Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από το 2020

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,776 μηνύματα.
Κάποιοι άνθρωποι έχουν αφιερώσει αρκετές εργατοώρες για να μάθουν να διδάσκουν Λατινικά σε μαθητές Λυκείου αποτελεσματικά. Δεν μπορεί να τους ακυρώνει οποιοδήποτε κυβέρνηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

charmander

Δραστήριο μέλος

Ο charmander αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 637 μηνύματα.
η καταργηση των λατινικων δημιουργει προβλημα στο κλαδο των φιλολογων ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
ο βαθμος του του απολυτηριου θα επηρεαζει σημαντικα;
Θα είναι 10% άρα Ναι επηρεάζει σημαντικά τις υψηλοβαθμες σχολές. Σκέψου ότι κάποιος μπορεί να χάσει ιατρική επειδή ο καθηγητής του στο σχολείο του είχε 18 πρώτο τετράμηνο από κάποιον που είχε απολυτήριο με 20 και ας έγραψε καλύτερα στις πανελλήνιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

charmander

Δραστήριο μέλος

Ο charmander αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 637 μηνύματα.
Θα είναι 10% άρα Ναι επηρεάζει σημαντικά τις υψηλοβαθμες σχολές. Σκέψου ότι κάποιος μπορεί να χάσει ιατρική επειδή ο καθηγητής του στο σχολείο του είχε 18 πρώτο τετράμηνο από κάποιον που είχε απολυτήριο με 20 και ας έγραψε καλύτερα στις πανελλήνιες.

οι καθηγητες πιστευω θα ειναι ελαστικοι με τους βαθμους
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alex_t

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 1,500 μηνύματα.
Κάποιοι άνθρωποι έχουν αφιερώσει αρκετές εργατοώρες για να μάθουν να διδάσκουν Λατινικά σε μαθητές Λυκείου αποτελεσματικά. Δεν μπορεί να τους ακυρώνει οποιοδήποτε κυβέρνηση.


So? Και αντίστοιχα κάποιοι άνθρωποι αφιερώνουν αρκετές εργατοώρες για να διδάξουν την υποτιμημένη κοινωνιολογία την οποία κανείς δεν πρόσεχε στην τρίτη λυκείου. Η κοινωνιολογία είναι και πιο σχετική με τα αντικείμενα των σχολών του πρώτου πεδίου, σε σχέση με τα λατινικά που σχετίζονται με τις νομικές και τα φιλολογικά τμήματα. Δεν έχω καταλήξει στο εάν η κατάργηση των λατινικών είναι σωστή (μάλλον θα ήθελα και τα δύο μαθήματα), αλλά αυτό δεν αποτελεί επιχείρημα γιατί αντίστοιχα το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τους κοινωνιολόγους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τα μαθήματα γίνονται 5. Μπαίνει η Λογοτεχνία :closed-topic:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Σε μόρια το απολυτήριο πόσο θα πιάνει; Το 10% του 20.000 είναι 2.000. Δεν είναι πάρα πολύ να καταλαμβάνει το απολυτήριο 2.000 μόρια; Ποτέ στο παρελθόν το απολυτήριο δεν είχε τόσο μεγάλη βαρύτητα! Μήπως υπολογίζω κάτι λάθος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alex_t

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 1,500 μηνύματα.
Λογικά η λογοτεχνία και η έκθεση θα εξετάζονται στα πρότυπα του ΕΠΑΛ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 749981

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Λογικά η λογοτεχνία και η έκθεση θα εξετάζονται στα πρότυπα του ΕΠΑΛ.


Μακάρι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alan09

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο alan09 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 162 μηνύματα.
Από εκεί που αρχικά είχαν πει για κατάργηση των εξετάσεων πήγαμε σε μαραθώνιο. Στα ίδια μαθήματα θα δίνουν διπλές εξετάσεις, μία για ενδοσχολικές και μία για πανελλήνιες ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Τίποτα το ιδιαίτερο. Κάθε Υπουργός Παιδείας προσπαθεί να αφήσει το στίγμα της θητείας του κάνοντας αλλαγές, κόβοντας και ράβοντας το θεσμό των Πανελληνίων. Έτσι και ο Γαβρόγλου προσπαθεί να κάνει την ύστατη αλλαγή, πριν αποχωρήσει από την κυβέρνηση. Η παραπαιδεία δεν καταπολεμάται στο ελάχιστο. Και αν οι φιλόλογοι ξυπνήσουν, μπορούν να δημιουργήσουν κάτι αντίστοιχο με τη χρονιά που έτρεξε πρώτη φορά το σύστημα των 4 μαθημάτων, που Πληροφορικάριοι μάλωναν με Χημικούς για το ποιο από τα δύο θα εξετάζεται στα Πολυτεχνικά τμήματα και οι μαθητές δεν ήξεραν τι θα δώσουν τελικά.

Γενικά, τέτοιες αιφνίδιες και δραστικές αλλαγές να μην τις βλέπετε με καλό μάτι. Γιατί όσο ωραία μπορεί να σας βολεύουν, μπορεί εξίσου την επομένη να ανακληθούν και σας ιδρώσει το αγγούρι....

Πληροφοριακά, πριν μερικά χρόνια (1-2 νομίζω) βγήκαν οι μιγαδικοί από την ύλη των μαθηματικών κατεύθυνσης. Κάτι που το βρίσκεις μπροστά σου στο πανεπιστήμιο, καθώς οι καθηγητές δεν παρακολουθούν την ύλη των πανελληνίων και επί χρόνια θεωρούνταν διδαχθείσα ύλη και προχωρούσαν παρακάτω.

Συμπερασματικά, ακόμα και το φαινομενικό πλεονέκτημα ότι παύει να διδάσκεται μια νεκρή γλώσσα (λατινικά) ίσως στην ουσία να μην υφίσταται καν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fotinipapa

Νεοφερμένος

Η fotinipapa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
εμμ να ρωτήσω κάτι επειδή δεν κατάλαβα , στις πανελλαδικές θα συνεξεταζεται η γλώσσα με τη λογοτεχνία ;!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,735 μηνύματα.
εμμ να ρωτήσω κάτι επειδή δεν κατάλαβα , στις πανελλαδικές θα συνεξεταζεται η γλώσσα με τη λογοτεχνία ;!
Ναι, ως ένα μάθημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

depfour

Νεοφερμένος

Η depfour αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 26 μηνύματα.
Καλησπέρα και από μένα!
Βλέποντας όλες αυτές τις αλλαγές και γενικά όσα έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα σχετικά με τις πανελλήνιες νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για πολιτικά τρικ ενόψει των επερχόμενων εκλογών..
Προσωπικά δεν θεωρώ ακριβώς κακο την αφαίρεση των Λατινικών, απλώς θεωρώ ότι επαναλαμβάνεται το ίδιο λάθος. Πιστεύω ότι και η θεωρητική, όπως έγινε με τη θετική, θα έπρεπε να χωριστεί σε δυο ομάδες, η μια να περιλαμβάνει Ψυχολογίες Κοινωνιολογιες κλπ που είναι περισσότερο ‘ανθρωπιστικες ‘ σχολές και μελετούν την κοινωνία και την λειτουργία της και να εξετάζεται όντως στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Από την άλλη θα μπορούσε να υπάρχει η ομάδα που περιλαμβάνει Νομική, Φιλολογίες που θα εξετάζεται στα Λατινικά.
Πάντως γενικά είναι σαν να προσπαθούμε να φτιάξουμε μια ρωγμή στον τοίχο με κολλητική ταινία :P Είναι ανούσιο να εξετάζονται όλοι στα ίδια μαθήματα εφόσον στοχεύουν σε διαφορετικές σχολές, όπως είπαν κάποια παιδιά παραπάνω το καλύτερο θα ήταν να εξετάζονται στα ίδια τα πανεπιστήμια της επιλογής τους κα ανάλογα την επίδοση τους να γίνονται αποδεκτοί η όχι από αυτά..
Τώρα αυτές οι αλλαγές στην παιδεία ή θα είναι ευνοϊκές για την κυβέρνηση ή θα τους γυρίσει μπούμερανγκ..Ίδωμεν..:laugh:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,735 μηνύματα.
Εγώ δεν μπορώ να πω ότι διαφωνώ με τις περισσότερες αλλαγές.

Αχ μακάρι αυτό με την κοινωνιολογία να έπιανε και εμένα να μην έδινα λατινικά :P

Κατά τα άλλα δεν είμαι σίγουρος, θα δούμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fotinipapa

Νεοφερμένος

Η fotinipapa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Δηλαδή , για να καταλάβω, και οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης κι αυτής των σπουδών υγείας και ζωής θα εξετάζονται και στην λογοτεχνία σε πανελλαδικό επίπεδο ;! :Ο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,735 μηνύματα.
Δηλαδή , για να καταλάβω, και οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης κι αυτής των σπουδών υγείας και ζωής θα εξετάζονται και στην λογοτεχνία σε πανελλαδικό επίπεδο ;! :Ο
Φαντάζομαι δεν θα είναι λογοτεχνικά προσανατολισμού. Θα είναι γενική λογοτεχνία όπως κάνουμε στις άλλες τάξεις και απλώς θα είναι ενσωματωμένη στην έκθεση..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Δεν υποστηρίζω πως οι εξετάσεις πρέπει να καταργηθούν πλήρως φυσικά! Συγγνώμη αν με τον τρόπο που έγραψα κατάλαβες αυτό. Η διαφορά είναι οτι το SAT διεξάγεται πολλές φορές μέσα στον χρόνο και είναι μόνο ένα απο τα κριτήρια που λαμβάνουν υπ'όψιν τα αμερικανικά πανεπιστήμια για να σε πάρουν. Οι Πανελλήνιες διεξάγονται με την μορφή ενός διαγωνισμού του δημοσίου για την επιλογή προσωπικού. Για παράδειγμα είναι απαράδεκτο το οτι δεν μπορώ να γίνω δεκτός σε παραπάνω απο 1 πανεπιστήμια και να επιλέξω εγώ που θα πάω. Ανέφερα τις ΗΠΑ ως πρότυπο γιατί η εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστήμιο προυποθέτει βιογραφικό, SAT, βαθμολογία στο σχολείο, εξωσχολικές δραστηριότητες, και το πιο σημαντικό συνέντευξη. Δεν είναι δυνατόν το κράτος να κρατάει ομήρους τα πανεπιστήμια και να τους αναγκάζει ποιούς θα δεχτούν.


Όπως έχω ξαναπεί το Ελληνικό κράτος λειτουργεί ως μεγαλονονός, δηλαδή, θέλει να έχει άποψη και στην τουαλέτα όπου για να πας να κάνεις την ανάγκη σου, θέλει έκδοση ΦΕΚ. Το Ελληνικό κράτος με μια λογική τιμωρίας (καθώς δεν υπάρχει υγιές επιχείρημα) δεν επιτρέπει σε όσους θέλουν να φοιτούν σε δυο Τμήματα συγχρόνως ή να μπορούν οι φοιτητές να επιλέγουν όσα μαθήματα από άλλα Τμήματα πέρα από τα μαθήματα που απαιτούνται για το πτυχίο με κάποια επιχειρήματα που δεν ευσταθούν. Η λογική της παιδείας από το νηπιαγωγείο είναι "κηρύσσωμεν και διατάσωμεν". Λες και ο άλλος στα 17 του θα είναι ο ίδιος εαυτός στα 40 του ώστε να έχει τις ίδιες απόψεις περί επιστήμης ή ότι τα δεδομένα της αγοράς εργασίας θα είναι ίδια. Νομίζω ότι γενικά το Ελληνικό κράτος σε επίπεδο θεσμών μισεί τους Έλληνες νέους χάρην δημοσιοϋπαλληλίστικης νοοτροπίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

charmander

Δραστήριο μέλος

Ο charmander αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 637 μηνύματα.
δηλαδη η εκθεση και η λογοτεχνια θα γινουν ενιαιο μαθημα ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,477 μηνύματα.
Ας τα πούμε ως τίτλους βιβλίων, για να το καταλάβουν όλοι: Η "Έκφραση-Έκθεση" και τα "Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας" θα συνεξετάζονται ενδοσχολικώς και πανελλαδικώς ως ενιαίο μάθημα :P

Προσωπικά χαιρετίζω την πρόταση με την οποία το απολυτήριο ενδυναμώνει την αξία του και δεν είναι ένα απλό χαρτί υγείας (:P). Η συνεργασία ανάμεσα στους καθηγητές όλων των λυκείων του νομού και το γεγονός ότι στις ενδοσχολικές εξετάσεις τα γραπτά θα είναι ανώνυμα και θα τα εξετάζει καθηγητής άλλου σχολείου είναι ένα μέτρο που θα εξασφαλίσει την επιμέλεια των μαθητών. Πλέον το απολυτήριο λυκείου δεν θα δίνεται χαριστικά στους μαθητές, αλλά αυτοί θα πρέπει (είτε δίνουν πανελλήνιες, είτε όχι) να προσπαθήσουν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οι χαριστικοί βαθμοί της Γ' λυκείου, δυστυχώς, είναι μία παθογένεια του συστήματος και χαίρομαι που γίνεται προσπάθεια ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο.

Πολύ σημαντικό μέτρο είναι αυτό της πρώτης συμπλήρωσης του μηχανογραφικού στο τέλος της Β' Λυκείου. Κυρίως οι πιο αδύναμοι μαθητές θα είναι σε θέση να κάνουν ένα πρώτο ξεκαθάρισμα των προτιμήσεών τους. Αν έχουν επιλέξει κάποιο τμήμα, στο οποίο δεν χρειάζονται εξετάσεις εισαγωγής, θα έχουν μία καλή ευκαιρία να σπουδάσουν απευθείας αυτό που επέλεξαν. Με αυτόν τον τρόπο οι εξαιρετικά χαμηλόβαθμες σχολές (π.χ. ΤΕΙ μικρών πόλεων) δεν θα υποβαθμιστούν περαιτέρω και δεν θα φτάσουν στην πλήρη απαξίωση. Εδώ έρχεται ο τρόπος εξέτασης των ενδοσχολικών εξετάσεων, ο οποίος, όπως είπα παραπάνω, γίνεται κατά κάποιον τρόπο περισσότερο αδιάβλητος. Ας μην ξεχνάμε ότι προϋπόθεση απόλυσης είναι ο μ.ο. 9,5, επομένως όσοι παραδώσουν λευκή κόλλα ή γράψουν "καλό καλοκαίρι" δεν θα περάσουν στο τμήμα που ήθελαν, ακόμη κι αν δεν χρειάστηκε να δώσουν εξετάσεις :P Παρόλα αυτά, επιφυλάσσομαι για την επί του πρακτέου υλοποίηση αυτού του μέτρου :P

Τέλος, συμφωνώ με την κατάργηση των λατινικών, γιατί, πέρα από τα τμήματα Φιλολογίας, ως μάθημα είναι παντελώς άχρηστο για τα υπόλοιπα τμήματα του 1ου πεδίου. Ακόμη και τα αδελφά της Φιλολογίας τμήματα (Ιστορίας-Αρχαιολογίας, ΦΠΨ) δίνουν ελάχιστη βαρύτητα στη λατινική γλώσσα και γραμματεία (2-3 μαθήματα σε ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών). Αντίθετα, η Κοινωνιολογία είναι ένα βασικότατο μάθημα για όλα τα τμήματα του 1ου πεδίου, αφού όχι μόνο υπάρχει σε κάποια μορφή στα προγράμματα σπουδών όλων των τμημάτων του πεδίου, αλλά και προετοιμάζει το έδαφος για τους μετέπειτα φοιτητές και πολίτες. Εκτός των άλλων, τα βιβλία των Λατινικών του λυκείου είναι πεπαλαιωμένα, αφού δεν έχουν αλλάξει στο ελάχιστο εδώ και 40+ χρόνια :hehe:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top