Συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων στα ΑΕΙ - Η «Κ» παρουσιάζει το πλαίσιο των αλλαγών

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Με βάση έξι κριτήρια θα προχωρήσει η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη. Μεταξύ αυτών είναι το διδακτικό προσωπικό, ο ρυθμός αποφοίτησης, η ζήτηση από τους υποψηφίους, η ποιότητα και η διεθνής αναγνώριση του παραγόμενου ερευνητικού έργου κάθε τμήματος
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους!
Το υπουργείο Παιδείας μας έχει ένα πρωτοχρονιάτικο μποναμα...
Διαβάστε παρακάτω στο σημερινό δημοσίευμα:

 

PanMoonlight

Νεοφερμένος

Ο PanMoonlight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Η εισαγωγή σε σχολές και όχι σε τμήματα δεν μου φαίνεται κάτι κακό. Δίνονται περισσότερες επιλογές στους φοιτητές να διαφορμώσουν το πτυχίο τους με πολλά γνωστικά αντικείμενα (και σε ξένα πανεπιστήμια το έχω δει αυτό). Στην πράξη όμως πως θα είναι ακριβώς?
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Σε ένα ιδανικό αξιοκρατικό ελληνικό κράτος θα συμφωνούσα μαζί σου. Αν σκεφτεί κανείς την οικογενειοκρατία/αναξιοκρατία στα ΑΕΙ και γενικότερα της ελληνικής πραγματικότητας, προσωπικά δεν είμαι καθόλου αισιόδοξη. Θεωρώ ότι θα ζήσουμε το απόλυτο χάος. Προσωπικα εύχομαι να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις μου...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Το ίδιο παραμύθι το έζησα από πρώτο χέρι με τις καταθλίψεις των φοιτητών του 2005-2010 σχετικά με τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16 και την πολιτική ενδυνάμωση του Τσίπρα ως νέου πολιτικού που ρύθμιζε τα δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας μας. Εννοείται ότι ο χώρος της συστημικής αριστεράς της εκάλης, δεν θέλει κάτι τέτοιο και η επιχειρηματολογία ξεκινάει για δημόσιο, μη ταξικό (ή μη τοξικό) Πανεπιστήμιο για όλους χωρίς βαθμούς, χωρίς εξετάσεις, χωρίς πόρτες, χωρίς παράθυρα ...και με χωρίς τουαλέτες, μάγκες μου. Χωρίς τοαλέτες.

:giveup:

Η Ελλάδα επειδή δεν είναι ΗΠΑ, ούτε Δανία (σε κάτι πιο μικρό μέγεθος) δεν νομίζω να μπορέσει να εφαρμόσει αυτό το μοντέλο σπουδών καθώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι επαγγελματικές κομματικές συντεχνίες των επιστημόνων που βασίζονται στο πτυχίο-επάγγελμα με αποτέλεσμα να κατοχυρώνουν επαγγέλματα βάση τίτλων και όχι βάση ικανοτήτων ή δεξιοτήτων, αφού μετά οι βολεμένοι θα μείνουν άνεργοι. Συζητάμε για κάτι που το υπάρχον πλαίσιο επιστημονικής κουλτούρας είναι σε λάθος βάση και πολύς κόσμος ζει τη ζωούλα του με αυτόν τον τρόπο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,664 μηνύματα.
Το ίδιο παραμύθι το έζησα από πρώτο χέρι με τις καταθλίψεις των φοιτητών του 2005-2010 σχετικά με τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16 και την πολιτική ενδυνάμωση του Τσίπρα ως νέου πολιτικού που ρύθμιζε τα δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας μας. Εννοείται ότι ο χώρος της συστημικής αριστεράς της εκάλης, δεν θέλει κάτι τέτοιο και η επιχειρηματολογία ξεκινάει για δημόσιο, μη ταξικό (ή μη τοξικό) Πανεπιστήμιο για όλους χωρίς βαθμούς, χωρίς εξετάσεις, χωρίς πόρτες, χωρίς παράθυρα ...και με χωρίς τουαλέτες, μάγκες μου. Χωρίς τοαλέτες.

:giveup:

Η Ελλάδα επειδή δεν είναι ΗΠΑ, ούτε Δανία (σε κάτι πιο μικρό μέγεθος) δεν νομίζω να μπορέσει να εφαρμόσει αυτό το μοντέλο σπουδών καθώς το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι επαγγελματικές κομματικές συντεχνίες των επιστημόνων που βασίζονται στο πτυχίο-επάγγελμα με αποτέλεσμα να κατοχυρώνουν επαγγέλματα βάση τίτλων και όχι βάση ικανοτήτων ή δεξιοτήτων, αφού μετά οι βολεμένοι θα μείνουν άνεργοι. Συζητάμε για κάτι που το υπάρχον πλαίσιο επιστημονικής κουλτούρας είναι σε λάθος βάση και πολύς κόσμος ζει τη ζωούλα του με αυτόν τον τρόπο.
εγω προτεινω να δημιουργηθει σχολη ιατρικομαθηματικοφυσικοπολυτεχνειο και μετα το πρωτο ετος να παιρνεις εξειδικευση.θα παει στα 30.000 μορια η βαση.ε ρε τρελα!!
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Η εισαγωγή σε σχολές και όχι σε τμήματα δεν μου φαίνεται κάτι κακό. Δίνονται περισσότερες επιλογές στους φοιτητές να διαφορμώσουν το πτυχίο τους με πολλά γνωστικά αντικείμενα (και σε ξένα πανεπιστήμια το έχω δει αυτό). Στην πράξη όμως πως θα είναι ακριβώς?
Πάνε να αντιγράψουν Αμερικές. Όπως είπε ο nPb όμως και συγκεκριμένα λόγω των παθολογιών που εμφανίζει η χώρα μας γενικά, και επομένως και ειδικά στα ακαδημαϊκά θέματα, μάλλον θα πάνε για μαλλί και θα βγουν κουρεμένοι.

Οι αλλαγές πρέπει να είναι μικρές αλλά συστηματικές για να φτάσουμε στο επίπεδο να εφαρμόζονται τέτοια συστήματα. Μακάρι όλα να ήταν τόσο απλά και να έβγαινε κάποιος με μια απόφαση να άλλαζε τα πάντα, αλλά δυστυχώς αυτό δεν υφίσταται εαν μιλάμε ρεαλιστικά. Πρέπει να γίνουν σοβαρές αλλαγές σε επίπεδο νοοτροπίας και υποδομών. Και αυτό απαιτεί χρόνο.
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Και για την ανάδειξη του παραλόγου του πράγματος ας πάρουμε ένα παράδειγμα:
Έχουμε λοιπόν δύο μαθητές, ο Α συγκέντρωσε στις πανελλαδικές εξετάσεις 17.800 μόρια ενώ ο μαθητής Β 12.800 μόρια αντίστοιχα. Ας υποθέσουμε ότι θέλουν και οι δύο Ψυχολογία ΑΠΘ(Βάση 2021: 17.725) που υπάγεται στην Φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ.
Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα ο Α εισάγεται στην Ψυχολογία της φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ ενώ ο Β δεν καταφέρνει να εισαχθεί εκεί αλλά εισάγεται πχ στο τμήμα της Φιλοσοφίας (Βάση 2021:12800) της Φιλοσοφικής του ΑΠΘ.
Με το νέο όμως σύστημα εισάγονται και οι δύο στην Φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ και παρακολουθούν τα ίδια μαθήματα του πρώτου έτους της σχολής. Στο δεύτερο έτος καλούνται να επιλέξουν την ίδια κατεύθυνση δηλαδή την Ψυχολογία. Το αν και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να πάρουν το πτυχίο τους θα εξαρτηθεί λοιπόν και από άλλους παράγοντες εκτός από τους προφανείς(διάβασμα). Παραθέτω μερικούς από τους "άλλους" παράγοντες: συμμετοχή σε κομματικές νεολαίες, διαρροή θεμάτων από όπου μπορεί να φανταστεί κανείς, προσωπικές γνωριμίες με καθηγητές/διοικητικούς ή άλλους παρατρεχαμενους των πανεπιστημίων, χρηματισμός κτλ. Σας υπενθυμίζω ότι ζούμε στην ζοφερή ελληνική πραγματικότητα όπου στα ΑΕΙ βασιλεύει η οικογενειοκρατία/αναξιοκρατία και έχει αποδειχθεί ουκ ολίγες φορές ότι τα πράγματα δεν ήταν πάντοτε αδιάβλητα (πχ στο παρελθόν έχουν διαρρεύσει θέματα για την εισαγωγή στο δικαστικό σώμα και έχουν ακουστεί πολλά αρνητικά σχόλια για τις κατατακτήριες εξετάσεις σε αρκετά τμήματα πχ συνεργασία καθηγητών με συγκεκριμένα φροντιστήρια).
Bottom line: Το αν θα γίνει Ψυχολόγος ο υποψήφιος Α ή ο Β δεν εξαρτάται πια από τα μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά κι από "άλλους" παράγοντες πέρα από το διάβασμά τους.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,891 μηνύματα.
Όπως γράφει το παραπάνω άρθρο: "... τα πτυχία δεν πρέπει να συνδέονται με λεπτομερή επαγγελματικά δικαιώματα. Προς αυτή την κατεύθυνση θα βοηθούσε να δημιουργηθούν ενότητες μαθημάτων (modules), π.χ. Μαθηματικά, Οικονομικά, Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Τέχνες, Υπολογιστές, Επιστήμες Μηχανικού κ.λπ., οι οποίες θα μπορούν να ενσωματώνονται σε διαφορετικές διαδρομές σπουδών που θα επιλέγουν οι φοιτητές. Οι ενότητες μαθημάτων και τα προγράμματα σπουδών να ανήκουν στις σχολές και όχι στα τμήματα. Η εισαγωγή των φοιτητών να γίνεται, επίσης, σε σχολές. Δεδομένου ότι δεν θα υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα προσδεδεμένα σε συγκεκριμένα πτυχία και θα παρέχονται ενότητες μαθημάτων, θα είναι μικρότερη η δυσκολία να κατανεμηθούν οι φοιτητές σε τμήματα μετά τον πρώτο ή δεύτερο χρόνο σπουδών. Η έμφαση πρέπει να δίνεται στον ακαδημαϊκό προσανατολισμό και χαρακτήρα των σπουδών και στα ειδικά ενδιαφέροντα του φοιτητή."

Πόσο πιο ξεκάθαρα να το πούνε, το μόνο αξιοκρατικό πρέπει να είναι το μέγεθος του βύσματός σου, το πόσο καλο κομματικό μέλος ήσουν και όχι τα μαθήματα που κατοχυρώνουν θεσμικά τις γνώσεις σου.

Όπου γης και πατρίς!
 

chrisjhon02

Διάσημο μέλος

Ο chrisjhon02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,738 μηνύματα.
Τις τοπικές κοινωνίες που ζουν οικονομικά από τα ΑΕΙ θα τις στηρίξουν όταν συγχωνευτούν τα τμήματα-σχολές; ή θα τις αφήσουν στην μοίρα τους με την δικαιολογία ''πρέπει να περάσουμε σε μεταρρυθμίσεις, δεν γίνεται να ζείτε από τους φοιτητές''.

''Η διασύνδεση της παρεχόμενης διδασκαλίας με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας...''
Το όνειρο κάθε φιλελε, η διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά. Ανάλογα με τις ορέξεις της θείας αγοράς, θα προσαρμοζόμαστε όλοι.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Και για την ανάδειξη του παραλόγου του πράγματος ας πάρουμε ένα παράδειγμα:
Έχουμε λοιπόν δύο μαθητές, ο Α συγκέντρωσε στις πανελλαδικές εξετάσεις 17.800 μόρια ενώ ο μαθητής Β 12.800 μόρια αντίστοιχα. Ας υποθέσουμε ότι θέλουν και οι δύο Ψυχολογία ΑΠΘ(Βάση 2021: 17.725) που υπάγεται στην Φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ.
Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα ο Α εισάγεται στην Ψυχολογία της φιλοσοφικής σχολής του ΑΠΘ ενώ ο Β δεν καταφέρνει να εισαχθεί εκεί αλλά εισάγεται πχ στο τμήμα της Φιλοσοφίας (Βάση 2021:12800) της Φιλοσοφικής του ΑΠΘ.
Με το νέο όμως σύστημα εισάγονται και οι δύο στην Φιλοσοφική σχολή του ΑΠΘ και παρακολουθούν τα ίδια μαθήματα του πρώτου έτους της σχολής. Στο δεύτερο έτος καλούνται να επιλέξουν την ίδια κατεύθυνση δηλαδή την Ψυχολογία. Το αν και με ποιο τρόπο θα καταφέρουν να πάρουν το πτυχίο τους θα εξαρτηθεί λοιπόν και από άλλους παράγοντες εκτός από τους προφανείς(διάβασμα). Παραθέτω μερικούς από τους "άλλους" παράγοντες: συμμετοχή σε κομματικές νεολαίες, διαρροή θεμάτων από όπου μπορεί να φανταστεί κανείς, προσωπικές γνωριμίες με καθηγητές/διοικητικούς ή άλλους παρατρεχαμενους των πανεπιστημίων, χρηματισμός κτλ. Σας υπενθυμίζω ότι ζούμε στην ζοφερή ελληνική πραγματικότητα όπου στα ΑΕΙ βασιλεύει η οικογενειοκρατία/αναξιοκρατία και έχει αποδειχθεί ουκ ολίγες φορές ότι τα πράγματα δεν ήταν πάντοτε αδιάβλητα (πχ στο παρελθόν έχουν διαρρεύσει θέματα για την εισαγωγή στο δικαστικό σώμα και έχουν ακουστεί πολλά αρνητικά σχόλια για τις κατατακτήριες εξετάσεις σε αρκετά τμήματα πχ συνεργασία καθηγητών με συγκεκριμένα φροντιστήρια).
Bottom line: Το αν θα γίνει Ψυχολόγος ο υποψήφιος Α ή ο Β δεν εξαρτάται πια από τα μόρια στις πανελλαδικές εξετάσεις αλλά κι από "άλλους" παράγοντες πέρα από το διάβασμά τους.

Όπως ανέφερα, έχω αναφέρει (και ο samael, κλπ) το πρόβλημα είναι βαθύτερο. Δεν νομίζω ότι θα εφαρμοστεί κάτι με επιτυχία ή ότι θα δούμε αλλαγές που θα έπρεπε να δούμε. Είναι απλά μια εξαγγελία για τις εντυπώσεις με την κλασική μέθοδο των μεταρρυθμίσεων της παιδείας όπως συνηθίζεται όταν το κομματικό κράτος σκέφτεται το πολιτικό του κόστος. Ακόμη και το σύστημα των πτυχίων 4 έτη και 5 έτη με τη μορφή κορμός-κατεύθυνση είναι μια κακή αντιγραφή του Γερμανικού μοντέλου πριν το 1990. Γίναμε μήπως Γερμανία;

Οι φοιτητές θα εισάγονται στη Σχολή που ανήκει το Τμήμα Ψυχολογίας, δηλαδή, Κοινωνικών Επιστημών. Εκεί θα παρακολουθούν μαθήματα με θεματικό αντικείμενο όλη τη Σχολή, δηλαδή, από κάθε Τμήμα που ανήκει στη συγκεκριμένη Σχολή και μέσα από εκεί με κάποιο κριτήριο (άγνωστο) ο φοιτητής στο 3ο-4ο έτος θα προσανατολίζει το πτυχίο του με βάση ομάδες μαθημάτων φτιάχνοντας μια ή δυο κατευθύνσεις στα πρότυπα του αμερικάνικου μοντέλου major/minors.

Πάνε να καταργήσουν τον τίτλο "πτυχίο ψυχολογίας" από ένα συμπαγές πρόγραμμα σπουδών αμιγώς Ψυχολογίας και να σπουδάζει κάποιος κάτι με ομάδες διαφορετικών θεματικών ενοτήτων πάνω σε μια κοινή βάση. Εφόσον κάποιος έχει ενδιαφέρον για την Γυμναστική, θα μπορεί να πάρει μαθήματα Γυμναστικής και να αποφοιτήσει Ψυχολόγος-Γυμναστής με όχι ξεκάθαρο επαγγελματικό αντικείμενο. Συνεπώς δεν παίζει ρόλο ποιος θα εισάγεται στο Πανεπιστήμιο, άρα δεν μας νοιάζει τι μόρια βγάζει κάποιος για να μπει κάπου αλλά μας νοιάζει πλέον ποιος θα καταφέρνει να περνάει μαθήματα στο εξάμηνο και άρα να αποφοιτεί. Σαν μέτρο πάει να μειώσει το κίνητρο σπουδών αλλά και την δυνατότητα κάποιος να πάρει πτυχίο γιατί σίγουρα θα βάλουν προαπαιτούμενους όρους όπου εκεί φοβάμαι ότι θα ζήσουμε ωραίες σκηνές. Εννοείται ότι στην Ελληνική νοοτροπία, δεν θα εκλείψει ο νεποτισμός αφού το ίδιο κράτος θα είναι και μετά από 10 χρόνια. Εννοείται επίσης ότι τα φροντιστήρια θα συνεχίσουν να υπάρχουν καθώς πολλοί φοιτητές δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε διαφορετικές θεματικές ενότητες λόγω πολυδιάστατης ύλης. Οπότε όλοι είναι ικανοποιημένοι. :)

Πάντα οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία για το Ελληνικό κράτος είχαν ως βαθύτερο στόχο την ενίσχυση του φροντιστηρίου. Έχω άδικο;

Τις τοπικές κοινωνίες που ζουν οικονομικά από τα ΑΕΙ θα τις στηρίξουν όταν συγχωνευτούν τα τμήματα-σχολές; ή θα τις αφήσουν στην μοίρα τους με την δικαιολογία ''πρέπει να περάσουμε σε μεταρρυθμίσεις, δεν γίνεται να ζείτε από τους φοιτητές''.

''Η διασύνδεση της παρεχόμενης διδασκαλίας με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας...''
Το όνειρο κάθε φιλελε, η διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά. Ανάλογα με τις ορέξεις της θείας αγοράς, θα προσαρμοζόμαστε όλοι.

Οι τοπικές κοινωνίες μια χαρά θα ζουν καθώς θα γενικευτεί ο θεσμός του φοιτητικού φροντιστηρίου με ότι αυτό συνεπάγεται. Αυτό σημαίνει όταν αναφέρει:

''Η διασύνδεση της παρεχόμενης διδασκαλίας με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας...''

Διασυνδεόμαστε όλοι μαζί με περισσότερα φροντιστήρια που αποτελούν τους αναπτυξιακούς στόχους της χώρας από το 1980 και μετά. Θες να σου κάνω ιδιαίτερα πιλάτες για να περάσεις το μάθημα Ασύγχρονα Μέσα Ενίσχυσης Γλουτών;
 
Τελευταία επεξεργασία:

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,745 μηνύματα.
Αυτές τις ωραιοποιημένες εικόνες για παράδειγμα των ΗΠΑ τις ακούω βερεσέ, σε ένα μόνο έχουν ως παράδειγμα τις ΗΠΑ, τα πανεπιστήμια και η εκπαίδευση γενικότερα να είναι προνόμια λίγων και όχι δικαίωμα όλων ανεξαρτήτου κοινωνικοοικονομικής τάξης. Άλλοι λόγοι κρύβονται πίσω. Μόνιμος στόχος των κυβερνήσεων, ιδίως των γαλαζονεοφιλελεδων της Νέας Δημοκρατίας είναι η διαρκής υποβάθμισις της δημόσιας παιδείας, η εξομοίωση με τα ιδιωτικά κλπ.

Τέτοιες πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά πρέπει μόνο. Καμία κατάργηση ή συγχώνευση τμήματος. Καμία υποβάθμισις των Ελληνικών πανεπιστημίων.

Δωρεάν, δημόσια και καθολική ανώτατη εκπαίδευση για όλους και όλες. Το κράτος να επενδύει στα νεαρά μυαλά των Ελλήνων και των Ελληνίδων από τα οποία θα έχουμε όφελος όλοι σαν σύνολο και να πάψει να αντιμετωπίζει τους/τις πολίτες του σαν εχθρούς του. Προσέξτε τι ψηφίζετε.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Αυτές τις ωραιοποιημένες εικόνες για παράδειγμα των ΗΠΑ τις ακούω βερεσέ, σε ένα μόνο έχουν ως παράδειγμα τις ΗΠΑ, τα πανεπιστήμια και η εκπαίδευση γενικότερα να είναι προνόμια λίγων και όχι δικαίωμα όλων ανεξαρτήτου κοινωνικοοικονομικής τάξης. Άλλοι λόγοι κρύβονται πίσω. Μόνιμος στόχος των κυβερνήσεων, ιδίως των γαλαζονεοφιλελεδων της Νέας Δημοκρατίας είναι η διαρκής υποβάθμισις της δημόσιας παιδείας, η εξομοίωση με τα ιδιωτικά κλπ.

Η Αμερική ως ένωση χωρών είναι μια κοινωνική αποτυχία. Η Αμερική χάλασε κάπου στην πορεία όταν η μετανάστευση έγινε βασικό στοιχείο της οικονομικής της ανάπτυξης. Χαλάρωσαν οι προϋποθέσεις και λόγω ανθρώπινης εκμετάλλευσης με μορφή χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου, έφεραν τη σάρα και τη μάρα του πλανήτη. Όμως την ίδια στιγμή κατέχει το καλύτερο κεφάλαιο ακαδημαϊκής έρευνας παγκοσμίως στις θετικές επιστήμες και μαθηματικά με μια σημείωση: αμερικανοποίησε σημαντικά αποτελέσματα ερευνητικών περιοδικών από τη Ρωσία χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και Ιαπωνία, τον 20ο αιώνα.

Τέτοιες πρωτοβουλίες να μένουν στα χαρτιά πρέπει μόνο. Καμία κατάργηση ή συγχώνευση τμήματος. Καμία υποβάθμισις των Ελληνικών πανεπιστημίων. Δωρεάν, δημόσια και καθολική ανώτατη εκπαίδευση για όλους και όλες. Το κράτος να επενδύει στα νεαρά μυαλά των Ελλήνων και των Ελληνίδων από τα οποία θα έχουμε όφελος όλοι σαν σύνολο και να πάψει να αντιμετωπίζει τους/τις πολίτες του σαν εχθρούς του. Προσέξτε τι ψηφίζετε.

Δυστυχώς στην Ελλάδα συνήθως ξεκινάμε μόνιμα τις μεταρρυθμίσεις από την προεκλογική αφίσα, που είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις ή τα πανεπιστήμια και τει για το θέμα της παιδείας. Ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή συζήτηση για την αγορά εργασίας ή για το ρόλο των συντεχνιών στην ανεργία των πτυχιούχων. Καλώς ή κακώς, θα πρέπει οι πάντες να αξιολογούνται βάσει έργου, αποτελέσματος. Απλά και μαθηματικά. Η υποβάθμιση προέρχεται όταν μια κατάσταση μετατρέπεται σε λίμνη και κεκτημένα συμφέροντα. Όταν το δημόσιο Πανεπιστήμιο γίνεται "γραφείο" συμφερόντων μεταξύ ακαδημαϊκών, ιερατείου, κομμάτων και φοιτητών και όχι κέντρο έρευνας και γνώσης.
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Μετά την "Καθημερινή", νέο δημοσίευμα αυτή τη φορά από "ΤΟ ΒΗΜΑ" σχετικά με συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ στο φετινό μηχανογραφικό στο οποίο έτσι θα περιλαμβάνονται λιγότερα τμήματα. Για άλλη μια φορά η Κεραμέως ετοιμάζει αλλαγές λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες όπως έκανε και πέρσι με την ΕΒΕ. Ο αιφνιδιασμός φαίνεται ότι της είναι φετίχ...

Πηγή: https://www.tovima.gr/2022/02/05/so...fetos-sto-mixanografiko-en-anamoni-apofaseon/
 

Ion.

Επιφανές μέλος

Η Sofia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 8,129 μηνύματα.
Μετά την "Καθημερινή", νέο δημοσίευμα αυτή τη φορά από "ΤΟ ΒΗΜΑ" σχετικά με συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ στο φετινό μηχανογραφικό στο οποίο έτσι θα περιλαμβάνονται λιγότερα τμήματα. Για άλλη μια φορά η Κεραμέως ετοιμάζει αλλαγές λίγους μήνες πριν τις πανελλήνιες όπως έκανε και πέρσι με την ΕΒΕ. Ο αιφνιδιασμός φαίνεται ότι της είναι φετίχ...

Πηγή: https://www.tovima.gr/2022/02/05/so...fetos-sto-mixanografiko-en-anamoni-apofaseon/
Και πως θα μπαίνουν σε αυτά τα τμήματα ???
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.

PanMoonlight

Νεοφερμένος

Ο PanMoonlight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών. Έχει γράψει 70 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,789 μηνύματα.
Πάνω από 20 χρόνια ακούγεται ότι θα γίνουν συγχωνεύσεις Τμημάτων, ανακατατάξεις, κατατάξεις, σεισμοί, λοιμοί και κατακουζηνοί, ... και τα χρόνια περνούν. Παρ' όλες τις αλλαγές, δεν είδα καμία βελτίωση των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Απορώ γιατί ασχολείστε. :cool: Έχω την εντύπωση ότι δεν καταλαβαίνετε τους πολιτικούς όπως και αυτοί δεν σας καταλαβαίνουν.
 

Anna 16

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Anna 16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 159 μηνύματα.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες από την "Καθημερινή" για τις συγχωνεύσεις/καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων που θα γίνουν φέτος.
Σημαντικότερα σημεία του άρθρου:

1.Πάνω από 50 τμήματα από τα συνολικά 430 των ελληνικών ΑΕΙ βρίσκονται υπό εξέταση από το υπουργείο Παιδείας ενόψει των αλλαγών που σχεδιάζονται στον πανεπιστημιακό χάρτη και θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό δελτίο των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.

2. Τμήματα της περιφέρειας με σημαντικό έργο και στίγμα θα ενισχυθούν, σε αντίθεση με νεόκοπα που βρίσκονται σε κεντρικά ΑΕΙ. Στις Πανελλαδικές του 2022 αναμένεται αύξηση των θέσεων υπέρ των περιφερειακών ΑΕΙ έναντι των κεντρικών ιδρυμάτων. Οι αλλαγές σχεδιάζεται να γίνουν γνωστές μέσα στον Μάιο.

3.Εχει τεθεί ακόμη και πρόταση ολόκληρα ΑΕΙ να μετατραπούν σε Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών, εκτός από τα τμήματα που έχουν «πανεπιστημιοποιηθεί» το 2019.

4. Η Ελλάδα έχει 27 τμήματα Πληροφορικής εκτός από τα δέκα τμήματα Ηλεκτρολόγων Η/Υ. Θεωρούνται λίγα σε σχέση με τον ψηφιακό προσανατολισμό των οικονομιών. Στις γεωτεχνικές επιστήμες έχουμε 44 πανεπιστημιακά τμήματα, που θεωρούνται υπεραρκετά.
Η χώρα διαθέτει 11 τμήματα Φιλοσοφίας και Θεολογίας – θεωρούνται πολλά.
Τα καλά περιφερειακά τμήματα «υποφέρουν» από τα νεόκοπα που ιδρύθηκαν σε κέντρα της ηπειρωτικής χώρας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Μαθηματικού Σάμου, το οποίο το 2021 λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής βρέθηκε με αρκετές κενές θέσεις. Ωστόσο έχει το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό, το έργο του αξιολογείται ως πολύ θετικό, καθώς και η προσφορά του στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Ομως, η έδρα του είναι στη Σάμο και γι’ αυτό αρκετοί υποψήφιοι από την ηπειρωτική Ελλάδα προτίμησαν τμήματα Μαθηματικών που, έπειτα από συγχώνευση των ΤΕΙ, λειτούργησαν την τελευταία τριετία και τα οποία δεν έχουν πείσει για τη βιωσιμότητά τους (π.χ. λίγο διδακτικό προσωπικό).

Πηγή https://www.kathimerini.gr/society/561715906/ypo-exetasi-50-tmimata-ton-aei/
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top