Τι σχολή θα διαλέγατε τώρα;

Θα διαλέγατε άλλη σχολή τώρα;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 73)
  • Ναι.

    Ψήφοι: 22 30.1%
  • Όχι.

    Ψήφοι: 26 35.6%
  • Δεν ειμαι δεινόσαυρος

    Ψήφοι: 25 34.2%

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Δεν μπορώ να στο περιγράψω. Ντρέπομαι μόνο στη σκέψη.


Σχολή πληροφορικής σκέτο δεν θα διάλεγα γιατί είναι ένα πτυχίο με ελάχιστη αξία. Οι αποφοίτοι στηρίζονται αποκλέιστικά στις γνώσεις τους.


Ποιος στηρίζεται κυρίως στην ισχύ του πτυχίου του στις μέρες μας? Ίσως μόνο οι γιατροί.

Οι μηχανικοί μπορεί να έχουν ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά τι να τα κάνεις όταν οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τους διαθέσιμους υποψήφιους. Και πάλι θα πρέπει να στηριχτείς στις γνώσεις σου για να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους.
 

Vold

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Vold αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,629 μηνύματα.
Μπορείς να εξηγήσεις λίγο τι εννοείς "στην προσπάθεια να τα πάρεις όλα δίχως να συμβιβαστείς" ;

Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.

Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Καλησπέρα σας, μέλος στο i-school >10ετία (όχι τόσο συχνά πλέον, οικογένεια γαρ). Ωστόσο, όποιος με ρωτήσει κάτι ταχέως ή αργά, απαντώ βάσει της πολυετούς εμπειρίας μου αυτό που πιστεύω. Στο θέμα του νήματος, ναι: πιστεύω σπούδασα αυτό που μου ταίριαζε περισσότερο και προερχόμενος από μικρό μέρος πληθυσμιακά πιθανότατα το ίδιο θα σπούδαζα και τώρα.
Ιστορικά (πανελλήνιες και μηχανογραφικά, που τότε τα συμπληρώναμε πριν τις εξετάσεις) ήμουν στην πρώτη δέσμη και ήθελα (και θα ήθελα και στο τώρα) ο,τιδήποτε είχε βασικό άξονα τη χημεία (φυτική παραγωγή γπα το πρώτο προπτυχιακό πτυχίο, βασικό μάθημα χημεία με δέσμες). Είχα δηλώσει (δεν υπήρχαν όοοοολα αυτά τα τμήματα, που υπάρχουν και τώρα) χημικούς μηχανικούς, χημεία και ορισμένα τμήματα γεωπονικών σπουδών (φυτά, τρόφιμα) ως προτεραιότητα (όλες τις πόλεις του τότε, δεν θυμάμαι σειρά).

Αναλυτικές πληροφορίες δεν υπήρχαν για τμήματα τριγύρω (π.χ. σχολείο, ΣΕΠ) και σχολές (καλά, η/υ και διαδίκτυο δεν υπήρχαν!). Μόνο 2 προσπέκτους είχαν καταφθάσει στο επαρχιακό μικρό γενικό λύκειο (ένα τμήμα από Χανιά και ένα τμήμα από το Ηράκλειο), που αντί να λένε για το τμήμα και τον οδηγό σπουδών του (π.χ. μαθήματα) έλεγαν τι καλά που περνάς ως φοιτητής σε αυτές τις πόλεις. Πόλεις τύπου Βόλος, Κοζάνη, Καλαμάτα, Λάρισα, Σέρρες, Χανιά κ.λπ. δεν θεωρούνταν φοιτητουπόλεις.

Επαγγελματικώς δεν είχα κανένα να με βοηθήσει, κανένας δεν είχε την τύχη να σπουδάσει στο (κοντινό) σόι μου (άρα, ό,τι και να σπούδασα το αυτό θα υφίσταντο), γονείς μου δεν θεωρώ ότι ήταν και είναι πλούσιοι... και γενικώς... μόνος μου! Άνεργος για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν έμεινα ποτέ (μερικοί μήνες, ναι) και για κάποια χρονικά διαστήματα, που δεν προλαβαίνω τις δουλειές!... Σα μέσο όρο δηλαδή και υπό αυτές τις προϋποθέσεις που ανέφερα, ευχαριστημένος με καταγράφω!
 

Aggelos_mptz

Νεοφερμένος

Ο Aggelos_mptz αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Καλησπέρα σας, μέλος στο i-school >10ετία (όχι τόσο συχνά πλέον, οικογένεια γαρ). Ωστόσο, όποιος με ρωτήσει κάτι ταχέως ή αργά, απαντώ βάσει της πολυετούς εμπειρίας μου αυτό που πιστεύω. Στο θέμα του νήματος, ναι: πιστεύω σπούδασα αυτό που μου ταίριαζε περισσότερο και προερχόμενος από μικρό μέρος πληθυσμιακά πιθανότατα το ίδιο θα σπούδαζα και τώρα.
Ιστορικά (πανελλήνιες και μηχανογραφικά, που τότε τα συμπληρώναμε πριν τις εξετάσεις) ήμουν στην πρώτη δέσμη και ήθελα (και θα ήθελα και στο τώρα) ο,τιδήποτε είχε βασικό άξονα τη χημεία (φυτική παραγωγή γπα το πρώτο προπτυχιακό πτυχίο, βασικό μάθημα χημεία με δέσμες). Είχα δηλώσει (δεν υπήρχαν όοοοολα αυτά τα τμήματα, που υπάρχουν και τώρα) χημικούς μηχανικούς, χημεία και ορισμένα τμήματα γεωπονικών σπουδών (φυτά, τρόφιμα) ως προτεραιότητα (όλες τις πόλεις του τότε, δεν θυμάμαι σειρά).

Αναλυτικές πληροφορίες δεν υπήρχαν για τμήματα τριγύρω (π.χ. σχολείο, ΣΕΠ) και σχολές (καλά, η/υ και διαδίκτυο δεν υπήρχαν!). Μόνο 2 προσπέκτους είχαν καταφθάσει στο επαρχιακό μικρό γενικό λύκειο (ένα τμήμα από Χανιά και ένα τμήμα από το Ηράκλειο), που αντί να λένε για το τμήμα και τον οδηγό σπουδών του (π.χ. μαθήματα) έλεγαν τι καλά που περνάς ως φοιτητής σε αυτές τις πόλεις. Πόλεις τύπου Βόλος, Κοζάνη, Καλαμάτα, Λάρισα, Σέρρες, Χανιά κ.λπ. δεν θεωρούνταν φοιτητουπόλεις.

Επαγγελματικώς δεν είχα κανένα να με βοηθήσει, κανένας δεν είχε την τύχη να σπουδάσει στο (κοντινό) σόι μου (άρα, ό,τι και να σπούδασα το αυτό θα υφίσταντο), γονείς μου δεν θεωρώ ότι ήταν και είναι πλούσιοι... και γενικώς... μόνος μου! Άνεργος για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν έμεινα ποτέ (μερικοί μήνες, ναι) και για κάποια χρονικά διαστήματα, που δεν προλαβαίνω τις δουλειές!... Σα μέσο όρο δηλαδή και υπό αυτές τις προϋποθέσεις που ανέφερα, ευχαριστημένος με καταγράφω!
Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.


1) Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια , ο Θεός γελάει
2) Βγάλε πρώτα την σχολή και μετά βλέπεις
3) Όσο για την αγορά εργασίας ο καλός και ορεξάτος δεν θα χαθεί ποτέ
 

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Πιστεύω ότι θα διάλεγα ένα καθαρό τμήμα ΔΕΣ, δίχως τα οικονομικά. :/
 

Aggelos_mptz

Νεοφερμένος

Ο Aggelos_mptz αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
1) Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια , ο Θεός γελάει
2) Βγάλε πρώτα την σχολή και μετά βλέπεις
3) Όσο για την αγορά εργασίας ο καλός και ορεξάτος δεν θα χαθεί ποτέ
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου .
Είμαι απλά ανήσυχος και μέσα στο άγχος μου για την σχολή και για το πόσο θα μου αρέσει κάθομαι και ψάχνομαι για τις προοπτικές.
Πάντως πιστεύω πως έχεις δίκιο και θα έπρεπε να περιμένω και να δω την σχολή ως έχει πρώτα απ'όλα και μετά όλα τα άλλα.
 

Φινεύς

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 319 μηνύματα.

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Γουάι δο; Ανακάλυψες λογικά ότι θες να προσανατολιστείς προς τη διπλωματία ή κάτι συναφές;


Πάντα με ενδιέφεραν οι διεθνείς σχέσεις και η διπλωματία. Κατάλαβα, όμως, ότι προτιμώ την παραδοσιακή/κλασική διπλωματία από την οικονομική.
 

Guest 454371

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πιστεύω ότι θα διάλεγα ένα καθαρό τμήμα ΔΕΣ, δίχως τα οικονομικά. :/


Σωστό σε βρίσκω. Ειναι η μονη σχολη που αξιζει σημερα και ανεβηκε και ποσα μορια. Αλλα γιατι χωρις οικονομικο. Ισως για να πας να διαλεξεις μετα εσυ κατι πιο εξειδικευμενο με μαστερ?
 

PanosGR

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,018 μηνύματα.
Σωστό σε βρίσκω. Ειναι η μονη σχολη που αξιζει σημερα και ανεβηκε και ποσα μορια. Αλλα γιατι χωρις οικονομικο. Ισως για να πας να διαλεξεις μετα εσυ κατι πιο εξειδικευμενο με μαστερ?


Δεν είναι θέμα μορίων. Είναι ότι προτιμώ τα μαθήματα διεθνολογικού χαρακτήρα από τα οικονομικά. Και δεν με ενδιαφέρει να ασκήσω το επαγγελμα του οικονομολόγου.

Ας τελειώνω το ΔΕΟΣ και μετά θα επιλέξω ένα μάστερ που σχετίζεται με διεθνείς σχεσεις.
 

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.
Καλά, πάρε το όποιο πτυχίο επιθυμείς από αυτά που αναφέρεις και μετά από 5 χρόνια βλέπεις για τα περαιτέρω ξανά... οι μεταπτυχιακοί τομείς που θες συνδυάζονται απροβλημάτιστα με οποιοδήποτε από τα τρία πτυχία. Για αγορά εργασίας και απολαβές/μισθό, δες το νήμα "πτυχία με μέλλον".
Τώρα, τι πτυχίο θες περισσότερο (ΠΕ-Χημικός, ΠΕ-Βιολόγος, ΠΕ-Φαρμακευτικής) είναι απόφαση καθαρά δική σου.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Ποιος στηρίζεται κυρίως στην ισχύ του πτυχίου του στις μέρες μας? Ίσως μόνο οι γιατροί.

Οι μηχανικοί μπορεί να έχουν ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά τι να τα κάνεις όταν οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τους διαθέσιμους υποψήφιους. Και πάλι θα πρέπει να στηριχτείς στις γνώσεις σου για να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους.

Καλύτερα 1 στις 100 παρά 1/1.000.000 όμως :hehe: .
Και έξω είναι ακόμα χειρότερες οι αναλογίες . Προσωπική άποψη πας εκεί που τσιμπάς περισσότερα δικαιώματα και απο εκεί και πέρα κάνε οτι μεταπτυχιακό γουστάρεις για να ικανοποιήσεις προσωπικές επιθυμίες . Πρέπει να επιλέξεις κάτι αρκετά γενικό για να έχεις επιλογές άλλα ούτε και πολύ αόριστο ώστε να μην ξέρεις που μπορείς να δουλέψεις στο τέλος . Ας πούμε φυσικό και μαθηματικό βγάζει κυρίως καθηγητές . Οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται άνετα απο μηχανικούς και let's be honest είναι πολύ πιο καλό να προσλάβεις δύο μηχανικούς με εμπειρία παρά έναν PhD μαθηματικό/φυσικό για ένα συγκεκριμένο project .

Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.

Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.

Εαν και δεν έχω περάσει ακόμα απο όλα αυτά τα στάδια που αναφέρεις νομίζω αντιλαμβάνομαι τι εννοείς :/: . Είναι λογικό να μετανιώνεις για λάθος χειρισμούς σου τότε ,αλλά όσο τώρα είσαι εντάξει νομίζω οτι δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα . Αρκεί να έκανες αυτό που θεωρούσες καλύτερο για εσένα τότε.

Κάποιες εμπειρίες είναι καλό να τις κυνηγάς γιατί αξίζουν,εαν δεν τις εκμεταλλευτείς όπως πρέπει δεν χάθηκε και ο κόσμος . Απλά όσο πιο νωρίς αντιλαμβάνεσαι πράγματα τόσο το καλύτερο . Δεν είναι ποτέ αργά όμως :yes: .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Καλύτερα 1 στις 100 παρά 1/1.000.000 όμως :hehe: .
Και έξω είναι ακόμα χειρότερες οι αναλογίες . Προσωπική άποψη πας εκεί που τσιμπάς περισσότερα δικαιώματα και απο εκεί και πέρα κάνε οτι μεταπτυχιακό γουστάρεις για να ικανοποιήσεις προσωπικές επιθυμίες . Πρέπει να επιλέξεις κάτι αρκετά γενικό για να έχεις επιλογές άλλα ούτε και πολύ αόριστο ώστε να μην ξέρεις που μπορείς να δουλέψεις στο τέλος . Ας πούμε φυσικό και μαθηματικό βγάζει κυρίως καθηγητές . Οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται άνετα απο μηχανικούς και let's be honest είναι πολύ πιο καλό να προσλάβεις δύο μηχανικούς με εμπειρία παρά έναν PhD μαθηματικό/φυσικό για ένα συγκεκριμένο project .


Πρέπει να λαβειςς υπόψιν κ τις διαθέσιμες θέσεις όμως. Οι θέσεις μηχανικών είναι σημαντικά λιγότερες από τις θέσεις για τις οποίες εξειδικεύεται ένας πληροφορικαριος. Για αυτό κ οι περισσότεροι ηλεκτρολόγοι καταλήγουν στο software υπολογιστών.

Η σωστή αναλογία κάτι εμε θα ήταν 100 άτομα για 1000 θέσεις σε σύγκριση με 1 άτομο για 100 θέσεις.
Περισσότερος ανταγωνισμός στη πρώτη περίπτωση αλλά κ πολύ περισσότερες ευκαιρίες που το αντισταθμίζουν κ με το παραπάνω
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Πρέπει να λαβειςς υπόψιν κ τις διαθέσιμες θέσεις όμως. Οι θέσεις μηχανικών είναι σημαντικά λιγότερες από τις θέσεις για τις οποίες εξειδικεύεται ένας πληροφορικαριος. Για αυτό κ οι περισσότεροι ηλεκτρολόγοι καταλήγουν στο software υπολογιστών.

Η σωστή αναλογία κάτι εμε θα ήταν 100 άτομα για 1000 θέσεις σε σύγκριση με 1 άτομο για 100 θέσεις.
Περισσότερος ανταγωνισμός στη πρώτη περίπτωση αλλά κ πολύ περισσότερες ευκαιρίες που το αντισταθμίζουν κ με το παραπάνω

Ίσως είναι δίοδος για κάποιους,ειδικά εαν έχουν σχετικά μεταπτυχιακά, αλλά εφόσον υπάρχουν αρκετά τμήματα σε όλη την Ελλάδα που ο μέσος απόφοιτος θα έχει περισσότερες γνώσεις και υπόβαθρο προπτυχιακού γιατί να προσλάβεις άσχετες ειδικότητες ; Δεν νομίζω οτι αποτελεί λύση ούτε σοβαρό στήριγμα για όλους τους αποφοίτους . Το software engineer πράγματι έχει πολλές θέσεις αλλά δεν είναι πανάκεια .

Ευτυχώς τα πράγματα στους Ημμυ εαν και δύσκολα έχουν παρουσιαστεί κάποια πεδία με ελκυστικές προοπτικές . I mean τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά όχι τόσο όσο για άλλα τμήματα . Εκτός Ελλάδας εαν πάμε τώρα,για εμένα είναι απο τα πιο praised επαγγέλματα .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.

Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.


Vold πολλές φορές η ζωή είναι μη γραμμική ή μάλλον κυρίως μη γραμμική. Δεν υπάρχει "πρότυπο" βάση του οποίου θα πρέπει να πετυχαίνουμε κάτι για να μας θεωρούν πετυχημένους. Σημασία έχει την κάθε στιγμή, τι επιλέγουμε να κάνουμε ή να μην κάνουμε.
 

Ziekr

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ziekr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 230 μηνύματα.
Ίσως είναι δίοδος για κάποιους,ειδικά εαν έχουν σχετικά μεταπτυχιακά, αλλά εφόσον υπάρχουν αρκετά τμήματα σε όλη την Ελλάδα που ο μέσος απόφοιτος θα έχει περισσότερες γνώσεις και υπόβαθρο προπτυχιακού γιατί να προσλάβεις άσχετες ειδικότητες ; Δεν νομίζω οτι αποτελεί λύση ούτε σοβαρό στήριγμα για όλους τους αποφοίτους . Το software engineer πράγματι έχει πολλές θέσεις αλλά δεν είναι πανάκεια .

Ευτυχώς τα πράγματα στους Ημμυ εαν και δύσκολα έχουν παρουσιαστεί κάποια πεδία με ελκυστικές προοπτικές . I mean τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά όχι τόσο όσο για άλλα τμήματα . Εκτός Ελλάδας εαν πάμε τώρα,για εμένα είναι απο τα πιο praised επαγγέλματα .


Η πληροφορική δεν είναι μόνο software engineering, έχει άλλες δεκάδες εξειδικεύσεις που πληρώνουν εξίσου καλά. Εδώ ένα bootcamp 6 μηνών κάνεις και μετά έχεις καλές πιθανότητες να βρεις δουλειά (φυσικά όλα γίνονται πιο εύκολα με ένα σχετικό πτυχίο).

Πάντως και στο εξωτερικό οι περισσότεροι ΗΜΜΥ κυρίως σε software προσανατολίζονται (security systems, software engineering, machine learning, data engineering κ.ά) . Και έχει περισσότερες δουλειές και μεγαλύτερο ταβάνι. Δεν ξέρω αν αυτό θα αλλάξει με ανανεώσιμες ενέργειες και τέτοια αλλά προς το παρόν έτσι έχουν τα πράγματα
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,199 μηνύματα.
Η πληροφορική δεν είναι μόνο software engineering, έχει άλλες δεκάδες εξειδικεύσεις που πληρώνουν εξίσου καλά. Εδώ ένα bootcamp 6 μηνών κάνεις και μετά έχεις καλές πιθανότητες να βρεις δουλειά (φυσικά όλα γίνονται πιο εύκολα με ένα σχετικό πτυχίο).

Πάντως και στο εξωτερικό οι περισσότεροι ΗΜΜΥ κυρίως σε software προσανατολίζονται (security systems, software engineering, machine learning, data engineering κ.ά) . Και έχει περισσότερες δουλειές και μεγαλύτερο ταβάνι. Δεν ξέρω αν αυτό θα αλλάξει με ανανεώσιμες ενέργειες και τέτοια αλλά προς το παρόν έτσι έχουν τα πράγματα

Προφανώς και έχει . Αλλά δεν είναι το ίδιο να έχεις βγει απο 4ετη/5ετη σχολή και η 6μηνη εκπαίδευση απο bootcamp. Ο καθένας μορφώνεται ανάλογα τις δουλειές που θέλει να κυνηγήσει . Coders υπάρχουν πολλοί,αλλά η πληροφορική δεν είναι μόνο αυτό . Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ οτι απλά επειδή σπούδαζες περισσότερα χρόνια θα γίνεις καλύτερος σε κάτι,αυτό δεν παίζει . Τα χρόνια σπουδών είναι θετικά γιατί σου χτίζουν ενα γενικότερο υπόβαθρο και αποκτάς ενα ευρύ φάσμα γνώσεων για να ασχοληθείς με διάφορα στο μέλλον . Οι περισσότερες σοβαρές δουλειές σε εταιρίες απαιτούν πτυχίο πάντως.

Το trend δεν θα αλλάξει . Οι ανανεώσιμες είναι σημαντικότατες βάσει Ευρωπαϊκών οδηγιών ,αλλά η τεχνητή νοημοσύνη είναι η επόμενη βιομηχανική επανάσταση . Εαν μιλάμε για breakthroughs ,η ΑΙ είναι το breakthrough στο πως να κάνεις breakthrough σε οποιοδήποτε άλλο πεδίο :hehe: . Απλά θεωρώ οτι οι περισσότεροι που πάνε ηλεκτρολόγοι δεν τρελαίνονται τόσο για αυτά,χωρίς να σημαίνει οτι δεν υπάρχει ισχυρή παρουσία όπως λες(κυρίως απο τους ηλεκτρονικούς) . Απλά μπορείς να προσεγγίσεις το πεδίο με λιγότερο πόνο μέσω πληροφορικής ή συναφών τμημάτων απο το να φας στην μάπα τόση φυσική και διάφορα ηλεκτρολογικά μαθήματα .
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Προφανώς και έχει . Αλλά δεν είναι το ίδιο να έχεις βγει απο 4ετη/5ετη σχολή και η 6μηνη εκπαίδευση απο bootcamp. Ο καθένας μορφώνεται ανάλογα τις δουλειές που θέλει να κυνηγήσει . Coders υπάρχουν πολλοί,αλλά η πληροφορική δεν είναι μόνο αυτό . Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ οτι απλά επειδή σπούδαζες περισσότερα χρόνια θα γίνεις καλύτερος σε κάτι,αυτό δεν παίζει . Τα χρόνια σπουδών είναι θετικά γιατί σου χτίζουν ενα γενικότερο υπόβαθρο και αποκτάς ενα ευρύ φάσμα γνώσεων για να ασχοληθείς με διάφορα στο μέλλον . Οι περισσότερες σοβαρές δουλειές σε εταιρίες απαιτούν πτυχίο πάντως.

Το trend δεν θα αλλάξει . Οι ανανεώσιμες είναι σημαντικότατες βάσει Ευρωπαϊκών οδηγιών ,αλλά η τεχνητή νοημοσύνη είναι η επόμενη βιομηχανική επανάσταση . Εαν μιλάμε για breakthroughs ,η ΑΙ είναι το breakthrough στο πως να κάνεις breakthrough σε οποιοδήποτε άλλο πεδίο :hehe: . Απλά θεωρώ οτι οι περισσότεροι που πάνε ηλεκτρολόγοι δεν τρελαίνονται τόσο για αυτά,χωρίς να σημαίνει οτι δεν υπάρχει ισχυρή παρουσία όπως λες(κυρίως απο τους ηλεκτρονικούς) . Απλά μπορείς να προσεγγίσεις το πεδίο με λιγότερο πόνο μέσω πληροφορικής ή συναφών τμημάτων απο το να φας στην μάπα τόση φυσική και διάφορα ηλεκτρολογικά μαθήματα .


Η αξία της τετραετούς σχολής πληροφορικής είναι στην καλύτερη dubious.

Αυτά περί υποβάθρου που λες και φάσματος γνώσεως σε έναν τομέα σαν το software engineering μου φαίνονται στην καλύτερη σαν προσωπικά ευχολόγια. Η πραγματικότητα είναι πως κανένας δεν πρόκειται να σε πληρώσει επειδή έχεις ένα ευρύ και αναπόφευκτα ρηχό φάσμα γνώσεων. Χρήματα παίρνεις επειδή έχεις ένα μικρό αλλά εξειδικευμένο φάσμα γνωσεων.

Ας δουμε τώρα το πρόγραμμα σπουδών μιας σχολής πληροφορικής. Τα δύο πρώτα χρόνια είναι γεμάτα με ένα κάρο πρακτικά άχρηστα μαθήματα κατά τη γνώμη μου. Ένα κάρο μαθήματα μαθηματικών, από τα οποία εν τέλει δεν θυμασαι τίποτα απολύτως και το μόνο που σου μένει είναι η εγκεφαλική εξάσκηση. Φυσικές και ηλεκτρονικά που δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης γιατι δεν είσαι ηλεκτρολόγος. Δίκτυα και τηλεπικοινωνιακα μαθήματα που δεν έχουν καμία χρησιμότητα σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με software. ΣΑΕ και λοιπά χαζομαθηματα που πάλι δεν έχουν καμία χρησιμότητα.

Και ας πάμε και σε ανώτερα μαθήματα τώρα.
Οικονομικά και Επιχειρησιακη Ερευνα. Εντελώς άχρηστα πραγματικά για την δουλειά. Μαθαίνεις απλά κάποιους outdated αλγόριθμους για domain specific προβλήματα. Θεωρητικά βάσεων δεδομένων τα οποία δεν θα χρειαστείς ποτέ και πουθενά πάρα μόνο αν κάνεις develop μια νέα βάση δεδομένων πράγμα σχετικά απίθανο. Λογικές, αυτόματα, compilers και ενα κάρο αλλά χαζά που είναι στην καλύτερη απλά brain teasing.

Τα μόνα μαθήματα με ουσιαστική αξία είναι
Αντ προγραμματισμός.
Εργαστήρια σε βάσεις δεδομένων.
Δομές δεδομένων.
Πολυπλοκοτητα Αλγορίθμων.
Ποιότητα λογισμικού.
Εργαστήρια σε Web γλώσσες.
Design patterns (που δεν διδασκονται καν εκτενώς)

Κυριολεκτικά βαριά 10 μαθήματα, τα οποία εντελώς τυχαίως είναι και αυτα που κάνει κάποιος σε ένα Boot Camp.

Το θέμα με το software engineering ειναι πως είναι ένα καθαρά πρακτικό επάγγελμα, και ένα επάγγελμα που μπορεί να μάθει άριστα κάποιος αν έχει απλά ένα pc και μια σύνδεση στο Internet. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια πληθορα online διδακτικού υλικού που κάνει τις διαλέξεις του πανεπιστημίου να μοιάζουν πραγματικά χαμένος χρόνος.

Οσο ένας φοιτητής σχολής αφιερώνει 4 χρόνια για να πάρει μια επιδερμική γνώση σε ένα ευρύ και ρηχό φάσμα αχρήστων γνώσεων ένας απόφοιτος bootcamp έχει τελειώσει την πρακτική του εκπαίδευση στο bootcamp και σε ένα χρόνο είναι προσληψιμος καθως έχει πρακτικές χειροπιαστες γνώσεις. Τα επόμενα 3 χρόνια δουλεύει και μαθαίνει επάνω στην δουλειά hands on πρακτικές γνώσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί καλλιστά να εμβαθύνει θεωρητικά σε κάτι που τον ενδιαφέρει η χρειάζεται για την δουλειά του.

Μόλις ο φοιτητής τελειώσει στα 4 χρόνια με το χαρτί του και 0 πρακτικές γνώσεις ο άλλος είναι senior engineer. Ας μην αναφέρουμε καν την διαφορά χρημάτων του ενός και του άλλου γιατί θα κλάψουμε.

Όλοι όσοι πήγαμε σε σχολές πληροφορικής τα ξέρουμε αυτά που λέω δεν είναι τίποτα κρυφό. Απλά βαυκαλιζομαστε και κανουμε rationalise τις κακές επιλογές μας, μερικοί λόγο άρνησης και μερικοί επειδή δεν μπορούν να συλλάβουν την εναλλακτική πραγματικότητα.

Ο μόνος κυριολεκτικά λόγος να πάει κάποιος σε πληροφορική σήμερα είναι είτε αν θέλει να γίνει ακαδημαϊκός, είτε αν μπει σε μια πάρα πάρα πολύ διασιμη σχολή έτσι ώστε να έχει το μάρκετινγκ του ονόματος.

Όσο περνάνε τα χρόνια στον τομέα αυτό το πανεπιστήμιο θα απαξιώνεται όλο και περισσότερο και λόγο της μη αποτελεσματική δομής και φύσης του αλλά και λόγο της ίδιας της φύσης του επαγγέλματος.
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Θεωρώ από τους απόφοιτους - φοιτητες πληροφορικής - συναφών σχολών που έχει το forum μόνο 4 άτομα έχουν γνώσεις για να ανταποκριθούν στην αγορά εργασίας
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top