Σύγκριση συστημάτων εισαγωγής

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Και γω ξερω παραδειγματα απο Νομικη που περασαν με κατω απο 19 (που ηταν η εξαιρεση για τη σχολη μας τουλαχιστον το 2009) και μετα καταφεραν να πιασουν σχετικα καλο βαθμο στη σχολη.
Το γεγονός ότι οι βάσεις εκείνα τα χρόνια ήταν πολύ ανεβασμένες (π.χ. το 2009 η βάση για τη νομική της Αθήνας ήταν το 18.900) οφειλόταν στην προσμέτρηση του προφορικού βαθμού, που μπορούσε να ανεβάσει (ή να κατεβάσει) το βαθμό έως και 600 μόρια, στο γεγονός ότι τα μαθήματα ήταν έξι, ενώ σήμερα είναι τέσσερα και επομένως υπάρχουν λιγότερα περιθώρια λάθους, καθώς και στην «χαλαρότητα» των βαθμολογητών. Σε μια συζήτηση που είχα με τη φιλόλογο μου , μου έλεγε ότι αυτά τα χρόνια έβλεπαν μαθητές χωρίς φοβερό διάβασμα να χτυπάνε βαθμάρες, κάτι που πλέον σήμερα είναι πιο σπάνιο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όσο επικρατούσε το σύστημα των 6 μαθημάτων η νομική της Αθήνας γενικά δεν ήταν κάτω από 18.500, εκτός από 2-3 χρονιές που τα θέματα ήταν πιο τσιμπημένα. Όταν τα μαθήματα έγιναν 4 και έπαψε να μετρά ο προφορικός η βάση κυμάνθηκε στα 18.200.

Σημείωση συντονιστή: Τα μηνύματα #1 έως #27 ανήκαν στο θέμα "Νομική ΑΠΘ" και μεταφέρθηκαν στο παρόν για συνέχιση της συζήτησης.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

efi25

Δραστήριο μέλος

Η efi25 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Το γεγονός ότι οι βάσεις εκείνα τα χρόνια ήταν πολύ ανεβασμένες (π.χ. το 2009 η βάση για τη νομική της Αθήνας ήταν το 18.900) οφειλόταν στην προσμέτρηση του προφορικού βαθμού, που μπορούσε να ανεβάσει (ή να κατεβάσει) το βαθμό έως και 600 μόρια, στο γεγονός ότι τα μαθήματα ήταν έξι, ενώ σήμερα είναι τέσσερα και επομένως υπάρχουν λιγότερα περιθώρια λάθους, καθώς και στην «χαλαρότητα» των βαθμολογητών. Σε μια συζήτηση που είχα με τη φιλόλογο μου , μου έλεγε ότι αυτά τα χρόνια έβλεπαν μαθητές χωρίς φοβερό διάβασμα να χτυπάνε βαθμάρες, κάτι που πλέον σήμερα είναι πιο σπάνιο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όσο επικρατούσε το σύστημα των 6 μαθημάτων η νομική της Αθήνας γενικά δεν ήταν κάτω από 18.500, εκτός από 2-3 χρονιές που τα θέματα ήταν πιο τσιμπημένα. Όταν τα μαθήματα έγιναν 4 και έπαψε να μετρά ο προφορικός η βάση κυμάνθηκε στα 18.200.
Καλημερα, ναι σιγουρα προσμετρουσε ο προφορικος, απλως τα 6 μαθηματα απο μονα τους ειναι πιο δυσκολο να τα διαχειριστει ενα παιδι απο τα 4. Εμεις ειχαμε 15 κειμενα λογοτεχνιας να διαβασουμε με εισαγωγες και 50 σελιδες σχολια για το καθε κειμενο, μαζι με την ιδια υλη ιστοριας που εχουν τα παιδια τωρα και ολα τα υπολοιπα που εχουν πλην της κοινωνιολογιας που ειναι απλως μια δευτερη ιστορια, σαφως πιο μικρη. Εμενα παλι το αντιθετο μου εχουν πει. Οτι τοτε ηταν πιο δυσκολο λογω ακριβως των περισσοτερων μαθηματων (με ιδιο ογκο υλης) και επειδη το επιπεδο των μαθητων εχει πεσει δραματικα (λογω και της κρισης που εμφιλοχωρησε). Ο καθηγητης μας στη συνθεση Δημοσιου (μαθημα τελευταιου εξαμηνου στη Νομικη) μας ελεγε οτι βλεπει φοιτητες πρωτοετεις με επιπεδο πολυ πιο κατω απο αυτο που ειχαν οι παλιοτερες γενιες. Δεν ξερω αν το ελεγε ετσι, ουτε τον θεωρω αυθεντια ή κατι τετοιο, αλλα τα ιδια μου ελεγε και η μητερα μου που ηταν φιλολογος στην Γ Λυκειου και διορθωτρια ως το 2017. Μετα το 2011-2012 το επιπεδο επεσε δραματικα. Σεβομαι τη γνωμη της φιλολογου, αλλα δεν ισχυει σε καμια περιπτωση, οποιον αλλο και να ρωτησεις αυτο θα σου πει. Επισης η χαλαροτητα πώς προκυπτει? Γιατι εγω θυμαμαι οτι παρα πολλα παιδια απο την ταξη μου επεσαν σε αναβαθμολογησεις. Και σιγουρα ειναι και θεμα προσωπικης αποψης. Εγω εχοντας δει και τις δυο υλες (την τωρινη και την τοτε, του 2009) προσωπικα την τωρινη τη βρηκα της πλακας απο αποψη ογκου, την ξεκινησα χαλαρα το Δεκεμβρη και την ειχα βγαλει ως Απριλη, μαζι με δουλεια μεσα και ολα, εκανα παρτυ δε οταν εμαθα οτι ειχε βγει η Λογοτεχνια εδω και χρονια που ηταν εκατο φορες πιο ογκωδης απο την οποιαδηποτε ιστορια. Αν ειχα και εξτρα Λογοτεχνια και βιολογια, ε δε νομιζω να την παλευα, διαβαζοντας 6 μαθηματα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ω, πίστεψέ με, ξέρω πολύ καλά ότι δε σε καλύπτει διάβασμα βιβλίου την τελευταία μέρα. Άλλο λέω: και να διαβάσεις εγχειρίδιο και πρακτικά, πάλι μπορεί να πάρεις 5, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και να κοπείς.
Το 10 σε εμάς τουλάχιστον, μπαίνει σπάνια. Στο τελευταίο μου για πτυχίο (το είχα ξεσκίσει) πήρα 9 και ήμουν το μόνο! Λιγότερα από 10 8αρια και πάει λέγοντας, σε ένα μάθημα όχι από τα δυσκολότερα.

Δε τα λέω όλα αυτά για να αποδείξω ότι η σχολή είναι η δυσκολότερη, σε καμία περίπτωση δε το πιστεύω αυτό, είναι μια σχολή απόλυτα διαχειρίσιμης δυσκολίας. Δύσκολο δεν είναι καθόλου να τη βγάλεις, ούτε να τη βγάλεις στην ώρα σου, ούτε και να έχεις βαθμό πτυχίου ''λίαν καλώς'' (εκεί, λίγο κάτω από το 8). Από 8,5 και πάνω, όμως, είναι δύσκολο, ναι. Γιατί όχι, το σύγγραμμα που θα πάρεις δεν αρκεί στα περισσότερα μαθήματα για 10, θα θέλει και πρακτικά. Σε πολλά επίσης, η παρακολούθηση μπορεί να μην είναι απαραίτητη τύποις, στην ουσία όμως 1) θα κερδίσεις χρόνο σε κατανόηση 2) θα καταλάβεις που εστιάζει ο καθηγητής 3) θα δεις πώς λύνονται τα πρακτικά.
Αν κάποιος θέλει γνώμη για το ποια μαθήματα θέλουν παρακολούθηση, μετά χαράς να βοηθήσω
Γιατί η ύλη είναι τεράστια (όπως, βέβαια, και σε πολλές άλλες σχολές), και στις παραδόσεις δεν την καλύπτουμε συνήθως όλη).

Επίσης, για να μην καταλήγουμε σε βεβιασμένα συμπεράσματα: λαμβάνουμε υπόψη μας το μέσο φοιτητή.Το ότι πέρασα πχ σύνθεση ποινικού με 9 δε σημαίνει ότι είναι κάτι σύνηθες και δυνατό για το μέσο φοιτητή, όταν ο Μ.Ο είναι κάτω του 5.
Ναι ακριβως, ειναι απολυτα διαχειρισιμης δυσκολιας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Σίγουρα σε κάποιο ποσοστό η πτώση των βάσεων οφείλεται και σε μια γενικότερη πτώση του επιπέδου αλλά αυτό είναι ένα γενικευμένο φαινόμενο που έχει ξεκίνησε από τη δεκαετία του 80. Κάτι ξέρω που το λέω αυτό διότι η μητέρα μου τελείωσε το σχολείο το 77 και ήταν στους πρώτους 10 που πέρασαν νομική Αθήνας (φανταστείτε ότι εκείνα τα χρόνια δίνανε άγνωστο με ορθογραφία).
Σίγουρα ήταν πιο εξουθενωτικό το σύστημα των 6 μαθημάτων (κυρίως λόγω λογοτεχνίας που ήταν πράγματι μεγάλο αγκάθι και κατά τη γνώμη ορθώς εξοβελίστηκε από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα για πολλούς λόγους που δεν θα τους αναπτύξω τώρα) όμως θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι οι βάσεις ήταν αδικαιολόγητα πολύ υψηλές. Ακόμα και στα χρόνια των δεσμών, που η ύλη και τα θέματα ήταν ακόμη πιο σκληρά δεν ήταν τόσο πολύ πάνω. Για παράδειγμα το 1990 η βάση για τη νομική της Αθήνας ήταν 18,1 (το παράδοξο για τα σημερινά δεδομένα δεδομένα είναι ότι την ίδια χρονιά η βάση για την φιλολογία του εκπα ήταν το 18,4).
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Καλημερα, ναι σιγουρα προσμετρουσε ο προφορικος, απλως τα 6 μαθηματα απο μονα τους ειναι πιο δυσκολο να τα διαχειριστει ενα παιδι απο τα 4. Εμεις ειχαμε 15 κειμενα λογοτεχνιας να διαβασουμε με εισαγωγες και 50 σελιδες σχολια για το καθε κειμενο, μαζι με την ιδια υλη ιστοριας που εχουν τα παιδια τωρα και ολα τα υπολοιπα που εχουν πλην της κοινωνιολογιας που ειναι απλως μια δευτερη ιστορια, σαφως πιο μικρη. Εμενα παλι το αντιθετο μου εχουν πει. Οτι τοτε ηταν πιο δυσκολο λογω ακριβως των περισσοτερων μαθηματων (με ιδιο ογκο υλης) και επειδη το επιπεδο των μαθητων εχει πεσει δραματικα (λογω και της κρισης που εμφιλοχωρησε). Ο καθηγητης μας στη συνθεση Δημοσιου (μαθημα τελευταιου εξαμηνου στη Νομικη) μας ελεγε οτι βλεπει φοιτητες πρωτοετεις με επιπεδο πολυ πιο κατω απο αυτο που ειχαν οι παλιοτερες γενιες. Δεν ξερω αν το ελεγε ετσι, ουτε τον θεωρω αυθεντια ή κατι τετοιο, αλλα τα ιδια μου ελεγε και η μητερα μου που ηταν φιλολογος στην Γ Λυκειου και διορθωτρια ως το 2017. Μετα το 2011-2012 το επιπεδο επεσε δραματικα. Σεβομαι τη γνωμη της φιλολογου, αλλα δεν ισχυει σε καμια περιπτωση, οποιον αλλο και να ρωτησεις αυτο θα σου πει. Επισης η χαλαροτητα πώς προκυπτει? Γιατι εγω θυμαμαι οτι παρα πολλα παιδια απο την ταξη μου επεσαν σε αναβαθμολογησεις. Και σιγουρα ειναι και θεμα προσωπικης αποψης. Εγω εχοντας δει και τις δυο υλες (την τωρινη και την τοτε, του 2009) προσωπικα την τωρινη τη βρηκα της πλακας απο αποψη ογκου, την ξεκινησα χαλαρα το Δεκεμβρη και την ειχα βγαλει ως Απριλη, μαζι με δουλεια μεσα και ολα, εκανα παρτυ δε οταν εμαθα οτι ειχε βγει η Λογοτεχνια εδω και χρονια που ηταν εκατο φορες πιο ογκωδης απο την οποιαδηποτε ιστορια. Αν ειχα και εξτρα Λογοτεχνια και βιολογια, ε δε νομιζω να την παλευα, διαβαζοντας 6 μαθηματα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Ναι ακριβως, ειναι απολυτα διαχειρισιμης δυσκολιας.

Το αν θα βγάλεις πολύ υψηλό βαθμό δεν εξαρτάται από τον όγκο της ύλης, αλλά από το τι θέματα θα πέσουν. Ο άριστος μαθητής θα βγάλει και τις δύο ύλες(sic) άψογα, απλώς στο σύστημα των 6 μαθημάτων θα έβγαζε 10 επαναλήψεις, ενώ με τα 4, καμιά 15αριά, που έχει μηδενική πρακτική διαφοροποίηση.

Αν κοιτάξεις τα στατιστικά, σε περίπου ίσο αριθμό υποψηφίων, οι 19κ+ μέχρι το 2015 ήταν 400-600, ενώ από το 2016 και μετά είναι σταθερά 40-60. Τι άλλαξε;
Δεν χάζεψαν οι μαθητές, απλώς σταμάτησε να προσμετρείται ο εύκολα 20 βαθμός του σχολείου, έφυγαν η βιολογία και η λογοτεχνία, που για αυτούς που έβγαζαν 19κ+ ήταν άνετα εικοσάρια, δυσκόλεψε κατά πολύ η εξέταση της ιστορίας, που επίσης παλιά ήταν εύκολο εικοσάρι, και αυξήθηκη εξ ορισμού ο συντελεστής βαρύτητας της έκθεσης, στην οποία είναι σχεδόν στατιστικά απίθανο να πιάσεις 19+, με αποτέλεσμα να σε απομακρύνει ακόμα περισσότερο από μια γενική υψηλή βαθμολογία. Περαιτέρω, έκθεση, αρχαία και λατινικά, τα θέματα των οποίων παρέμειναν περίπου ίσης δυσκολίας, τα στατιστικά των βαθμών είναι πολύ παρόμοια. Άρα δε μιλάμε για χαμηλότερο επίπεδο ανάμεσα στις διάφορες γενιές, λες και από το 2016 άλλαξε κάτι, αλλά από ένα σύστημα που επέτρεπε πολύ υψηλές βαθμολογίες στον διαβασμένο, πήγαμε σε ένα που δεν επέτρεπε.

Συνεπώς είναι επικίνδυνο και απλουστευτικο να μιλάμε για πλαφόν 19.000 μορίων στις νομικές.
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Πολύ σωστή η τοποθέτηση σου Nihilist. Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι σε αυτό: η λογοτεχνία, που για αυτούς που έβγαζαν 19κ+ ήταν άνετα εικοσάρια . Υποψήφιοι που έδωσαν λογοτεχνία έκαναν λόγο για ένα πολύ απαιτητικό μάθημα.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,656 μηνύματα.
Την μεγαλύτερη διαφορά την εκαναν οι προφορικοι βαθμοί.
Ουστικα τα παιδια που εισάγονται στη νομική γράφουν τις ιδιες βαθμολογίες με παλιότερα , αν προσθέσουμε τους προφορικους βαθμούς.
Απο εκει και περα η λογοτεχνία ποτε δεν ηταν το σίγουρο εικοσαρι.Σιγουρακια για τον άριστο ηταν τα λατινικά, η βιολογία, και η ιστορία .
Ειδικά στα δυο πρώτα μπορούσες να πετύχεις ακέραιο 20 .
Απο τοτε που εγιναν 4 μαθήματα το μονο Που δυσκόλεψε ειναι η ιστορία .
Λατινικά αφαίρεσαν περίπου ενα 20% , και απλοποιησαν αρκετα τα αρχαία.
Βέβαια , και τοτε και τωρα ο άριστος μπαίνει .
Δεν ειναι η μια γενιά πιο έξυπνη απο την αλλη .
Αυτο που εχει αλλάξει ειναι η νοοτροπία των νεων ανθρώπων, για την οποια εν πολοις ευθύνεται η οικονομική κρίση.
Πολλοι καθηγητής μιλανε για αδιάφορια.
Μυαλια υπάρχουν ενα σωρο ,απλα έχει αλλαξει ο τρόπος που αντιμετωπίζουν (πολλα) παιδιά τοσο τις πανελλήνιες οσο και τις σπουδές τους.
Αυτο δεν ισχύει τοσο στις υψηλόβαθμες σχολες, οσο σε ολες τις υπόλοιπες οι οποιες βιώνουν μια αναπόφευκτη πτώση οσον αφορα το επίπεδο των φοιτητών .
Περίτρανο παράδειγμα, η σχολη μου.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Την μεγαλύτερη διαφορά την εκαναν οι προφορικοι βαθμοί.
Ουστικα τα παιδια που εισάγονται στη νομική γράφουν τις ιδιες βαθμολογίες με παλιότερα , αν προσθέσουμε τους προφορικους βαθμούς.
Απο εκει και περα η λογοτεχνία ποτε δεν ηταν το σίγουρο εικοσαρι.Σιγουρακια για τον άριστο ηταν τα λατινικά, η βιολογία, και η ιστορία .
Ειδικά στα δυο πρώτα μπορούσες να πετύχεις ακέραιο 20 .
Απο τοτε που εγιναν 4 μαθήματα το μονο Που δυσκόλεψε ειναι η ιστορία .
Λατινικά αφαίρεσαν περίπου ενα 20% , και απλοποιησαν αρκετα τα αρχαία.
Βέβαια , και τοτε και τωρα ο άριστος μπαίνει .
Δεν ειναι η μια γενιά πιο έξυπνη απο την αλλη .
Αυτο που εχει αλλάξει ειναι η νοοτροπία των νεων ανθρώπων, για την οποια εν πολοις ευθύνεται η οικονομική κρίση.
Πολλοι καθηγητής μιλανε για αδιάφορια.
Μυαλια υπάρχουν ενα σωρο ,απλα έχει αλλαξει ο τρόπος που αντιμετωπίζουν (πολλα) παιδιά τοσο τις πανελλήνιες οσο και τις σπουδές τους.
Αυτο δεν ισχύει τοσο στις υψηλόβαθμες σχολες, οσο σε ολες τις υπόλοιπες οι οποιες βιώνουν μια αναπόφευκτη πτώση οσον αφορα το επίπεδο των φοιτητών .
Περίτρανο παράδειγμα, η σχολη μου.
Για τα εξεταζόμενα μαθήματα, απλά για μένα βιολογία και ιστορία ήταν πιο εύκολο 20αρι από λατινικά, τα οποία είχαν ασκήσεις, ενώ στα άλλα δύο ήταν καθαρά θέμα αποστήθισης (οι ασκήσεις της βιολογίας δεν ήταν "Ασκήεςι").

Επίσης, διαφωνώ με τον/την καθένα/καθεμία που συνδέει νοητική ικανότητα/αντίληψη με εξετάσεις σε πανελλήνιες. ΕΙΔΙΚΑ στη θεωρητική, είναι, τουλάχιστον, αστείο.
 

efi25

Δραστήριο μέλος

Η efi25 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Τα εικοσαρια των παλαιων ετων ηταν Βιολογια και Λατινικα και Ιστορια, οχι Λογοτεχνια, προς θεου! Δεν ειμαι σιγουρη οτι προσμετρουσαν τοσο οι προφορικοι, ισως δεν το θυμαμαι κ καλα, και ουτε μου φανηκε οτι φετος δυσκολεψε η ιστορια ( αν ναι ας κανει καποιος ενα elaboration γιατι θα δωσω του χρονου και θελω να ξερω). Τελος παντων, οπως κ να εχει, ο τοτε αριστος υποθετω θα ναι και τωρα. Ισως οχι ομως πλεον στα Αρχαια που μπηκαν τοσα αδιδακτα μερη κατα τα αλλα Ιστορια και Κοινωνιολογια για μενα ειναι το ιδιο σιγουρα 20 με τα τοτε Βιολογια, Λατινικα και Ιστορια.
 

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,477 μηνύματα.
Εγώ πάντως πατωσα λογοτεχνία και ιστορία :P

Επίσης, τα επιπλέον μόρια που έπαιρνες αν έγραφες σε όλα τα μαθήματα κάτω από 18 ήταν σταθερά στα 600 μόρια (με δεδομένο ότι έπαιρνες σε όλα 20). Αν έγραφες στα μαθήματα 18 και πάνω (σύνηθες για τις υψηλόβαθμες σχολές, όπως η νομική) το "πριμ" ήταν λιγότερο από 600 μόρια.

Μιλάμε για πολύ μικρή βοήθεια στο σύνολο των μορίων.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Τα εικοσαρια των παλαιων ετων ηταν Βιολογια και Λατινικα και Ιστορια, οχι Λογοτεχνια, προς θεου! Δεν ειμαι σιγουρη οτι προσμετρουσαν τοσο οι προφορικοι, ισως δεν το θυμαμαι κ καλα, και ουτε μου φανηκε οτι φετος δυσκολεψε η ιστορια ( αν ναι ας κανει καποιος ενα elaboration γιατι θα δωσω του χρονου και θελω να ξερω). Τελος παντων, οπως κ να εχει, ο τοτε αριστος υποθετω θα ναι και τωρα. Ισως οχι ομως πλεον στα Αρχαια που μπηκαν τοσα αδιδακτα μερη κατα τα αλλα Ιστορια και Κοινωνιολογια για μενα ειναι το ιδιο σιγουρα 20 με τα τοτε Βιολογια, Λατινικα και Ιστορια.

Οι προφορικοί μετρούσαν 30%, και δεδομένων των βαθμών που μπαίνουν στη Γ λυκ δεν μου κάνει εντύπωση πως υπήρχαν τόσοι με 19κ+

Ιστορία με το παλιό σύστημα 18-20 έγραφε το 17-20% την περίοδο 2009-13, ενώ πλέον το 7-9%. Πλέον τα θέματα είναι πολύ πιο χρονοβόρα και συνδυαστικά, απαιτούν κριτική και συνθετική σκέψη, όχι στείρα παπαγαλία. Δεν υπάρχει φιλόλογος που να το αμφισβητεί, αν θες ανάτρεξε στους σχολιασμούς του οεφε. Διαβάζοντας το 2018, μου έκανε μεγάλη εντύπωση πόσο εύκολα θέματα είχαν πέσει παλιά. Επίσης, το υπουργείο έχει αρχίσει να δίνει απαντήσεις, τις οποίες τα βαθμολογικά ακολουθούν κατά γράμμα και οι οποίες συχνά είναι αμφισβητούμενες. Θυμάμαι στη χρονιά μου είχε βγάλει απαντήσεις ο οεφε και, με βαση τις απαντήσεις του υπουργείου, θα έπιανε ένα 18,5 στην καλύτερη.
Παλιά, χωρίς επίσημες απαντήσεις, υπήρχε μεγαλύτερη ελαστικότητα. Καλό να τα κοιτάξεις όλα αυτά, εφόσον θα δώσεις του χρόνου.

Βιολογία βλέπω περίπου 30%(!) έγραφε 18-20, ενώ το 2010 έφτασε το 44%(!).

Επίσης, έκθεση σταθερά 18-20 γράφει το 1-1,5%, και πλέον με το νέο σύστημα ο συντελεστής βαρύτητας έχει αυξηθεί κατά πολύ, οπότε μειώνεται η γενική βαθμολογία.

Γι’ αυτό και παλιά οι καλύτεροι/πιο τυχεροί(παίζει κι αυτό ρόλο) έβγαζαν 19.900+, ενώ πλέον, στη χρονιά μου τουλάχιστον, ο κορυφαίος είχε βγάλει 19.300κάτι.

Ο βαθμός βέβαια δεν έχει σημασία, συγκριτικά στην κάθε χρονιά είναι όλα, άρα οι καλύτεροι θα μπουν. Αποκτά όμως προβληματική σημασία όταν βασιζόμαστε σε βαθμολογίες ανόμοιων συστημάτων και θεμάτων για να βγάλουμε συμπέρασμα για το επίπεδο της κάθε γενιάς και να μιλάμε για πλαφόν στις σχολές :P
 

efi25

Δραστήριο μέλος

Η efi25 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Οι προφορικοί μετρούσαν 30%, και δεδομένων των βαθμών που μπαίνουν στη Γ λυκ δεν μου κάνει εντύπωση πως υπήρχαν τόσοι με 19κ+

Ιστορία με το παλιό σύστημα 18-20 έγραφε το 17-20% την περίοδο 2009-13, ενώ πλέον το 7-9%. Πλέον τα θέματα είναι πολύ πιο χρονοβόρα και συνδυαστικά, απαιτούν κριτική και συνθετική σκέψη, όχι στείρα παπαγαλία. Δεν υπάρχει φιλόλογος που να το αμφισβητεί, αν θες ανάτρεξε στους σχολιασμούς του οεφε. Διαβάζοντας το 2018, μου έκανε μεγάλη εντύπωση πόσο εύκολα θέματα είχαν πέσει παλιά. Επίσης, το υπουργείο έχει αρχίσει να δίνει απαντήσεις, τις οποίες τα βαθμολογικά ακολουθούν κατά γράμμα και οι οποίες συχνά είναι αμφισβητούμενες. Θυμάμαι στη χρονιά μου είχε βγάλει απαντήσεις ο οεφε και, με βαση τις απαντήσεις του υπουργείου, θα έπιανε ένα 18,5 στην καλύτερη.
Παλιά, χωρίς επίσημες απαντήσεις, υπήρχε μεγαλύτερη ελαστικότητα. Καλό να τα κοιτάξεις όλα αυτά, εφόσον θα δώσεις του χρόνου.

Βιολογία βλέπω περίπου 30%(!) έγραφε 18-20, ενώ το 2010 έφτασε το 44%(!).

Επίσης, έκθεση σταθερά 18-20 γράφει το 1-1,5%, και πλέον με το νέο σύστημα ο συντελεστής βαρύτητας έχει αυξηθεί κατά πολύ, οπότε μειώνεται η γενική βαθμολογία.

Γι’ αυτό και παλιά οι καλύτεροι/πιο τυχεροί(παίζει κι αυτό ρόλο) έβγαζαν 19.900+, ενώ πλέον, στη χρονιά μου τουλάχιστον, ο κορυφαίος είχε βγάλει 19.300κάτι.

Ο βαθμός βέβαια δεν έχει σημασία, συγκριτικά στην κάθε χρονιά είναι όλα, άρα οι καλύτεροι θα μπουν. Αποκτά όμως προβληματική σημασία όταν βασιζόμαστε σε βαθμολογίες ανόμοιων συστημάτων και θεμάτων για να βγάλουμε συμπέρασμα για το επίπεδο της κάθε γενιάς και να μιλάμε για πλαφόν στις σχολές :P
Δεν ειχα υποψη μου αυτα τα νουμερα, ουτε εχω κατσει να ασχοληθω με στατιστικες. Εγω απλως ανεφερα τι ακουω απο τους καθηγητες μου και τη μητερα μου, που ναι, δεν ειναι οι απολυτες αυθεντιες. Δεν εχω ιδεα τι ισχυει φετος. Προσωπικα κοιταζοντας ασκησεις δε βλεπω καποια ιδιαιτερη δυσκολια φετος(εκτος αν τελικα πεσουν αλλοι τυποι ασκησεων μη προβλεπομενοι). Αλλα μπορει να το βλεπω με τα ματια πια των 28 ετων μου και της εμπειριας μου (οπως και να το κανουμε σκεφτομαι καλυτερα πια, οποτε αυτο που εμεις λεμε κριτικη σκεψη ισως ειναι οντως δυσκολο για ενα παιδι 18 ετων και οχι για ενα μεγαλυτερο). Παντως νομιζω οτι τα λες και λιγο υπερβολικα, μετα συγχωρησεως κιολας. Ελεγες οτι εβγαζες παλια 20αρι Λογοτεχνια ανετα και οτι οι καλυτεροι παλια βγαζανε 19.900. Αν με τους καλυτερους εννοεις 10 ατομα πανελλαδικα απο καθε κατευθυνση να συμφωνησουμε, αλλα 19.900 δεν εβγαζαν ουτε οι πιο τυχεροι ουτε οι καλυτεροι. Εβγαζαν οι αριστοι των αριστων πανελλαδικως. Επισης λες οτι οι πανελληνιες ειναι και πιο δυσκολες απο τη Νομικη που γελανε και οι πετρες. Επισης, να ξερεις οτι οι καθηγητες ΠΑΝΤΑ λενε οτι παλιοτερα ηταν πανευκολα κλπ και οτι μονο φετος που δινει ο μαθητης τους εχουν δυσκολεψει για να δικαιολογησουν αν τα παιδια δε γραψουν 19. Μη μασατε, τα ιδια λεγανε και σε μας, παραδοσιακη αγαπημενη τακτικη, να βριζουμε τους προηγουμενους και ποσο ευκολα περνουσανε κ χτυπαγανε 20αρια. Επισης, καθε συστημα ειναι ζυγισμενο, επειδη ακριβως επαιρνες απο το σχολειο, επιανες περισσοτερα μορια. Κανενα συστημα δε γινεται για να ευνοησει το μαθητη ουτε για να τον δυσκολεψει, εξυπηρετει αλλες σκοπιμοτητες. Παρεμπιπτοντως, αν ηταν τοσο ευκολα, θα γραφανε ολοι 19αρια και τοτε. Και επειδη εισαι τρολ δε συνεχιζω τη συζητηση, ειναι εμφανες οτι μας δουλευεις. Α και οταν φτασεις Συνθεση Δημοσιου, και Ποινικου, σκεψου αν τελικα ηταν πιο ευκολες οι Πανελληνιες που μας τρολαρεις οτι ειναι πιο δυσκολες. Εκει να δεις κριτικη σκεψη για να το περασεις.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εγώ πάντως πατωσα λογοτεχνία και ιστορία :P

Επίσης, τα επιπλέον μόρια που έπαιρνες αν έγραφες σε όλα τα μαθήματα κάτω από 18 ήταν σταθερά στα 600 μόρια (με δεδομένο ότι έπαιρνες σε όλα 20). Αν έγραφες στα μαθήματα 18 και πάνω (σύνηθες για τις υψηλόβαθμες σχολές, όπως η νομική) το "πριμ" ήταν λιγότερο από 600 μόρια.

Μιλάμε για πολύ μικρή βοήθεια στο σύνολο των μορίων.
Πες τα, γιατι απορω και γω ποτε μου δωσανε τοσα μορια και δεν το καταλαβα. Εγραψα σχεδον 19500 και δε νομιζβ οτι πηρα δωρακι 600 μορια, αν τα ειχα παρει παρτυ θα ειχα κανει τοτε και σιγουρα θα το θυμομουν. Σιγα μη μας κανανε δωρακι 600 μορια για υψολοβαθμη σχολη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Δεν ειχα υποψη μου αυτα τα νουμερα, ουτε εχω κατσει να ασχοληθω με στατιστικες.

Καλό θα ήταν, γιατί είναι τα μόνα αντικειμενικά στοιχεία.


Προσωπικα κοιταζοντας ασκησεις δε βλεπω καποια ιδιαιτερη δυσκολια φετος

Του χρόνου που θα δώσεις και θα ασχοληθείς περισσότερο θα καταλάβεις, η μια ματιά που έριξες τώρα δε λέει κάτι. Συνοπτικά, πλέον ζητούν συνθετικές απαντήσεις, μερικές γραμμές από πολλά κεφάλαια, ενώ παλιά η απάντηση σχεδόν πάντα ήταν κάποια αυτούσια παράγραφος κόπυ πέιστ από συγκεκριμένο κεφάλαιο. Επίσης, τα παραθέματα έχουν τριπλασιαστεί σε όγκο, οπότε επίσης απαιτούν συνθετική ανάλυση και αφαιρετική απάντηση, όντας χρονοβόρα, ενώ παλιά ήταν μικρά και επέτρεπαν την εύκολη παράθεση.


αλλα 19.900 δεν εβγαζαν ουτε οι πιο τυχεροι ουτε οι καλυτεροι. Εβγαζαν οι αριστοι των αριστων πανελλαδικως.

Ναι, αυτό σου λέω, οι κορυφαίες επιδόσεις ήταν 19.900(μάλιστα ξέρω προσωπικά δύο κοπέλες που έγραψαν παραπάνω), ενώ πλέον οι κορυφαίες είναι 19300-500.


Επισης λες οτι οι πανελληνιες ειναι και πιο δυσκολες απο τη Νομικη που γελανε και οι πετρες

Ίσως ορίζουμε διαφορετικά τη «δυσκολία». Οι πανελλήνιες είναι άκρως ανταγωνιστικές και αγχώδεις, απαιτούν καθημερινό πολύωρο διάβασμα και αυστηρό πρόγραμμα, και ειδικά στη θεωρητική απαιτούν παπαγαλία που είναι εξουθενωτική. Στη νομική και σε κάθε σχολή είναι πιο χαλαρά, απλά περνάς τα μαθήματα που δεν είναι και δύσκολο. Παπαγαλία και ακραίο άγχος δεν υπάρχουν, ergo είναι και σωματικά και ψυχικά πολύ πιο άνετη.
Αν εσύ εννοείς πως το 9,5 στη νομική είναι πιο δύσκολο από 19.000 στη θεωρητική, ναι έχεις δίκιο, αλλά δεν συνέκρινα αυτό.

Επισης, να ξερεις οτι οι καθηγητες ΠΑΝΤΑ λενε οτι παλιοτερα ηταν πανευκολα κλπ και οτι μονο φετος που δινει ο μαθητης τους εχουν δυσκολεψει για να δικαιολογησουν αν τα παιδια δε γραψουν 19.

Έχω λύσει ο ίδιος τα θέματα και ξέρω τη δυσκολία τους, ενώ με επιβεβαιώνουν και τα στατιστικά. Το τι λένε οι καθηγητές είναι δική σου υποκειμενική εμπειρική παρατήρηση, δεν γενικεύεται και, ακόμη και αν γενικευόταν, μου λέει μόνο πως δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τους καθηγητές για τη δυσκολία των θεμάτων, κατά συνέπεια δεν ανταποδεικνύει αυτό που είπα. Αν όχι εμένα, τουλάχιστον εμπιστεύσου τα στατιστικά :P

Και επειδη εισαι τρολ δε συνεχιζω τη συζητηση, ειναι εμφανες οτι μας δουλευεις.

Συγκρίνεις εντελώς απλοϊκά βαθμολογίες διαφορετικών συστημάτων και θεμάτων, δεν κοιτάς καν τα επίσημα στατιστικά, βγάζεις συμπεράσματα για το επίπεδο των γενεών ισοπεδώνοντας ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, μιλάς για πλαφόν στις νομικές λες και μπαίνουν κάθε χρονιά ίδια θέματα και λες και μια χ βαθμολογία στις πανελλήνιες προκαθορίζει αν θα επιτύχεις σε μια χ σχολή, ενώ ταυτόχρονα η επιχειρηματολογία σου είναι πρόχειρη, εμπειρική, εικατολογική και καταλήγει σε ad hominem. Ποιος είναι το αληθινό τρολ;:P
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Δεν θέλω να καταλήξει σε διαμάχη όλο αυτό γιατί θα νιώθω υπεύθυνος. Απλά μια επισήμανση έκανα θέλοντας να δείξω ότι ένα 19 τότε γραφόταν σίγουρα πιο εύκολα εκείνα τα χρόνια (χωρίς να εννοώ ότι ήταν κάτι εύκολο γενικά και ότι τα παιδιά-όπως η efi25- που έγραφαν τότε αυτούς τους βαθμούς δεν άξιζαν).
Τα αντικειμενικά στοιχεία που παρέθεσε ο Nihilist είναι αδιάσειστα και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Αποτυπώνουν μια πραγματικότητα. Όπως και να το κάνουμε άλλο ένα 19 στην ιστορία το 2009-10-11 και άλλο ένα σημερινό 19 που σίγουρα γράφεται με περισσότερο κόπο.
 

Κλημεντίνη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Κλημεντίνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,656 μηνύματα.
Παιδιά , δεν υφίσταται καμια σύγκριση .
Ειναι δυο διαφορετικά συστήματα, τα οποία απευθύνονται σε παιδιά 17 χρόνων.Δεν πρεπει να το ξεχνάμε αυτο .
Ένας απόφοιτος, και δη νομικης, φυσικα κι θα βγαλει την υλη πολυ γρήγορα ,και δεν θα συναντήσει καποια δυσκολία σε ερωτήσεις οι οποίες απαιτούν κριτική σκέψη .
Αυτο έλειπε.
Οι προφορικοι βαθμοί πάντως επαιζαν ρολο , όποιος θέλει ,μπορεί απλα να υπολόγισει τα μόρια του με το νεο σύστημα .
Οσον αφορά τα θέματα των τελευταίων ετων, η ιστορία ναι μεν δυσκόλεψε, αλλα τα αρχαια εγιναν αρκετα πιο εύκολα.Τα λατινικά επισης έχουν αισθητά μειωμένη υλη .
Παρ όλα αυτά , παλι δεν μπορούμε να πουμε οτι το ενα σύστημα ηταν πιο ευκολο απο το αλλο , εξάλλου ειναι και προσωπικό θεμα.
Για παράδειγμα , κατι πολυ σημαντικό, ηταν αρκετα συνηθισμένο να εισάγονται σε υψηλοβαθμες σχολές , παιδια με 14 και 15 στην έκθεση η στην λογοτεχνία .
Υπήρχε το περιθώριο να γραψεις άσχημα σε ενα μάθημα.
Τωρα ενα παιδι που θα γράψει χαμηλο βαθμο στην έκθεση , πραγμα αρκετά συνηθισμένο , κατα πασα πιθανότητα δεν θα εισαχθει σε αυτες τις σχολές .Αυτό αφορά ολα τα πεδία .Η αδερφή μου( εχω 2 😅) μπορούσε να εισαχθεί ιατρική με ενα ωραιότατο 12.7 στην έκθεση .Λογικα, ειχε βγει τελείως εκτός θεματος γιατι πίστευε οτι ειχε γράψει καλα🙄 .Τελοπαντων, μικρο το κακο, έγραψε αριστα τα υπόλοιπα .
Αντίστοιχα για την θεωρητική, κάποιος που με πολυ διάβασμα εγραφε σχεδον 20 σε λατινικα ,ιστορία κι βιολογία , ενα 16/17 αρχαια κι ακομα κι 15 έκθεση ηταν μεσα στην νομική .
Συμπεράσματικα, καθε σύστημα έχει τις ιδιαιτερότητες του.
Το μονο σίγουρο ειναι οτι και στα 2 συστήματα όποιος πετύχαινε τέτοιες βαθμολογίες ειχε κοπιασει πολυ και το άξιζε.
Απο εκει και έπειτα, το να εισαχθείς σε οποιοδήποτε αλλη σχολή περαν της νομικής και της ψυχολογίας , ειναι απείρως πιο ευκολο τωρα απο τοτε ,αλλα για λόγους που καμια σχέση δεν εχουν με τα δυο συστήματα .
 

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Επειδή το τσέκαρα πράγματι ο προφορικός βαθμός έκανε τη διαφορά ( https://www.irakleitos.edu.gr/exetaseis/ipologismos-moriwn ). Ανέβαζε κατά 0,6 το κάθε μάθημα, δλδ το 17 γινόταν 17,6 αν είχες 20 στα δύο τετράμηνο (τα περισσότερα παιδιά, ακόμη και μαθητές που ούτε 10 δεν θα έγραφαν,είχαν 20 και το ξέρω από τον αδερφό μου που έδινε με αυτό το σύστημα). Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι σου έδινε 600 μόρια. Από 18.2 όμως και πάνω ανέβαινε κατά 0,5 και όχι κατά 0,6. Το 18,2 γινόταν 18,7 και όχι 18,8. Από το 18,5 άρχιζε έτι περαιτέρω να αποδυναμώνεται ο προφορικός με αποτέλεσμα όποιος έφτανε το 19 μπορούσε να πάρει (ή και να χάσει) 300 μόρια από τον προφορικό. Είναι φανερό ότι οι υπερβολικά ανεβασμένες βάσεις οφείλονταν στον προφορικό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

efi25

Δραστήριο μέλος

Η efi25 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Επειδή το τσέκαρα πράγματι ο προφορικός βαθμός έκανε τη διαφορά ( https://www.irakleitos.edu.gr/exetaseis/ipologismos-moriwn ). Ανέβαζε κατά 0,6 το κάθε μάθημα, δλδ το 17 γινόταν 17,6 αν είχες 20 στα δύο τετράμηνο (τα περισσότερα παιδιά, ακόμη και μαθητές που ούτε 10 δεν θα έγραφαν,είχαν 20 γιατί το ξέρω από τον αδερφό μου που έδινε με αυτό το σύστημα). Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι σου έδινε 600 μόρια. Από 18.2 όμως και πάνω ανέβαινε κατά 0,5 και όχι κατά 0,6. Το 18,2 γινόταν 18,7 και όχι 18,8. Μετά το 18,5 άρχιζε έτι περαιτέρω να αποδυναμώνεται ο προφορικός με αποτέλεσμα όποιος έφτανε το 19 μπορούσε να πάρει (ή και να χάσει) 300 μόρια από τον προφορικό. Είναι φανερό ότι οι υπερβολικά ανεβασμένες βάσεις οφείλονταν στον προφορικό.
Ναι αυτο ελεγα ακριβως, οτι πανω απο 19 θυμαμαι επαιρνες σχετικα λιγα μορια, και αν ηταν 600 θα το θυμομουν. Μιλησα για τη Νομικη Αθηνας, και οχι της Κομοτηνης που ηταν αρκετα πιο κατω και αρα ισχυαν τα 600 μορια. Δεν ξερω για τα 300 μορια, προφανως αφου το ψαξατε θα ισχυει, δεν αντιλεγω.Δεν εχω λυσει θεματα της τωρινης ιστοριας, αλλα η κριτικη σκεψη δε νομιζω οτι ειναι διαφορετικη τωρα και τοτε. Αλλα δεν εχω καταλαβει και γιατι κανουμε τη συζητηση εξαρχης. Το παιδι που εγραψε τοτε 19.500 ειναι το σημερινο παιδι με το 19200. Δε βρισκω καποια διαφορα που να αξιζει συζητηση, και τα δυο ειναι ηδη αριστα. Α και να πουμε οτι τα 600 μορια που λετε προυποθετουν 20 σε ολα τα μαθηματα στα τετραμηνα. Δεν ειναι ολοι οι καθηγητες τοσο προθυμοι να βαλουν εικοσαρια παντου. Οι κρισεις περι ευκολου και μη ειναι σαφως παντα προσωπικες, εγω βρισκω πιο ευκολα ας πουμε μαθηματα παπαγαλιας και τα βγαζω με την πρωτη επαναληψη ενω με βαση τις στατιστικες πολλα παιδια πατωνουν στην ιστορια γιατι δε μπορουν παπαγαλια (ειναι κ αυτη ικανοτητα οσο σημαντικη και αν δεν ειναι). Επισης και στη σχολη θυμαμαι μαθηματα μου φαινονταν ευκολα και σε αλλους δυσκολα και το αντιστροφο. Αυτο που με ενοχλησε στη συζητηση εξαρχης ειναι η αντιληψη οτι τοτε ηταν ευκολα και τωρα δυσκολα, γιατι ειναι σκετη ανωριμοτητα. Η διαφορα δεν ειναι στα θεματα τοσο ουτε στα αριστα παιδια. Υπαρχει μια διαφορα με τον προφορικο, εφοσον ειχες βαθμαρες παντου (εγω ας πουμε δεν ειχα εικοσαρια στα τετραμηνα παρολο που τελικως εγραψα 19500) η οποια δεν ηταν τοσο καθοριστικη πανω απο το 19 (συνολο να πηρα 200 μορια). Αυτο που ειναι διαφορετικο και για μενα πιο δυσκολο ειναι οτι εχεις πλεον 4 μαθηματα και αρα θες αριστα παντου, αν θες ομως τελικα, γιατι οι βασεις προβλεπεται να κατεβουν πολυ. Και τελος παντων, ολοι οσοι υπηρξαμε αριστουχοι, και τοτε και μετεπειτα στη σχολη μας, οπως εγω, ειμαστε το ιδιο, ανεξαρτητα αν ο ενας πηρε 19200 χωρις προφορικους και ο αλλος 19500 με προφορικους. Και καπου εδω συνειδητοποιω ποσο με εχει διαβρωσει η σχολη, που με αναγκαζει να μπω σε επιχειρηματολογιες επι επιχειρηματολογιων. Οποτε ας μη μπουμε σε αυτο το φαυλο κυκλο αντιστοιχο του ποιος την εχει καλυτερη. We can do better than that και η ζωη δεν ειναι διαγωνισμος (κατι που ισως εσεις ως προφανως μικροτεροι μαλλον δεν εχετε αντιληφθει). Οι βαθμοι και οι επιδοσεις ειναι για τις ακαδημαικες καριερες μετα σημαντικες, για ολα τα υπολοιπα ειναι για να μας θαυμασει η θεια μας απο το χωριο. Οποιος βγαινει απο τη νομικη, νομιζω το καταλαβαινει ευθυς αμεσως. Αυτο που σας ευχομαι ως παλια καραβανα δεν ειναι το 20 στις πανελληνιες, ουτε το 10 στη σχολη. Ειναι να βρειτε μια σταδιοδρομια που σας αρεσει και σας αποφερει καποια χρηματα ωστε να εχετε ποιοτητα ζωης, πολυ μακρια απο τα 20αρια των πανελληνιων και τα 10αρια της νομικης και το οποιο ευχομαι και στην κοπελα που ρωτησε για τη νομικη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Δεν είπε κανείς ότι δεν άξιζες και ότι η βαθμολογία σου χαρίστηκε από τους προφορικούς. Μπράβο σου για το 19500 (που στη χείριστη να ήταν 19.300 αλλά το ίδιο κάνει γιατί και πάλι ήταν άριστα). Εγώ ο κακομοίρης έγραψα 18.600 με την τρίτη φορά τι να πω;;; Τέλος πάντων. Χαίρομαι που λύθηκε το ζήτημα το οποίο πρέπει να λήξει εδώ.
Κάτι τελευταό: δώσε το 22 και όχι το 21 για να αποφύγεις την κοινωνιολογία. Καλύτερα να δώσεις λατινικά που θα σου είναι και πιο οικεία
 

efi25

Δραστήριο μέλος

Η efi25 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Δεν είπε κανείς ότι δεν άξιζες και ότι η βαθμολογία σου χαρίστηκε από τους προφορικούς. Μπράβο σου για το 19500 (που στη χείριστη να ήταν 19.300 αλλά το ίδιο κάνει γιατί και πάλι ήταν άριστα). Εγώ ο κακομοίρης έγραψα 18.600 με την τρίτη φορά τι να πω;;; Τέλος πάντων. Χαίρομαι που λύθηκε το ζήτημα το οποίο πρέπει να λήξει εδώ.
Χαιρομαι που λυθηκε, ειμαστε ευτυχως ενηλικες. Δεν εισαι κακομοιρης, αν ειναι δυνατον δηλαδη. 18600 ειναι μεγαλος βαθμος. Ελπιζω να εισαι σε σχολη που να σου αρεσει! Μιλωντας για κακομοιρηδες, εγω μονο εμενα βλεπω, που αφου πηρα τη χαρα των μοριων και τη ΄βαθμαρα' του πτυχιου μου (να τη βρασω), κατεληξα να ξαναδινω Πανελληνιες, και ουτε καν φετος, αλλα του χρονου. Αυτο θα πει σουπερ σουξε. Γ αυτο και μιλησα πιο πανω για το ποσο μικρη αξια εχουν τελικα οι βαθμοι.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν είπε κανείς ότι δεν άξιζες και ότι η βαθμολογία σου χαρίστηκε από τους προφορικούς. Μπράβο σου για το 19500 (που στη χείριστη να ήταν 19.300 αλλά το ίδιο κάνει γιατί και πάλι ήταν άριστα). Εγώ ο κακομοίρης έγραψα 18.600 με την τρίτη φορά τι να πω;;; Τέλος πάντων. Χαίρομαι που λύθηκε το ζήτημα το οποίο πρέπει να λήξει εδώ.
Κάτι τελευταό: δώσε το 22 και όχι το 21 για να αποφύγεις την κοινωνιολογία. Καλύτερα να δώσεις λατινικά που θα σου είναι και πιο οικεία
Οχι ρε συ το 2022. Δηλαδη να μην προλαβω καν να γινω ψυχολογος, να παω απευθειας για συνταξη? Δε με πειραζει η κοινωνιολογια, φετος ισως δεν εγραφα πολυ καλα γιατι δεν ειχα χρονο με ολη την κορονοτρελα και τη δουλεια, αλλα του χρονου θα την περασω απλα επαναληψεις, οποτε οκ. Α και επισης δεν εχω εμπιστοσυνη στην κυβερνηση οτι δε θα μπουν μαθηματικα που εχει ακουστει για ενδοσχολικες. Αν μπαινανε θα ημουν επισημως ο πιο χαμηλος βαθμος της χρονιας (χρυσο βατομουρο της θεωρητικης).
 
Τελευταία επεξεργασία:

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,042 μηνύματα.
Νομική εκπα πέρασα. Δεν θα έδινα τρεις φορές εάν ήθελα άλλη σχολή. Αν λες για το κόντρα μάθημα αυτό ειπώθηκε για τις ενδοσχολικές. Απλά ορισμένοι δημοσιογράφοι παρανόησαν και έγραφαν σε ιστοσελίδες ότι θα εξετάζεται στις πανελλήνιες. Τα μαθήματα 4 θα παραμείνουν και έτσι όπως δείχνει το πράγμα οι δέσμες (με μικρή παραλλαγή) ήρθαν για να μείνουν.
Διάβασε στο τέλος αυτής της ιστοσελίδας για το 5ο αυτό μάθημα που θα εξετάζεται ενδοσχολικά:
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Το γεγονός ότι οι βάσεις εκείνα τα χρόνια ήταν πολύ ανεβασμένες (π.χ. το 2009 η βάση για τη νομική της Αθήνας ήταν το 18.900) οφειλόταν στην προσμέτρηση του προφορικού βαθμού, που μπορούσε να ανεβάσει (ή να κατεβάσει) το βαθμό έως και 600 μόρια, στο γεγονός ότι τα μαθήματα ήταν έξι, ενώ σήμερα είναι τέσσερα και επομένως υπάρχουν λιγότερα περιθώρια λάθους, καθώς και στην «χαλαρότητα» των βαθμολογητών. Σε μια συζήτηση που είχα με τη φιλόλογο μου , μου έλεγε ότι αυτά τα χρόνια έβλεπαν μαθητές χωρίς φοβερό διάβασμα να χτυπάνε βαθμάρες, κάτι που πλέον σήμερα είναι πιο σπάνιο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όσο επικρατούσε το σύστημα των 6 μαθημάτων η νομική της Αθήνας γενικά δεν ήταν κάτω από 18.500, εκτός από 2-3 χρονιές που τα θέματα ήταν πιο τσιμπημένα. Όταν τα μαθήματα έγιναν 4 και έπαψε να μετρά ο προφορικός η βάση κυμάνθηκε στα 18.200.
κοντεψε να μου πεσει το πληκτρολογιο φιλε μου.σου ειπε οτι χτυπαγανε βαθμαρες εκεινα τα χρονια χωρις διαβασμα??τι αλλο θα ακουσουμε !! απλα η διαφορα με τοτε ειναι η εξης.οταν εχεις 18900 με προφορικους αντιστοιχουν με 18300 χωρις προφορικα σημερα.αρα το ιδιο πραγμα καθως αυτοι που θα παρουν τη θεση θα την παρουν οπως συνεβαινε και εκεινα τα χρονια.μην κολλας στο νουμερο.επισης για χαλαροτητα των βαθμολογητων απλα γελαω.που στην εκθεση γινοταν ο κακος χαμος παλαιοτερα τωρα δεν ειναι τοσο τραγικη η κατασταση καθως η εκθεση πιανει λιγοτερο.να βλεπεις κατι αρχικομπλεξαρες να βαζει ο ενας βαθμολογητης 17 ο αλλος 10!!!σκεψου πριν το 2007 μετραγε ο μεσος ορος των 3!!αρα μην λετε τετοια πραγματα που δεν στεκουνε
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top