Τι είναι η τεχνοκρατική παιδεία;

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:
Ως επαγγελματίας στο χώρο της εκπαίδευσης,συνειδητοποιείτε την ανάγκη για αυτομόρφωση. Στο κείμενο σας που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών του σχολείου στο οποίο εργάζεστε,εξηγείτε στους συναδέλφους σας τους λόγους αναγκαιότητας και την προσφορά της αυτομόρφωσης και αναλύετε τους τρόπους με τους οποίους η τεχνοκρατική παιδεία θα μπορούσε να βοηθήσει στην εφαρμογή της διά βίου παιδείας.(500-600 λέξεις)

Τι μου ζητάει να γράψω;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 856924

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πως γίνεται να έχεις απορια απ' τη στιγμή που έγραψες 16 έκθεση;
 

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πως γίνεται να έχεις απορια απ' τη στιγμή που έγραψες 16 έκθεση;
Ε,δεν είμαι παντογνώστης.Τόσες έννοιες υπάρχουν,γνώριζα το περιεχόμενο αλλά δεν ήξερα ότι συνδέεται με αυτήν την ορολογία.Εσύ που ήξερες,αντί να αφιερώσεις 5' λεπτά για να με ρωτήσεις αυτό,θα μπορούσες να με διαφωτίσεις. (16,4 για να είμαστε σωστοί.. :P lol) Αν μη τι άλλο,το θέμα είναι ότι δεν ειλικρινά δεν βρίσκω την σύνδεση μεταξύ τεχνοκρατική παιδείας και δια βίου μάθησης. Γι'αυτό ρώτησα.
 

konstantinantia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 330 μηνύματα.
ΘΕΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ:
Ως επαγγελματίας στο χώρο της εκπαίδευσης,συνειδητοποιείτε την ανάγκη για αυτομόρφωση. Στο κείμενο σας που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα των εκπαιδευτικών του σχολείου στο οποίο εργάζεστε,εξηγείτε στους συναδέλφους σας τους λόγους αναγκαιότητας και την προσφορά της αυτομόρφωσης και αναλύετε τους τρόπους με τους οποίους η τεχνοκρατική παιδεία θα μπορούσε να βοηθήσει στην εφαρμογή της διά βίου παιδείας.(500-600 λέξεις)

Τι μου ζητάει να γράψω;


Τεχνοκρατική παιδεία είναι το ακριβώς αντίθετο της ανθρωπιστικής παιδείας που κάθε άνθρωπος θα έπρεπε να αποζητεί. Η τεχνοκρατική βασίζεται στην εξειδίκευση και στην παροχή γνώσεων καθαρά με εκτελεστικό σκοπό, δομώντας και συνάμα δομημένη από την κλασική πίστη των υποστηρικτών της, η οποία εγκλείεται συνοπτικώς στις γνωστές φράσεις-αυθαίρετες γενικεύσεις << έχει πτυχίο=είναι μορφωμένος, θα βρει μια καλή δουλειά, θα κερδίσει πολλά χρήματα>>. Χρησιμοποιεί ως θέσφατα τις επιστημονικές θεωρίες αλλά και παντός είδους υλικό εξοπλισμό, για τον οποίον απαιτεί άριστα καταρτισμένους χρήστες, καθώς αποτελεί το μέσο εκπλήρωσης των επαγγελματικών υποχρεώσεών τους. Αποσκοπεί στην εκδούλευση του νου και ομοίως του φέροντός του (και όχι στην εργασία του) και αυτοσκοπός του τεχνοκρατικώς πεπαιδευμένου είναι η επαγγελματική του ανέλιξη.

Εν αντιθέσει η ανθρωπιστική διαχωρίζει τον μορφωμένο από τον πεπαιδευμένο και το μόρφωμα από τον εύμορφο, ήτοι όμορφο. Δίνει κίνητρο και <<πνευματικό υλικό>> στον άνθρωπο να σκεφτεί και να φιλοσοφήσει τί θα έπρεπε να θεωρείται καλή δουλειά αλλά και την διαφορά μεταξύ αξίας και τιμής. Δημιουργεί πολυδιάστατους χαρακτήρες και πολυσχιδείς προσωπικότητες, αναπτύσσοντάς τους την κριτική σκέψη, εμπνέοντάς τους καλές έξεις με σκοπό την αναγνώριση των πραγματικών αξιών, του ήθους και γενικότερα χτίζοντάς τους τις βάσεις για πνευματική καλλιέργεια. Δεν τυποποιεί και δεν εξειδικεύει την σκέψη και κατανοεί την ανάγκη και την χρησιμότητα του υλικού πολιτισμού της εκάστοτε εποχής, αποφεύγοντας όμως την αλόγιστη χρήση του. Στοχεύει στην ολοκλήρωση του ανθρώπου μέσω παροχής γενικών γνώσεων και αυτοσκοπός του ανθρωπιστικώς πεπαιδευμένου είναι η πνευματική του ανέλιξη.

Με λίγα λόγια η τεχνοκρατική έχει χρησιμοθηρικό χαρακτήρα, βγάζει κομποστοποιημένα αλλά εξειδικευμένα μυαλά, έτοιμα και ικανά να εξυπηρετήσουν το εκάστοτε οικονομικό (και μη) σύστημα (πολλές φορές πολύ καλύτερα απ'ότι οι ανθρωπιστικώς πεπαιδευμένοι), αλλά άνευ πραγματικής πνευματικής καλλιέργειας. Χρησιμοποιεί την τεχνολογία και καταρτίζει τόσο, όσο επαρκεί, για να υπάρχει παραγωγικότητα στους τομείς που θίγει.

Η αυτο-μόρφωση αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ανθρωπιστικής παιδείας, καθώς ο ίδιος ο άνθρωπος ασχολείται με το πνευματικό του κομμάτι και επειδή συνήθως η μόρφωση συγχέεται με το εκπαιδευτικό σύστημα, σε αυτήν δεν ενέχονται μόνο κομμάτια αυτού, αλλά γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να μορφοποιήσει-μορφώσει τον άνθρωπο.

Ελπίζω από εδώ και πέρα η ερώτηση << τί μου ζητάει να γράψω;>> να δείχνει λιγότερο διεκπεραιωτική και περισσότερο φιλοσοφική!
 

Guest 731132

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τεχνοκρατική παιδεία είναι το ακριβώς αντίθετο της ανθρωπιστικής παιδείας που κάθε άνθρωπος θα έπρεπε να αποζητεί. Η τεχνοκρατική βασίζεται στην εξειδίκευση και στην παροχή γνώσεων καθαρά με εκτελεστικό σκοπό, δομώντας και συνάμα δομημένη από την κλασική πίστη των υποστηρικτών της, η οποία εγκλείεται συνοπτικώς στις γνωστές φράσεις-αυθαίρετες γενικεύσεις << έχει πτυχίο=είναι μορφωμένος, θα βρει μια καλή δουλειά, θα κερδίσει πολλά χρήματα>>. Χρησιμοποιεί ως θέσφατα τις επιστημονικές θεωρίες αλλά και παντός είδους υλικό εξοπλισμό, για τον οποίον απαιτεί άριστα καταρτισμένους χρήστες, καθώς αποτελεί το μέσο εκπλήρωσης των επαγγελματικών υποχρεώσεών τους. Αποσκοπεί στην εκδούλευση του νου και ομοίως του φέροντός του (και όχι στην εργασία του) και αυτοσκοπός του τεχνοκρατικώς πεπαιδευμένου είναι η επαγγελματική του ανέλιξη.

Εν αντιθέσει η ανθρωπιστική διαχωρίζει τον μορφωμένο από τον πεπαιδευμένο και το μόρφωμα από τον εύμορφο, ήτοι όμορφο. Δίνει κίνητρο και <<πνευματικό υλικό>> στον άνθρωπο να σκεφτεί και να φιλοσοφήσει τί θα έπρεπε να θεωρείται καλή δουλειά αλλά και την διαφορά μεταξύ αξίας και τιμής. Δημιουργεί πολυδιάστατους χαρακτήρες και πολυσχιδείς προσωπικότητες, αναπτύσσοντάς τους την κριτική σκέψη, εμπνέοντάς τους καλές έξεις με σκοπό την αναγνώριση των πραγματικών αξιών, του ήθους και γενικότερα χτίζοντάς τους τις βάσεις για πνευματική καλλιέργεια. Δεν τυποποιεί και δεν εξειδικεύει την σκέψη και κατανοεί την ανάγκη και την χρησιμότητα του υλικού πολιτισμού της εκάστοτε εποχής, αποφεύγοντας όμως την αλόγιστη χρήση του. Στοχεύει στην ολοκλήρωση του ανθρώπου μέσω παροχής γενικών γνώσεων και αυτοσκοπός του ανθρωπιστικώς πεπαιδευμένου είναι η πνευματική του ανέλιξη.

Με λίγα λόγια η τεχνοκρατική έχει χρησιμοθηρικό χαρακτήρα, βγάζει κομποστοποιημένα αλλά εξειδικευμένα μυαλά, έτοιμα και ικανά να εξυπηρετήσουν το εκάστοτε οικονομικό (και μη) σύστημα (πολλές φορές πολύ καλύτερα απ'ότι οι ανθρωπιστικώς πεπαιδευμένοι), αλλά άνευ πραγματικής πνευματικής καλλιέργειας. Χρησιμοποιεί την τεχνολογία και καταρτίζει τόσο, όσο επαρκεί, για να υπάρχει παραγωγικότητα στους τομείς που θίγει.

Η αυτο-μόρφωση αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ανθρωπιστικής παιδείας, καθώς ο ίδιος ο άνθρωπος ασχολείται με το πνευματικό του κομμάτι και επειδή συνήθως η μόρφωση συγχέεται με το εκπαιδευτικό σύστημα, σε αυτήν δεν ενέχονται μόνο κομμάτια αυτού, αλλά γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να μορφοποιήσει-μορφώσει τον άνθρωπο.

Ελπίζω από εδώ και πέρα η ερώτηση << τί μου ζητάει να γράψω;>> να δείχνει λιγότερο διεκπεραιωτική και περισσότερο φιλοσοφική!
Σε ευχαριστώ πολύ!!
 

Wrong

Δραστήριο μέλος

Η αβάπτιστη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας . Έχει γράψει 439 μηνύματα.
Σε παρακαλώ, μην γράψεις αυτά που σου πρότειναν παραπάνω. Είναι προσωπικές άποψεις της γράφουσας, απ' ό,τι καταλαβαίνω, και όχι απάντηση που μπορεί να σε βοηθήσει με οποιονδήποτε τρόπο στην επιτυχία στις Πανελλήνιες. Θα σου πω αυτό που μου είχε πει εμένα ο αγαπημένος μου φιλόλογος μια φορά στην τρίτη Λυκείου που, θυμωμένη, του είχα παραδώσει ένα κείμενο γεμάτο αγανάκτηση για την παπαγαλία που επικρατεί στα σχολεία, το κόλλημα με την υποκριτική "αριστεία", την απουσία στήριξης σε λιγότερο καλούς/ές μαθητές/τριες, όλα αυτά που με έπνιγαν στα 16-17: "Περιγράφεις με θυμό μια πραγματικότητα. Συμφωνώ με όσα γράφεις αλλά και με αυτό που μου είπες καταθέτοντας το γραπτό σου, πως θα είναι «αιρετικό» στις εξετάσεις και δε θα βαθμολογηθεί με άριστα" (for the record, αυτός μου είχε βάλει 100, ήταν διαγώνισμα τριμήνου – στις Πανελλήνιες, που ακολούθησα τις συμβουλές του, έγραψα 18.5). Το αναφέρω αυτό επειδή πρέπει να κατανοούμε ότι ο ρόλος των Πανελληνίων είναι πολύ συγκεκριμένος, απαιτούνται πολύ συγκεκριμένα πράγματα από τα παιδιά που δίνουν· εφόσον (και πολύ κακώς για εμένα) είναι έτσι δομημένο το σύστημα, πρέπει να προσπαθείτε να ανταποκριθείτε σε όσα σας ζητούνται και, όταν με το καλό ακολουθήσετε την πορεία που επιθυμείτε στην ακαδημαϊκή και προσωπική σας ζωή, θα έχετε όλο το χώρο και την ευχέρεια να αναπτύξετε και να εκφράσετε τις προσωπικές σας απόψεις με όποιον τρόπο θέλετε.

Λοιπόν, δύο λόγια για το θέμα σου:

1. Αρχικά, θα πρέπει να αναφερθείς στην έννοια και στη σημασία της αυτομόρφωσης. Στον σύγχρονο κόσμο όπου ζούμε, οι ανάγκες της κοινωνίας και και της αγοράς εργασίας συνεχώς αλλάζουν. Γι' αυτό το λόγο, τα άτομα οφείλουν να προσαρμόζονται σε αυτές τις ανάγκες, είτε παρακολουθώντας κάποια σεμινάρια προκειμένου να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες (φαντάσου κάποιους/ες υπαλλήλους στα 50κάτι, λίγο πριν τη σύνταξη, που πρέπει να μάθουν κάτι περισσότερο για τις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες του κοινού, υπαλλήλους στο ΙΚΑ, πχ, στην εφορία κλπ.) είτε συμμετέχοντας σε βιωματικά εργαστήρια (ημερίδες όπου σου δείχνουν πρακτικά πώς δημιουργούμε, πχ, ένα κανάλι στο YouTube για να προωθήσουμε τον τουρισμό, ή πώς μπορούμε να επιδιορθώσουμε το νέο τάμπλετ, που έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά απ' τα προηγούμενα μοντέλα κλπ.). Επιπλέον, η συνεχής πρόοδος της έρευνας (ας πούμε στο πεδίο της Ιατρικής) καλεί κάθε άτομο που εργάζεται στον αντίστοιχο κλάδο να ενημερώνεται διαρκώς για τις νέες έρευνες, τις νέες θεραπείες κλπ. Υποθέτουμε ότι κάθε άτομο είναι υπεύθυνο για αυτή την επιπλέον, διαρκή μόρφωση (εξ ου και ο όρος αυτομόρφωση). Ωστόσο, καθώς τα σεμινάρια και τα εργαστήρια διά βίου μάθησης αφενός κοστίζουν, αφετέρου για να τα παρακολουθήσεις πρέπει να ξέρεις την ακριβή τους χρησιμότητα, το κράτος και το εκπαιδευτικό σύστημα, οφείλουν να εντάξουν τέτοιες πρακτικές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο για τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα μάθουν τη σημασία της αυτομόρφωσης ήδη από μικρή ηλικία, όσο και για τους εκπαιδευτικούς, που θα είναι σε θέση να προσαρμόζονται στις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Επίσης, αυτές οι πρακτικές αυτομόρφωσης καλό θα ήταν να είναι δωρεάν, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθούνται απ' όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα.

2. Για την τεχνοκρατική παιδεία τώρα:
- μπορεί να βοηθήσει πολύ στην καλλιέργεια τεχνικών δεξιοτήτων (σε μαθήματα όπου υπάρχει εργαστηριακός εξοπλισμός, πχ στη Χημεία, στην Πληροφορική, στη Βιολογία)
- μπορεί, ειδικά σε ΕΠΑΛ, να καταρτίσει τα παιδιά σε σχέση με συγκεκριμένους τεχνικούς τομείς (χειρισμός ιατρικού/μηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρολογικά κ.ά.)
- μπορεί να συμβάλει στην προσβασιμότητα στη γνώση και στην τέχνη από άτομα με αναπηρία με την ανάπτυξη εφαρμογών που βοηθάνε άτομα με μειωμένη όραση ή κινητικότητα να έχουν πρόσβαση σε επιστημονικό/πολιτιστικό υλικό, να μπορούν να χρησιμοποιούν τα ίδια τα κτίρια (με τη δημιουργία ειδικής ράμπας, ειδικών τουαλετών, με την προσθήκη πινακίδων σε Braille, με τη χρήση εφαρμογών που βοηθάνε στην ακουστική πρόσβαση σε γραπτό υλικό κ.ά.)
Για όλα αυτά, μπορούν να διοργανώνονται συχνά σεμινάρια και συχνές ημερίδες, ανοιχτές στο κοινό, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας.
Δεν ξέρω αν είναι απαραίτητο να αναφερθείς στην ανθρωπιστική παιδεία, εφόσον η διατύπωση του θέματος είναι αυτή που είναι. Προσωπικά, αν διόρθωνα γραπτά και έβλεπα εκτενή αναφορά, θα το θεωρούσα περιττολογία, εκτός κι αν συνδεόταν κάπως με την αυτομόρφωση, πχ. ψηφιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων και λοιπών αρχείων, ψηφιοποίηση δίγλωσσων κειμένων για να είναι προσβάσιμα στα προσφυγόπουλα, ηχογράφηση κειμένων για άτομα με μειωμένη όραση κλπ. ή παρακολούθηση παραστάσεων αρχαίου θεάτρου με συνοδεία συζητήσεων, συμμετοχή σχολείων σε κινηματογραφικά projects (τύπου "για να δούμε πώς γυρίζεται ένα βίντεο ή μια ταινία" – με παράλληλη προβολή ταινιών σπουδαίων σκηνοθετών/τριών από την Ελλάδα και απ' όλο τον κόσμο, πχ. του Αγγελόπουλου για να καταλάβουμε την τεχνική των μεγάλων πλάνων), βιωματικά εργαστήρια για την κατανόηση ιστορικών γεγονότων (αντί για αποστήθιση) κλπ.

Εύχομαι καλή επιτυχία!:clapup:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top