και του πανεπιστημίου πατρών (μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής); Όπου α) Το τμήμα του ΠΑΔΑ έχει ξέχωρη ροή σχετικά με τηλεπικοινωνίες
β) Εμείς έχουμε αρκετά μαθήματα επιλογής στον τομέα των τηλεποικοινωνιών (Στο Νέο Πρόγραμμα σπουδών (για τους εισακτέους 2022-23 και έπειτα), το οποίο αν θέλει κάποιος του το στέλνω σε email δεν θα το ανεβάσω εδώ γτ το τμήμα δεν το έχει αναρτήσει ακόμα στην επίσημη σελίδα του παρά μόνο το έχει γνωστοποιήσει στα μέλη του, έχει κατεύθυνση αφιερωμένη στις τηλεπικοινωνίες). Νομίζω Θα έπρεπε αυτά τα δυο να έχουν κάποια θέση στο μηχανογραφικό σου.
καλησπερα φιλε θα ριξω μια ματια και θα σου πω
Όλες οι σχολές πληροφορικής γενικά δεν περιέχουν μαθήματα φυσικής ή εαν περιέχουν , δεν θα είναι πάνω απο ένα , το πολύ δύο τα καθαρά υποχρεωτικά . Σίγουρα τίποτα το τραγικό σε κάθε περίπτωση . Απο εκεί και πέρα όσα άλλα υπάρχουν είναι επιλογής υποχρεωτικά . Δηλαδή έχεις μια γκάμα μαθημάτων να επιλέξεις . Εαν θες επιλέγεις παραπάνω φυσική . Εαν δεν θες επιλέγεις κάτι άλλο . Ως γενικό κανόνα θα έλεγα πως οι σχολές που δεν περιέχουν καθόλου φυσική είναι όλες οι πληροφορικές που δεν αναφέρουν τις τηλεπικοινωνίες στον τίτλο τους . Τα ψηφιακά συστήματα θέλουν λίγη προσοχή . Μπορεί να έχουν λίγα μαθήματα που περιέχουν ή χρειάζονται φυσική ( όχι όμως κάτι τρομερό σε επίπεδο ή δυσκολία διδασκαλίας ) .

Η συμβουλή μου πάντως είναι να μην "φρικάρετε" εαν υπάρχουν ένα ή δύο σχετικά μαθήματα . Και ο λόγος είναι οτι αντικείμενα όπως η επεξεργασία σήματος για παράδειγμα , η οποία είναι πολύ βασική και θεμελιώδη για την επιστήμη της πληροφορικής , βασίζεται ναι μεν στα μαθηματικά , ωστόσο τα προβλήματα που λύνει αλλά και ο τρόπος που τα λύνει είναι άμεσα εμπνευσμένα και συσχετιζόμενα με την φυσική . Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο λοιπόν μια σχολή πληροφορικής θα σας φέρει σε επαφή με έννοιες της φυσικής . Οπότε το να έχετε παρακολουθήσει ένα ή δύο μαθήματα , μόνο καλό θα σας κάνει γιατί θα σας προετοιμάσει κατάλληλα . Έτσι το βλέπω εγώ δηλαδή , γιατί μπορεί να πάτε κάπου και να πείτε : "Α , δεν υπάρχουν μαθήματα φυσικής τι καλά " και να το δείτε ως κάτι θετικό . Αλλά στην πράξη μπορεί να είναι παθογένεια του τμήματος γιατί δεν σας δίνει καλό υπόβαθρο πριν παρακολουθήσετε κάποιο μάθημα το οποίο χρειάζεται ορισμένες γνώσεις .
εσυ φιλε μιας και εισαι στο παδα τι αποψη εχεις;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,237 μηνύματα.
καλησπερα φιλε θα ριξω μια ματια και θα σου πω

εσυ φιλε μιας και εισαι στο παδα τι αποψη εχεις;
Η απόφαση δεν μπορεί να είναι ξεκάθαρη γιατί όλα εξαρτώνται απο τα δικά σου γούστα . Θα σου δώσω όμως την ειλικρινή μου άποψη . Εαν νιώθεις οτι έχεις κάποια κλίση στο λογισμικό ή στο υλικό υπολογιστών , τα τμήματα μηχανικών υπολογιστών είτε Πάτρας είτε ΠΑΔΑ αξίζει να τα σκεφτείς . Εγώ θα επέλεγα τμήμα πληροφορικής πάρα αυτά επειδή είναι τέσσερα χρόνια . Μεταξύ των δύο αυτών ωστόσο , προσωπικά θα προτιμούσα της Πάτρας . Όχι οτι του ΠΑΔΑ είναι κακό , απλώς έχω ένα feeling οτι το ceid κάνει το έξτρα step να "τολμάει" να προσφέρει στο πρόγραμμα του κάπως πιο ψαγμένα πράγματα σε ορισμένους τομείς . Οπότε εαν είσαι φοιτητής που γουστάρει και καίγεται με αυτό που σπουδάζει , ίσως το ceid να προσφέρει κάπως καλύτερη εμπειρία . Το ΠΑΔΑ ακολουθεί μια πιο συντηρητική στάση στα προγράμματα σπουδών του . Το οποίο έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του .

Εαν ωστόσο σε ενδιαφέρει το υλικό σε επίπεδο να εμβαθύνεις σημαντικά πίσω απο την φυσική , ιδίως σε θέματα δικτύων(και κινητών όχι μόνο υπολογιστών) και τηλεπικοινωνίες , τότε ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών είναι προτιμότερο . Και συγκεκριμένα μπορείς να σκεφτείς και το τμήμα του ΠΑΔΑ , καθώς η βάση εισαγωγής είναι μικρή , οπότε μπαίνεις εύκολα αλλά το επίπεδο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών είναι υψηλότατο . Φυσικά υπάρχει catch , το γεγονός οτι μπαίνεις εύκολα δεν σημαίνει οτι η ζωή είναι ρόδινη . Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν φαινόμενα καθηγηταρα που κόβει αβέρτα . Δεν προσπαθεί να σε κόψει δηλαδή κανείς επίτηδες . Αλλά όπως καταλαβαίνεις το αντικείμενο εκ φύσεως είναι πάρα πολύ δύσκολο και απαιτητικό γιατί απαιτεί ταυτόχρονα δυνατό background και σκέψη τόσο σε φυσική όσο και σε μαθηματικά , αλλά επιπλέον και πρακτική σκέψη μηχανικού( υπό την έννοια της αντίληψης των περιορισμών και των ατελειών του πραγματικού κόσμου ) , οπότε όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται πάρα πολύ ενασχόληση .

Ξαναλέω όμως πως αυτό συμφέρει μόνο εαν είσαι αποφασισμένος οτι θες να μπεις βαθιά στο φυσικό επίπεδο των τηλεπικοινωνιών . Εαν θες να ασχοληθείς με τα δίκτυα υπολογιστών σε επίπεδο πρωτοκόλλων επικοινωνίας και λογισμικού , τότε ένα τμήμα πληροφορικής ή μηχανικών υπολογιστών είναι προτιμότερο . Δεν λέω οτι δεν μπορείς να το κάνεις και απο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών , αλλά αντικειμενικά η επαφή σου θα είναι μικρότερη με αυτά απο οτι στο ceid , και το πρόγραμμα σπουδών , ιδίως στα προπτυχιακά έτη κάπως μη βέλτιστο ( π.χ. δεν θα είχε νόημα ούτε θα σε ενδιέφερε να παρακολουθήσεις ηλεκτρικές μηχανές ή συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας ) .

Και το φυσικό επίπεδο για να είμαστε ξεκάθαροι μπορεί να περιλαμβάνει πάρα πολλά έτσι . Μπορεί να μελετάς μια ζεύξη είτε ενσύρματη η οποία μπορεί να είναι είτε ηλεκτρική( με χαλκό ) είτε οπτική ( με ίνα ) , είτε ασύρματη ( επίγεια ή δορυφική ) . Και σε κάθε περίσταση ασχολείσαι με διαφορετικά προβλήματα . Λόγου χάρη στην οπτική σε ενδιαφέρουν ζητήματα όπως η εξασθένηση , πιθανών και η διασπορά , ενώ στο ασύρματο περιβάλλον τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο απαιτητικά λόγω πολυδιαδρομικής διάδοσης που επηρεάζει το σήμα λήψης , παρεμβολών , περιορισμένου φάσματος εκπομπής και πολλών άλλων περίεργων προβλημάτων που μπορεί να σου δημιουργεί το ασύρματο κανάλι διάδοσης . Αλλά επίσης φυσικό επίπεδο είναι ας πούμε να ασχοληθείς με components ενός δικτύου(ενσύρματου ή ασύρματου) . Λόγου χάρη την δομή και την λειτουργία μιας οπτικής ίνας , η οποία απο μόνη της είναι ένα είδος "καλωδίου" όπως ο χαλκός , αλλά για να μεταφέρεις σήματα σε πιο υψηλές(οπτικές) συχνότητες . Και το φαινόμενο που ανέφερε ο @Μαθητής του 15 είναι σχετικό εννοείται . Σε κάποιες ζώνες συχνοτήτων η ιονόσφαιρα φαίνεται στο κύμα σαν ένα αγώγιμο τοίχωμα , οπότε ανακλάται , ενώ σήματα σε άλλες ζώνες την διαπερνούν. Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον φαινόμενο είναι οτι το σήμα σου μπορεί να ανακλάται μεταξύ διαφορετικών στρωμάτων της ατμόσφαιρας ( εξαιτίας διαφορών στον δείκτη διάθλασης ) ή μεταξύ ιονόσφαιρας και άλλων ατμοσφαιρικών στρωμάτων και με αυτό τον τρόπο να κυματοδηγείται όπως λέμε , επιτρέποντας του να διανύει μεγάλες αποστάσεις . Είναι δηλαδή σαν "καλώδια" που έχει φτιάξει με φυσικό τρόπο η ίδια η φύση . Άλλο παράδειγμα τέτοιων component είναι κάποιο φίλτρο για τον διαχωρισμό συχνοτήτων στον δέκτη , ώστε να τον κάνεις να "ακούει συγκεκριμένα" σήματα , και να αγνοεί άλλα . Ακόμα ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένας συζεύκτης ή διαιρέτης ισχύος . Στο ασύρματο σκέλος τώρα το φυσικό επίπεδο μπορεί να περιλαμβάνει την μελέτη , την σχεδίαση , την προσομοίωση και την υλοποίηση μιας κεραίας ή απο πλευράς ηλεκτρονικών ενός ενισχυτή ισχύος ή χαμηλού θορύβου . Όλα αυτά είναι huge κεφάλαια που μπροείς να μελετάς μια ζωή και να κάνεις άνετα την καριέρα σου πάνω σε αυτά . Αλλά κάπου πρέπει να σταματήσω γιατί δεν έχουμε άπειρο χρόνο . Όλα αυτά στα αναφέρω ενδεικτικά για να καταλάβεις τι μπορεί να περιλαμβάνει ο γενικός όρος "υλικό τηλεπικοινωνιών" , και να αντιληφθείς καλύτερα τι σου προσφέρει στην ουσία η κάθε σχολή σε αυτό το πλαίσιο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Theo2005

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Theo2005 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Πύργος (Ηλεία). Έχει γράψει 186 μηνύματα.
Η απόφαση δεν μπορεί να είναι ξεκάθαρη γιατί όλα εξαρτώνται απο τα δικά σου γούστα . Θα σου δώσω όμως την ειλικρινή μου άποψη . Εαν νιώθεις οτι έχεις κάποια κλίση στο λογισμικό ή στο υλικό υπολογιστών , τα τμήματα μηχανικών υπολογιστών είτε Πάτρας είτε ΠΑΔΑ αξίζει να τα σκεφτείς . Εγώ θα επέλεγα τμήμα πληροφορικής πάρα αυτά επειδή είναι τέσσερα χρόνια . Μεταξύ των δύο αυτών ωστόσο , προσωπικά θα προτιμούσα της Πάτρας . Όχι οτι του ΠΑΔΑ είναι κακό , απλώς έχω ένα feeling οτι το ceid κάνει το έξτρα step να "τολμάει" να προσφέρει στο πρόγραμμα του κάπως πιο ψαγμένα πράγματα σε ορισμένους τομείς . Οπότε εαν είσαι φοιτητής που γουστάρει και καίγεται με αυτό που σπουδάζει , ίσως το ceid να προσφέρει κάπως καλύτερη εμπειρία . Το ΠΑΔΑ ακολουθεί μια πιο συντηρητική στάση στα προγράμματα σπουδών του . Το οποίο έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του .

Εαν ωστόσο σε ενδιαφέρει το υλικό σε επίπεδο να εμβαθύνεις σημαντικά πίσω απο την φυσική , ιδίως σε θέματα δικτύων(και κινητών όχι μόνο υπολογιστών) και τηλεπικοινωνίες , τότε ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών είναι προτιμότερο . Και συγκεκριμένα μπορείς να σκεφτείς και το τμήμα του ΠΑΔΑ , καθώς η βάση εισαγωγής είναι μικρή , οπότε μπαίνεις εύκολα αλλά το επίπεδο στον τομέα των τηλεπικοινωνιών είναι υψηλότατο . Φυσικά υπάρχει catch , το γεγονός οτι μπαίνεις εύκολα δεν σημαίνει οτι η ζωή είναι ρόδινη . Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχουν φαινόμενα καθηγηταρα που κόβει αβέρτα . Δεν προσπαθεί να σε κόψει δηλαδή κανείς επίτηδες . Αλλά όπως καταλαβαίνεις το αντικείμενο εκ φύσεως είναι πάρα πολύ δύσκολο και απαιτητικό γιατί απαιτεί ταυτόχρονα δυνατό background και σκέψη τόσο σε φυσική όσο και σε μαθηματικά , αλλά επιπλέον και πρακτική σκέψη μηχανικού( υπό την έννοια της αντίληψης των περιορισμών και των ατελειών του πραγματικού κόσμου ) , οπότε όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται πάρα πολύ ενασχόληση .

Ξαναλέω όμως πως αυτό συμφέρει μόνο εαν είσαι αποφασισμένος οτι θες να μπεις βαθιά στο φυσικό επίπεδο των τηλεπικοινωνιών . Εαν θες να ασχοληθείς με τα δίκτυα υπολογιστών σε επίπεδο πρωτοκόλλων επικοινωνίας και λογισμικού , τότε ένα τμήμα πληροφορικής ή μηχανικών υπολογιστών είναι προτιμότερο . Δεν λέω οτι δεν μπορείς να το κάνεις και απο ένα τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών , αλλά αντικειμενικά η επαφή σου θα είναι μικρότερη με αυτά απο οτι στο ceid , και το πρόγραμμα σπουδών , ιδίως στα προπτυχιακά έτη κάπως μη βέλτιστο ( π.χ. δεν θα είχε νόημα ούτε θα σε ενδιέφερε να παρακολουθήσεις ηλεκτρικές μηχανές ή συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας ) .

Και το φυσικό επίπεδο για να είμαστε ξεκάθαροι μπορεί να περιλαμβάνει πάρα πολλά έτσι . Μπορεί να μελετάς μια ζεύξη είτε ενσύρματη η οποία μπορεί να είναι είτε ηλεκτρική( με χαλκό ) είτε οπτική ( με ίνα ) , είτε ασύρματη ( επίγεια ή δορυφική ) . Και σε κάθε περίσταση ασχολείσαι με διαφορετικά προβλήματα . Λόγου χάρη στην οπτική σε ενδιαφέρουν ζητήματα όπως η εξασθένηση , πιθανών και η διασπορά , ενώ στο ασύρματο περιβάλλον τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο απαιτητικά λόγω πολυδιαδρομικής διάδοσης που επηρεάζει το σήμα λήψης , παρεμβολών , περιορισμένου φάσματος εκπομπής και πολλών άλλων περίεργων προβλημάτων που μπορεί να σου δημιουργεί το ασύρματο κανάλι διάδοσης . Αλλά επίσης φυσικό επίπεδο είναι ας πούμε να ασχοληθείς με components ενός δικτύου(ενσύρματου ή ασύρματου) . Λόγου χάρη την δομή και την λειτουργία μιας οπτικής ίνας , η οποία απο μόνη της είναι ένα είδος "καλωδίου" όπως ο χαλκός , αλλά για να μεταφέρεις σήματα σε πιο υψηλές(οπτικές) συχνότητες . Και το φαινόμενο που ανέφερε ο @Μαθητής του 15 είναι σχετικό εννοείται . Σε κάποιες ζώνες συχνοτήτων η ιονόσφαιρα φαίνεται στο κύμα σαν ένα αγώγιμο τοίχωμα , οπότε ανακλάται , ενώ σήματα σε άλλες ζώνες την διαπερνούν. Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον φαινόμενο είναι οτι το σήμα σου μπορεί να ανακλάται μεταξύ διαφορετικών στρωμάτων της ατμόσφαιρας ( εξαιτίας διαφορών στον δείκτη διάθλασης ) ή μεταξύ ιονόσφαιρας και άλλων ατμοσφαιρικών στρωμάτων και με αυτό τον τρόπο να κυματοδηγείται όπως λέμε , επιτρέποντας του να διανύει μεγάλες αποστάσεις . Είναι δηλαδή σαν "καλώδια" που έχει φτιάξει με φυσικό τρόπο η ίδια η φύση . Άλλο παράδειγμα τέτοιων component είναι κάποιο φίλτρο για τον διαχωρισμό συχνοτήτων στον δέκτη , ώστε να τον κάνεις να "ακούει συγκεκριμένα" σήματα , και να αγνοεί άλλα . Ακόμα ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι ένας συζεύκτης ή διαιρέτης ισχύος . Στο ασύρματο σκέλος τώρα το φυσικό επίπεδο μπορεί να περιλαμβάνει την μελέτη , την σχεδίαση , την προσομοίωση και την υλοποίηση μιας κεραίας ή απο πλευράς ηλεκτρονικών ενός ενισχυτή ισχύος ή χαμηλού θορύβου . Όλα αυτά είναι huge κεφάλαια που μπροείς να μελετάς μια ζωή και να κάνεις άνετα την καριέρα σου πάνω σε αυτά . Αλλά κάπου πρέπει να σταματήσω γιατί δεν έχουμε άπειρο χρόνο . Όλα αυτά στα αναφέρω ενδεικτικά για να καταλάβεις τι μπορεί να περιλαμβάνει ο γενικός όρος "υλικό τηλεπικοινωνιών" , και να αντιληφθείς καλύτερα τι σου προσφέρει στην ουσία η κάθε σχολή σε αυτό το πλαίσιο .
ωραια πες οτι παω σε ενα τμημα πληροφορικης πες οπα ειτε ψηφιακων λαρισα θα μπορεσουν να μου δωσουν αυτα που χρειαζομαι οτι για να ασχοληθω σαν τεχνικος δικτυων ειτε γενικα και με τα δικτυα υπολογιστων;
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,237 μηνύματα.
ωραια πες οτι παω σε ενα τμημα πληροφορικης πες οπα ειτε ψηφιακων λαρισα θα μπορεσουν να μου δωσουν αυτα που χρειαζομαι οτι για να ασχοληθω σαν τεχνικος δικτυων ειτε γενικα και με τα δικτυα υπολογιστων;
Θα έλεγα οτι θα σου έδιναν πολύ παραπάνω απο όσα χρειάζεσαι για να ασχοληθείς ως τεχνικός δικτύων . Αυτό το κάνεις και απο κανά ΙΕΚ . Σίγουρα απο ένα τμήμα πληροφορικής πάντως είτε του ΕΚΠΑ είτε του ΟΠΑ μπορείς να ασχοληθείς με τα δίκτυα υπολογιστών . Το ίδιο ισχύει και για το ψηφιακών της Λάρισας . Ο λόγος που σου προτείνω τις δύο πληροφορικές είναι οτι είναι προτιμότερο να κάνεις ένα μεταπτυχιακό μετά πάνω σε αυτό που σε ενδιαφέρει απο το να μπεις στην διαδικασία εξαρχής ενός πενταετούς ενσωματωμένου μεταπτυχιακού προγράμματος . Φυσικά να ξέρεις οτι το επίπεδο ενδέχεται να είναι αρκετά πιο απαιτητικό απο αυτό της Λάρισας .
 

Theo2005

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Theo2005 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Πύργος (Ηλεία). Έχει γράψει 186 μηνύματα.
Θα έλεγα οτι θα σου έδιναν πολύ παραπάνω απο όσα χρειάζεσαι για να ασχοληθείς ως τεχνικός δικτύων . Αυτό το κάνεις και απο κανά ΙΕΚ . Σίγουρα απο ένα τμήμα πληροφορικής πάντως είτε του ΕΚΠΑ είτε του ΟΠΑ μπορείς να ασχοληθείς με τα δίκτυα υπολογιστών . Το ίδιο ισχύει και για το ψηφιακών της Λάρισας . Ο λόγος που σου προτείνω τις δύο πληροφορικές είναι οτι είναι προτιμότερο να κάνεις ένα μεταπτυχιακό μετά πάνω σε αυτό που σε ενδιαφέρει απο το να μπεις στην διαδικασία εξαρχής ενός πενταετούς ενσωματωμένου μεταπτυχιακού προγράμματος . Φυσικά να ξέρεις οτι το επίπεδο ενδέχεται να είναι αρκετά πιο απαιτητικό απο αυτό της Λάρισας .
κοιτα το οτι λεω τωρα οτι θα ασχοληθω με τα δικτυα δεν το δενω και κομπο οποτε καλο ειναι και αλλες γνωσεις γιατι τοτε που θα τελειωσω την σχολη δεν μπορεις να ξερεις τι θα εχει ζητηση στα επαγγελματα τοτε π.χ μπορει να λεω δικτυα αλλα εν τελει οπως μια γνωστη μου υπευθυνος για την λειτουργια των υπολογιστων μιας εταιρειας λεω εγω πχ τωρα
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,237 μηνύματα.
κοιτα το οτι λεω τωρα οτι θα ασχοληθω με τα δικτυα δεν το δενω και κομπο οποτε καλο ειναι και αλλες γνωσεις γιατι τοτε που θα τελειωσω την σχολη δεν μπορεις να ξερεις τι θα εχει ζητηση στα επαγγελματα τοτε π.χ μπορει να λεω δικτυα αλλα εν τελει οπως μια γνωστη μου υπευθυνος για την λειτουργια των υπολογιστων μιας εταιρειας λεω εγω πχ τωρα
Θα σου έλεγα σίγουρα να μην περιορίζεσαι γιατί ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι θα σου κάνει κλίκ στο μέλλον . Τώρα το να περιοριστείς λόγω της πραγματικότητας στην αγορά είναι άλλο ζήτημα . Κάθε σχολή έχει τα υπέρ και τα κατά της πάντως . Εν τέλει εσύ πρέπει να τα ζυγίσεις για να επιλέξεις το βέλτιστο για εσένα . Διότι όλες οι επιλογές που έχουμε συζητήσει είναι πολύ καλές . Το ερώτημα κάθε φορά είναι αν επιλέγεται το βέλτιστο στην περίπτωση που έχεις κάποιες προσδοκίες απο τις σπουδές σου , για να μην χάνεις τον χρόνο σου . Απο άποψη επαγγελματικής αποκατάστασης πάντως , η πληροφορική μάλλον είναι η προτιμότερη . Το κόστος να ασχοληθείς είναι ελάχιστο , το διαδίκτυο είναι γεμάτο με οδηγούς και πληροφορίες και οι ευκαιρίες/εφαρμογές πολλές . Η ζήτηση είναι παραπάνω απο την προσφορά . Απο την άλλη το υλικό απαιτεί εξοπλισμό , πολύ χρόνο και μπορεί να είναι ιδιαίτερα ακριβό . Παράλληλα οι γνώσεις είναι πολύ πιο εξειδικευμένες για να διαβάσεις οτι υλικό βρίσκεις , και οι οδηγοί σχετικά λιγότεροι ενώ δεν μπορείς να το εξασκήσεις ή να το μάθεις μόνος σου όπως τον προγραμματισμό . Οπότε έχεις πολύ πιο πλατύ learning curve , και πέραν τούτου πρέπει να είσαι αρκετά ικανός για να σου προσφερθούν ευκαιρίες , ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που τεχνολογικά πρακτικά δεν υφίσταται απο άποψης βιομηχανίας .
 

Debugging_Demon

Νεοφερμένος

Ο Debugging_Demon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
Η απόφαση δεν μπορεί να είναι ξεκάθαρη γιατί όλα εξαρτώνται απο τα δικά σου γούστα . Θα σου δώσω όμως την ειλικρινή μου άποψη . Εαν νιώθεις οτι έχεις κάποια κλίση στο λογισμικό ή στο υλικό υπολογιστών , τα τμήματα μηχανικών υπολογιστών είτε Πάτρας είτε ΠΑΔΑ αξίζει να τα σκεφτείς . Εγώ θα επέλεγα τμήμα πληροφορικής πάρα αυτά επειδή είναι τέσσερα χρόνια . Μεταξύ των δύο αυτών ωστόσο , προσωπικά θα προτιμούσα της Πάτρας . Όχι οτι του ΠΑΔΑ είναι κακό , απλώς έχω ένα feeling οτι το ceid κάνει το έξτρα step να "τολμάει" να προσφέρει στο πρόγραμμα του κάπως πιο ψαγμένα πράγματα σε ορισμένους τομείς . Οπότε εαν είσαι φοιτητής που γουστάρει και καίγεται με αυτό που σπουδάζει , ίσως το ceid να προσφέρει κάπως καλύτερη εμπειρία . Το ΠΑΔΑ ακολουθεί μια πιο συντηρητική στάση στα προγράμματα σπουδών του . Το οποίο έχει τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του .
Καλά, Που να δεις τι έχουμε κάνει με το νέο πρόγραμμα σπουδών. (Ευτυχώς η αλλαγή με έχει πιάσει και εμένα). Εχουμε μαθήματα επιλογής όπως Αλγοριθμική Θεωρία Παιγνίων, Σύγχρονα Θέματα Ευφυούς Υπολογιστικής
(Το οποίο είναι: Νέο μάθημα – περιλαμβάνει Quantum Computing & Algorithms, DNA computing & Algorithms, Nature/Bio-inspired computing & Algorithms) κομμάτια που έχουν να κάνουν με κβαντικούς υπολογιστές σε επίπεδο υλικού (πχ στο μάθημα Κβαντικά Αρθρωτά Συστήματα) πραγματικά θεωρώ ότι η επιτροπή έκανε πολύ καλή δουλειά και παρακολουθεί πολύ τις εξελίξεις στον τομέα μας. Όντως συμφωνώ ότι το δικό μας πρόγραμμα σπουδών καλύπτει πιο πολλά κομμάτια από το ΠΑΔΑ
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,237 μηνύματα.
Καλά, Που να δεις τι έχουμε κάνει με το νέο πρόγραμμα σπουδών. (Ευτυχώς η αλλαγή με έχει πιάσει και εμένα). Εχουμε μαθήματα επιλογής όπως Αλγοριθμική Θεωρία Παιγνίων, Σύγχρονα Θέματα Ευφυούς Υπολογιστικής
(Το οποίο είναι: Νέο μάθημα – περιλαμβάνει Quantum Computing & Algorithms, DNA computing & Algorithms, Nature/Bio-inspired computing & Algorithms) κομμάτια που έχουν να κάνουν με κβαντικούς υπολογιστές σε επίπεδο υλικού (πχ στο μάθημα Κβαντικά Αρθρωτά Συστήματα) πραγματικά θεωρώ ότι η επιτροπή έκανε πολύ καλή δουλειά και παρακολουθεί πολύ τις εξελίξεις στον τομέα μας. Όντως συμφωνώ ότι το δικό μας πρόγραμμα σπουδών καλύπτει πιο πολλά κομμάτια από το ΠΑΔΑ
Ναι , ερευνητικά το ceid δίνει περισσότερες επιλογές απο άποψη ερεθισμάτων , ειδικά με το νεο πρόγραμμα σπουδών του . Θεωρώ οτι έχει πολλά ισχυρά σημεία σαν τμήμα διότι σπάει σε πολλά μαθήματα ορισμένα αντικείμενα , ωστόσο περιέχει πολύ λίγα μαθήματα σε άλλους τομείς , που αντί να μειώσει την ύλη για να υπάρχει καλύτερη κατανόηση απο πλευράς φοιτητών , προσπαθεί απλά να τα χωρέσει όλα σε έναν περιορισμένο αριθμό μαθημάτων . Οπότε εδώ ξεκινάνε τα trade-offs που λέγαμε . Αυτό συζητάγαμε και με την @monaxiko brizolaki πρόσφατα , και για αυτό έχουν υπάρξει ορισμένες αντιδράσεις ως προς τις αλλαγές απο ορισμένους καθηγητές . Εστιάζουν μάλλον υπερβολικά σε νέες κατευθύνσεις , που ερευνητικά ναι μεν έχουν ενδιαφέρον , αλλά μάλλον αυτό γίνεται εις βάρος του ρυθμού κάλυψης της ύλης . Αυτό προσθέτει πίεση τους φοιτητές αφενός και αφετέρου υποβαθμίζει τις γνώσεις τους στην αγορά εργασίας . Γιατί οκει ρεαλιστικά όσο και εαν γουστάρω και εγώ προσωπικά κβαντικούς υπολογιστές και τέτοια , η πραγματικότητα είναι οτι οι παραπάνω γνώσεις στους κλασσικούς θα σου βρουν δουλειά , και πιθανώς είναι και πιο χρήσιμες , καθώς κβαντικούς έχουν μόνο ερευνητικά κέντρα και μεγάλες εταιρίες πληροφορικής , σε αντίθεση με τους κλασσικούς υπολογιστές που είναι κυριολεκτικά παντού . Σέβομαι και μου αρέσει τρομερά το γεγονός οτι κάποιος που έχει πιο "εξωτικά" ενδιαφέροντα μπορεί να παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα ( πρέπει να παρέχουν τ προγράμμα σπουδών την επιλογή ) , αρκεί αυτά να έχουν ουσία και για το υπόλοιπο 98% με 99% που δεν θα βγάζει το ψωμί του απο κάτι τόσο συγκεκριμένο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Theo2005

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Theo2005 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Πύργος (Ηλεία). Έχει γράψει 186 μηνύματα.
Καλά, Που να δεις τι έχουμε κάνει με το νέο πρόγραμμα σπουδών. (Ευτυχώς η αλλαγή με έχει πιάσει και εμένα). Εχουμε μαθήματα επιλογής όπως Αλγοριθμική Θεωρία Παιγνίων, Σύγχρονα Θέματα Ευφυούς Υπολογιστικής
(Το οποίο είναι: Νέο μάθημα – περιλαμβάνει Quantum Computing & Algorithms, DNA computing & Algorithms, Nature/Bio-inspired computing & Algorithms) κομμάτια που έχουν να κάνουν με κβαντικούς υπολογιστές σε επίπεδο υλικού (πχ στο μάθημα Κβαντικά Αρθρωτά Συστήματα) πραγματικά θεωρώ ότι η επιτροπή έκανε πολύ καλή δουλειά και παρακολουθεί πολύ τις εξελίξεις στον τομέα μας. Όντως συμφωνώ ότι το δικό μας πρόγραμμα σπουδών καλύπτει πιο πολλά κομμάτια από το ΠΑΔΑ
Ναι , ερευνητικά το ceid δίνει περισσότερες επιλογές απο άποψη ερεθισμάτων , ειδικά με το νεο πρόγραμμα σπουδών του . Θεωρώ οτι έχει πολλά ισχυρά σημεία σαν τμήμα διότι σπάει σε πολλά μαθήματα ορισμένα αντικείμενα , ωστόσο περιέχει πολύ λίγα μαθήματα σε άλλους τομείς , που αντί να μειώσει την ύλη για να υπάρχει καλύτερη κατανόηση απο πλευράς φοιτητών , προσπαθεί απλά να τα χωρέσει όλα σε έναν περιορισμένο αριθμό μαθημάτων . Οπότε εδώ ξεκινάνε τα trade-offs που λέγαμε . Αυτό συζητάγαμε και με την @monaxiko brizolaki πρόσφατα , και για αυτό έχουν υπάρξει ορισμένες αντιδράσεις ως προς τις αλλαγές απο ορισμένους καθηγητές . Εστιάζουν μάλλον υπερβολικά σε νέες κατευθύνσεις , που ερευνητικά ναι μεν έχουν ενδιαφέρον , αλλά μάλλον αυτό γίνεται εις βάρος του ρυθμού κάλυψης της ύλης . Αυτό προσθέτει πίεση τους φοιτητές αφενός και αφετέρου υποβαθμίζει τις γνώσεις τους στην αγορά εργασίας . Γιατί οκει ρεαλιστικά όσο και εαν γουστάρω και εγώ προσωπικά κβαντικούς υπολογιστές και τέτοια , η πραγματικότητα είναι οτι οι παραπάνω γνώσεις στους κλασσικούς θα σου βρουν δουλειά , και πιθανώς είναι και πιο χρήσιμες , καθώς κβαντικούς έχουν μόνο ερευνητικά κέντρα και μεγάλες εταιρίες πληροφορικής , σε αντίθεση με τους κλασσικούς υπολογιστές που είναι κυριολεκτικά παντού . Σέβομαι και μου αρέσει τρομερά το γεγονός οτι κάποιος που έχει πιο "εξωτικά" ενδιαφέροντα μπορεί να παρακολουθήσει τέτοια μαθήματα ( πρέπει να παρέχουν τ προγράμμα σπουδών την επιλογή ) , αρκεί αυτά να έχουν ουσία και για το υπόλοιπο 98% με 99% που δεν θα βγάζει το ψωμί του απο κάτι τόσο συγκεκριμένο .
καλα νεα μιλησα με αποφοιτο μηχανικο ηλεκτρολογο και μου ειπε να τα αποφυγω οποτε μου ειπε οτι θα με καλυψουν τα τμηματα πληροφορικης
 
Top