adonman
Νεοφερμένο μέλος


1) εντάξει υπάρχει μια περιθωριοποίηση των μαθηματικών δεν αγνοούνται όμως πλήρως. Υπάρχει έστω κ ένα μαθημα μαθηματικών και στις ιατρικές και στα βιολογικά
2)δεν κατανοώ αυτό με τον προγραμματισμό. Ρωταω γιατι κ εγώ βιολογικο θα πάω. Αν κάποιος ενδιαφέρεται για συνδιασμος βιολογίας με τεχνολογια κατανοητό. Για κάποιον που θέλει να κάνει την κλασική έρευνα που είναι χρήσιμες αυτές οι γνωσεις;
Όσον αφορά το θεωρητικό υπόβαθρο σαφώς και ένα βιολόγος οφείλει να ξέρει και προγραμματισμό και στατιστική και φυσική. Όλα αυτά βέβαια σε πολύ βασικό επίπεδο. Από κει και πέρα επιλέγεις το είδος της έρευνας που θέλεις να κάνεις. Υπάρχουν δύο ειδών:
1) Η έρευνα σε wet lab δηλαδή σε κλασικό εργαστήριο με πιπετες, φυγόκεντρους, μικροσκόπια κλπ κλπ.
2) Η έρευνα σε dry lab δηλαδή σε υπολογιστές όπου πρέπει να ξέρεις τέλειο προγραμματισμό για να αναλύεις τεράστιους όγκους από βάσεις δεδομένων.
Μπορώ να σου πω ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μεγάλη στροφή προς in silico μελέτες (δηλαδή σε υπολογιστές) επειδή δε απαιτούνται μεγάλα ποσά για να στελεχωθούν τέτοια εργαστήρια. Ωστόσο δεν υπάρχει η μία χωρίς την άλλη. Επομένως επιλέγεις τι είναι αυτό που σαρεσει. Αν κάνεις έρευνα σε wet lab δε θα χρειαστεί να ξέρεις πότε καλό.προγραμματισμο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
seferhs2001
Εκκολαπτόμενο μέλος


Ό,τι ισχύει για τα μαθηματικά ισχύει και για τη βιολογία. Δεν ισχύει ότι η βιολογία είναι ευκολότερη απ' τα μαθηματικά, ούτε ότι "διαβάζεται", ενώ τα μαθηματικά όχι. Απλούστατα, μαθηματικά ξεκινάμε απ' το δημοτικό, με δασκάλους που δεν ξέρουν πού τους παν τα τέσσερα, επειδή προέρχονται από τη θεωρητική, ενώ βιολογία ξεκινάμε (κανονικά, όχι σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών) κάπου στη Β' Λυκείου, συνήθως με ανθρώπους που έχουν σπουδάσει αυτό το αντικείμενο και, όντες πιο σοβαροί, κατανοούμε ευκολότερα μια επιστήμη, της οποίας τις βάσεις καλούμαστε να θέσουμε στην ηλικία των 16, και όχι των 6 ή των 10Ως Μαθηματικός πλέον, κατανοώ εύκολα ένα επιστημονικό άρθρο Βιολογίας λόγω της φυσικής μοντελοποίησης που περιέχει και είναι γραμμένη σε μαθηματικά. Σαφώς και δεν με ενδιαφέρει να εργαστώ ή να γίνω Βιολόγος από το παράθυρο. Αναφέρομαι στον δείκτη ευελιξίας και κατανόησης μιας ενδιαφέρουσας Θετικής Επιστήμης. Προσωπικά θεωρώ ότι η Βιολογία έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την Γεωλογία (προσωπική εκτίμηση). Η Βιολογία διαβάζεται αν τηρείται το υπόβαθρο. Τα Μαθηματικά δεν διαβάζονται αν δεν σπουδαστούν υπό ανάλογες σπουδές, δηλαδή, με την ακαδημαϊκή σειρά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Agnwsth
Δραστήριο μέλος


Η αριθμητική που κάνεις στο δημοτικό δεν χρειάζεται να την διδάξει μαθηματικός. Το θέμα είναι ότι είναι δυσκολότερο να καλύψεις τα κενά στα μαθηματικά από ότι στη βιολογία, και είναι πιο εύκολο να διαβάζεις σαν έξτρα βιολογία παρά μαθηματικά. Δεν υποβαθμίζεται η βιολογία έτσι, ούτε την θεωρώ εύκολη επιστήμη , κάθε άλλο. Απλά καλύπτονται τα κενά πιο εύκολα.Ό,τι ισχύει για τα μαθηματικά ισχύει και για τη βιολογία. Δεν ισχύει ότι η βιολογία είναι ευκολότερη απ' τα μαθηματικά, ούτε ότι "διαβάζεται", ενώ τα μαθηματικά όχι. Απλούστατα, μαθηματικά ξεκινάμε απ' το δημοτικό, με δασκάλους που δεν ξέρουν πού τους παν τα τέσσερα, επειδή προέρχονται από τη θεωρητική, ενώ βιολογία ξεκινάμε (κανονικά, όχι σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών) κάπου στη Β' Λυκείου, συνήθως με ανθρώπους που έχουν σπουδάσει αυτό το αντικείμενο και, όντες πιο σοβαροί, κατανοούμε ευκολότερα μια επιστήμη, της οποίας τις βάσεις καλούμαστε να θέσουμε στην ηλικία των 16, και όχι των 6 ή των 10
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
seferhs2001
Εκκολαπτόμενο μέλος


Εν μέρει συμφωνώ, αλλά και στη συνέχεια, στο γυμνάσιο, πολλοί είναι οι φυσικοί/βιολόγοι/χημικοί που διδάσκουν μαθηματικά, κάτι που θεωρώ εντελώς άκυρο, αφού αρκετές φορές δεν έχουν όρεξη ή τις απαραίτητες γνώσεις (όχι από μαθηματικα γυμνασίου, αλλά γενικά από μαθηματικά), με αποτέλεσμα να μη μας εμφυσούν την αγάπη στα μαθηματικά. Έτσι, πολλά παιδιά απ' την τάξη μου, μαζί κι εγώ, είτε πήγαν θεωρητική, είτε θετική με βιολογία, είτε τα παράτησαν εντελώς, πηγαίνοντας οικονομικά, θεωρώντας ότι "δεν το 'χουν" με τα μαθηματικά. Είναι κρίμα, τι να πεις... Όσον αφορά τα κενά της βιολογίας, καλύπτονται πράγματι, αλλά χρειάζεται ένας πολύ καλός καθηγητής και θέληση από πλευράς του μαθητή, όπως άλλωστε και σε κάθε άλλο μάθημαΠλέον αν πάρεις βιολογία στην γ λυκείου δεν διδάσκεσαι μαθηματικά , οπότε δεν βλέπω πως μπορείς να κρατήσεις επαφή .
Η αριθμητική που κάνεις στο δημοτικό δεν χρειάζεται να την διδάξει μαθηματικός. Το θέμα είναι ότι είναι δυσκολότερο να καλύψεις τα κενά στα μαθηματικά από ότι στη βιολογία, και είναι πιο εύκολο να διαβάζεις σαν έξτρα βιολογία παρά μαθηματικά. Δεν υποβαθμίζεται η βιολογία έτσι, ούτε την θεωρώ εύκολη επιστήμη , κάθε άλλο. Απλά καλύπτονται τα κενά πιο εύκολα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος


Ό,τι ισχύει για τα μαθηματικά ισχύει και για τη βιολογία. Δεν ισχύει ότι η βιολογία είναι ευκολότερη απ' τα μαθηματικά, ούτε ότι "διαβάζεται", ενώ τα μαθηματικά όχι. Απλούστατα, μαθηματικά ξεκινάμε απ' το δημοτικό, με δασκάλους που δεν ξέρουν πού τους παν τα τέσσερα, επειδή προέρχονται από τη θεωρητική, ενώ βιολογία ξεκινάμε (κανονικά, όχι σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών) κάπου στη Β' Λυκείου, συνήθως με ανθρώπους που έχουν σπουδάσει αυτό το αντικείμενο και, όντες πιο σοβαροί, κατανοούμε ευκολότερα μια επιστήμη, της οποίας τις βάσεις καλούμαστε να θέσουμε στην ηλικία των 16, και όχι των 6 ή των 10
H Bιολογία ξαναλέω ότι διαβάζεται ή σπουδάζεται αν τηρείται ένα υπόβαθρο ως προς πολλές τις άλλες επιστήμες (μαθηματικά, φυσική και χημεία σε πρώτη φάση). Συνήθως φοιτητές Βιολογίας έχουν κακή σχέση με την φυσική κατανόηση πολλών νόμων γιατί στην Ελλάδα καλλιεργείται συνειδητά η άποψη "σπουδάζω ότι χρειάζομαι και πετάω ότι άλλο δεν ακούγεται σχετικό" άσχετα αν στην πορεία χρησιμεύει με τον ένα ή άλλο τρόπο. Η Βιολογία δεν είναι ένα πράγμα όπως τα Μαθηματικά γι' αυτό και τα Μαθηματικά έχουν την αφαιρετική δυσκολία τους και την διαχείριση ακρίβειας υποθέσεων για την εξαγωγή των θεωρητικών συλλογισμών. Η φυσική μοντελοποίηση σε πολλές Θετικές επιστήμες είναι γραμμένη σε Μαθηματικά όσο απλουστευτικά μπορεί να τα διδάσκονται οι Βιολόγοι, δεν παύει να είναι μαθηματικά. Δεν υποβαθμίζω τη Βιολογία, προς θεού. Η Πληροφορική όπου διδάσκεται είναι ακόμη χειρότερη: ο προγραμματισμός σαν κώδικας είναι κώδικας. Ή τον κατανοείς ή όχι. Είτε είναι πρόγραμμα για shareholders ή για κουνέλια. Αρκετοί φοιτητές Βιολόγοι στις ΗΠΑ συνήθως σπουδάζουν μαζί με πτυχίο Μαθηματικών ή Πληροφορικής ή Φυσικής, ανάλογα τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fmarulezkd
Πολύ δραστήριο μέλος


Πλέον όλα τείνουν να είναι συνδυασμός κ των δύο, γι'αυτό κ οι περισσότεροι προχωράνε από τα wet lab σε dry. Το θέμα είναι ότι αυτοί που έχουν bioinformatic skills έχουν και εξίσου καλά ή και καλύτερα εργαστηριακά skills, το αντίθετο όμως δεν ισχύει.1) Η έρευνα σε wet lab δηλαδή σε κλασικό εργαστήριο με πιπετες, φυγόκεντρους, μικροσκόπια κλπ κλπ.
2) Η έρευνα σε dry lab δηλαδή σε υπολογιστές όπου πρέπει να ξέρεις τέλειο προγραμματισμό για να αναλύεις τεράστιους όγκους από βάσεις δεδομένων.
Όσο νωρίτερα το καταλάβει κάποιος φοιτητής ή νέος απόφοιτος, δλδ το οτι για να είσαι περιζήτητος σε οποιοδήποτε σοβαρό γκρουπ ή στη βιομηχανία χρειάζεσαι γνώσεις πρόγραμματισμού ( R και python κυρίως), τόσο το καλύτερο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
adonman
Νεοφερμένο μέλος


Πλέον όλα τείνουν να είναι συνδυασμός κ των δύο, γι'αυτό κ οι περισσότεροι προχωράνε από τα wet lab σε dry. Το θέμα είναι ότι αυτοί που έχουν bioinformatic skills έχουν και εξίσου καλά ή και καλύτερα εργαστηριακά skills, το αντίθετο όμως δεν ισχύει.
Όσο νωρίτερα το καταλάβει κάποιος φοιτητής ή νέος απόφοιτος, δλδ το οτι για να είσαι περιζήτητος σε οποιοδήποτε σοβαρό γκρουπ ή στη βιομηχανία χρειάζεσαι γνώσεις πρόγραμματισμού ( R και python κυρίως), τόσο το καλύτερο.
Δε θα διαφωνήσω μαζί σου, πολλά εργαστήρια πια έχουν εντάξει την υπολογιστική έρευνα, δεδομένου ότι η αντιμετώπιση των εκάστοτε τομέων γίνεται πια στο επίπεδο των omics και στην αναζήτηση σε βάσεις δεδομένων. Δε νοείται πχ εργαστήριο γενετικής και γονιδιωματικής που να μην κάνει τέτοιες in silico μελέτες, όπως και στην βιοχημεία βέβαια. Απλά εγώ βλέπω να ζητάνε, για phd πχ, ξεχωριστό ερευνητή για το εργαστηριακό κομμάτι και ξεχωριστό ως αναλυτή δεδομένων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fmarulezkd
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 26 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...