Τι σχολή θα διαλέγατε τώρα;

Θα διαλέγατε άλλη σχολή τώρα;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 73)
  • Ναι.

    Ψήφοι: 22 30.1%
  • Όχι.

    Ψήφοι: 26 35.6%
  • Δεν ειμαι δεινόσαυρος

    Ψήφοι: 25 34.2%

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Η αξία της τετραετούς σχολής πληροφορικής είναι στην καλύτερη dubious.

Αυτά περί υποβάθρου που λες και φάσματος γνώσεως σε έναν τομέα σαν το software engineering μου φαίνονται στην καλύτερη σαν προσωπικά ευχολόγια. Η πραγματικότητα είναι πως κανένας δεν πρόκειται να σε πληρώσει επειδή έχεις ένα ευρύ και αναπόφευκτα ρηχό φάσμα γνώσεων. Χρήματα παίρνεις επειδή έχεις ένα μικρό αλλά εξειδικευμένο φάσμα γνωσεων.

Ας δουμε τώρα το πρόγραμμα σπουδών μιας σχολής πληροφορικής. Τα δύο πρώτα χρόνια είναι γεμάτα με ένα κάρο πρακτικά άχρηστα μαθήματα κατά τη γνώμη μου. Ένα κάρο μαθήματα μαθηματικών, από τα οποία εν τέλει δεν θυμασαι τίποτα απολύτως και το μόνο που σου μένει είναι η εγκεφαλική εξάσκηση. Φυσικές και ηλεκτρονικά που δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης γιατι δεν είσαι ηλεκτρολόγος. Δίκτυα και τηλεπικοινωνιακα μαθήματα που δεν έχουν καμία χρησιμότητα σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με software. ΣΑΕ και λοιπά χαζομαθηματα που πάλι δεν έχουν καμία χρησιμότητα.

Και ας πάμε και σε ανώτερα μαθήματα τώρα.
Οικονομικά και Επιχειρησιακη Ερευνα. Εντελώς άχρηστα πραγματικά για την δουλειά. Μαθαίνεις απλά κάποιους outdated αλγόριθμους για domain specific προβλήματα. Θεωρητικά βάσεων δεδομένων τα οποία δεν θα χρειαστείς ποτέ και πουθενά πάρα μόνο αν κάνεις develop μια νέα βάση δεδομένων πράγμα σχετικά απίθανο. Λογικές, αυτόματα, compilers και ενα κάρο αλλά χαζά που είναι στην καλύτερη απλά brain teasing.

Τα μόνα μαθήματα με ουσιαστική αξία είναι
Αντ προγραμματισμός.
Εργαστήρια σε βάσεις δεδομένων.
Δομές δεδομένων.
Πολυπλοκοτητα Αλγορίθμων.
Ποιότητα λογισμικού.
Εργαστήρια σε Web γλώσσες.
Design patterns (που δεν διδασκονται καν εκτενώς)

Κυριολεκτικά βαριά 10 μαθήματα, τα οποία εντελώς τυχαίως είναι και αυτα που κάνει κάποιος σε ένα Boot Camp.

Το θέμα με το software engineering ειναι πως είναι ένα καθαρά πρακτικό επάγγελμα, και ένα επάγγελμα που μπορεί να μάθει άριστα κάποιος αν έχει απλά ένα pc και μια σύνδεση στο Internet. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια πληθορα online διδακτικού υλικού που κάνει τις διαλέξεις του πανεπιστημίου να μοιάζουν πραγματικά χαμένος χρόνος.

Οσο ένας φοιτητής σχολής αφιερώνει 4 χρόνια για να πάρει μια επιδερμική γνώση σε ένα ευρύ και ρηχό φάσμα αχρήστων γνώσεων ένας απόφοιτος bootcamp έχει τελειώσει την πρακτική του εκπαίδευση στο bootcamp και σε ένα χρόνο είναι προσληψιμος καθως έχει πρακτικές χειροπιαστες γνώσεις. Τα επόμενα 3 χρόνια δουλεύει και μαθαίνει επάνω στην δουλειά hands on πρακτικές γνώσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί καλλιστά να εμβαθύνει θεωρητικά σε κάτι που τον ενδιαφέρει η χρειάζεται για την δουλειά του.

Μόλις ο φοιτητής τελειώσει στα 4 χρόνια με το χαρτί του και 0 πρακτικές γνώσεις ο άλλος είναι senior engineer. Ας μην αναφέρουμε καν την διαφορά χρημάτων του ενός και του άλλου γιατί θα κλάψουμε.

Όλοι όσοι πήγαμε σε σχολές πληροφορικής τα ξέρουμε αυτά που λέω δεν είναι τίποτα κρυφό. Απλά βαυκαλιζομαστε και κανουμε rationalise τις κακές επιλογές μας, μερικοί λόγο άρνησης και μερικοί επειδή δεν μπορούν να συλλάβουν την εναλλακτική πραγματικότητα.

Ο μόνος κυριολεκτικά λόγος να πάει κάποιος σε πληροφορική σήμερα είναι είτε αν θέλει να γίνει ακαδημαϊκός, είτε αν μπει σε μια πάρα πάρα πολύ διασιμη σχολή έτσι ώστε να έχει το μάρκετινγκ του ονόματος.

Όσο περνάνε τα χρόνια στον τομέα αυτό το πανεπιστήμιο θα απαξιώνεται όλο και περισσότερο και λόγο της μη αποτελεσματική δομής και φύσης του αλλά και λόγο της ίδιας της φύσης του επαγγέλματος.

Έχουμε το συνήθειο να βγάζουμε άχρηστα τμήματα βάσει των δουλειών που υπάρχουν ή της διαθεσιμότητας θέσεων των επαγγελμάτων . Ωστόσο ξεχνάμε οτι το πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος προς αποκλειστική υπηρεσία των επιχειρήσεων. Αποτελούν -ή μάλλον για την Ελλάδα,πρέπει να αποτελούν- σημαντικό μέρος αλλά όχι να στηρίζουν τεχνοκρατική εκπαίδευση . Βγάζει διανοούμενους και όχι δούλους. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα απο πολλά μαθήματα που καλύπτουν ευρύ φάσμα επιστημονικών αντικειμένων άσχετα εαν λησμονηθούν ή οχι . Αυτό είναι απαραίτητο δε για να ξέρει ο καθένας με τι θέλει να καταπιαστεί στο μέλλον . Εαν κάποιος το αγνοεί αυτό δεν του έκανε κακό deal το πανεπιστήμιο αλλά όπως λες και ίδιος έκανε κακή επιλογή .

Το σίγουρο είναι οτι δεν έχουν τα ίδια skills αυτοί οι δύο που λες . Άσχετα εαν ενδιέφεραν κάποιον όλα τα μαθήματα ή οχι,αποκτάει κάποιες γνώσεις αυτά τα 4 χρόνια . Οπότε τίποτα δεν είναι σε καμία περίπτωση μάταιο με αυτή την έννοια . Καλλιεργείς σπόρους που ανάλογα με τα ενδιαφέροντα σου θα αναπτύξεις με το καλό οταν πιάσεις δουλειά . Απλά το ποιντ είναι οτι η πλειοψηφία δεν χρειάζεται να πάει πανεπιστήμιο γιατί δεν θα αλλάξουν όλοι το status quo της επιστήμης τους παρά μόνο ελάχιστοι,γιατί εκεί αποσκοπεί στο να αποκτήσεις υπόβαθρο . Απλά κακώς ποτίζουν τα μυαλά των παιδιών οτι όλοι πρέπει να κάνουν κάτι σπουδαίο και μάλιστα οτι αυτό θα γίνει αποκλειστικά μέσω του πανεπιστημίου .

Μου κάνει εντύπωση αλλά έβαλες στον στόχο κάποια μαθήματα που θα κρίνονταν πλήρως απαραίτητα(Μαθηματικά,τηλεπικοινωνίες) . Στο ΣΑΕ συμφωνώ θα έπρεπε να ήταν επιλογής .
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Έχουμε το συνήθειο να βγάζουμε άχρηστα τμήματα βάσει των δουλειών που υπάρχουν ή της διαθεσιμότητας θέσεων των επαγγελμάτων . Ωστόσο ξεχνάμε οτι το πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος προς αποκλειστική υπηρεσία των επιχειρήσεων. Αποτελούν -ή μάλλον για την Ελλάδα,πρέπει να αποτελούν- σημαντικό μέρος αλλά όχι να στηρίζουν τεχνοκρατική εκπαίδευση . Βγάζει διανοούμενους και όχι δούλους. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα απο πολλά μαθήματα που καλύπτουν ευρύ φάσμα επιστημονικών αντικειμένων άσχετα εαν λησμονηθούν ή οχι . Αυτό είναι απαραίτητο δε για να ξέρει ο καθένας με τι θέλει να καταπιαστεί στο μέλλον . Εαν κάποιος το αγνοεί αυτό δεν του έκανε κακό deal το πανεπιστήμιο αλλά όπως λες και ίδιος έκανε κακή επιλογή .

Το σίγουρο είναι οτι δεν έχουν τα ίδια skills αυτοί οι δύο που λες . Άσχετα εαν ενδιέφεραν κάποιον όλα τα μαθήματα ή οχι,αποκτάει κάποιες γνώσεις αυτά τα 4 χρόνια . Οπότε τίποτα δεν είναι σε καμία περίπτωση μάταιο με αυτή την έννοια . Καλλιεργείς σπόρους που ανάλογα με τα ενδιαφέροντα σου θα αναπτύξεις με το καλό οταν πιάσεις δουλειά . Απλά το ποιντ είναι οτι η πλειοψηφία δεν χρειάζεται να πάει πανεπιστήμιο γιατί δεν θα αλλάξουν όλοι το status quo της επιστήμης τους παρά μόνο ελάχιστοι,γιατί εκεί αποσκοπεί στο να αποκτήσεις υπόβαθρο . Απλά κακώς ποτίζουν τα μυαλά των παιδιών οτι όλοι πρέπει να κάνουν κάτι σπουδαίο και μάλιστα οτι αυτό θα γίνει αποκλειστικά μέσω του πανεπιστημίου .

Μου κάνει εντύπωση αλλά έβαλες στον στόχο κάποια μαθήματα που θα κρίνονταν πλήρως απαραίτητα(Μαθηματικά,τηλεπικοινωνίες) . Στο ΣΑΕ συμφωνώ θα έπρεπε να ήταν επιλογής .


Ναι μόνο που κανένα πανεπιστημιο για προφα εις φυσικά λόγους δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση που να λέει ότι εμείς εδώ βγάζουμε διανοουμενοους, προγραμματιστες λένε πως βγάζουν.

Εντάξει τώρα αυτό που ειπες περί διανοούμενων και δούλων ελπίζω να καταλαβαίνεις πως δεν αποτελεί καν επιχείρημα και είναι απλά μια ρητορική ατάκα. Εκτός και αν νομίζεις πως επειδή πέρασες Γραμμική Άλγεβρα είσαι διανοούμενος.


Τα μαθηματικά τα βάζω στα άχρηστα επειδή είναι άχρηστα για τη δουλειά. Μαθηματικά δεν συναντάς πουθενά σε μια νορμάλ software δουλειά πέραν βασικών πραγμάτων. Η αξία συνεπώς των μαθηματικών είναι καθαρά η εγκεφαλική εκγύμναση η οποία αποκτάται πολύ αποδοτικοτετα με το να λύνεις διαφορά δύσκολα προγραμματιστίκα challenges σε competitive programming sites.

Τέλος οι περισσότεροι που πάνε στην πληροφορική και δεν είναι καμένα χαρτιά ξέρουν από πριν τι θέλουν να κάνουν. Software engineering.
 

Ιππολύτη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ιππολύτη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,972 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Ναι μόνο που κανένα πανεπιστημιο για προφα εις φυσικά λόγους δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση που να λέει ότι εμείς εδώ βγάζουμε διανοουμενοους, προγραμματιστες λένε πως βγάζουν.

Εντάξει τώρα αυτό που ειπες περί διανοούμενων και δούλων ελπίζω να καταλαβαίνεις πως δεν αποτελεί καν επιχείρημα και είναι απλά μια ρητορική ατάκα. Εκτός και αν νομίζεις πως επειδή πέρασες Γραμμική Άλγεβρα είσαι διανοούμενος.


Τα μαθηματικά τα βάζω στα άχρηστα επειδή είναι άχρηστα για τη δουλειά. Μαθηματικά δεν συναντάς πουθενά σε μια νορμάλ software δουλειά πέραν βασικών πραγμάτων. Η αξία συνεπώς των μαθηματικών είναι καθαρά η εγκεφαλική εκγύμναση η οποία αποκτάται πολύ αποδοτικοτετα με το να λύνεις διαφορά δύσκολα προγραμματιστίκα challenges σε competitive programming sites.

Τέλος οι περισσότεροι που πάνε στην πληροφορική και δεν είναι καμένα χαρτιά ξέρουν από πριν τι θέλουν να κάνουν. Software engineering.

Εαν υπάρχει πανεπιστήμιο που λεει σε οδηγό σπουδών οτι βγάζει "προγραμματιστές" πάω πάσο .
Ρητορική ατάκα η όχι καμία φορά αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα . Διανοούμενος δεν γίνεσαι επειδή πέρασες την γραμμική άλγεβρα απο την άλλη εαν δεν την περάσεις σίγουρα δεν είναι και κάτι που πρέπει να νιώθεις περήφανος. Όσο ρητορική ατάκα είναι οτι αυτό άλλο τόσο είναι οτι επειδή δεν θα χρειαστείς κάθε μάθημα απο το προπτυχιακό σου αυτό είναι περιττό ή δεν έχει να προσφέρει κάτι. Όπως επίσης σίγουρα δεν έχεις το ίδιο υπόβαθρο γνώσεων με κάποιον που έκανε 6 μήνες μια βασική εκπαίδευση. Δεν διαφωνώ μαζί σου οτι πράγματι μπορεί να συμφέρει,και κατα την άποψη μου για την πλειοψηφία συμφέρει . Αλλά δεν μπορείς να μηδενίζεις τους αποφοίτους πανεπιστημίων ,δεν μπορεί και αυτοί απλά να πέταξαν 4 χρόνια στον κάδο ούτε πως όπως και να το κάνεις δεν απέκτησαν περισσότερες γνώσεις . Σίγουρα έμαθαν πράγματα,το κατα πόσο θα τους βοηθήσουν στην αγορά εργασίας είναι άσχετο .

Οποιοσδήποτε , ξέρει τι θέλει να κάνει πριν μπει στην σχολή έχει περισσότερες πιθανότητες να βρεί τον δρόμο του είναι κάπως αυτονόητο αυτό .
 

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Μα και τα ΔΕΣ έχουν οικονομικά μαθήματα και κατεύθυνση, άρα γιατί έτσι;


Το ΔΕΟΣ αποτελείται κατά 75% από οικονομικής φύσεως μαθήματα.
Τα ΔΕΣ αποτελούνται κυρίως από διιεθνολογικά μαθήματα, με ορισμένα ψήγματα οικονομικών. :/
 

Ιππολύτη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ιππολύτη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,972 μηνύματα.
Το ΔΕΟΣ αποτελείται κατά 75% από οικονομικής φύσεως μαθήματα.
Τα ΔΕΣ αποτελούνται κυρίως από διιεθνολογικά μαθήματα, με ορισμένα ψήγματα οικονομικών. :/


Η αλήθεια είναι πως σχολή του ΟΠΑ είναι το ΔΕΟΣ, οπότε δεν είναι και τόσο μεγάλη έκπληξη. Σκέφτηκες αυτά τα 2 χρόνια μήπως έκανες 10% για παπει ή Πάντειο που, αν δεν απατώμαι, έχουν έστω λιγότερα οικονομικά;
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εαν υπάρχει πανεπιστήμιο που λεει σε οδηγό σπουδών οτι βγάζει "προγραμματιστές" πάω πάσο .
Ρητορική ατάκα η όχι καμία φορά αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα . Διανοούμενος δεν γίνεσαι επειδή πέρασες την γραμμική άλγεβρα απο την άλλη εαν δεν την περάσεις σίγουρα δεν είναι και κάτι που πρέπει να νιώθεις περήφανος. Όσο ρητορική ατάκα είναι οτι αυτό άλλο τόσο είναι οτι επειδή δεν θα χρειαστείς κάθε μάθημα απο το προπτυχιακό σου αυτό είναι περιττό ή δεν έχει να προσφέρει κάτι. Όπως επίσης σίγουρα δεν έχεις το ίδιο υπόβαθρο γνώσεων με κάποιον που έκανε 6 μήνες μια βασική εκπαίδευση. Δεν διαφωνώ μαζί σου οτι πράγματι μπορεί να συμφέρει,και κατα την άποψη μου για την πλειοψηφία συμφέρει . Αλλά δεν μπορείς να μηδενίζεις τους αποφοίτους πανεπιστημίων ,δεν μπορεί και αυτοί απλά να πέταξαν 4 χρόνια στον κάδο ούτε πως όπως και να το κάνεις δεν απέκτησαν περισσότερες γνώσεις . Σίγουρα έμαθαν πράγματα,το κατα πόσο θα τους βοηθήσουν στην αγορά εργασίας είναι άσχετο .

Οποιοσδήποτε , ξέρει τι θέλει να κάνει πριν μπει στην σχολή έχει περισσότερες πιθανότητες να βρεί τον δρόμο του είναι κάπως αυτονόητο αυτό .


Δεν μηδενισα την αξία της σχολής, ούτε είπα πως δεν έχει να διδάξει τίποτα. Την έκρινα ως προς αυτά που προσφέρει σε έναν εν δυνάμει προγραμματιστη σε αντιδιαστολή με τα όσα απαιτεί σε χρόνο και χρήμα και είπα πως εν τέλει δεν αξίζει αν ο στόχος σου είναι οι γνώσεις και η είσοδος στην αγορά αποτελεσματικά.

Για το θεωρητικό υπόβαθρο που λες θα αντιπαράθεση την προσωπική μου υποκειμενική εμπειρία. Οποίο θεωρητικό υπόβαθρο έχω χτίσει μέχρι στιγμής στον προγραμματισμό, το έχω χτίσει με την εξής μέθοδο. Αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα, βρίσκω μια πρακτική λύση και στην συνέχεια θέλοντας να βελτιώσω αυτό που έφτιαξα ξεκινάω να διαβάζω την θεωρία πίσω από το πρόβλημα υπό το πρίσμα πως πρέπει πάντα να είμαι καλός σε αυτό που κάνω γιατί έτσι είμαι εγώ και αυτό θέλω. Έτσι έχω περάσει πολλά βραδιά να διαβάζω effective java, android documentations, αλγόριθμους κτλ.

Το να κάτσω έτσι στο ξερό να διαβάσω θεωρία πάνω σε ένα Χ θέμα όπως γίνεται σε μια τάξη πανεπιστημίου το βρίσκω αφόρητα βαρετό και χάσιμο χρόνου. Ιδιαίτερα δε όταν μπαίνει και στη μέση ο παράγοντας εξέταση καταντάει καταναγκαστικη εργασία και το απεχθάνομαι.

Τώρα περί γενικων ερεθισματων που σου δίνει η σχολή ε οκ τι να πω, απόψεις είναι αυτές. Εγώ είμαι περίεργο άτομο εκ φύσεως και η σχολή πολύ λίγα νέα ερεθίσματα μου έδωσε τα οποία δεν γνώριζα από πριν.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Εμένα πάντως τα μαθήματα επιλογής (Distributed Systems, Data Mining, Numerical Analysis, μεταξύ άλλων) που πήρα από το τμήμα Πληροφορικής της ΑΣΟΕΕ με βοήθησαν τρομερά σε αυτό που ήθελα να κάνω στην συνέχεια. Και εκτός των γνώσεων καθε αυτών, βρήκα την ανάθεση ομαδικών projects που υπάρχει στο τμήμα Πληροφορικής έναν καλό τρόπο εκμάθησης του πως να δουλεύεις ως ομάδα, απαραίτητο σε κάθε σοβαρό περιβάλλον εργασίας.

Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρότεινα ποτέ σε έναν 18χρονο να προτιμήσει bootcamp + self-learning αντί μιας σχολής. Είναι μια επιλογή με πολύ μεγαλύτερο ρίσκο για πολλούς λόγους. Για κάθε έναν που πέτυχε ως πληροφορικάριος χωρίς τυπική εκπαίδευση υπάρχουν άλλοι χίλιοι που απλά χάλασαν άπλετο χρόνο και χρήμα χωρίς επιστροφή.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Ναι μόνο που κανένα πανεπιστημιο για προφα εις φυσικά λόγους δεν έβγαλε καμία ανακοίνωση που να λέει ότι εμείς εδώ βγάζουμε διανοουμενοους, προγραμματιστες λένε πως βγάζουν.

Εντάξει τώρα αυτό που ειπες περί διανοούμενων και δούλων ελπίζω να καταλαβαίνεις πως δεν αποτελεί καν επιχείρημα και είναι απλά μια ρητορική ατάκα. Εκτός και αν νομίζεις πως επειδή πέρασες Γραμμική Άλγεβρα είσαι διανοούμενος.


Τα μαθηματικά τα βάζω στα άχρηστα επειδή είναι άχρηστα για τη δουλειά. Μαθηματικά δεν συναντάς πουθενά σε μια νορμάλ software δουλειά πέραν βασικών πραγμάτων. Η αξία συνεπώς των μαθηματικών είναι καθαρά η εγκεφαλική εκγύμναση η οποία αποκτάται πολύ αποδοτικοτετα με το να λύνεις διαφορά δύσκολα προγραμματιστίκα challenges σε competitive programming sites.

Τέλος οι περισσότεροι που πάνε στην πληροφορική και δεν είναι καμένα χαρτιά ξέρουν από πριν τι θέλουν να κάνουν. Software engineering.


Θα συμφωνήσω με τον @Samael στο ότι δεν πάει κανείς σε ένα πανεπιστήμιο μόνο για να πάρει την εξειδικευμένη κατάρτιση που χρειάζεται για τη δουλειά του. Το πανεπιστήμιο οφείλει να σου δώσει γνώσεις υποβάθρου και όχι απλά να σε κάνει αυτό που η πλειοψηφία θέλει να γίνει (software engineer, όπως λες). Σε τελική ανάλυση, δε γίνεται να θεωρείς ως σημαντικό μάθημα την «υπολογιστική/αλγοριθμική πολυπλοκότητα» και να μην αναγνωρίζεις τα μαθηματικά που χρειάζεσαι για να την καταλάβεις.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη «γυμναστική» που κάνεις στα μαθηματικά, είναι τελείως διαφορετική με αυτήν που κάνεις επιλύοντας προβλήματα. Επιλύοντας ένα τυπικό πρόβλημα δρας πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο, λίγο έως πολύ συγκεκριμένο, ενώ σε ένα μαθηματικό πρόβλημα καλείσαι να αναπτύξεις την αφαιρετική σου σκέψη καθώς και την ικανότητα που έχεις να γενικεύεις ή όχι συμπεράσματα κ.λπ.. Προφανώς δεν είσαι διανοούμενος/η αν περάσεις γραμμική άλγεβρα, αλλά δε μπορώ να βρω κανένα μάθημα που αν το περάσεις καθίστασαι αυτόματα διανοούμενος/η.

Τέλος, από τα μαθήματα που ανέφερες ως περιττά, τα αυτόματα, η λογική και οι τυπικές γλώσσες (θεωρία υπολογισμού, συνοπτικά), δεν είναι καθόλου περιττά. Είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα μαθηματικής αφαίρεσης για έναν πληροφορικάριο, μιας και πιάνει τα βασικά μοντέλα υπολογισμού και τα θεμελιώνει σε ένα καθαρά αυστηρό και μαθηματικό επίπεδο (άλλωστε, την αλγοριθμική πολυπλοκότητα υπό ποιο πρίσμα τη βλέπουμε; ). Άσε που η (πρωτοτάξια) λογική είναι κομβικής σημασίας στην τεχνητή νοημοσύνη (δεν αναφέρομαι στο machine learning, αλλά σε χώρους που σχετίζονται με reasoning/inference κ.λπ.). Οπότε, για όσους/ες στοχεύουν εκεί, είναι πολύ σημαντικά μαθήματα (και το AI στις μέρες μας ανοίγει, ως κλάδος).
 

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Η αλήθεια είναι πως σχολή του ΟΠΑ είναι το ΔΕΟΣ, οπότε δεν είναι και τόσο μεγάλη έκπληξη. Σκέφτηκες αυτά τα 2 χρόνια μήπως έκανες 10% για παπει ή Πάντειο που, αν δεν απατώμαι, έχουν έστω λιγότερα οικονομικά;


Το είχα σκεφτεί, αλλά αποφάσισα πως όχι, καθώς στο 3ο και 4ο έτος έχουμε αρκετά διεθνολογικά μαθήματα λόγω κατεύθυνσης. Επίσης, ένα πτυχίο με οικονομικό υπόβαθρο ποτέ δεν πάει χαμένο.
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το είχα σκεφτεί, αλλά αποφάσισα πως όχι, καθώς στο 3ο και 4ο έτος έχουμε αρκετά διεθνολογικά μαθήματα λόγω κατεύθυνσης. Επίσης, ένα πτυχίο με οικονομικό υπόβαθρο ποτέ δεν πάει χαμένο.


Πίστεψέ με αγαπητέ μια χαρά είσαι εκεί που βρίσκεσαι!΄Εχοντας το "γερό" background της σχολής σου, ψάχνεις μετά για ένα μεταπτυχιακό έτσι ακριβώς όπως το θέλεις! Σωστότατη επιλογή!
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εμένα πάντως τα μαθήματα επιλογής (Distributed Systems, Data Mining, Numerical Analysis, μεταξύ άλλων) που πήρα από το τμήμα Πληροφορικής της ΑΣΟΕΕ με βοήθησαν τρομερά σε αυτό που ήθελα να κάνω στην συνέχεια. Και εκτός των γνώσεων καθε αυτών, βρήκα την ανάθεση ομαδικών projects που υπάρχει στο τμήμα Πληροφορικής έναν καλό τρόπο εκμάθησης του πως να δουλεύεις ως ομάδα, απαραίτητο σε κάθε σοβαρό περιβάλλον εργασίας.

Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρότεινα ποτέ σε έναν 18χρονο να προτιμήσει bootcamp + self-learning αντί μιας σχολής. Είναι μια επιλογή με πολύ μεγαλύτερο ρίσκο για πολλούς λόγους. Για κάθε έναν που πέτυχε ως πληροφορικάριος χωρίς τυπική εκπαίδευση υπάρχουν άλλοι χίλιοι που απλά χάλασαν άπλετο χρόνο και χρήμα χωρίς επιστροφή.

Οι αναλογίες 1000 προς 1 από που προκύπτουν? Τους εκατοντάδες εντελώς άσχετους απόφοιτους πληροφορικής που βγαίνουν κάθε χρόνο τους μετράμε ή όχι? Αυτοί χάλασαν άπλετο χρόνο και χρήμα χωρίς επιστροφή?

Θα συμφωνήσω με τον @Samael στο ότι δεν πάει κανείς σε ένα πανεπιστήμιο μόνο για να πάρει την εξειδικευμένη κατάρτιση που χρειάζεται για τη δουλειά του. Το πανεπιστήμιο οφείλει να σου δώσει γνώσεις υποβάθρου και όχι απλά να σε κάνει αυτό που η πλειοψηφία θέλει να γίνει (software engineer, όπως λες). Σε τελική ανάλυση, δε γίνεται να θεωρείς ως σημαντικό μάθημα την «υπολογιστική/αλγοριθμική πολυπλοκότητα» και να μην αναγνωρίζεις τα μαθηματικά που χρειάζεσαι για να την καταλάβεις.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη «γυμναστική» που κάνεις στα μαθηματικά, είναι τελείως διαφορετική με αυτήν που κάνεις επιλύοντας προβλήματα. Επιλύοντας ένα τυπικό πρόβλημα δρας πάντα μέσα σε ένα πλαίσιο, λίγο έως πολύ συγκεκριμένο, ενώ σε ένα μαθηματικό πρόβλημα καλείσαι να αναπτύξεις την αφαιρετική σου σκέψη καθώς και την ικανότητα που έχεις να γενικεύεις ή όχι συμπεράσματα κ.λπ.. Προφανώς δεν είσαι διανοούμενος/η αν περάσεις γραμμική άλγεβρα, αλλά δε μπορώ να βρω κανένα μάθημα που αν το περάσεις καθίστασαι αυτόματα διανοούμενος/η.

Τέλος, από τα μαθήματα που ανέφερες ως περιττά, τα αυτόματα, η λογική και οι τυπικές γλώσσες (θεωρία υπολογισμού, συνοπτικά), δεν είναι καθόλου περιττά. Είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα μαθηματικής αφαίρεσης για έναν πληροφορικάριο, μιας και πιάνει τα βασικά μοντέλα υπολογισμού και τα θεμελιώνει σε ένα καθαρά αυστηρό και μαθηματικό επίπεδο (άλλωστε, την αλγοριθμική πολυπλοκότητα υπό ποιο πρίσμα τη βλέπουμε; ). Άσε που η (πρωτοτάξια) λογική είναι κομβικής σημασίας στην τεχνητή νοημοσύνη (δεν αναφέρομαι στο machine learning, αλλά σε χώρους που σχετίζονται με reasoning/inference κ.λπ.). Οπότε, για όσους/ες στοχεύουν εκεί, είναι πολύ σημαντικά μαθήματα (και το AI στις μέρες μας ανοίγει, ως κλάδος).

Προσπάθησε όλα αυτά που έγραψες να τα ποσοτικοποιήσεις οικονομικά ως αξίες, αφαίρεσε από αυτά τα χρήματα που ξόδεψες για να σπουδάσεις και αφαίρεσε και το κόστος ευκαιρίας δηλαδή τα χρήματα που θα έβγαζες αν δούλευες ως προγραμματιστής αντί να σπουδάζεις. Προσπάθησε να το κάνεις όλο αυτό περιορίζοντας το προσωπικό σου bias υπέρ της σχολής και δες το αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται να μου το πεις, απλά κοίτα το για εσένα.



Τροφή για σκέψη: Τι ακριβώς εμποδίζει έναν software engineer χωρίς "θεωρητικό υπόβαθρο" σχολής να κάτσει ένα ΣΚ στην πολυθρόνα του και να παρακολουθήσει εντελώς δωρεάν όλα τα μαθήματα περί compilers, ανώτερων μαθηματικών κτλ κτλ του ΕΑΠ ή του ΜΙΤ?
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Οι αναλογίες 1000 προς 1 από που προκύπτουν? Τους εκατοντάδες εντελώς άσχετους απόφοιτους πληροφορικής που βγαίνουν κάθε χρόνο τους μετράμε ή όχι? Αυτοί χάλασαν άπλετο χρόνο και χρήμα χωρίς επιστροφή?



Προσπάθησε όλα αυτά που έγραψες να τα ποσοτικοποιήσεις οικονομικά ως αξίες, αφαίρεσε από αυτά τα χρήματα που ξόδεψες για να σπουδάσεις και αφαίρεσε και το κόστος ευκαιρίας δηλαδή τα χρήματα που θα έβγαζες αν δούλευες ως προγραμματιστής αντί να σπουδάζεις. Προσπάθησε να το κάνεις όλο αυτό περιορίζοντας το προσωπικό σου bias υπέρ της σχολής και δες το αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται να μου το πεις, απλά κοίτα το για εσένα.



Τροφή για σκέψη: Τι ακριβώς εμποδίζει έναν software engineer χωρίς "θεωρητικό υπόβαθρο" σχολής να κάτσει ένα ΣΚ στην πολυθρόνα του και να παρακολουθήσει εντελώς δωρεάν όλα τα μαθήματα περί compilers, ανώτερων μαθηματικών κτλ κτλ του ΕΑΠ ή του ΜΙΤ?

Hack3r αυτό που εγώ αντιλαμβάνομαι είναι οτι σαν φοιτητής ήσουν σε μεγάλο βαθμό αυτοδίδακτος,πιθανώς διάβαζες 1 και ήσουν ήδη στο 2 ή προέβλεπες οτι υπήρχε και ήξερες πως να το ψάξεις . Δυστυχώς δεν συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους αυτό . Ο καθένας έχει διαφορετικό τρόπο εκμάθησης . Π.χ. για εμένα είναι πολύ σημαντικό πρωτού αρχίσω να μαθαίνω το οτιδήποτε να το εντάξω σε ένα γενικότερο πλαίσιο για να ξέρω που είμαι και που πάω . Έπειτα να ψάχνω απτά παραδείγματα εφαρμογών και να γυρίζω πάλι στην θεωρία για να θεμελιώσω πρακτικά τον αρχικά γενικό ορισμό/θεωρία. Ψέματα δεν λες στο internet υπάρχει πλούσιο υλικό σε διαλέξεις απο σχεδόν τα πάντα, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν και οι αντίστοιχες κοινότητες που συμμετέχουν έμπειροι επαγγελματίες ή ακαδημαϊκοί .

Το software engineer είναι πράγματι απο μόνο του επάγγελμα πολύ ιδιαίτερης φύσεως διότι κάποιος μπορεί να το μάθει και απο το σπίτι του,αρκεί να έχει την όρεξη να ψαχτεί και να έχει επαφές με ανθρώπους που έχουν εμπειρία . Η σχολή όμως έχει επίσης κάποια θετικά όπως το οτι δικτυώνεσαι και απο εκεί,έχεις διάφορα προγράμματα στυλ Erasmus,μπορείς να λάβεις υποτροφίες,να έχεις άμεσες επαφές με ορισμένους ακαδημαικούς που η έρευνα τους σε ενδιαφέρει,να κάνεις φίλους κτλπ .

Εαν αντιλαμβάνομαι καλά,έχεις ήδη βγάλει μια σχολή,πληροφορικής(; ) .
Δεν αμφιβάλλω οτι κάποια πράγματα έρχονται άμεσα απο την εμπειρία σου,απο την περίοδο που ήσουν φοιτητής ως εργαζόμενος τώρα, και αυτό είναι πολύτιμο για πολλά παιδιά που κατευθύνονται στην ίδια ευθεία με εσένα . Επομένως ρωτάω, δεν θα ήταν δυνατό κάποιος να έτρεχε την σχολή του και παράλληλα να έβγαζε και αυτή την 6μηνη εκπαίδευση ώστε να βρει μια side job ; Σίγουρα εαν επιλέξει για τον α ή β λόγο να σπουδάσει τα έξοδα είναι εκεί,επομένως θα ήταν καλό με κάθε τρόπο να συνεφέρει σε αυτά για να μην βαραίνει αποκλειστικά τους γονείς του .
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Οι αναλογίες 1000 προς 1 από που προκύπτουν? Τους εκατοντάδες εντελώς άσχετους απόφοιτους πληροφορικής που βγαίνουν κάθε χρόνο τους μετράμε ή όχι? Αυτοί χάλασαν άπλετο χρόνο και χρήμα χωρίς επιστροφή?

Ναι έχασαν, όχι χωρίς επιστροφή όμως. Αυτοί έχουν την ασφάλεια του πτυχίου. Καθώς και την ασφάλεια της παρεχόμενης πρακτικής και της δικτύωσης, καθώς και άτομα να τους οδηγήσουν αν θελήσουν να ασχοληθούν σοβαρά. Υπάρχουν τόσοι μα τόσοι απόφοιτοι πληροφορικής που ίσα ίσα που ξέραν τα βασικά και παρ' όλα αυτά βρήκαν αξιοπρεπείς δουλειές (και μετά εφόσον έχεις την εμπειρία ποιος νοιάζεται για το τι έκανες πριν).

Ακόμα και στην Αμερική που τα δίδακτρα είναι πανάκριβα ο ανταγωνισμός για τις σχολές Computer Science είναι στο θεό. Και κάποιος που θα ναι Ελλάδα δε θα εκμεταλλευτεί την δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ειδικά για σχολές που έχουν άμεση συσχέτιση με την αγορά εργασίας?
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επομένως ρωτάω, δεν θα ήταν δυνατό κάποιος να έτρεχε την σχολή του και παράλληλα να έβγαζε και αυτή την 6μηνη εκπαίδευση ώστε να βρει μια side job ; Σίγουρα εαν επιλέξει για τον α ή β λόγο να σπουδάσει τα έξοδα είναι εκεί,επομένως θα ήταν καλό με κάθε τρόπο να συνεφέρει σε αυτά για να μην βαραίνει αποκλειστικά τους γονείς του .


Αυτό είναι πρακτικά αδύνατον εκτός και αν αποφασίσεις να μείνεις πίσω στην σχολή για τον απλούστατο λόγο πως δεν υπάρχει αρκετός χρόνος. Τα bootcamps απ'όσο ξέρω είναι ένα 6μηνο στο οποίο έχεις 8ωρα μαθήματα κάθε μέρα και απαιτεί και έξτρα καθημερινή ενασχόληση από το σπίτι επειδή είναι ακριβώς intense learning experience, έχει ομαδικά και ατομικά projects κ.ο.κ.
Δεν είναι κάτι στο οποίο πας χαλαρά, ούτε κάτι στο οποίο πας part time.


Για το side job που λες, πέραν από κάποιες freelance μικροδουλιές τύπου fiverr δεν βλέπω πως μπορεί να κάνει κάτι ένας φοιτητής πληροφορικής. Πέραν του ότι στα 2 πρώτα χρόνια της σχολής δεν μπορείς να κάνεις τίποτα σε επαγγελματικό επίπεδο (ούτε καν σε ερασιτεχνικό με τις γνώσεις τις σχολής) καθώς το μόνο που ξέρεις είναι τα απολύτως βασικά της C και Java, με τα οποία αν θες πας να βρεις δουλειά που πληρώνει θα γελάνε και οι πέτρες, έχεις πάλι το πρόβλημα χρόνου.

Η δουλειά έχει ωράρια, deadlines και υποχρεώσεις και το ίδιο και η σχολή και δεν ζούμε και σε μια οικονομία που έχει εκατομμύρια δουλειές και σε παρακαλάνε. Όποιος θέλει να είναι σωστός στην σχολή του και να αποκομίσει το μάξιμουμ έχει ήδη πολύ φόρτο εργασίας με μόνη εξαίρεση ίσως τα καλοκαίρια όπου είτε θες να χαλαρώσεις και να ξεκομπλάρεις ή μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να μπεις σε προγράμματα όπως το Google Summer of Code, τα οποία είναι μεν εξαιρετικά και τα προτείνω σε όλους, αλλά αναμφίβολα απευθύνονται πρακτικά στην ελίτ των φοιτητών, καθώς ειλικρινά δεν βλέπω πως ο μέσος φοιτητής που είναι συνηθισμένος στην διαδικασία παράδοση από τον καθηγητή -> ασκήσεις σε sandbox περιβάλλον τάξης -> γραπτή εξέταση, θα μπορέσει να μπει σε ένα περιβάλλον open source λογισμικού, με μηδαμινά tutorials, να πρέπει να διαβάσει και να κατανοήσει χιλιάδες γραμμές κώδικα για να μπορέσει να κάνει κάποιο ουσιαστικό contribute ώστε να πληρωθεί από τη google.

Η σχολή πληροφορικής σίγουρα είναι μια καλή λύση για τον μέσο 18αρη που είναι ψιλοτεμπελάκος, ψιλοανώριμος και δεν ξέρει και τι ακριβώς θέλει, καθώς του δίνει 4 χρόνια να ωιρμάσει ενώ τον κρατά σε ένα περιβάλλον σχετικό με το αντικείμενο, αλλά κάποιος που ανήκει στην ελίτ των φοιτητών, δηλαδή εργατικός, έχει ικανότητες να ερευνά και να διδάσκεται μόνος του, περνά όλα τα μαθήματα στην ώρα τους, δεν τεμπελιάζει κτλ κατά τη γνώμη χάνει τον καιρό του σε μια σχολή πληροφορικής αν δεν θέλει να γίνει ακαδημαϊκός, ιδιαίτερα δε αν δεν είναι 18.



Ναι έχασαν, όχι χωρίς επιστροφή όμως. Αυτοί έχουν την ασφάλεια του πτυχίου.


Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω.

Αν βρίσκεις την πραγματικότητα διασκεδαστική, be my guest.

Πριν 4 χρόνια δούλευα στο HR μεγάλης εταιρίας και είχαμε εντολή να προωθούμε στους hiring managers για internships μόνο άτομα από μεγάλα πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ, ΑΣΟΕΕ, ΠΑΠΕΙ, ΑΠΘ, Κρήτης, Πάτρας). Πολλοί που μπαίνανε από αυτούς δεν ήξεραν ούτε τα βασικά, όμως σιγά σιγά η εμπειρία μαθαίνει την δουλειά ακόμα και στους πιο άσχετους. Ότι μαθαίνεις σε ένα bootcamp σε 6 μήνες που θα το χρυσοπληρώσεις, το μαθαίνεις σε μια πρακτική στο δίμηνο.

Καλά να μην μιλήσω καν για senior θέσεις. Ούτε που κοιταζόταν η αίτηση σου χωρίς πτυχίο top σχολής, εκτός και αν είχες κάνει απίστευτους παπάδες σε personal projects και σε προηγούμενα εργασιακά περιβάλλοντα
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Προσπάθησε όλα αυτά που έγραψες να τα ποσοτικοποιήσεις οικονομικά ως αξίες, αφαίρεσε από αυτά τα χρήματα που ξόδεψες για να σπουδάσεις και αφαίρεσε και το κόστος ευκαιρίας δηλαδή τα χρήματα που θα έβγαζες αν δούλευες ως προγραμματιστής αντί να σπουδάζεις. Προσπάθησε να το κάνεις όλο αυτό περιορίζοντας το προσωπικό σου bias υπέρ της σχολής και δες το αποτέλεσμα. Δεν χρειάζεται να μου το πεις, απλά κοίτα το για εσένα.



Τροφή για σκέψη: Τι ακριβώς εμποδίζει έναν software engineer χωρίς "θεωρητικό υπόβαθρο" σχολής να κάτσει ένα ΣΚ στην πολυθρόνα του και να παρακολουθήσει εντελώς δωρεάν όλα τα μαθήματα περί compilers, ανώτερων μαθηματικών κτλ κτλ του ΕΑΠ ή του ΜΙΤ?

Αν βλέπεις την εκπαίδευση μόνο από τη σκοπιά της επαεγγλματικής κατάρτισης, τότε, προφανώς, δεν αξίζει να ασχοληθείς καθόλου με το υπόβαθρο (πραγματικά, πουθενά στη δουλειά σου ως software engineer δε θα χρειαστείς ΠΚΛ ή βαθύτερη ανάλυση ή ό,τι άλλο «μη εφαρμοσμένο»). Αλλά, προσωπικά, δε βλέπω την τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο ως ένα παράθυρο προς την αγορά εργασίας. Είναι και αυτό αλλά μπορεί να γίνει και πολλά άλλα. Οπότε, το να προτιμήσεις το bootcamp και να θέσεις ως πρώτο και κύριο στόχο τα χρήματα που θα πάρεις είναι αυτό που, στην προκειμένη, βρίσκεται πίσω από την ανάλυσή σου.

Προφανώς, αν δεχθείς ότι ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, ποσοτοκοποιήσεις τα οφέλη που έχεις από κάθε κατάσταση κ.λπ., ειδικά για τη δουλειά του software engineer ισχύουν σχεδόν όσα λες. Μόνο που θεωρώ ότι είναι μία από τις ακραίες καταστάσεις και δεν είναι κάτι που γενικεύεται εύκολα (άλλωστε, το αναγνωρίζεις κι εσύ ότι δε γίνεται αυτό να ισχύει για τον «μέσο» φοιτητή). Οπότε, δεν ξέρω αν είναι εναλλακτική για όλους.

Στο δεύτερο σκέλος, προφανώς δεν εμποδίζει τίποτα έναν software engineer χωρίς θεωρητικό υπόβαθρο (χωρίς εισαγωγικά· αναφέρομαι στα ζητήματα που έθιξα προηγουμένως) να ξεκινήσει να διαβάζει αυτόνομα, εκτός ίσως από το γεγονός ότι το «ΣΚ» είναι απλώς σχήμα λόγου. Δεν είναι εφικτό (εκτός αν μιλάμε για τον Tarski, τον Church, τον Turing και τα άλλα «παιδιά»), να «χωνέψεις» όλη την ΠΚΛ ή τη θεωρία υπολογισμού (DFA, NFA, CFG, μηχανές Turing) σε ένα Σαββατοκύριακο. Γενικά, καλώς ή κακώς, τα μαθηματικά θέλουν τον χρόνο τους για να χωνευτούν, και το ακαδημαϊκό περιβάλλον, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στον προσφέρει αυτόν τον χρόνο, ακόμα και στην Ελλάδα. Οπότε, μπορείς να τα διαβάσεις μόνος σου, όποτε θες, αλλά όχι τόσο εύκολα όσο θα μάθαινες python, για παράδειγμα.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν βρίσκεις την πραγματικότητα διασκεδαστική, be my guest.

Πριν 4 χρόνια δούλευα στο HR μεγάλης εταιρίας και είχαμε εντολή να προωθούμε στους hiring managers για internships μόνο άτομα από μεγάλα πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ, ΑΣΟΕΕ, ΠΑΠΕΙ, ΑΠΘ, Κρήτης, Πάτρας). Πολλοί που μπαίνανε από αυτούς δεν ήξεραν ούτε τα βασικά, όμως σιγά σιγά η εμπειρία μαθαίνει την δουλειά ακόμα και στους πιο άσχετους. Ότι μαθαίνεις σε ένα bootcamp σε 6 μήνες που θα το χρυσοπληρώσεις, το μαθαίνεις σε μια πρακτική στο δίμηνο.

Καλά να μην μιλήσω καν για senior θέσεις. Ούτε που κοιταζόταν η αίτηση σου χωρίς πτυχίο top σχολής, εκτός και αν είχες κάνει απίστευτους παπάδες σε personal projects και σε προηγούμενα εργασιακά περιβάλλοντα


Ακριβώς. Και αυτό το έγραψα και στο αρχικό μου ποστ. Η σχολή αξίζει μόνο αν μπεις σε μεγάλο διάσημο πανεπιστήμιο. Αυτό ξέρεις για πιο λόγο γίνεται? Δεν γίνεται επειδή εκεί παίρνεις τρελές γνώσεις και θεωρητικό υπόβαθρο. Γίνεται επειδή για να μπεις εκεί πρέπει να γράψεις 17000+ στις πανελλαδικές οι οποίες λειτουργούν σαν ένα proxy IQ test καθώς αν έχεις γράψει 17000+ σίγουρα έχεις ένα επίπεδο νοημοσύνης που σου επιτρέπει να αποκτήσεις γνώσεις ακόμη και πάνω στη δουλειά χωρίς σοβαρή επίβλεψη. Και η τραγική ειρωνεία της υπόθεσης είναι πως το κάνεις IQ τεστ σε μια συνέντευξη είναι παράνομο διότι θεωρείται ρατσιστικό.


Το να λες όμως στον τύπο που μπαίνει στο ΤΕΙ Σερρών πως έκανε την σωστή επιλογή και τα επόμενα 4 χρόνια θα είναι well spent είναι απάτη.




Προφανώς, αν δεχθείς ότι ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, ποσοτοκοποιήσεις τα οφέλη που έχεις από κάθε κατάσταση κ.λπ., ειδικά για τη δουλειά του software engineer ισχύουν σχεδόν όσα λες. Μόνο που θεωρώ ότι είναι μία από τις ακραίες καταστάσεις και δεν είναι κάτι που γενικεύεται εύκολα (άλλωστε, το αναγνωρίζεις κι εσύ ότι δε γίνεται αυτό να ισχύει για τον «μέσο» φοιτητή). Οπότε, δεν ξέρω αν είναι εναλλακτική για όλους.


Ναι σίγουρα δεν είναι για όλους τους φοιτητές μια καλή λύση το bootcamp. Απλά τις περισσότερες φορές απαξιώνεται εντελώς με αποτέλεσμα να μην το σκέφτονται σαν πιθανή λύση ακόμη και αυτοί για τους οποίος θα είχε αξία.




Όσα γράφεις περί ευρύτερης μάθησης μέσο των σχολών δεν θα τα κρίνω, διότι αναγνωρίζω πως στο θέμα έχω τρομερό bias καθώς από πολύ μικρός ήμουν άτομο που σιχαινόταν την μάθηση μέσο της ιδρυματοποίησης.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Όσα γράφεις περί ευρύτερης μάθησης μέσο των σχολών δεν θα τα κρίνω, διότι αναγνωρίζω πως στο θέμα έχω τρομερό bias καθώς από πολύ μικρός ήμουν άτομο που σιχαινόταν την μάθηση μέσο της ιδρυματοποίησης.


Σε τιμά αυτό που λες και μπράβο σου! Να σου πω την αλήθεια, κι εγώ τη σχολή διαβάζοντας μόνος την έβγαλα, κυρίως, αλλά ακριβώς επειδή οι έννοιες που χειρίζεται κανείς στα μαθηματικά είναι αρκετά αφηρημένες από ένα σημείο και μετά, έχεις την ανάγκη να συζητήσεις με κάποιον άνθρωπο για αυτές. Όσο καλογραμμένο και να είναι ένα σύγγραμμα (π.χ. Sipser ή Enderton) όσο καλογυρισμένο αν είναι ένα βίντεο στο youtube (π.χ. Grant Sanderson), όσο καλή κι αν είναι μία βιντεοδιάλεξη (π.χ. Feynman lectures, σε άλλο κλάδο, βέβαια), θες να κάνεις μία κουβέντα και αυτή την ευκαιρία στη δίνει το πανεπιστήμιο. Βέβαια, θα μου πεις,θα μπεις σε μία σχολή για 10 συζητήσεις που μπορεί να χρειαστείς; Αυτό είναι όντως καθαρά προσωπική απόφαση.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Ακριβώς. Και αυτό το έγραψα και στο αρχικό μου ποστ. Η σχολή αξίζει μόνο αν μπεις σε μεγάλο διάσημο πανεπιστήμιο. Αυτό ξέρεις για πιο λόγο γίνεται? Δεν γίνεται επειδή εκεί παίρνεις τρελές γνώσεις και θεωρητικό υπόβαθρο. Γίνεται επειδή για να μπεις εκεί πρέπει να γράψεις 17000+ στις πανελλαδικές οι οποίες λειτουργούν σαν ένα proxy IQ test καθώς αν έχεις γράψει 17000+ σίγουρα έχεις ένα επίπεδο νοημοσύνης που σου επιτρέπει να αποκτήσεις γνώσεις ακόμη και πάνω στη δουλειά χωρίς σοβαρή επίβλεψη. Και η τραγική ειρωνεία της υπόθεσης είναι πως το κάνεις IQ τεστ σε μια συνέντευξη είναι παράνομο διότι θεωρείται ρατσιστικό.


Το να λες όμως στον τύπο που μπαίνει στο ΤΕΙ Σερρών πως έκανε την σωστή επιλογή και τα επόμενα 4 χρόνια θα είναι well spent είναι απάτη.

Προφανώς και οι δικτυώσεις και η εξασφαλισμένη πρακτική είναι ένας μεγάλος λόγος για να μπεις στο πανεπιστήμιο, από την αρχή της κουβέντας το λέω αυτό. Με self-learning είσαι εξ' ολοκλήρου μόνος σου, για αυτό και είπα πως αυτός ο δρόμος είναι τεράστιο ρίσκο.

Τώρα όσον αφορά τους καθηγητές και επίπεδο σπουδών εγώ θεωρώ πως έχουν πολλά να σου προσφέρουν, αν ξέρεις τι ζητάς και παίρνεις. Αρκετοί καθηγητές μου με είχαν βοηθήσει πολλές φορές όταν είχα κολλήσει σε προσωπικά projects (που έκανα για μένα και όχι για το πανεπιστήμιο) ή όταν είχα μια αβέβαιη κατανόηση πραγμάτων που μάθαινα από το διαδίκτυο. Τώρα αν περιμένει κάποιος να κάτσουν να τον παρακαλάνε να διαβάσει ή να κρέμονται από τα @@ του όπως στο σχολείο ναι αυτό δεν θα γίνει, και ναι αυτό το άτομο ίσως να ήταν καλύτερα να πάει σε bootcamp.

Τέλος για το ΤΕΙ Σερρών ναι, θα πρότεινα να ξαναδώσει πανελλήνιες ή να προσπαθήσει μόνος του. Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει μόνο με το networking και το όνομα στην αγορά αλλά και με την άθλια κατάσταση που είναι τα περισσότερα πανεπιστήμια της επαρχίας (από άποψη υποδομών, σοβαρότητας, καθηγητών κ.ά)
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top